- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- One mobilszolgáltatások
- Mindenki Z Fold7-et akar
- CES 2025: Megjött az Amazfit Active 2
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cifu
félisten
válasz
Siffredi #182952 üzenetére
Mi a helyzet a 2000-es motorokkal?
Attól tartok félreértettél, semmi baj nincs az 1.6-os és 1.8-as szívó motorokkal, de ha mondjuk 5 évre és évi 20e km-re keresel autót (ahogy én tettem például), akkor a 200e km futásteljesítmény már túl magas, esélyesen belefuthat az ember abba, hogy kikönyököl a motor a tervezett üzemnél. Én ezért nem mertem olyan autót elhozni, ahol nem éreztem / láttam biztosítottnak a max. 150 ezres futásteljesítményt.
Függően attól, milyen áron és milyen feltételekkel nézel autót, ha például T270-es Avensiseket nézel, azokban mindhárom benzines motor a ZR családból való (1.6: 1ZR, 1.8: 2ZR és 2.0: 3ZR), ezeknél a blokk azonos, az 1ZR és 2ZR esetén leginkább csak a hajtókar és a dugók térnek el, a 3ZR-nél ha jól tudom már a hengerfej is. A ZR családra ugyanaz igaz minden szempontból, tehát amit leírtam az 1.6 és 1.8-asokra, az igaz a 2.0-ásra.
Ezeknek az autóknak a vezérlésében van valami "okoskerék"-szerűség, ami csillagászati magaslatokba emeli a vezérléscserét?
A ZR motorok láncosak, a tartósabb fajtából, szóval nem lesz vezérléscsere.
Ami probléma előfordul náluk az az, hogy indításkor kopogó hangot hallat, ezzel együtt kell élni. A VVTi vezérlő esetleg meg tud halni, ez cserés dolog, nagyságrendileg 60-150e Ft körüli összeg lehet, függően hogy bontottat vagy gyárit szerelnek be, de a többség az, akinek sose volt gondja vele. Ezt leszámítva csak arra kell ügyelni, hogy rendszeresen (15e km / 1 év) elvigyék olajcserére, és lehetőleg 5W-30-nál ne kapjon sűrűbb olajat. Ha rendes a gazdi, akkor 100e km-ként a sebességváltóban is cserél olajat, a CVT váltósnál is célszerű erre odafigyelni. De ez amúgy nem akkora összeg, tehát ha kifog az ember egy olyat, ahol az olajcsere megvolt, de a sebességváltóolaj csere nem, és mondjuk csak 150e km-t futott, akkor ott azt bepótoltatod, és feltehetően a kocsi élete végéig kitart.A benzinesek tudtom szerint nem rendelkeznek kettős tömegű lendkerékkel (legalábbis az 1.6 és az 1.8 esetében), csak a dieselek.
Egyébként sajnálnék új autót venni, városon lakok, csillaggarázsban tartom az autót, folyamatosan kapja a harci sérüléseket a parkoló bajnokoktól... Akkor már inkább egy jó állapotú használtat vennék olcsóbban.
Ezt mondjuk meg tudom érteni sajnos...
Ja, és milyen autót vettél végül?
A történetem röviden annyi, hogy 2-3 millió körüli autót kerestem 3-5 évre, évi 20e km körüli futásteljesítményre. Aztán ahogy nézegettem és próbálgattam a használt autókat, és egyre inkább lelombozódtam a tapasztalatok miatt, elkezdtem feljebb srófolni az árat először 3-4, aztán 4-5 millió környékére. Hozzáteszem nem vagyok fekete öves használtautó-vásárló, de azért végigasszisztáltam párat, pro és kontra is láttam dolgokat, és talán túl türelmetlen is voltam. Illetve utólag lehet, hogy megéri a felárat a korrektebb használtautó-kereskedések és márkakereskedések által árult autók terén.
Summa szummarum, már ott voltam, hogy megnézem ezt a Corollát, (automata váltós, aminek örültem volna, illetve elég jól felszerelt, plusz a színe is tetszik), amikor szembesültem vele, hogy innen már csak egy lépés egy új autó. Ami olyan lesz, amilyennek én szeretném, én döntöm el a kompromisszumokat és nem utolsó sorban én leszek az első gazdája, nincs ilyen szempontú rizikó benne. Meg hát sose volt még új autóm, egyszer ezt is ki kell próbálni, na.
Így lett végül egy E210 Corolla Sedan 1.6 manuális váltós, ő itt. Nem állítom, hogy racionális döntés volt, de elégedett vagyok vele... -
Cifu
félisten
válasz
Siffredi #182940 üzenetére
Egy ideig én is a Toyota Avensis-eket néztem, de egy jókora sor problémába ütköztem...
1.: Ahogy írod, külföldről behozott autók, amikkel az a probléma, hogy láthatóan sokszor tekert órásak (100e km-es óraállás, de olyan fényes a kormány és a sebváltó, mint egy 250-300e km futott autónak...).
2.: A 2005 előtti 1.8-as motoroknál (1ZZ-FE) ehetik az olajat, sőt, a VVTi vezérlő is könnyen meghibásodhat, volt is egy visszahívás nekik. Ezeknél kb. 150 ezer km után a vezérműláncot cserélni illendő, mert először csak felhangosodik, aztán egyre több problémát okozhat. Az 1ZZ-FE motoroknál is kell(ene) szelephézagot ellenőrizni 100e km-ként, ez is sokszor kimaradt.
3.: A 2007 utáni 1.6 (1ZR) és 1.8 (2ZR) motoroknál ügyelni kell az olajcserére (0W-30 vagy legfeljebb 5W-30 mehet bele, és 15 ezrenként kellene cserélni), ha eszi az olajat az autó, akkor gubanc van, de ez ugye egy tesztkörnél nem derül ki. Ha a szervizkönyvben 30 ezres csereperiódust látsz, akkor ciki. Én találkoztam olyan példánnyal, amely még alig volt túl a 100e km-en, de az utolsó bejegyzett olajcseréje 38 ezer km-el korábban volt.
4.: Az 1ZR és a 2ZR már nem a végtelenségig hajtható benzinmotor, ami miatt a Toyota anno a hírnevét kapta. Ez már könnyűfém blokkos, ha vigyáznak rá 250-300 ezer km-t bír, ha nem vigyáznak rá, már 200e km előtt is kikönyökölhet, és csak motorcserével gyógyítható.
5.: A piac tele van D4-D és D-Cat motoros dieselekkel. Anno ezek voltak népszerűek az alacsony fogyasztás miatt, most viszont már kezdődnek a problémák velük ugye (DPF, EGR, stb.), és az "üzemszerűen" fogyó alkatrészek (injektorok darabja 100-140e ft körül) is horror szintűek. Ha ilyenbe ugorsz, mindenképpen csak prémium diesel-t tankolj bele, a tapasztalatok szerint meghálálja (kérdés az előző tulaj is így járt-e el). Plusz a 2.2-es D-Cat hengerfejes lesz könnyen, szóval azokat messzire elkerülni...
6.: Az olyanokról már nem is beszélek, amikor fentről lesuvickolt motort látok, alulról meg olajnyomokat... Vagy törésmentesként árult autó, de a csomagtartó borítás alatt jól látható hegesztésnyomokkal.Szumma szummárium, én kb. másfél hónap után feladtam a dolgot. Igen, biztos vannak patika állapotú autók is a piacon, és én vagyok még túlságosan zöldfülű (vagy válogatós), de nem találtam olyat (2019 október-november idejében), amire be mertem volna nevezni. A végén inkább fogtam magam, és a vásárlásra szánt összeget önrészként befizetve egy új autóba ültem...
-
Cifu
félisten
válasz
Siffredi #182931 üzenetére
Nézz be és olvass alaposabban vissza a koreai autók topicban.
Röviden: a Hyundai / Kia féle Gamma motoroknál korábban 30e km / 2 év olajcsere periódust írt elő a gyártó. Amit a szakszervizek és a tulajdonosok többsége be is tartott, megnyugtatott mindenkit a 7 év garancia. Aztán úgy 100 ezer km-nél elkezdi csipegetni az olajat a motor, 150 ezernél már 1liter / 1000km olajfogyasztása lesz (ami a gyártó szerint még okés) és 200e km-nél már kukás a motor. 2015 óta 15e km / 1 év lett az olajcsere periódus a Gamma motorokra az előírás.
Ehhez még hozzájön, hogy 60e km-ként szelephézagot kéne ellenőrizni, ami sokszor elmarad.
Ha 10-15 ezrenként cserélték az olajat, jobb fajta 0W-30, vagy legalább 5W-30 került bele, és a szelephézagállítást sem felejtették el, akkor ez a motor is kimegy a világból. Csak a felhasználók elsöprő többsége nem ezt adta meg az autójának...
Én a szívó benzinesek közül a Toyota Corolla / Auris esetleg Avensis 1.6 vagy a Mitsubishi Lancer 1.6-ot javasolnám. Azokkal állítólag nincs baj - ha legalább a gyári előírásokat betartják. Azért mondom, mert láttam olyan Avensis-t, amelyben 38 ezer km-t mentek elvben olajcsere nélkül, és 30 ezres olajcsere volt előtte is. Nem mertem elhozni, pedig jól felszerelt, amúgy nem egy lepattant autó volt, amit állítólag főleg autópályán használtak...
-
dj79
senior tag
válasz
Siffredi #182916 üzenetére
Tudd meg pontosan, hogy mit cserélték benne. Ha a komplett vezérlést, vedd meg nyugodtan. Ha van égéskimaradásra utaló jel illetve hibakód, vagy ha esetleg remeg alapjáraton, esetleg a katalizátor melegítés alatt durrog, akkor valszeg kokszos. Ugyanezzel a motorral szerelt autót hajtok, fél éve. Szintén 130 körül cserélték a vezérlést benne, utána dióztattam (írtam is a vw topikban erről) , köszöni, jól van.
Új hozzászólás Aktív témák
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Bluering Libra irodai forgószék
- Olcsó Notebook! Dell Latitude E6540! I7 4600U / 8GB DDR3 / 128GB SSD! / HD8790M
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 2nd - i7-7G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD I HDMI I W11 I CAM I Garancia!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro Max 1TB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3051
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Újszerű Asus ROG Strix G16 G614 -16" WUXGA 165Hz - i5-13450HX - 16GB - 512GB -RTX 4050 -1,5 év gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest