Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HaaS

    addikt

    - Ooold maan... you seek the Spell of Mastery!
    - You have come to mee... my work has already met... its... end.
    - If that is the truth, then you work my STAFF!
    BANG! (és az első 3D-s vártorony leomlás az univerzumban:) )
    - (Merlin mormol...)
    ssSSSH-SSH-SSH! (tűzlabdák surrannak)
    - No... noooOOOOAH...
    ... most pedig ideje beállítani egy vekkert, hogy majd hajnal négykor valami emlékeztessen, hogy már rég le kellett volna feküdni...



    Sziasztok!

    Még mielőtt bármi, itt helyből ajánlanám Egon fórumát, a ''Retro gamék'' címmel. De mint megrögzött visszaeső: legyen a MoM-nak saját fóruma :))!!!
    Aki nem ismerné minden idők legjobb körös stratégiáját, az linkeljen:
    Bővebben: link
    (ingyenes abandonware. legutolsó patch az 1.31, létezik többjátékos pack is. tökéletes futásához ajánlom a DOSBox-ot, szintén free.)

    Néhány szó a játékról:
    A legjobb. Lassan 10 éve játszom.
    Kicsit bővebben: Te magad egy mágust alakítasz, akinek utasítására kis népe buzgón fejleszti a várost, építi az utat, gyűjti a manát, vagy néz szembe Halállovagokkal. A játékban egy-négy másik mágus ellen kell küzdened, és a célod, hogy hamarabb légy a Mágia Mestere, mint a többiek. Ez többféleképpen elérhető, a legkézenfekvőbb a többi mágus likvidálása.
    A felfedezés, fejlesztés egy ún. overall mapen megy, Civilization-szerűen. A harcok egy kis kvázi háromdés térképen zajlanak, szintén körös (hálistennek). Te, mint mágus és hadúr segítesz a csatákban is.
    A játék elején a nehézségi fokozat kiválasztása után (a normalt ajánlom kezdőknek is, ott már lehet custom varázskönyv-kombót választani) 5 mágiacsoport közül válogathatod össze a tökéletes kombinációt, és vehetsz címeket is magadnak. Aztán kiválaszthatod azokat a varázslatokat, amelyekkel kezdeni szeretnél, majd a népet, amely a győzelemhez segít Téged. Azután indul a banzáj... a térképek abszolúte random generáltak, az ellenfelek is random, a varázscuccok is random, a varázslatok megtanulásának lehetősége is random, szóval a sok random miatt egy olyan játék lett a MoM, amelyet százezredszerre is érdekes újrakezdeni... (nem beszélve arról, hogy mire megtalálod a neked legjobban fekvő varázskönyv-kombinációt... :)) )
    A játék rákfenéje igazából a node-ok (mágikus pontok) elfoglalása és megtartása. Még mindig nem tudom eldönteni, mi a fontosabb... az arany vagy a mana:) Érdemes figyelni a diplomáciára... később _nagyon_ fontos lesz majd...

    Hirtelen ez is sok, ha bármiben segíthetek, hajrá. Teljes leírást a MoM-hoz lehetetlen adni.
    Nem vallom magam profinak, inkább azt mondanám, hogy MoM-őrült vagyok... de egy tuti:

    EZ A JÁTÉK NEM MARADHAT KI SENKINEK!
    (aki a legapróbb érdeklődést mutatja a stratégia iránt)

    Üdvözlettel,
    HaaS

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    Egon! Te próbáltad már full Nature-el + Halflingokkal? Nagyon durva!

    A Halflingok ugye nem kettő, hanem három kaját termelnek körönként, másfélszer akkora sereget (az elején nagyon jól jön) tudnak életben tartani. Plusz a nyugihatás, plusz viszonylag korán elkezdheted építgetni a Slingereket, csak Armory kell hozzá. Rendesen ütnek (bár nem óccsó).
    A Nature-ben meg kezdésnek érdemes bevállalni a ''Transform Terrain''-t, meg még valami hasonló nevű spellt, igen poénos... a legrosszabb helyet is zöldellő paradicsommá tudod változtatni, viszonlyag olcsón (50 mana egy transform). Nincs többé sivatag, mocsár, csak tökéletes városok, melyek nagyon durván gyorsan fejlődnek...

    Hja kérdés... te hogy szoktad nyomi, milyen tax rate-tel? nekem 45%-on van végig, Halflingokkal jól fenntartható az egyensúly, és lóvégondom csak a legelején van... aztán folyton alkímia, hogy legyen mana, amíg nincsenek node-ok.

    Cső,
    HaaS

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Re-Tech #3 üzenetére

    Hali! MoM RoX:)

    Ha van egy kis időd, rakj fel egy DosBox-ot, még XP alatt is simán fut, hanggal, mindennel... a legszebb, hogy ugyanúgy élvezed, mint akkoriban... azóta sem készült hasonló.

    Kisebb bug azért még maradt benne:)! Powerfulra van nyomva a Magic, és valahogy úgy generált egy Ruint, hogy pont a város alatt volt:))) Ergo kijönni még ki tudtak jönni a seregek a fővárosból, de már nem volt visszaút:)

    Próbálom installálni a hálós patch-t, multiplayerre, de nehézkes kissé... ha van valakinek infója, az fárasszon pls.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz duo #5 üzenetére

    Hát jó kérdés... bocs az elkésett válaszért... ami nem lesz válasz: gőőzöm sincs. Linuxot csak munkahelyen látok, ott meg nincs fent a MoM:)

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    Hát már megint ide lyukadtunk ki.

    Még mindig a MoM a legjobb... próbáltam ezt az Age of Wonder 2-t... játszom, játszom... és végig az volt bennem, hogy a MoM mennyivel jobb. Pedig ez a AoW nem egy rossz remake, de hát hol van az ereditől!
    Így 1 napi szenvedés után megadtam magam, és engedtem a DOSBox varázsának.

    Még mindig nincs jobb gamma. 11 éve.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #8 üzenetére

    Jaja, 1.31 itt is. Nem megy a termelésnél az túlvásárlásos csalás sem, meg a mágusok és családjuk is fele annyiszor lőnek. Sokkal jobban kiegyensúlyozott.

    Bár ebben a Life csomagban a Heroism aaannyira durva... hirtelen nem tudok ellenszert... még counterezni sem tudja a gép, fullos egység seperc alatt, 2 mp/kör vagy 12 mp csatában... röhejesen jó.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    Körös stratégiát kedvelőknek: UP!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Drizzt #12 üzenetére

    Sikerült azóta már megszereznem az eredeti MoM spellbookot :D , minden varázslat, leírás, miegyéb :R .

    A dolog rákfenéje szerintem a változatosságban rejlik. Gyakorlatilag random minden, minden játék új, minden nép+könyvválasztáshoz más stratégia kell. Nem beszéltem a vérdurva warlord, vagy egyéb választható featekről. Ráadásul a könyvválasztás sem minden, abban is random jönnek a spellek... ha egyáltalán belekerülnek, very rare spellek tényleg ritkák ;) , de tényleg überbrutál némelyik.
    Egyedül a Death könyvekkel nem szeretek játszani, nehezen indul a játék vele, ghoulok nem túl jók, bár az ellen zombivá alakítása nagyon jó móka :) .

    Egyedül egy x-edik Warlords-ban (asszem a negyedik részben) volt, hogy a fő karakter (azaz a játékos) közvetlenül hatással van a játékmenetre. Viszont varázslatokkal segíteni a mágustoronyból a hősöket, amíg a mana futja... hát kérem... hatalmas ötlet volt.
    HoMM-ot meg sosem tudtam megszeretni. Próbáltam. Mindegyik térkép egy feladvány, akár az AoW2-ben (ami azért nem olyan rossz MoM remake, csak hát ugye az eredihez képest röhejes, akármennyire is számít a domborzat a csatákban). Haverjaim nyomták, de mikor megláttam a 173 darab kimentett állást, meg hogy töltésből és mentésből áll az egész, csak ingattam a fejem. Akkor már inkább Etherlords 1-2... vagy Disciples1-2!, aaazok tetszettek!!!


    Guruban volt cikk? Készül egy új remake (ha elcseszik, esküszöm háromoldalos levelet írok a készítőknek), vagy csak ők is MoM-őrültek?

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz normal #14 üzenetére

    Ééérdekes, hogy a Wikipedia mennyit foglalkozik vele (azt sem tudtam, hogy a MoM-őrültek már egybegyűltek, hogy kierőszakolják valakiből a MoM2-t... én félek tőle, hogy nem lesz ilyen jó), itt a link [link].

    Underdogs-nál itt van a játék, ha jól emlékszem mellette van az 1.31-es patch is, tessék: [link].
    DOSBoX link szintén van, ott alul, én a 0.63-asat használom, nem tudom van-e újabb, ez tökéletes...

    Üdv

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz frame>24 #20 üzenetére

    Hehe, jah:)! A jó öreg manuál... az kész.

    Jól teszed, hogy megpróbálkozol a MoM-mal. Nem hiszem, hogy csalódni fogsz.

    Annál is inkább, mert a Civ4-re azt hittem, leveri a trónrol a nagy öreget. Egyszerűen nem találtam benne hibát.
    Aztán úgy három-négy hét éjjel-nappal játék után aztán csak sikerült felfedezni benne a nehézkedést. A nehézségi fokozatok emelése Prince-ig azt mondom rendben, de azután már ''csal'' a gép. Értsd: szinte behozhatatlan előnyökkel indul. Márpedig ebben a Civ4-ben az első 25 körön belül eldől minden. Vitatkozni lehet, de nem érdemes.
    Csak azért meg nem fogok csalni (mert azt lehet), hogy Monarch fokozaton egyenlő ellenfél legyek. Ahol már íjászokkal indul... nasebaj.

    Szóval nagy meglepetésemre, még mindig a MoM a király!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Awidan #22 üzenetére

    Én sem tudok jobbat... alighanem a régi motorosok közül való vagy:)! Valahogy a fiatalok félnek a DOS-tól, azt hiszem:)!

    Pedig milyen szép volt fgelszabadítani azt az extra 25k memóriát az alapból, hogy legyen hangja is... na meg hogy EMS, XMS, vagy kell-e a QEMM:DD ? Hmh... pedig DOSBoX barátunk ezt nagyon szépen kezeli. Emlékszem, mikor próbáltam virtuális géppel a memóriabuzerát... hát olyan proggit nem találtam, amelyik a QEMM-et is elviselte volna... az alapmemóriát szépen kezelik, de annyira nem stabilak, hogy egy memória menedzsert is elviseljenek. Na ennyit a nosztalgiáról.

    És mi a kedvenc kombinációd Awidan;) ?

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Awidan #24 üzenetére

    Egyetértek. Online próbáltad már?

    Ha szereted a gondolkodós játékokat, ajánlom még az Etherlords 1-2-t. Legtöbben elvéreznek a második pályán alap fokozaton is, és hagyják a ffrancba, de néhány hét után megérti az ember, hogy mit és hogyan. Végigjátszottam mindkettőt, nem gyenge.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Awidan #26 üzenetére

    2001. A második rész ermm... paasz.

    De: [link]:)!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz frame>24 #29 üzenetére

    Bocs a késői válaszért... tuti DOSBox alatt indítod? Ott nem kellene ilyen problémának lennie, emulál szépen, és elég memóriát szabadít fel, hogy a gamma megpróbáljon hangot is kiadni.
    DOSBox hangbeállításokat nem bütyköltem még, sohasem kellett... de nézd meg a konfig fájlt, hátha.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    Boldog Karácsonyt, BÚÉK mindenkinek!

    És boldog 14. szülinapot MoM!

    Ismét nekiestem az AoW2-nek (kábé ötödször), de a 4. pályán megint leakadtam. Az AI normál fokozaton nem jön rá, hogyha lerombolom a hidakat, akkor water walkingos egységekkel vagy repülő unitokkal még támadhatna. Hmmm... kár.

    Ismét MoM lesz belőle. Aki még nem tette, próbálja ki!

    Szevasztok,
    HaaS

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    Na _ez_ azért nem mindennapi: érdemes mindenkinek megnézni:)!

    [ezt dobta a tower]

    A szpellt hagyjuk, de:
    [a szakallas brutalfiu] már Heroismmel együtt...
    [és Hórusz sztaffja]

    Ugyanabból a towerből hahahha... hát ennél jobb kombináció nem létezik :C!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Drizzt #34 üzenetére

    Hát egen, a Warlords a másik nagy kedvenc... de az újak már nem olyan hangulatosak, mint a második rész, 1993-ból. Az örömleány jó volt, rengeteget hotseateltünk a haverokkal. Az első rész 1990-ben jött ki, nem tudom melyiket olvastad a guruban... azért érdemes ránézni a Warlords 4-re is, de nagyon bele kell élned magad... igazából egyetlen dolog van, amire ha rájössz, porrá zúzod az AI-t. Legalább van története, és nem is rossz... de azért messze a Fantasy Wars-tól. Na az kötelező darab minden stratégának. Fenomenális.

    Jó meccs volt a mai, [nanáhogy] kivégeztem őket ;]. Pedig csak két szpell volt hátra a Spell of Mastery-ig... na shebai, majd legközelebb.
    Hanem ezek a Halál könyvek, nem tudom. Agyonvertek épp az előbb... legalább is behozhatatlan hátrány lett belőle. Nem értem mitől ütős egy fulll death polc, de hát... igazából nem is az a gond, hogy gyengék a spellek, hanem a diplomácia indul olyan mínuszból, hogy esélytelen, hogy ne belém kössön egyszerre legalább kettő ellen. Egymásnak ugrasztani őket meg nehézkes.

    Azért is megverem őket... később... de most kóma:)! MoM-ot nézted már? Ha számít a grafika, akkor meg Fantasy Wars!

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Drizzt #36 üzenetére

    Értöm mán.

    Ismét négy óra lett, de jó hír, hogy most már így is megy hard fokozaton a győzelem:)!
    Eddig nem értettem, mire jó a 11 koponyás könyv a polcon, de végre megvan.

    Hogy a kezdő deathmage pisztolya a Ghoul, arra már rájöttem, minden harc külön agyalás, hogyan tud minél többet megölni, mert a feltámadtak egy az egyben megtartják a tapasztali szintüket, erejüket, stb. Annyi, hogy nem gyógyíthatóak. Na bumm. Városban rendet tartani tökingyen, ahol minden sarkon élőhalottak vigyázzák a polgárokat hahahaha.. fiiinom. Nem kérnek pézt, nem kell kaja... übersoldier. (Simán is lehet transzformálni élőhalottba, de baromi sok mana, hiába a plusz buffok.)
    Aztán jön a shotgun, a Wraith Form... szimplán csak védetté tesz normál fegyverek ellen. Durva. Elképzelhető a hatás egy eleve láthatatlan, mágia ellen immunis megidézett lényen, pölö Night Stalkeren. Rambóóóó!!!
    És végül az atombomba - ami után valahogy elmaradnak a folytonosan özönlő ellenseregek - a neve Famine. Csak a nagyobb városait meghintjük sóval, és az éhínség frenetikus hatású... nincs tapasztaló, erősödő sereg, csak a megidézett lények. nem beszélve a zsugorodó városokról, lázadozó népekről eheeheeeh...

    Ami abszolút hátrány mégis, az a diplomáciai esélytelenség... a játék elejétől gyűlöl minden mágus. Alighanem tudják, mi jön;]!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    Hehh, elolvastam ezt az előzőt:)! Maradjunk abban, hogy egy gyors Wraiths az elején, és hardon is még azelőtt le lehet gyakni az elleneket, mielőtt kiépítkeznének. Durva a halál, túl könnyű vele.

    Most már minden népet és kombinációt kipróbáltam, így egy évtized után is van új a nap alatt: pölö az alkímia-artificer-rúnamester kombó. Aki nem tette, próbálja ki:! Na nem mintha sokan játszanának vele, de hát.. nem adom fel.
    Szóval a lényeg annyi, hogy fele manából létrehozhatóak a varázstárgyak... és alkímiával meg egy az egyben becserélhető aranyra. Ez azt jelenti, hogy a befektetett mana duplája jön vissza. B r u t á l i s.
    Na és a végén meg nincs az a sereg, amelyik megllíthatná egy hősömet:)! Az az amazon az félelmetes:))) Na hajrá!

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Flashcash #39 üzenetére

    Örülök, hogy rátaláltál ismét:)!

    Én most pihentetem éppen, idén is elment vele két hónap... Fang magyon jó, tényleg. Én az amazonnal szoktam csúnya dolgokat művelni, mondjuk nekem minden hősöm repül, tehát Fangnak ez az előnye többinél pótolható. Olyan bazi erős fire breathet nemtok csinálni sajnos, abban erősebb, na meg hát üt is keményen.

    Azt nézegettem a százezredik játék után, hogy számít, milyen néppel indul az ember, na meg a könyvek is. A kedvenc kombómmal áltban uazok a hősök jönnek. Fang high elfekkel példul tán ha volt kétszer sokat mondok. De ha az elején bejön Zaldron, akkor az hatalmas segítség.
    Rolandot pölö eddig összvissz egyszer láttam.

    Zaldront, Serenát várom általában az elején, egy-két ütőgéppel (Brax, Gunther) aztán Greyfairer, Reywind, Jaer, Shalla satöbbi.

    Mindenképp említsük meg Top1 Torint:))!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Flashcash #39 üzenetére

    Elgondolkodtam a 30+ attackos dolgon, hát a sárkányát beleszámítva könnyen meglehet.
    Asszem Fang 7-es meleevel indul + a fire breath a sárkánytól, az 5. Artifactokkal simán +10 melee, esetleg egy kis Flaming (+3 attack ha jól emlékszem). Mightja is van, szóval az kétszintenként +1.

    Aaaaz 7+5+10+3, az első szinten, gatyeszban 25:)! És akkor még nem varázsoltunk a fiúra semmit!
    (Torin 12-es melee egyébként, varázsol, immunis, Constos, néha +Might, +Leader, meg +Prayer is... próbáld ki egyszer, elég magas Rare fehér könyben van a spell hozzá. Cuki.)

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Szenty #42 üzenetére

    Hehe, jó füled van... pedig már vagy ezerszer hallottam:)! Akkor mondjuk még sömmit sem tudtam angolul, azóta meg volt jópár hónap usa... ez olyan, mint hogy annak idején az "Ó, banomíle" című számot írtam anyám kazettájára, azóta persze tudom, hogy "Oh, what a feeling":D. Persze 25 év eltelt azóta... köszi:)))! Ezen most tényleg jót röhögtem.

    Van egyébként még korrekcióra lehetőség, vmelyik előző hsz-emben nem számoltam azzal, hogy minden szintnél is kaphat plusz attakot a Strength-es hős... igazából örülök, ha valaki még erre téved.
    Nehéz elmagyarázni egy GTA-n felnőtt 15 évesnek, hogy játszon egy MoM-mal. De nem kezdek bele...

    Én most éppen a Republic: The Revolutiont játszom, megint, nagyon nehéz ez is. És nagyon-nagyon jó játék. Röhej, hogy v1.0 és nincs benne bug. A grafika meg símán adja a 2008-as szintet. Sosem értettem, hogy ezekből a játékokból miért nem lesz bestseller. Félelmetesen jók, időtállók, minden alkalommal más, ezerszer újrajátszható. Újabbak közül a Guild 2 volt tán ilyen. Civ4 esetleg, de ha körös, akkor már inkább a MoM.

    Üdv, MoMra fel!

    tdd587: passzolom:)

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #47 üzenetére

    Supremacy-t kihagytad:)! Aaaz még nagyon tetszett a régidőkből. Top10. Colonization is. Nekem valahogy jobban bejött anno, mint a Civ... passzhogymért. Azért ez utóbbi is elvett néhány hónapot persze.
    Jaaaaaj, meg a Diplomacy! Über! Bár lehet, hogy C64 volt még... passz.
    Aztán talán az Ascendancy volt még amivel rengeteg időt tököltem. Ja meg a Disciples I-II. Na az is jó. HMM sosem fogott meg, de már írtam ezt is vhol... de mivel körös stratégiák kihalóban, most elkezdtem őket. Egyelőre első rész, valami 4. scenario. Nem olyan rossz. Annak idején az vette el a kedvem, amit a haveroknál láttam, mentésből meg töltögetésből állt náluk az egész. Mégsem annyira rossz a helyzet, elég simán meg. Virtuális Win95 pécén megy csak nálam, fura.
    AoW-ok felejthetőek.
    Aztán persze még lehetne sorolnii, Fallout-ok, Panzer Genrals (a jó öreg Pancser, hehe), Fantasy Generals, UFO 1 (nem az Aftermath! Az X-COM!), Syndicate!!! Master of Orion-ok... áááh, hát lehetne sorolni.

    A CTP és Civ4 szinten osztom a véleményed, annyi extrával, hogy Monarch fokozat után már csúnya forral indul a gép Civ4-ben, és hát az első 20-30 kör minden eldönt. Kár.

    Új:
    Fantasy Wars. Szuper történettel, agyalós, fenemód jó kis játék, hibátlan. Grafika 21. századi. Normál fokozatban mind goldra, nem könnyű játék. Nagyon ajánlom. Körös stratégiákról szólok természetesen.
    Civ 4. 2 hónap után úgyis megunja az embör.
    Disciples 3 kijött már? Utána kell néznem...

    Közép:
    Etherlords 1. A legbrutálisabb játék mindenek felett. Istencsászár. Jónak lenni egy hónapomba került. Standard fokozaton második pályán az összes stratéga haverom elvérzett elsőre. (Én már emeltem kétszer:) ) _Csak_ mazochistáknak. A végső küzdelmekről meg már tényleg csak szuperlatívuszokban tudok beszélni, kiszabott nehéz, de megéri végigjátszani. Sikerélmény 101%.
    Második rész tökmás rendszerű, sokkal-sokkal könnyebb. Kártyás-körös persze ez is. Nekem annyira nem jött be, mint az egy. Nehéz hozzájutni.
    Warlords-ok. Bár a második rész messze a legjobb, azért fejlődött a játék szépen, rásegít a fő karaktered a csatákra. Egyetlen apróságra kell sajnos csak rájönni, és az összes rész simán végigtolható. De van jó oldala, rahedli quest és izmos hősök, penge kis tárgyakkal.

    Rég: MoM, MoM, MoM.

    Igen, vannak a MoMban elrejtett finomságok. Azt kábé egy évnyi játék után fedeztem fel, hogy a meglátogatott (nem kiürített) ruinok/nódok miatt _nem_ kell térképet rajzolgatni, meg jegyzetelni, mert F1-gyel csekkolható.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    Hát ezt az előző hsz-t elolvashattam volna mielőtt elküldöm, sebaj.

    Értem már miért volt négyezer kimentett állás a HMM-es kollégáknál. Dobtam. Utoljára próbálkoztam vele. A negyedik scenarionál világossá vált, hogy innentől gyakorlatilag lehetetlen úgy nyerni, hogy nem ismerem a pályát:(. Ennyi volt.

    Nem is említem mivel játszom ;) .

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    Engedjetek meg egy upot, gondolván az újabb fórumozó stratégákra... a MoM megérdemli.

    UP!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #52 üzenetére

    Hehe, jó látni, hogy élünk, Egon:)!

    Már majdnem visszatértem MoM-ra, de a KB-t be akarom fejezni impossible + veszteség nélkül, ez már szívügyem. Lvl20 vagyok egyébként, egész jól sikerült belőni a karakterfejlődést, nincs töltögetés. Az a boss pók sem volt annyira durva, elsőre lement. Elfeknél vagyok most... azért már várom, hogy vége legyen, itt nagyon sokat kell harcolni ezen a szigeten, kicsit időhúzás feeling. MoM valahogy jobban piszkálja a fantáziámat... mondjuk ez háromhavonta megtörténik :).

    riplájok:
    1. Néha én is ingatom a fejem, ahogy a kezdővárost elhelyezi, az néha tényleg gáz. Nálam hangulatfüggő, néha van kedvem csakazértismegmutatomozni. Diplomácia: csalásra mire gondolsz?
    2. Ilyet még minidig nem csináltam... érdekös. Bevallom MoM-ot nemigen játszom impossible fokozaton, mert tényleg atomnehéz. Túl sok mindennek kell összejönnie, hogy nyerjek. Pölö diplomácia, ellenfelek, meg hogy milyen varázslatokkal jönnek. Ha egy korai arkangyal berepül, az sz*rügy. Nem beszélve a nódos-runios monszter spawnokról.

    Az a hsz amiben a KB nem volt benne, az vagy fél éves... nem is hallottunk még akkor felőle:)!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Major_S #60 üzenetére

    Szééép:)! Így tovább!
    (Én még KB még mindig... :/)

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #64 üzenetére

    Ne kísérts, ne kísérts:)))! Már nagyon unom, de hát be kellene fejezni... szép sztori eddig, érdekel a folytatás. Én nagyon jól emlékszem, milyen nehéz ez a fokozat, nem szeretem igazán. Leginkább az zavar be, amikor egy nódból vagy ruinból kipattan egy rohadt erős sereg. Na akkor vége van. Mikor az első körökben megjelenik egy csapat fantomharcos a főváros mellett... phű.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    Szerintem elvarázsolja a Spell of Mastery-t a Myrran, lazán. Csodálkoznék ha nem így lenne.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #72 üzenetére

    Hogyne, ha ugyanazon az oldalon lennének, akkor ez mindenképp működik. Amennyire én emlékszem az impossible fokozatból, ott egy elhúzódó játéknál olyan mennyiségű egységet tömörített az átjárókhoz, hogy az elképesztő. Lehet, hogy demi-god hősökkel ez sem gond, nem tudom. Ha van plane shift, akkor oké, de ahogy olvastam, nem valószínű.
    Igazából azt is furcsállom, hogy eddig nem kezdte el a myrran, ha ennyire erős. Ki kell majd próbálnom.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #77 üzenetére

    Nálam egyértelműen Heroism. Félelmetes fegyver a legelső pillanattól és nagyon sokáig.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #79 üzenetére

    Mire megvan a Crusade, ami nagyon ritka spell, asszem 1000 mana körül van, addigra már általában egyenesben vagyunk:). A Heroism attól tetszik, hogy alapból 100 mana, csatában meg 20. A tojáshéjjal a seggükön az elf íjászok azonnal bevethetőek, harapnak:)!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #81 üzenetére

    Hát én semtom... :)! Próbáld ki egyszer, nekem bejött. Nem annyira durván, mint a Civ IV-ben, de mégis sokat számít a játék eleje, területfoglalás, neutral várfoglalás. Phantom Warriors szintű hatalmas lökés a Heroism.

    A legjobb hír mégis az, hogy a KB-t lefejeztem, szóval én is vissza MoM-ba!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    Várjál, akkor még csinálom neki a reklámot:D!

    Egyrészt kényelmes, mert ha az egység ténylegesen eléri az elite szintet, akkor a spell, eltűnik, nem marad rajta, nem kell vele foglalkozni. És mivel imádod az über hősöket (ki nem:K?), vegyük azt is számításba, hogy hősökre is varázsolhatod... így már biztosan érted, miért olyan hasznos:)! (Ha véletlenül bejön Zaldron első hősnek és rávarázsolod, elég ha bent csücsül a főtoronyban... mivel ily módon tudása hozzáadódik a tiedhez... hát _hatalmas_ for, a játék első köreitől.)

    A káosz csenel az tényleg nem rossz, asszem ott kellett imádkozni mindig, hogy repülést adjon. Amellett hogy tovább nem boostolható az egység, ha jól emlékszem nem is gyógyul/gyógyítható. Ezt is le kell ellenőriznem:)! Jó, hogy annyi szpell és szabad könyvválasztás van, lehet (újra)tanulni mindig:).

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #84 üzenetére

    Egyelőre bemelegítésnek csak normálon kezdtem egyet (nem töltök vissza állást, ennyi a nehezítés), de a jól bevált módszert használom. Emlékszel, a managyártásos dolog. Alchemy, artificer, runemaster... valahol meglesz az a hsz, ha nem, szólj. Imádom körönként duplázni a befektetett manát... immádom.

    Tényleg azt hiszem írtad, hogy a create item/artifact nem jó... igazából annyira nagyon nem értem, hogy meg sem mertem kérdezni miért. Olyan itemeket csinálsz, amilyeneket akarsz... én csak előnyét látom. Most pölö egy hősöm van csak (így dobta a gép, ez van), B'Shan, az egyik leggyöngébb, de egyedül megy városokat foglalni, a fősereg csak mágustornyok ellen van bevetve. Együtt lenyomják a mágust, B'Shan körbeszalad, lenyomja a neutrállá vált városokat és mire felzárkózik a fősereghez, addigra azok már ott vannak a következő ellenfél tornya alatt.
    Nulla fenntartással B'Shan stoningol az íjával (+damage és +hit), pajzson van resist element, resist magic, +nemtomhány def, és a gyűrűje +sok movement, endurance, water walking. Ez utóbbi a legelső kreált cucc volt, csak Create Item, nem Artifact. Szerintem tökjó dolog.

    1410 júliusában elvérzett az első, 1411 júniusban a második ellenfél, épp a harmadik feje felett gyülekeznek a felhők. A myrran nem tudom mit csinál, egyelőre nem tudok/akarok átmenni. Remélem nem túl nagy földrészen kezdett.

    Épp most kaptam meg a Gorgont a második eltávozott varázslótól. Az első Rjak volt, ghoulokra pazarolta a drága manát... pórul járt. Valszeg a harmadikat is sikerül majd lenyomni, aztán benézek néhány ruinba, hátha van valami értelmes... eddig sajnáltam rá az időt. (Lerohanásos taktika nagyon könnyű ezzel a bejáratott kombóval.) Még hagyom a myrrant erősödni, nem zavar sok vizet... majd ha átjön, akkor. Igazából a nódolás/ruinolás a kedvenc részem, hátha könyv van benne, vagy hiró... magasabb fokozatokon abszolút nincs rá idő, szóval most élvezkedem.

    Itt nem néztem a KB fórumot, majd most... okéj.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #86 üzenetére

    Artificerrel mindkét varázslatot megkapod, és így az Enchant Item gyakorlatilag fölösleges: cserealap, hiszen mindent meg lehet csinálni Create Artifacttal amit Enchant Itemmel, ugyanannyi manába kerül. Jól jön az elején beszerezni néhány fontos spellt. A Create Artifactot általában nem adom:)!

    Nem elhanyagolható tény, hogy a legtöbb varázslatot, amihez könyved van, Create Artifacttal bele tudsz préselni egy cuccba. Tehát a varázslatot még használni sem tudod, mert valahol a könyvben van, de cuccba már belepakolhatod. Aztán ott van az is, hogy spelleket, töltetekkel is belerakhatsz. Pölö egy bot, amiben vár 5 darab Phantom Warrior, hogy megidézd, minden csatában. Szintén elég jó.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #86 üzenetére

    Kihagytam: a mana azért nem probléma, mert ezzel a kombóval egy 50 manába kerülő +2-es sword azonnal beolvasztható: ez plusz 100 manát jelent. És elég korán már körönként megy: először +1-essel (38 mana -> 75 mana), aztán +2 és így tovább.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #90 üzenetére

    Jaja, plusz még warlord vagyok én is... a 3x2 könyv nagyon kevés, de normál fokozaton elmegy. Ha valami címet kihagysz, akkor azonnal wind walkingot is tudsz itembe pakolni, estleg fire breathet... hosszú a sor, érdemes próbálgatni. Könyvválasztástól függ.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    Ezek a nyarak ezek ígéretesek, a hadjáratok mind sikeresek... 1412 július, és ismét kevesebben vagyunk egy Hórusszal. Itt szeretném megköszönni, hogy annyi szép várost épített nekem a három másik ellenfél. Köszönöm.
    Lehet, hogy újat kéne kezdeni, ez így normálon már túl könnyű... évente egy ellenfél... (halkan mondom: veszteség nélkül:) ). Kellene örülnöm a Change Terrainnak, amit kaptam, de már tökegyedül vagyok ezen az oldalon, szóval kiegyezek a myrrannal egy döntetlenben. Neki is lehet egy jó nyara:P!

    Azért még befejeztem a fullos B'Shan íjat (azóta sem jött hiró, bár tudnék megidézni, 225 mana az semmi.) +6 attack, +3 defence, +3 to Hit, Stoning. Jól áll a kezében;]. Használni már nem fogja...
    Na megyek hardon is egy kört, aztán ha nagyon elbízom magam én is belevágok egy impossible-be, de az nem szokott annyira vicces lenni.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    Tumu kiugrott egy ruinból... három tapasztalati ponttal (három kör kellett a Heroism-hoz) így néz ki, gyatyeszban:

    Hát nem édes:)?

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #94 üzenetére

    Nem igazán Tumu a lényeg, hanem a Heroism:). Armsmaster x8: ha semmit nem csinálsz vele és csücsülteted a városban, ahol az normál egységeket gyártod, hát az utóbbiak elég komolyan lépkedik a szinteket.
    Azóta mondjuk már van egy Holy Avenger + Stoningos kardja, +sok satöbbivel, már vagdalkozik vele...

    Szerk: a repülést miért nem szereted? Földi egységek csak nézni tudják őket... nálam aki teheti repül... pláne hogy 63 manáért megvan egy Flightos artifact, azaz 3 movement, +1 sight alapból, egyéb bónuszokkal még durvább persze, nem kell a Magic Spiritekkel szenvedni a felderítésnél, Endurance-ozni satöbbi... pillanatok alatt körberohan az első hős... és gyakran talál fantom warriorozható városokat. És mivel mana meg nem fogy a Spiritek miatt, nekik lehet esni, van miből.
    Mondjuk egyébként -20>x> -50 -en van a mana folyton, mert managyár van, ennyi lazán visszatermelhető, és mindenre jut elég, hogy varázsoljak. Mana shortage idején meg szélesen szoktam mosolyogni... az ellenfeleknek nagyon kemény tud lenni.

    Myrran: egyetlen ok miatt nem használom: pont a játék legeje lenne az izgalmas, de a túloldalon ez szvsz elveszik, unalmasabb.

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #99 üzenetére

    Na, kezdem én is az impossible-t. Midőn 1403 márciusára levertem két ellenfelet, azt hiszem továbblépek, kevés a hard. Vagy hagynom kéne őket kiépülni;)?

    Én pont fordítva vagyok ezzel.. én is távolsági fegyvereseket használok (hehe, emlékszel, mikor még patch előtt kétszer lőttek a mágusok? be szép idők voltak...), és éppen ezért repültetem őket, hogy ne üsse le őket holmi szárazföldi gyalog. Az ő távolsági támadásait kivédendő meg ott a Guardian Wind, itembe is pakolható, meg egyébként is jó.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #101 üzenetére

    Én nem vagyok olyan biztos benne... :). Ugyanis addig próbálgattam a könyvkombókat, hogy mikor milyen extrákat tudok berakni a cuccokba, hogy valahogy a hardból normálra állítottam közben. Szóval azért voltak olyan gyöngék... gyanús volt... 1403-ban két mágus mínusz az ritka... ez van.

    De most már tuti hard, imposs pihen. Ez így élvezhető.
    Emlékszel amit mondtam Zaldronra, hogy Heroismmal milyen durva? Na most legutóbb pont összejött: megérkezése után semmi mást nem csinált csak ült és nézett. Heroism adott neki (néhány egyéb bónuszon kívül) 12 sage rp-t és 30 manát.
    A wand egyébként azért lehet jobb, mint a staff, mert sokkal olcsóbb ugyanazt beletenni... szóval 120 manáért kapott egy +10 spellpointos wandot.
    Tehát: még a piacnak örül a falu, mikor 12 ponttal (könyvtár még sehol) megy a spell research és 20 (saját alap) + (30+10)/2 (Zaldron a várban a wanddal) azaz 40 manapontot tudok elkölteni körönként. Mivel megy az artificer+runemaster kombó, ez ugyanennyi extra mana/ kör. Mondd, hogy nem nagy előny... de-de :K!

    A myrran oldalt nem szeretem, de ez nem azt jelenti, hogy ne játszottam volna jópárszor azon az oldalon. Nagyon nem hiszem, hogy erősebbek lennének a ruinok-nódok, nem. Ugyanúgy ott a rahedli védetlen spelles meg +20 goldos ruin, nódok dettó. Ugyanúgy lehet gyűjtögetni az elején, nem éreztem különbséget. Lehet véletlenül felnyomtad a Magic Power-t strongra:).

    Nem vagyok nagy káosz fan, Hellhoundokkal gyorsan nagy előnyre lehet szert tenni, kevés mana, kis fenntartási költség, és nagyon hatékony. Nem olyan vicces folyton gyártani őket. Káosz csenel így nemigen van nálam, de egyébként sem szerettem, pont a random miatt. Meg a többi dolog, amit felsoroltál. Egy Endurance tuti, esetlegesen egy Pathfinding megy a távolságikra a védő varázslatok mellé, általában elég, ha el tudnak lépni és aztán támadni, ha nyakunkon az ellen. Sok távolsági ellenegység esetén, ha nem tudom tutira megvédeni / gyógyítani / feltámasztani a sajátjaimat, akkor meg egyszerűen nem viszem csatába az íjászokat/papokat/etc.. Lűdözgessék a Guardian Spiritet, csak röhög az egészen. Közben persze mágiával mehet az aprítás. Unikornis pöpec dolog, vörmökkel együtt... teleport ruleZ. Általában flee a vége, így több egység maradhat életben (ha nem, idézek újakat). Aztán ha a nagyja távolságit leszedtem, akkor jön a fő bagázs, tapasztalatot gyűjteni.
    Egyébként a hullámokban támadás talán a legkézenfekvőbb és legjobb taktika. Mindig van a közelben néhány Spirit, ilyen-olyan, csak arra, hogy előtámadjak/meneküljek vele, mindezt csak azért, hogy elfogyjon az ellenfél mágus manája, és így nem tud meglepetést okozni, mikor a fősereg jön aprítani.
    Elején városfoglalás, tökugyanez. Ha már megvan a 20 manaköltés/kör, akkor hiró, cucc, minden nélkül bármekkora (nem távolsági) városnak neki szoktam menni, lehet az akár 8 db swordsman,halberdier, mindegy. 4-5 magic Spirittel körbeveszem a várost (runemasterrel ez 23mana/db), aztán egy fordulóban betámadok minddel, csatánként megidézek 2 fantomharcost, aztán flee. Mindig jól jön egy kiépített város.

    Repülés azért jó, (nálam minden hős az itemek miatt, ha van Flight akkor mindenki más is), mert azt támadok akit akarok, földről repülőt ők nem tudnak. (Kivétel van rahedli, breath, throw... stb, nem sorolom) Jó nézni, ahogy állnak és várnak a földi egységek, mert nem tudnak megtámadni senkit.

    A Guardian Windet be tudod kérni a könybe, ha nagyon akarod. Nekem 3 fix sorcery varázslat van: Fantom Warrior, Floating Island (enélkül tényleg töltögetnék én is), és a Guardian Wind.
    Tényleg, egyetlen esetben szoktam újrakezdeni játékot, ha a kezdő város mellett nincs erdő. Az ugye nulla íjász, nulla bónusz az első két prod boost épülettel... szóval fosh.

    Amiről még érdemes szót ejteni, az a Just Cause. Néha a Heroism-t is feláldozom érte (bár általában megbánom). Olyan hatalmas segítség a játék elején hogy csak na. Én 45% adón sanyargatom a népet mindig, mert szeretem arannyal befejezni az építkezést és átcsoportosítani a kaját. Amellett, hogy a fame csökkenti a városokban az idegbajosságot, az egységek költségeit, jókora esélyt ad egy durvább első hősre. A Just Cause-zal kezdett játékok harmadában Malleus jön elsőnek 200 aranyért. Őt gondolom nem kell bemutatni, arany a szíve...

    Abbahagyom, mert már ez is sok.

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #103 üzenetére

    Túlerő ellen nincs fame veszteség.
    Ha ellenfélről van szó, akkor meg nem érdekel, hogy +1 fame-em legyen, (-1 ekkor sincs) inkább meggyöngítem, csak azért, a fő csapat nulla vagy minimális veszteséggel győzzön.

    Egyetlen esetben fontos, hogy minél nagyobb csapatot győzzek le egyben, ha nódba vagy ruinba megyek, mivel megfigyelésem szerint a "talált tárgyak" a csata méretének megfelelően lehetnek durvábbak.
    (Persze ez sem kivétel nélkül igaz, a játék elején inkább többször betámadva gyöngítem a nódot, ekkor nem a talált cucc, hanem a nód elfoglalása az elsődleges, lehetőleg veszteségmentesen.)

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #104 üzenetére

    A Confusionnal is uaz a bajom: random. Lehet, hogy megkapod az irányítását... lehet, hogy áll és néz, és lehet, hogy nem. Én csak nagy buta dolgokra használom... amiből kevés van és nagyot ütnek. Nem kell velük foglalkozni:).

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    Atyám mekkora bug! Brutális... ti tudtatok erről a Spell Charge levételes bugról az Item kreálásnál? Rémlik, mintha egyszer láttam volna már, de nagyon régen. Reprodukálható... nehéz nem kihasználni...

    Szerk:
    Tdd587: "Szöszmötöléssel semmi előrelépés" :)! Hát nem tudom, kezdj egyet large mapen, hardon. Az első száz-kétszáz körben általában nem is egymással foglalkozunk, mágusok, hanem életben maradásért küzdünk. Azonnal a kezdő városod mellett van egy klackon 9000-es neutral city, bent 8 darab egység, csúnya baltával. Még a főváros területébe is belóg a városuk, felez egy mezőt. Az a szöszölés szerintem, ha addig fejleszted magad, bevédekezve, hogy esélyed legyen lenyomni őket... ezzel a taktikával pedig azonnal a tiéd lehet.

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #108 üzenetére

    Hát igazából ennyi... az a bug, hogy a Spell Charge-ot leveszed az item kreálásnál, de mikor megcsinálod a cuccot, akkor mégis benne van. Most érthetőbb voltam?

    "a sárkány is csak ember" - oxox

Új hozzászólás Aktív témák