Keresés

Hirdetés

!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    félisten

    válasz Siffredi #182952 üzenetére

    Mi a helyzet a 2000-es motorokkal?

    Attól tartok félreértettél, semmi baj nincs az 1.6-os és 1.8-as szívó motorokkal, de ha mondjuk 5 évre és évi 20e km-re keresel autót (ahogy én tettem például), akkor a 200e km futásteljesítmény már túl magas, esélyesen belefuthat az ember abba, hogy kikönyököl a motor a tervezett üzemnél. Én ezért nem mertem olyan autót elhozni, ahol nem éreztem / láttam biztosítottnak a max. 150 ezres futásteljesítményt.

    Függően attól, milyen áron és milyen feltételekkel nézel autót, ha például T270-es Avensiseket nézel, azokban mindhárom benzines motor a ZR családból való (1.6: 1ZR, 1.8: 2ZR és 2.0: 3ZR), ezeknél a blokk azonos, az 1ZR és 2ZR esetén leginkább csak a hajtókar és a dugók térnek el, a 3ZR-nél ha jól tudom már a hengerfej is. A ZR családra ugyanaz igaz minden szempontból, tehát amit leírtam az 1.6 és 1.8-asokra, az igaz a 2.0-ásra.

    Ezeknek az autóknak a vezérlésében van valami "okoskerék"-szerűség, ami csillagászati magaslatokba emeli a vezérléscserét?

    A ZR motorok láncosak, a tartósabb fajtából, szóval nem lesz vezérléscsere. :)
    Ami probléma előfordul náluk az az, hogy indításkor kopogó hangot hallat, ezzel együtt kell élni. A VVTi vezérlő esetleg meg tud halni, ez cserés dolog, nagyságrendileg 60-150e Ft körüli összeg lehet, függően hogy bontottat vagy gyárit szerelnek be, de a többség az, akinek sose volt gondja vele. Ezt leszámítva csak arra kell ügyelni, hogy rendszeresen (15e km / 1 év) elvigyék olajcserére, és lehetőleg 5W-30-nál ne kapjon sűrűbb olajat. Ha rendes a gazdi, akkor 100e km-ként a sebességváltóban is cserél olajat, a CVT váltósnál is célszerű erre odafigyelni. De ez amúgy nem akkora összeg, tehát ha kifog az ember egy olyat, ahol az olajcsere megvolt, de a sebességváltóolaj csere nem, és mondjuk csak 150e km-t futott, akkor ott azt bepótoltatod, és feltehetően a kocsi élete végéig kitart.

    A benzinesek tudtom szerint nem rendelkeznek kettős tömegű lendkerékkel (legalábbis az 1.6 és az 1.8 esetében), csak a dieselek.

    Egyébként sajnálnék új autót venni, városon lakok, csillaggarázsban tartom az autót, folyamatosan kapja a harci sérüléseket a parkoló bajnokoktól... Akkor már inkább egy jó állapotú használtat vennék olcsóbban.

    Ezt mondjuk meg tudom érteni sajnos... :(

    Ja, és milyen autót vettél végül? :)

    A történetem röviden annyi, hogy 2-3 millió körüli autót kerestem 3-5 évre, évi 20e km körüli futásteljesítményre. Aztán ahogy nézegettem és próbálgattam a használt autókat, és egyre inkább lelombozódtam a tapasztalatok miatt, elkezdtem feljebb srófolni az árat először 3-4, aztán 4-5 millió környékére. Hozzáteszem nem vagyok fekete öves használtautó-vásárló, de azért végigasszisztáltam párat, pro és kontra is láttam dolgokat, és talán túl türelmetlen is voltam. Illetve utólag lehet, hogy megéri a felárat a korrektebb használtautó-kereskedések és márkakereskedések által árult autók terén.

    Summa szummarum, már ott voltam, hogy megnézem ezt a Corollát, (automata váltós, aminek örültem volna, illetve elég jól felszerelt, plusz a színe is tetszik), amikor szembesültem vele, hogy innen már csak egy lépés egy új autó. Ami olyan lesz, amilyennek én szeretném, én döntöm el a kompromisszumokat és nem utolsó sorban én leszek az első gazdája, nincs ilyen szempontú rizikó benne. Meg hát sose volt még új autóm, egyszer ezt is ki kell próbálni, na. :)
    Így lett végül egy E210 Corolla Sedan 1.6 manuális váltós, ő itt. Nem állítom, hogy racionális döntés volt, de elégedett vagyok vele... :)

  • dj79

    senior tag

    válasz Siffredi #182940 üzenetére

    Nyilván a felhasználás jellege és vásárlásra szánt összeg alapján fel lehetne állítani egy listát.
    Tudok egy jó Golfot, nem érdekel? :DDD

  • Cifu

    félisten

    válasz Siffredi #182940 üzenetére

    Egy ideig én is a Toyota Avensis-eket néztem, de egy jókora sor problémába ütköztem...

    1.: Ahogy írod, külföldről behozott autók, amikkel az a probléma, hogy láthatóan sokszor tekert órásak (100e km-es óraállás, de olyan fényes a kormány és a sebváltó, mint egy 250-300e km futott autónak...).
    2.: A 2005 előtti 1.8-as motoroknál (1ZZ-FE) ehetik az olajat, sőt, a VVTi vezérlő is könnyen meghibásodhat, volt is egy visszahívás nekik. Ezeknél kb. 150 ezer km után a vezérműláncot cserélni illendő, mert először csak felhangosodik, aztán egyre több problémát okozhat. Az 1ZZ-FE motoroknál is kell(ene) szelephézagot ellenőrizni 100e km-ként, ez is sokszor kimaradt.
    3.: A 2007 utáni 1.6 (1ZR) és 1.8 (2ZR) motoroknál ügyelni kell az olajcserére (0W-30 vagy legfeljebb 5W-30 mehet bele, és 15 ezrenként kellene cserélni), ha eszi az olajat az autó, akkor gubanc van, de ez ugye egy tesztkörnél nem derül ki. Ha a szervizkönyvben 30 ezres csereperiódust látsz, akkor ciki. Én találkoztam olyan példánnyal, amely még alig volt túl a 100e km-en, de az utolsó bejegyzett olajcseréje 38 ezer km-el korábban volt.
    4.: Az 1ZR és a 2ZR már nem a végtelenségig hajtható benzinmotor, ami miatt a Toyota anno a hírnevét kapta. Ez már könnyűfém blokkos, ha vigyáznak rá 250-300 ezer km-t bír, ha nem vigyáznak rá, már 200e km előtt is kikönyökölhet, és csak motorcserével gyógyítható.
    5.: A piac tele van D4-D és D-Cat motoros dieselekkel. Anno ezek voltak népszerűek az alacsony fogyasztás miatt, most viszont már kezdődnek a problémák velük ugye (DPF, EGR, stb.), és az "üzemszerűen" fogyó alkatrészek (injektorok darabja 100-140e ft körül) is horror szintűek. Ha ilyenbe ugorsz, mindenképpen csak prémium diesel-t tankolj bele, a tapasztalatok szerint meghálálja (kérdés az előző tulaj is így járt-e el). Plusz a 2.2-es D-Cat hengerfejes lesz könnyen, szóval azokat messzire elkerülni...
    6.: Az olyanokról már nem is beszélek, amikor fentről lesuvickolt motort látok, alulról meg olajnyomokat... Vagy törésmentesként árult autó, de a csomagtartó borítás alatt jól látható hegesztésnyomokkal.

    Szumma szummárium, én kb. másfél hónap után feladtam a dolgot. Igen, biztos vannak patika állapotú autók is a piacon, és én vagyok még túlságosan zöldfülű (vagy válogatós), de nem találtam olyat (2019 október-november idejében), amire be mertem volna nevezni. A végén inkább fogtam magam, és a vásárlásra szánt összeget önrészként befizetve egy új autóba ültem... :U

  • Cifu

    félisten

    válasz Siffredi #182931 üzenetére

    Nézz be és olvass alaposabban vissza a koreai autók topicban.

    Röviden: a Hyundai / Kia féle Gamma motoroknál korábban 30e km / 2 év olajcsere periódust írt elő a gyártó. Amit a szakszervizek és a tulajdonosok többsége be is tartott, megnyugtatott mindenkit a 7 év garancia. Aztán úgy 100 ezer km-nél elkezdi csipegetni az olajat a motor, 150 ezernél már 1liter / 1000km olajfogyasztása lesz (ami a gyártó szerint még okés) és 200e km-nél már kukás a motor. 2015 óta 15e km / 1 év lett az olajcsere periódus a Gamma motorokra az előírás.

    Ehhez még hozzájön, hogy 60e km-ként szelephézagot kéne ellenőrizni, ami sokszor elmarad.

    Ha 10-15 ezrenként cserélték az olajat, jobb fajta 0W-30, vagy legalább 5W-30 került bele, és a szelephézagállítást sem felejtették el, akkor ez a motor is kimegy a világból. Csak a felhasználók elsöprő többsége nem ezt adta meg az autójának...

    Én a szívó benzinesek közül a Toyota Corolla / Auris esetleg Avensis 1.6 vagy a Mitsubishi Lancer 1.6-ot javasolnám. Azokkal állítólag nincs baj - ha legalább a gyári előírásokat betartják. Azért mondom, mert láttam olyan Avensis-t, amelyben 38 ezer km-t mentek elvben olajcsere nélkül, és 30 ezres olajcsere volt előtte is. Nem mertem elhozni, pedig jól felszerelt, amúgy nem egy lepattant autó volt, amit állítólag főleg autópályán használtak...

  • dj79

    senior tag

    válasz Siffredi #182931 üzenetére

    Azt kell keresni, amit Toyota corolla vagy auris 1.6 benzinnek hívnak :DDD.
    Hamarabb vennék megane 3 benzinest, mint ceedet, ugyanis a koreai konszernnél is lehet olvasni lánc és egyéb gondokról bőven.

  • dj79

    senior tag

    válasz Siffredi #182916 üzenetére

    Tudd meg pontosan, hogy mit cserélték benne. Ha a komplett vezérlést, vedd meg nyugodtan. Ha van égéskimaradásra utaló jel illetve hibakód, vagy ha esetleg remeg alapjáraton, esetleg a katalizátor melegítés alatt durrog, akkor valszeg kokszos. Ugyanezzel a motorral szerelt autót hajtok, fél éve. Szintén 130 körül cserélték a vezérlést benne, utána dióztattam (írtam is a vw topikban erről) , köszöni, jól van.

Új hozzászólás Aktív témák