- Mobil flották
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Integrale #104261 üzenetére
Facebook-n lattam tavaly, hogy csinaltak egy replikat az eredeti sablonokbol legyartva
Hyena meg vmi Zagato(?) gyartmany volt asszem, sokkal jobban hasonlit a mk2 Delta-ra, mint az mk1-re, mintha a kupe valtozata lenne annak, lejjebb van a teteje...vagy a gyar csak feljebb rakta a mk2-ét
-
hobizoli
nagyúr
válasz
!Overdose! #104252 üzenetére
mk1 UnoTurbo ie kmoraegyseg piros szamlappal
meg Alcantara belso -
hobizoli
nagyúr
válasz
runner 125 #104254 üzenetére
Toivonenn-k egy ilyen zuhantak egy szakadekba Crespo-val, amiatt lett betiltva az egesz GroupB is
-
hobizoli
nagyúr
válasz
runner 125 #104254 üzenetére
a piros az az utcai verzioja az S4-nek, amitol a racse valtozattal lehetett menni egyatalan a GroupB-ben
nem sok keszult belole, mert a kovetelmeny szerint min 200db-nak kellett lennie belole utcara is, es hat sokkal nem is csinaltak belole tobbet, meg nehanyat azokbol is ujrahasznositottak versenyautonak
ehhez kepest pl a Ferrari F50 is mar egy kesz tomegmodell
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
szőröscica #104075 üzenetére
benzines auto? vagy turbos... vagy miez?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Kornel #103955 üzenetére
geoscsiga?
abbol a kinait nem ismerem, de az egyik kinai gyarto benzines fixgeosat igen
az vmi qrva jo, viccen kivulMAP szenzort mar azert kellett nagyobbra cserelni, mert nem latta a 2bar feletti toltonyomast az ECU
nem pont 2-n jart mar az auto akkor sem, hanem kicserlve a MAP szenzort mar lattuk, hogy 2.2-n jart eddig is, multkor allitgattuk a manualis szabalyzot, befujta a 3bar-t ises a kinai turbonak semmi baja, pedig -es most kapaszkodj- csak "olajos" turbo, vizhutesnek meg helye sincs rajta...hm?
ugy all benne a tengely, mint uj koraban is, 2-2.5 ev nyustoles utan mar, zsirujan kerult 110k-bavicc
ami a legnagyobb vicc, hogy ennek a kinainak is van mar tobb kinai klonja is -
hobizoli
nagyúr
válasz
Tsebacsi #103919 üzenetére
hat altalaban ami 5-6sec alatt ugrik kilora, abban mar van elég jedi amugy is, mert nem a semmitol gyrosul 5-6sec alatt 100-ra amugy sem
amiket havercsavoekkel buzerlagatunk Punto-kat azok is 5~5.5sec korul vannak 100-n FWD-n, attol fugg mennire sikurult jol elndulni vele
201m-n 140-142km/h-ra szoktak felgyorsulni 8.3-8.5sec alattes ez barmifele autobol kipakolas nelkul ertendo ido, mert a street kategoriaban mennek, ahol semmit nem szedhetsz ki, es csak street legal, E jelu rendes utcai gumi lehet az auton is
-
hobizoli
nagyúr
válasz
szőröscica #103847 üzenetére
igen
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
!Overdose! #103611 üzenetére
annal vezermutengely fazisszog modositas van
oda-vissza el fokolja a vezermutengelyt a fotengelyhez kepest menet kozben, ezzel kinyujtva az un powerband-t -
hobizoli
nagyúr
hat igen, ezt nagyon elbasszak es mar sajnos eleg reg ota
reg ki kellett volna kukazniuk a komplett marketingosztalyt ahogy van, es gyokeresen atalakitani, vagy vmi kulso ceggel feltunnnerolni, mert ezek nem tudjak eladni a termeket megfelelo mennyisegben, meg a fejleszteseket beégetni az agyakba
(csomo ember azt se tudja, hogy TDI nev az nem egy konkret dizel technologiat jelol csak, hiszen 3 fele dizel rendszer is ugyanezt hasznalta)ennelkul meg lofuttykos az egesz, hiaba jonnek az innovativ dolgokkal, meg iparagi szabvannya valo technologiakkal
-
hobizoli
nagyúr
válasz
parandroid #103497 üzenetére
na pont ez a marketing, latod
orrba-szajba nyomjak a TDI reklamot a TV-kben, akkor ez rogzul a fejekben, meg van az un gerilla marketing is
hiaba nem volt elso meg nem is a csucs, meg amugy is csak egy gyujtonev, hiszen a TDI logo alatt a motor lehet adagolos, PD meg CR rendszeru is
Croma az nem sedan Tipo volt, mert az a Tempra volt
Croma-ban voltak turbobenzin motorok is, szivok is, meg ez a TDid motor
de a Passat-ban ekkor mi volt? egy G60-s betegagy motor, meg az oskovulet 1.6TD 95%-ban intercooler nelkul 70nyihaval...woooowaz meg hogy miert nem orvendett nepszerusegnek orok rejtely marad kb, mert rohadni is jobban rohadtak a Golf-k a Tipo-nal, okosabb technika volt mar akkoris a digokban, nagyobb volt az utastere is, meg tobb extra is kerheto volt belejuk, klima is volt akar, meg egyes motoroknal mar szervo, 4 tarcsafek alapbol
ja hogy ezt altalaban mar senki sem tudta, mert a fubazzeg a goooof az aztan az uuuu----
ez kb olyan mint a miert vesz a juzerek 80%-a intel CPU-t dragabban, amikor qrva mod nem hasznalja ki, csak tobbe kerul, es kevesebb jut masra mellette, ami meg fontosabb lenne, mint az i5-s vagy i7-s CPU, de mar csak egy hoki VGA-ra jut mellette
AMD-bol meg vehetne egy CPU-t kevesebbet es melle maradna egy generacioval jobb VGA-ra is, amivel maris jobban menne a game is a csucs CPU nelkul is, hiszen alatalban nem unlimited ammo van erre sem, hanem egy keret, amibe be kene ferni
de megmondtak neki hogy azt ne vegyen, mert fagy, vagy nem is hallot rola, hogy van egy masik gyarto is,e s az o igenyeinek qrva mod eleg lenne az is, kevesebbert
es ha megkerdezed utana miert azt vett, akkor 10-bol 9 aszondja erre, mert ezt mondtak neki masok, hogy az jo lesz neki
de azoknak a masoknak persze semmi sem darga, ha egy mas vki penzet kell kolteni eppen
azon meg kulon szoktam rohogni, amikor vki a Celeron-tol varja a sebesseget, mert a zi sintel, amikor ugyannyiert 4 magos AMD-t vehetett volna, ami azt a Cerkat korbehugyozza oda-vissza
de a zakkoris intel es punktum, ha beszaggat rajta a 1080p-s youtube video kozben -
hobizoli
nagyúr
válasz
Kornel #103492 üzenetére
asztaaa...
VAG feltalalta a spanyolviaszt megint, mint csinalta "TDI"-nel is anno, amit a digok mar vagy 3-4 eve nyomattak akkor a Croma 1.9TDid-ben, es aminek mar akkor is valtozogeos csigaja volt, amikor az agyonsztarolt dizel kettesgolfban egy elokamras fixgeos kotyogo volt csak az uberjurgen dizeltechnologia csucsa
Fiat Powertrain Technologies released information about new twin stage turbo (twin turbo) version of this engine in summer 2007, engine is available with two power levels, first one is producing 180 PS (132 kW; 178 hp) and second one 190 PS (140 kW; 187 hp), both have a maximum torque output of 400 N·m (295 lb·ft) at 2000 rpm. 180 PS version production started summer 2007. The engine weighs approximately 185 kilograms (408 lb). This engine will be sold both to Fiat Group Automobiles and other brands, but the 190 PS (140 kW; 187 hp) version is reserved only to Fiat Group Automobiles
a jurgenvagen ekkoriban dobta ki a szemettelepre a sajat PD technikajat... ami amugy kesobb jott ki a digo CR JTD-nel es mar lassan 10 eve nem is gyartjak
-
hobizoli
nagyúr
válasz
parandroid #103394 üzenetére
-
hobizoli
nagyúr
válasz
gzbotii #103381 üzenetére
a dizel JTD-k eleg jo konstrukciok, tobb mas autogyar is atvette azt a motort
amugy a benzinesekkel sincs olyan fudenagy gebasz, mint pl a VAG-knal
egyik munkatarsamnak egy 1.4 6speed Stilo-ja van, ujan vettek, meg ~2008-ban van benne 320k km, es most volt benne a kupplung cserelve eloszor
a legszurohaz a kipufogo leomlo sugarzo hojetol megy tonkre, neki ez 6 evesen jott ki, na az tenyleg nem olcso hozza meg a bontokban sempersze ha ele rak(na)nak egy hovedo lemezt, akkor az megovna ettol...
az hogy vmit rtkan ashznalnak semmit nem jelent
tesom is volt hogy 2 honapig nem inditotta be az Ignis-t, le is merult benne az akku
a 2. ilyen utan mondtam neki, hogy akkor alljon inkabb itt, majd neha gurulok vele -
hobizoli
nagyúr
válasz
parandroid #103364 üzenetére
a Palio Weekend, az egy mk1 Punto kombi bodeval
haaat eleg khm, na
-
hobizoli
nagyúr
válasz
!Overdose! #103362 üzenetére
kettes generacio mar nem ennyire absztrakt
-
hobizoli
nagyúr
válasz
nyogo83 #103331 üzenetére
nekem EDC15-s az ECU abban, de nem OBD2-s a csati hanem a proszto 3 eres, es azzal leehet ratennia ODB2-s ELM327-t
qrva Alfa-kban ugyanez az ECU ODB2-s csatis mar alapbol
allitolag ebben is lehetne az, csak nincs kiepitve gyarilaga mk1 Punto GT Motronic 2.7-sét akartuk volna nezegetni, ha lenne mivel
mert azt meg hibakod kiolvasok kozul sem olvassa akarmi, gondolom vmi nem tul elterjedt vagy egzotikum protokollt hasznalhatott akkoriban meg a Bosch ennel
en 10-11ev alatt 2 gepet lattam osszesen, ami azt vitte
az egyik a gyari FIAT Examiner volt, a volt veresegyhazi FIAT-Alfa-Lancia szervizes kikepzo kozpontban, mondjuk ennek gyari mivolta miatt muszaj volt tudnia, meg egy Bosch szervizben egy kezi kiolvaso, aztan ennyi
a ELM327 az se kep se hangirni meg nem lenne nagy vmi szinten ha lenne mivel belenyulni
standalone ECU-ban meg bevalt benzin-gyujtas tablat kene atultetnimondtak meg vmi EPROM emulator bigyot is, hogy a gyari EPROM helyere egy IC foglalathoz hasonlo vmi megy be egy kabellel, ami igy valos idoben irhato mar, es a vegleges verziot ki lehet irni utana egy EPROM-ba
na az sem lenne rossz pl
-
hobizoli
nagyúr
Motronic ECU-t tudja vki mivel lehet edit-lni?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
parandroid #103274 üzenetére
digoknal mondjuk a Alfa feljebb pozicionalt, a VAG is inkabb az Audi-t celozza oda, nem a Skoda-t
-
hobizoli
nagyúr
Jaj...
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Typhoon47 #102983 üzenetére
nem is a szabvany 90fokos parkolohelyekkel van a baj, hanem amikor nincs kijelolve a helye es a haladassal parhuzamosan kell allni
ott csak annyi hely van, amit hagytakes ott maris nem mind1, hogy egy Yaris, Punto Swift stb meretu vasat mar beraksz vhova, vagy mesz meg egy haztombot, amire talalsz vegre egy Mondeo meret kompatibilis masik helyet
azert en is eszreveszem, hogy az Ignis-l vagy a Punto-val mennyire konnyebb parkolohelyet talalni a kombi mariskahoz kepest
-
hobizoli
nagyúr
válasz
FrankMonzano #102973 üzenetére
mk2 Punto 1.2 16v, vagy mk2B Punto 1.4 16v
-
hobizoli
nagyúr
válasz
mycso #102934 üzenetére
az egy hengerrel tobb, amugy ugyanaz
nem varialnak ezek sokat
a 156 20v-ben az mar 175-180lo meg ~380-400Nmez 1.9 16v 150lovas motor amugy a Fiatokba nem nagyon kerult
es Alfa az mindenben eggyel jobb cucc vanDoubleWishbone futomuve/McPherson
valtozogeos a csigaja/fixgeos
6-s a valtoja/5-s
kerheto a Q2 torsen sperr is (1.9 150lovasba tuti volt 147 Q2-nel)/nem kerheto
OBD-n at irhato/fix chip van, kiszedve lehet csak buziznia sima 1.9JTD 115lovasnal van olyan diffi is, hogy 5-s a valto, de a Alfaban a nyomatekcsucs 40Nm-l feljebb van irva, de csucsban ugyanannyi Nm-t tud (meg ezzel loerot), mint a parhuzamosan vele gyartott 182-s Bravo-kban ugyanez a motor
de amugy eleg egyforma amotor ezeken kivul
Marea-ra siman jo a fixgeos IHI turbo helyett, a 156 20v valtozogeos T25VNT-je, meg a 166 20vMultijet 2256V-je is, 1:1 felmegy gyari kollketorra meg downpipe-ra az is, a 2256V az csucsban tudna fujni kb 220-230lovat is
(Sonky kitiporna belole 260-270-t is talan, megfeleloen nagy kapacitasu csucsokkal megtamogatva)ez ilyen termekpozicionalas miatt van igy, mint ahogy a VW-knl is az Odi a mindenben a legeslegesebb
-
hobizoli
nagyúr
válasz
werszomjas #102910 üzenetére
hat ha meg 200km-t elmentetek azzal az felvizesedett olajjal oregem, akkor nyugodtan keszulj be melle egy fotengely csapagysorral is...
-
hobizoli
nagyúr
válasz
parandroid #102798 üzenetére
pedig egy TJET motor sokkal kevesbe nyugos konstrukcio, mint a VW TSI-jei
csak hat a begyepesesdett eloiteletek ugye... foleg tudatlanul
-
hobizoli
nagyúr
válasz
!Overdose! #102446 üzenetére
nem nehez csinalni, mert 200k korul kapsz egy donor jobbkormanyos Coupe-t, amiben az a motor volt gyarilag is mar
mivel a padlolemez (is) azonos, gyakorlaitilag onnan csak LEGO-zni kell a dolgokat az egyik bodebol a masikba
minimalis elteresek vannak csak a jobbkormanyossag miattegy feheret tudok
-
hobizoli
nagyúr
válasz
!Overdose! #102441 üzenetére
6gen QP D15?
USDM-ben volt 1.5-s VTEC-E belole -
hobizoli
nagyúr
válasz
FrankMonzano #102405 üzenetére
mk2 Punto az jo lenne, kis varosi auto
-
hobizoli
nagyúr
mert sokkal gyakoribb a csereperiodus is, a fele-ketharmada az itteneiknek ugyanarra(!!) az autora
azaz jobban porog a forgalom, kevesebb ideig kell tarolni a raktarokban az olajat, nem all benne a penz addignezd csak meg egy sima Milka meg egy chili toltetu masik tabla csoki arat, utobbi 4-5x annyiba kerul
csakhogy a Milka-bol kozben 100x annyi fogy ugyanannyi ido alatt, igy a fajlagos koltsege kisebb, lehet csak 50Ft-t keres rajta a ceg, de igy idoegyseg alatt az megis tobb profitot termeljobb a suru filler, mint a ritka forint
-
hobizoli
nagyúr
válasz
runner 125 #102363 üzenetére
és szeritned Gönland meg Belgium az vmi tipikus benzintemető hely?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
hurenzon #102049 üzenetére
az a baj ezekkel a 5-6gen civic-ekkel, hogy szinte minden fanboy vmi megagiga tuningalapnak kepzeli
pedig igazabol qrvara pont nem az
legtobbje azt latja, hogy na jon az x meg az y a kulonbozo versenyeken es fubazzeg repesztenek
de ok ezt onreklambol csinaljak, mert mind ebbol elnek, hogy ezeket latva az elalélt fanboy juzerek hozzajuk hordjak megtunneroltatni a sajat autojukat is, jopenzees hiaba van hozza annyi minden, ez pont arra bizonyitek igazabol hogy gyarilag(!) annyira ki van dekazva, hogy hozzanyulsz barhol is elkezdve akkor cserelhetsz kb mindent, ez hozza magaval azt, az miatt ezt is ki kell ganyezni belole... ami gheccci sok loveba fog fajni, az ziher
athuvelyeztetni, meg a blockguard, also nyugvocsapagy merevito, meg a kovidugo es a H avgy I profilos hajtokarok, meg a kompletten "megcsinalt" hengerfej, etc etc, nem is marad gyari alkatresze benne szinte, mire vegzel
es ha magad csinalod is az egeszet, hogy nincs munkadij sem, a kicserelendo alkatreszek bodulet ammot kitesznek mar akkoris
ennyi mindent kicserelve a zsigulit meg a dacia-t is meg lehet fujni, mert ezek a cuccok a megfelelo mennyisegu loveert vannak azokhoz is (altalaban a gyartok itt mar nem tesznek diffit, hogy mibe kell, egy arban megy)
ha meg csinaltatod, akkor nyugodtan szamolj hozza egy minimum 200k-s munkadijat is, mert ezt senki nem a sarki pistabacsi szerelovel fogja osszerakatni, hanem olyannal aki mar latott ilyeneket, az meg tobbnyire mas dijszabas szerint melozikha meg beut a menyku, akkor ujra osszerak(at)ni megint egy valag lovetta
ami a jo tuningalap igazabol, hogy alig kel vmit cserelni, es ugyis jo
-
hobizoli
nagyúr
ezeket iden osszel mar lehet kapni...?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
mycso #101830 üzenetére
digoknal meg az volt a szokas, hogy a hatso lengokarcsapagy (nem szilentes) megkotlik, akkor lathatoan negativba bedol az a kerek, ahol a hiba van... meg sitty-sutty megzabalja ott a gumit is a belso oldalon
ugyhogy erdemes akkor egybol megcsinaltatni, mert akkor a gumit nem kell pluszban cserelni melle
-
hobizoli
nagyúr
válasz
VegyesTamás #101822 üzenetére
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tboy93 #101687 üzenetére
az a feher 6G3D VTI is csigas, egy ilyen szintu turbositasi mutatvany siman benne van 1.5megaforintban
meg ebbe tolattak vagy drifteltek bele Sopron-ban tavaj aprilisban vmi BMW-vel egy utcaban, szoval pl jobb ajtaja nem valoszinu, hogy az eredeti
napokig kerestek a Facebook-n a kepekkel, de meg is lett az elkoveto is
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tboy93 #101615 üzenetére
ja, de akkor mit akarunk ezzel itt, csokolom?
a turbo olajbetap csovet gondolom okosan nem csereltek ki melle
reszben eldugult a benne lerakodott olajsartol, lecsokkent keresztmetszete, es elegtelen volt kenespl sok helyen csak ugy garis a turbo, ha uj olajbetapcsovet is veszel egyuttal hozza
-
hobizoli
nagyúr
az tuti, hogy egy kb nulla motorvalasztekkal meg foghijas opciokkal gyartva igazabol nem is tud sok minden elromlani benne
bar mondjuk a 2.2-s dizel fiaskot vhogy ilyenkor szeretik szelektiv amneziaval diszkreten a feledes homalyaba burkolni
meg a 1.4-s benzineseknel azt a motorcsere dolgot is, hogy elfelejttetek hirtelen, nem?
meg volt az a gazpedalszenzoros tortenet is...de ezen kivul megbizhato, ja
-
hobizoli
nagyúr
arra irtam, a G Astra elott "mind"-t, hogy F Astra, B Corsa, A Omega, A Vectra (Calibra) ... stb mind rohados
lehet nem minden egyes darabnal jon ki, de ezeknel elegge gyakori a hatso kerekiv es a kuszob rohadasa pl, foleg azoknal jon elo megroggyantas nelkul is, ami nem metalfenyu
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tboy93 #101417 üzenetére
lehet
ha eszreveszik
ugyanis a turbo a tuzfal felol van a szivosor es a kipuff kollektor alatt (reverseflow hengerfej)PuntoGT-nel nappal sem latod meg, csak ha tudod hol kell keresni, mert olyan eldugott helyen van
Tipo-nal mondjuk tobb a hely, de inkabb korulotte marad tobb, mert maga motor mint komplett egyseg az nyilvan ugyanannyira kompakt meretu lenne abban is -
hobizoli
nagyúr
válasz
hobizoli #101412 üzenetére
amugy meg ami jol buzeralhato es vmivel nagyobb, meg nagyobb van hely a motortereben, -ahogy neked az kene...-, az a facelift-s 3 ajtos Tipo 1.4i, ~kilootven egy auto magyar rendszammal
na az egy PGT motor a turbo nelkul
csak felpakolod ra a turbos cuccokat meg at az elektronikajat es go, a motorbelso nulla modositas nelkul elbir 1.5bar nyomastannyival mar eleg jol lehet osztani az eszt
tovabbi elonye ennek, hogy a bode alapbol kompatibilis a 2.0TwinCam blokkal is, amit pl a Delta Integrale a 155Q4 is ezt hasznalt
pl a Integrale vagy a Q4 hajtaslanca is atdobhato bele, elso-hatso osszkerekes futomu segedvazzal kompletten, mert a rogzitesek pontosan ugyanott vannak, egyik havercsavo most ezt csinalja eppen egy 145-be
raadasul a 155-ben volt V6-s "Aresi" motor is -amibol a 147-ben volt a 3.2 V6 24v GTA is-, tehat az is belemehet, meg a Bravo HGT 5cyl 20v vagy a Coupe 20vT motorja is jo beleezek ugyanis mind szinten Tipo padlolemezesek
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
!Overdose! #101227 üzenetére
ez a szivosor mar az Opel hujesege, a digokban ilyen nemvan
-
hobizoli
nagyúr
válasz
killer1203 #101205 üzenetére
Bosch benne minden, mint a jürgenekben is
a 1.9-2.4JTD-vel nagyobb nyugok nem szoktak lenni, a legytomegmero hal meg idonkent, ha elkoszolodik a hőfilm felülete idovel, az eloirtnal gyakoribb legszurobetet cserevel lehet ezen a hajlaman javitani
Alfa-ban Fiat-kban Opel-ben Saab-ban Suzuki-ban ugyanez a 1.9-s motor van, a 2.4-s csak a digokba ment a ketto kozott annyi a diffi, hogy a 2.4-s az 1 hengerrel hosszabb motor (5 hengeres)
de ilyen 1400-1500kg-s bodekba az 1.9-s mar lehet kicsit khm... meg a 2.4-k jobban fel vannak szerelve altalaban mar alapbol is, ott az egyikben meg allofutes is van pl
-
hobizoli
nagyúr
válasz
killer1203 #101196 üzenetére
-
hobizoli
nagyúr
nezd meg vhol online a ket hengerfejtomitest
de az adagoloja is biztos mas, meg szerintem a dugattyu is
az hogy a furata meg a lokete egyezik, az egy dologeccerubb egy egesz motort szervalni
az elokamras dizelek amugy is konnyebben hengerfejesednek, ha hidegen is cipőzik őket
a TDid-n kék szinu a TurboDid felirat, a hagyomanyos elokamras turbodizelen meg a a TurboD felirat piros szinu hatul
a Croma-ban parhuzamosan volt mindket 1.9-s verzio, a Tipo-ba csak a prolibb TD meg a szivoD volt...meg az 1.7 szivoD
en mk1 Punto-soknak is mondtam, aki dizelezik, hogy 1.7D/1.7TD helyett vagy min a Tipo fele 1.9TD-t kene beszurni, mert mar az is majdnem 1.5x karcsibb a +200ccm es a intercoole-.e miatt (1.7TD-n nincs intercooler se), vagy a Croma fele 1.9TDid-t, de egy rendesebb front intercooler-rel, egy jo geos turboval alulrol is vinne mar azt a kis bodet, kis fogyi mellett... a 4 tarcsafekes stabrudas futomuvel a GT-rol, stb, kb 110lo meg 250Nm nulla fusttel, siman jo
...es az nincs tele elektronikaval sem meg
es a Tipo is nehezebb bodejaval is meg a hosszabb valtojaval is jobban veret kilora a 1.9-s motorral, akkor a kisebb bode kicsit megokositott motorral meg siman jo lenne egy 9sec koruli 100-s sprintre is, es nyomatekbol menne alul-felul f@szan orszaguton is
-
hobizoli
nagyúr
mert az is csak 150lo volt 2.0 DOHC 8v megoldasban
meg kis turbo volt rajta, hogy a Croma nagyobb bodejat alulrol meglenditse, fent viszont elfogy a szuszbolde az Integrale 8v motorjan mar nagyobb csiga volt az 185nyiha alapbol
mondjuk a TDid-vel nagyot alkothattak volna, de azt eleve csak belpiacra toltak jodarabig
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Zola007 #101186 üzenetére
hidd el, atb@szos a dolog, mert ket kulon vezermutengely haz van, de akkoris csak 8 szelep van valojaban az 1.6-s a hengerfejeben (ez a motor volt korabban a Ritmo 105TC-ben is 1.6 DOHC 8v, es ott volt meg 125TC meg 130TC is 2.0 DOHC 8v)
egybekent a furat a 1.6-1.8-2.0-ban egyarant 84mm es a loket valtozik csak (71.5-79.2-90), szoval akar sufnituninggal a DOHC 8v fejet ki lehet cserelni a DOHC 16v-re is... de gyarilag(!!) ilyen verzio nem volt belole
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Zola007 #101182 üzenetére
1.6 az 8v volt csak, ha SOHC ha DOHC, akkoris
Tipo-ban egyedul a "Sedicivalvoe" 16v hengerfejes, az osszes tobbi csak 8v volt
a TC blokk hiaba ketvezermutengelyes, akkoris lehet csak 8 szelep van benne
(mondjuk azok eleg nagyok is, 45-48mm koruli)a Tipo elott talan nem is volt a TC blokkbol 16v hengerfejes verzio (1.8 16v, 1988-1990, 1991-1995 2.0 16v)
-
hobizoli
nagyúr
ez a 2. kep egy 16v/TD loko
a prosztobb verzioknak nem ilyen van gyarilagazoknak azert van ekkora, hogy a olajhutonek meg a TD-nel az intercooler-nek is legyen levego bal es jobb oldalt
a prolibbakban meg csak vizhuto van amugy is, meg max klimahuto, de az kozepen van a vizhutore csavarozva -
hobizoli
nagyúr
válasz
Mágus2 #101149 üzenetére
legytomegmero nincs ebben?
az nem adna uzemanyagot, ha nem lat aramlast (smoke limiter)nekem ez volt a nyugje, nem volt semmilyen kulonleges hangja sem a motornak, csak ecceruen nem ment szart se
a kipufogo meg olyan szaraz meg tiszta, mint a ho, mivel olyan szegeny AFR-l jar a motor, hogy csoda nem all le
turbonyomas sem volt miatta rendesen, 0.2bar volt uveghangon, de uzemanyag nelkul az olyan, mintha nem is lenne -
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
m3tr0 #101122 üzenetére
hat en nemtom, de a motorba is amit belocsoltak meg a gyari allapotahoz kepest, es benzinnel 280lobol lett E85-l 330lo..., kivancsi lennek ehhez a motorhoz van-e Nismo ECU remap, es azzal a gyari 3.5 v6-s motor mennyi paripa lenne, egy csavar vagy alatet kilazitasa vagy csereje nelkul is, gyariban
penzszivattyu ez csak igyesszel csinalva fele ennyit nem szopott volna vele, meg lenne kenyelmes 450lo meg 500Nm, meg nem hegyezve is
kelett volna ra ket kisebb csiga, nem kell szetfujni es alulrol huz vele revlimitig, szetforgani sem kell meg a valtoval harcolgatni, hogy bent tartsa a "jo" savban a motort, 2200-2500rpm felett barhol ralepne a gazra: "megy"
a kovicucc ahhoz is pontosan ugyanennyi lett volna -a dugo mas CR-l keszul...-, de nem kell a ITB-kkel szenvedni, meg annak az agyhalal szintu beallitasaval sem, meg a tuteken a lobogo zoknikkal, amiket leszaggat a motor meg a menetszel...
nem kell atesni a lo tuloldalara sem, ahogy megalomanias crxforumon megy, ahol FWD-re 500loeros autot akar csinalni vmelyik mar, mert egy 250-300loeros az mar frutti jatekauto csak -nem mintha ahhoz sem kene atlag feletti vezetesi tudas mar, meg nem lehet vele qrva nagyot zakozni...-, es akkor az o cerkaja lesz a legnagyobb, hogy neki 200-g kapar, es 5-.ben mar tud ugy gyorsitani, hogy letapad a kerek
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Kornel #101114 üzenetére
mittomen
nekik kendacsoloknak mindig is az volt, pedig azok csak masoltak vilag eletukben
hat amit a Karotta is vegigszopott a japanbol rendelt uber JDM cucciaval ami 2 kort nem tudott vegigmenni hiba nelkul, is azon a Hangyasz-n, az egy kulon vicces tortenetfoleg azok utan, amibe kerulhetett
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Kornel #101112 üzenetére
en akkor rohogtem egy nagyot, amikor facebook-n a 95%-ban VAG-sok altal nezegetett dizeltuningba beirt a VAG-snal dizel adagolokban isten Krezidizel is, hogy hat persze jo dolog a VAG fele TDI is -ami a gyujtonev alatt lehet adagolos, PD meg CR dizel is akar...-, de ok pl 3+ eve versenyeznek egy AR156 1.9JTD-vel es nem volt meg megbontva a motorja
akkor hirtelen lett egy kb fel ora piheno a flame-ben, meg feltett videokat is a mihez tartas vegett, hogy 300+lojjos 600+Nm-s, de megis szeria belu racsemotor JTD-bol az mennyire "fustol" (eppen csak latni vmit), mert hat palyaversenyen nem lehet ugy racingolgatni, hogy a mogotted levo egy massziv koromfelhoben kenytelen mennija es csak azert ennyi az annyi, mert igy 600Nm felett mar a gyari valto nem annyira hosszueletu, de a befecskendezok meg csak vmi 6x%-n jarnak igy is, szoval meg lehetne hova tovabb is huzni, ha azt meg tudnak oldani
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Mobil flották
- Gaming notebook topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Xbox tulajok OFF topicja
- PlayStation 5
- iPhone topik
- További aktív témák...
- LicencAruhaz.hu OLCSÓ, LEGÁLIS SZOFTVEREK AZONNAL - Windows - Office - Win Server - ÖRÖK GARANCIÁVAL
- iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3057, 95% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3023, 90% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3020, 91% Akkumulátor
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest