- Vodafone mobilszolgáltatások
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- DIGI Mobil
- Digitális detox a Nokiától
- Milyen okostelefont vegyek?
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
Hirdetés
-
Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
ma Sokat kellett várni az első OLED képernyős Apple táblagépre, állítólag megérte.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Friss traileren a Commandos Origins
gp A játék elvileg idén debütál, első naptól elérhető lesz Game Pass előfizetők számára.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
AndrewTdi
addikt
-
Tothgera30
Ármester
válasz huszi.gyb #37649 üzenetére
Mert fejben az van hogy 50ccm = Simson S51/Jawa Babetta 210
Ezért gondolják hogy egy 50-es robogós/váltós biztos gyenge. nem megy, stb. Ezért kell nagyobb, közben meg egy levegős 50-essel sem bírnak le. Jó példa erre keresztanyám, aki 50ccm-es Dio-t kerékre vágta és úgy kigyorsúlta a kerítést hogy a kapu kitört. Persze 50ccm, de cuki, biztos megy úgy mint egy városi kerékpár, csak nem kell tekerni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #37653 üzenetére
Dio-t kerékre vágta és úgy kigyorsúlta a kerítést hogy a kapu kitört
Kár, hogy ez nem a "kamerás telefonok idejében" volt, jól nézne ki a YT-on.
Oké, rossz vicc volt. Egyébként! Van ebben némi ellentmondás, mivel az ilyen
50 ccm mopedeket valóban annak szánták anno, hogy segédmotorkerékpár*,
DE azóta picit erősebbek lettek: hol van már a tervezett maximális sebessége
45 km/h?! 60-70-nel repeszteni meg már marhára nem játék - ha az embernek
nagyjából fogalma sincs, hogy olyankor hogyan kell vezetni, mert biciklivel azt
kevesen tekerik ki "erőből", és lejtőn sem mindenki "ereszti" úgy neki. Szóval
nem összevethető a két dolog, sőt épp ezért kéne rendszám a mai 50-esekre,
mert menni már tudnak valamelyest, CSAK motoros tudást nem követel senki,
hogy hivatalosan is vezesd őket (lásd B jogsi kérdése): miért tudna az "autós"
azonnal robogózni? Mondjuk ha már autós, akkor valsz' nem nyelezi le elsőre,
mert azt már az autóban is megszokhatta, hogy NEM padlógázzal kell indulni.*Szerk: egyébként a németeknél van is egy ilyen kategória. Ők (még?) valóban
ismerik a segédmotorkerékpár** fogalmát (ami írd és mondd, 25 km/h-nál NEM
mehet többet hivatalosan), és ehhez képest a moped már magasabb kategória.**: Mofa (Motor-Fahrrad / Motorisiertes Fahrrad)
Csak átugráltam a cikken, de a végén látszik, nem teljesen egységes a dolog.[ Szerkesztve ]
-
AndrewTdi
addikt
itt én nem is igazán a sebességet okolnám az ilyesmi "balesetekben", hanem inkább az "idegen", nem megszokott dolgokat.
Pl ne kapaszkodj a kormányba, mert rácsavarsz a gázra.
Ne taposd a padlólemezt, mert nem ott van a fék.
Balra kanyarodásnál is a sok rutintalan automatikusan megtekeri a gázkart és már a felénél kiegyenesíti a kanyart akaratlanul.
És még lehetne sorolni.
-
Tothgera30
Ármester
-
wolfnet
tag
Srácok! Cserélt már valaki Honda Lead 100-on első izzót? Csak hogy tapasztalatokat gyűjtsek. Első neki futásra lövésem sincs, hogyan álljak neki, mert csak az indexeken van csavar.
A kép illusztráció, nem az enyém
[ Szerkesztve ]
Privátban érdeklődj! :)
-
DigitXT
félisten
válasz wolfnet #37657 üzenetére
Ugyan Honda Leadem nem volt, de mind a Majestyben, mind a SYMben
nagy barátságban voltam az izzócsereberéléssel. Előbbinél még csak
az emelt fényerejű H4-es csodákat próbáltam, utóbbinál már xenont is...A lényeg: le kell venni a burkolatot - hátulról férsz hozzá a lámpatesthez.
Szerk: olyan, mint autóban a motorháztető felnyitása, csak macerásabb.Szerk2: a Majestynél annyi a könnyítés, hogy van "motorháztető fedél is".
Természetesen nem ott van a motor, azért az idézőjel. Szóval nem kell az
egész burkolatot levenni, ha kifejezetten csak izzót akarnék cserélni. De a
komolyabb mókolásokhoz, mint pl. a xenon bekötése sajna bontani kellett.[ Szerkesztve ]
-
wolfnet
tag
válasz DigitXT #37658 üzenetére
Ahj sejtettem! Utálom szétszedni szegényt, mert annyira piszokjól összerakták a japók. Szerintem ezen kívül nem is volt olyan robogóm ami sehol se nyiszorgott. Gyári izzót keresnék bele, mert az a 5 évet bírt benne. Interneten nem tolonganak az alkatrész beszállítók nagyon (12V 35W halogén való bele)
Privátban érdeklődj! :)
-
DigitXT
félisten
válasz wolfnet #37659 üzenetére
A manual szerint sajnos bizony nincs más hátra, mint előre...
Az izzócseréhez (85. oldal) le kell venni a burkolatot elöl (39. oldal).
Az, hogy ritka és drága izzó kell bele, pech... Nem tudom, honnan
érdemes venni. "Kompatibilis", utángyártott izzót nem lehet találni?
Lehet, hogy az nem megy el 5 évig, de ha 2 évente cseréled, és az
ára csak tizede (most mondtam egy számot hasra), úgy megérheti. -
huszi.gyb
senior tag
válasz Tothgera30 #37653 üzenetére
Az lehet. Hozzáteszem, hogy a Simson S51 50-60(-70?)et kiviszi. (Annak ellenére, hogy tudjuk milyenek a fékek). Szóval már az sem a 45-ös kategória. Viszont ott batár nagy a kerékátmérő. Én schwalbe-ról ültem át a Tactra... Hát... Mit ne mondjak minden repedést megérzek, úthibákra 1000x jobban kell figyelnem, és még az autósok is jobban lenyomnak, mert egy sz.r robogó.
Persze elég sok km-t tettem már meg, Tact-ban lassan 2000 lesz vétel óta. Nem mondom, hogy nem vezettem a tudásomnál nagyobb gépet (talán a tudásomnál nagyobb, de még számomra biztonságérzetet adó sebességgel [óra 170]). A lényeg az, hogy hajnalban kihalt autópályán...
Agybajt kapok, amikor húzom a Tactnak 60-70-nel óra szerint, és "50-es" foschtalicskával elzúg mellettem a buzinyuszi apucitól kapott rózsaszín pólóban. Persze közben dől jobbra-balra, látszik rajta, hogy azt se tudja hol van. Nem egyszeri eset, tudnék ilyeneket mesélni.
www.dongosofor.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz máyköl #37669 üzenetére
Ha kismotort vezetsz rendszeresen, akkor nem nagy dolog. A kötelezően vezetendő forgalmi óraszám 3, ebből az utolsó a vizsga (rutin és forgalmi egyszerre). KRESZ-tanfolyam (hagyományos tantermi, vagy otthoni online) és KRESZ-vizsga viszont kell!
Nekem nulla volt a gyakorlatom előtte (32 éve ültem Jawa Mustangon, azóta semmin), így 8+1 gyakorlati órám volt a vizsgával együtt. Mindenestül nem egészen 3 hét (a tanfolyamra jelentkezéstől számítva!).Ja, ha elég a kötelező gyakorlati óraszám (3), akkor kb. 30.000,- forint mindenestől, ha órát kell venned, vagy megbux valamiből, akkor persze jóval több is lehet. Nekem a pótórák miatt 53k volt az egész.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
korpicschess
veterán
Hú, na motoroztam egy jót ma. Kukoricaföldek között főként. Az volt a baj, hogy a földes út még jó, ha néha kaviccsal van megszórva, az k*rva szar a motornak, de láttam a semmi közepén, hogy az autópálya alatt van egy átjáró, na majd ott átmegyek. Persze a földesút is elfogyott, gaz, épp csak volt nyoma, hogy arra kocsi ment valamikor. Aztán majdnem eldöntöttem a motort, balra kukorica, jobbra kukorica, előttem gaz, aztán egy olyan hely ahol felgyűlt a víz korábban, aztán autó nyomot váj bele.... Úgy viszi a kereket, mint a szemét.
Mindenesetre túléltem, és eljutottam az átjáróhoz. Full fém volt alul, széles, nagy... Hát ecsém.... Olyan hangja volt ott az RX-nek mintha valaki nagymotor lenne. Olyan szépen dübörgött. Kellett volna videót csinálnom. Wáá... Aztán utána a sivár valóság.Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
-
DigitXT
félisten
válasz korpicschess #37672 üzenetére
Ja, hát nyomvályú az halál. Főleg, ha a korábban sáros földbe beleszáradva
teherautó/traktor kerék hagyta: megvezeti a motort, faszát lehet tőle perecelni. -
korpicschess
veterán
válasz DigitXT #37673 üzenetére
Ja... Az volt a baj, hogy már nagy volt a gaz, semerre se volt hely, mikor észrevettem... Ilyenkor gyorsítani kéne, ezzel elég sok mindenen át lehet menni... de inkább fékeztem, mert lassan mentem, szerencsére meg bírtam fogni, de szinte keresztbe álltam a végére.
Robogóval az egyszerűbb részek is a k*rvaszar kategóriába tartoztak volna, önkínzás lenne.[ Szerkesztve ]
Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
-
True
aktív tag
válasz korpicschess #37674 üzenetére
Uraim!
Ha vizes hosszú Minarelli melegen 30-40 között nem akar pörögni, az görgő, vagy inkább kontrasztrugó..?
30-ig húz,30-tól 40-ig tötymörög, de az fölött megint húz...Nem postázok még mutteromnak sem... Telószám az adataimnál volt, amíg az új PH láthatatlanná nem tette...... ja a mágnesmotort, csak ráadásnak csináltam...
-
DigitXT
félisten
Hát, Uraim, elég sz*r így menni a Majával. Délután többször lefulladtam lámpáknál. Kínomban egyszerre húztam a féket és a gázt, hogy legyen vmi értelmes alapjárat, mondta huszi.gyb, hogy "burnout" lesz belőle mindjárt. Értelemszerűen nem lett. Minél előbb kell az a kuplung, szóval szerintem benevezek a DR-re, aztán jöjjön. A Polini biztos jobb minőség, csak jóval drágább, és sokat kell rá várni... De már azon is gondolkodom, hogy le kéne rakni a gépet, amíg nincs rendben a kuplung...
Viszont a SYM GTS 125-öt még így "betegen" is is került megennie a kis röfinek: 100 km/h volt a vége a SYM-nek, aztán eltoltam mellette 110-zel... Nekem meg ott volt a vége. Aztán visszafelé jövet jött a csősz, és mindenkit kizavart az erdőből. Fehér SW600. Ment mint a barom. Mondjuk a piros lámpa nagy úr.
Megint előjött viszont, hogy beesett a hátsó fék! A fékhatás nagyon a végén volt észlelhető. Aztán megint magához tért: ez mi a sz*r? Nincs jól légtelenítve?
kcsa: hát épp ez az, hogy pont most volt cserélve, a fékbetéttel együtt... WTF? Neadjisten víz került bele, és az forr fel? Amúgy nem használat után esik be, hanem rögtön az első fogásra, viszont "felpumpálható" picit, amit menet közben csinálni nem kicsit ijesztő.
[ Szerkesztve ]
-
True
aktív tag
válasz Kolondrum #37676 üzenetére
Hja, olyan mintha a kocsival így gyorsítanál:
1:padló, 2:padló, 5:padló, de rájössz hogy mocsokul elváltottad, 10 másodpercig így tolod, mert ugye lassú a reakció időd, utána vissza 3:padló, 4:padló, 5...Nem postázok még mutteromnak sem... Telószám az adataimnál volt, amíg az új PH láthatatlanná nem tette...... ja a mágnesmotort, csak ráadásnak csináltam...
-
True
aktív tag
válasz Kolondrum #37681 üzenetére
Nem akkor ugyanúgy visszaesik a fordulat, mintha a kocsit 2-es után 5-be tennéd... De ha eléri a 40-et ismét kipörög...75-83-ig, óra szerint ott a vége...
Szerk, csak valakinek lesz tippje... nem hiszem hogy egyedi, és még senki sem futott bele ilyesmibe... Nekem futárok ezt a 2 dolgot tippelték inkább...
[ Szerkesztve ]
Nem postázok még mutteromnak sem... Telószám az adataimnál volt, amíg az új PH láthatatlanná nem tette...... ja a mágnesmotort, csak ráadásnak csináltam...
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #37678 üzenetére
Hja hogy rögtön, nem pedig használat után. Akkor valószínűleg tényleg van benne egy kósza buborék valahol még, amit a pumpálással összenyomsz, használat után persze visszatágul, ami visszanyomja a folyadékot a tartályba.
Fékfolyadék pedig állásában is vizesedik, ezért kell max. kétévente cserélni, erősen vízmegkötő a cucc.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #37681 üzenetére
DigitXT! Ugye milyen jó ha ismert gyakori robogója van az embernek?
Nem értem. Ezzel mit akartál mondani? Kifejthetnéd, akkor megvilágosodnék.kcsa: az fasza. Pedig pont azért mentem a szerelőhöz, hogy ne én csináljam a
féket, és úgy tuti lesz. Aztán úgy néz ki nem lett az, előtte pedig jó volt.vadászod az alkatrészt hozzá. Nincs kapásból 8 féle
Kuplungból konkrétan 4 gyártótól tudnék most azonnal rendelni magyar webshopokból, ezek rendre RMS, DR, Polini, Malossi. A sorrend az árukat is jelzi (10-40K), valamint a minőséget (bár a Polini és a Malossi közt azért vitatkozhatnánk, hogy melyik a jobb: ár/teljesítményben nem biztos, hogy a Malossi győzne). Ha valamit vadászok, az az olajszűrő.[ Szerkesztve ]
-
Dealer95
őstag
Nekem olyan, hogy 0-40 között 9.000-et pörög, de ahogy éri el az 50-et, folyamatosan visszaesik a fordulat szépen lassan 8100-8200-ra, aztán 85-ig folyamatosan emelkedik megint 9000-ig.
Ezt 4,7-es görgőkkel csinálja.
5 grammos görgővel kb fix 8400-8500 volt.[ Szerkesztve ]
-
True
aktív tag
válasz Dealer95 #37685 üzenetére
Nekem fordszámmérőm nincs, (Area 51) de fülre ameddig nem kezdett el marháskodni olyan volt mintha 7000rpm körül 0-60-ig egyenletes nyomatékkal, majd 9000rpm 60-75/83-ig... Tehát sem lyuk, sem hallható fordszám különbség nem volt (0-60-ig), de most valahol összeszedtem egy lyukat...
Nem postázok még mutteromnak sem... Telószám az adataimnál volt, amíg az új PH láthatatlanná nem tette...... ja a mágnesmotort, csak ráadásnak csináltam...
-
félisten
-
félisten
Egyik kolléga ma egy Aprilis SR50-el jött melóba. Szép citromsárga volt. Namásmost, 13800km van benne és 130-at megy óra szerint, azaz kiakasztja, injektoros. Baráttól és nagyon sürgős volt neki, kicsivel 100 felett vette. Tuning kipuf stb.
urbanjozsi! Mit kell róla még tudni?
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz urbanjozsi #37690 üzenetére
Jónak tűnik, aztán patika gyári legyen ám.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz urbanjozsi #37690 üzenetére
Szép, grat hozzá. Jó szerelégetést! Tőlem tuti egy ilyen Rossis fényezést kapna.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
sifu91
aktív tag