- Xiaomi Mi 8 - így csinálunk csúcsmodellt Mi
- Szakít a OnePlus és a Hasselblad?
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Leesett a kamionról több millió eurónyi Z Fold7
- iPhone topik
- Kifelé is csukható a Z Flip7?
- One mobilszolgáltatások
- Melyik napszakban merül majd le az iPhone 17 Air?
- Fotók, videók mobillal
- Magisk
Hirdetés
Köszönjük a sok biztatást, támogatást! Utolsó pillanat a féláras hirdetésfeladásra, előfizetésre!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
-
BigBlackDog
veterán
Szerintem, ha a hiba észlelésekor jelzed, akkor kellemesebb lett volna a kiindulóállapot.
Céges eladó és garancia esetén sem működik tudomásom szerint ez az utólag “számlát benyújtós” megoldás, ott is jelezni kell a kereskedőnek a hibát, hogy hogyan kívánja javítani.
Egyébként, ha nem tagadta, akkor nem igazán érzem esélyesnek a dolgot, 8 éves az autó és típushiba is, ahogy írtad. Azt is el tudom képzelni, hogy az eladónál nem jött elő, mert pl. fedett helyen parkolt, esőben nem igazán használta, vagy csak nem foglalkozott a vizes kárpittal.
De egy próbát megérhet.
-
Peter.70
addikt
Az eladó köteles tájékoztatni a vevőt minden lényeges körülményről, de a vevő is köteles tájékozódni.
A vevő a megvásárolni kívánt gépjárművet megtekintheti, megvizsgálhatja. Ezzel a lehetőséggel érdemes élni, mivel ennek elmaradása esetén is, azokra a hibákra, amelyeket a vevő kellően gondos, észszerű megtekintés mellett felismerhetett volna (ezek az ún. nyílt hibák), úgy kell tekinteni, mint amelyeket elfogadott és az autót ezek ismeretében vette meg.
A használt autó eladója nem felel azért a hibáért, amelyet vásárláskor közölt a vevővel, vagy amelyről a vevőnek tudnia kellett, akár azért, mert azt észlelte, akár azért, mert azt fel kellett volna ismernie gondos, észszerű megtekintés mellett.
Ilyen, az eladón utólag nem számon kérhető hibák azok is, amelyeket a vevőnek az eladó tájékoztatása, a szerződéskötés körülményei, illetőleg a gépjármű életkora, állapota és használtsági foka alapján egyébként számításba kellett vennie. De ide kell sorolni azokat a hibákat is, amelyek fennállása, illetve jelentkezése a nyílt hibákra tekintettel feltételezhető, előrelátható.
Ha tehát a későbbiekben olyan hibát észlel a vevő, amelyről a vásárláskor nem tájékoztatták, illetve azt fel sem kellett volna ismernie, az ilyen hibáért felel az eladó. Ezek az úgynevezett rejtett hibák, amelyekért úgynevezett kellékszavatossági kötelezettsége van az eladónak.
A vevő választása szerint kijavítást vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha teljesítése lehetetlen, vagy ha az az eladónak aránytalan többletköltséget eredményezne. A vevő az ellenszolgáltatás arányos leszállítását is igényelheti. Továbbá – a kereskedőtől való vásárlás kivételével – a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja. A vevő a szerződéstől akkor állhat el, ha az eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, annak megfelelő határidőben nem tud eleget tenni, vagy ha a vevőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Lényeges, hogy javítás esetén a kijavított rész tekintetében a határidők újrakezdődnek.Ezek így szépen hangzanak leírva, kérdés, hogy a gyakorlatban mennyire kivitelezhető?
-
Micsurin
nagyúr
JB Coldweld, nem az 1200Ft-os praktikeres kategória de baromi erős. Motor karburátorban a tengely által kikoptatott öntvényt is pótoltuk már vele, 4 éve ott is tart.
Vagy pl a CB500-am fékén a paraszt beletépte a tükörcsavar menetet, feltöltöttem, lefújtam újra feketére majd megfúrtam, menethajtó, 3 éve tökéletes. -
Micsurin
nagyúr
Erre a célre én fémszemcsés kétkomponensűt szoktam használni, vidéki nevén 2K Epoxy Fémragasztó. Fogod kívülről lemaszkolod szigszalag / maszkolószalag/ahogy tetszik a felületet, belülről finoman felkened a cuccot és elsimítod.
Belül ha picit rücskös a felület nem fogja a macskát sem zavarni, ellenben szemből szép sík lesz és fúrható keménységű.
-
Szada85
aktív tag
Esetleg ha bizonytalannak érzed késöbb, még mindig dobhatsz a két tartó alá a csavaron kívül egy-egy darabka 3M-es kétoldalú ragasztócsíkot.
Én is tettem a keretek alá, nekem elöl is, hátul is a 4 csavarból 2-2 "szorult meg rendesen" a menetben, a másik kettöt már túltépték anno a szalonban, így "biztos, ami biztos" alapon még feldobtam 1-1 kis csíkot.
-
macilaci78
nagyúr
Az a bajom, hogy sokáig tart, mire felépül a hálózat, ez egy párhuzamos parkolásnál, ahol előre-hátra mész 20-100 centiket, idegesítő.
A tolatókamerát általában a tolatólámpa áramkörére szokták kötni, onnan kapja az áramot. Vagyis berakod hátramenetbe, bekapcsol, bootol, elkezdi keresni a hálózatot... Mindegy, hogy wifis, vagy BT-os.Ami komfortosabb lenne, ha nem a tolatólámpa, hanem mondjuk a hátsó helyzetjelző adná neki az áramot, vagy külön kapcsolt áramkörön lenne. Így már a tolatási manőver előtt be tudod kapcsolni.
De kb 4 éve nem foglalkoztam a témával, azóta változhatott pár dolog.
-
kisza25
félisten
Jszp-n megjelenik az eladáskori km, akkor már bement, vagy a vevő volt bent, ha mindkettő, akkor 2x lesz ott
Más: https://totalcar.hu/magazin/hirek/2023/11/05/a-nemetek-jozan-paraszti-esszel-megoldottak-a-modern-mobilitas-egyik-legnagyobb-problemajat/ -
kisza25
félisten
Tegnap voltam ocsmány irodában, az én adataimat és amit az autóról tudtam a gépen kitöltöttem, az eladó adatait, meg a maradék autó adatot amit nem tudtam, a helyszínen írtuk be, meg az időpontokat is, tehát kb fele gépen, fele kézzel volt kitöltve.
Ilyet használtam eladásakor kb mindig (elmúlt években kb 5x)
A lényeg: eredeti aláírás mind a 4 példányon, adásvétel óra perc szerepeljen. 2-2 példány mindenkinek. Szerintem jobb, mint az indigós.
Lehetőleg egy ember töltse ki a kézzel írt részeket egy tollal.
Hátrány többet kell írni/ellenőrizni -
mmint mennyire akadnak ki azon, hogy egy geppel irt, olvashato szerzodest adsz oda nekik?
Egyeztessetek elore az adatokat amit a szerzodesre irsz, ket dolgot irjatok ra az atadaskor a helyszinen mind a negy peldanyra: a pontos idot (ora, perc) es a km ora allasat. meg persze az alairasok, es ennyi.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Nem értem a kérdést.
KGFB díjat évente lehet kötni és nem műszakihoz kötött a dolog. Vagy most egy forgalomból kivont gépjárműről van szó?Ne Allianznál kösd, hanem valamelyik alkusz cégen keresztül (Netrisk, CLB, stb). Valószínű jobb árat fogsz kapni és egyáltalán nem biztos hogy megéri Allianzhoz ragaszkodnod.
KGFB ugyanis nem neked fizet kár esetén, hanem annak akinek te okozol kárt. -
Van, Honda Citybe raktam. A gyárinál egy fokkal sötétebb maga a tükör, ezt kifejezetten szeretem. A napellenzők között nem fér el, szóval az anyós oldalit ha le akarja hajtani az ott ülő, akkor belepiszkál vele a tükörbe. Egyébként nem akart soha leesni vagy lebilleni. Mai fejjel lehet, hogy tennék valahová egy kapcsolót, hogy rükvercben is tudjam deaktiválni, mert nagy ritkán jobban jönne a tükör funkció.
-
molnarpeter
nagyúr
Furgonba szereltem be ilyesmit, valami pillanatnyi elmezavara volt amikor sokáig nem volt használva egyszer, de amúgy pár éve volt már, tudtommal azóta is működik rendben. Leg-leg-legolcsóbb verziót rendeltem, linkeden "D" vagy "H" jellegű kamerával, hogy könnyű legyen tömítés ügyileg a beszerelés (csati miatt kell a nagy furat mindenképp, szóval kábelt szólóban problémásabbnak éreztem volna, így viszont rendesen lehet gumiból stb vágni alá karkát vagy ilyesmi
).
-
Reggie0
félisten
"Illetve nem rég történt az, hogy egyik kulccsal sem indult, kiírta a kulcs ikont a műszerfalon. Akksi saru le, 10p múlva vissza, ugyanez. Hátrébb toltam a kocsit pár méterrel, kormányt elfordítottam egyik irányba és utána eltűnt a hiba és be is indult. Más kérdés, hogy 20km múlva leállt. Ezt is okozhatja a holtponti jeladó? "
Nekem ez inkabb immobiliser problemanak tunik.
-
Qru
MODERÁTOR
Olasz autó topikban hátha jobban tudnak segíteni
-
ez sajnos ilyen régi autóknál. belefutottam én is sajnos, hogy az elvégzett munka nem oldja meg a dolgot. hozzátok el az autót és vigyétek máshova, ebből szerintem pénzt nem fogtok látni.
én tavalyi évben kb. 350k-t fizettem így ki, hogy több szelep cseréje mellett, injektorok (vagy mik?) ellenőrzése, programozása miatt. aztán ugyanúgy leállt a kocsi alattam. végül egy másik szervizben cseréltek rail csövet, ami 80k-ért megoldotta a problémát.
-
kisza25
félisten
Eg 20 éves autón simán indokolt, hogy ezt mind cserélni kellett és benne van, hogy még sok minden más is cserés. Ez az összeg arra amit elmondtál arra korrekt. Sokszor márka szerviz is csak vakarja a fejét, hogy mi a hiba, sajnos ez ilyen.
Az is mutatja, hogy el volt hanyagolva az autó, hogy már egy ideje fent állt a gond -
Doki16
addikt
Annyit nem ér amennyit elkérnek érte. Akkor már sokkal jobb a JSZP ha végig magyarországi a kocsi.
Csak most boldog boldogtalan elkezdte nyomatni és a csapból is ez folyik. A VIN info jobb lekérdezésre, mert ott ha nincs semmi komoly infó a kocsiról akkor alig kell érte fizetni.
-
-
hacki87
senior tag
Trip odometer az a napi számláló, csak a rendes kmóra állást írom ha volt előtte és folyamatosan vezeted akkor magától beírja, hogy mennyi volt.
Napi fogyasztás: Dunaharaszti Százhalombatta Csepel Alsónémedi Dunaharaszti körön 5.9 komp. Szerint, M0 M6 5os főút ön járva. Egész tankra ratankolassal és komp. Szerint is 6.5l/100km
-
brumi1024
veterán
Odometerhez, hogy mennyi az aktuális összesített km állás, trip odometerhez hogy mennyi volt az utolsó tankolás óta, ha méred. Ha bármelyiket kitöltöd a korábbi adatokból kiszámolja a másikat.
Boardcomputernél a quantityhez a fedkomp által kiírt elhasznált üzemanyagot lehet írni, nem kötelező, mert nem számol belőle semmit.
-
tboldi
nagyúr
Ja, nem olyan rosszak, mint egyesek szerint.
A WagonR 5 éve van ingázós üzemben (napi 40 km oda és ugyanennyi vissza), azóta használunk emelt fényerejű izzókat benne. Eddig 2x volt Night Breaker Unlimited, amik 1,5-2 évig bírták, most pedig Laser van benne 2016. szeptember óta, ahogy írtam is.
Ezeken kívül egy darab hátsó index izzót kellett cserélni 14 év alatt, az összes többi még gyári.
-
aero.
veterán
Az angoloknál az O és a 0 ugyanaz valamiért, ne kérdezd miért.
Jellemzően első kettő betű, 2 szám majd betű. Tehát itt OO03OMS.Műszakit itt tudsz: [link]
Minden máshoz alvázszám és a tulaj beleegyezése esetén a márkaszerviz. Az látszik, hogy 1 éve áll és 2016 február 9.-én 64e mérföld volt benne.joa: Csak beleült az a fránya bogár a füledbe.
Én is meghirdetem hónap végén vagy elején szerintem. Hogy mit vegyek, nagy passz. Újabb autóra most nincs korpa, talán egy CLK beleférne, azt mondják abban jók a benzinmotorok is, de őszintén egy 320 cdi-re vágynék, csak nálam lefőne a DPF hamar.
Elég szexi az S80 is azért. -
1. Pozitív csipesz a pozitív akkusarura.
2. Negatív csipesz a motorblokkon (Opel) vagy atorpedólemezentűzfalon (VW) kialakított negatív csatlakozóra.
3. Konnektorba be.
4. Töltő beállítása.A végén fordított sorrendben leszedem.
Más. Érdekes ez a Philips H4/H7 LED. Mi pénz?
Új hozzászólás Aktív témák
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Siguro AC-C140W Cool 9 Mobil klíma, mobilklíma + ajándék
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- HIBÁTLAN iPhone 11 128GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3032, 100% Akkumulátor
- Hp Prodesk 600 G3/ G5/ G6 SFF/ i5 8-9-10 gen / Elitedesk 800 G4 /Win11- Számla, garancia
- 137 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Epson Workforce DS-530II dokumentumszkenner
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest