Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
máyköl
veterán
Hengert kell fúrnom a robogón.
20k -t mondott rá az első szerviz.Jó ár, vagy találok olcsóbban is?
-
DigitXT
félisten
-
norbee2244
senior tag
válasz DigitXT #38246 üzenetére
Köszönöm. Célom szimplán az országúti közlekedés tehát a 90-es óra szerinti tempó tartása. Nem szeretnék gyorsulni csak városba elközlekedni illetve a köztes főúton(90-es környéki tempó). Mostani Ford Focussal is elvagyok,de tavasztól őszig kellemesebben lennék egy motorral mind parkolás mind más szempontjából. Óra illetve nem óra szerint alatt pontosan mit értesz? Hasonlítási alapon pld az,hogy most a Focus órája 50-et mutat viszont ha ilyenkor bele megyek egy mérőbe akkor rittig 40 környéki sebességet mutat tehát erre érted?
bogyo112: Köszönöm,de csak közlekedési eszköz lenne túrázni nem igazán jut idő. Vágyam továbbá egy 600-as Ducati Monster,de még élni szeretnék tehát maradok a közlekedési célnál
huszi.gyb: Aerodinamikus alkat vagyok meg a leányzó is..mindketten sportolunk tehát ezzel nem lenne para .
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz norbee2244 #38258 üzenetére
Ezt most nem csak a kövérségre értettem. Én is 75kg/170cm vagyok [kezdő informatikus, az elmúlt 1 év meglátszik az alkatomon sajnos, de még nem dagadt] De alattam 110, egy lánnyal (mondjuk 45kg) is max 105, de akkor pörgött 9500-10000 közt. Az már nekem fájt, annak ellenére, hogy bérelt gép volt. Szóval tartani 1 fővel 90-100, 2 fővel 80-90 volt a kényelmes. Persze óta szerint ( a többit a pontosabb, GPS szerint értjük, ami átlagban kb 10km/h-val kevesebb, így vannak beállítva, a fórumon anno ezt kielemeztük).
Elég lehet a 125, de én egyedül Budapest-Eger, Budapest-Győr távolságokat megjártam... Amikor egyedül voltam, és 80-nal mentek előttem, elég komoly kihívást okozott az előzés... Nem gyorsul a gép... Vezettem pár komolyabbat is eddig (Sym-nél komolyabb: NSR 125, CBF600, GS500... ) És ott kisebb-nagyobb mértékben éreztem a tartalékot. Ha megengedheted magadnak, én inkább A2 (régi A korl.) csinálnék [trollok kedvéért, tudom, hogy kicsit más], az sokkal kifizetődőbb, esetleg ha bérelni lenne kedved, akkor GS500 belefér. Ha a döntésed az, hogy 125-ös gépet veszel, azt is vezetheted A2-vel. Abból baj nem lehet. De ez egyéni vélemény
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz norbee2244 #38258 üzenetére
Igen, ilyesmi. Autónál óra 50 mondjuk valós 45: 5%
Robogónál meg sokkal durvábban csalnak az órák.
Nálam ez jó 15%-ot jelentett. Az meg nem mindegy,
mert autósok jogosan tolnak bárhol, HA óra szerint
megyek: feltartom őket. Más írt ilyen 20-25%-t is.Más kérdés, hogy úgyis érzésre megyek, ahogy jó.
De jó tudni, hogy mennyi az annyi. Aki sose mérte,
kamuzhatja, hogy 50 ccm 130 km/h, stb. (Vicces.)Szerintem erre a felhasználásra pont jó a 125-ös.
Amint túlsúlyba kerül az országút+túrázás, máris
nagyobbat ajánlanék. Pici országút/sok város: jó.
Hosszú távra a 180-as Maja sem az igazi. (250+) -
Dealer95
őstag
válasz DigitXT #38263 üzenetére
Nálam a digitális óra alig csal.
GPS:69 óra:71
GPS:91 óra:87,5
Motorfüggő.
Amit ajánlok:
(Androidos) teló + egy progi amivel max sebességet lehet mérni (sok ilyen van), és akkor nem kell tippelgetni, hogy mennyit csalhatHaverom Malagutija mikor 106-ot mutat, GPS szerint 94,7 volt.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Dealer95 #38264 üzenetére
Ahány motor, annyiféleképpen csal az óra: érdekes az én öreg csótányomnál nem %-osan, hanem fix 5-6 km/h-val csal, azaz ha sérülésmentesen szét lehetne kapni az órát (sajnos nem lehet), akkor a mutató levétele, majd kissé elfordítva vissza rakása után elvileg pontos órám lehetne...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
norbee2244
senior tag
válasz DigitXT #38263 üzenetére
Értem akkor azt hiszem megvan a csapás irány. 35e-s ajánlatom van b125-re helyben ahol a jogsimat is csináltam és ugyan az lenne az oktatóm ahol elsőnek átmentem mindenből viszont itt nekik nincs a korlátozottra motor hanem csak a korlátlanra oda viszont nincs meg a korom(mekkora sz@p@).
huszi.gyb: Én a 70/179-el meg sem szólalok bár nekem a combjaim nyomnak sokat a latban nah meg széltiben.
Köszönöm mindkettőtöknek ebből meg is született a döntés. Most még Szeptember végéig megszerzem télen pedig veszek motort(akkor olcsóbb azt mondják az okosok). Mi lehet a reál ár 125-ös papíros normális Majestyért? Legtöbb évjárat amit látok az 99-es vagy 06-os hasonló áron bár utóbbiból keveset lehet kifogni. 150-250 közt lenne az igazi kifogni valami esztétikus darabot amin van hátul box. Így is ameddigre megvan az alap felszerelés(bukó kabát stb ) még rávág egy csomót.
Illetve mivel vetekszik egy ilyennek a gyorsulása? Láttam már párat azok nekem tetszettek. Egyetlen motron ültem eddig az egy 50-es simson s51(azt hiszem csak barátomét próbáltam) azt megfelelőnek éreztem(most lehet hangosan kacagni )
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz norbee2244 #38266 üzenetére
Április végén ezt kínálták 220k-ért több, mint egy hónapig, dobozzal együtt. 2003-asnak és hibátlannak (frissen szervizelve, jó gumikkal, 24k km-rel) volt hirdetve. Majdnem az enyém lett, de - szerencsére - ekkor tették fel a Honda kiscsoppert, ugyanennyiért.
Át volt festve, az tuti. Amúgy télen sem olcsóbb, sőt rengeteg olyan motort látok hasznaltauto-n, ami télen volt 250k, azóta is kínálják, jelenleg 180k-ért...Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bogyó bá' #38268 üzenetére
Inkább a 200 - 250 - 300k, meg számíts hozzá csak 30k-t az átíratás költségeire, meg egy húszast a kezdeti szervizelésre (szűrők és olajak, fékfolyadék cseréje, stb.), ha minden más rendben van.
Én is bőven túlléptem a tervezett költségvetést (max. 300k mindenestől), mert a 220k-ért vett motorhoz az előbbieken felül még a jogsi, bukósisak, használt motoros ruházat, némi extra felszerelés (plexi, táskák, stb) már elértem a 400k-t, pedig tulajdonképpen "szinte semmit" nem kellett a motorral csinálni egy nagy karbantartáson kívül.kieg: 200k alatt csak romot kapsz szerintem...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Tothgera30 #38271 üzenetére
Áprilisban - májusban hasonló áron legalább 5 gép volt fenn, sőt egy piszok szép állapotú Malaguti Madison is Gödöllőről, 235k-ért, friss műszakival.
Egyáltalán nem nézem le a robogókat, ők az ideális városi közlekedési eszköz. Nekem viszont "semmi szükségem" nem volt motorra, vidéki kisvárosban élek, távmunkában itthonról dolgozom: a városban mindent elérek 5 perc alatt bringával, a heti egy nagy bevásárlásra (vagy ha esik az eső) meg ott (a szinte alig használt) Yarisom. Egyszerűen 50 éves fejjel "rákívántam" a motorozgatásra, csak úgy öncélú szórakozásból. Mivel pénzem alig, sőt azt sem tudtam, hogy igazából tényleg tetszeni fog-e (imádom!!!), ezért a legolcsóbb megoldást keresve lett A1/B125 jogsi, kis 125-ös, öreg motorral. Azt viszont nyugodtan állíthatom (3 hónap alatt több mint 3000 öncélú kilométert csavarogtam a kis géppel az Alföldön, illetve zömmel a közeli Mecsek szerpentinjein) hogyha az eredeti tervnek megfelelően robogót választok, már rég ráuntam volna. Ez van!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #38272 üzenetére
Miért, tán a váltogatás miatt nem untad még meg a túrázást?
Elég hihetetlennek hangzik. Már csak azért is, mert utazóban
tök ugyanúgy működik a váltós motor is... Ti. húzod a gázt.Oké, hogy nem nézed le a robogókat (de ha lenéznéd, az sem
lenne baj, attól még kedélyesen elbeszélgetünk), de áruld már
el, hogy egyáltalán kipróbáltad-e a valaha a robogózást, vagy
csak "előítéleted" van a CVT-vel szemben? Annak idején én is
pont ilyen előítéletes voltam. (De beláttam, hogy tévedtem.)huszi.gyb: nem csak a testtömeg számít. Egy "kisportolt" test
működhet úgy, mint a vitorla. Lásd testépítők - széles váll stb.
(Szeretném azt hinni, hogy én sem csak hájból vagyok 100 kg
körül. Persze akad az is, mert sz*rul kajálok, de majd alakul...)[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz norbee2244 #38258 üzenetére
"Vágyam továbbá egy 600-as Ducati Monster..."
Kollégámnak Cagiva Raptora van, egy "kellemes" baleset után 11 hónapba (!) telt mire tudtak hozzá alkatrészt szerezni és össze tudták rakni. Ezek után én nem vágynék egzotikus gépre.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #38276 üzenetére
Nem ültem robogón, bennem ráadásul csak az ötvenesek csutkagáz - visítása ébreszt gondolatokat (bevallom, nagyon negatívakat, nem tudnám elviselni szerintem). Viszont (mivel kis teljesítménye ellenére) igen hegyes a kis csótányom (forgatni kell eszetlenül, mert a nyomatéki csúcs és a max. teljesítmény fordulatszáma elég közel esik), így egy kanyargós (akár alföldi, sík) úton percenként sokszor "kell" váltanom, ha haladni szeretnék, és én ezt nagyon élvezem.
Igen, (kisköbcis lévén) autót ugyanígy vezetek: folyamatosan gépészkedek, de haladok is, közben meg folyamatosan vigyorgok, mint a tejbetök, immár 32 éve... (vissza váltás: minden esetben "dupla kuplung + gázfröccs módszerrel, villámgyorsan.Ja, amúgy most értem haza egy mindössze 65 km-es, de éjszakai menetből: eddig még sohasem motoroztam sötétben. Kicsi eldugott falvak, nulla forgalmú, de elég rossz úton volt a menés. Be akartam precízen állítani a fényszórót, sikerült is. A 35/35W-os halogén országúti állásban elég fényt csinál max. sebességhez is (95-100km/h), a tompított az kb. biztonságos 70-ig elég sajnos. Majdnem elcsaptam egy rókát...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
félisten
Amikor odaértem a rutinra, mondta az oktató, hogy mindjárt végez a csaj. Nézem, mondom ez csaj? Jól fel volt öltözve. Aztán jött egy 40-es látszólag **** gazdag pasi, köszönt, megáll a GS500-as, bukó fel és előtűnt egy max 25 éves szőke minicsaj és elkezd csicseregni. "de nem láttad" - Nézd, hogy megyek. - PAsi: HA levizsgázok ennél 2x nagyobbat veszek neked.
Na amikor levette a szerkót felmértem és megállapítottam, hogy nem az eszéért tartja a fazon. -
félisten
válasz runner 125 #38280 üzenetére
Csak mondom, érdekesség, van aki beíratja a cicáját motorra.
jav: HA levizsgázol
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
válasz runner 125 #38280 üzenetére
-
Grillo
senior tag
válasz runner 125 #38280 üzenetére
Oktató utalt rá, hogy egy csaj miatt kell várnia. Symbian először azt hitte, a csaj pasija a csaj, de mikor megállt valaki, és kiderült, hogy csaj, akkor kiderült, hogy ő a csaj.
Valamint a göncöktől megszabadulva előtűntek a másodlagos nemi jellegek, és ezek egyértelművé tették, hogy a csaj pasija, aki kétszer akkorát ígért neki, nem az eszéért tartja a csajt, akiről először nem tudtuk, hogy csaj. Az, akinek a pasija sem csaj.
Aztán még utal rá a topikos kolléga, hogy feltételezhetően a csaj nem a pacalpörköltje, és a wc-pucolási tapasztalatai miatt van kitartva, hanem valószínűleg szopik mint egy gép, és popóba is engedi... -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #38278 üzenetére
Ugyanilyen véleménnyel voltam a robogókról. Amíg nem próbáltam.
50-eseket tényleg hagyjuk: a nagyobbak azért mások. (Nem mindig
nyelezed őket, a hangjuk sem olyan zümi, stb.) Mindenesetre nem a
gépészkedés teszi a vezetést. Persze, lehet azt is élvezni, de ha a
túra célja pl. szép tájak felfedezése, fényképezés, stb. akkor nagyon
nem az számít, hogy hányat kellett váltanod közben... De talán még
az sem, hogy hány köbcenti pöfögött alattad. Vagy eszköz a motor,
vagy maga a cél. Ha utóbbi, akkor irány a versenypálya, vagy a túra
a szívednek legkedvesebb típussal. Lehet az chopper, naked, sport,
de akár robogó is. Ha meg eszköz, akkor az a lényeg hogy a célhoz
minél jobban idomuljon: ezért baromi jó dolog a robogó a városban.
Kényelmes. Tiszta (nincs pl. láncolajozás, váltó kosza a cipőn, forró
blokk a lábszáradnál stb.). Pakolható. Kicsi. Fürge... És akkor a túra
robogó jól pofáncsapja ezt az idilli képet, mert nagy, esetlen, stb. De
azzal kimehetsz az országútra, sőt, ott van elemébe igazán: sokrétű
dolog ez. Nem fekete és fehér a motorválasztás, az ideális gép.Én csak annyit kérnék, hogy előítéletből ne szóld le a robogókat, ha
megoldható. Igaz, én meg a fényképezgetős túrákhoz vagyok kuka. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #38285 üzenetére
Nem szólok le senkit, és semmit, csak időközben ráébredtem, hogy nekem sokkal jobban fekszik egy kis váltós gép, mint az automata, és a szerencsém úgy hozta, hogy nem egy költséges "megbánás" után jöttem erre rá. Mivel tényleg csak szórakozásból, kikapcsolódásból, időskori szeszélyből vettem, így nálam nem nagyon játszik a "jobban véd" szempont, sem a "baromi jó dolog a robogó a városban", mivelhogy itt bent a városban egyáltalán nem használom, pocsék időben meg pláne. Hosszabb túrázni (pláne utassal vagy társaságban) a pakolhatóság és a kényelem miatt egy nagyrobesz célszerűbb lehet a váltós motornál, de hogy így esténként már nem mennék el egy laza egyórás, teljesen céltalan (andalgós, vagy éppen agyatlanul váltogatós, de ennek ellenére biztonságosan lassú) körre a robogóval, az eléggé valószínű. A felénk található rossz utakon a kis kerék sem volna éppen kellemes dolog.
Peace!
Egyébként tudod mit bánok a legjobban? Azt, hogy ötven évesen jött rám a motorozhatnék, nem pedig 20 évvel korábban. Viszont már érzem azt, hogy nagyobb jogsit kell csináljak, és - ha nem is sokkal - de hamarosan nagyobb motort kell vegyek...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #38248 üzenetére
Erre a kuplungos kérdésre valaki valamit?
#38286: béke az van! Én alapvetően megértem
az érvrendszered, hogy miért jó neked a mocid,
de továbbra is azt mondom, hogy arra nehezen
jöhettél rá, hogy miért jobb az automatánál, ha
azt sohasem próbáltad. Egyébként sok sikert a
nagy jogsihoz! (1800-as Intruder alá ne add!)[ Szerkesztve ]
-
korpicschess
veterán
válasz Bogyó bá' #38286 üzenetére
Hát nem tudom, autónál azért nem pakolgatom a sebességeket úgy, de 50-es váltósnál, főleg a 6 sebesség miatt rengeteget kell. Mondjuk abból a szempontból jó, hogy megfelelő sebességi fokozatban és fordulaton bárhova felmegy, illetve előzni is kényelmesebb, mert többet ki lehet szedni belőle szerintem.
Ma életemben először láttam egy Aprilia RXV-t (szerintem az volt, bár lehet SXV). Nagyon picinek tűnt a sok gép között. Sárváron vagyok, aztán itt motoros találkozó van, tele a város motorral, nagyon sok Harley, illetve más chopper.Egyébként 50-esből rengeteg supermotot illetve kevesebb endurót látok itt. Nálunk meg szinte nincs. Arra gondoltam, hogy talán azért ilyen népszerű itt, mert közel van Ausztria, ott pedig sok van ezekből. Nem?
Láttam valami rendszám nélküli, hangja alapján is 50-es KTM supermotot, Akrapovic kipufogóval, de a hangja még így se volt jó.Már lebeszéltem magam nagyobb motorról, arról nem is beszélve, hogy apám nagyon ellenzi, de azért zene a fülnek amikor ilyen vasak rohangálnak felalá.
[ Szerkesztve ]
Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
-
Grillo
senior tag
válasz Bogyó bá' #38286 üzenetére
Én pont 20 évvel vagyok korábban, mint most te, én is 10 év után ültem újra robogóra, és 4 hónap után biztos vagyok benne, hogy ha anyagilag bele fér, akkor jövőre nézek valami nagyobbat. Nem az a bajom, hogy 50-es, meg robogó, hanem hogy nincs póver. A közel 70-es végsebesség elég Bp-re, így sem sokszor tudom kihasználni, de sokkal rugalmasabb lehetne, úgy lenne igazán jó. Erre meg egy 125/250-es robogó vagy motor azt hiszem pont fasza is lenne. Nagyobbal csak nehezebben közlekednék dugóban.
Mondjuk fogalmam sincs, mire cserélnék, jelenleg a VanVan-Scarabeo 200-Majesty-TUX-X8 vonalakon nézelődök. És perverz érdeklődéssel fordulok a 80-as, 90-es évekbeli endurók felé. Bár tudom, hogy szerelési hely és tudás híján nem kéne ilyen szaroskenyérbe belevágni. Meg új munkaköröm miatt sokszor kéne tárgyalásra járni, ott meg mindenképp előny a robogó.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Grillo #38290 üzenetére
Talán az a vidéki kisvárosi lét egyetlen előnye Budapesttel szemben, hogy a közlekedés lehet öncélú szórakozás is a kis forgalmú (de sajnos szintén rossz) utakon, nem csak a "létért való küzdelem": Pesten és sem szeretnék 0 - 70km/h-ig 6x sebességet váltani, vagy éppen tök sárosan beérni a munkahelyre. Meló ügyben (kiküldetés) néha járok azért kocsival Pesten (ott a "munkahelyem", de csak átlag 2 havonta rendelnek fel), meg vidékre kiküldetésben (akár 5-600km egy nap), de egyébként itthon a kocsit sem igen használom (átlag két évente egy nyaralás az asszonnyal Erdélyben, illetve évente 3-4 alkalommal anyámhoz Debrecenbe, összesen évi 10-14 ezer km jön össze). A motor meg tényleg egy "kapuzárási pánikban" lévő, öregedő férfi játékszere lett nálam...
szerk: nagyobbra egyelőre sem anyagi lehetőségem, sem bátorságom nem volt, de már kezd "kinyílni a csipám"!(#38292) canniball: sajnos nem ennyire egyszerű: most kellene ősszel, de egy huncut fillérem sincs, mert télen meg nincs motoros gyakorlati oktatás. Április közepéig viszont meg kellene szerezni a jogsit, különben ugrik az egy éves lehetőség, lehet újra KRESz-re menni, drága pénzért...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz molnarpeter #38293 üzenetére
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz molnarpeter #38296 üzenetére
Én meg ha tovább lépek, akkor az valószínűleg csak A2 lesz: az idén behozott rendelet szerint (oktatóm így mondta), a nagy A oktatása és vizsgáztatása már csak 600cm3 feletti, és 49 kW-nál erősebb gépen történhet, én meg - férfiasan bevallom - azoktól félek egy kicsit. Az A2-t ő egy 400-as szelíd kis gépen végzi, de meg nem mondom, hogy min...
Igazából egy 250-400cm3-es, kb 25-40Le-s túra, vagy chopper gépet szeretnék következőnek, bár az A2-be a Suzuki Savage LS650 is belefér (33Le) Akkor az asszonnyal is mehetnénk gurulgatni (bár nem hiszem, hogy felülne egy bármilyen motorra)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
korpicschess
veterán
Most látom, hogy egy SXV 450 az 60 lóerős. Aztarohadt, el sem tudom képzelni, hogy az hogy mehet....
550-es meg már 70... jó ég!
[ Szerkesztve ]
Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
-
norbee2244
senior tag
válasz Bogyó bá' #38270 üzenetére
Köszönöm az infokat. Legnagyobb bajom,hogy a legtöbb motorhoz nincs papír és én kifejezetten nem 50-esként hanem 125ként szeretném használni tehát azok alapból bukottak.
Másik kollégának: Most is egzotikumaim vannak ,de ezek bringában bár drágábban mint egy 600-as Ducati bőven.