Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Balázs_a_laz
aktív tag
Ezt mire alapozod? Mi 2020. óta vettünk több Mercit is (CLS450, GLE350de, E53 coupé, GT 43) egyikkel sincs semmilyen probléma, sőt, igazából nem nagyon volt még olyan eddig, hogy négy évig csak kötelezőkre kelljen hordanunk ugyanazon márka autóit. Közben volt két A7 is (egyik 55 TFSI, másik S7 55 TDI), a benzinesben 9000 km alatt két váltó csere volt, a dízel autópályán meghülyült, a légrugó leengedett, csoda, hogy kiszálltak belőle élve, azt egész egyszerűen visszaadtuk, fél éves sem volt. Biztos, hogy mindent ki lehet fogni, de én nem érzem azt, hogy egy foshalom mindegyik új merci.
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
dellfanboy #221689 üzenetére
Qru, dellfanboy: nem tudom, valamiért az volt bennem, hogy alváz, pick up, laprugó, az nem a kényelem melegágya, de valóban, nem csak a laprugónál áll meg a világ alváz esetén sem.
A '24-est egyáltalán meg lehet már nézni valahol?
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
rbalint88 #221629 üzenetére
Az XC90 szimpi, csak nem a legújabb technika, az XC60-at megnézem, köszönöm, az eddig fel sem merült, a hengerek száma már nem hoz lázba túlságosan (a CLS sor6 benzin, szép volt, jó volt, talán elég is volt). Az S90 helyett a kombi vonal mozgat inkább, de technikában ez olyannak tűnik, mint az XC90.
BMW X5 is lehetőség, azt is néztem, de nem lettem szerelmes és nem is éreztem benne magamat kényelmesen.
Panamera, Cayenne költségkereten felül van, minden tekintetben (ide értem a szervízelést is), Macan talán, de abból már csak elektromosat lehet konfigolni (azt nem tudom, hogy más hajtással lesz-e elérhető). Maserati too much
.
Audi az tiltólista, többel ráfaragtunk (A7-ekkel jellemzően).
A VW Touareggel szemeztem már, illetve a Jaugár F-Pace-el, mindkét esetben dízellel, előbbi még túl új modell, utóbbinál nem tudom, hogy mennyire megbízható, esetleg bárkinek ezzel kapcsolatban információ?
BMW 8-ast megnézem, ez is elkerült eddig, bár alapvetően a CLS után a mélyre ülést lehet, hogy hanyagolnám.
-
Balázs_a_laz
aktív tag
Sziasztok,
céges használatra, gerincproblémával keresek olyan autót, aminek a széke kényelmesen beállítható és komfortos, akár évi 50-60 ezer km-t benne ülve is (C257-es CLS-t fog váltani, nem ragaszkodom a márkához, épp egy veszekedés közepén vagyok az importőrrel), esetleg nem szürkül bele a hétköznapokba, ha létezik még ilyen kocsi. Szóval kreatív ötleteket várnék, mert úgy látom, hogy mindent feltúrtam már, de nem találtam még megfelelőt. A költségkeret kb. br. 40m Forint körüli listaár környéke. Meghajtás másodlagos, de plug-in hybridet csak akkor, ha nincs más lehetőség. Jelige: nem csak a német prémium van a világon. -
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
rdani001 #210337 üzenetére
Nekem e46 kombim (jajj, édes istenem, bocsánatot kérek! touringom
) volt 2016-18 között. Már akkor is ismert előéletűt vettem, a piac felső szegmenséből, és az árának a másfélszeresét így is rávertem, mire kifogástalan állapotú lett (és ez a motortól szinte független). Ha nem sajnálod rá, jó autó lehet, de kéri a lekvárt rendesen!
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
Balázs_a_laz #204185 üzenetére
Megérkezett a héten, jövő héten megyek átvenni, szóval a Ford tartja a szállítási időket, körülmények ide vagy oda, sőt. Ha meg lesz az első 10.000 km írok majd tapasztalatokat is.
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
Balázs_a_laz #204191 üzenetére
közérdekű a szállítási idők miatt: hívtak, hogy május végére itt van a kocsi, le van gyártva, szállításra vár, szóval örülünk!
A lényeg, hogy a Ford tartja a szállítási határidőt, bár azt is hozzátették, hogy ezt csak a hybridek esetén tudják vállalni (és azért majd hiszem, ha beleülök).
az mondjuk beszarás, hogy január óta ez is 2 millióval lett drágább....
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
cappa72 #204202 üzenetére
igen, az automata az sokat hozzátesz a fogyasztáshoz...
amikor a Kugával megyünk valahova én vezetem, akkor abszolút a kigurulós, nem bakkecskézős, direkt odafigyelős (de nem feltartós) vezetési stílusban hajtom, ezt meg is hálálja, de aztán jön a feleségem, aki bár nagyon ügyesen vezet (tényleg), de nincs a vérében, hogy ezekre odafigyelve vezessen -
Balázs_a_laz
aktív tag
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
cappa72 #204195 üzenetére
Eddig kizárólag fehér autóim voltak, a sajátom kocsim és a feleségem Kuga-ja is fehér amit cserélünk, szóval inkább a Jedikkel vagyok
.
A fogyasztásra nagyon kíváncsi leszek. A Kuga nálunk stabil 10 liter (nem nulláztuk a trip2-t még mióta meg van, ez 40.000 km átlaga), ilyenkor télen városban 13-14, aztán nyáron meg 8-10. Ha ennél jobb, akkor már elégedett leszek. Hogy eszik nálad ilyen keveset? Súlyra kb. egyforma a két kocsi, bevallom mindig hitetlenül állok a fogyasztás bajnokok előtt
.
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
tboy93 #204187 üzenetére
A dízel hybrid jó lenne
. Egy GLE350de-t el bírnék fogadni, az most ebből a szempontból mindent ver szerintem. 100 km elektromos hatótáv (városi/agglomerációból bejárós körülmények között), a dízel meg utazni kiváló. Szintén 2 liter körüli most ennek az átlaga (6000 km van benne, az a baja, hogy nem az enyém
)
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
cappa72 #204186 üzenetére
Hybrid. Volt olyan (magyar) teszt, ahol 7 liter körül mentek vele városban, volt, ahol (Galaxyval) 9 literrel, külföldi oldalakon agglomerációs bejárás során (20%) és városi használat esetén (80%) vitték be 7 liter alá. Autópályán 130-nál 8-at eszik, fentebb még többet, de ez ilyen bicikli, 50%-50%-os használat során, ha 8 alatt lesz én elégedett leszek, de nyilván ez akkor fog kiderülni, ha elkezdjük használni.
Mivel január 1-től kivették a személyautó finanszírozási lehetőséget a Széchenyi Lízing Go-ból, így maradt a nagycsaládos kedvezmény... (különben céges lett volna). Így is drágább, mint amit ér (szerintem, pedig elég finom kedvezményünk van a kereskedőnél), de kényszer helyzetben voltunk a picik miatt és ez hamarabb megjön, mint a dízel Touran. A Széchenyi Go átvariálása eléggé fáj...
Dízelt elvileg nem lehet rendelni S-Maxból.
Felszereltség:
ST Line, Agate Black szín, Salerno Leather kárpitozás piros varrással (10 irányban elektromosan állítható első ülések, memóriás vezető ülés, prémium Sport első ülések, 2 irányban manuálisan állítható deréktámasz), 8X19"-os könnyűfém felni 245/45R19, harmadik sori ülés csomag 3 - 2 külön álló, nyomógombbal automatikusan le, manuálisan felhajtható ülés (Easy Fold TM), tárolórekesz a csomagtér padlójában, 1., 2. és 3. sori biztonsági öv figyelmeztetés, 2. és 3. sori olvasólámpákkal, 2. és 3. sori függönylégzsákkal, panoráma fix napfénytető, infravörös hővédő üvegből, manuális napfényrolók a hátsó ajtókon, napfény- és hővisszaverő szélvédővel, business csomag 2: aktív, ki/beparkolást segítő automatika, első/hátsó parkolóradarral, osztott képes front kamera (tolatókamerát tartalmazza), adaptív sebességtartó automatika, adaptív, intelligens LED fényszórórendszer, kulcs nélküli ajtónyitó- és indítórendszer, elektromos kormányzárral, elektromos csomagtérajtó-nyitásérzékelő a lökhárító alatt, holttérfigyelő rendszer, ICE csomag 59, SONY prémium navigációs rendszer, akusztikus és zajvédő üvegezés az első ajtókban, 2 db USB kimenet, vonóhorog. -
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
Balázs_a_laz #203970 üzenetére
Sziasztok,<br/>végül S-MAX lett, június végére/július elejére ígérik, nem volt jobb alternatíva. Normálisabb felhasználásnál talán 7 alatt is elmegy városban, aztán használat közben majd kiderül.<br/>Mindenkinek köszönöm a segítséget!
Itt tilos hirdetni, meg akkor is ha offba rakod!
[ Módosította: Qru ]
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
Vismajor01 #203976 üzenetére
Igen, mert a két Advansafix IV közül az egyikben még két évig biztosan benne lesz az 5 pontos, így azt a kocsi biztonsági övével meg a toptetherrel be tudom kötni középre, egyik szélen a másik Advansafix IV amiből már ki van véve a toptether a másik szélen meg az isofix base-es gyerekhordó menne.
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
tboy93 #203965 üzenetére
Sorentot már megyek is megnézni, köszi, eddig ugye elvakultan csak a 3 isofixeseket néztem, a Stelvionál is véletlenül vettem észre a 3 toptethert, asszony meg rábólintott, hogy az is elég végső soron.
Volvo is másfél év, XC90 kifut sajna, abból még lehetne vadászgatni, viszont ott a középsőn nincs fent a toptether logó, szóval az nincs "bevizsgáltatva" (nem igazán tudom erre mi a jó szó), az nem kaphatta meg valamiért a toptether plecsnit.
Tesla X-ben sincs 3 isofix, hiába van 3 külön ülés.
Stelvioban egyébként eléggé a szélén van a két isofix, ebben fér el talán a legkényelmesebben középen az ülés, magam sem értettem.
Nagyon sok évre tervezem, nem hóbortom az autócsere, rosszul jött most ki.
Sorentoból is a dízelt nézem, ezek megbízható motorok? A PHEV-nek több a károsanyagkibocsátása, mint a sima benzinesnek vagy hybridnek vagy dízelnek, gondolom a nagyobb súly miatt (nyilván amikor elfogy a delej az akksiból).
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
cappa72 #203962 üzenetére
Mire gondolsz? Ez az egyetlen ilyen típusú autó Q7-től innen, amiben egyáltalán van 3 top tether, az ülések elférnek, azt már megnéztem.
Német prémiumban egyedül a Q7-ben van 3 isofix és toptether, de az Audi-t hanyagolnám és nem is megfizethető számomra (két A7-et adtunk vissza egy éven belül, mert többet voltak szervízben, mint használatban)
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
Balázs_a_laz #203814 üzenetére
Sziasztok,
most bejött a képbe az Alfa Stelvio, mivel bár nincs 3 isofixe, de van legalább 3 top tether-e és sajnos se a Touranra, se másra nem tudok 1-1,5 évet várni. Ezzel kapcsolatban pro/kontra tapasztalat? Esetleg 3 gyerekkel használja valaki? -
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
molnarpeter #203822 üzenetére
Megkérdeztem, mindkettőnek 120.000 km az olajcsere periódusa, de simán lehet, hogy palira vettek
.
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
dudi6 #203809 üzenetére
Ha megtaláltad a megfelelőt szólj!
Ma voltam megnézni a dízel Touran-t. Sima 70 hétre szállítják és ez van meg hamarabb, nem a benzines. Az értékesítő azt mondta hogy a benzinesben ugyanaz a DSG váltó van, mint a dízelbe, hiába mondtam neki, hogy pedig nem ugyanaz, kötötte az ebet a karóhoz.A német prémiumok közül egyedül a Q7-ben van 3 isofix a második sorban, így az X7 és a GLS is kilőve (ahogy a GLE és az X5 is).
Dacia a biztonság miatt kiesik, így újan, 9m-be szerintem jelenleg nem lehet beleférni sajnos… (P5008 18 hónapra érkezik).
S-Max/Galaxy 4-5 hónap alatt itt van, viszont a hybrid nem szimpi, sokat fogyaszt és kevés a nm, dízelt nem lehet rendelni.
-
Balázs_a_laz
aktív tag
Ha sokallod, akkor nem szabad megvenni, de akkor nem is a J Astra a Te autód és majd máson kifizeted (volt E46-os BMW-m, két év alatt ára két és félszerese ment rá, bár nem is lehetett belekötni). Én is baromira sokallom a kocsik árát, a sajátomat pont bemákoltam, mert COVID előtt szerződtem rá 2020. februárjában, ami miatt nem tudták időben szállítani, csak 2020. októberében vehettem át, ez idő alatt 213%-ot (!!!!!!!!!!!) ment fel a listaára, egyből meg is akarta venni a kereskedő, de nyilván nem adtam el, viszont ebből is látszik, hogy megváltozott kicsit a piac. A helyedben, ha cuccolni kell, tuti rámennék a Berlingo/Combo/Caddy/Partner(Rifter)/Proace City/Lodgy vonalra, nekem csak azért nem ezek közül lesz most a feleségem nagycsaládos autója, mert nincs belőlük automata dízel és többet kisturbós benzines nem teszi be hozzánk a lábát.
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
aero. #203710 üzenetére
Köszönöm, viszont most nézem, hogy Touranban a benzineshez és a dízelhez is a 7-es szárazkuplungos DSG van, szóval ebből a szempontból már mindegy, hogy melyiket választom, mert a 6-os olajos DSG-vel nem gyártották (ha a wikipedia helytálló információkat tartalmaz).
Viszonylag csábító ajánlatnak hangzik pl. ez.
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
molnarpeter #203708 üzenetére
Annyi a titok, hogy váltóolajat kell cserélni és akkor nincs baj? Ez elég win-winnek tűnik így. Köszönöm!
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
Balázs_a_laz #203562 üzenetére
Meg tudtam nézni egy 1.5 tsi Touran-t és nagyon pozitív csalódás (beépített gyerekülés nagyon baró!!!, de összességében a kocsi is meggyőző, simán befér 3 Advansafix IV, ez volt az automata váltó mellett a másik kritérium), a Kuga-hoz képest fogyasztásban is (simán 9 liter alatt van vegyesben). Nah most ennek a DSG-je problémás (lehet)?
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
Vismajor01 #203548 üzenetére
Már túl vagyok rajta, sajna csak a két szélsőn van isofix, pedig 3 látszatra egyforma ülés van egymás mellett…
Ha nem így lenne, már nem keresgélnék
.
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
vzsryl #203543 üzenetére
Nem egyszerű. Nyilván hajlamos is az ember túl parázni, mert csak a “véréről van szó”, de azért én emlékszem, hogy a Trabant 601 kombi hatuljában utaztunk a tesóimmal (!) országúton 100 km-eket úgy, hogy az ülés le volt hajtva, be volt borítva egy talicska homok, aztán turtuk a földet egész úton, meg épültek a homokvárak (csomagok az utánfutóban, a macskánkkal együtt
)
Németországban találtam Stellantis/Toyota 1.5 dci-ket automata váltóval, 30k eurért, akkor már inkább egy Touran. Szívem szerint vennék egy kombit, de nincs 3 isofixxel, ehhez meg, ha már van (a top tether-rel együtt) ilyen fejlesztés, ragaszkodom. 1.5 TSI + DSG van a családban, szeretik is, de az is fogyaszt és kisturbós benzines motor az mégegyszer nem, dízelt meg a jó ég mikorra tudnak szállítani (használtat itthon (2019-től) nem is találok…).
Köszi azért mindenkinek, figyelgetek, hátha lesz dci+automata tapasztalat valakinél kisteherautó vonalon
.
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
vzsryl #203539 üzenetére
Az olajos a jó DSG?
Az S-max/Galaxy hybridben CVT van.
Sharan mar elég régi modell, ahogy a Touran is, bár ez a Ford egyterűire is igaz… Berlingo/Rifter/Proace/Combo vonalon tapasztalat valakinek? Esetleg olyan szerencsés, aki az 1.5 dci+automata váltós kombót használja? -
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
vzsryl #190109 üzenetére
Sziasztok,
erre a kommentre ráfűzve venném elő újra a témát. Három gyerekhez keresek olyan autót, amiben legalább 3 isofix ülés bekötési pont van. Egy 2019-es automata (ez fontos) Ford Kuga-ból ülne át a feleségem, mert ebben csak 2 isofix beöktési pont van és az az igazság, hogy az 1.5 ecoboosttal jól be is választottunk, mert országúton sem lehet 8 liter alá vinni a fogyasztást, város 12-15, autópálya (135 tempomat) 9 liter, ami ahhoz képest, hogy a saját autómmal (367 LE, összkerék és nehezebb 3 mázsával, mint a Kuga) vegyesben 8-9 literrel járok, szerintem baromi sok. Mikor a Kugát vettük, szenttül hittem, hogy a benzines a jó vétel, mert nincs dpf, városban is van használva (ez a mamataxi is), csúnya rossz dízel pfúj, korom, por, stb. fúj. (ez mostanra már jócskán megváltozott bennem). Az autóval évi 30 ezer km-t megyünk, 1/3-a város, 2/3 autópálya és ahol szükséges autóút.
Kb. 3 hónapja nézegetjük az autókat és 3 isofix + automataváltó kritériumokkal a következőkre jutottunk:
- Ford S-max és Galaxy: csak hybridet lehet vásárolni újan (ez nem gond, sőt), de külföldi és most már hazai teszteket olvasva, ezek is benyakalnak 10 litert. Szóba jöhetne használt dízel, de mivel kritérium az automataváltó és az tudomásom szerint csak powershiftben létezik, felejtős
- Peugeuot 5008: van automata dízel (elég az 1.5 dci is bőven) viszont a szállítási idő 12-18 hónap, nekem meg legkésőbb május elejére kell a megoldás, ebből használtat nem mernék venni
- Stellantis/Toyota Berlingo: kivezették az 1.5 dci+automataváltó kombót, az downsizingolt kisturbós benzines pedig többet nem jön be a házba (lásd Ford Kuga 1.5 ecoboost+automataváltó tapasztalatok), pedig ez frankó megoldás lenne
- Stellantis/Toyota kisbusz, Mercedes V osztály: 5 méter 30 centi, én bevállalnám, de az oldalborda még MK4 Mondeo kombi (ez volt a Kuga előtt) után sem hajlandó (és oviba szállítani pl. reggel a gyerekeket elég overkill is)
- Audi Q7: ugyanaz, mint a kisbusz para: nagy (és nem is telik rá)
Mivel sokat megyünk ezzel az autóval település táblán kívülre is, ezért az elektromos autók ki vannak zárva és bár létezik olyan, ahol az anyósülésen van isofix bekötési pont (Zoé, Enyaq, amikről biztosan tudom) nem fér el se a feleségem se én a hátsó két gyerekülés között hosszútávon, így jelenleg bármilyen megoldást keresek, ötletet, hogy ki mit használ, lehet használt és szalonautó is, csak férjünk el benne 5-en csomagokkal (nagy babakocsi is!).
Az automata váltó tudom, hogy szűk keresztmetszet, de az nem elhagyható kritérium. Kombikat is néztem, Octaviaban szintén van az anyósülésen isofix, de abban sem férünk el a a hátsó sorban a két gyerekülés között. Mercedes GLB-t is megnéztem, de ott elvesztem a csomagtartót, ha berakok egy gyereket a 3. sorba.
Minden megoldás érdekel, 10 éves használtautótól sem félek, csak legyen benne 3 isofix és legyen 5 méteren belül (a hossza).
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Energiaital topic
- Mit tud egy retró kézikonzol?
- PlayStation 5
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen légkondit a lakásba?
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen széket vegyek?
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- További aktív témák...
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Eladó bontatlan LTT Noctua barna csavarhúzó
- Samsung Galaxy S21 FE 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2650v3 (20 mag / 40 szál, 2.3/3.0GHz), 32GB RAM, 55992Ft+ÁFA
- Bezámítás! HP Victus 16-D0655NG Gamer notebook - i5 10400H 16GB DDR4 512GB+1TB SSD RTX 3060 6GB W11
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest