- Redmi Note 13 4G
- Yettel topik
- Nokia N900 - egy kategória újraértelmezése
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Egyesíti a Google az Android és a ChromeOS rendszereket
Új hozzászólás Aktív témák
-
gandrus
tag
Nem gond! Egyelőre még nem játszottam vele, csak egy pár kört, aztán nekiálltam fordítani. Ha végeztem, akkor jobban letesztelem. Amit eddig láttam, az alapján: fogták az eredetit, és modernizálták, de a játékmenet, az egységek, a varázslatok, az épületek és a hősök mind ugyanazok. A kezelőfelület egy kicsit más, illetve az irányítást is modernizálták, például a wasd gombokkal, vagy az egérgörgőt lenyomva lehet mozgatni a képernyőt.
-
xjj
csendes tag
Biztosan fogok custom mágust csinálni, szeretem az ilyen saját szájíz szerint készült karaktereket.
De a Cracks Callra ellenszer... Torin az egyetlen, akit vissza lehet hozni Incarnationnel, egyébként meg Wraithform tulajdonság segít ellene. Ha meg tud repülni, akkor is webbel földre lehet rántani... Az általam linkelt faq ír még pár stratégiát a 4.22-ben Cracks Callra amelyek közül néhány épp annyira elegáns, mint egy load game.
(Pl. addig küldözgetni rá a fontos csata előtt béna egységeket, amíg elfogy a manája...
)
-
xjj
csendes tag
Ami azt illeti a load game c. erőteljes varázslatot nem lehet teljesen kiirtani a játékból, mert azért eléggé kényelmetlen, amikor egy demi-god heronkat cracks callal szedik le, ami után még feltámasztani sem lehet, és a regeneration sem effektív...
A villámháború a pontszám szempontjából előnyös, ezért is kérdeztem rá arra h a fenti pontszámot milyen hatékony kombóval érted el. Perpill elképzelni sem tudom h akár csak 6000 pontot is elérjek Freyaval... ha az elején nem tud az ember baziliszkuszokat fejleszteni, akkor meg még nehezebb a helyzet. (És sok függ a random térképtől is: volt olyan térképem h a környéken csak mackók meg sprite-ok védték a romokat és egyebeket, de olyan is h hemzsegtek a storm giantok meg egyéb finomságok.)
-
-
xjj
csendes tag
Csak 1.31, nem lenne időm próbálgatni a különböző peccseket, változatokat.
Nnna, megvan a 2. pálya is.
Kicsit elhúztam a végét, mert mindenképpen Spell of Masteryvel akartam lezárni, de még így is bőven megérte pontban h 5 évvel később lett vége. Illetve a mikromenedzsmenttel se volt türelmem szöszölni már annyit a vége felé. Az az igazság h a legtöbb TBS-nél a játék közepe a legélvezetesebb, amikor elkezdünk komolyan táposak lenni. Utána először csak elunja az ember h szétcsap mindenkit, a vége felé pedig már kifejezetten munkának érzi, amit csinál.
-
xjj
csendes tag
Lehet ám játszani scenariokat is, és ha elfogytak a beépített scenariok, akkor meg a neten nagyon profi térképeket találni ezekhez a játékokhoz. Részemről elfogadom h a Heroes/AoW előre elkészített mapokkal dolgozik, míg a MoM és Civ random térképekkel. A legjobb persze az lenne, ha mindkettő jelen lenne egy játékban. Heroes3-hoz lehet vhogy random térképet csinálni, de sosem próbáltam. De bevallom, én annyira nem vagyok oda a random mapokért, ritkán kiegyensúlyozott egy véletlenszerűen legyártott térkép.
-
gandrus
tag
Nem tehetek róla, egyszerűen rosszul vagyok, ha cell shadinget kell néznem, ez van.
Az Age of Wonders meg HoMM meg nagy kedvenceim.
(Nem véletlen fordítottam le annak idején némi segítséggel az Age of Wonders Shadow Magicet)
A hadjárat nekem fontos. Szeretem, ha van egy jó történetű, hosszú hadjárat.
Nálam az AoW3 valószínűleg megjelenéskori vásárlás sorsára fog jutni. -
gandrus
tag
Az Elemental - War of Magicet nem ismerem, de amikor a Warlock-al játszok, tiszta olyan érzésem van, mintha MoM-oznék. A csak még egy kört hatás is megvan.
Első kettő kérdésedre a válasz nem (Ennek ellenére tiszta MoM érzetem van.). A harmadikat még nem tudom, még csak az első játékom játszom vele.
Amúgy amikor megláttam, hogy nincs multi, egy kissé megijedtem, de aztán utánanéztem, és kiderült, hogy a multit tartalmazó patch nyáron jön.
-
gandrus
tag
Jah, volt meglepetés, amikor meghallgattam az mp3-akat.
Ennek ellenére legalább olcsón adják, és tiszta a lelkiismeretem, mert megvettem.
Azért a kétféle háttérkép (különböző felbontásokban) nem rossz.
Persze, az jó lenne, ha ingyen adnának egy ilyen régi játékot, de nem teszik, mert - gondolom - jó üzlet. Ettől függetlenül nekem szimpatikus a gog, mert a régi, némely esetben még illegális forrásból sem beszerezhető játékokat olcsón árulják, és a mostani rendszerekkel kompatibilissé teszik, drm mentesen árulják őket, és extra tartalmakat is letölthetővé tesznek. Nyilván játékfüggő, hogy ez melyiknél mennyi munkát igényel (gondolom dosos játékoknál kevesebbet, mert dosboxot használnak), és az extra tartalom minősége is változó. -
gandrus
tag
Öröm van, meg sikerélmény, ha működik a hackelés.
Az 1.31-hez készül a fordítás, természetesen. Hsz meglesz.Addig is kérnék egy kis segítséget, ha valaki tud segíteni a következő 2 halál varázslat lefordításában, ne fogja vissza magát (azt a részt, amit nem értek, kiemelem félkövérrel):
"BLACK WIND ADOW N te igure12.lbx Effects: Instant�Target: map square�Casting Cost: 200 mana�Upkeep: none�All figures in each unit within the targeted land must resist at -1 or rot away from a vile degenerative disease that slays almost immediately."
Nem értem mi az a resist at -1.
"PESTILENCE D G N te igure12.lbx Effects: City Enchantment�Target: enemy city�Casting Cost: 350 mana�Upkeep: 5 mana/turn�Spreads a deadly plague throughout the affected city killing one population each turn if the current population exceeds a 1-10 roll."
"exceeds a 1-10 roll" <- ez sem világos, hogy mi akar lenni.
Ha valaki tud segíteni ebben, azt megköszönöm. Ja, igen, már csak ez a két varázslat maradt a halál varázslatok közül lefordítatlanul.
-
Egyébként ajánlom a Fall from Heaven 2 című Civ4 modot, mert a MoM inspirálta, és nagyon jó. Annyira sikeres, hogy már a standalone verzión dolgoznak.
A Eschalon: Book I -t ismered? A leírás alapján jól hangzik.
-
Stag-Beetle
csendes tag
köszi a választ!! és a válasz, igen!
...a hard már egyszerű volt kb 300 turn után láttam már nem fog fejlődni az ellen!
az impossible pedig úgy van megírva, hogy kb 6x nagyobb a szintbeli ugrás, mint mondjuk a normál és hard között, szóval kizárt, hogy megcsináld mentések nélkül. próbáltam már többször is, de KIZÁRT!! hardon már csak úgy játszom, hogy a felénél abbahagyom, mert tudom a végét. általában az alap földön játszom (nem myrran területen) ...remélem most jól írom, nem puskázom.. majd "felmegyek" kifosztom azt a földterületet a jó kis arifact-ok miatt, de után unalmas lesz...
hardon a klackonokkal játszom (onnan is a nick)..mondjuk sztem ez a nép a legerősebb... csak mellékesen. alapvetően nem vagyok mágus alkat. fontosabb számomra a nyers erő!
az impossible szinten pedig kénytelen vagyok a halflingokkal kezdeni és elfoglalni egy magasabb szintű népcsoportot. high men, elfek, vagy klackonok. ha ez nem menne, akkor nincs sok esély. érdekes, hogy a gép úgy is ad ellenfelet, hogy nem párosít szemét módon, csak ritkán. pl egy halfling ellen nem nyomul klackonnal, hanem lizardmennel, vagy nomádokkal. halflingokkal azonnal rá kell állni a slingerek gyártására, mert eltipornak izibe!
(Jézusom, úgy érzem magam mint egy gyerek!....30 évesen, gyereksírással a hátam mögött erről írok!
) na mindegy, imádom ennél nincs komolyabb játék még mindig... na de folytatom...
szóval custom módban mindig Tialoc-ot választom (bár ebben az esetben ez teljesen lényegtelen) warlord, artificer és alcemy tulajdonságokat veszem fel. két darab life könyvvel és a maradék könyvek sorcery-ek lesznek. amire itt szükség van és a mi nekem a legfontosabb, az a healing spell...pár kiegészítővel. később Blur, invisibility, fly és hasonlók. A hősöket csak ezekkel lehet majd életben tartani. az artifactokat folyamatosan kel gyártani és ezért kell az alcemy tulajdonság is, mert ott egy az egyben lehet pénzt mana-ra váltani!! Hősökben BRAX-ot várom mindig, Bahgtrut, vagy Malleust (bár ő fehér holló) ...ez a két alap hős, akit fel lehet fejleszteni úgy, hogy később, amikor beindítja úgy igazán magát az ellenfél, megvédje a váradat! pl 3db Sky Drake ellen utána közvetlen atombomba!
....ilyenkor annyira durva és erős lesz, hogy többször a földhöz vágtam volna a gépet!!
....az erőbeli különbség végig az elejéhez hasonló pl: kezdéskor az elő tíz körben máris 4db cavalry is megjelenhet.
..ekkor rájössz, hogy egy szigeten van egy másik ellenféllel a várad, tehát kezdheted elölről!
...tényleg kizárt, hogy mentés és többszöri kezdés nélkül győzz.
a halflingok azért kellenek, mert csak ők termelnek körönként annyit, ami ehhez a szinthez kell és csak ők tűrik a magas adókat! ...ennyire
egy szó mint száz, az impossible-hez nagy szerencse kell és 50 turn-önként mentés, nincs mese. (de így valóban, ahogy írod nem az igazi)így már nyertem egyszer kétszer, de lassan ki akarom próbálni mentés nélkül, de sztem lehetetlen! ...mint ahogy a név is elárulja, de sajnos a hard már mentés nélkül megy és az már nem kihívás...talán egyszer ez is!
sajnos nem tudtam mit kezdeni az általad linkeltel. letöltöttem, de nem tudom indítani. jelenleg Dosbox-al játszom, de ott, mikor már komolyabb, bonyolultabb a játék, két turn között eltelik két perc is. ilyenkor netezek :-) ...lehet a gép hibája is, ezért veszek egy komolyabb laptopot sztem. már kinéztem egyet. ...remélem akkor jó lesz. sajnos hülye vagyok a számítás technikához, mint ló a hátúszáshoz, ezért hiába töltök le valamit, komoly agymunka volt számomra a Dosbox használata és beüzemelése is.
mit értesz térkép beállításon?
Te milyen összeállítást használsz?üdv,
Gábor
-
Agyaggalamb
csendes tag
sör, hmm, sör, sör, sör.. a szó csengése tetszik és valahonnan mintha ismerős is lenne, de honnan is?...
Nem játszottam korábban Hardot, és elég nagy a szorzója a Normalhoz képest, úgyhogy itt ez a négyezerpárszáz pont az eddigi maximumérték, de lesz ez jobb is
majd a következő szusszanási szünetben. (bár, a korábbi játékban is egy-egy nap volt, hogy csak egy-másfél órán keresztül folytattuk a két-három nappal korábban abbafejezett hadjáratot, de elkezdeni nem fogunk még egyet, amíg nincs egyben legalább négy-öt szabad óránk. De a következő két hétvége nem ilyen)
(már megint elkapott a szokásos kósza gondolat, miszerint meg kéne írni egy MoM klónt. de kinek van erre ideje?...
majd kiheverem, mint mindig)
-
Agyaggalamb
csendes tag
"Do you want to play MoM in Hungarian? Well, u r one of my best m8s, really. What u need is: 1. learn Hungarian, 2. persuade gandrus to finish his work, and... that's all! U r my guest for a beer
! "
ez tetszik
ja még előzőhöz: a Load varázslatot nem használtam, csak Save(crash ellen)+Quit+Continue volt. Természetesen.
-
tdd587
őstag
Ja én is rájöttem a második nagy bukta után, hogy olcsóbb egy magic spirit (elmenekülve lehet, hogy meg is marad), mint bebukni a haderőt. Mondjuk tegnap este így is elvesztettem Jaer-t: sprites, mondom azzal gond nem lehet. Csak volt bent 8 és az első körben lelövöldözték. A gólemeken mondjuk nem nagyon fog a golyó, utána meg feltámasztottam és visszatért ugyanazzal a tapasztalattal. Mivel nyertem a tárgyai sem tűntek el. Az volt még szívás, amikor csak gorgonokat láttak a felderítők. Na oda is bevonultam és 3 (!) air elemental volt bent. 3 ágyú meg 2 gólem veszett oda, viszont a hőseimet nem bántották.
Most éppen a fekete mágus tornya előtt állok a sereggel, csak van bent 6 shadow daemon, szerintem szétszednék őket messziről. Hirtelen nem is tudom hogyan kellene nekiállni az ostromnak. Mondjuk először le kellene szednem a wall of darkness-t a városról, különben még távolsági fegyvereket is felesleges vinnem. Meg van valami varázslat, amivel nem hatnak a mágikus lövedékek (magic immunity talán), szerintem van is egy olyan tárgy nálam.
Csak ugye ha nincsen visszatöltés, akkor nincsen olyan, hogy bemegyünk, aztán ha jó volt a gép, akkor érvénytelen a csata...
-
#70869248
törölt tag
igen-igen
mivel nem kicsit szerejátékfertőzött vagyok, így általában pár hőssel szeretek nyomulni csak, kivéve ha nagyon kell távolsági egység valahova, mert akkor ideiglenesen beveszek párat. eljesen hasonlóan egyébként a HoMM 4. részéhez ahol hasonlóképpen szinte csak hősökkel nyomultam.
Szal ja, az AI kezdi a kört, nyom egy Psionic Blast-t aztán elfut....pfff ha nem őkezdené a kört akkor mondjuk counter magic-l semlegesítheném, de így persze rányomja a gyengébb hősöme...aki még mondjuk csak fejlődni van a csapatban...
Na mindegy, ma kicsit játszom, mert Te Aroha-n vagyok, szakad az eső, és jelenleg ingyen van a net a kempingben
Otthon most alszik mindenki, így majd még írok -
Agyaggalamb
csendes tag
Hopp, igaz, tényleg Planar Travel
"lifestealing, tehát akkor create undead": manuál szerint:
- create undead tulajdonság: ha valakinek az életének minimum a felét egy Create Undead-es egység sebzi le a combatban, akkor visszajön undeadként (manpage 81)
- lifestealing attack: lopja az életet támadás mellett; ha pedig valakinek az életének minimum a felét lelopták és úgy halt meg, akkor visszajön undeadként (manpage 82-83)Erre gondoltam, bár nem voltam valami pontos
Még sose mértem ki egyébként, hogy valamikor leloptam-e az ellenfél életének a felét (meg hát fekete könyvvel pláne ritkán játszok, inkább zöld&kék), nincs is igazából ötletem, hogy lehetne -- stealból gyógyulok valamennyit, de közben sebződök, ha támadnak és csak a két hatás "eredőjét" látom a támadás végén; v1.2 óta pedig a lifestealing nem a normál attack helyett van, hanem mellette, úgyhogy sebződésből sem tudom kiszámolni.. talán ha az ellenfél attackját mondjuk Weaknessel nulláznám, akkor menne...Ariel mezei berserkerekkel jött, azokra megy a Heroism csont nélkül
-
tdd587
őstag
A random egységekben kemény szokott lenni, amikor olyan egységek indulnak meg a térképen, amik elvieg csak csata alatt szoktak jönni. Tűzelementál (na az mondjuk csalódás), fantom harcosok és fantom szörny. Sárkányt szerencsére nem szokott dobni. Na az letarolná a térképet az elején...
-
Egon
nagyúr
Nem tudom megítélni, hogy mennyivel valószínűbb, mert mindig normálon van.
Mindenesetre azt megjegyezném, hogy - fejlett, de gyengén vagy közepesen felszerelt hősökkel benézve - inkább legyen 2-3 Great Drake, mint egyetlen Djinn az adott nódban/romban. Ennyit a sárkányokról. Persze a Sky Drake más tészta, tőle félünk picit. Kivéve ha már van Node Mastery (hálistennek gyakran dobja új tulajdonságként), egy-egy keményebb romban), mert a Web ellenük is használ. -
tdd587
őstag
Szerintem félreértesz, ez egy véletlen esemény volt. Semmi nem utalt rá előtte, és beteleportáltam 5 kemény egységet, amiket szintén elbuktam.
Amúgy van egy táblázat, hogy melyik faj melyiket utálja. Ha jól emlékszem a klackonokat pl. mindenki utálja... de a trollok is lázadoztak amikor törpökkel hódítottam.
A node-okat pedig én is mindig powerful-ra állítom be. Különben sosem látnék sárkányokat...
-
tdd587
őstag
Már megint igazad van. Normálon sem lenne könnyű, ha nem menne az ember folyton biztosra. A legdurvább nálam most az volt, elmentem arra a szigetre, miután többszer nem ment két hőssel a sok elven lords, lenyomtam inkább egy másik várost kezdetnek. Gyorsan teleportáltam több kemény védőt bele, aztán indultam is tovább a verőlegényekkel. Next turn, és... kiírja a gép, hogy az éppen elfoglalt város (minden erősítésemmel együtt) fellázadt és neutral lett.
"Where others see coincident I see consequence..."
A diplomáciáról viszont: akinek élet könyvei vannak, az nehogy már bratyizzon a fekete könyvesekkel. Ezen kívül mindenki utál mindenkit, kivéve, ha a jelleme (meg lehet nézni a varázsló neve alatt) valami nagyon békés. Ariel ilyen pl...
-
Egon
nagyúr
A Wind Walking-ot érdemesebb olyan hősre rakni, akinek csak egy gyűrű helye van, mivel a páncélra +4 Movement-et tudsz rakni, míg a gyűrűre csak +3-at. Jaer egyetlen nagy előnye az, hogy nem kell megidézni a varázslatot, aminek elég tetemes a körönkénti fenntartási költsége is (mondjuk ha kap Arcane power tulajdonságot, akkor nem rossz, de általában nem kap).
Amúgy a tuti még mindig a Pathfinding + Water Walking kombó (feltéve ha már minden hősön fullos tárgyak vannak): az a 16 lépés körönként azért nem semmi... -
tdd587
őstag
Őőő helyesbítek a jelenlegi arányok mellett 33 kör a demon lord, tehát a lista legvégén van. Az évszámot... hol is kell nézni? Civilben volt jelentősége, mert korlátos a dolog és BC-ben szeretünk már vasutazni ugye... de itt nem szoktam nézni. Egyébként most elég sok durva varázslat van még előttem. A death wish már meg is van, de még nem próbáltam...
Egy summon champion-t én is elnyomtam, de csak egy íjászt kaptam. Nem töltöttem vissza, mert még 2 slotom van és volt raktáron egy brutál íj, így maradt. A többiek sincsenek amúgy feltápolva, 70-es skill-el (nincs mágus hősöm otthon...) veszélyes lenne 10-15 körig word of recall nélkül háborúzni a create artifact miatt.
Jaer nálam egyszer járt, de az már sok éve volt. Általában a kis hősökkel találkozom mindig, később (mire idézekhetek vagy jönnének) már a tapasztalat és a tárgyak miatt nincs szükség a nagyokra. Addigra a kicsikkel is sárkányt ölök és... a játék végi hősök kicsit olyanok, mint megnyerni a lottó ötöst 80 évesen. Mondjuk ez a csúcs lényekre is igaz: node-ok közelében ellenfélnek durvák, saját seregbe meg mire idézhetnék, már nem kellenek. Bár most azért még megütik őket (2-en vannak a csatamezőn), a másik kettő még újonc, az első komolyabb psionic blast-ba belehalnának.
A statisztika szerint most nyomasztó fölényben vagyok minden téren Jaffar-hoz képest, szóval biztosan ő lesz a következő. Aztán/vagy átmegyek a másik síkra gyűjtögetni.
Doom bat ellen én akkor szívtam, amikor a vulkánokban folyton besült a web... jó kis cucc, mert gyorsan odaér a lövöldözős egységekhez vitatkozni...
-
tdd587
őstag
Na egyet lecsaptam. Tele volt a sziget ghoul meg longbowmen unitokkal. A guardian wind megoldotta a kérdést (non-corporal unitokon nem működik? -a démonomat majdnem leszedték). Az elven lordok mondjuk elég komolyakat sebeztek. A night stalkeremet is puszta kézzel agyonverte egy elit íjász, hmmm. Aztán az egyik városában elnyomtam egy Wrack-et és hát azt a mészárlást... 3 kör alatt elhullottak az íjászok, meg úgy mindenki. Érdekes viszont, hogy a fővárosban nem működött a dolog, lehet azért, mert mindenki elit volt.
Most jönne Jaffar, de elég csúnyákat varázsolgat (full kék könyvek a polcán...) és egyelőre tele van mannával. Az mondjuk csúnya volt, hogy jött egy 3 hőssel (!) és egyéb cuccokkal megpakolt floating island és betámadtam egy gyíkemberrel. Harc nélkül azonnal megnyertem a csatát, mindenki halott, +1 fame. De miért nem tud harcolni ez a sziget?
Lehet nem leszek korrekt és famine lesz egy-két városára...
A Myrran-on viszont valaki egyedül van, lehet át kellene néznem, mielőtt nagyon elkanászodik. Meg könyvespolcot is ott lehetne jól gyarapítani. Persze egy shadow demon-nak egyetlen pillanat átnézni...
És most látom, hogy kutathatom a Demon Lord-ot. Hmmmmm... csúnya nagy démon bácsi...
-
tdd587
őstag
Igen, eseménytelen next turn nyomkodás volt már csak, senki nem bántott, szóval gyorsan lezártam, háború nélkül. 22%-ot kaptam értékelésre, ha jól rémlik.
Mindjárt megkeresem azt a fekete könyves hozzászólásodat. A post után még annyit csináltam, hogy felnyomtam az adót, most körönként +50 arannyal már tudok vásárolgatni, meg foglaltam lizardmen neutral városokat. A gyíkember ijásszai sem rosszak, elitként már mehetnek fantomokat és lassú lényeket vadászni.
Akkor a betámadást fogom kipróbálni, van egy kisebb szigeten egy (egyelőre még) elszigetelt varázsló. Még skillre kell felgyúrnom magam, hogy ne legyen gond a csatáknál. Persze ez sokba fog kerülni a 3x távolsági bűntetmény miatt.
A saját szigetemen meg mithrill-el erősített elf lovasságot próbáltam és nem is rosszak, még gorgonokat is sikerült ölnöm velük, és elit sem volt egyik sem (ha jól emlékszem ott kapnak még egy +1 to hit bónuszt).
A phantom beast-ek ellen az íjászok halálosak, illetve az előző játékban simán rájuk rontottam és mivel nincs pajzsuk, ha már nem tudnak visszaütni, akkor volt szörny-nincs szörny tipikus esete. Persze a Myrran-on ott vannak a Djinn-ek a teleportjukkal (gyenge sorcery node), egy felkészületlen hőst ugye azonnal lecsapnak. Hősök meg hozzám sem nagyon jönnek, nem tudom miért nem. Arany bőven, fame is van, de most is csak 2 van. A többit idézhetem meg. Gyúrok is a summon champion-ra rendesen.
Egyébként azzal is próbálkoztam az esélytelen node-oknál, hogy több különböző kombinációban törtem be a sereggel és az AI érdekes módon váltogatta a prioritásokat a "kit csapjunk le először" játékban. A bazi nagy zöld kukac ellen pl. az jött be, hogy nem vittem be mindenkit, csak egy erős és feltápolt hőst, és ilyenkor (nem tudom miért) de nem bántotta a hőst (táp nélkül azonnal ő volt a célpont...), hanem elkezdte leharapni a trollokat. Aztán ha már ott volt akkor én is ütöttem vele (ha ő támad, akkor tök esélytelen a brutális poison miatt, nem marad életben senki, aki visszaütne), a mágus hősöm meg lenyomott egy föld elementált, aki szintén addig jó, amíg ő üt először. Na ezért a csatáért is titulust kaptam jutalmul... nem tehetek róla, node függő vagyok...
Amúgy nagyon keményen nyomod, láthatóan a folyamatos varázslói (mana + casting) fölény a kulcsa a stratégiádnak. Én meg szeretek építkezni és klasszikus módon, lépésről lépésre magamhoz csatolgatni a városokat - ami ugye itt nem megy, ez nem a civilization, itt könnyen kerül bajba az ember, nincs igazán olyan, hogy békés hátország. Meg úgy általában béke sincsen... na ezért nem megy nekem. Pörögni kell, vagy egyszer csak megjelenik a fekete leves és banish. Illetve fekete sereg...
-
Egon
nagyúr
. dee kezdőegységből kell egy rahedli, az meg kaja...ezt fejtsd ki, hogy csinálod... ehhez kell a Confusion? Engem folyton idézett lényekkel vár, mire odaérek. Vagy a spearmenek adják a Phantom Warriorozás lehetőségét?
Nemnemnem... Elindulok az alap 1 db lándzsás és egy darab kardos ürgével. Amíg odaérek, bemegyek 1-2 romba, hogy nőjön a tappont. Meg ugyebár a Warlord képesség is segít. A durva neutral városokat is le tudom nyomni: bemegyek az egyik ürgével, leidézek 2 Phantom Warriors-t (vagy Confusion, helyzettől függ), és elszaladok. Még ugyanabban a körben jön a másik (végülis ugyanaz, mint amit te csinálsz a Magic Spirit-ekkel, csak nekem nincs veszteségem. Na jó, néha vissza kell tölteni, mert meghal menekülés közben valamelyik kezdőegység). Hard-on simán neki lehet esni a fővárosnak így, Impossible-n meg szoktam várni, amíg a sereg egy részével kivonul a fővárosból.
Az a nekró hős elég jó, nekem már volt: jó kis lila golyót lő, ami nagyot sebez (van még egy, a Black Knight; asszem az is csak fekete könyvvel jön elő, az se rossz. Van pár hős, aki meg csak fehér könyvvel áll be, illetve lehet megidézni, pl. Ellana, meg talán Roland is).
Egyik haverom szerint, egyenlő támadóértékek esetén is nagyban eltér az egyes hősök sebzése. Megfigyelése szerint, a kisebb-nagyobb kék gömböt lövöldözők kisebbet sebeznek, mint a klasszikus tűzlabdások (pl. Malleus), illetve szerinte a legjobbak a villámot lövők (Warrax, Yramrag).Amúgy a fekete könyvek tényleg ütősek, de a kigyúrt hősök ellen semmit sem érnek (max az undead egységek jók, de a gép nem igazán tudja kihasználni a sok fekete könyvet). Hősök ellen durva közvetlen támadó mágia az egyetlen esély: Psychonic Blast, Lightning, Warp Lightning, Doom Bolt, esetleg Ice Bolt stb. A fehér és a fekete könyvek gazdái max. imádkozni tudnak. Ezért veszélyesek a kombók: pl. fehér + kék könyvvel sokkal húzósabb ellenfél tud lenni a gép. Amit nagyon utálok, az egy erős Tauron, full sárga könyvvel (ezért szoktam _én_ lenni Tauron-nal, hehe). A Chaos Rift naggggyon csúnyán mutat a városaimon.
Még valami: a globális kék varázslatok is nagy kedvencek. A múltkor sikeresen elsütöttem a Time Stop-ot is: onnantól kezdve akár fel is adhatják...
-
tdd587
őstag
Erősen gondolkodom rajta, hogy a következő Hard lesz, mert így csak elvagyok magamban, építkezem (már annyi város van, hogy nem lehet újat létrehozni...). És kisebb térképet választok, mivel Large-on tényleg nem vagyok útban senkinek.
A Word of Recall-t én is használom, gyors erősítésre. Bár a Myrran-on nem kell általában, mivel csak csináltam úthálózatot, és ott ugye korlátlan lehet lépni. Az a taktikám egyébként, hogy csak úgy kötöm össze a városokat, hogy ne lehessen az úton megkerülni őket. Tehát ha egy ellen rálép az útra valahol, akkor pontosan 2 városnak mehessen neki, ne pedig bármelyiknek. A normál síkon is nézegettem node-okat, de azok nagyon gyengék a 4 sárkányos tűzhányókhoz képest... még 7 kör a spell of mastery aztán szerintem azonnal el is kezdem varázsolni. Természetesen mindenki gyűlöl, de ez nem is baj... adamantiumos kalapácsos törpök masíroznak mindenfelé, trollokkal megtámogatva, szóval nem gáz. A behemót viszont nem is akkora nagy szám, pár illusion warrior már elég csúnyán megtépázta.
A következő indulásom szerintem elf warlord lesz, normál térképen csak útban leszek valakinek. A Myrran törpökkel könnyű szerintem, mert belefullad az ember az aranyba és a termelés is durva - durva expanziót lehet véghez vinni hamar. Régen a dark elf volt a kedvencem, de rémlik, hogy azokkal nem ment olyan simán.
Ja és ez a korlátlan mana termelés nem egyértelmű nekem, ha csinálok valami cuccot és beolvasztom, akkor az már kevesebbet ér, nem?
-
Egon
nagyúr
A legközelebbi mágust ofkorz mindig le szoktam nyomni, különben nagyon hamar rámszáll. Csak az a különbség, hogy én erre a célra a kezdőegységeket szoktam használni. Amúgy nagyon sok múlik a földrajzi helyzeten is. Ha nem egy óriási kontinens van csak, hanem mondjuk 2 nagyobb, és nem gyíkemberekkel van az ellen, akkor sokkal könnyebb védekezni. Időnként egy kis szigetre rakja be valamelyik felet, na az a legjobb...
-
Egon
nagyúr
Irigylem a szabadidőtöket meg a kitartást, én sajna - család mellett - nem érek rá ilyesmire...
Ma voltam nyelvvizsgázni, sajna sanszos hogy meghúznak...
Körökre osztott játékkal multiban nyomulni legalábbis nehézkes: a cégnél HoMM-oztunk néhanapján, de nagyon hamar bedobtam a törölközőt, mivel ha körönként 4-5 percet játszottam, legalább negyedórát kellett várnom, hogy újra lépjek. Ha addig mással foglalkoztam, akkor mire sorrakerültem, elfelejtettem, hogy mit is akartam csinálni. Éjszaka is próbálkoztunk körökre osztott gaméval anno a régi LAN-partikon, de amikor 20 perc után aludt a fele társaság, rájöttünk hogy esélytelen ilyesmit játszani. FPS, esetleg RTS az ment, más nem...
De azér tsok sikert, hátha nektek összejön... -
Egon
nagyúr
A neutral városokat sajna nagyon gyakran olyan helyre rakja a gép, hogy a hajamat tépem. Én szeretem az űberbrutál városokat: 25-ös városok 2-3 érccel stb. Ilyen meg nagyon ritkán van a semlegesek között. Rengeteg múlik a fajokon is: ha klakon, gnoll vagy lizardmen semleges városok vannak a térképen, cseszhetem őket, mivel kb. 5 ilyen (kiépített!) város ad annyi manát meg kutatást, mint egyetlen jól menedzselt elf város. Persze kajatermelésre jók (vagy nem: lásd később), az elfoglalásukkal kapsz hírnevet (jobb esetben), meg korlátozottan jók aranytermelésre is - de ennyi.
A kajatermelés eleve kérdéses: mivel ezekben a városokban is kell védelmet tartanod, ha plusz kaját akarsz, akkor aranyat nem fognak termelni...
Én az elején simán otthagyom a várost üresen: mivel mindig termelek valamit, és 2 kockára ellát a város, ha megjelenik valami ellenfél (az elején az esetek 99%-ában lassú egységek vannak), átállítom a termelést egy katonai egységre és megveszem azt, úgyhogy amire a város mellé ér, már nem üres a városom (illetve ilyenkor meg lehet idézni vmit, az is jó megoldás). Amennyiben semleges katonai egységgel támad, akkor elégséges a város védelmére a frissen legyártott telepes is: megidézhető lényekkel simán lenyomom őket (persze csak akkor ha nem fél tucat egységgel jön). -
Egon
nagyúr
Hát igen. Én nem (sem) szeretem azokat a fajokat, ahol nem tudok University-t építeni (nem is beszélve a kereskedőcéhről: ezért szoktam tenger- vagy tópartra rakni a városokat). Mondjuk nekem bejönnek a nomádok is: sok jól használható egység (Horsebowmen, Pikemen, Priest, Ranger, Griff), illetve a manabónusz hiányát ellensúlyozza a plusz aranybevétel.
Pl. az embereket is kedvelem, de csak másodlagos fajként (semleges vagy ellenséges városokat elfoglalva). Túl sok ideig tart, mire igazán ütős egységeket tudnak gyártani (különös tekintettel a Paladin-ra).
A te villámháborús taktikáddal (pláne a managyártó képességeket bevetve) én biztos a "gyors" fajokkal nyomulnék: gnollok, barbárok. Az elején jóval erősebbek mint a vetélytársak korai egységei. Barbár lovas, illetve Gnoll alabárdos vagy farkas-lovas ellen kevés jó védelem létezik az elején. -
tdd587
őstag
Na rúgtam egy nagy öngólt, mintha nem szeretném a játékot... ebbol sem fogok már kimászni. Viszont...
A városokat nem lehet csak 3 mezonyire lerakni. Civilben akár egymás nyakára is lehetett rakni oket. Korábban linkeltem egy windows-os cuccot a programhoz, ott lehet talán 8-an is lenni multiban. Én szeretem, ha zajlik az élet és van egy mozgó világ körülöttem. Amiben vannak jószomszédok, távoli szomszédok, ellenségek és közömbösek. 4 fovel ez nem megy, ott agyon kell csapni mindenkit. Mindegy, hogy tele van élet könyvekkel o is. Ez olyan, mintha a gyuruk urában Szauron után elindultak volna az emberek lenyomni a hobbitokat. Meg az elfeket. Biztos értitek.
A bugos spellekrol tényleg rengeteg írás megjelent régebben. Hogy lehet pl. hogy a chaos spawn (az a ronda golyófeju izé) mindentol elhullik közelharcban, miközben ha megnézed mennyi cucca van... hát a közelébe nem szabadna menni, olyan halálosztag. A Death Knight életero szívása viszont nem bugos, le is lehet darálni vele szinte mindent. A halál varázslatokból rémlik pár, hogy kifejezetten nem muködött, pár tárgyba rakható tulajdonságról, ami szintén nem. Az a baj ugye, hogy ez már csak emlék, mostanában valóban nem játszottam vele.
Nem erről jut eszembe, hogy az Alpha Centauri megvolt valakinek?
Szerk: közben volt itt egy csőtörés az irodában. Oda az ékezet...
-
Egon
nagyúr
A legtöbb dologban egyetértek.
Amit hozzáfűznék:
1. Nekem abszolút nem hiányzik a művelés. Valahogy elvenné a hangulatot vagy nem tudom. Persze ez a saját, külön bejáratú, szubjektív véleményem.
2. Ami hiányzik, az a kicsit fejlettebb terraformálás. Konkétan: jó lenne, ha a partmenti vizeket fel lehetne tölteni (egy kockányi területet a tengerből). Néha oda jönne ki a tuti város, és a guta megüt hogy nem tudom megépíteni.
3. Nekem pusztán egyetlen bajom van a MoM-mal (hasonlítsd össze mondjuk a KB-val ilyen szempontból): ha megvan a 6 hős, szinte unalmasan könnyűvé válik, semmi kihívás (a KB-ban pont az ellenkezője: szinte minden csata kemény, a legvégéig).+1: nem '94-ben jelent meg a Mom?
Szerk.: én nagyon szeretem a Civ-eket is, de az valahogy más játék. Ott tök jó a művelés, a korszakok stb. Nem szívesen hasonlítom össze őket még akkor sem, ha a gyökereik azonosak.
-
Egon
nagyúr
Amúgy az ellenfeleknek normal-on van 11 pickjük (mint neked), hardon 13, impossible fokozaton pedig szolid 15...
Megfigyelésem szerint (ez nem biztos, csak valószínű), max. 13 könyve lehet bármely játékosnak (ebből kifolyólag, ha 9 könyvvel kezdek, akkor 4, ha 8-cal akkor 5 könyvet szoktam találni - sajna nem mindig jön össze ennyi). -
Egon
nagyúr
A Myrran-ban sztem nagyobb arányban vannak jobban védett node-ok, bár lehet hogy tényleg csak nekem tűnt úgy. Ott találkoztam a 9 db Sky Drake által védett node-dal is. A Magic Power tudtommal nem a node-ok védettségére, hanem az általuk termelt mana mennyiségére van hatással.
Mivel általában nem szoktam 3 kék könyvnél többet vinni, így csak 2 varázslatot tudok választani az elején, azok meg foglaltak (Phantom Warriors és Confusion - ez utóbbi sokszor hasznosabb a fantom harcosoknál. Ha az elején betámadsz egy vársot, szinte tuti hogy eltérő a védők tapasztalati szintje. Rámondod a Confusion-t a reguláris vagy veterán védőre, és lenyomsz vele két zöldfülűt (összesen 3 egység mínusz az ellennek), míg egy darab Phantom Warriors-szal még nem nagyon sikerült 1-2 egységnél többet lenyomnom. Persze nem egyértelmű a dolog: ha a spell power 20 és 25 közé esik, általában jobban megéri két fantom harcost megidézni, de 25 és 30 között inkább eggyel kevesebb fantom és egy Confusion). -
Egon
nagyúr
Hajrá, biztos vagyok benne, hogy menni fog...
Tutkó volt, amikor körönként kétszer lőttek, de hát irreális volt, lássuk be...
Meg túl hamar el is fogyott a lőszer...
Én nem sírom vissza azokat az időket: a gagyi memóriakezelés miatt (EMS suxxx) sokszor fagyott (időnként fix helyen is).
Most már értem a dolgot: te az íjászokat Chaos Channelezed. Én 1-1 bika közelharci egységet szoktam átváltoztatni (lovasok, esetleg Pikemen, illetve tipikusan a Doom Drake-eket). A plusz defenz miatt szinte lenyomhatatlanok lesznek.
Amúgy a Guardian Wind jó dolog, csak az a szépséghiba, hogy nem egyszer előfordult már az a csúfság velem, hogy 3 kék könyvvel sem kaptam meg alapból... Ráadásul a mágikus lövedékek ellen (ilyet használ ugyebár a távolsági hősök zöme, valamint a sámánok, papok, mágusok és a warlockok) nem használ semmit sem.
Persze ez (is) adja a dolgok szépségét: mindennek megvan az ellenszere. Még Paladinnal sem mehetsz biztosra (pedig az a legtöbb hatás ellen védve van, közelharcban meg igencsak erős): íjászokkal lelövöldözhető, Pikemen-nel lenyomható, illetve Crack's Call-lal leszedhető. Az íjászokat lehet szivatni Warp Wood-dal, Guardian Wind-del, a papokat, mágusokat Paladinnal, stb.
-
Egon
nagyúr
Az első bekezdésre: jogos...
A repülő egységeket egyszerűen azért nem preferálom, mert - mivel mindenki magából indul ki, és én általában távolsági fegyvereseket használok - féltem őket a nyílvesszőktől, parittyakövektől stb. Meglehetősen rosszak a tapasztalataim ezügyben (pikk-pakk lelövöldözik a repülő egységeket). Amúgy az is érdekes, hogy a Doom Bolt sokkal hatékonyabb a légi egységek ellen, mint a földiek ellen: utóbbiakra megfigyeléseim szerint a Warp Lightning jobban hat. A Defense növelése (ha már a Chaos Channels-t boncolgattuk) szerintem általánosságban jobban beválik (a plusz 6 védelmi pont végett szinte sebezhetetlen egységek jönnek létre).
A Myrran-nál elég húzós a játék eleje: jóval keményebbek a romok, a node-ok. -
Egon
nagyúr
Igen, ez nagy ötlet, csak picit sajnálom a Warlords képességet.
Szerk.: közben megnéztem, és látám, hogy mindhárom képesség csak 1-1 pick pontba kerül...
Hmmm, asszem megvan a következő kipróbálandó kombó.
Egyébként ha a node-okban kapok új képességet, a legjobban a Node Mastery-nek szoktam örülni: olyan jó érzés káosz spelleket nyomatni Sorcery node-okban... -
Egon
nagyúr
Artificerrel mindkét varázslatot megkapod, és így az Enchant Item gyakorlatilag fölösleges: cserealap, hiszen mindent meg lehet csinálni Create Artifacttal amit Enchant Itemmel, ugyanannyi manába kerül. Jól jön az elején beszerezni néhány fontos spellt. A Create Artifactot általában nem adom
Igen, tudom, de mivel ezek szürke (Arcane) spellek, mindenképpen meglesznek előbb-utóbb (persze idő kikutatni őket, illetve én is ezekből szoktam adni, ha cserélni kell - mondjuk én szívfájdalom nélkül odaadom mindkettőt. Elég sokat szoktam cserélgetni, mivel szinte mindenkivel tudok: négyféle színű könyvvel csak a full fekete esik ki, de az meg nehezebb fokozatokon nagyon ritka).
Nem elhanyagolható tény, hogy a legtöbb varázslatot, amihez könyved van, Create Artifacttal bele tudsz préselni egy cuccba. Tehát a varázslatot még használni sem tudod, mert valahol a könyvben van, de cuccba már belepakolhatod. Aztán ott van az is, hogy spelleket, töltetekkel is belerakhatsz. Pölö egy bot, amiben vár 5 darab Phantom Warrior, hogy megidézd, minden csatában. Szintén elég jó
Jogos. Én a Mass Invisiblity-t szeretem belerakni, mivel rengeteg manába kerül, sokáig csak egyszer tudom elsütni, illetve az adott hőssel varázsolva, az összes manája elmenne erre.
-
Egon
nagyúr
"Tényleg azt hiszem írtad, hogy a create item/artifact nem jó... igazából annyira nagyon nem értem, hogy meg sem mertem kérdezni miért. Olyan itemeket csinálsz, amilyeneket akarsz... én csak előnyét látom."
Két dolog van. Egyrészt az Enchant Item spellel gyengébb cuccokat tudsz csinálni, mint a Create Artifact-tal (pl. a varázspálcára csak asszem 3 vagy 4 attackot tudsz rárakni, míg a Staff-ra 6-ot), ezért én az utóbbit preferálom.
Másrészt maga az Artificer tulajdonság nem jött be a legutóbbi játék során, mivel egyszerűen nem volt elég manám sosem (ha körönként kapsz legalább egy támadást, úgy, hogy van 4-5 városod, még nem termelsz 50 manát egy körben, de folyamatosan nyomnod kell egy 40-50 manás Counter Magic-et, hogy ne nyomjanak le (mivel neki van 100+ spell pontja, és előszeretettel idéz pl. Phantom Beast-et...), akkor esélytelen az idézés). -
Egon
nagyúr
Kipróbálom majd.
A Chaos Channel-es egység gyógyul (azt nem tudom hogy gyógyítható-e), viszont tápoló varit (pl. Holy Armor és Weapon, Iron Skin, Flame Blade stb.) nem lehet rá mondani (de ha előtte mondod rá, akor rajta marad...). Viszont egyáltalán nem a repülést favorizálom, hanem a defense-t (Demon Skin). Ha nem azt ad, akko jön a legnagyobb varázslat az egész játékban (Load).
Ami még eszembe jutott a varázslatokkal kapcsolatban: imádom a zöld könyveket is. A felszín-átalakító varikról már volt szó, de nagyon hasznos egyéb cuccaik is vannak. Mivel szeretem a távolsági egységeket, nagy ellenségeim a gyors egységek, akik előbb odaérnek minthogy lelövöldözném őket. Ellenük remek a Web, illetve az Earth to Mud. Óriási cucc a Regeneration. Ha rámondod egy csapatra, elég az egyiknek túlélni a csatát (pontosabban még az sem kell: elég a döntetlen is), és minden egységed ott fog tündökölni, ráadásul max. HP-val. A megidézhető lényei is elég jók (Colossus, Gorgon stb.).
Szerk.: a KB-ről írhatnál pár dolgot a topicjába itt a fórumon. A legjobban az érdekelne, hogy milyen egységek jöttek be neked.
-
Egon
nagyúr
Hát nemtom...
Az elején nem szoktam tápoló csatán kívüli varázslatokat bevetni, mivel a folyamatos mana-igény igen megterhelő. Ezért szeretem a Chaos Channel-t: nincs manaigénye (igaz, cserében véglegesen eltorzítja az adott egységet, és egy csomó tápoló varázslatot nem tudsz rá mondani ezen spell után). Csatában meg inkább Confusion vagy Phantom Warriors az elején (kezdetben úgysincs elf íjászom, max. a legnehezebb fokozaton. Mivel túl lassúnak találom a tappont növekedését, ami ugye normál esetben körönként 1 pont, mindig halogatom az egységgyártást: na még egy Fighting Guild, na még építsük meg az Alchemist Guild-ot is: legyenek mágikus fegyvereik, na még a War College-t is stb.).
Egyébiránt túl sok tapasztalatom nincs a Heroism-mal, de arra határozottan emlékszem, hogy egyszer bejött egy semleges elit swordsman-nel az egyik városomba, nekem meg egy zöldfülű kardosom volt, akire rámondtam ezt a spellt, de szerencsétlenje csúnyán le lett nyomva. Ebből levontam azt a (lehet hogy téves) következtetést, hogy az ily módon feltápolt egység nem lesz teljes értékű elit egység, innentől kezdve meg nem érdekelt különösebben. -
Egon
nagyúr
Hát, ha ennyire tetszik a Heroism, akkor próbáld ki egyszer azt, hogy sok fehér könyvet viszel a Warlord mellé, és elsütöd a Crusade spellt, ha megkapod (ami gyakorlatilag rápakol egy szintet a Warlord-re, azaz 20 tappontal elit, 60-nal ultra elit, 120-nál pedig champion egységeid lesznek).
-
Egon
nagyúr
Volt olyan átjáró, amit még le sem vert, pedig nem szigeten volt (egyik oldalon sem), és nem is védte olyan húzós sereg.
Közben nagyjából felderítettem a Myrran-t is. Ott is egy hatalmas kontinens van. Az a vicces, hogy a gyengébbik ellenfél (piros) már jóideje csak egyetlen várossal rendelkezik (hacsak nincs valahol eldugva még pár városa, mindenesetre a nagy kontinensen nincs csak egy), háborúban áll az erősebb féllel (lila), aki mégsem veri le...
Szerk.: van Plane Shift-em, nemrégen kaptam... -
tdd587
őstag
Na de akkor megindul a hősökkel és kiüti gyorsan a fővárost és akkor megszakad a varázslat. Persze ha ő is demi-god hősökkel védi a tornyát, akkor gáz lehet...
Egyébként úgy látom, hogy idézett lényekkel nem is operálsz. Azért egy-két komolyabb lénnyel már lehet aprítani, igaz azok nem fejlődnek és demi-god hősök ellen még a sárkány is kevés. De olyan szép...
Mondjuk én akkor néztem nagyot, amikor egy csapat death knight lenyomott egy Great Wyrm-et. Ami azért valjuk be elég harapós egy jószág...
-
Egon
nagyúr
Sok minden nem történt, de annyit játszottam, hogy komolyan elmaradtam a dolgaimmal...
Már megvan mind a 6 hős, elfoglaltam pár node-ot is (sajna a zömét már leverte az ellen, legalábbis a kezdő kontinensen). A hősök fejlődtek szépen (jelenleg kettő demi-god, a többi meg asszem grand lord). Találtam 2-3 varázstárgyat is (egy maxos gyűrűt, a többi semmi extra, 1-2 attack meg defense). A pénzügyi helyzet nagyjából stabilizálódott: olyan 9K aranyam és 2K manám van. Azt elfelejtettem említeni, hogy már korábban kaptam egy új képességet egy romban, aminek segítségével 1:1-ben válthatom az aranyat manára (ez nagyban segített megidézni a jobb hősöket).
Már kétszer elfoglaltam a fővárosát az engem támadó ellenfélnek, hálistennek mindkétszer visszatért (így már 4 varázslatot elszedtem tőle, köztük van a gyógyítás is végre). Illetve lenyomtam harmadszor is, de akkor nem varázsolt Spell of Return-t, így inkább visszatöltöttem az állást és békén hagytam (a hülyéje nem kötne békét véletlenül sem, hogy végre tudjak varikat cserélgetni). Hálistennek beadta a Transmute varázslatot, így az egyik jó kis városomban (ahol eredetileg arany, ezüst és szén is volt) tudtam csinálni aranyat, gyémántot és mitrillt (elf városról van szó, így szét tudtam hinteni pár ütősebb longbowman-t pár városomban).
Jelenleg 7 városom van (ezek szinte mind fullra kiépülve - pár épületet persze nem szoktam megépíteni -, már aranyat termelnek). 4 elf, 2 ember és 1 barbár. A városokban zömében 2-3 fős ultra elit védőegységek vannak (kivéve a barbárt, ahol csak veterán egységek, igaz 4 db). A hősökkel a romokat fosztogatom éppen (mivel nem adott Pathfinding-et, jelenleg Wind Walkinggal ötöt tudok lépni velük). Próbálok könyveket találni, mielőtt elfogynának a kikutatható varik (már csak 4-5 db van a Spell of Mastery-ig).
A Myrran-ban már rég eldőlt a harc: a sárkányokkal meg 10 vagy 11 halál könyvvel induló fél nyert. Folyamatosan 30K a manája, emellett állandóan fenntart 4-5 global varázslatot is (halálra idegesít, hogy 50%-kal többe kerülnek a fehér és a zöld varik). Ráadásul időnként ráver egy-egy Pestilence-t a fővárosomra, amit nem győzök leszedni (legutóbb max. manás Disenchant True-val nem sikerült elsőre leszedni - na ez a szemétség). Emiatt valszeg meg fogom keresni a fővárosát, és alaposan hátsón billentem majd. -
Egon
nagyúr
Már majdnem visszatértem MoM-ra, de a KB-t be akarom fejezni impossible + veszteség nélkül, ez már szívügyem.
Mazochista...
Én még nem végeztem ki, első játék (sztem nem is lesz több, annyira azért nem jött be). Lvl 25 mage, és Karadort kellene seggberúgni. Sajna itt-ott elcsesztem a fejlődést, és nem érzem magam erősnek (különösen a Rage lett elrontva). A mágiám elég ütős (43-as Int), de csak 13-as Attack és 11-es Defense. Már egyszer lenyomtam a nekro erődöt, de a csapat fele odalett (főleg a papok és az inkvizítorok tűntek el). Gondoltam megyek nekro sereggel, de nagyon nem váltak be (jobb híján maradok az elfeknél, azt hiszem).
Diplomácia: csalásra mire gondolsz?
Hát arra, hogy 4 ellenfél esetén, érdekes módon pikk-pakk mindenki engem üt, egymással még akkor is jól megvannak, ha az egyiknek fekete, a másiknak fehér könyvei vannak...
Bevallom MoM-ot nemigen játszom impossible fokozaton, mert tényleg atomnehéz.
Hehe, szerintem meg jóval könnyebb, mint a KB hard-on...
A taktika: az elején telepesgyártás ezerrel, majd fejlődés (Builder's House, Granary, Smithy, Marketplace, Farmer's Market sorrendben, ezután rámegyek a pénzre). Hadi egység csak minimális, ami feltétlenül kell (1-2 egység városonként, nem több). 3-4 várost felhúzok, egy pár jobb semlegest elfoglalok az elején az alapegységekkel (Warlord képesség + Phantom Warriors, Confusion), és bekkelés ezerrel. Gyűjtögetem a manát és a pénzt, kutatom a varázslatokat. Ha megvan a Summon Hero, megidézek 1-2-3 hőst (Malleust, Morganát és/vagy Yamragot). Ezekkel leverem a gyengébb romokat (meg az erősebbeket is: Behemoth meg hasonló böszmeségek ellen Confusion - ha nem sikerül visszatöltöm). Kapnak egy csomó tappontot, én meg egy csomó pénzt és/vagy manát (főleg ha valami ütősebb kard vagy kalapács vagy ilyesmi (amit nem használok) a jutalom, és beválthatom manára). Aztán ha lejön a Summon Champion, jöhet a maradék 3-4 hős. Onnantól kezdve csak a fejlődésük üteme szabhat gátat a hódításnak, no meg a varázstárgyak (ha a hősök a fővárosban vannak - illetve ahol a megidézőkör található - , akkor jóval rövidebb ideig tartanak a varázslatok, mert besegítenek. Persze nem árt az a képesség sem, ami lefelezi a tárgyak készítését, illetve kell még sok mana. Ezért jók az elfek, és a nomádok: előbbiek több manát termelnek, mint a többi faj, utóbbiak meg sok pénzt, ami átváltható manára). Ha már meg tudom védeni a tulajdonomat, és adott Change Terrain illetve Transmute varikat, akkor brutálisan erős városokat hozhatok létre. Ha már tudsz 75 manás varázslatokat az adott instant elsütni, akkor már meg bírod védeni magad: 50-ért áthelyezed a megidézőkört a fenyegetett városba, 25-ért meg nyomsz egy World of Recall-t a legerősebb egységedre, és jöhetnek...
Sztem a MoM-ban a bekkelés a jó taktika: az egész játék erre van kihegyezve. Pl. nem véletlen, hogy - a HoMM-mal ellentétben - a csatát a védekező fél kezdi... -
Egon
nagyúr
Na ja...
Pár apróság.
1. Mivel a gép nehezebb fokozaton mindig csal a diplomáciában, annyi csalást én is megengedek magamnak, hogy az első körben mentek egyet, nyomok pár kört (amíg összejön 30 mana), és elsütök egy Earth Lore-t (azaz felderítek egy képernyőnyi területet). Ha rossz helyre adja be a kezdővárost (15-ösnél kisebb fővárost lehetne építeni, vagy nincs a környéken jó hely 2-3 városnak), akkor új játékot kezdek; egyébként megjegyzem a helyét a következő városoknak, és a telepesekkel célirányosan oda megyek.
2. Nem tudom írtam-e már. Minden csata max. 50 körig tart. Célszerű az elején csinálni egy-egy gyors egységet a városokba (lovast, stb.), és ha betámad legyőzhetetlen sereggel (pár tucat kör után, 6-8 élőhalott (csonti, zombi, ghoul, egy démon vezetésével)), akkor csak körözni kell vele, és 50 kör után eltakarodnak. Legnehezebb fokozaton életmenő lehet.
3. Hősöknél sem szeretem a véletlenre bízni: Summon Champion varázslat, az utolsó kör végén save. Ha valami gagyi hőst dob, Load és újra. Még mindig a _jobb_ távolsági hősöket kedvelem leginkább (Warrax, Alorra, Malleus, Elana, Morgana, Yamrag stb.), de tény, hogy a throwing képességgel rendelkező, _fejlett_ hősök nagyon durvák, de ez látszik egy ultra elit Berserker esetében is. A legerősebb hős valszeg Roland (az armour piercing képesség first strike-kal kombinálva szintén ütős, lásd Paladin; de egy Iron Skin-es ultra elit Griff-fel is vertem már le Sky Drake-et).
4. Fajok. Kedvenceim az elfek és a nomádok: szerintem velük lehet talán a legkönnyebben boldogulni.
5. Könyvek. Általában 1 fehér, 2-2 zöld és sárga meg 3 vagy 4 kék szokott lenni (a legjobban bevált kombóról nehezen tudok lemondani: ezért szinte mindig Warlord vagyok).
6. Szeretem kihasználni a bugokat is...Guardian Wind nem dispel-ezhető (elvileg leszedi, gyakorlatban nem), a Chaos Channels pedig 2 helyett csatában 6 (sic!) Defense-et ad.
+1: modern játékok. Szinte mindent lelőttél, ami említésre érdemes, kivéve a King's of Bounty-t (pedig ha jól láttam egy másik fórumon, elég durván nyomod...), illetve a Massive Assaultot. Személyes kedvencemként, meg kell említsem az Incubation-t és a Fallout Tactics-ot is.
MoM Forever!
-
Szenty
tag
Bizony, MOM rulz.
'95-ben, 15 évesen játszottam vele... akkor persze csak is kizárólag hexedites megoldással.
Most kísérletezgetek a MOMmal... Hallod, most a 4 nap alatt amikor megtaláltam, hajnali 3ig(!) toltam... Szerintem meg nem reménytelen elmondani egy mai 15 évesnek sem, hogy miért is jó ez a game. -
Szenty
tag
Szia!
Egy apró korrekció... "If that is the truth, then your work must (be) stopped.
Más... valahogy nekem is előkerült ez a príma kis game. Régen nem voltam nagy játékos, most csak tapogatózom. Ezért is örülök, hogy vannak még művelői, akiktől elleshetek egy pár dolgot.DOSBOX rulez.
-
Én most kezdtem el újra játszani vele. Még mindíg nagy élmény dosboxal tolni, mellette megy ablakban a tv is.
Nekem a kedvenc hősöm Fang a sárkány. 3 egységet repül, és amennyire emlékszem 30+ attackra fel lehet fejleszteni, ha jól megpakolod mindenféle flame blade/giant strength meg ilyen varázslatokkal. Nálam sokszor egyedül ment ez az egy hős és simán ütögette lefele a sky dragonokat a sorcery nodeoknál.
-
Drizzt
nagyúr
A Warlordsot nem kelltt volna említeni, most megpróbálom beszerezni a négyet, a minap a saturnban a kezembe került, de nem emlékszem már mennyi volt.
Guruban akkor volt cikk, amikor megjelent, 92, vagy mikor, nekem vannak akkori gurujaim, akkoriban tesóm olvasta, én még lehettem vagy 7 éves...
Hmmm...
Ezerhetet csak megér... -
-
Egon
nagyúr
Majd egy év után válaszolok...
Valamiért nem szimpik a félelfek, pedig tényleg jók (a parittyás irtóra brutális, és ráadásul sokkal szívósabb mint a kedvenc longbowmeneim; ezen kívül az összes többi egységüket is baromi nehéz leverni, a luck bonus miatt). Ami hátrányuk van:
1. Csak lassú egységeik vannak, amik körönként egyet lépnek.
2. Szinte kizárólag a parittyásokra építheted a haderőt, az meg elég egysíkú (elég egy Guardian Wind, vagy egy Warp Wood, esetleg láthatatlan egységek használata, és annyi. A Missile Immunity egységekkel sem tudnak mit kezdeni, ráadásul néha kevés a 6 db ''lőszer'').
3. Nagyon hiányzik egy bika közelharci egység.
Általában csak 2 db Nature könyvvel szoktam kezdeni, így nem bírom beválasztani a Change Terrain-t (erre gondolsz, a Transform mást csinál - az is nagyon jó). Néha beadja így is, de leginkább drukkolni szoktam, hogy zöld könyvet találjak a Node-okban, romokban.
Az adót nem szoktam piszkálni.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Futás, futópályák
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Az új vezér szerint már nincs a legjobb tíz chipgyártó között az Intel
- EAFC 25
- Gitáros topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A Team Group SSD-je gondoskodik arról, hogy az utolsó bitig letörölhető legyen
- Gaming notebook topik
- Nintendo Switch 2
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Lenovo Gamer Laptop: Ideapad Gaming 3 (i5 12500H, RTX3050, 32GB RAM)
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új RYZEN 5 4500-5600X +RX 6700XT 12GB +16-64GB DDR4! GAR/SZÁMLA! 50 FÉLE HÁZ!
- GAMER PC! i7-10700K / RTX 3060 Ti / Z490 / 32GB 3200MHz / 500GB NVMe / 750w! BeszámítOK
- Yamaha MX 630 (végfok)
- Lemezes PlayStation 5 + 2 kontroller
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- MacBook felváráslás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- BESZÁMÍTÁS! MSI B460M i5 10400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman S4 Plus TT 500W
- LG 39GS95UE - 39" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 4000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest