- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Mobil flották
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz
jozefgucci1 #95602 üzenetére
ja csak nem is ugy megy az az auto, mint ha szivo 1.2-s lenne
ezt szeretik elfelejteni melle -
-
hobizoli
nagyúr
sima TD jelu VW-k pl, de barmelyik masik elokarmas turbodizel is ilyen
konnyen hengerfejesednek az elokamras turbodizelek, ezert is az a gúnynevuk, hogy szamováraz 1.2 16v mk2 Punto tenyleg nem egy rossz opcio, sulyos evekkel ujabb es sokkal kevesebbet futottat is vehetsz belole eleg konnyen
legidosebb is "csak" 1999 ev vegi azokbol
-
hobizoli
nagyúr
válasz
caprine #94850 üzenetére
szimplan hujeseget beszelsz, eleve a japanok mindig csak masoltak fejleszteseket mashonnan, aztan nagy PR-l eladtak a kozonsegnek a dolgot
GTi 16v Golf 198x-s es nem is ket literes motor, a 20v motor nemtom mitol lenne Audi fejlesztes, amikor az egesz Audi VW tulajdon vagy 45-50 eve mar (az hogy elobb jelent meg ott, egy reszletkerdes pl elobb volt idoben a modellvaltas), de 1.4 16v meg 1.6 16v is siman volt a '90-s evekben ott is
amugy meg egy hengerenkenti 2 szelepes motort a mindennapokban kellemesebb vezetni, mert 2500 korul mar nyomateksavban van a motor
a 4 szelepeseket meg forgathatod 4000foleazaz pl ugyanott ahol a 2 szelepes mar huz, a 4 szelepes altalaban meg gyengebb (pillanatnyi teljesitmenyt nezve)
franciak is toltak a 16v motorkat mindenbe, Twingo-ban is volt 1.2 16v motor is, mk1 Clio-ban is 1.8 16v, meg a Williams 2.0 16v pl eleg buntetos autok voltak
de amugy nem csak az a lenyeg, hogy hany szelepes a hengerfej, mert hengerenkenti 2 szelepes motorban is lehet nagy a szelep, nagyobb akar, mint a ket kisebb a 16v-kben egyuttes keresztmetszete (minusz egy illetve a ket szelep szára)
meg nem is minden 4 hengeres 16v motor DOHC, meg van 8v DOHC motor is 4 hengerrel
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
zalaban szoktam olyanokat latni meg, hogy
korforgalomban megall jobbkezest adni, meg oramutatoval szemben(!) jon be, mert ugy nem kell 300fokban korbe mennie es a múttkósemgyöttsenki
meg 1-sben csuszatott kupplunggal meg fekezgetve fordultam be mogotte, mert annyival megy, hogy 1-s alapjaraton mar nekigurultam volna
meg zoldnel ugy ott maradtunk a lampanal, hogy pirosra valtott es nem indult el kozben
korforgalomban megall, hogy kiszalljon az utas, es ott nekiallnak masfel-ket percig meg felig visszhajolva az a nyitott ajton autoba bucsuzkodni, nem baj hogy kozben all a 71-s ut, azok majd megvarjak okiralyi fenseget, amire meltoztatik becsukni az ajtot vegremeg benzinkuton is csak ott talalkoztam eddig olyannal is, hogy minden kutfejnel all egy-egy auto, de fizetes utan bent beszelgetnek kavezgatnak dumalgatnak telefont nyomkodnak qrvara raereosen...vagy csak siman ott alltak meg, mert a kijelolt parkolo resz az hagyjalmar, aztan bementek egyet ejtozni?
kerdesre hogy "hello, vki odebb allna esetleg a parkolreszbe ha csak kavezgat, hogy tankolni tudjunk? csak neznek, aztan hogy hat o meg nem vegzett a kavezassal es azt varjuk mar meg
ja bocs
sot, az en qrvaanyamat 3x, hogy hozzatok mertem szolni
R es go tovabb egy masik kuthoz
a kutas meg biztos orult nekik, hogy nem ott toltunk egy telitankot mi sem ezek miatt -
hobizoli
nagyúr
pesten a legtobb autos nem is pesti, hanem bejaros videki
neha meg is latszik, hogy kb libáé kacsáé disznóé vizsgázott le vki
kedvencem amikor lehetne menni, de 35-40-l csetteg es kb piroshullamot csinal, es az osszeset megfogja, meg amikor ra kell dudalni, hogy bakker, zold van, indulj mar el...
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tboy93 #93692 üzenetére
aha, es ezek azok a hondasok is, akik elotte azzal erveltek a VÍÍTAKK mellett, hogy az ugyanazt tudja, mint a turbo
vegulis ha papiron nezem a gyari max lojjeroszamokat, akkor meg tobbet isaztan, ja, es megsem
olvasgatom a crxforumot is...haaat, lesujto
a tobbsegnek fingja sincs semmirol, mennek a hujesegek utan kb agy nelkul
meg ha masik legyozott drag-n, akkor nem te vagy a fika, hanem bitzos a masik csalt
hiszen egy unbeatable hondat nyilvan csak csalassal lehet legyozni, amugy nem
elkezdi eloadni magat ott a forumjukben az okoska törp, hogy a PuntoGT-knek amik a gyorsulasin hujere vertek a mezonyt -a hondakkal az élen...-, 1.6-s bele van, mert bele lehet rakni, es fuuu, mekkora gecik (1.4-g van a kategoria hatar turbosnal, vagy 2.0-g szivokent)
csakhogy 86.4-s a furata van az 1.6-snak, a 1.4GT-nek meg 80.5-s
de azert bizos belemegy a dugo a 6mm-s kisebb furatba, ha o mondja
utana sem nez, hogy lehetseges-e ez egyatalan, de ebbe a tevhitbe kapaszkodik
mert nyilvan most bassza a kis agyat, hogy 800k-ert csinalt egy 2000ccm-s B20-s CRV motort agyig kihekkelt VTI hengerfejjel a kis mindentvivonek hitt kuvikjaba, meg vilagvegerrol rendelt atalakito kit-ket, erre azokon a retek digo szemetdombokon meg max tekertek 0.2bar nyomast ingyé (amugy nem, annelkul is joval gyorsabbak voltak mar nala)
es akkor nem am beeszmel, hogy talan o alatta az a technika kevesbe potens tunnerolni, hanem a biztos az a masik cheat-lt
...aha
------
a masik meg megaszondja a tutit, hogy o neki a 440-s injektorral gyari 3bar-s railnyomason megvan a 305lo E85-l fekpadon merve
barmelyik injector flow calculator-ral, ha ranezel erre ezekkel a szamokkal sehogy sem jon ki
egy akkora injektor, azon a railnyomason, azzal az uzemanyaggal, 90% duty cycle-n 225-230lonal kifut, es okos emberha jot akar maganak, eleve nem hajtja 80% felett sem mar, tehat maradjunk a 215-220-nal
de o a tunner, mert 11-s idot megy egy szetflexelt muanyag bodes, kaszni alol 5-5centit kilogo, drag gumis traileren hordott csotannyal, ugyhogy neszójjábe
es megis tizedre ugyanolyan idot megy megy a 402m-n, es ugyanugy indul is az elso 20meternel merve (a gumijai miatt), mint a nala kb 200kg-val nehezebb es csak 250loerore tartott 1.6T utcai(!!), azaz sajat labon oda megyek, nyerek, meg hazamegyek, X1/9-s digo retekkel
erosebb is 20%-l, meg konynebb is melle 20%-l, es ennek ellenere megis csak ugyanugy tud menni?
akkor hogyan 305lo az a 5gen kuvik?nagy dumamatyi az osszes
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
nem feltetelnul gazdag
lehet a rokona ugyved planno amikor osszetortek ugy 7 eve, akkor rendorseg szerint nem en votlam a hunyo, fellebezesukkor sem en voltam, aztan birosag tanukent behivtak, ott elmondtam ugyanazt, de a 3 utas a masik autoban mar nem 3 fele keppen latta a lampat, hanem mind azt nezte, meg nem is figyelte helyett direkt azt nezte lett, igy a hiaba mondta a rendorseg is elso fokon meg a fellebezeseuk utan is, hogy ok a hunyok es nem en, a birosagon mar en lettem a hunyo, mert 3 vs 1 az tobbet er, es tovabbi fellebezesnek nincs helye
ez minusz 600k volt nekem
hat mit mondjak, nem kaptam tole eppen rohogo gorcsot -
hobizoli
nagyúr
válasz
Dyrtyho #93636 üzenetére
egy 1.2 16v mk1 Punto Sporting, 86lo
ezek alapbol ELX felszereltseguek + gyari GT kuszobspoiler es a GT alufeloja van rajtuk
(az ELX felett csak a GT van)a PuntoGT a full, de az elso autonak nem valo
mondjuk egy GT utan foleg egy "megcsinalt" GT utan kb minden lassunak hat, igaz Kickass?
a masik lehetoseg egy mk1 Punto 1.7TD a Croma 1.9TDid motorjaval es valtojaval, ami mar megy is, de megsem zabal
mondjuk 400k-bol nem biztos megallna ezbar makos vetelkor, meg ha eppen van óccsóé olyan TDid motor is, akar ossze is johet
nincs benne elektronika, max a vilagitas es az izzitas -
hobizoli
nagyúr
a HGT az mar mk2 Punto, es 1.8 16v VFD-s es szivo motor
mi a mk1 PuntoGT-t buzeralgatjuk, ami 1.4 8v turbo, de boven 200lo felett van mar 6000 alatt is:
5000 es 6300 kozott vegig 240lo felett van/volt ezzel a 8v motorral is, csucsban 248, meg 334Nm, de most mar 16v feje van, azzal meg nem volt merve
8300-nal ugy sem lebeg be a szelep, hogy turbos autonal raadasul a toltonyomas ellen kell bezarnia, akkor szerintem a szivoknal sem kene 9000-nel
igazabol az a "baj", hogy a legtobb veztengely ún powerband-je 7700-7800-g tart csak, ami 9000-g elmegy, annal mar akkora szelepemeles, hogy az miatt kell rugokat kicserelni, mert a gyari rugok rugomenetei mar osszetamaszkodnanak, es nem tudna atfordulni a vezermutengely
egy 7700-g jo tengellyel ott igazából már csak pörög, de nem húzitthon egy autoban lattam csak eddig a gyaritol eltero szeleprugokat, rendes Abarth felirattal es logoval, digoisztanbol rendelte bele a muki nem eppen óccsóé, az osszes tobbiben a szeria rugok vannak csak, de teljesen jol mennek amugy azokkal is, ha nincs ilyen extrem magas 9k+ rpm-s motorfordulatszam
-
hobizoli
nagyúr
haveri korben hekkelgetjuk ezeket a 128-s motorokat, a PuntoGT is ezt hasznalja
a gyari dupla rugos vezerlese 8200-8300rpm-nel sem lebeg meg be -gyarilag 5600-nal van a max power...azaz ~1.5x-s terhelesen sem-, meg toltonyomassal dolgozva sem tamaszt ki
kurvaeros az a ket rugo benne gyarilag is, senki nem szokta cserelni, hacsak nem rak bele olyan nagy szelepemelesu vezermutengelyt, amivel a gyari rugok rugomenetei mar osszetamaszkodnanakhajtokar is 400Nm-t siman atvisz
igen, a szeria(!) hajtokar -
hobizoli
nagyúr
"A prominent feature of the Fiat SOHC engine its massively over-square proportions. This over-square design allows large (within the constrains of a reverse-flow configuration) valve sizes relative to engine capacity. A secondary benefit is the short crank throw reduces the accelerative forces on the con-rod allowing the engine to operate at significantly increased engine-speeds."
-
hobizoli
nagyúr
nekem igazabol csak a hajtokarok kellenenek belole kifejezetten abbol a blokkbol, egy hekkermotorba
ez az 1116ccm-s ún "short" Fiat128-s SOHC blokk, 12mm-l alacsonyabb a tobbi Fiat128-s SOHC-nal
meg a mk1 1.3Uno-ban is ilyen van, amugy 86-s furattal 55.5-s loket 1290ccm-s 1.3-s motor, de ott van mar a 80.5x63.9-s "magas" blokkos 1301ccm-s 1.3-s is
-
hobizoli
nagyúr
válasz
runner 125 #93183 üzenetére
azert ez sem semmi
-
hobizoli
nagyúr
válasz
DeFranco #93022 üzenetére
ja, csak ki a tosz bizonyitotta volna be, hogy ~135-l mentem es nem 160-l? meg hogy nem csak siman belementem hatulrol a 95-l csettego tatterba, mert nyitott szemmel aludtam, hanem kozvetlenul elem valtott savot, boven a fektavon belul?
foleg, hogy utana jon a nekem 40 eve van jogositvanyom es nem volt meg egy koccanasom sem cimu megmagyarazo szovege, es jaj a szegeny baaacsi, es fu a felelotlen szaguldozo fiatal-----
ennel a rezesova-s ugynel is azt nem ertem csak, hogy ott volt az a autopalyas felvetel par km-l korabbrol, ahol veret a belso savban, a kulsoben meg ott halad az a valagnyi kamionhogy na azok kozul mennyi allt meg es vette le a poroltojat eloltani azt a meg csak egni kezdo autot? vagy akar az aminek nekikoccant az utkozes utan a Punto
a kamionokon ugyan is kotelezo a tuzoltokeszulek, mindegyiken ott van/volt, es ha 1 nem is eleg erre, de 4-5 vagy akar 8-10 siman, annyi kamion meg boven volt ottazt meg siman el tudtak volna oltani azzal es akkor lehet nem hal meg senki benne, ha mar akarhogy is, de meg is tortent a baleset
azokat is mind be kene sittelni melle, ugyanugy egy peldat statualva ezzel is -
hobizoli
nagyúr
válasz
DeFranco #92993 üzenetére
asbz nem vededno az ittas vezeteset, de amiket neha latok autopalyan a belso savba emberek hogy valtanak savot azert az is meger egy miset
nekem volt az M5-n egy qrva hasonlo szitu, Fobia 1.2HTP potos kamion mogul 92-vel ki
en meg jottem a belsoben 135-140-l
ugy kerultem el hogy ne lokjem fel, hogy ahonnan o kijott oda berantottam az autot plusz satufek, igy is majdnme bebucoztam a alafutasgatlot a potkocsin, a pocsomet nem raktam volna koze
de mogottem amugy 200-250m-re jott a kovetkezo auto, siman kifert volna, de neeeeeeeeeeeemamikor megelozte , en is osszeszedtem magam, melle erve atneztem, hogy hatha int hogy ize bocsi vagy vmi, de semmi, papika markolta a kormanyt szogmereven elore nezo fejjel, mamika mellette detto
-
hobizoli
nagyúr
a 4 utemu 1.3-s Wartburg motor siman jo bele
sot, eleg csak a belsejet kicserelni a hosszabb loketure, a blokk a motorszam miatt maradhat isde a 1.6-s VW motor is jo bele viszont ott mar nagyobb a furat is, ott mar az egesz motort kell atrakni
1.3-sbol meg volt a Polo-ban a G40-s motor 114loval:
"At the heart of the Polo GT G40 was its 1.3 litre G40 internal combustion engine (engine ID code: PY). It displaced 1,272 cubic centimetres (77.6 cu in) from a cylinder bore of 75.0 millimetres (2.953 in), and a piston stroke of 72.0 millimetres (2.835 in). The G40s 'G-Lader' supercharger had an inlet diameter of 40 mm (1.57 in), hence the "G40" name. This G40 engine produced a maximum motive power output of 85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) at 6,000 revolutions per minute (rpm), and generated a torque turning force of 148 newton metres (109 lbft) at 3,600 rpm.
Stopping power included uprated front disc brakes, now radially ventilated, sized at 239 millimetres (9.4 in) in diameter by 20 millimetres (0.787 in) thick, with ATE single-piston sliding calipers.
Standard roadwheels were 5.5Jx13H2 ET38 silver 'Hockenheim' alloy wheels.
Performance figures indicate it could complete the standard discipline of sprinting from a standstill to 100 kilometres per hour (62.1 mph) in 8.1 seconds, and could go on to reach a maximum speed of 195 kilometres per hour (121.2 mph). "
Trabiba ez is befer.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
DeFranco #92668 üzenetére
ooo, hat akarmit hengerfejesre lehet kuldeni, csak ugy kell hozza tiporni a gazt
es ezt akkor is sima ugy, ha 8k km-kent cserelsz benne olajat
nagyobb terhelsen tulmelegszik a viz [moderálva]egy kicsit lehasznalodott hutos autot nagyon tiporni sem kell, halal siman at lehet egetni a tomitest
ezekre meg ra lehet segiteni azzal is, hogy dzsuvasak az injektorok, es terhelesen beszegenyedik a benzin-levego keverek, ettol 900-1000fok fole melegszik a kipufffgazhomersekelt a idealis 7-800-rol, egyreszt jobban melegszik a viz is ettol - ha a huto mar nincs a helyzet magaslatan akkor a fenti elirt tortenet jatszik...-, es ettol a melegebb EGT-tol mechanikailag is elgyengul a tomites anyaga is
a melegebb gaznak a nyomasa is nagyobb, es azt a legyengult anyagot egy nagyobb nyomasu es homersekletu gaz terheli
a legszebb amikor mar be is kopog az égés, akkor egy 2000m/s-s nyomasloket is oda-oda basz neki----
ezzel el lehet menni 180fokig:
literje par ezer fizetotaller, es vizmentesiteni kell elotte a teljes(!) hutorendszert
4x jobban vezeti a hot, mint a viz, es 180fokig nem forr fel, fagyallo sem kell bele, minusz 40-nel sem fagy meg
[ Módosította: radi8tor ]
-
hobizoli
nagyúr
igen
csakhogy alapvetoen NEM KELL szamitanod egy joval a megengedett sebesseg felett alacsonyan repulo targyra
es pont ezert a motoros a hunyo itta motorosok azt felejtik el, hogy ok tavolrol nezve egy vekonyka kis semmik, es nehez eszre venni a ha jellemzoen fekete rucijukban jonnek vmi sotet hatterbol
pont ezert nehez felmerni a sebesseguket is, hiaba vilagitebbol a szempontbol ugyanolyan balf@szkiraly az osszes, mint a bringasok is
abbol is a legtobb csak alibi lampazik, vagy meg azt sem, minek ra, mert ő lát
(mindeki mast, aki rendesen vilagit)amikor meg meg van a szituacio, akkor jaj szegenyke es mindenki mas a hibas, csak pont o nem az
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
!Overdose! #91582 üzenetére
persze, tele vannak az utak boyracerekkel meg a masikveglet fosojankokkal is(!), akiknel ha 100m-l elotte mar visszamesz a savba is nekiall tok feleslegsen villogni meg fekezni, bizonygatva azzal maganak is meg akik mellette ulnek, hogy o aztan mennyire tudatosan defenziven nagyon okos vezeto is am, pedig valojaban csak gond van a latasaval mar
nekem is volt ilyen
kieloztem egy kistgk-k az 51-sen kis lassitassal lenduletbol moge erkezve, erre fosojanko master neki all villogni a tobb, mint 200m-rol, biztos nem szokta meg hogy egy kis szaros 1-s Punto kieloz egy furgont, ami tole csak ennyire tunik fel -mert a szomszedja nagybatyjanak a rokonanak altalnos iskolai osztalytarsanak az 1.1-s 55lojjos egysegenek 4-ben uvegelve es 5-be elszurva kellett ugyanehhez egy kifutopalyanyi hely is, de ez nem pont az a motorverzios db...-, na lenduletbol kieloztem a tgk elotti szgk-t is, aki moge eredetileg bementem volna normals esetben, meg ugy is sima ugy volt, ha nem fekezget akkor is fosojankozas nelkul is elferunk
okoskatörp meg akkoris lassitott amikor mar a szgk elott voltam sulyos meterekkel meg melle ertem meg razta az oklet....de minek azt szerintem sajat maga sem tudja igazabol azota sem, mert akkorra mentem mar 140 korul, annyival meg egy 80-90-100 csettego autot egy pillanat muve megelozni
a ket elozes osszesen sem volt 3-4sec haladas szerintem a masik savbanaztan jellemzoen ugyanezek a fosomesterek azok is, akik 90 helyett 75-l mennek orszaguton meg autopalyan nekiallnak 85-90-zni meg kamiont kielozni 98-l, pedig a orszaguton is mehetne annyival akar, es akkor nem kene palyamatricara kotlenie sem 9-10liter benzin/gazolaj arat, ha mar azert megy lassabban ott a autopalyan is, mert akkor kevesebbet eszik a taliga alatta
meg tukor nelkul valt savot, aztan ha kocc van, akkor jon a "nekem 25 eve van jogositvanyom es nem volt meg egy koccanasom sem, biztos nem en voltam a hibas", de addig max azert nem volt, mert a tobbi vezeto korulotte kivedte a sajat maga altal eszre nem vett vezetesi hibait
meg savvaltaskor nem indexel, mert az tudnia kene a mogotte haladonak de balra befordulaskor a csak_balra_kanyarodo_savbol igen, amikor meg nyilvan azert valtott mar savot oda, hogy beforduljon balra
egyszer meg minden sorozat megszakad -
hobizoli
nagyúr
válasz
szentkuti11 #91431 üzenetére
TJET Punto/Bravo-t vegyel inkabb
-
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz
EQMontoya #90860 üzenetére
jaj hagyjuk mar ezt... akksi aszondja hello es most marpedig cellazarlatos leszek, akkor mar viteted is a bontoba az autot...?
tegnapelott lattam a M0-n pont nezegettek egy "hibatlan" Corolla nyitott kazanfedelet belulrol... de biztos csak a tanksapkat kerestek benne ott
ennyi erovel ne vegyel toyotat se -
hobizoli
nagyúr
nem pont o, bar o mar a hardcore verzio
vagy igazabol elmehetne mar gyari tesztelonek isde megint arra gondolok, amit irtam is a multkor mar ott is
hogy mar-mar minden meg van tunnerolva az auton, de meg mindig az a kis foscsi A5-s irolap meretu side intercooler van rajta, mert jojazhe'ahelyett, hogy mar elsokent a turbocsere meg az adagolo hekkeles meg a toltonyomas 1.5x-re emelese ELOTT(!!!) egy rendes,a gyarinal 4-5x nagyobb, front(!) intercooler-l kezdenek a dolgot, es nem a 90-100 fokos levegovel etetnek a motort, hanem igy nyaron is egy csupan 40-45 fokossal
amivel igy mar meg a szoggyari auto is javulna meg a gyari nyomason is, es a gyari turboval, mert a hidegebb levego egysegnyi terfogatban es nyomason tobb oxigent tartalmaz, vagy akkor amr emelhetne a nyomast is buntetes (fust) nelkul - ez szimpla kozepiskolas fizika/kemia amugy, de neeeeeeeeemna meg ez a szopodasok a szivosorokka isl, hat mindig mosolygok rajta, hogy a nagy uberalles VAG dizeleken milyen hoki szivosorok vannak, foleg a kamrasokon, mert azokhoz kepest a retek digo dizel TD Tipo szivosora egy kesz racing darab mar pl, mert azon egy akkora puffer terfogatu van alapbol is
tenyleg kb az az erzesem van mar, mint a hongdasokkal is, hogy egy jo tuningalapnak kikialtott autorol derul ki, hogy valojaban egy halom fos az egesz a komolyabb dolgokhoz, igazabol csak ket, ok nelkul felkapott markanev az autobuzik kozott, de amugy ezen kivul semmi extra...sot
azok is szegenyek inkabb agyig szopatjak magukat a feltengelyekkel, a szárával is meg a csuklokkal is, meg azzal az alublokkos, open deck-s, huvelyes motorral, aminek ugy kezdodik a tuningolasa, hogy szedd szet, dobj ki belole minden gyarit es lapatolj bele 3-500k-t uj, erositett cuccokra, meg tunnerold meg kb ugyanennyibol a hengerfejet is melle, aztan még imadkozz, hogy ne szakadjon le, vagy torjon a tunner szelep szara abban az igy mar 1M-s motorodban, meg ne torjon el benne a fotengely sem, meg ne kopjon el a 240kHUF-s Skunk2 veztengelypar sem benne 3-5000km alatt nullara
es ez "jo"...?mashol meg ez ugy van, hogy elbirja azt a szintet meg a gyari is
de akkor kerdem en, mi jobb, mi a valodi jo tuningalap?
nem az, ahol nem kell kidobalni a fel autot 25-30loeroert is mar beleolve egy kisebb vagyont?erre mondtam kint KKL-n az egyiknek, amikor beszelgettunk, hogy
....
-figyi, szerintem meg ti rossz autot hekkelgettek
-ááá, ehhez van "minden"
-uhm... abbol az 1-1.2M-bol, amiket ezekre a Civic-re betapsoltok, a Dacia 1310-t meg a Matiz-t is meg lehetne turbositani akar "megcsinalva", mert annyiert van ahhoz is mar minden cucc ehhez temahoz... mi ebben igy az a nagy vmi?
csak vagta a megsertodott pofakat erre, aztan odebb is mentes itt most lehet mosolyogni ezen, amit eddig irtam, de a digo 8v meg 16v szivo benzinmotorokban -de meg a frutti fapad alap 1.4i 70loeros Tipo/Uno motorban is-, (ugyan)olyan hajtokar meg fotengely van, mint a gyari turbosokban is, azt 2bar-l is fujhatod, igen, meg azt a gyarit is, es nem kell kicserelni, mert az nem torik el, es igy nem is viszi ki a blokk oldalat sem, a szeria szivo dugattyukat is fujjak itthon 1.5-2bar-l is akar, es semmi baja sincs tole, egy D-s vagy B-s motoros Civic-ben ekkor mar a blokk héja az csak, ami a gyári maradt, mert azon kivul mindent ki kellett dobalni belole, mert fele ennyi nyomasnal is mar reg elgorbult vmi vagy szettorik a g*cibe es lenullazza az egeszet, ahogy van
pl a TC motorban gyarilag is kovacsolt a fotengely, es a 6-700 loeros rallykrossz versenyautokban is csak ez a szeria gyari fotengely van, semmi 4340-s ún "billet" CrMo istenfasza darab 1500EUR-ert
persze lehet hozza venni, de nem feltetlenul szukseges a léte -
hobizoli
nagyúr
vagy lehet azert mesz tobbet, mert Ausztria fele haladva a myagar gazolajjal vegig emelkedik az ut, onnan hazafele jossz az osztakkal, akkor meg vegig esik
ezert folyik a Duna is arrol-erre, es nem forditva
nem veszed eszre a emelkedest, mert nem akkora, de a viz folyasiranya nem hazudik -
hobizoli
nagyúr
szerintem meg annal venni csak eszre, ami kényes technika
de amugy kajakra nem ertem ezt a VAG TDI maniat sem, ami kialakult magyarisztanban
foleg amikor tunneroljak is, de legtobbszor agy nelkul, es sugarzik a juzerbol, hogy valojaban fingja sincs mit csinal, meg miert azt
-
hobizoli
nagyúr
válasz
runner 125 #89979 üzenetére
Seat-nal mar a szalonbol mar ugy vehetted at az autot 0km-sen, hogy gyarilag fel van okositva az ECU benne, mert ez az extra listan volt egy opcio
-
hobizoli
nagyúr
válasz
runner 125 #89969 üzenetére
hujeseg
van itthon 1.9-s tunnerolt dizel is, ami 280 losot, a Ibiza Cupra 1.9TDI gyarilag volt 1.9-bol 160lo ezelott 10 evvel, es a gyari (!!) Adrenaline! csomaggal 190lo es 400Nm, gyari garival
vagy 2.0 dizelbol miert jobb vagy kevesbe hegyezett technika a 170 meg 183lo? amit akarmeliyk nevesebb tunnerceg csuklobol felhuz 200loig 10perc alatt garival -
hobizoli
nagyúr
válasz
DeFranco #89878 üzenetére
azert egy ujan 5M-s atlagos autot 5 evesen megvehetsz 2M korul, vagy siman alatta is akar
ujabb 5 ev es 60 honap alatt meg nem fogsz rakolteni havi 45-50k-t fixen az ziher, mert az uj auto ennyit bukik az ertken per ho, mire az ujan 5M-s auto 5 eves korara elbukta az ujkori erteke 60%-t
plusz a 5 eves kocsit fele annyiert leszervizelik barhol, az ujat meg viheted a gari miatt a markaszagszervizbe -
hobizoli
nagyúr
válasz
DeFranco #89869 üzenetére
azert 5 ev alatt ritkan koltod ra egy autora az uj kori ertekenek 60-70%-t szervizekre, mert kb ennyit bukik az erteke ennyi ido alatt
plusz tt vannak a vastagceruzaval irt kotelezo szervizek arai is az ujnal, amiket egy 5 evesen vett 10 evesig hasznalt autonal magasrol leszarhatsz -
hobizoli
nagyúr
válasz
gaborbol #89762 üzenetére
en azt azert erdekesnek tartom, hogy US piacon ugyanannak az autonak fele km a olajcsereperiodusa, mint EU-ban
es ott nagyobb tavok vannak konstansabb sebseggekkel, kb amolyan longlife periodusnak is megfeleloen, es megis gyakrabban kerik az olajcseret ugyanarra a modellre, mint itt -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
Tóta neki (?)
Új hozzászólás Aktív témák
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- BMW topik
- Synology NAS
- AliExpress tapasztalatok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Felújított laptopok számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
- BESZÁMÍTÁS! MSI H110M i7 7700 16GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD GTX 1660 6GB Zalman N4 Cooler Master 400W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 256GB Midnight Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2048, 96% Akksi
- Bomba ár! HP ProBook 440 G7 - i5-10GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Gar
- 138 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest