Keresés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • cocka

    veterán

    válasz bsgy #2382 üzenetére

    Szia!

    Nekem volt egy Romániából átjött csoporttársam a fősulin, ő mondta, hogy náluk nagyon jó a matematikai alapozás. El nem tudom képzelni, hogy mit tanulnak akkor az ottaniak középiskolában. Egyetemi dolgokat? Nem hiszem, hogy pl. polinomok irreducibilitása középsulis tananyag. Bár az eltés hozzáállás mindig egy fokozattal alacsonyabb kategóriába sorolja a tananyagokat.

    Pl. Amit átlagember általánosban tanult azt szerintük már óvodában tudni kellett, amit nekik kéne tanítani, azt meg már középsuliban tudni kellett. Sőt hát előadásra is úgy menjél, hogy azt te már tudod, amit a tanár mondani fog. Csak akkor felvetődik a kérdés, hogy minek az előadás, ha a tanulj magadnak koncepció erősebb, mint a segítünk megtanítani. :D

    Na de hogy érdemben is hozzászóljak a témához, inkább nézd meg ezt a linket, itt van egy segédlet pl. a gyök 2 kiszámításához:

    [link]

    Plusz ebben a csodálatos könyvben a 35-38. oldalon le van írva hogy hogyan lehet iterációs eljárással meghatározni a négyzetgyök 80-at.

    [link]

    Én még a 90-es évek végén fejeztem be az általános iskolát és akkor még örültünk, ha egyáltalán szóba került a négyzetgyök, a közelítő eljárásokról meg max. megemlítés szintjén szóltunk.

    Annyi biztos, hogy a fenti könyvben leírt iterációs eljárás nem általános iskolai tananyag.

    Jó hogy nem már azt adja fel házinak, hogy keressétek meg a pí tizedesjegyei közül a 2867.-et.

  • bandus

    veterán

    válasz bsgy #2382 üzenetére

    szia!

    kicsit konkrétabban? négyzetgyök,köbgyök, tetszőleges gyök? amúgy általánosan elmondható, hogy számológép nélkül gyökvonásos feladatokat hatványalakban szokás megoldani.
    példák a wiki oldalon is vannak [link]

Új hozzászólás Aktív témák