- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- iPhone topik
- Yettel topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Gyorsabb és drágább - kezünkben a Samsung Galaxy S23
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Mindenki Z Fold7-et akar
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
parandroid
félisten
válasz
rbalint88 #109155 üzenetére
Én most eléggé rákattantam a Minire. Elég szélsőséges autó, általában vagy szeretik, vagy utálják, esetleg érdemes megnézned, hátha neked bejön. Mondjuk az ár necces, de a többet futott példányok talán beleférnek a keretbe.
A Mini Morrist nem is mondom, az azért nagyon veterán feeling, és mint minden veterán, sokba fog kerülni hosszabb távon.
p
-
parandroid
félisten
Ha kisbusz, akkor már inkább egy lakóautóvá alakítható Transporter. Nonplusultra egy VW Bully, de ahhoz azért már elég elvetemültnek kell lenni, meg nem árt, ha tudja az ember, mihez kell nyúlni, ha nem megy. No meg elképesztően drágák lettek, és már nem csak a felújított példányok.
p
-
parandroid
félisten
A sok uncsi olajozás helyett inkább egy jó kis német vs japán flém?
p
-
parandroid
félisten
válasz
runner 125 #108798 üzenetére
"Lám, a 150.000ft-os vas is elvitte őket Essen-be és vissza."
Jah, innét kap egy garnitúra kereket ingyen, a haverjai ingyen csinálják neki az összes melót, márpedig azért volt mit csinálni, amit meg nem rabszolgamunkában csináltat, azt késő estébe nyúló szereléssel magának barkácsolja az utcán parkoló autó alatt fekve.
Kösszép'.
Hétköznapi halandónak a fenti tételek mind-mind súlyos tízezrekbe fájtak volna, és pont ez a legnagyobb baj a totalcar-ral. Feltételezi, hogy mindenre ismer a delikvens egy sarkijóskát, aki bármilyen egzotikus romnak neki tud állni, és heteket elmolyolgat rajta baráti szívességként.
p
-
parandroid
félisten
válasz
rbalint88 #108262 üzenetére
"g astra: 2003- , 1.2 viva plusz kombi. megbízható mechanika, jó formaterv, nagyon szar UI. (az indexkapcsoló olyan, mintha le akarnád törni, döglötten reagáló és természetesen döglötten kasztnit vonszoló motor, a gázpedál kb hangerőszabályozónak van benne, nem gyorsítani, olyan az ülés, amiben egy óra után elkezd zsibbadni a lábam.) mindemellé eszik 9-10 litert."
Az, hogy kimondottan a keleti piac igényszintjét figyelembe véve beletettek egy 1,25t-s autóba egy 1,2-es motort, az az évszázad trollkodása volt az Opeltől. Meetingeken szerintem a marketingesek és a mérnökök összeborulva röhögtek a káeruópai vevőkörön, akik meg is vették, ráadásul gyakran flottába, cégautónak. Annyira hihetetlen volt a sztori, hogy a Skoda is eljátszotta utána még egyszer a literes Fábiával, és az 1,2-es Octáviával, és nekik is összejött. Ez tökéletesen mutatja, hogy vannak piacok, ahol bármit el lehet adni, mert csak az számít, hogy új legyen.
Nekem volt rálátásom céges flottára, jó nagy részben Opelekből állt, néha becsúszott némi Seat, vagy 1-2 francia gyösz, utóbbiak főleg a HDI-nek köszönhetően, semmi gond nem volt az Opelekkel, 5-8 évesen, és 300k + futással még mindig ott rohangált köztük egy csomó szívódízel is tartaléknak, de a régi, benzines Corsákkal sem votl semmi gond. Az F Astráktól is csak azért szabadult meg a cég, mert nagyon hamar elkezdtek rohadni, a G-k sokkal tovább megvoltak, H-k meg még mindig szaladgálnak.
Amit aláírok, hogy az ülések kényelmetlenek, ez szinte minden Opelre igaz, még az ergonómiai akármilyen díjat nyert Insigniára is. A másik óriási hibát az állandó hízókúrával követte el az Opel, most tartanak asszem az 1,2-1,3 tonnás Corsáknál, amik akkorák, mint egy F Astra, meg a 1,5 tonna fölötti kompaktoknál. A beltér olcsó zongoralak plasztikokkal ellensúlyozott borzasztó puritán fapadosságáról meg ne is beszéljünk. Most veszek új kisautót, akárhogy néztem akár az Adamet, akár a Corsat, labdába sem rúgnak a mezőnyben, és ahogy elnézem a német újautóeladásokat, nem csak én gondolkozom így.
Ami még érdekes lehet, hogy a német használtautópiacon a B és C Corsa még mindig óriási sláger, az F Astrák kikopóban, G-ből borzasztóan sok fut a mai napig, a Vectrák/Signumok viszont szinte teljesen eltűntek, az utakon is elvétve, mutatóban találni csak egy-két darabot.
p
-
parandroid
félisten
-
parandroid
félisten
válasz
gzbotii #108230 üzenetére
Céges autó volt (több is, sikerült egyszerre venni pár darabot), nagyjából mindenki utálta. Főleg, miután beleült a vezetőülésre. Külön műsor volt a cégnél, ha valaki első alkalommal szállt be. Megkapta a kulcsot, bekészítettük a popcornt, és akik már túl voltak a dolgon, hangosan röhögve fetrengtek, miközben az ibiza-szüzességét frissen elveszítő kolléga ordenáré módon káromkodva szorongatja a friss bucit a fején, amit az a-oszlop odacsinált. Soha előtte, és azóta sem sikerült senkinek beütnie a fejét az a-oszlopba egyetlen céges autóban sem, pedig volt azért jópár fajta, itt meg tömegszórakoztató kellék lett belőle.
Egyébként menni különösebben nem megy (1,2-es C Corsákat váltottak vele, azok kb ugyanazt a dinamikát hozták), cserébe különösebben keveset nem is fogyasztott (sokat sem szerencsére). Ellenben sikerült a spanyoloknak olyan szenzációs futóművet hangolni alá, hogy egyszerre legyen az autó billegős, és szar úttartású, és üssön hatalmasat minden egyes kátyún.
Hab a tortán, hogy a középkonzol az alja felé befelé dől (azaz a teteje kijjebb van, mint az alja), ami egy ergonómiai tockos a t. felhasználónak. Persze hamar megtanulod, hogy melyik gomb mit csinál, mert a feliratokat ennek akpcsán úgysem fogod látni.
Minőségre amúgy hozza a VAG-kötelezőt, a hely talán pont csak a vezetőülésben szűkös kicsit (főleg lábtérben), máshol átlagos kisautó-méret. Probléma sem volt vele igazából, úgyhogy ha mindezek alapján kedvet kaptál a spanyol néplélekkel való azonosulásra, akkor hajrá.
p
-
parandroid
félisten
-
parandroid
félisten
válasz
Bati0501 #107798 üzenetére
Képesek rá, és kettévágnak egy hathengerest, ha azon múlik.
Tetszik az új Mini belseje, jelentős előrelépés történt a műszerfalban, és finoman fogalmazva is alapáron is szarrá van extrázva. Gyakorlatilag mire mindent belepakolok bármelyik másik kisautóba, ami ebben van, majdnem ugyanott vagyok árban. Mindegy, jövő héten van egy időpontom vezetni az új Fabiat (anyakönyvezett nevén a Fabia III-t) 1,2-es TSI-vel, meg kapcsolatban vagyok a minis értékesítővel, szóval hamarost lesz időpont a legkisebb Minire is (elvileg ebből nem volt kipróbálható autójuk, csak ami a szalonban áll, de megoldják, azt mondták). Játszik még a Mazda 2 és a Hyundai i20, Mazdához úgyis kell mennem kereket átszereltetni, majd előadom nekik a nyomoromat. Szerzünk még azért egy időpontot a Fordnál is, bár az új harcsaorr szegény Fiestán csak még egy púp a hátán szegénynek a pillangós díszítésű műszerfal mellett. Ráadásul egy csomó extrát nem is találtam a konfigurátorban fordéknál (mint pl ülésfűtés, gyári könyöklő, esőérzékelős ablaktörlő, tempomat, de még az automata klímáért is nagyon kellett túrni, és elég csúnya a felára), ahhoz képest meg mire a fontosabb dolgok belekerülnek, már nem kicsit drága. Megnézem a Jazzt is, meg az új Yarist is, bár előbbi szerintem nekem túl nagy, utóbbi meg a Facelift után megintcsak elég bénán néz ki. Ja, meg csinálok majd egy összehasonlító tesztet a Fabiához a VW Poloval, hogy mi a különbség a két autó között.
p
-
parandroid
félisten
A Mini One First háromhengeres, 1,2-es turbós benzineséről (55kW, 75LE) tud valaki valami bővebbet? Milyen technológia, ki csinálta, vagy kitől vették át? Esetleg tényleg saját fejlesztés? Van valami buktatója, vagy valami, ami miatt jobban kéne tőle tartani, mint egy akármilyen kicsi turbómotortól?
p
-
parandroid
félisten
Az autóvezetők 90+ %-a (köztük én is) nagy ívben szarja le, hogy pontosan mi történik a gépházban (nyilván alapvető összefüggésekkel illik azért tisztában lenni), egyszerűen csak egy kényelmes, és jól vezethető, de mindenekelőtt megbízható autót akar a pénzéért, amivel az éves kötelező szervizeken kívül egyáltalán ne kelljen foglalkozni.
Nyilván mindig lesz olyan, akinek az autó hobbi is egyben, nincs ezzel semmi gond, meg azzal sem, hogy ők szívesen szöszölgetnek vele, de ez egyrészt egyre ritkább, másrészt a folyamatos technológiai fejlődés miatt egyre nehezebben megvalósítható...
p
-
parandroid
félisten
válasz
Sutee89 #107169 üzenetére
Az 1,4-es 16V Twinport is csak 90LE, azzal is használható. Azért az 1,6 16V Twinport (105 LE) szerintem nem árt ahhoz a kb 1250kg-os dobozhoz. Nyilván, ha kevesebbet kell erőlködnie a motornak ugyanahhoz a dinamikához, azt fogyasztásban meghálálja. Nekem 6,9 lett hosszú távon a vegyes fogyasztás az 1,6 16V Twinporttal. Valószínűleg lehetett volna lejjebb is tolni, de sokat mentem városban, és autópályán, olyankor meg viszonylag gyorsan (tartós 160 kmph körül már ez is simán 8 fölött evett).
Egyszer vezettem egyébként egy 1,2-es ötajtóst (valami 75 LE, ha jól rémlik), nagy élmény volt...
p
-
parandroid
félisten
válasz
hobizoli #107161 üzenetére
Nem ellendrukker vagyok, csak szeretek fosni mindentől, ami bonyolultnak tűnik és új, az autókhoz meg nem értek, de legalább drágák, ezért aztán hatványozódik a hatás. Legyen jó, és tartós az EcoBoost, ha valami friss fejlesztés bejön, és hosszú távon is fasza, ráadásul lehet rá építkezni, nomegaztán még relatíve olcsó is, akkor pont a vásárlók (köztük én) járnak jól. Viszont valamiért az az érzésem, hogy az, hogy ez mind együtt igaz legyen, az már túl szép lenne, és tutira van benne valami buktató.
p
-
parandroid
félisten
válasz
szőröscica #107155 üzenetére
"Valamit valamiért."
Ott a pont. Csak én személy szerint sokkal kevésbé vagyok kibékülve a kortárs kompromisszumokkal. Nekem sokkal kevésbé fontos a teljesítmény, meg hogy egy autó jól menjen, cserébe örülnék, ha tényleg keveset fogyasztana, és nem lenne túlbonyolítva. Nekem teljesen elég lenne egy 1 tonna alatti kisautóban a szívó benzin 60-80 lóereje, meg különösebben az alacsony forgatónyomaték sem zavar. Hasonló paraméterekkel már 20 évvel ezelőtt is ki tudtak hozni egy 100 km-enként 6 liter körüli fogyasztást, szóval annyira azért ne essünk hanyatt ugyanezen értéktől egy 1,2-es turbós benzines esetében. Lehet, hogy dinamikusabb, meg alacsony fordulaton is jóval nyomatékosabb, de ugyanannyit, vagy kevesebbet, mint egy hasonló űrtartalmú szívómotor, csak akkor fog fogyasztani, ha nem használod ki a benne rejlő tartalékokat. Ha kell az extra kraft, minden lesz, csak takarékos nem.
Épp a minap vetettem fel az asszonynak, hogy lehet, hogy egy Priust kéne venni, taxisok annyira dícsérik, meg olyan pozitív vélemények vannak róla még többszázezres futások után is. Csak éppen nem kisautó, újan méregdrága, ráadásul csúnya is szegény. Meg mi nem megyünk annyit, hogy megérje a felárat a jobb fogyasztás.
Nekem személy szerint amúgy mindegy, simán elképzelhető, hogy valami tsi lesz a dolog vége (egyre jobban tetszenek a Polok...), megveszem újan, vagy kvázi újan, kötök rá pár év kiterjesztett garanciás biztosítást, aztán leteszem 6-8 év, és kb 100k km múlva, annyit mindenképpen ki kell bírnia, ráadásul biztosítva lesz. Valakinek még jó vétel is lesz még akkor is, mert ez azért még mindig relatív kevés. Mindemellett itt adót és biztosítást is a lökettérfogat (és a károsanyag-kibocsátás) szerint kell fizetni. Szóval igazából valószínűleg fölöslegesen szorongok a kis fűnyíróturbók miatt, csak tényleg nem tetszik, amerre mennek a dolgok.
p
-
parandroid
félisten
válasz
szőröscica #107149 üzenetére
Jó, tudom, a tc szar, de azért ezt a témát az utóbbi időben elég alaposan körüljárták: [link].
Pont itt előttem említették egyébként itt a fenntarthatóságot, szerintem pont nyugaton, ahol több forrás és hajlandóság van újabb autóval járni, és azt megfelelően szervizelni, kisebb ez a probléma, a magyar piac (különösen a használtautó piac) jelenleg szinte teljes mértékben a nyugati importra épít, onnét is a legalját, a legolcsóbb darabokat cipelik be, aztán jönnek a trükkök (visszatekerés, polír, nagyon alapos takarítás, kormánykerék- és pedálfelújítás, üléshuzat javítása, váltószoknya-csere, súlyos esetben több autóból egy gyártása), szóval képzeld el, milyen szép világ lesz, amikor majd ezek a kisköbcentis turbók lesznek az áruk alapján a soron következők ezzel a mentalitással.
p
-
parandroid
félisten
válasz
Tsebacsi #107144 üzenetére
Háromhengeres, egyliteres Mondeot a népnek! Oh, wait, van ilyen... Állítólag valami 125 ló hajtja, csak azt nem szeretik hozzátenni, hogy ezek háromnegyede téli álmot alszik 4000 RPM alatt. Ha meg felébrednek, azonnal enni kér mind, márpedig ők végzik a heavy liftinget, szóval nem kicsit éhesek.
Szép dolog a downsizing, meg jól mutatnak a négyliteres fogyasztások a katalógusban, csak éppen hazugság az egész. Vagy marketing. Vagy poltika. Mindegy, a lényeg az, hogy bullshit.
p
-
parandroid
félisten
válasz
Typhoon47 #106955 üzenetére
Nagyobbak már nem, vagy nagyon keveset alszanak, nálam a kisebbik is hétéves volt, amikor elkezdtünk rendszeresen németekhez járni, havi egy-két út vagy fél éven keresztül, huhh, de utáltuk már a végén - persze a tablet/laptop/telefon leköti őket, de akkor is ingerszegény nagyon a környezet.
Kár ezért a trendért egyébként, a szívem szakadt meg, hogy le kell tegyek az új hatos Mazdáról, annyira gyönyörű, sőt, kívülről a Mondeo is nagyon tetszik, valami hozzám passzoló motort meg csak találtam volna ebbe is, de sajna pont arra nem jó, amire való: sok utassal hosszabb utakra.
Suv-ot nem akartam, maradt a busz. S-Max volt a másik jelölt, de az csak turbódízellel lett volna jó ajánlat, azt meg nem akartam, ráadásul drágább is volt a Mazdánál, szóval marad a Ford örök második (utoljára a Focus/C-Max páros valamelyik tagja helyett vettem Astrát, előtte meg a Fiesta/Corsa páros helyett futott be a Daewoo Kalos. Jobban belegondolva, azelőtt meg a használt Feliciát vettem egy szakadtabb Ford Escort helyett, lol, szegény Ford tényleg örök második.
p
-
parandroid
félisten
válasz
tresh #106947 üzenetére
Csak aztán adogathatod a D-Vitamin tablettákat a gyerekeknek, mert a napot nem fogják látni a hátsó ülésről (meg mást sem). Nekem azért esett ki kb minden kortárs kombi, mert a gyerekek széjjelszedtek volna, ha beültetem őket egy olyan lövészárokba, ami manapság mindegyikben van (emelt övvonal, nagyon mélyre tett üléslap). Nem is beszélve róla, ha a későbbiekben valamiért esetleg én kényszerülök hátra.
Sajnos, ha manapság gyártott autóban a hátsó ülésről is ki akarsz látni (ami, ha sokat utazol gyerekkel, akkor nem utolsó szempont), akkor vagy egyterű, vagy suv.
p
-
parandroid
félisten
válasz
AMD Power #106868 üzenetére
"De autót hitelre?"
Nincs azzal baj, csak stabil gazdasági környezet kell hozzá, és a bevételekhez mérten racionális törlesztőrészlet. Nem a hitellel volt a baj, hanem hogy minimálbérrel, vagy nagyon kevéssel többel már mindenki úgy érezte, hogy neki már jár az új autó, a kereskedők és a bankok pedig egymás sarkát taposva erőltették bele ezeket az embereket is az egész elcseszett konstrukcióba. A hitel jó dolog, csak ésszel kell élni vele. Ráadásul minél többen ésszel használják, és minél kevesebb lesz a "rossz hitel", annál jobban fog működni az egész szektor. Ezt kellett volna csak észben tartani az azonnali haszonszerzés elve helyett.
Szerk.: Ökölszabályként szokták mondani, hogy max a hathavi jövedelmedet (család esetében nyilvána család jövedelmét) vedd fel hitelösszegben, ha belegondolsz, ez egy pár éves futással simán kigazdálkodható a családi költségvetésből. Ehhez már csak az kell, hogy a hitel lejáratáig legyen bizalmad abban, hogy a saját anyagi helyzeted nem változik.
p
-
parandroid
félisten
válasz
VegyesTamás #106857 üzenetére
Na jó, mondjuk én nem ezt az ezereurós szintet néztem, hanem márkakereskedésekben új, meg max néhány éves, visszavett, beszámított autókat.
p
-
parandroid
félisten
válasz
VegyesTamás #106851 üzenetére
Ja, német lakcím nyilván kell a dologhoz. Ellenkező esetben csak egy ellenőrizhetetlen káeurópai idegen vagy - azért ez valahol érthető, nem? Másrészt nem tudom, milyen kereskedés volt, én azért nem az AutoHassan GmbH kavicsos udvarán felállított konténerről beszélek.
p
-
parandroid
félisten
Németeknél ez úgy megy, hogy a kereskedő lemásolja a jogsidat magának, aláirat veled egy nyilatkozatot, hogy ha hülyeséget csinálsz, akkor a tiéd a felelősség, és a kezedbe nyomja a kulcsot, hogy viszlát egy óra múlva. Azért abba elég sok minden belefér. Próbáltunk így használt és új autót is.
p
-
parandroid
félisten
válasz
FrankMonzano #106772 üzenetére
Jobban belegondolva, lehet, hogy a hahu automatikusan kiszámolja ezeket a költségeket az autó megadott adatai alapján, ha nincs forgalomba helyezve, és úgy jelenik meg a hirdetésben. Nem tudom, hogy működik a rendszer, sosem kerestem, vagy adtam el ott autót. Még az is lehet, hogy ezt valahol az alapelveknél, vagy a felhasználói feltételeknél, esetleg valami gyikben le is írják, viszont alkalmi látogatóként azért nem egyértelmű.
p
-
parandroid
félisten
Whatever, eddig megúsztam, most meg már ráfogjuk, hogy 135+ (ha kihúzza magát, kb annyi is). De azért az abszurd, hogy 12 évesen még ilyesmiben üljön. Az öv alsó részét egyébként át szokta(m) húzni az ülés kartámasza alatt mindkét oldalon, az öv meg simán jó helyen megy neki (nem a nyakát fogja, hanem a vállát), és van (illetve volt, mert nemrég levette magának) rajta egy tépőzáras övszélesítő párna, hogy ne nyomja véletlenül se.
p
-
parandroid
félisten
válasz
plömplöm #106711 üzenetére
Mondjuk fogalmam sincs, mi minek számít, bár biztos tudnom kéne, a kisebbik lányom most 9, és valahol 130-140 cm között van, de már 1,5-2 éve a levehető támla nélkül használja az ülését, mert bár ez volt a legnagyobb méret, de már bőven kényelmetlen volt neki, és ami így gyakorlatilag csak egy ülésmagasító.
Valami ehhez hasonló van neki, de a háta már nem fért el benne kényelmesen, pedig még sem magasságban, sem súlyban nem érte el az ülésen jelzett felső határt:
Szóval levettük a háttámlát, és most csak az alja van bent, így ok. Egyébként alul sincs rögzítve az isofix helyen, nem tudom, hogy ez követelmény lenne-e. A nagyobbik meg már hálistennek 12 évesen kb ugyanakkora, vagy már magasabb volt, mint az anyja, szóval ha a párom vezethet, akkor ő hadd üljön már be ülésmagasító nélkül.
p
-
parandroid
félisten
válasz
Criton #106706 üzenetére
A hatévesnek már csak ülésmagasító, a kicsinek nagyobbacska gyerekülés, a legkisebbnek meg egyelőre hordozó, de anya sokat fog vele hátul ülni, és mögötte kell még hely a babakocsinak, meg a többiek cuccainak is (+ kisbicikli, roller, és rengeteg kaja meg üdcsi az útra). Kompakt egyterűk kilőve, marad a Sharan/Galaxy osztály, sok sikert, mire sikerül valami normális darabot kifogni.
Bár a Swift után kb minden hatalmas lesz, nlzd meg azért a nagyobbacska kombikat is, mint a Mondeo, vagy a Laguna, de szerintem hosszabb távon nem egy praktikus választás.
Szerk.: Nekem Mazda 5-öm van, a középső sorban a középső ülést felejtsd el, az egy ülésnek álcázott könyöklő - cserébe a két szélső ülés borzasztó kéynelmes (nekem nagyobbak már a gyerekek, 9 és 13, de ha a kocsiban kell rájuk várni, akkor hátraülök, és ott terpeszkedek, iszonyat méretű hely van még magam mögött is, nemhogy akkor, ha a páromnak van beállítva a vezető- vagy az anyósülés). Cserébe a leghátsó ülések is teljesen jól használhatók, viszont akkor szükséged lesz egy tetődobozra, mert alig marad csomagtartó. Ja, és nem utolsó sorban a tolóajtó egy hatalmas találmány.
p
-
parandroid
félisten
válasz
Criton #106697 üzenetére
Fontos, hogy mekkorák a gyerekek, és mennyi időre tervezed. Illetve hogy hosszabb utakra kell-e, vagy csak városban, mennyi csomaggal, veletek menne-e néha a nagyi, ilyesmik.
Sok mindenbe befér a három gyerekülés, de csak kevés autó működik tényleg funkcionálisan 3 utassal a középső sorban, meg azért végig kell gondolni, hogy te hogyan használnád, mert nem biztos, hogy mindenkinek azonosak az igényei. Az meg, hogy mekkorák a gyerekek, megint sokat számít, meg az is hogy mekkor a mozgásigényük a kocsiban utazás közben, meg mennyire szeretik keverni a helyeket, és mivel tudják magukat elfoglalni, vagy mennyi segítségre, foglalkoztatásra van szükségük.
Alapvetően azt azért tartsd szem előtt, hogy a kompakt egyterű kategória rengeteg kompromisszummal jár helyügyileg: Touran, C-Max, Zafira, Grand Picasso, Mazda 5 szerintem hiába hétülésesek, valójában csak 6 az a hét, és akkor már a csomagtartónak is búcsút mondhatsz.
Ha tényleg nagy a család, és sokat mentek, akkor a Galaxy/Sharan/Alhambra hármas maradnak olyan választásként, amivel sok tapasztalat is van, meg alkatrész is akad hozzá.
Az megint más kérdés, hogy 1,8M-ért milyen korú és futású példányok vannak.
Ha pedig tényleg rengeteg hely kell, szeretsz felfelé pakolni, bejön a tolóajtó, és annyira nem számít, hogy hogyan néz ki az autó, akkor érdemes az indusztriálisabb kínálatot is megnézni (Kangoo, Express (vagy minek hívják ezeket most Renault - Peugeot vonalon), Opel Combo / Fiat Doblo, Ford Courier, vagy micsoda, illetve VW Multivan és társai).
p
-
parandroid
félisten
válasz
grabber #106322 üzenetére
Amelyik F Astra nem rozsdás, az éppen frissen volt lakatolva. Ott viszont hozzá fog adódni az árhoz a lakatolás költsége is. De igaz ez bármelyik tizenéves korú autóra - hacsak nem volt gyárilag galvanizált, de a 90-es években azért ez még nem volt olyan mindennapos.
p
-
parandroid
félisten
válasz
Vangelis #106318 üzenetére
Én vinném magammal azt a karosszérialakatost/szerelőt, akire utána hajlandó lennék rábízni az autót, és vele átnézetni. Ez szegény elég borzasztóan néz ki, de egy gondos átkalapálás után még lehet belőle autó is akár. Kérdés, hogy megér-e az egész annyit, amennyiből ki fog jönni (vételár + átírás + adók + lakatolás + szerelés).
p
-
parandroid
félisten
válasz
Declare #106213 üzenetére
Az a baj a 100/150k+ km-rel, ogy ott már tényleg bármi megtörténhet. Nyilván az esetek nagy részében nem lesz még különösebb gond, de akkor is lutri. Szóval inkább maradjunk annyiban, hogy az átlag német olyan 5-6 évesen, és/vagy valahol 150k km körül cserél, és ez nem véletlen. Persze ezeknek az autóknak a jó része komolyabb gond nélkül elmehet még egyszer ennyit, de ahogy te is írod, itt kezdődnek azok a problémák, amik rendszeres odafigyelést, karbantartást igényelnek. Ha pedig ezt nem kapja meg az autó (ebben a korban már hatványozottan), akkor exponenciálisan nőni fog a komolyabb meghibásodás esélye.
p
-
parandroid
félisten
válasz
Declare #106207 üzenetére
"Ha en pl most ezt az astramat összekonfiguralom ujonan akkor 7 milla fölött van. 6-7 millabol viszont veszek egy 3 eves jol felszerelt BMW t erösebb motorral. Azert egy opel vs bmw....haat"
A kérdés az, hogy hol tudja ellátni a piac az igényeket, ha mindenki két-három éves autót akar, az újhoz képest féláron, de lehetőleg kevés km-rel, sok garanciával, olyan tulajtól, aki vigyázott rá.
A gond ott kezdődik, hogy 2-3 évesen azok a kocsik fognak megjelenni a piacon, amikbe ennyi idő alatt belement már minimum 200k km, ha szerencséd volt, autópályán, de óhatatlanul van benne egy rakás városi közlekedés is. Turbódízelekre ez különösen igaz, azokat eleve meg sem veszik, ha úgyis keveset fogják hazsnálni.
Aki évi 10-20k km-t vesz, az nem fogja az újan vett autóját 2-3 évente cserélgetni, ennyire azért a németek sem hülyék. A négyéves már egy másik kérdés, általában akkor ajánlják fel nekik a hitel kiváltását az autó maradványértékével, aki nagyon megbánta, hogy azt vette, amit, az ilyenkor hajlamos visszaadni, általában itt lehet belőle kvázi nullán kiszállni. Persze ez még mindig 50-80k km-es futás, ami akár jó vétel is lehet, a kérdés az, hogy tényleg csak azért adja el, mert nem tetszett neki, vagy mert extrém sokat fogyaszt, sok vele a probléma, alulmotorizált, szar az úttartása/vezethetősége, vagy egyéb nyűgje van.
Szóval biztos ki lehet fogni keveset futott, garázsban tartott, páréves használtautót jól felszerelten, sok extrával, erős motorral nyugdíjas, nem dohányzó, női svájci orvos tulajtól, de én lehet, hogy inkább mennék unikornisra vadászni, mint hogy egy ilyenre várjak.
p
-
parandroid
félisten
válasz
maglew #106175 üzenetére
Ez már az új Vitara, vagy még a régi? Az összehasonlítást amúgy nemigen értem, az i20 egy kiskategóriás városi autó, a Vitara meg egy fene se tudja, hova tartozó 'terepjáró'. Különösen az új modell. MOndjuk a kereskedő hozzáállása legalábbis érdekes, ebből egyre inkább az jön le, hogy a válság által megtépázott iparágban nem azok maradtak meg, akik értenek hozzá, hanem valami egyéb feltételrendszer érvényesült.
Amúgy ha az i20-at kcisinek találod, de amúgy bevált, és egyébként is valami nagyobb, különlegesebb felé hajlasz, akkor nézd meg az ix20-at is. Vagy akár az ix35-öt, ha bejönnek a suvok.
A 4x4 az teljesen egyéni kérdés, senki nem fogja tudni megmondani, hogy neked megéri-e, ha sokat jársz sárban-latyakban (horgászni, vagy geotrackingelni, esetleg vadakat terelni, vagy ilyesmi), vagy dombtetőn laksz, ahol elfogadható az útminőség, de télen is kell közlekedni, akkor jól jöhet, ellenkező esetben szerintem nemigen lehet rá szükség. Viszont abból kiindulva, hogy a másik opció az i20, az az érzéssem, hogy neked erre nemigen lenne szükséged.
p
-
parandroid
félisten
válasz
runner 125 #106170 üzenetére
Semennyire. Ha igen, akkor az egy beteg motor. Ecoteceket szokták egyébként emlegetni, de a kétezres évek közepétől már szinte minden Opel motor 16 szelepes Twinport, azzal már alapvetően nem lehet gond. Persze ügyes használattal bármit ki lehet nyírni.
Pont azért ajánlottam a C Corsát, mert egyszerű és megbízható szívó benzinesek, évtizedek alatt csiszolt, kiforrott technológia, ráadásul annyira elterjedt, hogy ha mégis gond van, bármelyik magára valamit is adó sufniszervíz is ért már hozzá. Ráadásul 1,0 és 1,4 között biztos találsz magadnak motorerő/fogyasztásban megfelelőt is. Nem utolsó sorban alkatrészek, kerekek, gumik fillérekért vannak hozzá, rohadni meg nem rohad, mint szegény B Corsa (lásd még F és G Astra közötti különbség).
Arról nem is beszélve, hogy külső megjelenésben még mai szemmel is megállja a helyét, ha különösebben csinosnak már nem is számít (a beltér meg akkori mércével mérve elfogadható, de ezen az Opel utána már úgyis csak rontani tudott).
Cégnél vezettem eleget B, C és D Corsát is (no meg Combokat is), benzin és dízelmotorral is, ráadásul szinte mind több gazda után, renegeteg km-rel került alám (3-5 éves autóknál 200-250k km-nél szokott felmerülni a cégnél a csere gondolata, de némelyik ezen is túl volt már), de meglepően jól teljesítettek.
Olajevésről meg egyáltalán nem volt szó, igaz, a flotta nagy része dízel volt, a személyautókban viszont D Corsától kezdtek csak átállni benzinesről dízelre (a Corsa Van-ek már korábban is dízellel jöttek-mentek).
Szerk.: Ja, a Yaris is biztos jó autó, de azt nem ismerem.
p
-
parandroid
félisten
válasz
runner 125 #106141 üzenetére
Egy jó C Corsa?
p
-
parandroid
félisten
-
parandroid
félisten
válasz
belaazallat #105936 üzenetére
Figyu, ahogy mondtam, nézz meg mindent, ami a kereten belül van, és méretben megfelel, a használt autó vásárlás úgyis rengeteg kompromisszummal jár, a kérdés az, hogy érzelmi alapon, vagy praktiikus szempontok szerint döntesz. Ha egyszercsak eléd kerül egy szép, karbantartott, lenyomozható, megbízható tulajdonosi hátterű példány, akkor ugorj bele, akármilyen embléma is van rajta, ha nagyjából olyan, amire szükséged van.
p
-
parandroid
félisten
válasz
maggi1886076 #105904 üzenetére
Nem kell mindent a F&F-ra fogni, amikor én gyerek voltam, akkor mindenki Hazárd megye lordjai akart lenni, meg Starsky és Hutch (obligát fehér csík a piros Dacian, meg 120-as Skodán kinek volt meg?
).
p
-
parandroid
félisten
válasz
belaazallat #105898 üzenetére
Nem kell excel (bár nekem is van), ott a spritmonitor, az tud mindent, ami kell. Sajna az Astrának sokáig nem írtam a fogyasztását, csak kiszámoltam, és nem tudtam fejben tratani, csak nagyjából, aztán amikor elkezdtem gyűjtögetni a blokkokat, meg arra ráírni a km-óra állást, onnét kezdve van csak meg pontosan. Valahol 70k-s km-óra állásnál kezdtem el vele a németekhez járni, 113k-nál cseréltem le a Mazdára. Na, azzal az Astrával jól jártál volna, de nem hiszem, hogy megvan még, meg hogy kifizetnéd érte az 5900 EUR-t, amennyiért kitették beszámítás után (nyilván alkuképes ár volt, de akkor is viccesen sok egy 8 éves kombi G-ért).
p
-
parandroid
félisten
válasz
belaazallat #105861 üzenetére
Egy mérés nem mérés. Amúgy az megvan, hogy ha kattanásig tankolsz, akkor sem feltétlenül ugyanannyira van tele a tank még egy kúton belül másik fejen sem, nemhogy másik kútnál? Szóval hidd el nekem, pár tízezer km-t levezettem már itt külföldön is, ennyi már kisimítja a mérésbeli eltéréseket, nincs különbség. Tankolok egyébként itt is mindenféle kúton, meg az osztrákoknál is, ahool éppen kell, és hozzáférek egy nem autópályás kúthoz, van ebben minden a Lukoiltól a BP-n át a Shellen keresztül az Agipig minden. Egyedül az Aralt nem szeretem, mert ők bevallottan bioetanolozzák a sima super 95-öst is, abban meg annyira nem bízok. Persze lehet, hogy a többiek is csinálják, csak határértéken belül, és nem szólnak róla, a fene tudja.
p
-
parandroid
félisten
válasz
jerry311 #105698 üzenetére
"Ha egy nőnek (vagy feminin jellegű férfinak) odatolsz x köbméter rakteret, akkor azt tele pakolja és sopánkodik, hogy kicsi."
Bélám, te itt diszkréten le lettél buzizva.
Egyébként jogos (már nem a buzizás, de az meg vicces volt), az első gyereknél a kis Kalos volt tele, a másodiknál a kombi Astra, most meg, hogy egyterű van, valahogy ez is mindig megtelik. Mentségemre szóljon, hogy jellemzően az asszony pakol.
Tényleg kódolva van az emberbe az, hogy ha kevesebb a hely, takarékosabban bánik vele.
Amúgy ne ragadj le egy típusnál, nyugodtan nézz meg minden kombi kompaktot, amivel találkozol, lehet, hogy a végén egy Avensis, vagy éppen egy Megane lesz a tuti vétel, vagy éppen egy Fusion. Mindegyikre igaz, hogy ha vigyáztak rá, elmegy még a világ végére is - tudod, állapotot veszünk, nem légvárat.
p
-
parandroid
félisten
válasz
belaazallat #105665 üzenetére
Túl sok world of tanks. Focusok mellett nézegesd a G Astrákat is. Még csak kombit sem kell feltétlenül belőle nézni, kérdezd Vallast, mit elcuccolt a csapotthátúval is. Nem rohad, ha nem volt törve, nem egy versenyautó, de amit kell, tudja, és egyszerű szerkezet. És 800-1M között már tutira elég szép példányok vannak belőle.
p
-
parandroid
félisten
válasz
zolikaDB #105555 üzenetére
Nem látom az igénytelen faragott vasat... Nem néztem végig a videót, csak belenéztem, de a csávónak a sisakja (!) kábé többe kerül, mint egy szakadt háromhúszté, aminek a bolgár és román kollégák a parkolókban kézzel méretre vágják a rugóit, és jól felszerelnek occsó ledekkel, amiben pár dióda már eleve DOA.
Első ránézésre ez egy konkrét versenyautó, ami történetesen itt tényleg kaphat rendszámot is, nem egy telepi menőjárgány, aminek az árát ennek egy olaj- és szűrőcseréjénél elhasználják láthatóan hozzáértő kezek.
Nem mellesleg nem a sarkijóska műhelyében lett áttolva műszakin a kézfogásnál odacsúsztatott húszezres ellenében...
p
-
parandroid
félisten
Az ültetés / tuning témához hozzászólva egyébként érdekes, hogy a németeknél nemigen divat az ilyesmi, jellemzően ha nagyritkán a linkelt képekhez hasonló autót látni, azt szinte biztosan valami nem ma barnult nagyon káeurópai gazdasági bevándorló hajtja.
Persze az empaketet azért a német is szívesen megveszi a bajor tanyárajáróra, de az azért ki bír még nézni valahogy, és mire ízléstelen tuningautó lesz belőle, addigra már eljár fölötte az idő, és a fenti kategóriába fog tartozni.
Nem mondom persze, hogy a németek között nincsenek öööö, mi a jó szó? Lelkes amatőrök? De nemhogy arányaiban, még abszolutértékben is kevesebb hülyegyerekautót látni, mint odaát, a balkántól északra.
p
-
parandroid
félisten
válasz
molnarpeter #105026 üzenetére
"2010+ Galaxy vagy Sharan? 2.0 és felette, dízel, kevés kilométerrel (sokat fognak vele menni
)."
Ha sok a beszállás hátra, vagy gyakran szállnak ki-be egyedül a ygerekek, akkor érdemes azon elgondolkodni, hogy a Sharan tolóajtós, ami valami elképesztően hasznos feature. Megbjzhatóságban, technikában szerintem egykutya a kettő, meg kell nézni, ki kell próbálni mindkettőt, és vegyék azt, amelyik jobban bejön - a legfontosabb úgyis az, hogy ők hogyan érzik magukat benne.
Re: Maglew #105033
Skodából inkább a Rapid? Mazda 2, vagy 3? Ha már VW, akkor Polo? Nem tudom, mennyi időre szánjátok, vagy hogy tervezitek a jövőtöket, de Új autót pláne nem érdemes rövid távra venni, szóval lehet, hogy érdemesebb lenne kompaktban gondolkodni, ha kicsit drágább is - még mindig kevésbé drága, mint 2- év múlva eladni egy újan vett autót, és másikat venni helyette.
p
-
parandroid
félisten
"Ennyivel kevesebbet kell visszagyorsítani."
Ez különösen azért fontos, mert a legtöbb energiát az álló helyzetből való megmozdulás emészti fel, energia szermpontjából sokkal jobb, ha mozgásban marad az autó. persze ahhoz, hogy ez mérhető különbséget jelentsen, ahhoz elég sok ilyet kell csinálni. Nem szabad teljesen belebuzulni a spórolásba, mert konkrétan a forgalmat akadályozhatod, és zavarhatod vele, egy csomó más embert feltartva (ebben az esetben pl lehet, hogy a mögötted jövő balra kanyarodna, és neki pont most váltott zöldre, tehát szeretne odaérni), de az tény, hogy lámpától lámpáig padlógáz-satufék kombóval közlekedni nemcsak értelmetlen és veszélyes, de borzasztóan benzinpazarló is.
p
-
parandroid
félisten
válasz
DeFranco #104947 üzenetére
Mondjuk a tavalyi év autója cím után, amikor a fél randomszakma azon magyarázkodott, hogy jó, hát tudják ők, hogy szar, meg még csak nem is innovatív, vagy kényelmes, vagy szép, meg hát mindenben volt nála sokkal jobb is, ráadásul persze, ez szar, de majd nézzük meg a kombit (megnéztük, az is szar), de azért mégiscsak az lett, ami, szóval higgye el mindenki, hogy ez teljesen tiszta szavazás volt, a másik fél randomszakma meg lapított, mint szar a fűben, szóval ezek után vannak fenntartásai az embernek ezzel a szavazással kapcsolatban. Na nem mintha ez az ügy nem csak megerősítette volna, hogy a szakmaiság itt erősen sokadlagos tényező.
Ja, amúgy tegye fel a kezét, aki nem tudja megszámolni egy kezén, hány tavalyi év autóját látott azóta az utakon, akkora hatalmas siker lett ez a modell. Piha.
p
-
parandroid
félisten
válasz
szőröscica #104920 üzenetére
Nem is annyira a költségekről van szó, mint az irreális elvárásokról. Egyszerűen csodák nincsenek, a napi 2x9 km-en az 5 liter alatti fogyasztás egy nem alternatív hajtású autótól csak mese. Persze biztos van olyan, aki vidéki kisvárosban, hajnali 4-kor, nulla forgalomban, se emelkedő, se kereszteződés, se semmi, végig 30-cal, alapjárat közelében gurulva meg tudja csinálni, de ettől még a nagy többség rossz szájízzel fog az autójára nézni, hogy márpedig azt mondták, hogy ez 5 liter alatt eljár százon, hó végén meg a 400 km-re 20 helyett mégis majd' 40 litert kell rátankolni.
p
-
parandroid
félisten
válasz
student #104913 üzenetére
Számít az, hogy mekkora távokat mész, és milyen sűrűn. Ha pl csak 5-6 km-re jársz naponta kétszer (jellemzően munkába oda-vissza), esetleg néha még meg is állsz közben és beugrasz boltba, gyerekért, nagyihoz, mittudomén, akkor szinte semmit nem fogsz tudni 6 alá vinni. Ha sokat mész naponta, de városon belül, és meleg tud maradni a motor folyamatosan, akkor egy literrel kevesebbel számolhatsz. Ráadásul minél nagyobb város, és minél nagyobb a forgalom, annál feljebb fog kúszni a fogyasztás (dugók, lámpák, esetleg terepviszonyok is sokat számítanak).
Valamelyik kolléga panaszkodott korábban, hogy a viszonylag kicsi autója is rengeteget fogyaszt a naponta pár km-es munkába járáshoz, ha megtalálom, belinkelem. Szerk.: Meg is van, én szégyenlem magam, hogy a saját nevemre nem emlékszem már néha, nemhogy máséra.
Az optimális fogyasztása tapasztalatom szerint minden autónak hosszú távon, 80-90 közötti egyenletes tempónál van, ott lehet rekordokat döntögetni.
p
-
parandroid
félisten
válasz
student #104910 üzenetére
Csak városi használatban, főleg, ha sokat jársz hideg motorral, akkor azért elég necces az 5 liter bármivel, akármit mondanak a katalógusadatok. Persze nem lehetetlen, de kell hozzá a körülmények szerencsés együttállása. Két vidéki város közti ingázással szinte bármelyik kisautóból ki lehet szerintem ezt persze hozni, sebességkorlátozásokat szigorúan betartva, óvatos gyorsításokkal.
Utóbbi használattal pl. láttam már 1,3-as turbódízel C Corsát 4l/100km körüli átlaggal járni, mivel az akkori Puntoban ugyanez a motor van, és hasonlóan könnyű autó, gondolom ott is megoldható.
p
-
parandroid
félisten
Fosok a turbótól, ahhoz túl sokat lenne elindítva, és szinte azonnal leállítva. Az a baj, hogy a szívó benzinesből már gyakorlatilag csak a literes motor van a VW-nél, Audi A1-ben pedig konkrétan már semmi más nincs, pedig az is tetszene külső-belső megjelenésre. Csak a téesí, mindenhol azt nyomják. No meg a dízelek.
Köszi a választ a többieknek is, ettől tartottam én is. Az a baj, hogy a németeknél ha már kimész a városból, akkor azonnal autópálya van, és azért praktikus, ha fel tudod venni a tempót, és nem kell azon izgulni, hogy megyek el a kamion mellett, ha csak két sáv van, és a belsőben sorban nyomulnak a prémium középkategóriás nagy turbódízelekkel a kollégák. Ráadásul ugye mindezt akár kvázi hideg motorral...
Egyébként pont ez a háromajtós forma az, ami nekem is nagyon bejön (bár ötajtósban sem rossz). Hihetetlen, hogy igazából jobban megnézve alig különbözik a táskás szemű Polotól, mégis mennyivel jobban néz ki, és kellemesebb a szemnek.
p
-
parandroid
félisten
Ma láttam egy új Aygot. Uhhh, de borzasztóan ocsmány ez is élőben... Na mindegy, eggyel kevesebbet kell kipróbálni.
Viszont ahogy a polokat nézegetem, egyre jobban tetszenek. Mennyire lehet harmatos a 60 LE-s 1,0-s motor. Városban persze tutira elég, de mondjuk autópályán, 140-nél? Nagyon nehezen ér el odáig, és leeszi az ember gatyáját is?
p
-
parandroid
félisten
válasz
Agostino #104768 üzenetére
Egy barátom hasonló élmények után csak semleges terepen (parkoló, benzinkút) hajlandó találkozni a leendő vevővel, és addig nem is áll szóba velük, amíg nem látja, kifélék-mifélék (lehetőleg később érkezik, és inkognitóban. Lehet rasszizmust kiáltani, de az első alkalommal kis híján halálfélelme volt, amikor csapatosan megjelentek a házánál 'autót nézni' - persze abból az üzletből szerencsére nem lett semmi.
Olcsó autóra: nem tudom, Mo-n milyen áron mennek, a németeknél az olcsó autó az 500 EUR körüli kategória, jellemzően a Corsa dominál benne, de mennek a Twingok és a régi Ford Ka-k is - persze célszerű inkább az 1000 EUR felé közelítőket nézni, és még úgy sem kizártak a csúnya meglepetések, de egy itteni ismerős beleugrott egy 500 EUR-s Corsába, és nem bánta meg. Két év alatt ráköltött még pár száz EUR-t, de inkább csak a lelkiismerete megnyugtatása miatt (futóműbeállítás, folyadék- és szűrőcserék, új gumik felnivel).
Trabant lassan olyan, mint a régi VW Bogár: inkább hobbiautó. Ha valakinek nincs affinitása otthon szerelgetni, akkor nem egy célszerű választás, mert ugyanannyiért már jobb, megbízhatóbb, komfortosabb, 'autóbb' járművek is vannak.
p
-
parandroid
félisten
válasz
lenox #104737 üzenetére
Németeknél is tilos azóta, meg a hatályos magyar szabályozás szerint sem használhatod hamarosan. Lenne értelme pedig. A németek azzal indokolták a tiltást, hogy tele lenne a youtube balesetes videókkal, ami sértené a baleset résztvevőinek személyiségi jogait. Agyarországon meg ugye jobb, ha semmiről és senkiről nem készül felvétel, mert a végén még valakinek magyarázkodnia kell (hahaha, de vicces vagyok, még kis is emeltem, ha valaki nem értené, hahahahaha, brühühü, én kérek elnézést), akinek ahhoz pedig semmi kedve.
p
-
parandroid
félisten
válasz
runner 125 #104637 üzenetére
Hajaj, szép új világ, amikor egy fokot szeretnél állítani a fűtésen, és ezélrt mehetsz keresztül a menün. Az autós szakma ezen röhög már vagy egy éve. Szóval el lehet hagyni a hardveres gombokat, csak konkrétan közlekedésbiztonsági veszélyeztető tényező. Ésszel kell használni azt az érintőkijelzőt, jelenlegi állapotában (mint a Tesla és jelen Volvo esetében) többet árt, mint használ. Nem azt mondom, hogy nem érdemes fejleszteni, mert van benne bőven potenciál, de irányítófelületként vannak funkciók, amiknek folyamatosan hozzáférhetőnek kell lennie, ezeket egyszerűen nem szabad érintőkijelzőre tenni - hangerő, csatornaváltás, fűtés, ülésfűtés, de ezen az alapon képesek, és érintőkijelzőre teszik a világítást, az ablaktörlőt, vagy a sebsségtartó automatikát is.
p
-
parandroid
félisten
válasz
deicide #104612 üzenetére
"Mostanság meg, hogy végre van tempomatom, gyakran szopatnak azzal, hogy kielőznek, aztán elém bejőve szép lassan visszalassulnak, csak annyira, hogy matatni kelljen a tempomattal, vagy fékezni..."
De a legjobb, amikor utoléred tempomattal, megelőzöd, és amikor melléérsz, akkor eszébe jut, hogy jééé, tényleg, de lassan ment, és elkezd odalépni neki. Én mennék szépen 140-re állított tempomattal, de mögöttem már ott jönnek a haladósabbak, és én vagyok a balfasz, aki feltartja a sort, mivel kimenni nem tudok, mert a középső sávban a kolléga szerint meg pont az a jó sebesség, amivel én haladok. Úgyhogy gyorsíthatok fel 160-ra, és baszhatom el én a fogyasztásomat... Ráadásul ez azért mégiscsak egy nagy, szívóbenzin bálna, azért ekkora sebsségnél sok dinamikát már nem lehet tőle várni. Szerencsére itt villogni nem szokás, általában türelmesen kivárják, pedig azért kicsit több a gyors autó, mint keletebbre.
A kamion mögé beállással meg nincs semmi gond, ha elég messze állsz tőle. Reggelente én is 90-100 között szoktam melóba menni, simán megyek mögöttük, ha odakerül egy, 10-12 km az egész út, annak fele autópálya, a motor hideg, minek hajtsak?
p
-
parandroid
félisten
Vályinak már megint totál elgurult a gyógyszere. hihetetlen, hogy autós újságíró hogy szakadhat így el a hétköznapok rögvalójától. Ez lehet a mellékhatása annak, hogy sosem kell saját autóban gondolkoznia, mert mindig a segge alá tolnak egy tesztautót, a saját romhalmazait meg elreszelgetheti a garázsban naphosszat, miközben azon mereng, hogy a mai autók mekkora szarok, és lassan már nem is benzinnel mennek.
A világ legsikeresebb prémiumgyártója bejelent végre egy normális családi egyterűt, erre a magyar 'szaksajtó' nekiáll hisztizni. Oké, az tényleg lehet szubjektív, hogy mennyire tetszik (nekem nagyon), de azon nyafogni, hogy elöl hajt, meg takarékos, meg gyerekeket kell beletenni, meg nagy a csomagtartó. Hétüléses prémium kompakt egyterű meg valóban nemigen volt eddig, a prémium fíling a középkategóriára épülő minivanek vadászterülete volt, ami az EU-ban Sharan-Alhambra-Galaxy hegemóniát jelentett.
Másrészt nyugaton igenis reális alternatíva lesz ez, ahol az anyukák, meg a nem autós újságíró apukák eddig azért utálták az ötöst, mert nehéz hátul ki-beszállni, mélyen van a vezetőülés, ezért nehéz kilátni, illetve télen hiába van rajta téligumi, még úgy is állandóan csúszkál, hogy folyamatosan villog az elektronika beavatkozásáról a tájékoztató a műszerfalon. Ha meg még kicsit lejjebbről is indul árban, mint az ötös (ami azért elképzelhető), akkor pláne megvan minden a sikerhez.
Nem baj, a magyar autós szakma meg hajtsa csak a németországból behordott lepukkant E46-okat, mert abban még van anyag.
p
-
parandroid
félisten
válasz
DeFranco #104311 üzenetére
Azért nem annyira vészes a helyzet szerencsére. A kérdések nagy része, amit elrontottam, gyakorlatilag olyan szituációkra vonatkozik, amik vagy teljesen életszerűtlenek és/vagy hasonlóval sem találkoztam 20 éves gyakorlatom során. Másrészt pedig ha valamiben nem vagy 100%-ra biztos, akkor eleve úvatosabban közelíted meg a helyzetet, tehát legfeljebb rád fogják, hogy tötymörögsz, emrt úgy is átengeded a gyalogost, hogy amúgy nem lenne elsőbbsége, de ez már minusz egy pont. Hasonló a helyzet a villantással, amivel mindenki jelzi, hogy tessék csak jönni, holott ugye szabálytalan. Volt olyan kérdés, ahol fogalmam sem volt, hogy az út mellett fekete alapon 35-öt mutató négyszögletes tábla az vajon digitális kijelző, amatőr sebességmérő, vagy javasolt sebsséget mutat - az utóbbi volt, elbasztam, aszittem valami óvatosságból telepített sebességmérő, de ezzel max annyit vesztek, hogy pirosnál érkezek a következő lámpához, veszélyeztetni nem fogok senkit. Másik kedvenc kérdésem a vasúti átjárón áthaladás sebességére vonatkozó kérdés volt, ahol azt válaszoltam, hogy legalább 5 kmph-val azért haladjunk már át rajta (szerintem egyesben, motorfékkel is ennél gyorsabban megy az autó), holott legalább ekkora átlagsebesség a helyes válasz - mekkora faszság már az átlagsebesség egy 5-10 m-es szakaszon?
85%-om lett egyébként, úgyhogy megbuktam, általában a villamosok szivattak meg, meg azt nem gondoltam volna, meg nem is értem, hogy a gyalogosra is vonatkozik a gépjárművek közlekedési lámpája, ha neki nincs. Passz, biztos így van, mindenesetre elég életszerűtlennek tűnik. Rontottam még egy rendőri kézjelzést, amivel még sosem találkoztam (az oldala mellé szorított mindkét leengedett kéz nekem ismeretlen volt), és nem tudtam értelmezni azt a kérdést, hogy mit jelent az, hogy a kerékpársáv beleértendő-e a párhuzamos közlekedésbe. A helyes válasz szerint nem, én továbbra sem értem, hogy mit akart egyáltalán tudni. Ha mellettem a kerékpársávban ott egy kerékpáros, akkor nem fogok ettől még jobbra kanyarodni.
Persze ha most kéne vizsgáznom, pár napig biztos non-stop nyomnám a tesztet, valószínűleg meg is lenne (anno egy hibaponttal mentem át, ez még akkoriban is elég jónak számított), de vannak olyan dolgok, amivel az ember nem foglalkozik évtizedeken át, viszont nem is nagyon érdekes, fontosabb, hogy körültekintően, és megfontoltan közlekedj.
p
-
parandroid
félisten
válasz
maglew #104171 üzenetére
Csak arra reagálva, amiről van tapasztalatom:
"- Az ülés és kormányfűtés mennyire hatékony, megér-e +120 ezret?
Bekapcsolás esetén kb fél perc alatt már meleg az ülés vagy lassan percek alatt fűt fel?"Ülésfűtés borzasztó hasznos, és felettéb kellemes dolog, max egy perc kell neki, persze biztosan van különbség az egyes modellek között. Szinte azonnal érezni, aztán folyamatosan melegszik, én pár percnél tovább nem is tudom járatni, viszont borzasztóan komfortos, és jelentősen csökkenti a hidegérzetet.
"- Érdemes-e vonóhorgot felszerelni, hogy a hülye szomszédom aki nem tud beparkolni, ne húzza meg a hátulját?"
Arra azért figyelj, hogy neked is több helyre lesz szükséged parkolásnál, és ha te tolatsz bele valakibe, akkor az drága buli lesz. Viszont az tény, hogy a hátulról tolakodók kétszer is meggondolják menet közben, hogy mennyire jöjjenek közel...
"- Lehet rá kapni valami ajtóvédőt, ami állítólag megvéd, ha pl: a Tesco parkolóban nekicsapnák az ajtót az oldalának, de a kereskedő azt mondta hogy az ajtó felfelé bővül tehát a felső részt nem védi meg szerinte. Nektek mi a tapasztalatotok?"
Ha találsz valami ízléses és szép darabot, az még dobhat is az autó külsején, de mindig van olyan autó, aminek az ajtaja pont elkerüli. Ha már néhány dolgot kivéd, már megérte, de csodát ne várj tőle.
"- R15 vagy R16-os gumiméret a jó (állítólag mindkettő rámegy)"
Mindkettő elfogadható áron megy, a 15-ös már egészen olcsónak is számít, ekkora autóra meg szerintem a 16-os már sok is.
"- Mit takar a jégmentesítő az első szélvédőn? Benyomom és 2 perc után leolvad a hó/jég róla?"
Lásd az ülésfűtést. Modellenként mást-mást értenek alatta, ha fűtőszálas a szélvédő, az azért elég hasznos tud lenni telente.
"- Színezett (nem sötétített) üveg mit jelent?"
Minimális hő- és fényvédelem, csodát ne várj tőle, viszont legalább gyári és legális.
p
-
parandroid
félisten
válasz
Kornel #103862 üzenetére
Itt elég durván büntetik a köbcentit, meg a teljesítményt, elég sokat lehet spórolni egy minél kisebb motorméretű autóval. Kis (1,0-1,2) motorhoz viszont nem szívesen veszek egy tonna fölötti autót, dízel nem pálya, turbót nem szeretnék. Másrészt a parkolás miatt ugye megint nem mindegy a méret, ráadásul szinte folyamatosan egyedül használnám. Fiestáról beszéltünk korábban, nem bejövős, de ha kipróbálom, még lehet, változik a dolog. Polo mindenképpen benne van a kalapban, meg ki akarom mg próbálni az i10-et, és a Mazda 2-t is. Meg még ami szembejön. Van még időm kb nyár végéig, őszig, szóval alaposan körül lehet járni a témát.
p
-
parandroid
félisten
válasz
Tom1939 #103860 üzenetére
Belülről az Aygo és ikrei is katasztrófa, pont erről sírtam egy-két hete itt a topikban, hogy nincs olyan kisautó, ami bentről is válllalható lenne, pedig lassan nekem is aktuális lesz a kérdés. Hasonló a helyzet, mint nálatok, nagy autó van, de kellene egy második. Az a baj, hogy annyira finnyás vagyok, hogy még a kisautók közül is kevés az, amiben nem leszek rosszul az igénytelen belterektől és a kényelmetlen ülésektől, nemhogy a miniknél. Az Up/Citigo párost azért még kipróbálom majd, hátha, de sok reményt ehhez sem fűzök...
p
-
parandroid
félisten
válasz
Kornel #103751 üzenetére
Látom továbbment a gondolatmenet, de visszautalnék ide.
Ahol egy családban mindkét felnőtt tag dolgozik, és van legalább két gyerek, ott azért Mo-n is lassan kvázi 'kötelező' lesz a két autó - már ha középosztályról beszélünk, még ha ez kicsit mást is jelent ott, no meg tegyük félre a megélhetési gondokat, meg ilyesmit. Ha viszont már két autó van, főleg ha (nagy)városban is szaladgálsz sokat, ráadásul egy, vagy max két fővel, akkor egészen pontosan az a pazarlás, ha ezt nagy autóval teszed. Persze ha kell vinni egyszerre több gyereket is (+ barátok, mert pl együtt járnak úszni, focizni, mittudomén), vagy együtt utazik a család, akkor ott a nagy autó, de ahhoz, hogy reggel berobogj a városba, parkolóhelyet találj, bent intézd az ügyeidet, ilyesmik, akkor kb a Smarttal jársz a legjobban (más szempontból meg nagyon nem, de most ez a szempontrendszer).
p
-
parandroid
félisten
válasz
Kornel #103745 üzenetére
Nem feltétlen. Sőt. A háromajtósnak jóval angyobb az első ajtaja, meg általában az első ülés is hátrébb tolható, vagy hátrébb van beszerelve. Legalábbis a Corsában, amit volt alkalmam B, C és D változatban is mindkét verzióban huzamosabb ideig használni, így volt. Sokkal kényelmesebb volt a háromajtós változat minden esetben. Ha meg valaki egyedül használja az autót, vagy max egy utasa van, akkor könnyen lehet, hogy sokkal jobban jár ezzel a verzióval.
Az meg a magyar divat, hogy kisautót vesznek családi autónak, civilizált helyeken, ha jön a gyerek, akkor vagy automatikusan autócsere, vagy marad a kisautó szaladgálni, és vesznek mellé egy családi autót. Az agyam mindig ledobja az ékszíjat, amikor az Aygo méretű szuperminiket azzal húzza le a magyar autós sajtó, hogy nem kényelmes hátul. Mondjuk én ezeket nem is árulnám 4 (5) ajtóval, de ez legyen a gyártók baja. Ezekben a hátsó ülés arra van, hogy ne a csomagtartóba dobd be a kabátot és a laptoptáskát. Bár én szerintem folyamatosan ledöntött hátsó üléssel használnék ilyet, úgy legalább befér egy rekesz sör, meg egy csomag tej, ha bevásárolok.
p
-
parandroid
félisten
My bad, átsiklottam a limit fölött, de egyébként sem volt róla fogalmam sem, hol kezdődik a kínálat, én használtból a viszonylag újabbakat nézegettem, azok meg inkább 6k EUR körül kezdődtek valóban. Bár itt egy normális G Astra is hasonló ársávban van, vagy csak kicsivel alatta, ebből indultam ki.
nesa: Inkább 4 + 2 az az 5 + 2, bár a Touranban azt hiszem úgy oldották meg a középső sort, hogy három kicsi ülés van benne a két normális ülés + középen egy könyöklő helyett - de ettől még nem fog jobban beleférni a két gyerekülés mellé a harmadik személy, mert mivel vékonyak az ülések, mindenfelé lelóg róla a gyerekülés. Persze függ attól, hogy milyen gyerekülésről beszélünk, vagy esetleg csak egy támlás ülésmagasítóról, mert azzal jobb a helyzet.
-
parandroid
félisten
válasz
mediumgecso #103725 üzenetére
A G Astra jó autó, csak találni kell egyet valahogy, ami nem cégautó volt... A csapotthátú is elég lenne nektek, ahhoz elég az 1,4-es is (az legalább láncos motor, talán strapabíróbb), nem sokkal gyengébb az 1,6-osnál, és kb ugyanannyit fogyasztanak - ha mégis kombi, akkor azért már inkább 1,6-os.
Esetleg hasonló korú (C) Corsa? Vagy Fiesta talán, amit megnéznék még, esetleg Fusion, ha bejön a kicsit magasabb, szabadidőautósabb forma. Japánrajongók úgyis jönnek majd a Yaris-szal, meg a Jazz-zel, én inkább azt mondom, nézd meg a 3-as Mazdát is.
p
-
parandroid
félisten
-
parandroid
félisten
Még egy szempont mellett elmentetek, amit pedig hobizoli említett, érdemes lenne azt is belevenni a közvéleménykutatásba, meg legalább izgalmasabb lenne a flame war is: intel, vagy amd? Szóval nyilván a legnagyobb királyság a francia/olasz dízel + plazma tv + amd processzor, nem?
p
-
parandroid
félisten
válasz
hobizoli #103493 üzenetére
Nagyszerű, akkor most már csak valami rendes autót kéne építeniük köré, lehetőleg a következő 20 éven belül.
Amennyire emlékszem, szegény Croma (ez a szedán Tipo volt, ugye?) nem örvendett túl nagy népszerűségnek, különösen a használt piacon nem.
Szóval szép dolog a technológiai elsőség, de valamiért mégis a VAG-nak van 25%-a az EU piacon, szegény FIAT meg csoportszinten nem jut az ötről a hatra már jó ideje (ezúttal százalékban, 5,6% körül állnak). Hogy a VAG ázsiai és US eladásait már meg se említsük.
p
-
parandroid
félisten
válasz
Tsebacsi #103463 üzenetére
"Galaxy felé terelődünk, 10 éves körüli példányok közül milyen motorral érdemes venni? "
Mire kell? Ha havonta rendszeresen két német út figyel be autópályán, akkor dízel, ha városon belül kell a gyerekekkel rohangálni, akkor benzin. Rövid távokon a dízelt hamar kinyírod, oda szívó benzines autó való, hiába fogyaszt papíron többet (ami a folyamatosan hideg motor miatt úgyis még több lesz, de dízelnél is az lenne).
p
-
parandroid
félisten
válasz
Tsebacsi #103452 üzenetére
Melyik autóba tehetünk három gyerekülést?
Miben fér el három gyerekülés?
A második cikket olvastam anno, arra kerestem rá, de feljött a másik is, gondolom, nem baj. Érdemes végignézni, elég meglepő eredmények születtek (volt, amiben úgy fért el, hogy nem gondoltam volna, volt, amiben nem fért el, pedig illett volna). A vége úgyis az lesz, hogy nagyjából be kell lőni a méretet, aztán a konkrét üléseket belepróbálnia kiszemelt példányba. Az sem mindegy, hogy csak háttámlás ülésmagasítóról beszélünk-e legalább egy, esetleg két esetben, vagy hármasikreknek 3 egyforma fekvő hordozóról.
Másrészt három gyereknek elég komoly csomagvonzata is tud lenni, hogy a babakocsi(ka)t ne is említsük, szóval akármilyen nagy autót vesz, mindenképpen kalkuláljon egy tetőbox-szal is.
Harmadrészt érdemes azt is eldönteni, hogy menny időre kell a kocsi, és azalatt mennyit npnek a gyerekek, esetleg előre, vagy még hátrébb kerül-e valamelyik, vagy hosszabb utakon az egyik szülőnek is esetleg hátra kell ülnie, hogy szórakoztassa valamelyiket, foglalkozzon vele, mert azért ilyen esetekben a lábtér, meg a mozgásra fordítható hely sem mindegy hátul.
Én a Mazdát úgy vettem, hogy a gyerekek hátul gyakorlatilag fel tudnak állni, és mozogni, ha esetleg szükséges (9 és 13, a kisebbiknek is csak magasítója van már, a nagyobbik meg már magasabb, mint az anyja), másrészt ha párom vezet, és a nagyobbik gyerek előre ül, akkor én is bőven kényelmesen elférjek hátul, no meg ha a kutya egy kis szabadságra vágyik, akkor ő is ki tudjon nyújtózni, hogy a sok kütyüről, meg bizbaszról, meg egyebekről ne is beszéljünk, ami egy közel 1000 km-es utazáshoz hozzátartozik.
Ha nagyobbacskák a gyerekek, akkor az is fontos még, hogy mennyire van mélyen a hátsó üléslap, milyen sötét kis barlangba szuszakolod be őket a magas övvonal miatt, tapasztalatból mondom, hogy hiába biztonságosabbak, főleg a kicsik meg tudnak őrülni (jogosan), ha nem, vagy alig látnak ki. Sajnos ebben a témában a modern kombik trendszerűen kritikán alul teljesítenek.
Az ötös Mazdának egyébként meglepően kényelmes a hátsó üléssora úgy 150-160 centiig, szóval 10 (+/- 3-4) éves gyerekeket hátra ültetve simán elindulnék hosszabb távra is 6 személlyel (7-tel nem, a középső üléssor középső ülése csak kartámasznak jó, cserébe a két szélső tökéletesen kényelmes), csak kell hozzá tetőbox, mert csomagtartó nemigen marad. Két kis-közepes méretű bőrönd állítva befér, mert fölfelé azért van hely, de más semmi. Az összecsukható rekesz (vagy a kutya utazódoboza) pl pont pár centi híján nem berakható, ha a hátsó üléssor aktív.
p
-
parandroid
félisten
válasz
Tsebacsi #103437 üzenetére
Hét személyre csak ez a kategória (kiegészítve S-Max-szal) az alternatíva, a kompakt egyterűek sajna hiába hétszemélyesek hivatalosan, valójában csak hatan lehet kényelmesen utazni, és már akkor is kell egy tetőbox. Szóval először is fontos lenne eldönteni, hogy hat, vagy hét személyre kell-e az autó.
Egyébként tudom, hogy hülyén néz ki, de VW Transporter? Ha tényleg nagy a család, és viszonylag sokat is utaznak, akkor annál kényelmesebb és tágasabb nemigen lesz - hja, kérem, a kocka az kocka.
p
-
parandroid
félisten
válasz
kovacsroli #103427 üzenetére
Nekem volt egy egykettes, lánykori nevén, Daewoo Kalosként, még hülyegyerek-koromban. Első új autónk volt, szerettük, aztán jöttek a gyerekek, és kellett nagyobb. Anyósék vettek ugyancsak akkoriban belőle egy 1,4-es szedánt, mintha két különböző autó lett volna, teljesen más futómű, kényelem, váltó, jó, a motor nyilván erősebb volt a nagyobbik verzióban, de minden más szempontból szarabb volt. Semmivel sem megy egyébként rosszabbul, mint egy azonos korú, motorerejű Corsa, akkoriban abból is vezettem többet is. Rövid- és középtávra teljesen használható, bár szépnek nem szép sem kívül, sem belül. Én mentem vele autópályán is időnként, ha 140 fölött voltam (valahol itt a végsebesség, több úgysem lesz), akkor tolta be a maga 10 literjét, vegyesben 6-7 között jártam vele (kisváros, vidék), és akkoriban még kevésbé vezettem óvatosan...
Mivel új autó volt, és 2 év, valamint 40k km után cseréltük egy kombi Astrára, így hibákról nem tudok beszámolni.
p
-
parandroid
félisten
válasz
hobizoli #103393 üzenetére
Szegény Marea sem lett sokkal szebb nála, bár valamennyit azért sikerült rajta pofozni. az meg a Bravo/Brava páros kombi verziója kb, nem? Illetve valamelyiknek volt egy borzasztóan csúnya szedán vátozata, ami faluhelyen a wartburgon-ladán szocializálódott idősebbek körében kisebb sikertörténet lett.
p
-
parandroid
félisten
-
parandroid
félisten
válasz
Declare #103376 üzenetére
Imádom a zongoralakkot, otthon a nagyinál van belőle egy egész zongorára való, de autón, számítógépen semmi keresnivalója. Az olaszokról meg annyit, hogy a pizzát, meg a spagettit szeretem. Paradicsommal, nem kecsappal.
A Zoe meg, bár francia, élőben valami botrányosan ordenáré. Viszont el kell ismerni, hogy fotogén, mert képeken ez valahogy nem jön át.
p
-
-
parandroid
félisten
válasz
!Overdose! #103366 üzenetére
Előző szériás Hyundai Matrix?
A következő szériát már elrontották, abban már nincs semmi egyedi.
p
-
parandroid
félisten
válasz
!Overdose! #103362 üzenetére
Nem tudom, hogy mi a gond a Multiplával, szerintem nem is annyira csúnya, mint amennyire vicces.
Egy Marea, vagy Palio kombi ellenben - na, biztos nekem nincs érzékem a stílushoz, de az annyira vonzó, mint egy kiöregedett, szőrösnyakú, tésztán hízlalt, atlétatrikós szicíliai könyvelő.
Szerk.: Hobbizolinál is ott a pont egyébként, a Multipla 2 egy egészen formásra sikerült miniegyterű. Panda sem rossz a maga nemében városi cirkálónak. Mondjuk a Punto/Stilo vonal nekem nagyon nem jön be, az Alfáktól meg kimondottan rosszul vagyok, de azt meg el tudom fogadni, hogy van célközönsége.
p
-
parandroid
félisten
válasz
Agostino #103289 üzenetére
A fogyasztás kezd egy kicsit olyan téma lenni, mint a használt autók futásteljesítménye. Mindenki kevés km-es autót keres, és ezért teljesen irreális számokkal hirdetik az autókat, ugyanígy teljesen abszurd dolgokat kezdenek mutatni a gyári, illetve élménybeszámolós fogyasztási adatok is. Sajnos el kell fogadni, hogy ha egy közel 1,5 tonnás autót elkezdesz haszálni, akkor az akármilyen modern pédétédéi, az, hogy sikerüljön 4-5 liter per 100 km között tartani, az bizony erősen függ attól, hogy sikerül-e beállnod az autópályán egy kamion szélárnyékába, és ott haladni folyamatosan 90-nel, lehetőleg sík terepen. Normális, hétköznapi hazsnálatnál pedig mihelyst városba érsz, vagy odalépsz neki autópályán, esetleg még hideg is van, vagy a motornak nincs ideje üzemi hőmérsékletig jutni, akkor bizony borzasztó zsomjas lesz. Személy szerint 6 literes vegyes fogyasztás alatt nemigen vagyok hajlandó semmit elhinni, és akkor már utánanézek, hogy hogyan is van az az autó használva, de itt nyilván az is fontos, hogy te milyen használatra szánod. Az meg, hogy kisköbcentis turbós benzines, vagy sima szívó, megint nemigen fog számítani, hiába írják az előbbihez a pár literrel kisebb értékeket, mihelyst hétköznapi használatba kerül az autó, és odalépsz neki, ugyanott fogsz tartani vele. Tc-n csináltak egy ilyen tesztet kicsi turbósokkal szívó benzin ellen, ott is ugyanez jött ki nekik. Szóval ha nem vészesen alulmotorizált autót használsz, akkor dízelben 5-8 között, benzinesben 7-10 között teljesen normális lesz a kombinált fogyasztás, az ennél kisebb, vagy nagyobb értékeknél már mindenképpen meg kell nézni, hogy mi van mögötte.
Szerk.: Az meg, hogy melyik motor, vagy mekkora teljesítmény kevés, az meg megint olyan dolog, ami rendszeresen visszatér a topikban. Ez olyan, mint a dízel-benzin vita, de ebbe nem vagyok hajlandó belefolyni, mert elfogult vagyok a papás vezetés mellett, én a 105 lovas, 1250 kg-os 1,6-ost cseréltem le 115 lovas, 1500kg-os 1,8-asra, és egyiket sem éreztem kevésnek. Mielőtt előjönne az összehasonlítás hiánya, használtam rendszeresen erősebb autókat is, azon kívül, hogy az autópályás utazósebességet előbb, illetve rugalmasabban éri el, személy szerint nemigen foglalkoztatott a különbség. El tudom fogadni, ha valaki mást mond, legfeljebb nem értek vele egyet. Neked kell eldöntened, hogy neked mi elég, a LE/kg arány kb jó iránymutató.
p
-
parandroid
félisten
válasz
tresh #103284 üzenetére
Itt Frankfurtban a nagyobbik lányomat hordjuk fogszabályozni, a fogászat mellett van a Tesla-szalon, ott szoktak lógni az udvaron a konnektorból.
De a minap az IKEA áruátvételnél is mellém parkolt egy, röhögtem is, hogy remélem komplett konyhabútort visz vele haza a tulaj, de csak néhány polclapot vett.
Szerk.: Élőben borzasztó durva egyébként, hogy teljesen hangtalan, nem tudom, mikor fogjuk ezt megszokni az elektromos autóktól. Szaladgálnak egyébként Zoe-k, Leaf-ek, pár Ampera mutatóba, meg egy csomó Twizzy is, na az még egy vidám kis látványosság, csak ne lenne olyan drága.
p
-
parandroid
félisten
válasz
hobizoli #103278 üzenetére
Inkább a Golfot és a Passatot.
deicide: Opel és Ford a németeknél kicsit hátrébb van, itt a németeknél az ultimate cégautó a Passat, és a 3-as BMW. Eggyel kisebb méretben meg egyértelműen a Golf, Astra/Focus maradnak örök lemaradók.
Visszatérve a külföldi gyártókra, németeknél a Renault nem kis fegyvertényt hajtott idén végre azzal, hogy nagy nehezen ismét sikerült a legnépszerűbb nem német autógyártónak lennie, megelőzve a Hyndait (a 8-9. helyen vetélkednek egyébként). Mondjuk ehhez annyi csalás kell, hogy a Skodat és a Seatot németnek lehet-e vajon venni, de mivel mindkettő masszívan VAG érdekeltség, mondhatjuk, hogy az említett 2 gyártónak sikerült egyáltalán betörnie a top10-be. Az első japán gyártó a Toyota a 11. helyen, durva mélyrepülésben (-5% egy éppen bővülő piacon). Szerencsétlen Honda éppen a 24. helyen csúszik még lejjebb, szóval annyira azért nem meglepő a döntésük.
Szerk.: Adatok még mindig innét, érdemes átfutni a táblázatot.
joamilestone: A hátulja kissé furára sikerült. A Sportage valahogy egészségesebben van lezárva, szerintem a miniterepjárók között az néz ki a legépkézlábabb módon (szaladgál is belőle jó sok, igaz, Káskájból is - tököm tudja, hogy kell leírni). Igazán átemelhették volna annak a seggét ide is. De különben is, akkor már inkább CX-5 / CX-7.
p
-
parandroid
félisten
válasz
deicide #103273 üzenetére
Pont azt modnom, hogy amelyik gyártó nem tud betörni a cégautópiacra, annak marha nehéz dolga van. Németeket ugye bármilyen cég szívesen vesz, francia cég presztízskérdést csinál a francia autókból, olaszok szerencsétlenek küzdenek, de azért a Pandát és a Puntot nem lehet mindenhova betenni cégautónak, más meg nemigen van, ha nem akar németet, akkor vesz franciát (ugye az előbb említett jószomszédi viszony). Japánoknak, koreaiaknak borzasztó nehéz dolga van épp emiatt, ha meg nem sikerül a középosztálybeli családok ízlését sem eltalálni (lássuk be, a Honda ebben nem kimondottan erős), akkor marha nagy gondban vannak.
p
-
parandroid
félisten
válasz
deicide #103248 üzenetére
Akartam kérdezni, hogy a konfigurálhatóság mennyire probléma ott, ahol mindenki úgyis külföldről behozott használtat vesz. Mondjuk az Accord tipikusan nem cégautó (szemben a német prémiummárkákkal), és mivel az eladások jó része azért nyugaton is céges, ez nyilván érzékenyen érinti a Hondát is. Ugyanez akár igaz lehet egyébként a többi Japánra is, sőt, a franciákat kivéve a francia modellekre is, arról meg már korábban szó volt, hogy az olaszok már maguk sem olyan szívesen veszik a saját autóikat, szegény Fiat otthon is küszködik, még ha az első helyen is. Volt már erősebb is a sarkában loholó németekhez képest, na. Jellemző módon egyébként a legnépszerűbb modell a piacon a Fiat Panda... Németeknél ugyanekkor Golf, Passat, Polo az első három 2014-ben, az a durva, hogy a 6. helyezett az első modell, ami nem VAG. VW meg még az olaszoknál is második a gyártók között, harmadik meg a Ford. Most még nem láttam olyan statisztikát, hogy a német eladásokból mennyi volt tavaly a céges, de gondolom a 2013-hoz hasonló durván magas számok jönnek majd megint.
p
-
parandroid
félisten
válasz
Csaby25 #103048 üzenetére
Nagyjából mindegy. Inkább az a fontos, hogy neked kívül-belül tetsszen, és jó állapotban legyen, de ez meg használt autónál úgyis az egyedi ajánlat függvénye. Szóval lóra fel, és próbálj ki minél több különbözőt. Franciát, németet már ajánlottak, azért a japánokat, sőt, a koreaiakat se hagyd ki.
joamilestone: Igen, ez nekem is feltűnt, szedánnál elcseszettebb dolog nemigen van, ha babakocsit kell valahova betenni...
p
-
parandroid
félisten
válasz
footy #102846 üzenetére
"Az viszont erős, hogy egy huszon valahányezret futott 500-as Fityó milyen elhasználtnak bír tűnni. Lötyög a kormány, kotyog, mondhatni, a pedálok nyekeregtek, a váltóbőr kikopva, a vezetőoldali kilincs műanyag burkolatát én nyomtam vissza. Mondom, mindez egy 1 éves, huszonvalahányezer km-t futott autóban. Ugyanilyen körülmények közt a Polo meg az A1 egy atombunker, minden precízen, makulátlanul működik, egyben van. A kis 500-as futóműve akkor produkálta a legnagyobb meglepetést, amikor először áthajtottam vele egy fekvőrendőrön. Hajtottam, jah, kb 3-al mentem, ahogy az ember egy ilyet megközelít. Azt hittem , kiszakad a futómű, irdatlan kellemetlen vele minden úthiba,egy kotyogós, külön életet élő fos az egész."
Ui.: Sok minden alapján válogatok barátokat, ez az egyik kizáró ok, igen. Illetve a színt még elnézném, de a zongoralakkal kombinálva azonnali mindennemű kapcsolatmegszakítás. Nincs is sok barátom.
p
-
parandroid
félisten
válasz
footy #102834 üzenetére
Lehet ízlés kérdése, nekem az autó színére fújt csillogós zongoralakk akármilyen autónál kizáró ok lenne. Meg a barátaimat is megválogatom annyira, hogy aki ilyet vesz, azzal nemigen állok szóba utána.
"Vezettem olyan Golf 5-ot ami balra huzott. Akkor a Golf 5 szar auto?"
A Golf 5 mikori autó? 10, 15 éves? És balra húzott ennyi idő után? Ja, futóművet, szilenteket, lengéscsillapítókat időnként át kéne nézetni, az előbbit be kéne állíttatni, meg a gumikat is illik néhány évente újra cserélni, hogy a centirozást, vagy a guminyomást ne is említsem...
p
-
parandroid
félisten
válasz
hobizoli #102801 üzenetére
TSI-t sem vennék, szóval nekem olyan mindegy, melyik jobb. Olasz kis turbós motort meg láttam ugyan eleget a céges Corsákban még Mo-n, de azok éjjel-nappal mentek, nyilván más a használat, más is jön ki belőle. Mondjuk kinyírták őket pár év alatt a 60k-ról 30k-ra csökkentett olajcserékkel, de ez nem a motor hibája, hanem a sok vízfejű pénzügyesé, meg beszerzőé, akik bármit elhisznek, amit a flottatenderre beérkezett ajánlatokban látnak.
Az olasz autókkal kapcsolatban meg hajlamos vagyok a többi párszázmillió európai előítéletében osztozni, ez már csak ilyen. Az a vicces, hogy az olasz autó még a híresen nacionalista olaszoknál is egyre kevésbé dívik. Ezen lehetne veszekedni, hogy vajon miért, nyilván ezer oka van, és ezek között jócskán van alaptalan előítélet is, de valamiért csak így alakult. Persze az is lehet magyarázat, hogy mindenki hülye, és forgalommal szemben teper az autópályán, de ez az olasz autógyártók tulajdonosait és részvényeseit az utóbbi 10-20 évre visszatekintve szerintem éppen nemigen nyugtatja meg.
p
Új hozzászólás Aktív témák
- Kuponkunyeráló
- Nintendo Switch 2
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen TV-t vegyek?
- Hamarosan megjön az ASUS házak új zászlóshajója
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Formula-1
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- További aktív témák...
- Realme 7i 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 docking station (DisplayLink)
- Bomba ár! Dell Precision 5530 - i7-8850H I 16GB I 512SSD I 15,6" FHD I P1000 I Cam I W11 I Gari!
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen, CW90
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T460 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest