- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Poco X6 Pro - ötös alá
- 15 éves az első androidos Samsung telefon
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #38748 üzenetére
Háááát, méretes a doboz. A dob körbe volt tekerve valami kartonnal, aztán
ugye ott a leömlő, meg a konzol, és az egész valami bubis cuccal feltöltve.
Ettől függetlenül lehet, hogy el tudod hozni motorral. Csak ki fog lógni picit:
nekem házhoz hozták anno.Szerk: fél órán belül elsőre is fel tudod magadnak szerelni, HA megvannak
a szerszámok a különböző csavarokhoz. Ha sokadszor csinálod, 2-5 perc.
(Gyakorlat teszi a mestert.)[ Szerkesztve ]
-
-
sifu91
aktív tag
Ad astra per aspera.
-
wolfnet
tag
Hétvégén jönnek megnézni a Moto-zetát!! Megyek is lemosni, meg tölteni bele benzint a próba körösnek. Drukkoljatok.
Privátban érdeklődj! :)
-
Rico45
őstag
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
-
barack1997
senior tag
válasz runner 125 #38761 üzenetére
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz barack1997 #38763 üzenetére
V-tech lenne kihagyni...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
AndrewTdi
addikt
-
Dealer95
őstag
válasz golyani #38771 üzenetére
Szia!
Polini Speed Controlhoz nem kaptál kék rugót?
Nekem ez volt a beállítás:
Gyári varióval:
4,7grammos görgő 8800-as fordulat - gyári rugó (20-30kiló közötti) - gyárinál 1,5 centivel rövidebb ékszíj
Most:
kb.9000-es fordulat - kék rugó (kb. 40-45kilós lehet) - gyári ékszíj - 6,9grammos görgőUi.: Sport kipufogóm és gyári 17,5-es a karbim + Maliossi Redfilter légszűrő szivacs
Poliniben az a jó, hogy ahogy gyorsulsz, úgy növeli a fordulatot (pl. 9000-ről akár 9500-ig is kimegy) gyárival fix 8800 körül maradt, dombon jobban visszalassult.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
válasz Dealer95 #38775 üzenetére
speed controlhoz elméletileg nem jár csak kuplung rugó, de azokat nem raktam be. fordulatszámról lövésem nincs, mert nincs ford. szám mérőm. érzésre állítok. a motorom minden gyári (12-es karbi...).
nekem gyári varioban 15*12-es görgők 5,5g-osak.
most a poliniben 4,9-esek vannak. vagy holnap, vagy hétfőn igyekszem szerezni valahonnan 5,5g-os 16*13-as görgőket. és majd akkor tudok kombinálni magamnak 5,2-t (3db 5,5 és 3db 4,9-es), illetve tudok full 5,5-el tesztelgetni. szíjam az gyári méretű.
a gyorsulásom az sokat javult, még arra gondolok, hogy nem futnak ki rendesen a görgők. lehet kikapom majd az alátétet a fixtárcsa elől és teszek úgy egy próbakört.
-
Dealer95
őstag
válasz Kolondrum #38778 üzenetére
Nekem a Hebo Performer ~8400-on adja le a legjobb teljesítményt ahogy néztem, viszont tesztelés után 9000-en is ugyan olyan jó.
Így dombon fölfele is tud 8200 fölött pörögni, és így sokkal jobb, mivel erre sok a domb (Mátra).10500-at is pörgött már 5,5-ös görgőkkel de az már túl sok, esett a végsebesség is.
Gyári variátorral, gyári kipufogóval és 5,2-es görgőkkel 7500 körül pörgöttDe jelenleg valószínűleg (automata) szívató gondom van mert ~1/8-ad gáznál fullad.
7000 alatti fordulaton pedig nagyon nehezen megy.
Szívatót kivettük, lukat betömtük ideiglenesen egy körre.
Végeredmény: alapjárat nincs, viszont nem fullad.Egyébként ez a Hebo nagyon hangos, de a hangja is brutális
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
nah bejártam a környéket és 6g-os görgőket kaptam valami tajvanit, gondoltam üsse kő egy próbát megér. megérte
mivel a 4,9-es görgők is kifutottak rendesen így az áttétel ugyanaz, tehát a vége is ugyanaz( 68-73 szél és út függő). szépen egyenletesen húz, de alacsonyabb fordulatszámon dolgozik. nekem tetszik. titkon reméltem egy kicsit nagyobb végsebességet, de hát ez van.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz golyani #38782 üzenetére
Ja tényleg. Én 90%-ban a fordulatot nézem (nem széthajtani akarom) mert sík úton a fordulathoz társul egy max sebesség. Hellyel közzel ez így van. PL akkor nem igaz ez ha már egy nagyobb sebességről ejtettem a fordulatot mert akkor sokat tudok menni kevesebb fordulattal gyorsabban mint amivel ezen a fordulaton menne. Én hiszem, hogy a fordszám kijelző miatt nem volt soha széthajtva motorikusan. 6000-nél már éppen lépésben haladok ha ügyesen megyek akár 30-al is tud, 7000-nél 60 és 70 között halad és 8000-nél megy 80 fölé (óra szerint). 8200-nál nagyon rossz a hangja és alig tud még rágyorsítani, tehát itt nem is járatom. Ennél jobban csak egy esetben pörög egy pillanatig, ha indulásnál nyéllel indul. Ez nagy hiba mint rájöttem. Elmondom miért és mond meg nálad mi a helyzet ezen a téren.
Azért kérdeztem hogyan teszteled mert ha én ezt csinálom akkor indulásnál kb 7000-re felmegy, ejt picit majd 8300-ra ugrik és az leesik kissé, majd kb 8200-al eléri a végsebességet ezen az említett fület sértő hangon. A kezdeti zavar a hézagolás hiánya miatt van már kiderítettem, de megéri mert ha hézagolok nem megy annyira jól a végén.
Én úgy szoktam menni, hogy kap egy mára pontosan kikísérletezett gáz adagot amivel 8000-re felpörög, ezt tartom, mert ezt leejti olyan 7500-ra magától sík úton is. Ez az a pont ahol ha korrigálom megint 8000-re akkor úgymond nyomatékosabban megy. Ezért nem szoktam csutkával menni mert nem tud ejteni és nem nyomatékos a gyorsulási görbe. Egy kicsit tartok is ettől eladáskor mert aki először ül rakta húz egy nyelet aztán megkérdezi ez mi?
Rájöttem, hogy ez a része a görgők miatt van. Nem a súly, hanem a bekopás a kulcs. Azaz amikor pl kapott új szabadonfutót nem olyan régen akkor le kellett vennem a variót és a görgők a jól beállt pozícióból elmozdultak. Összeraktam és a fenti szitu eltűnt. Unalmasan nyomatéktalanul gyorsult akármit csináltam. Tudtam, hogy kell km 200km mire jó lesz. És valóban lassan egyre jobban ejtett, majd kialakult a végleges állanod ejtési szint. Gyakorlatban: emelkedőn lakok - nyéllel az elemelkedő tetejéig éppen eléri a 60-at. Az ejtős trükkel meg is haladom a 60-at. Pedig mit csinálok? Csak a gázzal jókor jó értékig játszok ami nem a csutkát jelenti a pozitív hatás eléréséhez. Hogy miért van ez azt nem tudom, de tetszik mert érezni némi nyomatékot és nem unalmas.
Forgalomba is működik, de ahogy nézem egy szűk tartományban, mert ugye ott hol lassítasz hol gyorsítasz, nem a nulláról indulsz. Azaz én forgalomba hiába húzok 50-nél gázt ha csak pörög és lassan indul meg, ha már pl 40-ről kell ugyan ezt akkor sokkal jobban elindul. Minden azon múlik mennyire gyorsan tudok elindulni mert ha lassan pörgi ki magát akkor nem marad idő előzni. Gyakorlatban ha előzni tervezek valamit megnézem mi van lelkével, kap egy nyelet (8000-et) és ha csak pörög de alig indul meg hagyom, ha érzem, hogy húz el sem engedem. 50ccm.
Ha keszekusza bocsi, de multivar óta ez a helyzet.Majd lehet hogy csinálok neked vidit mindkettő szituról.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
válasz Kolondrum #38783 üzenetére
hát ha én húzok egy jó 1/3-ad gázt akkor egyenletesen gyorsít egészen óra szerint kb 60-65-ig. fél gáz az 70-72, nyél gáz meg a 80-an túl. de elindulásnál, hogy kicsi, közepes, vagy nyél gáz az mindegy, mindig egyenletesen gyorsít a polinivel, mind 4,9 mind 6g-os görgővel.
szerintem meg is ette a szíjat ~2ezer kilométer alatt, ami mondjuk kicsit valószínűtlen, de a nyár elején beszerelt rms szíjon alig mérek 16mm szélességet...
én meg úgy járok mindig ahogy jól esik. de általában ilyen fél gáz környéke, padlón csak a hecc kedvéért néha , na meg ahol muszáj.
ha 50ről nem indul, de 40-ről igen, akkor ott valami beállítási baki van. nekem most mindig, mindenhol ugyanúgy húz.30-ről is 40-ről is, 60ról is, de még tán 70ről is ( óra szerint persze)
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz golyani #38784 üzenetére
Egyenletes gyorsítás = unalom! Egyhangú és egy deka nyomatékot nem érzel. Ócsa óta ad némi örömet a gyorsítás. Ez nem hiba, sőt, örültem amikor erre rájöttem. Várom az ejtést és akkor korrigál = húúúúz! Időben előbb elérem a végét mint a fülsértő széthajtós verzióval. A fordsz.kijelzés miatt tudok így menni nem másért. Aranyat ér ez a része, nem értem miért hagyták ki az újabbakból.
Jó látom nem ment át amit írtam, NEM HIBA! De ha úgy jó akkor egynletesen húz ha nem engedem el maxról a gázt, azt pörögje szét magát azt szokás 50ccm-né, majd a köv tulajnál, de nálam nem fogja.
Egy nagyon nagyon jól beállított robogó lett az enyémből, csak kérdezd meg Csabit mit gondol róla, aerox és aerox között van különbség.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #38785 üzenetére
Olyan hűdesok nyomatékot nem fogsz tudni érezni az Aeroxból, nem?
De nem értem én ezt a gázzal játszogatós trükközésed sem... A variónak
pont az a dolga, hogy a motort nyomaték-/teljesítménymaximumon tartsa
nyélgázon és pont. Ha nem ezt csinálja, akkor nem jól működik. Ha beejti
a fordulatot, akkor nincs jól beállítva. Az enyém sem tökéletes most, mert
8000-ről beesik a fordulat 7500-ra gyorsítás közben, aztán kúszik 8000-re.
(Szerintem ez azért van, mert kivettem a hézagolót: jobban felmegy a szíj,
ellenben legalább végsebességen sem forogja "szét" magát, ami előnyös.)Egyenletes gyorsítás = unalom!
Miért, az ER6N nem úgy gyorsít, ahogy húzod neki a gázt? Nyilván van a
motornak nyomaték-/teljesítménygörbéje, amin ha végigmész "nyelezve",
akkor valóban nem egyenletes gyorsulást fogsz kapni (ha jól tudom, ezek
a 600-asok inkább csak a magasabb tartományban indulnak meg igazán,
bőven nem annyira nyomatékosak, mint pl. az 1000 ccm társaik), viszont
általában nem is nyélgázon szokott az ember közlekedni egy nagyköbös
géppel. Ebből viszont következik, hogy a szép, "kulturált" közlekedéshez
pont azért kell a gázzal játszanod, hogy "egyenletesen" gyorsulj: unalom.A vicc az, hogy sosem a fordulatszámmérőt nézed, amikor "közlekedsz",
hanem érzed, hogy hogyan gyorsul a motor, és úgy váltasz. A mérő csak
egy "mankó", ha esetleg még nagyon ismerkedsz a géppel és az alapján
akarnál váltani. (Mondjuk húzasd ki 3000-ig, mert különben szenved, stb.)
Mármint autónál. Motornál meg esetleg az, hogy vigyázz 8000 fölött, mert
ott úgy meg fog indulni, hogy meglepetést okoz. (Mondtam egy példát.) -
golyani
addikt
ejtette nekem is a fordulatot de engem rendkívül idegesített, mert tudtam, hogy azért van, mert rossz a vario. ez meg egy robogó, az a lényeg, hogy nincs váltó, de van CVT, most lehet itt jáccogatni a gázzal, egy rosszul beállított vario mellett de minek? ha 50-el akarok menni akkor felgyorsítok 50-re és addig engedem vissza a gázt amíg megtalálom azt a gázállást amivel tartja ezt a sebességet.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #38793 üzenetére
Fingod nincs, hogy miről szól egy közös motorozás, ugye?
Azt hiszed, hogy gyorsulási verseny? Meg egymás otthagyása?Gurultunk huszi.gyb-vel egyet Hűvösvölgy felé: nem volt semmi
gond abból, hogy ő 50-essel ment, én meg (az óriási!) 180-assal.
Mikor meg akartam előzni, megelőztem, amikor meg neki kellett
elöl menni, akkor meg ment elöl: el lehet ám venni a gázt, halihó!
Megelőzni is csak azért előztem, hogy meghallgathassa a kipum
hangját - akkor még hangtompító nélkül -, nyélgázon is. Jól szólt.
A szűk kanyarokban amúgy simán fordult úgy, hogy eszembe se
jutott volna megelőzni - de pláne nem otthagyni. Nevetséges!Tudom, runner 125-re célozgatsz állandóan, aki anno leírta, hogy
ő nem szerette a közös túrát(!!!) a Nexus 500 "vs" 50-es haverral.
De azt azért vedd figyelembe, hogy egy találkozó nem túra.
Ja és az meg a másik, hogy egy spontán szerveződött Bp közeli
talin ő nem is igen lenne ott, mert nem itt lakik... Így nem para.#38795: már értem, honnan fúj a szél. Magadból indulsz ki, hogy
ha nagy motoron ülnél, akkor jól otthagynál minket. Ötletes.
(Btw. ne keverjük már az összeröffenést, a kötetlen motorozást,
meg az országúti túrázást és az "ereszd el a hajam" stílust, jó?)Nyilván nem egy több száz km-es körre indulnánk 50-től 500-ig
mindennel, mert azt valóban nem lehetne bírni ép ésszel. (Mert
lehet, hogy te rászánsz egy túrára x órát, míg egy találkozó az
talán sokkal rövidebb: nem ér rá mindenki órákat keringőzni.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #38798 üzenetére
Ó, dehogynem! Csak jó helyen kell azt növelni.
Australopithecus____________500 cm3
Homo habilis________________700 cm3
Homo erectus_______________1000 cm3
Homo Neanderthalensis_1200-1700 cm3
Homo sapiens cromagnoni____1400 cm3
Homo sapiens sapiens_______1300 cm3
Látható, hogy az "optimum" úgy 1300 ccm-nél lehet.
500 ccm alatt egy sz*ros csimpánz vagy... Ennyi.
A neandervölgyiek pl. annak ellenére haltak ki, hogy
átlagban eléggé "nagyköbösek" voltak... Néha olyan
érzés jön rám, hogy talán ma is köztünk élnek...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- SSD kibeszélő
- Vezetékes FEJhallgatók
- Formula-1
- Futás, futópályák
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- OLED TV topic
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- További aktív témák...