- Mobil flották
- Kikristályosodik a Razr 60
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Mindenki Z Fold7-et akar
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Morris
veterán
válasz
Kornel #121137 üzenetére
Van. Finoman szólva is egy nagy rakás sz*r!!! Meg ne vedd!
Anno mikor rendeltem egy ilyet a kollégámnak, pár hétig teszteltem. Zavaróan kékes/fehéres. Országúton ha jönnek veled szembe, semmit nem fogsz látni. Városban szintén. A fényvisszaverős dolgokat jól látni vele, de a többi...
Mindezt egy projektoros passat b5-tel. Mostmár egy foncsoros G4-ben van. Ugyanolyan retek. Semmit érő szemét... -
Morris
veterán
válasz
kolosanyi #119655 üzenetére
Én is az lennék. Eleve nem nagy értékű autó. És még jönnének ezzel a macerával!
mit akarsz egy 400k-s autón márkaszervizes átvizsgálást?
Odamész, hideg motor, beindít, mész vele, felmelegszik és lesel. Hogy jár, hogy megy. Ennyi. Szög egyszerű motor. Ha kehes, látod, hallod, érzed. -
Morris
veterán
Akkor nincs mese, bepróbálkozok! Thx
-
Morris
veterán
Szerintetek?
Meg merjem venni? -
Morris
veterán
válasz
parandroid #118627 üzenetére
Persze, nem is azért mondtam, mert rossz lenne, csak nekem nem.
-
Morris
veterán
válasz
BigBlackDog #115277 üzenetére
Nézd meg belülről. Nekem speciel nem tetszik a zafira belseje.
-
Morris
veterán
válasz
runner 125 #115112 üzenetére
-
Morris
veterán
válasz
Typhoon47 #113717 üzenetére
Volt róla TC cikk is valahol!
A probléma az, hogy az alacsony fordulat alacsony olajnyomást állít fel. A nyomaték megvan, mert ugye a dízelnél ez nem gond, de a kenés probléma lehet. Sok automata váltó dolgozik így az üzemanyag megtakarítás érdekében. Csak ugye amit az egyik helyen nyersz, azt a másik helyen el is bukod (bukhatod). -
Morris
veterán
válasz
footy #113708 üzenetére
Miért nem? Ő nem tudná megtanulni? Én is úgy indultam neki az autóvásárlásnak, hogy csakis benzin. Majd a javaslatok alapján dízel lett. Abszolut nem bántam meg. Kellemes a motorkarakterisztika. Semmiért nem cserélném le hasonló kategóriában lévő benzinesre. Ott van a vw topikban. Csak rá kell keresni. És örülök, hogy rájuk hallgattam és nem mentem a saját fejem és elképzelésem után.
A legelső autóm egy szögegyszerű 1.4benzin G4. 400k-t kellett rálocsolnom, mert gyűrűzni kellett, motvezérlőt kellett cserélni stb. Egy benzines autóval is nagyon csúnyán be lehet sz.pni. -
Morris
veterán
válasz
footy #113684 üzenetére
Nem kell eröltetni. Csak a hülye berögzült közhelyek kezdik egyre inkább idegesíteni a dízel tulajokat!
Én is megcsíptem a tutit! Tudom ..... it's miracle!
Mondom ezt úgy, hogy benzinest akartam én is venni.Köszönik szépen a PD elemek,a turbó és a Kettőstömegű is rendben van. 13 éves szarfos passat.
-
Morris
veterán
válasz
rbalint88 #113668 üzenetére
Be kell kapcsolni a klímát es mindjárt kellemes lesz.
Az én 130 lovas pd-m is kezesebb klímával. Mondjuk hozzá lehet szokni óvatos pedál kezeléssel.
Anno mentem egy 150lovas pd sharan-nal. Azt a kasztnit is szépen vitte a motor!
Igaz ez nehéz bódé, másképp alakul a súly/lóerő arány. -
Morris
veterán
válasz
tepenzed #113666 üzenetére
Ha szereted az alacsony fordulaton ébredő nyomatékot, akkor vegyél dízelt.
Én 150 lovas 1.9PD-t vennék G4-ből. Megy mint a barom. Cserébe fogyaszt 5-5,5 lityit.Én sem megyek sokat egy hónapban, mégis dízelem van. Az 1.9 PD még jó konstrukció.
Első autónak én nem vennék 1.6-ot- Buta fejjel anno 1.4-es G4-em volt. Azóta 130lovas passatom van. Ez alá nem adom a jövőben.
Nem száguldozni kell, de ha szükség van rá, legyen benne tartalék. -
Morris
veterán
válasz
bajnokpityu #113349 üzenetére
Nincs vele tapasztalatom, de azt az infót kaptam, hogy a felületkezelése nagyon spórolós lett.
-
Morris
veterán
válasz
szőröscica #112011 üzenetére
Ennyi pénzért én csak olyan bömbiket láttam, amiknek hiányzott a törődés.
-
Morris
veterán
válasz
roberto211 #112009 üzenetére
Akkor mi ebben a "presztízs "?
A fenntartása és annak költségei.
-
Morris
veterán
Urak!
Egy ismerősömnek keresnék olyan autót ami golf plus kategória, és újonnan lehet kapni. Ár max 10m.
Mik a lehetőségek?
(nézegettük a golf sportsvan-t is. Ez is jó lenne egynek. Motorból legalább 1.6 vagy fölötte és benzines) -
Morris
veterán
Hdman, footy, rick4 - baromi unalmas, lépjünk már...!
Egyétek meg egymást privátban -
-
Morris
veterán
válasz
Kalandor #110497 üzenetére
Pedig a Golf tényleg nem nagy! Nekem Golf IV-em volt. Ha beültem előre, akkor hátulra már nem tudtam, mert nagyon kevés volt nekem a lábtér.
A vacak 206-osban hátul elfért két felnőtt (nem törpe), egy rendes gyerekülés csecsemonek meg egy kutya a labnal (a feleségem az anyósülésen kicsit előrébb húzódott es lent a lábtérben elfért).
Gondolom ez azért van, mert a 206-nak kisebb a csomagtere mint a golfé. Sőt, a Daewoo Matiz sokkal nagyobb belül mint pl a Golf IV. Ellenben nincs csomagtere.
-
Morris
veterán
válasz
!Overdose! #109875 üzenetére
Szép, kimondottan tetszik!
-
Morris
veterán
Érdekes, pont tegnap volt erről szó Mercedes-Benz E 280 CDI
-
Morris
veterán
Ez a 16 milliós gyorshajtási bünti is kemény...
-
Morris
veterán
válasz
#03969024 #109070 üzenetére
"A 15W-s ellen azt szokták felhozni, hogy hidegen nagyobb kopás lép fel." - Ez így van! Hidegen sűrű, nehezen jut el a kenési pontokhoz, mint a 10W, 5W, 0W.
Az, hogy mennyit futott a motorod, ebből a szempontból pont nem ide tartozik. Lehet, hogy Te sokat mész vele, ellenben ritkán van beindítva.
Vegyük pl az én autómat, amit naponta legalább 3-szor beindítok. Városi autó. Évi 20k km-el. Sok a hidegindítás, ezért szeretném, ha a hidegindítás a lehető legkevesebb kopással járjon.A 15W olaj nem rossz. Csak a hidrotőkés autókba nem ajánlott. Ugyanis míg az olaj el nem éri a hidrotőkéket, addig kerepelni fog. Azaz csattog. És ez nem élettartam növelő jelenség.
"Ennek ellenére van olajnyomás" - Persze, hogy van olajnyomás. Minél sűrűbb az olaj, annál nagyobb az olajnyomás. DE ez abszolut nem jelenti azt, hogy kenés is van!!!
"Úgy gondolom, a motor elhasználódásában sokkal inkább szerepet játszik az, hogy megbízható gyártótól származzon az olaj, megfelelő időben történjen a csere, s az, hogy a vezető hogyan bánik hidegen az autóval." - Ezzel egyetértek. Hidegen nem szabad tiporni. Óvatosan kell bánni a gázpedállal.
"Azt be kell látnunk, hogy a viszkozitás az olajoknak csak egyetlen, s nem a legfontosabb tulajdonsága." - Az olaj összes tulajdonsága nagyon fontos.
-
Morris
veterán
Valvoline MAxlife-ból csak az 5W40 ami teljesen szintetikus.
Még a Maxlife FE 5W30 sem teljesen szintetikus."A Valvoline MaxLife FE SAE 5W30 kiváló minőségű, félszintetikus motorolaj, amely a legfejlettebb technológiával és korszerű adalékcsomag felhasználásával készült. Kiváló kenést és maximális üzemanyag-takarékosságot biztosít személy- és kis-haszongépjárművek számára. " - forrás
A kettő között azért van egy kis különbség. Vannak full szintetikus illetve szintetikus technológiával készült olajok. Az utóbbiak nem teljesen szintetikusak. A név megtévesztő.
Pl: Maxlife 10W-40 A dobozon az van hogy Synthetic Blend, ez pedig nem azt jelenti, hogy teljesen szintetikus.[link]
-
Morris
veterán
válasz
AMD Power #109061 üzenetére
Érdemes a hideg oldali szintet (xW)lejjebb vinni, egészen addig míg nagymérvű olajfogyasztást nem tapasztalsz! 5W-40, majd 0W-40. Ha melegen nem igazán hajtod Értsd: nem kínozod órákat 4-5ezres fordulaton ergo nem pályázol, akkor mehet 5W-30 esetleg 0W-30.
Mivel a motorkopás hidegindításnál a legnagyobb mértékű, így erősen javasolt, hogy minél hígabb legyen az olaj ebben a pillanatban. Minél gyorsabban eljut az olaj a kívánt helyekre, annál jobb, annál jobban csökkenti a kopást. -
Morris
veterán
Helyesbítek:
A 10W-40 szinte kivétel nélkül félszintetikus olaj.
Az 5W-40 pedig teljesen szintetikus és félszintetikus technológiával is készül.
A 15W-40 és az efölötti hideg oldallal rendelkező olaj már mind ásványi!TaaT: Alapszabály, hogy ásványi olajat nem öntünk hidrotőkés motorba. Ha épp olajválság van és csak 15W-t kapni, akkor nagy szájhúzás közepette menjen, de amúgy semmi képpen se!
Az olajfogyásnak 3 oka lehet: Gyűrű, szelepszár-szimering és turbo. (talán még meg lehet említeni az olajleeresztő csavar tömítését, de ezt könnyű kiszúrni) + nagy mennyiségű kartergáz, ami szintén kopott motorra utal.
Az olajfogyás lehet olajspecifikáció okozta gond is. Pl Golf IV 1.4 16V Castrol 10W-40-es olajjal megkínálva elég jól csipegeti azt (10k km alatt max szintről min szint alá csökken). Míg Valvoline Maxlife 10W-40 esetében az olajfogyás gyakorlatilag nulla.
***
Valaki írta hogy pályázik az 1.6 Audival és zabálja az olajat. Mivel 4000-es fordulat környékén küzd a motor órákig, így emiatt jelentkezik érezhetően az olajfogyasztása.
Én adnék egy lehetőséget mondjuk a 10W60-nak. A második szám az olaj nagyobb viszkozitását jelzi, ami "sűrűbb" állapotot eredményez ugyanazon hőmérsékleten és teljesítményszinten mint az XW-40-es társa.
Versenycélokra, ahol a motor gyakorlatilag folyamatosan 4-5-6 ezres fordulaton megy, ilyen olajat szoktak használni. Ezzel gyakorlatilag megszűnik az olajfogyasztás is.
Ha azonban visszatér a normál hétköznapi használatra, akkor nem javasolt a fenti olaj alkalmazása. -
Morris
veterán
válasz
Kickass #108957 üzenetére
Egyetértek!
DeFranco: Ebben az esetben persze, hogy menne, sőt, szerintem meg is lenne csapkodva.
Csak most nem erről volt szó, hanem arról, hogy az eladó elviszi a megbeszélt helyre a portékáját és nem a megbeszélt árat kapja a termékéért.
Ez butaság. És nem a vevő részéről, hanem az eladó részéről. Ugyanis ebből a helyzetből nem jöhet ki nyertesen az eladó. Pont úgy van, ahogy Kickass írja. Ki vagy szolgáltatva. Ergo a (leendő) vevő van nyeregben. Eladóként nem viszem el az árut a vevőnek. Maradva természetesen az autónál és az említett kereskedő általi vételei szándéknál.És most ne egy szimpla HA-s adás-vételt nézzünk, mert az más dolog, hogy megbeszéltek egy talit mondjuk az Deák téren stb stb.
-
Morris
veterán
Az már eleve gyanús, hogy blindre megadja valaki azt az összeget amit az eladó kér, csak vigye el az autót!
Pff...
Sőt, ha már ebbe az eladó is belemegy, akkor az azt jelenti, hogy ő a kiszolgáltatott. Így az állítólagos és leendő vevő természetes, hogy meg fogja kopasztani az eladót (ha hagyja)."konnyu eljatszani a capt'n obvioust de te mit csinaltal volna ha arulod a kocsit mar egy ideje es kapsz egy telefont, hogy a kiirt ar kornyeken erdekli oket az autod? nyilvan rohogve csapod le a kagylot, nem?" - pontosan. Leteszem a telefont miután jól kiröhögtem magam a füle hallatára!
-
Morris
veterán
válasz
FrankMonzano #108714 üzenetére
Érzetre kb egyformán megy az 1.4 16V és az 1.6. 16V. Legalábbis nekem ez jött le, amikor kipróbáltam őket. Talán mintha egy kicsit jobban gyorsulna az 1.4. Ha így is van, akkor a sztem váltóáttételezés miatt.
Az 1.4 16V 110-nél elfogy. Hosszú percek kellenek a 170ig. Ez viszont a max.
Az 1.6 16V még 110-nél is "érezhetően" húz.Amúgy 1.4-et ne!
Esetleg 1.6SR (ez 8 szelepes, nyomatékosabb alul, mint a 16 szelepes társa)
-
Morris
veterán
válasz
runner 125 #108700 üzenetére
Nem lehetett kihagyni!
-
Morris
veterán
válasz
runner 125 #108696 üzenetére
-
Morris
veterán
válasz
Bull Boss #108628 üzenetére
Pont azt nézegettem, de mintha kisebb lenne a Galaxy-nál. Mondjuk nekem mindegy, mert sajnos nem nekem lesz, de mint lehetőséget feldobom majd az illetékeseknek.
Igazából a legfőbb szempont az, hogy ne kelljen leülni ha beül az ember. Ergo, magasan legyen az ülés. (mint pl a WagonR+, Ignis, Touran, Golf Plus stb.
Ha még sok minden is fér bele, az nyilván plusz pont. -
Morris
veterán
Mármint konszernen belül. Azon kívül mondjuk ford...
A lényeg, megbízható gép legyen. jó motorral, alacsony költségvetésű fenntartással.Bull Boss: Teljesen mindegy, hogy dízel vagy benzin. A lényeg, hogy 140lónál ne legyen gyengébb.
Mióta kipróbálta az én 130 lovas passatomat, azóta ez a minimum neki. -
Morris
veterán
Ismét lenne egy kérdésem.
Ismerősöm szintén autót venne. Golf IV-et cserélne.
A választott kategória: egyterű, ha egy mód van rá, akkor konszernen belül, min 140 ló, benzin vagy dízel - mindegy.
Sharan, Galaxy, Alhambra túl nagy. Touran lenne a legjobb.
Ár: 4m-ig
Mit ajánlotok?
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi belépő szinten
- Titan Quest II
- Épkézlábnak tűnő, vezetékmentes, de olcsó billentyűzet jött a Redragontól
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Anime filmek és sorozatok
- Battlefield 6
- Opel topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Eladó KTM női bicaj!
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Extra olcsó! HP 230 Vezetéknélküli USB-s Billentyűzet
- Motorola G72 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- HP 15 Zbook Studio G8 FHD IPS i7-11850H vPro 32GB 512GB SSD Nvidia A2000 Studio Win11 Pro Garancia
- Microsoft Surface Pro 9 i5-1245U 16GB 256GB 1év garancia
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest