- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Magisk
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- One mobilszolgáltatások
- 65 órányi zenét ígér az Audio-Technica új TWS fülese
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
-
Mobilarena
Manual, analóg, filmes, MF objektívek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
Segnior_Barthez #1657 üzenetére
Nem, 50mm-ert kell beállítani, tehát a valós gyújtótávolságot.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
Zozzant #1544 üzenetére
Jólvan, kissé még nem működik az agyam, de ez azt jelentené, hogy M állásban minden M42-es váznál folyamatosan munkarekeszen volt a blende, és csak A állásban működött beugróblendeként?
Manuális K bajonettes objektíveken, amiről hiányzik az A állás, az nincs folyamatosan munkarekeszen, hanem az expó előtt ugrasztja be a váz a megfelelő állásra, ahogy azt illik. Amin van A kapcsoló, ott pedig elfelejthetjük a rekeszgyűrűt, mert a vázon lévő vezérlőtárcsáról állítjuk a blendét.Nem használok M42-es obikat, hisz Pentax vázon minek tenném, vannak K bajonettes manuálisok bőven, viszont amit tapasztaltam akkor, amikor épp alkalmam volt M42-őt kipróbálni K10D-n, az az, hogy Pentax váz esetén az M42 objektívek mindig munkarekeszen vannak.
Mindenesetre biztos, hogy nincs sok M42 tapasztalatom, meg ismeretem, szóval nem akarok szakérteni, nem is tudok, csak nem teljesen áll össze a kép
-
Szten Márs
nagyúr
Ha Pentax analógod van, akkor igencsak nehezen fogod tudni használni tovább az obijaidat Nikon DSLR-rel. (magyarán: nem fogod tudni)
Vegyél egy Pentax DSLR-t és meg van oldva a gond, tökéletesen fogod tudni tovább használni az objektívjeidet. Pentax K20D - baromi masszív váz, a középkategóriás gépek minden előnyével - croppos DSLR-hez képest nagy kereső, két vezérlőtárcsa, rengeteg vázról elérhető szolgáltatás stb stb. Aligha fog bóvlinak tűnni, főleg, ha már a D90 sem tűnik annak (masszívabb felépítésű, mint a D90). Addig csapj le rá, amíg még lehet kapni, erősen kifutó modell. Ja igen, amennyiért D90-et vehetsz, megkapod ezt is: [link] - sőt olcsóbban. -
Szten Márs
nagyúr
válasz
zozoharp #1464 üzenetére
Természetesen nem lehet általánosan kijelenteni, hogy a régi, manuális nagylátószögű objektívek rosszaklesznek digitális vázon - vannak, amik teljesen korrektek, sőt. Én csak annyit mondtam, hogy ilyet nehezebb találni. Ha van rá lehetőséged, akkor a vásárlás előtt készíts vele pár tesztképet, különböző rekeszeken, és ugyanazt fényképezd le ugyanolyan beállításokkal kitobival is, akkor lesz egy közvetlen összehasonlítási alapod, és látni fogod mit is tud az adott objektív.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
zozoharp #1462 üzenetére
Manuális objektívekből a normál és teleobjektívek azok, amik bátrabban bevállalhatóak. A digitális képérzékelő igen érzékeny arra, hogy milyen szögben érkezik rá a fény, a film meg egyáltalán nem volt az, így sok, filmes vázon jól teljesítő objektív rossz lesz digitálison. Ez leginkább a nagylátószögű objektíveket érinti, épp ezért digitális vázra is jól teljesítő nagylátószögű manuális objektívet általában nehéz találni.
-
Szten Márs
nagyúr
6x6-on nehéz ekvivalens akármennyit mondani a teljesen eltérő képrormátum miatt. Mert mibe is vegyük ekvivalensnek? Átlós látószögbe? De akkor tökmás lesz a vízszintes és függőleges látószög. Függőleges látószögbe? Akkor meg nem fog stimmelni az átlós meg vízszintes. Stb stb... Szóval leginkább azt mondhatjuk, hogy nem lehet ilyen megfeleltetést létesíteni, de a kérdezőt, ha megnézitek, pont egyáltalán nem érdekelte, hogy 6x6-on milyen lenne az objektív, csak az, hogy Nikon D50-en milyen lesz, ott meg pont olyan lesz, mintha egy Nikkor 50mm-ert tenne a gépre.
-
Szten Márs
nagyúr
Igazából baromi egyszerű, aki leérettségizett matekból, annak nem jelenthet gondot. Talán egy kiegészítéssel: az arctg a számológépen a tan-1 - a minusz egy felső indexben. Tehát az a függvény, aminek a segítségével egy megadott számértékből (amit egy szögből varázsolt nekünk a tangens függvény) következtetünk a szögre - a tangens függvény inverze. Ezt szokták lespórolni gimiben valami érthetetlen oknál fogva.
A többi csak elemi geometria/trigonometria, meg az, hogy elképzeljük, ahogy tőlünk (pontosabban a géptől) távolodva hogy nyílik a táj, amit az objektív láttat, és ennek a nyílásszöge a látószög. Nem foglalkozunk ennek mindenféle kiterjedésével, csak az egyikkel, én önkényesen a függőlegest választottam.
Így a gyújtótávolságból és a legkisebb tárgytávolságból bármilyen objektív nagyítása kiszámítható. Bár eddig lusta voltam bármelyik objektívemnél ezt számolgatni, úgyis látom, hogy mire képes, mit is tud makró/közelfényképezés terén, az, hogy ennek tudom a számértékét, nem változtat semmit a dolgokon.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
Szten Márs #1425 üzenetére
Persze, ahol élt írtam, oldalt akartam, tekintve, hogy síkidomokban gondolkoztunk, de mindegy, ez már ígymaradt. Úgy tűnik keveset aludtam
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
Szten Márs #1424 üzenetére
Na nézzük részletesebben. Első lépés kiszámolni a látószöget. A felhasznált képlet - ha az optikai tengely vízszintes:
α = 2 arctg (h/2f), ahol α a függőleges látószög, h a szenzor függőleges élhossza, f pedig a fókusztávolság. Itt ugye h = 24mm f = 135mm, így α = 10,16 fok.A következő lépés az, hogy megállapítsuk, 1,2m távolságról ez mekkora függőleges kiterjedést jelent. Képzeljünk el egy derékszögű háromszöget, aminek a felénk eső hegyesszöge α/2, egyik befogója a minimális tárgytávolságig tartó 1,2m, másik befogójának hossza az objektív által a szenzorra vetítet téglalap függőleges élhosszának fele - ez csücsül derékszögben az 1,2m-es befogó tőlünk távolabb eső végén. Meg kell állapítanunk ennek a téglalapnak a teljes függőleges élhosszát. Jelöljük ezt fantasztikus leleménnyel x-nek.
Az elmondottakból adódóan:
x = 2*1,2m*tg (α/2), azaz 213,3mm.A nagyítás pedig a szenzor függőleges kiterjedésének és az objektív által a szenzorra vetített kép függőleges kiterjedésének a hányadosa, tehát h/x, ami 0,1125, ez pedig 1:8,9-es nagyítást jelent.
-
Szten Márs
nagyúr
Egyikkel sem. Kiszámolod a 135mm-es objektív látószögét 36x24mm-re (mivel a nagyítás számértéke független a használt formátumtól). Számolhatsz átlós látószöggel is, de bőven elég ha a függőleges, vagy vízszintes látószöget számolod ki. Ha megvan mondjuk a függőleges látószög, akkor megnézed, hogy 1,2 méter távolságból az objektív által az érzékelőre vetített téglalap függőleges élének hossza mekkora, ezt pedig összeveted a kisfilm függőleges élhosszával a 24mm-el. Ugyanezt el lehet végezni APS-C-re is, más számokkal számolsz közben, de az eredmény ugyanaz lesz. De ha vársz 10 percet, akkor befejezem a dolgomat, és kiszámolom én is szívesen.
-
Szten Márs
nagyúr
Emiatt ne tegyél le a K bajonettes obikról. Bár én az M42 adapter létjogosultságát K bajonettre sosem értettem, ezt be kell, hogy valljam. Az M42 maradhat azoknak, akiknek nem Pentaxuk van, mi viszont baromi jól el vagyunk látva natív K bajonettes csatlakozású manuális obikkal
-
Szten Márs
nagyúr
Ha esetleg holnap hozol majd valamilyen M42-eset, akkor megkuksolnám akció közben.
Mondjuk mivel mások vagyunk, elhiszem, hogy van, akit jobban vonzanak az előnyei, mint riasztanak a hátrányai, de én inkább megnyomok még egy gombot, mint hogy négyszer-nyolcszor-tizenhatszor sötétebb keresőképet nézzek. Kinek hogy.
(Manuális obikról beszélgettünk, mindenféle megkötés nélkül, szóval nem érzem, hogy az A-sokat ki kéne hagynunk. Legalábbis a teljes kép kedvéért mindenképp megemlítendők szerintem. )
-
Szten Márs
nagyúr
Igen, ez logikus, de így sem látom az előnyét, legalábbis úgy generel nem. Egyrészt vannak manuális K bajonettes obik, amiken van A állás, ott már nincs ilyen gond, másrészt a zöld gomb az pont egy gombnyomás, harmadrészt meg ha tényleg rekelszelni kell, akkor mivel az M42-es állandóan munkarekeszen van, baromi sötét keresőképet ad, igencsak keményen rontva az élményt is és a használhatóságot is. Persze, ha F/4-ig használjuk, akkor oké, úgy jobb lehet valóban, ha A állás nélküli manuális K bajonettessel vetjük össze, de nem látom, hogy behozná a sok nyűgét és kényelmetlenségét ez. Persze kinek hogy.
-
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
kricsi81 #1359 üzenetére
M42-esnél legalábbis Pentaxon mindig munkarekeszen van van az objektív, tehát lerekeszelve igen nehéz komponálni. Hogy Nikonnál így van-e... nos, passz. Sosem foglalkoztatott igazán az M42, K bajonettel úgy érzem (legalábbis nekem) nincs rá szükségem
Amúgy a D300 tud fényt mérni (na meg élességet visszajelezni) manuális obikkal, így talám érdemes körülnézni, hogy milyen F bajonettes régi jó cuccok kaphatóak. Őszintén, fogalmam sincs, de az F bajonett is csak-csak elterjedt volt (és most is az pesze) és igencsak régóta létezik, szóval úgy érzem abszolút esélyes lehet, hogy találsz rá manuális nagy fényerejű fixeket.
Ja igen. Az MF-et meg meg lehet szokni. Persze nem akciófotózásra való
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
macskajancsi #1282 üzenetére
Csak egy hsz-szel kellett volna tovább olvasni
[link]
-
Szten Márs
nagyúr
Azért a Jupiterek igencsak ütős objektívek... amennyiben a használhatóságbeli hendikeppel együtt tudsz élni abszolút megéri szerintem, optikailag odavernek - már amennyire én tudom. Ha csak az optikai minőségüket nézzük, akkor szinte ingyen vannak. (Ismétlem: amennyire én tudom. Ezt úgy kell érteni, hogy személyesen nem használtam, de a hírüket ismerem
)
-
Szten Márs
nagyúr
Most az történt, hogy felálltam, elmentem a polcig, ahol az obikat tárolom (igen, polcon vannak
), levettem a Heliost és megnéztem, ugyanis rá van írva
Tehát ha bármilyen olyan obi szűrőmenete érdekel, amilyennel rendelkezel, akkor csak megnézed az elején, ott lesz minden obinál feltüntetve52mm amúgy. Legalábbis a K bajonettes verzióé, de alighanem az M42-é is annyi lesz.
-
-
Szten Márs
nagyúr
Portréra fantasztikus, sőt. De rekeszelve tájrészletek ábrázolására is igencsak jó obi. Meg mindenre, amire a gyújtótávja megfelel.
Itt pl kapásból érdemes a legfelső pár képet megnézni: [link]
Ha tudsz angolul, itt elég sok infót olvashatsz róla, igaz, akik ide írnak, Pentax vázon próbálták, de ez ugye nem túlzottan befolyásolja, hogy az obi mit tud
De ha nem tudsz angolul, akkor is, a képek itt (is) magukért beszélnek: [link]
Annyit még hozzátennék, hogy több verziója is van ennek az obinak, bár, amennyire én tudom és tudhatom személyes tapasztalatokból, az élességet annyira nem, inkább a színrajzot befolyásolja, hogy melyiket fogod ki.
Pár képet még én is tudnék keresni, ha a fentiek nem lennének elegek, ugyanis véletlenül nekem is van egy
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
Darkness1 #1144 üzenetére
Hát figyelj, az archibák könnyen eltüntethetőek
Meg lehet jól játszani az ilyesmivel. Az a 105mm-es Sigma amúgy valóban egy brutál jó obi lehet, portréra is többek között, kicsit irigyelem is
A 31mm-es külföldről megrendelhető, persze, többfelől is, csak kishazánkban nem lehet sehol sem kapni valamiért. Németeknél néztem nemrég, ott olyan 900 euró körül van, szóval nem egy olcsó darab
ottkar:
Hát, ha jól muzsikál, akkor végülis mindegy is, hogy ki gyártotta -
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
Darkness1 #1138 üzenetére
Az 50mm még csak fejet ábrázoló portréhoz is elég, ha az alany bírja, hogy olyan közel toljuk hozzá a gépet, szóval edzett családtagokra megfelel
Egyébként mondom, ha úgy vesszük 16-ért is megéri egy ilyen objektív, a 18-55 után igen nagyokat fogsz nézni, hogy mit tud, az egészen biztos. Csak jól le kell tapizni előtte, hogy okés-e minden téren.
Amúgy leginkább egy 31mm F/1,8 limited kéne nekedEmbercsoportokra, eseményekre, stb... Persze ára horror, beszerezhetősége mission impossible, szóval ez csak nagyon offba, félpoénnak.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
Darkness1 #1131 üzenetére
Én kissé húzósnak találom a 16 ezret egy manuális objektívért. Így sem lehet azt mondani, hogy nem éri meg, mert ezt a fényerőt és (rekeszelve) ezt a saroktól sarokig élességet ennek csak a többszöröséért kapnád meg új, AF-es obiból, főleg Pentaxnál, ahol az olcsó 50mm F/1,8-as hiányzik. Viszont én pl 13 ezerért vettem a Pentax 50mm F/1,7-emet: boltból, ahol ugye szép hasznot tesznek rá és be kell valljam, nem is találtam épp olcsónak, sőt. 5 ezerért vettem ugyaninnen az 58mm-es F/2-es Heliost. 50mm-es F/1,8-as Kobo-kat is kb 5 körülért láttam. Sokszor persze szerencse is kell hozzá, hogy épp kifogjon az ember egy jó objektívet.
Na meg ne feledjük, igen régi használt termékről van szó. Nagy szórása van annak, hogy mennyire jól vészelték át az éveket ezek az objektívek. Por, karc, gomba, vagy csak egyik-másik, vagy egyik sem. Reszelősen járó fókuszgyűrű, vagy épp akadós fókuszgyűrű, vagy bárhogy furán járó fókusgyűrű előfordulhat, és egy manuális objektívnél, ahol egyfolytában azt kell tekergetni, ez igen kellemetlen lehet. Ez az egész persze csak annyit jelent, hogy egy ilyen objektívet megvásárlás előtt feltétlen meg kell nézni alaposan, és ki kell próbálni.
Még egy kérdés: használtál már manuális obit a gépeden? Mert ha egy manuális obin nincs A rekeszállás, akkor alapból nem fog működni vele a géped, engedélyeztetni kell a menüben.
-
Szten Márs
nagyúr
Mutatom az enyémet.
RAW-ból, azonos beállításokkal (Színhőmérséklet: 5400 K, tint: -4). A képkivágás kissé más, nem tudom hogy sikerült ennyire elbaltáznom a helyszínen, de a lényeg esetünkben nem ez.
Helios K bajonett
Pentax 50mm
Pentax 18-55
Pentax 50-200Szépen látszik, hogy más a színe, valóban, kitűnik a többi közül. Bár kissé mindegyiknek más, nyílvánvalóan. Az, hogy ez jó, vagy rossz, vagy tök semleges, döntse el ki-ki maga. Valós felhasználás során, RAW-ból alakítva a színeket teljesen tökéletes szvsz.
Ha kell raw bárkinek, természetesen tudok adni. Meg jópár K bajonettes Heliossal készült képet is, ha érdekel valakit a valós használhatóság -
Szten Márs
nagyúr
Öööö... most megnézem újra a képeket, amiket akkor csináltunk, de komolyan nem emlékszem arra, hogy bárhogy színezte volna a képeket
Ami azt illeti pont mostanában hasonlítgattam a két kitobit, az 50mm-es Kobo-t, az 50mm-es Pentaxot, meg a Heliost, ott sem tűnt fel, hogy csúnyán színezné, pedig itt nem is csak tesztábrát lőttem. Na mindjárt kutatok képeket. -
Szten Márs
nagyúr
válasz
mikrofon #1106 üzenetére
Lsd: #1099-es hsz. De az a nagy helyzet, hogy a régi objektíveknél azért már előfordulhatnak karcok a frontlencsén, por a lencsetagok között, néha még gombásodás is, aztán lötyögősen, vagy éppen nehezen járó fókuszgyűrű, ilyen-olyan kopások, bármi, ezek pedig azért eléggé áralakító tényezők. Alapos megfogdosás nélkül én semmiképp nem vennék használt objektívet, bár nem tudom, hogy a vatera erre mennyire ad lehetőséget. Én ettől függetlenül azt mondom, hogy ha csak teheted, olyan helyről vedd az objektívet, ahol alaposan meg tudod nézni. Ajánlom még az opticamot, ahol gyakran megfordulnak K bajonettes fixek: [link], vagy a Soós fotókereskedést, ahol szintén sokszor lehet jót találni, bár őket személyesen nem ismerem, ott még nem jártam, csak a honlapjukon: [link]
Az objektívsor kifejezetten tetszetős, amit tervezel, viszont én egy közgyűrűsort még belevennék a tervbe, néha kifejezetten jól tud jönni, főleg, ha érdekel a természet, mint téma.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
mikrofon #1101 üzenetére
Azt tudni kell, hogy a relative nagylátószögű régi, filmes vázra tervezett objektívek között gyakori(bb), hogy digitális vázon közel sem muzsikálnak olyan szépen, ahogy filmes vázon tették. Az adott 24mm-es objektív nem tudom sajnos, hogy mit produkál digitális vázon. Gondold meg, hogy mennyire vagy megelégedve a mostani 28mm-esed rajzolatával, mennyire vagy megelégedve a látószögével, mennyire kéne szélesebb látószög. 35 ezer forintot egy manuális objektívért én irreálisnak érzek. "A" állású objektívvel nyílván gyorsabban tudsz dolgozni, de mint ahogy már utaltam rá régebben, a manuális objektívek eleve nem épp a gyorsaságról szólnak, így ennek a gyakorlati haszna legalábbis kétséges, ha eleve fókuszálgatni kell kézzel. Mindenesetre a fénymérés manuális módban a zöld gombbal néha pontatlan, ha blendegyűrűt kell az objektíven használni, de ez a pontatlanság kitapasztalható és korrigálható - bár ez is időigényes valamelyest. Miket szoktál elsősorban fényképezni, a fotózás mely területei érdekelnek? (Esetleg van fent valahol neten képgalériád?) Ettől ugyanis nagyban függ, hogy mennyire kell az az "A" állás, és a vele járó időmegtakarítás. Na meg az is, hogy milyen gyújtótávolságú objektívek kellenek neked.
Szerintem vedd meg az 1,7-es Pentaxot az 50mm-esek közül, és ha esetleg nem jön be, akkor minimális veszteséggel, vagy akár veszteség nélkül túl tudsz majd rajta adni. Mindenesetre kitapasztalni, hogy mennyire jó ez a gyújtótávolság és mennyire jó ez a fényerő, mennyire macerás az M mód, meg a blendegyűrűtekergetés, zöld gombos fénymérés és kompenzálás, szóval ezekre tökéletes. És szerintem nem akarsz majd túladni rajta, nekem speciel ez a kedvenc objektívem
Az említett zoomobikat miért adod el?
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
mikrofon #1098 üzenetére
Huszonezer forintokért már kissé drágának tartok manuális objektíveket. Az 1,7/50mm-es Pentaxot jól ismerem, igencsak jó kis darab, érdemes beszerezni. Az 1,4-es is, csak mint említettem, drágának tartom. Viszont ha veszel egy jó 50m-est, akkor is, ha "csak" 1,7-es, amellé nem feltétlen éri meg másik 50mm-es, viszont a 135-ös F/2,8-as igen hasznos lehet. Erre gondoltam: Revuenon 135mm.
Azt megkérdezhetem, hogy milyen vázad van és milyen objektíveid jelenleg? -
Szten Márs
nagyúr
válasz
mikrofon #1094 üzenetére
Nem lehet arra a kérdésre szimplán válaszolni, hogy milyen gyújtótávolságút célszerű beszerezni. Ez attól függ mit akarsz fényképezni, mire akarod használni a géped. Nézd meg az adatlapomat, ott láthatod, hogy nekem milyen manuális fixeim vannak. Általános használatra ez a sor (28mm - 50mm - 58mm - 135mm - 200mm) elég jól használható, de tényleg igencsak függ attól, hogy mit szeretsz fotózni. Ja igen, fényerő. Az a fixek másik nagy előnye
Márka/típus... nagyban attól függ, hogy milyet kapni épp, ugye itt nem lehet úgy válogatni, mint új obik esetében, nem lehet mindig mindenfélét kapni.Ha van/lesz valami konkrét kiszemelted, könnyebben tudunk véleményt mondani. Mindenesetre a Pentax saját fixei igen jók szoktak lenni -
Szten Márs
nagyúr
válasz
mikrofon #1092 üzenetére
Azt hiszem, hogy ha már felvállalod a manuális objektívvel járó plusz nyűgöket (fénymérés nehézkessége, csak kézi élességállítás), akkor sokkal érdemesebb fix objektíveket nézni. Persze, ott is bejön egy plusz kötöttség, a zoom hiányából adódóan, de képminőségben igencsak sokat profitálsz. És pont ezért éri meg beszerezni manuális objektíveket: relative igen kis pénzért igencsak ütős képminőségű objektíveket lehet beszerezni. A manuális zoomobjektívek értelme digitális vázon számomra legalábbis megkérdőjelezhető.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
Reset Elek #992 üzenetére
Te most TÉNYLEG ezen akadtál fennt?
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
philoxenia #981 üzenetére
Oké, így már értem
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
philoxenia #978 üzenetére
Mondom 135mm-essel igen-igen kis szobában simán jó képeket tudtam csinálni. Viszont persze, ha egész alakos/majdnem egész alakos képeket akarsz, akkor más a helyzet.
Viszont azt nem értem, hogy a berendezési tárgyak hogy maradnak le jobban akkor, ha egyszer nagyobb látószöggel fényképezelHa közelebb mész, nagyobb látószögű objektívvel, úgy, hogy a téma ugyanakkorának látszódjon, mintha hosszabb objektívvel, nagyobb távolságot tartva fotóznál, akkor is több fog látszódni a berendezési tárgyakból. Egész egyszerűen mert nagyobb a látószög, jobban széthúzza a látómezőt a kép mögött, több minden lesz rajta a háttérből. Szóval emiatt pont, hogy nem jó a nagyobb látószög.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
philoxenia #975 üzenetére
Nem mindig kell, hogy minden látszódjon egy portrén. Én amúgy is jobban szeretem, ha csak részleteket jelenít meg egy kép, ha szűk vágással operál - de nyílván minden kép mást kíván meg. Van, amire nem jó a 135mm-es szűk szobában (nyílván akkor ne a szűk szobába használjuk), persze. Van meg amire igen.
Lényeg a lényeg: 100mm-ert nem tartom soknak digi vázon portrézásra, egyáltalán nem. A portré meg számomra nem egyenlő az ilyen-olyan nyüzsgés-mozgás közbeni életképekkel. -
Szten Márs
nagyúr
válasz
philoxenia #973 üzenetére
Természetesen, ha egy hegy tetejéről akarom lemakrózni a hagy lábánál elterülő virágot, akkor is érdekes eredmény adódik, hogyne. De szerintem ezek a trivialitásnak olyan szintjei, amiket már nem illendő leírni
Mellesleg egy igen kis szobában a 135mm-es objektívemmel készítettem az egyik legjobb portréképemet, szóval még ez sem igaz.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
philoxenia #918 üzenetére
Kössz, valóban van említés itt erről. Kiváncsi vagyok, hogy tud-e bárki róla valami közelebbit.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
toth_janika #916 üzenetére
Szenzoros átalakító?
Mi a fityfene az a szenzoros átalakító
Szerintem te valamit félreértettél, mindenesetre tudnád linkelni az írást, sokat segítene.
-
Szten Márs
nagyúr
Ha a másik gép a Nikon DSLR, akkor nem lesz olyan éles és kontrasztos a kép semmilyen beállításokkal, egész egyszerűen azért, mert az S9600 nem DSLR, nagyságrendekkel kisebb érzékelőre kb ugyanannyi képpontot kirajzolni pedig, hát nem igazán lehet. Mindenesetre kis játékal a beállítások körül jelentősen jobb kép kapható, szóval hajrá, főleg egy ilyen kategóriájú gépet nem illik csak autoban használni, nem mutatja úgy meg, hoy valójában mit is tud.
-
Szten Márs
nagyúr
Igen lehet, mégpedig az, hogy a Fuji S9600 nem cserélhető objektíves gép, magyarul nem tudsz nemhogy teleobjektívet, egyáltalán semmiféle objektívet csatlakoztatni hozzá. Az az objektíve van, ami rá van építve, sajna. Esetleg előtétlencséket lehet rárakni, de előtétlencséből nincs képstabilizátoros.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Canon EF 17-40mm F/4 Fullframe obi
- GOPRO Hero 12 BLACK - 5.3k akciókamera - két akku, mágneses csíptető, 64GB SD
- GOPRO Hero 11 BLACK - 5.3k akciókamera - 2 akku, tartozékok (5.)
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, (ÚJ! / 100 / 1100 / 4200 expoval )
- Canon 600D + Canon AF 50mm f/1.8 II + Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 Tele-Macro objektívek + LP-E8 akksi
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- ÚJ Lenovo Legion Pro 5 16IRX9 - 16" WQXGA 165Hz - i5 14500HX - 32GB - 1TB - RTX 4060 - 3 év garancia
- Kingmax 2x2GB DDR3 1333 RAM eladó
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest