- Kikristályosodik a Razr 60
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- iPhone topik
- Magisk
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
VR6-Fan
veterán
válasz
csucsbicep #46289 üzenetére
ha nem volt még rommá tuningolva akkor egy jó motor.
első nem tömör szilentek szerednek fáradni a jó magyar utakon, ablak emelők, zár mikrokapcsolok, gyak u.a. mint a G4-nél.
egész pofásnak tűnik, és a futás is reális a belsőből itélve.
-
AMD Power
titán
válasz
csucsbicep #46065 üzenetére
Ezt nézd meg!
-
Mr.Grincs
veterán
válasz
csucsbicep #42364 üzenetére
Volt egy ároklátogatás a hirtelen leesett hó miatt és becsúsztam az árokba.
-
Mr.Grincs
veterán
válasz
csucsbicep #42359 üzenetére
A puff előtt jó volt minden.
Talán a jobb kerék bal fele mutat egy kicsit, legalábbis így szemre.Már biztos jól van kicentírozva.
Aki ismeris Budaörsön a KIKA parkolóban lévő MARSO gumiszervízt annak elmondanám, hogy fordítva rakták föl az összes téligumit. Forgásiránnyal ellenkezőleg. Mikor visszavittem egyből mindenki térdre imához és mesternek szólítottak, és sajnálkoztak, hogy nemtdják, hogy történhetett meg stb. Én meg mondtam hogy úgy történhetett hogy szartak bele az egészbe. De érdekes módon amikor megálltam az autóval egy csávó egyből kibökte hogy fordítva van fölrakva a gumi, és kérdezi ki rakta föl? Mondom hogy ti....
Szóval figyeljen mindenki oda, hogy nehogy így járjon.
Újra ki is centírozták és minden fain. -
mycso
veterán
válasz
csucsbicep #42346 üzenetére
Én amit a megane 1 illetve a 2-nél is tapasztaltam, hogy valamelyik irányba ( az én esetemben mind2 autó ) balra húz ( na nem erősen, de észrevehetően) illetve ezzel együtt ha elengedem a kormányt, akkor azt is viszi....
Bár ahogyan fentebb írták, ez valóban betudható az itten sz@r utaknak.
Kanyarban igazából, nincsen baj velük...természetesen nem egy sportgépről beszélünk, de ha kell merészebb manőverekre is képesek.A dti motorokat nem ismerem.
-
válasz
csucsbicep #42333 üzenetére
Megane-ból csak 1.6-ost, én az 1.4-essel ismerkedtem közelebbről, mivel keresztapámnak ilyen van. Tehát gyorsulni nem igazán gyorsul mondjuk egy pörgős Swift-hez képest, legalábbis érzetre, viszont ha már megvan a lendület, akkor 140-et is könnyedén tartja. Kanyarstabilitása elég jó és szépen fekszi az utat, a fékek is megfelelők, viszont a váltó borzalmas. Eddig kétszer volt összetörve, egyszer az orra és egyszer az oldala, de elég jól bírta, így még mindig megy. Borsodba laknak (ahol elég kátyúsak az utak), így mindig elmegy az eleje, ezért utána kell állítani, úgy négyhavonta/félévente. Használtan vették, olyan 2-3 éves lehetett, akkor volt benne 60 ezer km, most majdnem a 200 ezret tapossa. Az ablaktörlő érzékelője elromlott, a lámpa nem kapcsolódott fel sötétedéskor (mert olyan is van benne, de kinyiffant), a féklámpái állandóan kiégnek, viszont a kis blokkja nagyon jól bírja, csak kissé kevéske. Így normális használat tervezésekor (ha mindennap jársz vele, akkor főleg) 1.6-ost érdemes kipróbálni és esetleg megvásárolni.
-
mycso
veterán
válasz
csucsbicep #42333 üzenetére
Megane:
2000-es 1.6 16v kombi (facelift): ~140e km körül jár.
a motorjához nyúlva még nem volt, csak a kötelező dolgok, útgy komolyabban tavalyig a futóműhöz sem --> tavaly cseréltek faterék hátsó hidat (pontosan nemtom mi, de valami/valamik eltörtek hátul...).
Na ennek is olyan a váltója, hogy hidegen elég akadós, viszont megmelegítve tökéletes, bár kissé "puha" nem főzelékszerű, de aki először vezeti lehet nem mindig találja meg a sebességeket.
Egyébként a futómű lágynak-kényelmesnek mondható, a féke kiváló.
Kisebb elektronikai problémák voltak/vannak vele lámpák/indexek néha nem úgy viselkednek ahogy kellene nekik egyébként semmi extra eddig nem volt vele.fogyasztás: hát fater szinte csak városban és rövid távon használja nagyobbrészt, itt akár 8-10 között egyébként nagyon óvatosba kint 6 vagy alatta is el lehet járni vele...
2006-os 1.5dci (facelift) ezekről írtam fentebb [link] bár csak nagy vonalakban.
Háát, viszonyítva a régebbihez, ennek a váltója jobb, határozottabb viszont hidegen ennél is érzékelhető némi akadás (egyébként talán nincs is olyan autó, amelyiknél nem...), a futómű nekem picit keményebbnek tűnik, de ugyan olyan kényelmes. A fék, az ennél valahogy lágyabbnak-puhábbnak tűnik --> működni működik, csak mintha nagyobb erő kifejtése illetve nagyobb pedál-benyomás kellene, hogy a régebbi féktulajdonságait elérjem vele...
fogyasztás ugye ezeknél 5-6 vagy ügyeskedve alatta...Nagyjából ennyi, ha valami érdekel még ezekről akkor kérdezz, ha tudok válaszolok.
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz
csucsbicep #42284 üzenetére
Futómű:
Nem hasonlítható a mai autókéhoz, legalábbis, ha azonos kategórián belül nézzük, de nyilván ez egy 10 éves konstrukciótól nem baj. Szerintem pont kellemesen rugózik, nekem tetszik, hogy azért a kátyúkat picit megérzi, így ad némi visszajelzést a vezetőnek. Az első generációs (ráncfelvarrott) Megane-nál puhább a futóműve egy kicsit, van egy olyan is a családban. A fara picit feljebb van, mint az eleje, így kanyarban nem érdemes vele virgonckodni. Ennek van azért előnye is, ugyanis a csomagtartó remekül pakolható és nagy (408 liter).
Fékek:
Nekem egy mezei Brembo tárcsám és betétem van (az 1.4-esen csak elöl vannak tárcsafékek), de a fékkel meg vagyok elégedve. Picit talán foghatna keményebben is, de abszolút rendben van. Igaz, én óvatosan kezelem a pedálokat, lehet ezért fura a H Astra után, ahol meg hirtelen fogott a fék és majdnem lefejeltem a kormányt. Ha kicsit megtaposom, azért ez is harap rendesen, de nem szokásom. Szerintem ez a rész függ azért a felhasznált tárcsáktól és betétektől is. Az 1.6-osnál (és asszem a HDI-nél is) elöl-hátul tárcsafékek vannak.
Típushibák:
Én kettőről tudok, nálam mindkettő előjött (pontosabban én nyertem meg őket az előző tulajokkal szemben). Az egyik a vezetőoldali elektromos ablakemelő bovdenének összegyűrődése (a motornak nem lesz semmi baja, a csere szett Valeo-ból ~20 ezer forint). A másik a gyújtótrafó, ami egy nem hivatalos visszahívás része volt, így anno a márkaszervizben kicserélték anélkül, hogy a tulaj tudott volna róla. Nos, nekem csak eleinte vitték oda, így ez a feladat rám hárult (a hibás trafó erőtlen motorműködést és Antipollution Fault hibaüzenetet okozhat, cseréje ~35 ezer forint). Harmadik, amit szerencsére én egyelőre nem tapasztalok (kopp-kopp) a hátsó híd gyengülése, melynek felújítása azért egy fokkal zsebbenyúlósabb. Vásárlásnál kerüld azokat a példányokat, amelyeknél a hátsó kerékjárati ívbe belelóg a gumi teteje.
Személyes megjegyzések:
Lassan másfél éve van nálam az autó, életem első saját négykerekűje. Kezdetben szkeptikus voltam, de nagyon megszerettem és áldom az eget, hogy hagytam magam lebeszélni a 406-osról és társairól "annak idején". Gyakorlatilag tényleg csak tankolom és megyek vele, ami elég hihetetlennek tűnik egy 2002-es Citroentől (állítólag). Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy ez egy megkímélt példány és nem neppertől lett leakasztva (az Ivanics Kft-től vettük fél év garanciával). Tisztában voltunk a hibáival (egy volt neki, a fék (vállas volt), azzal kihúztam 11 hónapot azért), nagyjából az előélete is dokumentálva volt, plusz akkor 7 évesen volt benne 96 ezer valós km.
A kormányzás elég direkt, a szervó rásegítés közepes, tehát egy ujjal azért nem fogsz megfordulni semmilyen körülmények között (ennek valahol örülök, így nem lehet bohóckodva eldobni a járgányt). A klíma nagyon jó, elég hamar elkezd hűteni és fűteni is. A váltó hosszú úton jár, az 1-es és a 3-mas az, amit olyan furcsán vesz, de megszokható értelemszerűen, főleg, ha nem hideg indításnál próbálgatja az ember. A tolatóradar kiválóan működik, se túl korán, se túl későn nem szól (négy fokozatban pittyeg). Nagyon-nagyon párás időben viszont hajlandó átmenetileg (1-2 perc) sztrájkolni (pl. esős hideg időből ha lemész egy fűtött parkolóházba, ott egy merő pára lesz az egész autó, majd elindulsz vele). A pedálok mérete nem annyira kedvez a 45-46-os lábmérettel bíró egyéneknek (ilyen vagyok én is), ugyanis a kuplungnál pl. a cipő orra bele tud érni a pedált tartó karba, ha folyamatosan kinyomod-elengeded egy araszolásnál (ha nincs felkeményedve egyáltalán a kuplung, akkor ez nem jellemző). A műanyagok nagyon alacsony fordulatszámnál hajlamosak picit koncertezni, de ha bemelegszik az utastér, akkor normál váltásnál ez gyakorlatilag megszűnik).
Az ülések kényelmesek, de oldaltartásuk gyakorlatilag nem nagyon van. Ez az 1.4-es motornál nem is nagy gond, mert gyorsulási versenyt senki nem fog nyerni vele, de az 1.6-osnál már elképzelhető, hogy valakit zavarni fog egy-egy élesebb kanyarban. A magam 186 centijével (és nagyon hosszú lábaimmal) ha teljesen hátratolom a vezetőülést, akkor mögöttem éppenhogy, de azért elférek anélkül, hogy eltörne a térdem. A mágneses zárral rendelkező középső rekesz (kéziféknél) poharak tárolására nem igazán alkalmas, inkább pénztárca és egyéb dolgok. Könyöklőnek szintén nem használható kényelmesen, mert túl alacsonyan van. A kesztyűtartó mérete átlagos, a szervízkönyv, a levehető előlap (fejegység) meg pár apróság nagyjából belefér. A gyári hangszórók nem szólnak rosszul, de valószínűleg a legfiatalabb példányoknál is már közelítenek a végük felé, így egy idő után érdemes lesz megválni tőlük. Az autóból jól ki lehet látni, az A oszlop lehetne talán picit vékonyabb, de minimális fejbiccentéssel minden gyalogost észre lehet venni.
Hirtelen ennyit tudtam elmondani, ha bármi érdekel még, ne tartsd magadban
Én mindenképpen egy 2003-2004-es példányt keresnék, 100 ezer alatti futott km-rel és a felsőbb régióban (0,8-1,1M forint). A gyári alufelni elég sokat kibír, az SX és SX Perfekt változatokhoz gyakran vették meg az emberek. Ez csak egy tipp
-
phaet0n
tag
válasz
csucsbicep #42297 üzenetére
Szépen kipucoltad.
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz
csucsbicep #42278 üzenetére
Xsara-s tapasztalattal tudok szolgálni, viszont 1.4-es benzinessel, nem HDI-vel sajna.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
csucsbicep #42188 üzenetére
T72
-
hobizoli
nagyúr
válasz
csucsbicep #42185 üzenetére
Swift
-
Khelben
nagyúr
válasz
csucsbicep #41256 üzenetére
Neki a V6-os benzines Passat is csak 8-at evett
-
zoo8800
veterán
válasz
csucsbicep #41240 üzenetére
A kannázás mi?
Kannás occcsó gázolaj? -
saguaro
tag
válasz
csucsbicep #41236 üzenetére
Előző is négykerékhajtású volt.
525TDS-ről az a hír járja, hogy a BMW legrosszabb motorja, a legjobban sikerült autójában. -
saguaro
tag
válasz
csucsbicep #41233 üzenetére
Majdnem BMW 530i lett, automata váltóval, csak a kereskedő 50.000ft-on civakodott, még azután is, hogy mondtam, hogy tudom, hogy hamisított a szervízkönyv.
2.5-ért volt hirdetve, 2.4-ért nem akarta odaadni. -
tomcsi23
veterán
válasz
csucsbicep #41233 üzenetére
Nem rossz az a kotró sem.
-
#00809728
törölt tag
válasz
csucsbicep #41218 üzenetére
700,000km???Na szép teljesítmény....Aztán még mondják páran sz@r a Francia diesel...
-
zoo8800
veterán
válasz
csucsbicep #41218 üzenetére
Csak kíváncsiságból, a BX-et mennyit kellett babrálni, hogy működjön?
Tipp: Corsa B, 106, Fiesta...
-
#00809728
törölt tag
válasz
csucsbicep #41208 üzenetére
Citroen saxo 15d
keveset eszik kb 300.000km elmész vele ha figyelembe veszed a diesel előirásokat.
pld melegited egy keveset hideg motornál és az olajcsere legyen betartva.... -
Khelben
nagyúr
válasz
csucsbicep #41208 üzenetére
Pont nem a megbízhatóságukról híres típusokat válogattál össze
Egyik ismerősömnek Skoda Feliciája van, 12 év körüli, az kb ez az árkategória, nem panaszkodik rá. Opel Corsa, Astra, ami viszonylag fiatal ennyiért, igénytelen, de legalább olcsó javítani. Vagy ott a Swift, ha tényleg fontos a megbízhatóság, bár az benzines.
-
zoo8800
veterán
válasz
csucsbicep #41208 üzenetére
Hali,
minél újabbat.
Főleg az állapotától függ majd, hogy mennyire lesz megbízható.
Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Kikristályosodik a Razr 60
- ZIDOO médialejátszók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- EAFC 25
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
- Apple iPhone SE 16GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S24 Ultra / 12RAM 1024GB / Gyárifüggetlen / 12hó Garanciával
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 1700X 16GB DDR4 128GB SSD 1TB HDD GTX 1650 Super 4GB Zalman T7 Chieftec 400
- Honor 200 Smart 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest