- Mobil flották
- Kikristályosodik a Razr 60
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Mindenki Z Fold7-et akar
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
válasz
Cheesy #81877 üzenetére
A kettős tömegű miatt én is aggódnék
de azt mondják úgy kell számolni vele, mintha kopó alkatrész lenne - mert ugye az is - csak ezt majd egy összegben kell kifizetni. Addig meg gyűjteni rá. Hát so-so.
Elég húzós ára van plusz a szerelése se egyszerű ahogy olvastam...
A nagy kérdés szerintem is az, hogy milyen hamar kell cserélni? Mert ahogy olvastam autónként változó 150-250k km-enként már érik a csere.Arra lennék kíváncsi, hogy az Mk3 Mondeo-ban, benzinesben van-e vajon?
-
Dany007
veterán
válasz
zsoltee10 #81779 üzenetére
De ezzel mi a gond?
Költségmentes használtautó nincsen. Ugye ez alapszabály.
A kérdés szerintem az arányokon van. Hány milliós autóra költöttél 300k-t gumival együtt? Most ha a gumit levonjuk akkor max kb 200-220k volt amit műszakilag rá kellett költeni. Ez egy pár milliós autó esetében már bagatel összeg.A lényeg szerintem azon van ilyen esetben, hogy az a 4 éves 60k-t futott autóban még talán nincs széthajtva a motor, szétcseszve a kuplung a futómű és úgy kompletten sincs lelakva. De ugye vezérlés meg szűrőcsere szintén alap dolog minden használtautó vétel esetében - hacsak nem tényleg frissen, számlával igazoltan szervizelt -.
Tehát akkor igazából a horpadásokra meg a 4 gyertyára kellett úgymond extra módon költeni. Az meg szvsz nem olyan rossz.@(#81782) kornelka:
Én ezt a gumis dolgot sose tudom megérteni... Mert én aztán szartam bele az autóba, de a gumikkal sose vicceltem! De ezek szerint csak én vagyok olyan hülye, hogy 2 nyarat futott Hankook Kinergy Eco-val adtam el az Omegát? :S
Télire is újat vettem és igen jól esett kiröhögni a munkatársakat, akik havas reggelen lapátolták ki a helyet a parkolóban én meg csak lazán belehajtottam a 30 centis hóba, majd délután gond nélkül ki... -
Dany007
veterán
válasz
DeFranco #81713 üzenetére
Ugyanmár... Arról volt szó, hogy van-e jelentős áresés, meg lehet-e u.a. kapni kitűnő állapotban csak jóval olcsóbban. Meglehet. Aztán az, hogy a tulaj miért adja el az az ő dolga. Kifogyott a pénzből, hirtelen kell neki a pénz stb... tökmindegy.
Mit is csinálok én?
Ha most a Mondeora gondolsz, akkor nyugodtan rákereshetsz, alkatrész árakban semmivel se drágább, mint a régi 20 éves Omegámé volt. Tehát nagyjából ugyanott vagyok ha az alkatrészárakat nézzük. Meglehet nézni, kuplung, kuplung szett, szűrők fékbetétek stb stb stb... Végigbogarásztam már párszor... Így ha majd költeni kell, akkor nem egy 20 éves roncsra fogom nagyjából ugyanazt költeni, hanem egy jóval különb és jóval újabb autóra.
-
Dany007
veterán
válasz
zsoltee10 #81706 üzenetére
Oh nem feltétlenül azért adja el mert szar, hanem mert kell a pénz.
Rengeteg ilyen van...
Bevállalta, nem tudja fenntartani, esetleg nem tudja fizetni a hitelt azt kész. Egy kereskedő meg bagóért felvásárolja hitellel együtt azt viszlát.
De igen az is lehet, hogy nincs pénze a kötelező szervizekre mert mondjuk épp tényleg be...art valami és rohadt drága lenne.Most mondok egy példát. Megnézel a hahu-n mondjuk egy Ford Mondeot - csak mert ez kedvencem - [link]
2010 10. havi. Még nincs 4 éves! "Kitűnő" állapotban 3,5 millióért!
Ugyanez a Titanium felszereltséggel 2014-esben 0 km-es ben 6,5 millió akciósan!De most ez csak egy hirtelen kiragadott példa....
Jó, a 2-3 év kissé túlzás volt. De a 4-5 év már inkább reálisabb.
@DeFranco:
Az ok nem számít, csak a tény hogy bizony van ilyen bőségesen. Meglehet venni jóval olcsóbban és ezen volt a hangsúly.
-
Dany007
veterán
válasz
zsoltee10 #81697 üzenetére
Szerintem se éri meg új autót venni.
2-3 év után olyan orbitális értékvesztésen megy át, hogy a ráköltött összeg kb fele ablakon kidobott pénz, nem több. Persze a "varázsa" miatt meglehet venni újonnan is, de szvsz az baromi nagy luxus.
Mert igazából 2-3 évesen még simán kilehet fogni egy olyan típust olyan állapotban mintha új lenne... csak épp fél vagy 2/3-ad áron. Az meg azért nem mindegy. -
Dany007
veterán
Úgy néz ki, kicsit feljebb kellett vinni a limitet - ahogy Defranco is mondta -, hogy normális autót találja.
Most ez az új kiszemelt: [link]vélemény? -
Dany007
veterán
Ez szerintetek megér ennyit? Na nem mintha lenne rá pénzem... csak kíváncsiságból. Mocskosul tetszik a belseje! Meg a külseje is.
Csak kár, hogy automata. Ugyanilyen kéne csak manuál váltósba és pár százassal olcsóbban.
@joamilestoné:
Ahm, értem. Nem tudtam hol az árszint. De a leírtak alapján tényleg költségmentesnek tűnik, még ha a fórumozók 90%-a szerint olyan használtautó hogy költségmentes nem is létezik. Kettőstömegű se okozhat a közeljövőben problémát ahogy olvasom... Ez meg így alapból megkíméli a vásárlót 2-300 ezer forintnyi pluszkiadástól.
De mondom, engem leginkább az ijesztene meg, hogy milyen k...va sokat kellett szervizre költeni. Legalábbis nekem úgy tűnik. -
Dany007
veterán
válasz
szőröscica #81490 üzenetére
Mért amúgy mi ennek az ára?
Szerintem még olcsó is. 10 éves autó, elég jól felszerelve, elég jó állapotban eléggé leszervizelve. Elég ritka az ilyen szerintem. A km se sok. És igazából ahogy olvasom minden igazán költséges de várható csere megvolt már ejtve nemrég...Mondjuk engem pont az ijesztene meg, hogy mekkora szervizmúlttal rendelkezik az autó.
-
Dany007
veterán
válasz
ReSeTer #81460 üzenetére
Hát jó kérdés. Nyilván minél alacsonyabbat, kompromisszumokkal.
Nálam az 1.8-as 115 lovas Mondeo-ra a katalógus 11.3 másodpercet ír és én eléggé lomhának találom.
Ezért is keresek 2.0-s 136 lovas változatot. Azért még se egy V6-os, de jobban megy, mint az 1.8-as.
Katalógus alapján 9,9 alatt van meg a száz. Ez már talán jobb lesz. -
Dany007
veterán
válasz
runner 125 #81457 üzenetére
Mondjuk igen. Akinek van elég gyakorlata benne az biztos megtudja állapítani az állapotból meg a szervizkönyvből, leinformálhatóságból hogy abban valóban annyi van-e.
Ezért is mondtam, biztos megvannak rá a szakmai trükkök mit kell figyelni stb... De amennyi átb...ás storyt olvastam már csak itt a fórumon... hát... -
Dany007
veterán
válasz
runner 125 #81450 üzenetére
És hogyan garantálsz futásteljesítményt?
Mert ahogy itt is volt már rá példa, egy 400k km-es autó is lehet olyan szép állapotban, mint egy valós 100k km-es autó. A km óra meg a szervizkönyv manipulációját meg már ezerszer kibeszéltük...
Ezek után én nem tudom elképzelni hogyan lehet 100%-ig garantált futású autót venni ha nem újonnan veszi az ember... Persze én nem értek hozzá. Biztos vannak kisebb-nagyobb trükkök mit hogyan kell megvizsgálni, figyelni stb...De ha érdekel tudom ajánlani azt a kereskedést és kereskedőt aki nekem ismerősöm és aki nekem keres autót. Na ők direkt ilyenre vannak specializálódva. Egyéni igények alapján 100%-os autókat keresnek, 100%-ig leinformálható futásteljesítménnyel.
Elképesztő a hitvallásuk, a referenciáik meg úgy kompletten minden. Persze úgy, hogy én ismerem az illetőt és tudom, hogy amiket az oldalukon írnak az mind igaz. Mert amúgy lehet el se hinném, hogy ilyen is létezik.
Szóval ha van elég időd, ők biztos, hogy találnak neked olyan autót amit szeretnél, akár külföldről is, ha megtudod fizetni.
Ha gondolod adok webcímet meg kontaktot privátban. -
Dany007
veterán
-
Dany007
veterán
válasz
mokus1 #81443 üzenetére
Hát nézd az ugye sokmindentől függ.
Ha nem az árkategória alja akkor talán reális lehet.
De mondom, tényleg nem sokat jelent csak egy picit. Magas árszinten lévő autó is lehet szar.Amúgy csak sógorom BMW-jét tudom felhozni példának.
Ő vett egy - asszem 2.5-ös - 5-ös BMW-t 1 millióért. 1995-ös évjáratút, automatát.
Tényleg patent kívül-belül, de .... én már csak elvből sem adnék ki 1 millát egy 20 éves autóért. Teljesen mindegy mennyire gyári állapotú vagy hogy milyen idős svájci orvos használta-e vagy sem... Az alkatrészek jórésze akkor is 20 éves a kasztni is 20 éves...
No de mindegy. Végülis az elmúlt fél évben csak 2x volt szervizben a vásárlást követő alapon kívül.De hát ő tudja.
-
Dany007
veterán
válasz
mokus1 #81436 üzenetére
Csak azért kérdeztem mert az óccsó mindig gyanús.
Bár igazából nem sok jelentősége van csak az esély %-okat változtatja.
Amúgy én is úgy vagyok vele ha már túl régóta fent van akkor az problémás valamilyen szempontból.
Csak azt nem értem ha hónapok alatt se viszik el, mért nem csökkent az áron? Láttam több ilyet is... Fent volt pár hónapig, nem vitték. Lejjebb vitt 50-100k-t az árból pár nap után el is vitték. -
Dany007
veterán
válasz
capulet75 #81380 üzenetére
Nem, persze. De legalább egy pozitívum lett volna. Ha már más nem.
Mindegy, én ráérek végülis. Nem akarom elkapkodni, addig meg gyűjtök.
Bár két napja elkapott egy csúnya eső és jól szétáztunk mindannyian. Na akkor azért sajnáltam hogy nincs autó.De csak azért nem fogok valami hulladékot venni, hogy legyen ami elvisz a-ból b-be.
-
Dany007
veterán
Igen igen!
Ezért is csillant meg a szemem rajta... ! De aztán el is vitték egy héttel előttem, meg nem is ajánlották nekem a dízelt... =( Valahogy sejtettem...
Aztán most ennyi.@mokus1:
Mihez képest. : ) A 115 lovas benzineshez képest a 115 lovas dízel biztos, hogy jobban húz alacsonyabb fordulaton is.
Nekem meg annyi bőven elég lett volna.
Egyébként ez nem tetszik a benzinesben nekem se. Mert megy meg húz rendesen az 1.8-as Mondeo is, de igazán csak 3500-4000 fölött indul meg. De akkor meg már olyan hangja van a motornak, amit én nem szeretek. No nem a hangját hanem olyan, mintha kínoznám vele szegényt. Tehát eléggé visítós hangja van ilyenkor már. Én sem használom ilyen fordulaton. Általában 2-3000 között már mindig váltok valahol...
A dízel meg már 2-3000 között is húz rendesen.
-
Dany007
veterán
Persze, bőven elég lenne. 1.8-as 125 lovas vagy a 2.0-s 146 lovas. Amit néztem TDCI az 2.0-es 115 lovas volt, de dízelben biztos húz az is rendesen.
Sőt, mostmár hogy ilyen gyatra a kínálat a régifajta Mondeoból is elfogadnám akár az 1.8-as 115 lovast is... =/
szerk.:
egyébként amit múltkor kinéztem "legdrágább" Mondeo-t 2000-ig, no az is rábaszás lett volna. Illetve nem szó szerint rábaszás, csak nagyon sokba jött volna ki a vége. Asszem még írtam is a fórumba. 2000-es 2.0-s Mondeo - elvileg garantált 109 ezer km-rel - 590k.
Ismerős megnézette Egerben szakemberrel. Ott kezdődött volna a buli, hogy 4 új nyárigumi, mert ami rajta volt az használhatatlan...Jobb oldal törve volt, de szépen megcsinálva, festékvastagság mérő alapján elvileg nem volt durva törés. Ablak kavicsfelverődéses, de elvileg azt megcsinálták volna 4k-ból...
Az agyonvissza hirdetett, csupa nagybetűvel írt szervizkönyvében egyetlen egy darab bejegyzés volt, az is 15k km-es korában...
Szóval a vége átírással, gumikkal, hazahozatallal meg kötelezős szervizzel együtt már 800k fölött lett volna... És azt mondta az ismerős, hogy ő elhozza meg lecsekkolja személyesen is meg minden, de hogy szerinte nem ér meg ennyit egy 14 éves még régi szériás Mondeo.
Én meg azt mondtam, hogyha tényleg nulla garancia van az alacsony futásra akkor tényleg nem éri meg. Mert még ugye a szervizkönyv se jelent sokat, de anélkül meg aztán végképp semmi.
Ellenben tényleg szép volt a fényezése, kipróbálták, motor rendben, fékek rendben, futómű rendben... De ennyit akkor se ért meg...
És ez volt a 2000-ig gyártott sedan Mondeo széria legdrágábbika a piacon (kivéve az ST-ket).@DeFranco:
Tudom tudom. : )
-
Dany007
veterán
No, engem meg időközben "lebeszéltek" a dízel autóról.
Azt mondta az ismerős az "autózási szokásaim alapján" nem nekem való.
Plusz azt a tdci Mondeo-t amit kinéztem el is adták előző héten csak még nem került át a referenciák közé...
Úgyhogy sikerült gyorsan rövidre zárni a témát.Azt néztem olyan 1 milla környékén már elég szép és jónak tűnő benzines 2002 utáni Mondeokat árulnak. Talán megállna 1,2-1,3 környékén, no de ahhoz meg még pénz kéne.... úgyhogy maradok a régifajta Mondeonál, amint lesz valami értelmes darab... Bár olyan gyér a kínálat hogy az hihetetlen.
-
Dany007
veterán
válasz
runner 125 #81259 üzenetére
Ja csak kár, hogy rajtuk kívül ezt kb mindenki érti, de ők egyáltalán nem biztos.
Egyébként nem túl olcsó ez az autó? Vagy csak nekem tűnik annak? -
Dany007
veterán
válasz
Typhoon47 #81256 üzenetére
Áh az régen sok. Még erre is csak azért áldoznék be annyit amennyit, mert akkor nem egy mk2 Mondeom lenne millió km-rel, hanem mégis egy újabb szériás.
Amúgy ~ 850 az ára. Elvileg kitűnő műszaki állapotban van és ők nemigazán szoktak hazudni... így remélem milla környékén véget is ér a dolog.De még agonizálok rajta... Most azt számolom, hogy az Omega fogyasztásához képest mennyit spórolnék akár benzinen... Csak hogy kicsit rábeszéljem magam.
Hozzávetőlegesen olyan havi 10-12 ezerrel lenne kevesebb a benzin, illetve a gázolaj. Főleg ha lenne normális autóm akkor biztos, hogy sokkal többet mennénk a gyerekkel ide-oda az országban vagy akár azon túlra is. Így meg ha azt vesszük 2év alatt megvan az új kettős tömegű spórolva. Persze tudom a dízel szervize alapvetően is drágább. Tehát kicsit aránytalanul számoltam. De sz.tem max 15-20k km/ évnél nem mennék többet 4:3-as város-vidék arányban (57-43%).
-
Dany007
veterán
válasz
Typhoon47 #81252 üzenetére
Uh az egy rohadt szép darab!
És jóval újabb. Úgy hallottam az már jóval kiforrottabb motor, mint a koraiak.
Gondolom a 70% város miatt ilyen "hamar". De ez azért részben pozitívum. Mert akkor nagyobb az esélye, hogy a kinézett Mondeomban már volt cserélve.Mondjuk ha nyers össz km-ben nézzük havonta, akkor nekem olyan 4:3 az arány város vs. vidék. Most kiméregettem és olyan 400km város 300km (min) vidék havonta. Ami ezen felül van évente az főként "kirándulás" lesz és nyilván vidéken. Akkor ez annyira nem is rossz arány.
Mindegy, rákérdezek az illetőnél mégis mit szól az elképzelésemhez és ehhez mennyire passzol az az autó.
Mert ha azt mondja - amit itt sokan mások is - , hogy annyi a titka, hogy melegíteni kell kicsit a motort és hidegen nem szabad nyomni neki, meg esetleg mindenféle adalékkal segíteni ahogy Munez is teszi akkor simán benne vagyok. Ez nem lenne gond.
De pl a kettős tömegűről azt olvastam, hogy többek közt az indítás-leállítás ciklus koptatja erősen. -
Dany007
veterán
válasz
Typhoon47 #81246 üzenetére
Melyik evjarat es milyen gyakran kell?
Ugy olvastam 200-300ezer km kozott adja meg magat...
Most elgondolkoztam -halvanyan - egy 2002-es tdci mondeon... 245k km van benne.
Jol gondolom hogy vagy nemreg csereltek vagy nekem kell hamarosan?
Tovabbra is fosok a dizeltol, de ezt ismeros kereskedo arulja es tudom h szart nem vesz be. Jo allapot jol felszerelt... csak nem akarok penztemetot. Mert ha kalkulalhato ez a csere akkor rendben van... De ugy mar nem erne meg, hogy egybol /vagy rovid idon belul/ azzal kezdjem. -
Dany007
veterán
válasz
DroneZ^ #81147 üzenetére
Pedig nekem is pont ez volt a véleményem elsőre...
Aki sportautót vesz 3 millából az nehogy már a benzinfogyasztáson garasoskodjon... Főleg mikor legjobb esetben is csak pár liter differenciáról beszélünk, amit még én is lesz...rok pedig napi szinten autózok városon belül... -
Dany007
veterán
Hehe most kerestem pár Mondeo mk2 használt tesztet...
Erre ilyet talált a google a gyakorikérdéseken: [link]Aszondja: "Jó csajozáshoz egy Ford Mondeo MK2 Kombi 115 Le-s motorral?
Nagyon kényelmes és ha odalépek akkor megindul." -
-
Dany007
veterán
válasz
DeFranco #80654 üzenetére
Ööö hát ja, elvileg kéne. Mert ugye minden évben máshová kerül fel a gumi az egyenletes kopás miatt. És akkor ott az eredetileg kimért érték már kuka. Szóval való igaz.
5k? : o Pont azon gondolkodtam vajon mennyibe fájhat egy ilyen... De én olyan 15-25k -ra tippeltem elsőre.
És amúgy minőségileg is korrekt? Nem fog kettétörni valamikor?
Azért 5k-ért sima csavarkulcsot se nagyon adnak, nemhogy ilyet. -
Dany007
veterán
válasz
DeFranco #80651 üzenetére
Szerintem korrekt. Eleve jóval olcsóbb ha az ember magának cseréli a téli-nyári kereket. Itt csak a tárolással lehet gond, de igazából felni nélkül is ugyanannyi helyet foglal a gumi mint felnin. Azt meg valahol amúgyis tárolni kell.
És hosszútávon sokkal jobban megéri, mint évente 2x kiadni 4-5-8 ezer forintot egy cseréért. Ahová be kell jelentkezni, várni stb... Mondjuk ha új a gumi akkor nem árt centrírozni.
Kerékcserét meg akár random parkolóban is el lehet végezni, a hozzávalókkal elvileg minden autótulajdonosnak rendelkeznie kell.Mert ugye nálam csak bosszúságot okozott, de Tiger.huhhhh esetében már súlyos összegeket és nem kis szenvedést.
-
Dany007
veterán
válasz
DeFranco #80625 üzenetére
No ez nekem azért újdonság volt!
És sajnos nem volt rendszeresítve kalapács az autóban.
Szerintem nem is egészséges ennyire meghúzni, brutális feszültség lehet ilyenkor az anyag meg a felni meg a menet között. Én is beállítva húztam meg az enyémet anno, de meg nem mondom mennyire volt állítva. Pont úgy, hogy utána kézzel "könnyedén" kiengedtem.Most gondolj bele, itt az anya úgy megvolt húzva, hogy a keresztkulcsba tett hosszabbító rúdra kellett ráugranom(!) a közel 90 kilómmal hogy kilazuljon. Ez biztos hogy nem a normális kategória.
Persze v.színűleg én se tartanám be a minimumot amit előírnak. Egy picit nyugodtan rá lehet húzni. Sőt, utána akár egyből ki is lehet próbálni.@hdman:
Megmondom őszintén, mikor tudatosul bennem, hogy az út szélén kell kereket cserélni az autó baloldalán, akkor azért kicsit bepánikoltam. Pontosan itt álltam meg. Érdemes utcanézetben is megnézni. Itt ezen a kis szakaszon pont nem volt már szalagkorlát, de pár méterrel előrébb meg jött az emelkedő és szalagkorlát újra. Mert gondoltam elgurulok a városig vagy valameddig ahol rendesen le lehet húzódni. De felnin gurulva nem hiszem, hogy 20-30-nál gyorsabban tudtam volna menni. Meg az amúgysem egészséges. Ott pedig tényleg 100-120-szal mennek még a kamionok is. Életveszélyes lett volna ott 20-szal cammogni. Szóval a töltés rész volt az egyetlen esély.@Nkboy:
Érdekes elgondolás, de igazából nem is akartam rángatni a kereket. Bár leengedve tényleg több esély lett volna, de nagyon kint voltam a szélén.
A kamionoktól jobban fostam, minthogy az autó esetleg beleborul az árokba...
@bobsys:
Igen? De ez mondjuk nem autópálya volt, a Fehérvári elkerülő körgyűrű.
-
Dany007
veterán
Na ma megvolt az első defektem "éles helyzetben".
Pestről jöttünk visszafelé a Mondeoval és a Fehérvári körgyűrűn egyszercsak hallottunk valami hangos "slattyogást". Úh már csóváltam is a fejemet... itt a gyerek hátul, kezd elfáradni, jön az alvásidő én meg cserélhetek kereket a körgyűrű szélén...Na mindegy, egyből félreálltam és amint elhúzott mellettem pár kamion és szabad lett az út kiszálltam körbejárni az autót. Valahol reménykedtem benne, hogy csak felkaptunk valami ruhadarabot vagy akármit, de nem.
A bal hátsó gumi totál lapos volt, felni a padlón. Gond nem is lett volna ha van leállósáv a környűrűn, de nem volt. Csak egy ilyen 40-50 centi a felfestés meg a szalagkorlát között. Mellettem meg ott húztak el 100-120-szal a kamionok...
Gondoltam felni ide vagy oda én biztos nem állok neki kereket cserélni a sáv kellős közepén. Ugye 2x2 sáv, szalagkorlát mindkét oldalon. Még félreállva is belógott az autó a külső sáv feléig. Ha még oda betérdelek kereket cserélni biztos bedarál valamelyik kamion.
Annyi szerencsém volt, hogy egy pár méterrel odébb már véget ért a jobboldali szalagkorlát és a töltés kicsit kiszélesedett, viszont mellette árok. Így elgurultam addig és amennyire tudtam kiálltam jobbra a töltés legszéléig.
Kiraktam az elakadásjelző háromszöget aztán asszonyt meg a gyereket elküldtem a szomszédos susnyásba bogarászni.A gond ekkor kezdődött, a kereszt alakú csavarkulccsal nem tudtam meglazítani a kereket. Brutálisan rá volt húzva. Megtoldottam egyik felét egy másik egyenes csavarkulccsal de az egyik csavart még így se sikerült meglazítani. Szabályosan rá kellett ugranom(!) a csavarkulcsra hogy meglazuljon. Szidtam is azt a barom gumist aki géppel ennyire meghúzza. Nem normális dolog.
Na mindegy, végül sikerült meglazítani aztán megemelni az autót. Mikor a kerék már elpörgött leszedtem az anyákat és akkor jött a következő meglepetés.
Minden anya leszedve de a kerék meg se mozdul. Rángattam picit, mozgattam a kereket hogy biztosan eleget emeltem-e az autón. De semmi.
Nem jutott semmi eszembe, hát felhívtam apámat, hogy ennél a szarnál mégis hogy jön le a kerék? Mert eddig amiket cseréltem kereket, leszedtem az anyát és lehúztam a gumit, ennyi.
Aztán mondta, hogy ez "ilyen", a felni "rágyógyul" a kerékagyra (?) és úgy kell leütni! : o Ó mondom b...ad meg az autódat.Mégis mivel üssem le?
Megpróbáltam ütögetni a felnit oldalsó irányba, nagyon rángatni nem akartam, mert mocskosul kint álltam a töltés szélén, nem akartam, hogy belecsússzon az autó. Ráadásul meg is volt emelve, szépen dőlt befele...
Fogtam egy laposfejű csavarhúzót és a felni lyukain keresztül betámasztottam a felni és a kerékagy(ezt így hívják, nem tudom) közé. Majd a csavarkulccsal ütöttem. Csináltam párszor de semmi eredménye... Majd a végén már méregből ráku...tam egy nagyot a felnire a csavarkulccsal és láss csodát egyből leugrott a kerék!Aztán pótkerék fel és go. Mindezt persze úgy, hogy a kamionok kb 30-40 centire húztak el mögöttem. Ez volt a legparásabb.
Jó volt kipróbálni magamat éles helyzetben. Rengeteget cseréltem már kereket, de így még egyszer sem. Mikor apóséknál téli-nyárit cserélünk mindig beállítja a nyomatékkulcsot egy adott értékre, pontosan azért, hogy ne tudjam túlhúzni az anyát és ha defekt van kézzel könnyedén kitudjam lazítani.
Mint kiderült az elakadásjelző 3 szög is egy gagyi szar volt. 2-3 kamion után eldőlt az úton... Persze kitámasztottam aztán kövekkel, de úgy is eldőlt. Volt láthatósági mellény, családot biztonságba helyeztem... Ha nincsenek azok a szívások akkor 10 perc az egész... -
Dany007
veterán
válasz
runner 125 #80557 üzenetére
Én bárkit elfogadok, nálam csak jobban érthet hozzá.
Legalábbis szerintem ha már én fedezek fel valami hibát akkor az elég csúnya hiba kell hogy legyen.
Egyébként "csak" azt kéne megállapítani hogy milyen műszaki állapotban van az autó, illetve mennyit kéne rákölteni hogy korrekt legyen.
Ha optimistán állunk hozzá és azt mondjuk, hogy mivel most volt műszakin januárban akkor olyan eget rengető problémája nem lehet már jó kiindulópont.
De olyan áron, azt mondom ha még 150-200k-t rá kell költeni szervizre / lakatolásra még akkor is jóvagyok és örülni fogok. Aki nem tudná miről van szó: [link] -
-
Dany007
veterán
Na úgy néz ki mégse mennek az emberek Pécsre... Úgyhogy ezt buktam.
Gondolom nincs senki hozzáértő Bátaszék közeléből aki megnézne egy Galantot...
Akkor marad a türelmes várakozás továbbra is. -
Dany007
veterán
válasz
runner 125 #80443 üzenetére
Nekem is nagyon tetszik. Tegnap láttam egyet élőben, eléggé meggyőző volt külsőre.
És eddig tényleg nem nagyon hallottam / olvastam róla rosszat. Azt mondják megbízható, de ha valami gond van vele az drága.
Hát annyiért, amennyiért a srác árulja még egy 200k-s nagyszerviz is beleférne annyiból meg már csak helyre lehet rakni ha van valami apróság meg esetleg egy sárvédőívet lakatolni. Persze ha ennél nagyobb baja van akkor nem veszem meg.@gaborbol: Ezt is jó tudni, bár az általam kinézett típus eggyel régebbi szériás.
-
Dany007
veterán
válasz
raczger #80475 üzenetére
Szerintem is fapados. Ennyi pénzért szvsz már jobban felszerelt 12 éves autót is kapni. De legalább egy automata klíma illene bele ennyiért.
@Melack:
Ilyen nálam is volt!
Én driving assistance-nak nevezem!
És már egy jóideje minden indulás előtt kikapcsolom!
Esetleg tábla felismerő funkció!
-
Dany007
veterán
Na ha minden jól megy akkor most hétvégén megnézik nekem a Galantot.
Kollegám szólt, hogy az ismerősei most hétvégén mennek Pécsre és ha gondolom és lesz rá idejük, beugranak nekem megnézni ezt az autót. Ja és mind autószerelők.Kíváncsi leszek a véleményre.
Szerk.: Nekem a felső tetszik. Modernebb lendületesebb formavilág.
-
Dany007
veterán
válasz
V.Stryker #80363 üzenetére
6-650 + átírás. Dehogy akarok új autót.
Ezért is írtam, hogy nem gond hogy rozsdás a sárvédőív, mert simán benne van a pakliban. Szvsz 1 milla környékén vannak kompromisszumok, itt ebben az árkategóriában már igen komoly kompromisszumok vannak.
De mint mondtam, ezzel számoltam és számolok továbbra is.
Sőt, ahogy látom az általam linkelt Galantot nem csak a bal hátsó, hanem a jobb első és hátsó is rozsdásodik, de csak minimális mértékben. Viszont olyan áron van, amibe még beleférne egy komolyabb szerviz + a lakatolás.Amúgy amit típust elsőre kinéztem a 97-2000-es Mondeo az annyira bőven belefér a keretbe, hogy 600k fölött nem is lehet kapni! Csak az ST szériát, de az meg ugye eleve kizárt. Úgyhogy ha azt vesszük, még ebből a keretből is annál a típus / évjáratnál bőven megvan a felső árszegmens.
A Galant az már más téma persze. Ott a 98-as évjárat 600-650-ig megy. Aztán a 2000-es évjárat már közelíti a milliót a 2002-es meg már afölötti.
Általában úgy nézem, hogy ennyi pénzért mit lehet kapni. Tehát úgy értem, ha pl ez a Galant jó műszaki állapotban lenne és nem kéne kisebb vagyont rákölteni akkor azt mondanám, hogy ennyiért ilyen szép, esztétikus "nagyautót" kapni ahol még a festés se mattult szarrá, az nekem több mint tökéletes lenne.
Plusz ugye azt nézem, hogy idővel mit lehetne kihozni belőle. Tehát van egy szép alap, rendesnek tűnő fényezéssel, látszólag nincs körbetörve, össze-vissza horpadva stb... a lámpaburák se sárgultak, első lökös sincs össze-vissza hajlongva.. tehát igazából egy kis lakatolással teljesen korrekt kinézetet lehet varázsolni belőle külsőleg.
Ami meg az autót illeti, 2.0 136LE, digit klíma, fűthető szélvédő(!), elektr. ablak elől-hátul, légzsákok, alulfelni, kényelmes és állítólag tágas beltér és majdnem 2 év műszaki! És nem utolsó sorban kívül-belül rohadtul tetszik ez a típus!
Na erre mondom én, hogy ennyi pénzért nem is várhatnék el ennél jobbat.
-
Dany007
veterán
válasz
molnarpeter #80359 üzenetére
Jajaja!
Hát, 22 éve ezzel foglalkozik... csak ért hozzá.
Csak ugye mondta, hogy nekem szívességből keres autót, mert ekkora összegnél meg se mozdulna amúgy. Viszont külön nem fog elmenni nekem autót nézni, hanem az ő megbízásaival kapcsolatosan járják az országot és ezzel egybekötve néznek nekem is autót (ha már ott vannak alapon). Na most nem tudom járnak-e Pécs felé...
Bár az az igazság, hogy a keretbe még bőven beleférne egy ilyen messzi kirándulás is. Persze csak ha nem kell egyből szervizbe tolni az autót...
De lehet holnap megírom neki, csak nem akarok bunkónak tűnni... mert nekem is furcsán jönne le ha megkérnének egy munkára, el is kezdeném, majd 2 héttel később az orrom alá tolnák, hogy nesze itt van amit kértem tőled.persze ez jóval összetettebb. Hiszen a szakértelmük, tapasztalatuk a lényeg elsősorban. Hiszen én hiába mennék el megnézni, látnám, hogy szép és jó, gurul azt jónapot. Ha már laikusnak is feltűnne valamilyen hiba, akkor az már régen rossz.
-
Dany007
veterán
válasz
fenergie84 #80339 üzenetére
Tudom ezt én is kiszúrtam, de biztosan javítható. Az árba belefér ha műszakilag amúgy rendben van.
A korrekt kinézetet úgy értettem, hogy nem pattogzik a festék, nincs igazán horpadásnak jele, nincs fullon bemattulva a fényezés stb...
Márpedig ennél jóval drágábban láttam már olyat...@Qru: Láttam én is.
Remélem leszedhető.
Most azon agyalok, hogy szóljak-e az ismerősnek, hogy hé itt van egy szép Galant érdemes lenne megnézni... vagy bunkóság lenne ha már egyszer megbíztam a kereséssel akkor én ajánljak neki egy lehetséges példányt?
-
Dany007
veterán
Hoppá mit találtam! [link]
Egész korrektnek tűnik kívülről. Bár az a vonóhorog zavar... azért azt nem ok nélkül rakják fel az autóra. -
Dany007
veterán
És az miben nyilvánul megy amúgy? Teljesen laikus vagyok a témában...
De azért a különbséget észreveszem. Itt felénk a rozoga 8-ason könnyen le lehet tesztelni. És még csak olyan durva kátyúk se kellenek, mint ami pár napja be lett linkelve.
Mondeoban, Picassoban alig lehetett érezni valamit, az Omegával meg már féltem nehogy kettészakadjon akkorát ütött ugyanazon az úton.No, de tényleg szép az a Galant. Még épp nem az a boyracer kategória, hanem olyan stílusosan elegánsan szép. Illene hozzám!
@kornelka:
Fogalmam sincs... Olyan 7-10cm-re volt az alja a talajtól... Egyszer mértem, mert leakart szakadni a kipufogó és ideiglenesen úgy kötöztem vissza
-
Dany007
veterán
válasz
szőröscica #80313 üzenetére
Lehet az is jár hozzá!
Akkor már értem mért ennyi az ára! Ha nem lenne ennyire tele"sportozva" még lehet érdekelne is... De a sportfutómű meg az ültetés már elveszi a kedvemet...
Kényelmes menetet akarok, ahhoz meg állítólag nem a sportfutómű való...@Qru: Szép bizony. Fáj is a szívem. De az a sok sportszar amit belerakott a srác már kizáró tényező... bár nem tudom mennyire szól bele a menettulajdonságba, mármint a komfort részbe. De mindenhol azt írják, hogy az ilyen sportfutóművekkel sokkal jobban érezni az utak egyenetlenségét meg ilyesmit.. Azt meg k...ra nem akarom.
Az ültetésből meg egy életre elegem lett az Omegánál. Az is ültetve volt, hogy minek ne kérdezd... De kb egy mezei Tescos parkolóhelyre nem tudtam normálisan beállni, mert az első lökös mindig rácsúszott a padkára... Amit beálláskor észre se vettem, mert nem súrlódott, nem karistolta. Viszont amikor tolattam kifelé! Na akkor már rángatta volna le a kocsiról...
@bitpork: Áááh!
Mondjuk az első az csak egy példa mire is gondolok. Azon a képen effekttel együtt is látszik, hogy kizárva a törött autó.
-
Dany007
veterán
Mért kell instagrammos ahogy effektelt képeket felrakni a hirdetésbe?
Attól biztos menőbb lesz az autó... Élőben meg majd adnak egy sárga lencsés napszemüveget hogy azon keresztül nézzem... -
Dany007
veterán
válasz
DeFranco #80276 üzenetére
Visszaolvastam mindent, de ezt most én se értem. Tényleg érzékeny vagy néha
de itt most szvsz nem erről van szó. Fogalmam sincs, hogy #80254-es hsz-ben leírtak hogyan és milyen módon kapcsolódnak a te hsz-edre amire válaszolt. Lehet véletlen volt és nem válasz akart lenni?
Pedig azt hittem a logikai készségem legalább a közepest eléri... de itt most megakadt. -
Dany007
veterán
válasz
gr8tjoey #80220 üzenetére
Hát nem tudom.
Megnéztem, elolvastam, de én is azok közé tartozom akik sokalják azt a 900 ezret egy 22 éves autóért.
Persze a srác az első sorban leírja, hogy azoknak árulja az autót akiknek nem kell magyarázni miért éri meg 900k-ért ez a gépezet. Ennek ellenére azért mégiscsak 3 oldalon át írja hogy miért is jó ez.
De még ha el is ismerjük, hogy neki az autó a gyöngyszeme és hogy a ráköltött rengeteg pénz a vételár sokszorosa - ahogy ő írja - melynek ellenére azért mégiscsak eladja... számomra akkoris nagyon oldschool a belseje.Nem tudnék megbarátkozni vele.
Szerk.: Ja és tudom, hogy nem nekem ajánlottad, ez csak az én véleményem. -
Dany007
veterán
Helyes, korrekt ez így.
Fogalmam sincs mit válassz. F Astra? Egy Galant után? : o Audi meg a 8 littyó városban?
Hát ez így nem egyszerű. Ha fogyasztásban megelégszel egy 10l-rel is akkor azért nagyobb lesz a választék.
Bár az Astrákat ebben a kategóriában eddig csak dicsérni hallottam. -
Dany007
veterán
Nem mondod!? Grat! Remélem abból az árból már nem nagyon engedtél.
Amúgy vegyél másik cápát csak most kétezres motorral manuális váltóval!Szerk.: Tessék itt egy racsing cápa!
[link] Egyébként szép lenne, de nekem ez már kicsit túl "sportos". A belseje meg hányadék... De ha mondjuk 5-10 évvel fiatalabb lennék asszonytalan, gyerektelen, biztos megvenném! Behúzatnám a cégnél matt feketére az egész autót és vennék rá valami frankó fekete felnit.
-
Dany007
veterán
válasz
Declare #80136 üzenetére
Hosszú távokon szvsz a dízel kedvezőbb fogyasztása épp elég nagy szempont lehet. Modernebb dízelek 5-6-7l-t fogyasztanak városon kívül, benzinesben ez azonos kategória esetén szinte mindig 1-2-3 literrel több lesz.
Ami meg a "hú de húz"-t illet na azt pont a dízelnél fogod megkapni igazán.
Az alacsony fordulaton leadott nagyobb nyomatéknak köszönhetően.
-
Dany007
veterán
Okéj! És milyen színű az autó amihez megy az ilyen színű felni?
Egy full feketét tudnék elképzelni. Esetleg azt a kéket. Nem tudom milyen márka.. Subaru? Jaja ezen: [link] Bár ezen is kicsit furcsa, de már sok ilyet láttam így megszokott és jól néz ki.
De szvsz igazán fekete autón lenne ütős. -
Dany007
veterán
Meglehet próbálni. Főleg ha most is hasonló méretű felni / gumi van rajta. Mondom 5 perc.
Ha sima lemezfelni van mezei nem peres gumikkal akkor lehet kéne gondolkodnom is rajta.
De ha jó az a kép amit neduddki felrakott, abból már ki lehet indulni. Töltesz fel valahova egy gépet az autódról én meg pár percen belül visszatöltöm a felnizettet.. azt kész.
(reményeim szerint.Ha peres gumi megy rá akkor meg gondolkodok egy sort. De igazából az sem akadály)
-
Dany007
veterán
válasz
DeFranco #80101 üzenetére
Nekem rázott. A nyárit tavaly nem centríroztattuk én meg el is felejtettem és úgy raktam fel idén. Egyszercsak észreveszem, hogy 80-nál ráz a kormány, remeg. Aztán mittomén 90-nél már abbahagyja.
No de előtte téligumival ilyen gond nem volt. Tehát több mint valószínű, hogy ez pl a centríroztatás hiányából adódott. -
Dany007
veterán
De a Galant játszik! 97 utáni.
2.0-s 136 lovas kombi / sedan bármelyik. Csak vigyázni kell vele, mert sokan boyracerkedtek vele anno és láttam sok agyontuningolt agyonsportosított darabot...
@aero.:
Rövidtávon vezettem, onnan is tetszett meg a típus. Kellemes volt. Hosszútávon meg nem tudom milyen lenne.
Főként rövidtávon városban. De havonta párszor megfordulunk vele Pesten is (250km). Plusz ha már lesz egy rendesebb autónk akkor gyakrabban mennénk kirándulni a gyerekkel akár messzebbre is. De ugye az Omegával azért nem akartam egy nap 700km lenyomni vagy hasonló.
A tdci jó lenne ha nem rövidtávokat mennék napi szinten. Ugye reggel indulás, gyerek ki -> aztán asszony majd én a melóhelyre. Tehát alig 10-20km / nap. És úgy tudom ez nem tesz jót a dízelnek. Így a dízelt kilőttem.
Ráadásul piszkosul olcsón vannak a tdci Mondeok 2001 utániak is. Úgyértem túl olcsón. Benzinesből u.a. kb 2-300k val följebb kezdődik. Gondolom nem véletlenül és nem is azért olcsóbb a tdci Mondeo, mint a benzines mert az még kevesebbet is fogyaszt. -
Dany007
veterán
Sajnos hisztis igényeimből adóan az a Merci nem játszik. : )
Igazából 2-3 típus kivételével mindegyiket kilőttem vagy azért, mert nem tetszik vagy azért, mert egy jó darabhoz belőle jóval több pénz kéne.
Ilyen a b5 Passat és az A4 is.@DeFranco:
Hátte jól eltűntél manapság! Azért a háttérből figyelsz?
-
Dany007
veterán
Hjaaaj most cseszegetnek a cégnél is, hogy minek akarok Mondeo-t venni, hogy minek nekem nagy autó merthogy a fogyasztáááás így meg úgy meg amúgy...
Nem tudom miért, de szerintem alapvetően különbözik a gondolkodásmódunk. Én nem megyek annyit havi szinten, hogy megérje 1-2-3 literrel kevesebb fogyasztáson agonizálni és amiatt olyan autót venni amibe nem szívesen ülnék be.
Mert ha arról lenne szó, hogy napi szinten ingáznék egy közeli város meg az otthon között mondjuk 40-60km-t oda meg ugyanennyit vissza naponta akkor már teljesen más a leányzó fekvése. Akkor bizony elgondolkodnék egy dízelen is! Mert ekkora távon már bizony kijön az a 3-4 literes fogyasztásbeli különbség.De jelenleg az a helyzet, hogy városon belül nem autózok többet 300-350km-nél havonta! Ami abból áll, hogy reggel elviszem a gyereket bölcsibe, utána az asszonyt dolgozni, aztán én is bemegyek dolgozni. Délután ugyan ez fordítva. Elmegyek az asszonyért, utána a gyerekért aztán haza.
Na most az ezeréves Omegám ezt városban 10liter / 100km-ből abszolválta. Ami azt jelenti, hogy durván 35 liter benzinből megvolt a havi kötelező menet oda-vissza és napi 1 órával több maradt meg, mintha busszal járnánk. Az a 35 liternyi benzin pedig kb 14.350 forint.
Most, hogy nincs autó vennünk kellett összvonalas havi bérletet, ami kettőnknek 2x7.000 forintba, vagyis 14.000 forintba került.De ha már a fogyasztásról beszélünk, egy nem 98-as Suzuki szerű kisautó vagy közepes autó mennyit eszik városban? Ami még reális? 7-8 litert? Nem hinném, hogy városban ennél lényegesen kevesebből kijönne egy nem Suzuki, benzines de közepes méretű autó (a 4 ajtó mindenképpen kell a gyerek miatt...).
Most ha 7 litert veszünk városi fogyasztásnak akkor elvileg 24,5 literből megvan a havi kilométerem vagyis 10.000 forint a benzin. Szal most havi 4 ezer forint miatt vennék egy olyan autót ami kisebb, kényelmetlenebb, és abszolúte nem tetszik nem jó érzés beleülni?
Áh nem én...(persze a másik véglet a 15 literes fogyasztás amit a 2,5-ös v6-osra írnak, azért az már 1,5x-es különbség pluszba, az már tényleg irreálisan sok lenne nekem is)
-
Dany007
veterán
Én a Mazdás biztosítására gondoltam.
Az fog nőni ezután, miután az ő biztosítója kifizeti a Lamosnak a kárt.
Az meg nekem is furcsa volt, hogy mért gurult olyan lassan kifelé... Tehát még ideje is volt szépen megnézni, hogy bizony jön egy autó... Mert ha hirtelen kikanyarodik és figyelmetlen, okés. De ilyen szép lassan...
-
Dany007
veterán
válasz
grabber #79996 üzenetére
Egy kicsit többet fog fizetni jövőévtől asszem...
Kérdés most ki volt egyértelműen a hibás? A Lamo-s aki túl gyorsan jött, vagy a Mazdás aki nem adott elsőbbséget kikanyarodásnál. Mert ha belátható az út akkor egyértelműen a Mazdás. Bár szvsz annyira nem mehetett gyorsan a Lamos...
-
Dany007
veterán
Aszondja:
" A hirdetésben szereplő adatok tájékoztató jellegűek. Nyomtatási hibákért felelősséget nem vállalunk. Az árváltozás és az eladás jogát fenntartjuk."
Még jó, hogy nem is kell nyomtatási hibákért felelősséget vállalni.
És ha nem nyomtatom ki? Akkor azért vállalják a felelősséget?
Ez megint egy iq harcos kereskedő lehetett... -
Dany007
veterán
Szerintem biztos, hogy az ami neked van. Nekem rohadtul tetszik egyébként.
Ilyen 2000-es évek elejei. 1,8 116LE benzin.
Azt mondták róla, hogy lomha, kényelmetlen, kanyarban nem tart az ülés és hogy "felakar borulni" a szélben / kanyarban.Persze nem versenyezni akarok, de azt mondta az illető kereskedő ismerős, hogy nem nekem való, nem az a gond vele, hogy francia, mert szerinte még a megbízhatóbbak közé tartozik.
Pedig nekem rohadtul tetszik. De mindegy, igazából az összeg már ahhoz is elég csücskös lett volna. Így annyira nem is bántam a dolgot. Ha lett volna egy millióm akkor már jobban belefért volna valami újabb Picasso is. De így nagyon az alsó árszegmensben mozogtam volna. Az meg eleve necces.@bitpork:
Igazad lehet, persze. Csak próbál az ember ebből a silány választékból valami kis pozitívumot megfogni, anélkül, hogy végigjárjon 5-10 autót az országban.
Mobile.de-n nagyobb a választék! Ott találtam 750-ért fullos Mondeo-t. Úgy számoltam olyan 550-re jönne ki az itthoni forgalomba hozatal, regadóval, átírással, úttal együtt... Így még beleférne egy jó nagy szerviz költség is ha szükséges. Nem volna rossz, de persze én nem lépném meg egyedül... majd remélem a "dealerem" megoldja.
-
Dany007
veterán
válasz
bitpork #79976 üzenetére
Rohadjak meg nekem is pontosan ugyanez a filmcím jutott eszembe!
De most komolyan, nem lenne jó?Külsőre-belsőre szép ápolt és sokakkal ellentétben valóban megkíméltnek tűnik az autó. Ha még ehhez hozzájön hogy tényleg csak 110k km lenne benne... Ne mond már hogy az nem lenne jó?
Mondom, láttam már 10 évvel fiatalabb Mondeo-t ugyanennyi km-rel olyan állapotban, hogy a régi Omegámat odatenném mellé! Ott látod tényleg sza...tam volna bele a km-be.
Ahogy persze itt is sz...rok a lényeg hogy annak megfelelő állapotú is legyen.
-
Dany007
veterán
válasz
tomcsi23 #79964 üzenetére
Az rendben van, hogy le...ja de azért ennyire ne.
A hirdetések 90%-ban - amiket néztem - nincsenek ilyen elírások. Most néztem, hogy CD-s rádiót ír, miközben látszik a képeken, hogy csak a mezei kazettás van bent.
Jó, ez minimális de idegesítő.
Ennyit azért adjon már magára ha egyszer ebből él. No de lehet épp itt jön ki az igénytelenség és akkor megint mit várunk az árult autótól... =/@V.Stryker:
Ööö, mert a Mondeo tetszik...
Az Astra meg nagyon nem. Rohadt finnyás vagyok tudom.
De már eldöntöttem vagy olyan autót veszek, ami tényleg tetszik, amibe örömmel ülök be vagy inkább nem veszek semmit.
És sajnos az Astranal még az Omega is jobban tetszett kívül-belül. Pedig igazából az Omega se jön be...
Sajnos a komplett kínálatból alig van pár autó, ami az adott összeghatárig tetszenek kívül-belül. Ilyen a Mondeo, a Galant, aPicasso (de erről gyorsan lebeszéltek), és azAlfa 156 (de igazából erről is "lebeszéltek"). Aztán ennyi. Még a szűkebb kritériumaimnak is megfelel vagy 800 autó a hahun, de a felsorolt típusokon kívül az összes többi kiesik, mert egyszerűen nem tetszik.@MunezXBK:
Hát ez az!
Ezért kértem ki a közösség véleményét is, hogy túl paranoiás lettem-e már köszönhetően nektek, vagy csak épp fejlődik a racionalitásom.
Amúgy ellene szól még szintén, hogy több, mint 2 hónapja fent van a hirdetés... mialatt pedig számol, picit olcsóbb, de más téren rosszabb Mondeot vittek már el... -
Dany007
veterán
Visszatérve a korábbi "mindenki hazudik" témához, ez is kamu lehet: [link]
2000/5-havi Mondeo. 109k km-rel! Szervizkönyv, gyári kulcsok, aszondja leellenőrizhető stb...
Az egyik képen látszik, hogy azért a vezetőülés használva lett. Foltos is meg a bal hátsó része meg van kicsit rogyva. Ami még így is ló...ar kb. Apámnál ott már 230k km után kezdett szakadni a huzat!
Plusz azt írják elöl-hátul elektromos ablak, de a képeken tisztán látszik, hogy hátul az bizony nem elektromos.
Persze odaírták, hogy a tévedés jogát fenntartják, de hát ba...ák meg olyan nagy dolog pontosan kitölteni a hirdetést? Ha erre sem képesek akkor mit várjon tőlük az ember?Egyébként meg a fényezése meglepően fényes. Legalábbis a többi ennél már jóval mattabb és a lámpaburák is kellően fehérek, nincsenek még besárgulva bemattulva, mint a hasonlók többségénél.
-
Dany007
veterán
válasz
Kornel #79923 üzenetére
Nézegettem, igaz csak felületesen de ennyiért szvsz nem éri meg kimenni. Odaút plusz vissza 2 autót tankolni, regadó, forgalomba helyezés meg még kitudja mi minden... Kb az összeg feléért kéne autót találni kint, az meg nagyon low budget.
Ahogy láttam, mivel kint jóval nagyobb a választék adott típusból sokkal több van (darabra) ezért az ársáv is jóval szélesebb. És azért ott se lenne érdemes a legalsó sávból venni. Pár hónapja néztem Mondeo-t csak kíváncsiságból a mobile.de-n és valami 90k huf-nak megfelelő euró volt a legolcsóbb.Szóval azért durva.
Pár millió forint fölött már megérné kimenni, de ilyen kis összegnél nem hinném.Hát majd meglátjuk. Remélem az ismerős kereskedőm jár külföldön is autóügyben, akkor több esélyem lenne egy jó típusra. (egyébként most olvastam az oldalán a regerenciákat... volt olyan autóra megbízása aminél 10 hónapon át kereste a megfelelő típust. Azt írta, itthon kb az összes egy szutyok volt, ellenőrizhetetlen múlttal, körbetörött karosszériával... végül valahol külföldön találta meg a megfelelőt 10 hónap után. Amúgy asszem ez egy Focus volt)
-
Dany007
veterán
válasz
trassher #79891 üzenetére
A B4 nekem már valamiért nem tetszik. Talán nem kellően modern formavilág nekem, nem tudom. De a B5 igen. Néztem én is, de 600k-ban már csak nagyon az alja fér bele sajnos. Persze még így is van ami kívül belül szépen néz ki és jó műszaki állapotot írnak rá, de nem bízom benne. Biztos sokat kéne költeni rá.
Ezért is maradtam az mk2 Mondeo-nál (vagy hogy hívják ezt), itt 600k fölött nem is igen van. Csak az ST sorozat. De még így is alig van ami az én kritériumaimnak is megfelel. =/ Pedig nem érzem magasnak. -
-
Dany007
veterán
+[rvilike]
Ez nekem is feltűnt, hogy nincs 1.hsz. Pedig nagyon hiányoltam az elején. Sokat segítene.
De szerintem itt akkora az egyet nem értés, hogy nem lehetne összehozni.
Lásd a dízel nem ajánlott rövid utakra, mert gyorsan meghal vs a taxikból is rengeteg a dízel + pár másik ajánlás...
Aztán ott van a millió alatt jó autót nem lehet kapni vs sok ellenpélda itt a fórumon. De még a "jó" fogalmán is összevitatkoztunk a múltkor.Mert ez kb mindenkinek mást jelent ha használtautóról van szó...
Mindenesetre én örömmel vennék egy első hszt, hasznos linkekkel ötletekkel stb... de kétséges, hogy összelehetne hozni, mert valahol mindenki véleményében van egy csepp igazság.
@Mágus2:
Én hiszek!
Annak is aki nagybetűkkel kiírja a hirdetésben hogy most volt vezérléscserés az autó... én azt is elhiszem. Nem engem kell meggyőzni.
-
Dany007
veterán
Irónia akart lenni.
De tényleg érdemes lenne egyszer összeszedni az összes ilyen sztereotípiát. Aminek van valós alapja.
Mert azért elég durva.
Hogy mondjuk km állás szor 2 a valós. Tuti szét van barmolva, hanyag az összes tulaj és kb motorcserével kezdheted a vásárlást. Tuti hogy a legótvarabb olaj lett beleöntve a legolcsóbb szűrővel társítva. Gumi tükörsima tehát gumivásárlás is kötelező egyből. Mind a négy ajtó kikalapált, lökhárítók újrafújva... -
Dany007
veterán
válasz
trassher #79841 üzenetére
Olvass csak tovább. Írtam én is.
Bitpork-nak is igaza van, meg neked is.Én úgy voltam vele, hogy a majd 20 éves autómnál már érdemi értéknövelést nem eredményezne a ráköltött százezer. Kb annyit kellett volna. Ezért inkább adtam áron alul és a hirdetésbe leírtam miket ajánlott cserélni.
Viszont ha kicsit komolyabb, újabb autóról van szó, akkor ott lehet, hogy érdemileg is növelné az értékét az adott cserés, új alkatrészek.
Persze ha mindenki úgy áll hozzá, mint itt, hogy még a szerviz számlát is biztosan meghamisították akkor teljesen fölösleges a csere, mert úgysem hiszi el senki. És teljesen mindegy milyen értékű autóról van szó, nem emeli az árát. -
Dany007
veterán
Tegnapi hír láttam én is.
És sértetlenül szálltak ki belőle mindannyian. (jó valamelyik gyereknek lábtörésgyanúja lett, de ennyi) Reméljük volt Casco-juk. Illetve ők remélik, nekem mindegy.
@Bdanyy:
Igazad van, szétülve mondjuk lehet. De mondjuk a régi Omegában sem vettem észre feltűnően hogy szét lenne ülve. Persze kivolt ülve rendesen, no de abból nem mondtad volna meg, hogy most 300 ezer km van benne vagy 500 ezer... Pedig elvileg a valóságban 800 ezer volt benne...
Jó, persze ha 100 ezerrel árulják az autót akkor ott már sokat árulkodik egy kiült ülés. -
Dany007
veterán
válasz
Dany007 #79826 üzenetére
Előzőhöz még annyit, hogy kormányvédő alatt egy ilyenre gondolok: [link]
És ennyi, ezt felrakja az ember az elején, aztán eladásnál leveszi és már csak a patent állapotú kormány látszik. Kutya se mondja meg ebből, hogy hány km van az autóban.Random üléshuzat, ami a teljes ülést befedi: [link]
Előre, hátulra egy ilyen fel, vagy akár valami komolyabb, vastagabb kivitel. Majd eladásnál kuka. És szintén az a szituáció áll elő, hogy a kutya nem mondja meg az ülések kopottságából hány km van az autóban.A pedálokra meg mehet egy ilyen "pro-racer" védő szar: [link]
Majd eladásnál le, és akkor már a pedálokból se mondja meg senki mennyit ment az autó.Persze lehet még ezer másik dolgot vizsgálni ilyenkor, de ezek a leggyakoribbak, legismertebbek és mint látszik pofon egyszerű módon kivédhető mindegyik...
-
Dany007
veterán
Ha tudnád már hogy unom ezt az autósárálási mizériát.
Csak tartanánk már ott hogy át kell csak nézetni az autót...Egyébként nyilvánvaló ha azt mondja a szerelő, hogy szar kopott repedezett és cserélni kéne, nem fogom nem azt mondani, hogy inkább ne.
Szerk.: rohadtul egyetértek! Annyiban egészíteném ki, hogy se a kormány, se a kárpit de még a pedálok se jelentenek semmit az ég világon!
A kormány esetében első dolgom lenne rátenni egy ilyen kis kormányvédőt, bőrből vagy random anyagból. Lehet kapni még a Tescoban is ilyet. Ami meg a kárpitot illeti igen sokan nem a "gyárit" használják, hanem vesznek rá, szintén Tescoban random üléshuzatot. Pedált szintén lehet cseréltetni. Több olcsóbb autóban is láttam ilyen "racsing" fémkinézetű aluszínű pedálokat...
Na aztán eladás előtt szépen leveszem a kormánykerékről azt a védő valamit, a huzatot is leszedem az ülésekről és megy a kukába aztán viszlát! Innentől kezdve csak a szép nem kopott kormány és a szintén újszerű üléshuzat látszik! Innentől kezdve ezekből senki nem mondja meg, hogy mennyit lett használva...Most is láttam egy Mondeot hatalmas betűkkel a hirdetésben hogy "vezérlés cserélve". Most akkor vagy elhiszem és kockáztatok, vagy nem és akkor lehet fölösbe dobok ki egy százast a cserére.
De tény, hogy nehéz elhinni azt, hogy valaki százezreket költ az autójára azért, hogy utána azt eladja.
Én se költöttem az enyémre, inkább kiírtam a hirdetésbe, hogy ezt meg azt ajánlott cserélni és annyival olcsóbban adtam el. Gond egy szál se.
Az a gond, főleg ezeknél a 10+ éves autóknál hogy 1-1 ilyen nagyobb ráfordítás meg csere már nem 1:1 arányban növeli az autó értékét. -
Dany007
veterán
Na hát akkor ez legalább egy pozitívum.
Csak dühítő ilyenkor, hogy a kb minden hirdetéshez odaírt "frissen szervizelt" kb semmit nem jelent. Sőt, szinte semmi se jelent semmit.Mert km óra még annyit se ér. Szomorú.
Ezért is mondom, hogy óriási lutri a használtautó vásárlás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Bluering Libra irodai forgószék
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3015
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Natura Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3007, 91% Akksi
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- GÉMER! Dell G15 5520 i7-12700H 14magos! RTX 3060 3070 szint! 32GB RAM 1000GB SSD FHD 120Hz Gar. 2026
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest