- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Kikristályosodik a Razr 60
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- iPhone topik
- Magisk
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
Apropó motorfék... jelentem megjártam a Tátrát oda-vissza (Krakkói út) és piszkosul meg is tanultam a motorféket egy pillanat alatt.
Pár részlet kimaradt a magyarázatból, azt tapasztalattal pótoltam.
Amúgy a kocsi kiváló plusz egyre vizsgázott, telepakolva (500 l-es csomagtartó, plusz hátsó lábtér tele) két személlyel klímával szépen, biztonságosan lehetett közlekedni vele fölfelé is, lefelé is (értem ez alatt a kamion előzést is), a rugócsere értelmszerűen sikeres volt, a gumi jól bírta, és az emlegetett klímacucc is megjavult úgy néz ki, nem kellett alapjárati motor csere sem, hanem csak egy szoftveres frissítés. Pozitívum, hogy csak akkor fizettem érte egy petákot is, amikor először hozzányúltak (fojtószelep tisztítás) másodszor (alapjárati motor csere) és harmadszor (szoftverezés) egy fillérembe nem került, sőt az alkatrészt sem melegítették rám, megtartották a régit, hogy ha nem javul meg vele, akkor visszacserélik, és ingyen volt... ezt nevezem korrekt hozzáállásnak.
-
DeFranco
nagyúr
Akarmit is mondtok, a legjobb illata akkor is a kevereknek van...
-
DeFranco
nagyúr
válasz
runner 125 #53884 üzenetére
Egyes kötelező felszerelések rész
@neduddki: persze, nem gond, inkább a GPS akasztott most ki.
-
DeFranco
nagyúr
Pozor!
[link] ha nem kék (EU-s) a rendszámom széle, hanem a régi H-s, akkor kell H-s matrica a kocsira, jól értem?
-
DeFranco
nagyúr
Ezzel lehet aztán belevágni fényes nappal az éjszakába
(pam-pam)
-
DeFranco
nagyúr
válasz
runner 125 #53748 üzenetére
helyesen: "nem-e mögérné letunni"
-
DeFranco
nagyúr
Meghoztam az autót, 33k lett a számla, ebben 25k-s anyagköltség (egy pár rugó). A szoftverfrissítés (alapjárat potyogás miatt) és az első gumik centrírozása grátisz... ahhoz képest, hogy kb. ennyiért trélereztek volna el 3km-t a város határából, nem rossz. Remélem jó is lett.
Napipara: háromszor parkoltam ki-be mert valami füstszerű dőlt a kocsi alól, agybaj egyből, erre kiderült, hogy a maxon pörgő motorhűtés (vagy mi, valami ventillátor, néha beindul különböző fokozatokban) verte fel a port a parkolóban
Csak úgy szállt a kocsi körül, mintha David Copperfield akarta volna épp eltüntetni a céltárgyat.
(#53658) Xero: a 2T trabant külön fogalom
én is imádom az illatát a mai napig, 18 évig volt az autónk, azon tanultam meg vezetni, soha nem felejtem el... aztán amikor meglett a corsa, pár hétig vezettem azt, majd valamiért vezetni kellett a trabit is... akkor lett halálfélelmem, hogy ez nem elég, hogy nem megy, de ha elindul, akkor meg nem áll meg. Az egy más dimenzió, egy teljesen más kor.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
!Overdose! #53533 üzenetére
Párban lesz (lett) cserélve, szerencsére nem 30k-ba fájt darabja a rugónak, mint a gyári, hanem megvolt 12-ből. Focusra specializálódott szerelőm van, ő mondta meg milyet rak bele, én meg elfogadtam, ő ért hozzá.
Szerencsére más baja nem lett az autónak, a gumi is ép, meg akkor már frissítettek szoftvert a klíma miatt. Most hozom el délelőtt.
-
DeFranco
nagyúr
Itt e! [link]
a végén kapsz egy linket, amin keresztül tudod szerkeszteni az adatokat később, azt tedd el, mert ha nem, akkor később nem lehet utólag belenyúlni, és ha kitöltesz még egyet, akkor éjszaka be fogsz pisilni
szerk: hehehe, ilyenkor mindig megszállják az olvasók, ha valaki belinkeli
most már van elég adat benne, csinálok egy kis statisztikát valamikor. Nem most. Valamikor.
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
Attól függ mire? Mindent lehet kérdezni, semmi nem titok.
Amit a szerelőnél hagytam, az 130k volt az első nagyszervízre, vezérléscsere, minden szűrő, minden olaj, klímatöltés, tisztítás, stb. ez volt egyszer, aztán 18k a kipuff, és 8k az alapjárati potyogás + féktisztítás.
Meg persze átírás, biztosítás, stb.
-
DeFranco
nagyúr
Nagyon meg vagyok vele elégedve összességében. Megy mint a barom, megbízható, tágas. Van hibája, de eddig mindegyik az elfogadható tartományban van ezért vagy azért. Hibalista:
- ajtó alja és az első sárvédő sarka korrodál - tudtuk a megvételkor, kőfelverődés, lakatolni kell, nem komoly
- kipufogó flexi tag csere volt - tudtuk előre, átvizsgáláskor kiderült
- klímával potyog az alapjárat - ez folyamatban van, jelen állás szerint szoftverfrissítéssel lesz orvosolva
- rugótörés - anyaghiba, anyagfáradás, ez bármivel előfordult volna
- egyszer felkapott valami koszt a tankból, gázadásra rángatott, magától abbahagyta amikor letettük két órára, azóta belement egy ezres, nem jött elő újbólEzen kívül jelen állapot szerint hibája nem volt, tehát ami volt azt tudtuk, vagy IJ kártya, nem a kocsi hibája.
A futóműve remek, a váltója kiváló, a kuplung kicsit magasan fog, a klíma úgy hűt, hogy középálláson bírom csak. Szeretem, remélem nem lesz további gond vele. Most lesz a vízválasztó, ha folytatja a hisztit, akkor mérges leszek, ezek még abszolút a pakliban vannak. Kb. 5k-t tettünk bele 3 hónap alatt.
-
DeFranco
nagyúr
tudom hogy nagyon fáj, én is minden borulásnál rettegek, de tényleg talán az a legjobb, ha megbarátkozol vele, nincs mese... írnám, hogy vannak sokkal rosszabb szerencsétlenségek az életben, és ez "csak" egy tárgy, de tudom, hogy ez mennyire vígasztalna meg, úgy hogy nem írom
-
DeFranco
nagyúr
hehehe
jól indult, millió körül 8-10 éves kiccsaládi benzines, ford-opel-p.nci...
beszélgettünk, nem is akartam beleszólni, mert minek okoskodjak, nem is értek hozzá, de aztán csak elkezdtük összeszedni a költségeket, és amikor mondtam, hogy vételár felett még egy 300k-t nagy nyugalommal tegyenek borítékba, mert megvan az esélye, hogy rálocsolják, akkor jött az o_O ... kezdtem sorolni, hogy átírás, bizti, illeték, okmány, vezérléscsere (itt megakadtunk kicsit) akkor már éreztem, hogy tagadó üzemmódba teszi magát, inkább hagytam a francba... amúgy is hülyeség volt beleszólni
-
DeFranco
nagyúr
Kell nekem tanácsokat osztogatni... ebédnél megint sikeresen megutáltattam magam, miután az egyik kislány bejelentette, hogy 8-10 éves autót vennének.
Felsoroltam amit szoktam (ismertek), a vezérléscserénél fel kellett locsolni, szerintem holnap már nem hívnak kajálni.
A pokolra vezető út is jó szándékkal van kikövezve...
-
DeFranco
nagyúr
megmondom mi lesz: elviszem szervízbe, rugócsere, ártól függően egy vagy kettő, megmondom, hogy nézzék meg a gumit, meg amúgy kb. mindent, aztán majd én is ránézek kitekert kormánynál, vagy megemelve vagy mittudomén... ha nem sérült, akkor leszarom.
gumishoz hiába viszem, úgy is azt mondj (próbáltam) hogy
nemhondaszardebica szar4szezonos cseréjjétápot... futófelületet ütött, azt én is látom... -
DeFranco
nagyúr
válasz
neduddki #53231 üzenetére
Nem néztem még körbe, de szeged-miskolc, stb. esélytelen, ha most lesz csere, akkor is... kedd estig biztos szerelőnél van a kocsi. Ha egyáltalán cserélem... meg kellene nézni a gummedlit, tudom hogy szar, de nem 3 nappal az utazás előtt kellene intézni. Szívóág, erre senki nem számított, lehet 19-re kell lapot húznom, és elindulni ezzel.
szerk: gazdasszony adott egy (1) sört a nagy ijedtségre, jelentem berúgtam
@Dr.Zoo: használt gumival nem indulok el a szlovák hegyekbe... a jelenlegi 4 évszakos debica, 3 éves, nem kopott, ezért kapacitál 'duddki ennyire, igaza van, csak logisztika, meg anyagiak... ezt a szezont még ki akartam vele húzni
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Typhoon47 #53229 üzenetére
Pilláztak a rendőrök is meg a szerelő is amikor látták, bár most utánaolvasva nem egyedi eset, előfordult már mással is.
Piszok nagy szerencsém volt, hogy nem a pályán történt, és hogy épp arra járt egy szerelő, aki menetképessé tette az autót (kézzel tekerte fel a rugót b*szki, nem semmi erő volt benne, akkora volt, mint egy bölény)... ha trélert kell hívni, az minimum 30 rugó, de ha azt akarom, hogy a héten meglegyen, akkor ennek lehet a többszöröse, hogy elkerüljön a megfelelő helyre interurbán... ehhez képest az a merci csoki, amit a kezébe nyomtunk, nem volt tétel... vannak még rendes emberek.
-
DeFranco
nagyúr
Az a gond, hogy az alsó záró karika 3/4-e egy-az-egyben letört, valószínűleg nem most, mert korrodált a törés felülete. A maradék rugó pedig leugrott a tányérról, rá a gumira, és ez meg is fogta az autót úgy ahogy van. Se előre se hátra egy métert sem.
Az volt a hihetetlen nagy mákom, hogy a) ez a város határában történt sávváltáskor, b) arra jött egy citromsárga ladás fószer, aki történetesen szerelő volt (sárga angyal LOL), lekapta a kereket, és addig tekerte vissza a rugót a házba, amíg menetképes nem lett ideiglenesen. Aztán Kecskemétről fel Pestre, és ha holnap kibírja Gödig, akkor rugócsere. Kb. a lélek tartja a helyén, két milliméternél nem több, 10 km-enként álltam meg megnézni, hogy mostugriklemegint.
@aphra2: pénteken indulnánk Krakkóba, agyalok, hogy gumit kellene-e cserélni... ránézésre semmi baja. Nem tudom... kérdés, hogy 72 óra alatt tudok-e gumit szerezni rá, nem tudom mennyi lenne az átfutási idő... meg hogy cseréljem-e egyáltalán, vagy kibírja. A futófelületre pattant rá, nyilván megütötte dulván, de talán ennyit kap egy megsüllyedt csatornafedélen is... kb. 10 métert mentem vele.
-
DeFranco
nagyúr
Azzal még tudsz járni, gumira gyógyult rugóval pöppet nehezebb...
@neduddki: felértünk basszus, régi ötösön végig vészvillogózva 50-nel, az volt a szerencsénk, hogy olyan a régi ötös, mint a kifutópálya, három bukkanó volt összesen. A Hungária már neccesebb volt, a kőbányai aluljáró előtt a sineken konkrétan üvöltöttem, hogy mosthalunkmeg... de hazahozott ez a csataló, hogy az isten áldja meg a német mérnököket...
-
DeFranco
nagyúr
Tegye fel a kezét, akinek a hétvégén eltört a jobb első rugója:
o/
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
Külföldre utazás (nyaralás) esetén mivel kell (lehet) készülni az autóval kapcsolatban? Zöld biztosítós papír beszerezve, kocsi jó állapotban, poroltó, pótkerék, emelő, kerékkulcs izzókészlet, sárgamellény check.
Ennyi van. Mit kell még előkészíteni, betenni, intézni?
Ugyanitt krakkói őrzött parkolóra tippet elfogadok...
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz
kalmanchris #52377 üzenetére
Focus mk1 1.6 benzin, annyira már nem esik be, ezért volt alapjárati motor csere, most már csak alkalmanként van némi beesés, nem sok, csak épp megbugyog, aztán dobja is fel a fordulatot ezerre. Annyinak sem szabad lenni?
Eddig rendesen leesett 300 köré, és jojózott, most jóval jobb, csak tapasztalat híján nem tudom, hibátlan-e.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
bitpork #52371 üzenetére
Ne csesztess már
Nem hisztizek, csak kérdezek. Mivel klímás kocsit nem nagyon vezettem, azt is régen, azért kérdezem, hogy az azért normális-e ha minimálisan megmorog klímával a motor egy váratlanabb lassításnál, vagy üresben gázfröccs lefutásánál... (nem úgy mint eddig, hogy attól féltem kiszakad, vagy lefullad) vannak itt nálam sokkal okosabbak, megmondják, hogy igen, ilyen van, ez alap, vagy hogy nem, ott lesz valami másik gond is.
Mellesleg két hétig tesztelem, csak utána kell fizetni, ha jó, tehát alapvető érdekem kideríteni, hogy üzemszerűen működik-e, aztán utána ráérek legyintgetni, hogy jaóaz...
-
DeFranco
nagyúr
válasz
DeFranco #52297 üzenetére
Na, klímacucc elvileg megoldva, alapjárati motort cseréltek. Hazafelé nem volt gond, meglátjuk. A régit megtartották, ha nem ez a gond, nem kell kifizetni.
Azóta klímázás mellett sem esik be a fordulat, annyit tudok belőle kicsikarni, hogy ha állok a pirosnál, és adok egy gázfröccsöt, akkor esetleg kis mértékben hallok egy remegést, ahogy visszaesik minimumra. De éppen csak egy kicsit. Gondolom ez normális. (Ugye?) Közlekedés közben tartja magát, nem is zuhan úgy meg a fordulat, mint eddig, sokkal lassabban ereszkedik.
-
DeFranco
nagyúr
Melyik? A klíma vagy a rángatás vagy mindkettő?
A klímában egyetértünk, szerintem is, bár ha szoftveres lett volna, akkor a fojtószelep állításával nem javult volna meg ideiglenesen. -e?
Másik szakit nem ismerek... őket is úgy ajánlották innen, elvileg a klub rezidens szerelői (essmotor)
(#52305) Qru: ehh... a szűrő 3 hónapos, és egyszer rángatott, azóta sem... mit toljak rajta, megy magától, nem francia ez...
-
DeFranco
nagyúr
Nem értek hozzá, azért kérdezek, lásd a legelső posztom a témában
Kifejthetnéd mire alapozod az oddsot és esetleg milyen alternatív ötleted van...
Hadd tanuljak.
(mármint a rángatást... a klímacucc más tészta, azt ne feszegessük, abba az irányba nem járható az összefüggés, kosztól nem lesz klímagond, az mondom vagy szoftver vagy fojtószelep. A rángatás a kérdés, hogy lehet egy a gyökerük vagy nem, illetve mikor hozod a láda söröm?)
-
DeFranco
nagyúr
3 hónapos, ment vagy 3k kilométert maximum...
Szerintem nem benzinszűrő lesz, csak nem akartam ide szofisztikálni* a gyanúmat, bár tény, hogy ez (a kosz) a legkézenfekvőbb megoldás, és hát ugye occan borotvája...
(*klímázva a dugóban fékezéskor vagy egyéb okból fordulatszám eséskor beesik a fordulat az alapjárat (700) alá (500-300), egész beremeg a motor. Vagy fojtószelep állítás vagy alapjárati szelep csere, vagy szoftverfrissítés a megoldás ilyenkor. Volt fojtószelep állítás, nem jött be, kicsit jó volt, aztán tartósan nem. Most a szombati kánikulában egy napra helyrejött valamilyen oknál fogva, nem esett be az alapjárat alá sehogy sem, na pont ennek a napnak a végén (150 km megtétele után) kezdett el rángatni magas fordulaton. Két óra állás után sem röviden sem hosszan terhelve nem rángat többé, ellenben a klíma okozta alapjárat esés is a régi-rossz... nem kell nagy Columbonak lenni az összefüggés megsejtéséhez, de a szerelő szerint felejtsem el... akkor viszont szűrőcsere kellene meg tanktakarítás, mert azért nemá'... de ha nekem van igazam, akkor felesleges pénzkidobás...)
-
DeFranco
nagyúr
válasz
bitpork #52286 üzenetére
majd a szerelőnél rákérdezek hogy vállalják-e és ha igen mennyiért... most kerestem rá az alapjárati szelep árára, hát dobtam egy hátast...
mondom, a fura az, hogy utána 2 órával hiába tiportam szét, nem jött elő a rángatás, sőt, másnap hazafelé hosszabb úton sem... és ha már beletömődik a szűrőbe, akkor csak nem jön ki onnan. szóval izé...
-
DeFranco
nagyúr
Az úgy kb. mennyire hihető, hogy egy 3 hónapos benzinszűrővel rendelkező kocsi elkezd magasabb (3000) fordulatot elérve rángatni, mert felkavart a benzin valami koszt?
Nem korai ez egy kicsit? Kb. 5-6 liter lehetett a tankban, amikor rátankoltam teli, mentem vele vagy 150 km-t aztán kezdte el csinálni, így mentem vele kb. 20 km-t. 3000 alatt semmi, 3000-et elérve rángatott és nem ment fentebb...
Letettem 2 órára, azóta semmi baja... ez volt szombaton, abban a dög melegben, másnap a 150 km-t vígan nyomta haza gond nélkül...
Szerelő szerint az alapjárati szelepnek nincs köze hozzá (az cserés lesz egyéb okból) felkapott valamit a tank aljáról... de könyörgöm, 3 hónapos szűrővel?
-
DeFranco
nagyúr
válasz
zolikaDB #52248 üzenetére
A németek a '90-es évek környékén cseszték el... a háború után felnőtt egy generáció, aki újjáépített, rakkolt, beosztott, tervezett, termelt és spórolt, létrehoztak újra egy jóléti államot.
Majd ezeknek a gyerekei már a jólétbe beleszületve inkább meresztették a seggüket otthon, költötték apuanyu pénzét és sírtak, hogy karácsonyra nem azt a színű gameboyt kapták meg amit kértek. Perspektíva nulla, elhitték, hogy majd 40 évesen is apuanyu segíti ki őket, nem kell teperni, nem kell tanulni.
Ez persze csak a zöm, akinek esze volt, kiverte a gyerekből, vagy a gyerek rájött magától. 16 évesen '96-ban amikor kint voltunk diákcsere-programon, már látszott hogy baj lesz, durva volt a kontraszt az ottani meg az itteni fiatalok mentalitásában. A németeknek az a szerencséje, hogy ezt izomból meg tudják oldani egy ideig vendégmunkásokkal, bár azokkal is van baj elég...
@máyköl: név szerint ismered őket?
majd akkor szólok azoknak, akik felénk laknak, hogy eltévesztették a házszámot, lesznek szivesek hazamenni a Hős utcába
meg majd hazafelé a formaruhás diákokat is átirányítom a szembe irányba a villamosmegállóban, amikor mennek haza a magániskolából...
szeretem amikor valakinek az utcasarokig tart a valóság
-
DeFranco
nagyúr
válasz
bitpork #52244 üzenetére
Elég kettős érzéseim vannak ezzel kapcsolatban, valóban példásan sokat dolgoznak, és példás a munkához való hozzáállásuk, ez tény.
Ellenben van némi kételyem arról, hogy milyen arányban fehér vagy fekete az a profit, amit összehordanak, de ezt direkt nem feszegetem, mert nem akarom, hogy úgy tűnjön az irígység beszél belőlem.
-
DeFranco
nagyúr
de milyen kocsikkal járnak... atyaég... hungária-kerepesi felé visz naponta az utam, sőt, ahol lakom, most már oda is bevette őket a fene a környékre
nem kontérnerben laknak ezek már, meg nem riksával járnak, hanem a tisztes polgári öröklakásból meg a házból szállnak be a szalon-új felsőközép terepjárókba... pár év alatt úgy teleszedték magukat pénzzel, hogy hihetetlen, jobban élnek mint mi.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
!Overdose! #52198 üzenetére
mindegy az, a lényeg, hogy jól meg kell nézni
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Khelben #52148 üzenetére
nekem egy kazettás magnó csinálja a forró karibi hangulatot az autóban
telefonálni meg nem telefonálok, nem kell a kihangosító, ha csörög nem veszem fel, majd visszahívom, ha meg fontos hívást várok, akkor headset... de leginkább hanyagolom, mert zavar a vezetésben
(#52084) EQMontoya: nem, csak szóltam volna, hogy ezt azért mégsem... vagy írtam volna egy cetlit a rendszámmal
Nekem is volt olyan, hogy leparkoltam egy tükröt, tolattam ki, siettem, hülye helyen állt az autó, a focus segge meg nagy, nem láttam, hogy ott van a tolatva kanyarodás útjában... gyorsan megnéztem, láttam hogy baj van, nem tört, de behajtottam, van rajta egy nett fehér csík a fekete alapon. Tudtam, hogy a szomszédé, ezért elszeleltem a sietősre, aztán amint tudtam (20 perc) visszamentem, becsöngettem, hogy hát ajvé, córesz van... szlovákrendszámpassatos maffiaszomszéd albérlő le, cicaanyu corsáját megnéz. Szerencsére kis dörzsölésre a nagyja lejött, a minimális maradék nyomra meg azt mondta, hogy szarnirá, van ennek más baja is (tényleg volt, félig pókhálós volt a tükör is, féltem, hogy rámveri). Megegyeztünk, hogy 0 Ft-tal tartozom, és elköszöntünk...
Azt mondjuk ő sem értette, hogy ezt így hogy, hogy valaki becsönget, és nem elszelel.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
EQMontoya #52082 üzenetére
egyszer láttam egy ilyet, nagyon durva volt, 40+-os nő valami A merci és Twingo közötti akármivel (nem emlékszem, csak a formára) a Mammut mögött parkoláskor telibekapta 45 fokban egy octavia méretű valaminek az oldalát (mellé akart parkolni, nem jött össze) majd szépen tolat, és 40 méterrel arrébb áll...
nem hittem a szememnek...
(azt most ne feszegessük, hogy miért nem helyeztem magam szolgálatba, nem volt rá módom akkor és ott, borzasztóan menni kellett, fogadjuk el)
-
DeFranco
nagyúr
válasz
ReSeTer #51728 üzenetére
ejj, de hülye egy rendszer... a kérdéses katyvasz a belsőre vonatkozik, ott a felfestés szerint lehet menni balra is, hogy a külsőbe miért ilyen tök lámpát raktak, azt nem értem... ott a felfestés szerint is csak egyenesen lehet menni
hogy is van az erősorrend? lámpa-tábla-felfestés?
-
DeFranco
nagyúr
Köszönöm, amint tudom kielemzem
Ma próbálgattam én is, de inkább kevesebb mint több sikerrel, de ha valaki látott egy órája a Hungárián egy bólogató Focust egy bombanővel a jobbegyen az én voltam
szerk: mármint nem a bombanő...
szerkszerk: ma láttam az étteremben egy igazi baltaarcú aput
kétszer is, mert egyszer elmentek, aztán visszajöttek... hát szociológiai tanulmány volt, az biztos
apu barna kockás térdnadrágban, fehér galléros kék pólóban - gallér felhajtva szigorúan - feleség madárfejjel maaargit hajjal csillogós arany flitteres felsőben kókadozik mint fikusz a főnök irodájában, piszkafa bakfis a frissen kapott dobozol sony tablettel rolling stones-nyelves térdigérő pólóban és fehér halásznadrágban... priceless... az első mondat amire felfigyeltem az volt, amikor a pincér az italokról érdeklődött, hogy "később, én most fel vagyok b@szva" ez után kis idővel beolvastak a pincérnek, elmentek, majd egy óra múlva visszajöttek
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz
MunezXBK #51651 üzenetére
Az alföld közepén?
A legnagyobb lejtőnk a vasúti aluljáró
~15 éve van jogsim, de sem az elméleti sem a gyakorlati oktatáson egy szó nem esett erről. Talán elméletin egy mondat, hogy ilyen is van. Szükségem sem volt rá soha.
(#51653) Xero: csinálj... komolyan
Nehogy azt hidd, hogy csak én vagyok ilyen hülye, csak a többiek nem mernek megszólalni.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
EQMontoya #51634 üzenetére
Na pont ezért nem csinálom magamtól, és pont ezért kérdezek, hogy nehogy bajt csináljak, hiszen nem értek a mechanikához
Lejtőn lefelé meddig vagy milyen módon lehet használni a motorfék üzemet? Utána csak annyi a dolgom, hogy kicsit lábfékezek egy ideig, és megint mehet a motorfék? stb... van itt homály.
-
DeFranco
nagyúr
közgazdász vagyok, számokból értek...
(amúgy érzem, hogy vicces vagyok, de ez van, én bármikor megmagyarázom a bruttónettót, ti meg tudtok motorfékezni... vállalom, csak szokás szerint kérdezek hogy okosodjak... )
(#51593) [rvilike]: na, most komolyra fordítva: én 2000-2500 között közlekedem, 3000 fölé nemigen megyek, csak előzéskor, vagy pályán masszív gyorsításkor, mindkét esetben csak rövid időre. Visszaváltani sem váltok vissza 4000-es 5000-es fordulatra csak úgy a saját fejemtől, mert ez nekem életidegen.
Ezért kérdezgetek, mert lehet az a megoldás (most ez kezd leesni) hogy a motorfék annyi, hogy az utazó 2000-ről kinyomott kuplunggal felrúgom a fszba 5000-re és visszakettő, kuplung kienged, de ezt magamtól nem találom ki, és így még senki nem írta le.
Azt sem tudom, hogy ezt mondjuk mennyire lehet elkövetni úgy, hogy jövök le a hegyről és 3500 körül (vagy mittudomén, nem próbáltam csak egyszer, akkor sem volt túl meredek) reszel 30 percet kettesben a gép. Mert nem tudom, mert nem értek hozzá.
Szóval érted... konkrét számok, határok, intervallumok, lépésről-lépésre howto... ez kell a parasztnak.
-
DeFranco
nagyúr
Motorfék reloaded:
(#51403) Xero: köszi, nekem ennyire tüttő módon kell elmagyarázni, sőt, még mindig nem teljesen értem, hogy mit és hogy kellene csinálnom, hogy pl. autópályáról lehajtva már a megszökősávban valami fékhatást érezzek motorfékkel, mire a szerpentinhez érek és ne visítson úgy a motor mint a vágási malac. Aztán majd utána jöhet a lábélezés... Plusz kérdés, hogy ha pl. tartósan ereszkedek le hegyről, akkor mennyire üdvös, hogy magas fordulaton visít a motor, mert 50-60 körül kettesben tartom, hogy valami fékhatást elérjek... szóval ilyenek. Van itt még tanulni. Ezeket: [link] [link] [link] meg fogom nézni amint tudom...
(#51509) FerNandor: szép. Milyen szereket használsz?
-
DeFranco
nagyúr
válasz
bitpork #51480 üzenetére
Az utálat abból lesz, hogy megint bonyolítok és nem vállat veregetek, hogy jaóleszaz.
Amúgy persze, jogos, eredetvizsgást nem én választottam, látszatra random mentünk be valahova hirtelen ötlettől vezérelve (mondjuk mondott számomra kedvező eladónak meglepő dolgot, úgy hogy szerintem tényleg ismeretlen volt) de az okmányirodát én jelöltem ki. Igaz azóta nagyon rájuk szigorítottak ám, pukizni sem tudnak engedély nélkül, nagyon nagy a szigor. Szívességből sem tudtam elintéztetni semmit, szóval az utóbbi időben javult valamit a helyzet...
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Melack #51475 üzenetére
Kinyomtatott biztosítási ajánlat meg adásvételi.
Régen utáltattam meg már magam itt, úgy hogy azt azért elmondom, hogy amikor mi írattuk át az autót, én ragaszkodtam hozzá, hogy jöjjön az eladó is, és átírás után fizetem a vételárat. Átírás közben derült ki, hogy még rajtamaradt egy elidegenítési tilalom amikor egyszer behitelezték, úgy hogy rohanás volt haza a törlési nyilatkozatért, amire 90% (szó szerint!) esély volt, hogy már hazaküldték "nyiregyre" a többi papírral együtt. Ki volt fizetve a hitel, csak elfelejtették bevinni a törlési határozatot anno, azóta meg háromszor költöztek és úgy volt, hogy nincs is meg a papír Pesten. Megkerült, át tudtuk iratni, mert este 9-ig nyitva volt az okmányiroda, de tudod mikor kerítették volna elő, ha nincsenek ott és/vagy ki van már fizetve... nyikoroghattam volna érte hetekig.
Úgy hogy okosan... nem hiába nyikorgok, hogy együtt kell bemenni.
-
DeFranco
nagyúr
Most nagyon ki fogtok röhögni, de nekem ez a motorfékes téma nem tiszta. Hiába váltok vissza, nem érzek semmiféle lassulást. Nézzünk egy példát: kb. 50 km/h-ról 3-ból hova kellene visszakapcsolnom, hogy motorfékem legyen? Ha kettesbe teszem vissza, akkor semmi fékhatás, ha egyesbe (ha beküzdöm) akkor meg felpörög barom módon és a vártnál kevesebbet fékez. Pl. egy lejtőre egy bőven kevés lenne.
Magyarázzátok már el, hogy hova-mivan...
-
DeFranco
nagyúr
válasz
!Overdose! #51184 üzenetére
loPH!t... csakafocus
Új hozzászólás Aktív témák
- Titan Quest II
- Formula-1
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Kikristályosodik a Razr 60
- További aktív témák...
- HP 15 Zbook Studio G8 FHD IPS i7-11850H vPro 32GB 512GB SSD Nvidia A2000 Studio Win11 Pro Garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3052, 96% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! ASRock Z370 i7 9700KF 16GB DDR4 512GB SSD RX 7600 XT 16GB ZALMAN I3 NEO ADATA 600W
- Oppo Reno7 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest