- Akciófigyelő: Ha kéne vezeték nélkül CarPlay és Android Auto...
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Google Pixel topik
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Bemutatkozott a Fairphone 6
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
válasz
Oliverda #1159 üzenetére
Túrót, ez max ahhoz hasonlítható ha a fővonalakat szüntetnék meg. A mellékvonalak egy jó részére meg tényleg nincs szükség. Csak azért nem szabad fenntartani őket, mert megszokták a helyiek. Ha nem használják, akkor nem kell üzemeltetni.
Ha a helyiek úgy gondolják, hogy nekik igenis szükségük van rá, akkor meg el kell nekik adni az üzemeltetési jogot, aztán úgy oldják meg rajta a közlekedést, ahogy akarják.
-
PazsitZ
addikt
válasz
Oliverda #1019 üzenetére
Én is már ejó ideje ott tartok, hogy lassan már tényleg arról szól, hogy addig se kell dolgozni.
Az okozott kárt, az ő fizetésüket, meg úgyis megtérítik az emberek adóforintjaiból...
Ha egy átlagos cégnél, ilyen kiesés lenne, a dolgozok felét kirúgnák, a többit minimál bérre vennék. Persze nekik ettől se kell félniük...
Pályát kellene váltanom úgy érzem. -
Thulcandra
senior tag
-
biga
őstag
válasz
Oliverda #213 üzenetére
a MÁV-nak mostani állapotában már most is közel azonosak (ha nem drágábbak) a jegyárai, mint a Volánnak. Csak eddig ezt nem te fizetted ki nagyrészt, hanem az adófizetők (köztük olyanok is, aki 5 évente egyszer kerülnek vasút közelébe). Kicsit túl van lihegve a mostani kedvezménycsökkentés. Egyrészt mert nem csökkentenek eléggé, másrészt meg alig-alig látszanak az egész mellé ésszerűsítési próbálkozások. Addig meg az egész csak tüneti kezelés, semmi több. Azt meg el kellene felejteni, hogy a vasút olcsó közlekedési eszköz (főleg a magyar állapotok ismeretében). Ha elvonatkoztatunk a magyar valóságtol, benne a haldokló MÁV-nak nevezett monstrum pazarló haláltusájátol, bizony akkor is drága dolog fenntartani a teljes vasúti infrastruktúrát, pályákat stb. És ezt bele kell tenni a jegyárakba (és még akkor is veszteséges lesz a személyszállítás!). A VOLÁN azért tud olcsóbb lenni, mert neki nincs benne a jegy árában az út fenntartásának a költsége pl! (illetve az üzemanyagban elvben benne van, de ezek csak elvek sajnos).
Persze az állapotok javítása még nagy jegyárak mellett is vonzanák az utazókat, csak ugye ehhez minimum tiszta, pontos vasút kellene. Ez egyenlőre itt a Kárpát medencében több mint utópia... -
#65675776
törölt tag
válasz
Oliverda #202 üzenetére
Jelenlg az emberek több mint 70%-a kedvezménnyel utazik! A többit az állam, azaz az adófizetők állják. Ennek a pénznek lenne jobb helye is. éldául a tömegközlekedés színvonalának (amit mindenki kritizál) növelésére is lehetne fordítani.
Emellett a tömegközlekedés utaskilométerre vetítve töredéknyi környezetszennyezéssel jár mint az autózás, bár gondolom a mai individualista hozzáállás mellet ez a többséget nem érdekli.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Lenovo ThinkPad T14 3 Gen 16/256GB SSD, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Xiaomi 15 Ultra 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Odyssey OLED G8! 32"/4k/240hz/0,03ms/10BIT/Freesync-G-sync/HDMI 2.1/Smart Monitor
- Új 512GB WD SN5000S Gen4 x4/ Steam Deck ready/ garancia/ ingyen fox
- i7 8700/ RX6500/ 32GB DDR4/ 512GB m.2/ garancia/ ingyen foxpost
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B250 i5 7400 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 SUPER 6GB Rampage Everest 500W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 15 Pro Max - Natural Titanium - Újszerű karcmentes állapotban! 100% akku! Gyári garis!
- SzoftverPremium.hu
- 24" Eizo FlexScan EV2146W, 1920X1200 szép, hibátlan nélkül
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged