- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- A HyperOS 3-ra helyezi a fókuszt a Xiaomi
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoo8800
veterán
válasz
DeFranco #48759 üzenetére
A házon belüli példa egy Corolla és egy Polo volt.
Abból az összegből, amit emlegetsz, (bevallom, kis túlzással) a fél autót ki lehet cserélni. Amiket felsoroltál, abból semmi ne tűnik feleslegesnek (bár én cascot nem kötnék).
Jópárszor leírtad, hogy tapasztalatlan vagy, de úgy osztogatod a tanácsokat a vásárlás utáni rendberakásra, mintha ez lenne a sokadik autócseréd. Ezzel szemben én azt látom, hogy a 7 és 9 éves autóinknak semmi baja. Nem lyukas a kipuff, nem kell állítani a féken, nem remeg az alapjárat, nem rohadnak, stb. Minden autóra az állapotának megfelelő pénzt kell elkülöníteni. Egyszerűen hülyeség azt mondani, hogy kapásból elmegy ennyi meg annyi. Nézd meg a táblázatot, amit kitöltettél, abban találsz közel félmilliós, és pár tízezres kiadásokat is. Nagy ám a szórás.
Ennyi. Béke -
zoo8800
veterán
válasz
DeFranco #48756 üzenetére
Beszótam vazzee
Ebben a témában nem fogunk egyetérteni. Konkrét, és gyakori típusokat említettem Neked, amikre nem lehet a vásárlást követően annyi pénzt ellocsolni. Vagy ha igen, akkor elég rendesen belenyúlt az ember a szarba. (Pl aki nemrég Golf4-est hozott Németországból, és generálozni kell). Kell a tartalék, ebben egyetértünk, de annak nem látom értelmét, hogy kapásból és mérlegelés nélkül a fél autót kicserélje valaki a vásárlást követően.
Persze olyan típus is van, ahol a vásárlást követően fél milla csak a kezdet -
-
zoo8800
veterán
válasz
Psychonaut #48500 üzenetére
Dutyiba vele.
De azért 0.24-nél szépet mentett... -
zoo8800
veterán
válasz
Bigemperor #48368 üzenetére
Nemrég a kauffernél vásároltam, Unix árak -30%.
-
zoo8800
veterán
válasz
blt.62 #48296 üzenetére
A kocsim kezelési kézikönyvében ez áll: A főként városi forgalomban használt vagy évenként 10 000 km-nél alacsonyabb futásteljesítményű gépkocsiknál a motorolajat és az olajszűrőt 12 havonta kell cserélni.
Vagyis külön kiemelik, hogy város + kevés futás mellett évenként kell csere.
-
zoo8800
veterán
válasz
hobizoli #48283 üzenetére
Ez van, de az is lehet, hogy nem tolta eléggé.
Eddig 1 emelkedő szivatott meg nagyon, amit nem bírt a kocsi. Rijeka felé van egy emelkedő, ahol 4.-ben, 100 körül tudott felmenni a Golf. Ez meredekebb, mint az M3-on Mogyoród környéki, vagy az érdi. Lefelé motorfékkel gyorsul a kocsi. Ugyanitt tavaly a Bravo simán felment 6.-ban 130-cal. -
zoo8800
veterán
válasz
Blaise #48274 üzenetére
Abszolút nem hihetetlen, csak ritka.
Képzelj el egy tök laikus embert, aki elment új kocsit venni, de előtte kikérte a nagyokos ismerősök véleményét, hogy milyet kell venni
Volt főnökömnek van egy Auris 1.4 D4D-je. Arra használja, hogy a faluból bemenjen a közeli nagyváros (Tatabánya) vasútállomására, és onnan vonattal menjen Pestre dolgozni. 4 év, 40.000 km, és új dízel. -
zoo8800
veterán
Vazzeee: A gépkocsin Face Lift angel eyes típusú lámpák és díszlécek találhatóak. Gyártási éve 1997, a hirdetésben szereplő 2003-as évjárat a modell frissített megjelenésére utal. [link]
A friss olajcsere miatt lehetne 2013-as is az évjárat -
zoo8800
veterán
Jááj, el is felejtettem, az IIHS megint csinált egy törésteszt sorozatot, most a kis SUV-ok voltak az áldozatok. Csupa szar eredmény, lehet szörnyülködni...[link]
-
zoo8800
veterán
válasz
csiben1 #47695 üzenetére
A kereklámpás Polo (szerintem erre gondolsz, de ez 2002-) egész korrekt kisautó. Az ülés szerintem nagyon jó, tág határok közt állítható, és az ülőlap se rövid. Kirívó hiányossága nincs. A Puntot nem ismerem, se a simát, se a Grandét. Vegyesben mindkettő 5L körül eszik.
(Szubjektív) az 1.4 PDTDI hangja valami iszonyat, vásárlás előtt azért indítsd be mindkettőt
Jut eszembe, egy kis minőségi baki: az olcsóbb Polok tetőkárpitja nem szövet, hanem valami igénytelen papírszerűség, ez részemről egy aprócska fekete pont a Polonak.
-
zoo8800
veterán
válasz
zoo8800 #47531 üzenetére
Egyrészt, a beszerelt alkatrészekről van számla (még ha a beszerelésről nincs is), azt nem kell cserélni. Totál lenyomozhatatlan szerviztörténetes kocsit nem veszünk. Számlát hamisítani pedig nem egyszerű.
Másrészt az állapotfelmérésen, ami persze költség, kiderülhet egy csomó kopás, szivárgás, zajok, rohadások és sérülések. Ez alapján megint csak el lehet gondolkodni, hogy mennyit is kell majd költeni a kocsira.
Az a további 200e pedig jó eséllyel meg is marad, mert általában nem üt be a szar ennyire.
Cascot se köt mindenki.
A félreértések elkerülése érdekében szólok, hogy átlagautókról beszélek, nem prémiumautókrólKözben lejárt az időlimit, bocsi.
#47532
5 évente tuti nem cserélnék gumit, egy normális gumi tovább bírja. Páran pampognak erről, de még nem láttam egy mért teszteredményt sem, hogy mennyivel is romlik a tapadás 5 év után. Vagy ha valaki 5 év után ledobja a régi gumikat, akkor miért nem 3 év múlva dobja le? Addig nem romlik semmit?És ezt se feltétlenül kell a vásárlás után megtenni. És most kicsit kezdünk elkanyarodni a karbantartás felé a vásárlást követő kötelező költségektől.
-
zoo8800
veterán
válasz
DeFranco #47528 üzenetére
Légyszi olvasd át még egyszer, amit írtál. A 250 ezres szervizelésen kívüli költségként említed a cascot, aztán a következő bekezdésedben is úgy említed az adókat, mint további költségeket. Ezeket vondd is le a 250-ből. A félrehúzó futómű, nem hideg klíma is kiderül vásárláskor. A klíma tisztítás sem egy vagyon, de annak is van szaga, ellenőrizheted vásárláskor.
-
zoo8800
veterán
válasz
DeFranco #47429 üzenetére
Az a baj, hogy ezt úgy adod elő, hogy minden autóra igaz lenne, pedig nem. Csak hogy saját példából induljak ki: ha Nagyapám Poloját (2004, 1.2 12V) eladnánk, akkor a következő tulaj nem is tudna ennyit elkölteni a kocsira. A motor láncos, tehát ha nem csörög, akkor nem kell cserélni a vezérlést. Az olajcsere 20e, a futómű, fék, karosszéria, kipuff, elektromosság rendben van. Kellene rá egy szett gumi, az 50-60e, persze ha jobbat veszel.
Anyám Corollája (2005, 1.4 VVTI) szintén láncos, az olajcsere hasonló összeg, azon a csomagtér teleszkópjait kellene cserélni. A beltér ezen újszerű, a Polon sajnos nem. De ötletem sincs, hogy lehetne ezekre akár csak negyed millát is elszórni a vásárlást követő fél évben. Az egyik bőven millió alatti, a másik kicsivel millió feletti darab.Az ember vagy vesz valamit áron alul, és azt megcsináltatja, vagy vesz egy olyat, ami árában / áron felül van, viszont alig kell rákölteni. Az átírási költségek természetesen adottak.
Múlt héten cseréltettem a Bravon vezérlést. Márkaszervizben, számlával, gyári alkatrészekkel, jótállással, másnapra került 60.000-be. (Szíj, görgő, vízpumpa, fagyálló, meg ugye a munkadíj.) Ha a két kedvenc szerelőmnek lett volna a cseréhez szükséges célszerszám, akkor legalább 10.000-rel lett volna olcsóbb.
-
zoo8800
veterán
válasz
!Overdose! #47194 üzenetére
A kauffer se rossz, Unixos árakból -30%, saját alkatrész katalógussal.
-
zoo8800
veterán
válasz
Bdanyy #46920 üzenetére
A Spritmonitor is 9 liter körüli átlagot mutat, Integránál szerintem zavar volt az erőben.
-
zoo8800
veterán
1, mi az, ami ki van pipálva az immobiliser által? Nem lehet belenyúlni a kocsiba?
2, nem tudom, nem vagyok se jogalkotó, se a rend éber őreIgaza van egyébként Integrának, kis emberek szopatása ez a sztori, csak van némi jogalapja szerintem. Ilyenért én nem büntetnék. Ez pont egy olyan helyzet lenne, ahol a rendőr mérlegelhetne.
-
zoo8800
veterán
Az egyik mondat (A járművet őrizetlenül hagyni abban az esetben szabad, ha a vezető gondoskodott arról, hogy a jármű önmagától el ne indulhasson és illetéktelen személy azt el ne indíthassa.) szó szerinti idézet a KRESZ-ből. A többi szöveget nem tudom honnan szedték.
Valahol egyébként jogosnak tartom a bírságot, mert tényleg mindent meg kell tenni a bűnmegelőzésért. Alkalom szüli a tolvajt, egy nyitott kocsiból pedig könnyebb portyázni, mint egy bezárt kocsiból. Ha loptak volna a kocsiból, akkor a tulaj pampogna a leghangosabban, hogy így meg úgy a rendőrség.
A profibb tolvajokat persze nem állítja meg, ha zárva van a kocsi, de ez is több a semminél. -
zoo8800
veterán
No, megvan a vezérléscsere. Ilyen állapotban van a lecserélt szíj 5 év és 80.000 km után. Sehol egy icipici repedés...
Ha már ott voltam a szervizben, kicsit körülszaglásztam a szalonban. Az új Focus hátul talán még kisebb, mint a Bravo, magam mögött csak a nyakamba tett lábakkal férek el. A műszerfala viszont egész jó, a váltó érzetre jónak tűnik.
A Fiat 500L kb. 2x akkora, mint hinné az ember. Brutális, mennyi hely van benne, simán beférek magam mögé. Ha nem lett volna benne üvegtető, akkor a fejtér is rendben lett volna. Az ára is brutál, annyiért Golfot is kapni. -
zoo8800
veterán
Kicsi OFF. [link]
A 200 km/ó-t nem hiszem el, de komoly pusztítást végzett a Lex, remélem lecsukják a sofőrt. -
zoo8800
veterán
válasz
bitpork #45798 üzenetére
Én se látok olyan sokat, de hetente 2-3 azért előfordul.
Ma egy patika állapotú ezüst A4 kombi csinált szmogot egy tényleg tök laza elindulás után. Történt mindez az Erzsébet téren, 2 méterre a gyalogosoktól.Jut eszembe, tegnap is volt egy zúzdaszökevény az M7-en hazafelé.
-
-
zoo8800
veterán
válasz
ReSeTer #45428 üzenetére
Az élet nem olyan egyszerű, hogy mindenki menjen a megengedett sebességgel. Felesleges ez a szenteskedő duma, néha mindenki áthág 1-2 közlekedési szabályt, jó esetben kisebb, rossz esetben nagyobb mértékben. Legyen az sárgán áthajtás, tilosban parkolás, jobbra tartás elfelejtése, stb. akármi.
Emiatt, pl. a gyorshajtás esetében szerintem nem árt tisztában lenni az esetleges kiskapukkal. Ha tudod, hogy mi fér bele a szabálysértésbe, és mi az, ami még nem közig. bírság kategória, akkor - ha már a megengedett sebességet nem tartod be - legalább betarthatod ezt a "sebességhatárt". -
zoo8800
veterán
válasz
bitpork #45398 üzenetére
Igazából simán összefér. A Puntot pedig abszolút árában adják, van nála olcsóbb és drágább is az évjáraton belül. Ismeretségi körből simán tudok mondani olyan dízel kocsit, ami 10.000 km-t megy évente (Auris 1.4 D4d), és talán még a topikban is van ilyen autó...
Hogy miért vehetett dízelt ilyen kis futáshoz? Talán mert egy főokos szaki azt mondta neki, hogy dízelt kell venni mert keveset eszik, ezután pedig nem számolt a megtérüléssel.8th
Az 1.4 HDI-k simán mennek óra szerint 170-et. Az a Pözsó rossz volt, szerelő kell neki. Nem egy erőgép, de ennyire nem szar. -
zoo8800
veterán
1246 helyszíni bírság gyorshajtás miatt, 1 hétvége alatt.
mégse olyan elenyésző az esélye, hogy megállítanak gyorshajtás után... -
zoo8800
veterán
válasz
Napfénysüti #44566 üzenetére
-
zoo8800
veterán
válasz
Revolit #43393 üzenetére
Én igazából nem tudom, és nem értem, miért kellene megállnom a (sör)ivást. Még azt sem érzem, hogy magyarázkodnom kellene miatta. Európa legtöbb országában szabad, itt nem. És magyarázhatsz, hogy így meg úgy a magyar közlekedési kultúra, mert nem ezen múlik. Az olaszoknál vagy a görögöknél is lehet inni, és 100%, hogy annál a közlekedési kultúránál a magyar is sokkal jobb.
Sajnos én általában épp akkor iszok (innék), ha nem vagyok otthon, így engem eléggé érint a probléma. Egyszerűen szar kólával koccinatni. Ez tapasztalat.[link] Most nézem, még Svájcban is lehet inni egy kicsit, ahol egyébként minden tilos.
-
zoo8800
veterán
válasz
Revolit #43382 üzenetére
Próbálj meg különbséget tenni 1 és 10 sör között. Az előbbitől nem lesz részeg az ember, az utóbbitól már igen. Ha külföldön járok, akkor általában ki is használom, hogy lehet inni egy kicsit, és nem érzem úgy, hogy ezzel veszélyesebben vezetnék.
Engem ez az idióta agymosás idegesít fel, amit bemeséltek az embereknek, hogy aki iszik, az egyből részeg, és tömeggyilkos. Gondolkozz egy kicsit.
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- LEGO klub
- OLED TV topic
- Kerékpársportok
- Battlefield 6
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Telekom mobilszolgáltatások
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Trollok komolyan
- További aktív témák...
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Bomba ár! HP EliteBook X360 830 G6 - i5-8G I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 8GB 256GB 14" FHD 1év garancia
- MacBook Pro 16" M3 Pro 36GB 512GB Gar. SPACE BLACK
- Motorola G72 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- 2 TB-os Kingston NV3 M.2 SSD - 6000 MB/s olvasás
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest