- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz
brumi1024 #324503 üzenetére
Porsche-nal letezik olyan upgrade, hogy meleg eghajlatu autokon ket olajhuto van egy helyett
...mivel melegebb eghajlaton a deltaT is eleve sokkal kisebb lenne, meg az tuzo napon az aszfalt felett is joval melegebb a levego
pl F1-ben szoktak mutatani is racse rajt elott, hogy 50-60fokos az aszfalt homerseklete, nagyjabol akkor a levego is ennyi kozvetlenul felette -
hobizoli
nagyúr
válasz
tboldi #324571 üzenetére
nekem ez a felni van matt feketen most a dezsőkén teligumikkal
meg van egy ilyen kalyhaezust szinu szett is nyarigumikkal a kékvillámhoz
ez Toora gyartmanyu gyari AR 147/GT/156 felni 17"
kicsit konkáv is, az agy resze beljebb van, mint a felni pereme
a kepen nemtom mennyire latszik ez -
hobizoli
nagyúr
tipikusan amugy az acelfelnik konnyebbek is mint az alufelnik
4,5-5kg egy 16"-s felni gumi nelkul, egy atlag 16"-s alufelni meg 7-8kgaz OZ Ultraleggera az, ami ~6kg ebben a meretben, ez az az egyik legkonnyebb megoldas
persze leteznek magnezium felnik is, csak azoknak mar elegge meredek az aruk
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #324545 üzenetére
en 5gen kuvik-n lattam 18"-s felniket
az mar frankon megemelte a bodet
1.5-s motor, hatul dobfekkel, az ki se latszott a felni agyresze mogul, elol meg vmi 240mm koruli CD lemezmondjuk ez a setup felfoghato volt kiporgesgatlonak is
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #324530 üzenetére
kb annyi
na hat ez az
mondjuk nincs benne sok hűtőegyenes a fékeknek -
hobizoli
nagyúr
válasz
brumi1024 #324503 üzenetére
na igen... ott is volt sokszor is olyan, hogy a 2. sofornek a kor felenel mar nem volt fek az auton
PU stabszilentek, vagy top-of-the-range modell vastagabb elso-hatso stabjai botottan, hogy kanyarokban az u.n. bodyroll hajlam csokkenjen....aaaa
meg a sima stabszilentet is eszre lehet venni, ha a lepukkant-repedezettek helyett ujak vannak -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #324521 üzenetére
az a u.n szekérkerék felni
öröm lehet rá gumit venni -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #324520 üzenetére
benzines "937" 147/GT-n a TS motoroknal egy sima vizes hocserelo van, de meg a 105 loeros Eco-n is van, es a 8v JTD is...
ez vmi 15-20k ujan is, szoval nem egy ütőeret felvágos tortenet, ha cserelni kella 16v JTD meg a 3.2 V6 24v GTA a kulso "levegos" olajhutos, az joval tobbe kerul
GTA-n azt is ki szoktak cserelni nagyobbra, meg a tunnnnerebb 16v JTD-ken is
foleg mert amikor idovel lekotlik es szivarog, mert pl belekoszon egy kavics (jobb oldali kodlampa mogott van), akkor a gyari uj egyseg aran kb 3 hasonlo meretu univerzalisat lehet venni
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #324495 üzenetére
de megnezel 10-20 Mischa videot es mar annyibol latszik, hogy a gyari hutessel oda kb se kene menni akkorse, ha te vezetsz korben egy mesekört
PGT-vel is neztuk hogy olaj milyen fekete...pedig nem dizel
meg olajnyomas alulrol karcolja az 1bar-t, ehhez nem is kellett semmi extra, mert van a gyari kmora egysegben gyarilag olajnyomas merojeerre beraktunk egy olajhofok merot, hogy lassuk mennyi az annyi, es par drag menet utan nyaron 140-145 fokos volt a gyari olajhutovel a olaj....
nyilvan tizensokeves korara a mindenfele belso lerakodasok es lamella serulesek miatt tuti sem volt mar olyan hatasfoku a hoatadasa, mint uj korabanneztuk, hogy fuha... lehet vmit kene kezdeni ezzel
na a gyari olajhuto ki, egy 3-3.5x akkora meretu be (valto elott van gyarilag is), akksitalcarol volt neki egy tartokonzol azt kellett megszelesiteni a nagyobb hutohozerdekes modon 105-110-nel megallt a hofok, akarmit csinaltunk vele 35-38 fokos nyari dogmelegekben is, azon kivul meg a 100-t se erte el...
mondjuk a gyarival nem neztuk a nyari idoszakon kivul mennyi az annyi, de egy oldschool thermosztatos "levegos" Behr gyartmanyu olajhuto volt benne gyarilag is, nem vizes hocserelos, ami mostanaban elterjedtebbaz egesz buli kerult az uj meretre gyartatott flexi olajcsovekkel egyutt 35-40k-ba, meg max egy ora szerelesbe
neztuk utana is a olaj szinet, de mar nem feketedett el, meg az olajnyomas 1,5-1,6bar volt meghajtas utan is
erre ecce nezem a BZ öccse olajsári Charade-t, mennek vmi versenyre felraknak egy akkora olajhutot, hogy annal mi 2x nagyobbat vettunk ki(!!)
OK, hogy nem ~280-300lo az a vas, de akkoris...
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #324485 üzenetére
oda kell menni a Mischa-hoz hogy o qrja el
------------------------
mondjuk sok jelentkezonel nem ertem, mit lehet az elgondolas
oda megy a csucstuning 750-800 lojjés BMW-vel az arc, erre az 6. kanyarban mar 120fokos a hutovize meg 140fokos az olaja, csekkendzsinn, aztan lemennek izirajderben
ralocsol ~20k EUR-t motortuningra, de egy rendesebb viz meg olajhutore mar nem volt keret?
csinalta volna meg csak 600lora es akkor van erre is
ennek igy mi ertelme van?
ilyen amugy a tipikus u.n. "RR Queen" auto, ami arra 10sec-re tudja azt, amig lemerik mennyi, de a tartosan meg siman elmelegszik a ghecchibe'
az uj gyari kuvik thai/ is megy: viz 120 fok, olaj 147 fok, a kor vegen olajnyomas alapjaraton 0.6bar...
26-27millio az auto, es egy olyan kis foscsi vizes hocserelocske van benne olajra az olajszuro alatt, amit 20-25 eve egy 1.6 szivobenzin 100-120loeros autora raktakvizhuto is 10-12mm-l vastagabb lenne gyarilag, akkor mi tortent volna?
OK igy a 140+ fokos olaj is melegiti a vizet, de akkorisaki 27milliot kifizet erre, annak +1-2k EUR mar nem vagja foldhoz es annyiba biztos nem kerulne gyartasi szempontbol, mert utolag meg van ra megoldas
csak igy meg igazabol nem lehet vele kimenni palyazni, mert pikk-pakk elmelegszik es visszaveszi a teljesitmenyt, pedig ez egy thai/... de ha atalakitod a huteset, akkor meg ugrik a garo
b+ 27 millioert legyen mar ez megoldva benne normalisan...
meg eleve egy olajhuto sem lenne egy vilagvege tema a regebbi autoknal se, par 1-200 EUR-bol meg lehet oldani meg ott is uj alkatreszekbol
csomohoz van a vizhutobol is "uprated" full alu egyseg 25-30mm helyett 40-45mm melyseggel, aminek igy ~1.5x akkora a hutoteljesitmenye, mint a gyarinak, es kerule 2-300EUR-baFWD autoknak LSD kb totalis hianya, alig visznek oda olyan autot, amiben van, max ha gyarilag van benne, de utolag pl a Quaife-t megvenni bele teljesen felejtos
ramegy tobb ezer EUR-t motorra, fekre, futomure, +becsovezve, +racse ulesek... de a hajtas meg lediferal minden kanyarkijaranal...ehhvolt egy Ferrari F430 asszem, angol rendszamos, ott a Mischa csak utas volt
nem nomal touristen fahren volt, hanem mas rendezveny, igy egymas utan ket kort is lehetett menni ugy, hogy celegyenesben vegigveretnek, nem kell lelassitani
kor vegen jon a celegyenesbe erve elszurja a muki 290-l, es annak nem melegszik a hutovize, hanem hul(!)
95 foknal feljebb az egesz koron se volt sehol a vizhofok, az olaj is 100 fok alatt vegigabban valszeg nem kormanyszervok olajhutoje van beteve a motorolajra
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #324485 üzenetére
vmi 11k EUR volt az a par meter szalagkorlat javitas, ha jol emlexem
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #324482 üzenetére
ja multkor volt a Mischa-nak az fejreallos videoja a BMW M4-l... kijott rola a szamla
hat ott nagyon nem erdemes fejreallni, mert inged-gatyad ramegy -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #324477 üzenetére
a fullos autonak mindig mas a onsulya az extrak miatt, mint a fapad kivitelnek
meg AMG-ben valszeg nincs elol is tekeros ablakos proli kivitel
-
hobizoli
nagyúr
válasz
bandus #324464 üzenetére
ezt valszeg el fogjak sikalni, mert eleg presztizsveszteseg mar igy is, hogy megtortent
az autot leirjak nullara, aztan kesz, mintha a gyari Stig allt volna fejre vele
ha meg pereskedes is lesz belole az csak ujra negativ reklam a cegnek evek mulva is, hogy milyen hoki (volt) a biztonsagi rendeszeruk -
hobizoli
nagyúr
válasz
#48584626 #324145 üzenetére
mondjuk ezt a Rimac-t kajak nem ertem, hogy erte ezt el...
mit tudott o ennyire egy sufniban sokkal jobban kitalalni E30-s bodeba bekandacsolt elektromos hajtassal, amit autogyarak a mindenfele mernok hegyeikkel, meg a hozza kepest vegtelen penzekbol se szagoltak meg
amikor azok meg olyan prototipus technikakhoz is hozzajuthatnak beszallitoiktol ( ahol szinten elektro- meg villamosmernok hegyek vannak), amiket az ilyen huszeves kisjoskapista maganszemelykent majd talan 5-10 ev mulva lathat a kisker bolt polcan, aranyaron
erre o 20 evesen osszeforrasztgat egy olyan vezerelst, hogy a Porsche (is) hozza jar tanulni... annak minek van annyi sajat jol fizetett fejleszto mernoke?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #324022 üzenetére
reggel 5-kor mentem M5->M51 kanyarban muki ugy lassitott elottem, hogy aszittem meg is all
mondjuk 1 fok volt kulso homero szerint es szaraz ido, de azert ennyire nem kene foscsizni...30-35-l vette be azt a kanyart -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #323828 üzenetére
10V van csak a fenyszoronal, vagy mi ez a hangulat vilagitas....?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
norbert1998 #323703 üzenetére
azert ez erosen felni ET fuggo is
AR147/GT/156 3.2 V6 24v-nel is csak 2-3 gyari 17" felni van, ami felmegy a 330mm 4 dugos Brembo fekes futomure ugy, hogy szabadon korbe is fordul a kerek utana
masik 3-4-re meg nem, pedig 17" az is, csak ott az ET miatt betamasztodik a nyereg a küllőkbe, mielott a felni csavar teljesen betekerodne koppra
a 18"-s Multispoke, DC, Coverleaf-re mar siman felmegy
nyilvan nyomtavszelesitovel + hosszabb csavarokkal amugy meg lehet oldani ezt is -
hobizoli
nagyúr
válasz
6030D #323492 üzenetére
egyszer elmentem ide a kozeli gumishoz pont igy november elejen, hogy komplett teligumis felnit atraknak-e gyorsba' a nyariak helyett?
ott ulnek szekekben telefont nyomogatva, erre aszondja, kb 3 het mulva van idopontunk, beirjunk?
aki idopontra jon oda, az ugy sem tudja hogy en csak soron kivul beestem, ha mar eppen ugysincs ott senki, meg ulnek, es neki levegos kulccsal atszerelni meg 2 perc egy-egy kereket
vagy ha defekt van, akkor is gyere majd a jovo honapban....?
fogtam aztan inkabb atszereltem en, 40-80-110Nm-re lehuzva a kerekeket a nyomatekkulccsal + rezpaszta a felnicsavar kupokra + menetkezdetekre kozpontositora....legalabb azt le is lehetett lazitani tavasszal relativ "konnyen" -
hobizoli
nagyúr
válasz
grizlisandor #323483 üzenetére
kollegam vett mulheten egy 2005-s Merga S320 CDI-t
egyszeruen nem ertem meg a kereskedonek mi a haszna az auton, hogy eri meg ez neki...vagy akkor mennyiert vehet meg o egy ilyet
kollega nezegette hirdeteseket szepetember eleje-kozepe ota, lassan ment lejjebb az ara ennek is
elment megnezte, szep, hirdetesbol meg -200k-s aron megvette, de ugy, hogy lesz rajta friss muszaki vizsga is
belso mondjuk tenyleg szep, leglabbis ami kepeket lattam rola, de a muszakin nem ment at, mert a futomu, fek khm
lengokarok gombfejek fektarcsak betetek csereltette a kereskedo, igy mar muszaki is meglett
erre elhoztak az autot, hazaerve tolteshianyt jelzo lampicsku vilagit, generator rotty
ilyen jopofa vizhutetes egyseg van rajta
trailer-l visszavittek meg csutortok delutan...ezen a heten allitolag meglesz
eredetileg 2.99-ert volt fent a hirdetes, legalabbis o ennyinel latta meg eloszor
aztan ment tobb lepcsoben 2.5-g...kollega 2.3 millioert vette meg az autot -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #323178 üzenetére
nemtom en nem erzem az autoban
ez nem adagolos trédéjíí, aminek orrzs-szajan dol a "motorina"
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #323163 üzenetére
jaaaj... arra van dizel 3000-nel 160 6.-ban
-
hobizoli
nagyúr
válasz
focvis #323155 üzenetére
a kékvillámba (=147 2.0TS) beletunneroltuk a 6 sebesseges C630-s valtot, de a rovidebbiket (a gyari C510 helyett)
varosban eleg jopofan veszi a lapot, de autopalyan...haaaat
jo mondjuk ez szivomotor, nincs vegtelen nyomateka...
azert lehet csak szerzek egy Thesis 20vT valtot hozza, mert azzal 120-nal 2700-2800-t forogna, nem 3600-3700-t (a C510 is kb ennyi 5.-ben)
ugy 5600-nal ~240 lenne azzal is, csak nincs benne annyi jedi, hogy ki is forogja -
hobizoli
nagyúr
a regi mk7 R-bol csinaltak ~10 eve 13-14k EUR-ert 480lo 620Nm-t verziot*
ott azert mar a 4WD elegge jol tudott jonni, hogy 3,2sec(!!) alatt elerje a kilot allobol
* es ugy ertek el mar akkor is, hogy a hengerfejet le se szedik hozza, csak motor lélegeztetese es etetése javitodik fel
ennyire van tulmertezve
ez 2JZ Supra leptekben annyit lenne literteljesitmenyben, mintha az a motor a szeria belsovel 750 lojjét meg 950 Nm-t elbirna
-
hobizoli
nagyúr
válasz
brumi1024 #323116 üzenetére
mondjuk 300lo FWD-n mar erosen khm
szaraz uton is nyugos tud lenni, nemhogy nedvesenpersze lehet van benne hardveres LSD, de szerintem az R jobb vetel ~azonos arnal
par hete lattam egy videot a R es a CS/GTI motorjat hasonlitottak ossze szetszerelessel, es azert abban is van diffi a R javara
szoval az R nem csak abban kulonbozik, hogy az alatt 4WD van, FWD helyettPorsche-nal is van olyan opcio, hogyha azt kered, akkor dragabban kapsz igazabol kevesebbet
-
hobizoli
nagyúr
válasz
bulikavagyok #323083 üzenetére
a nemet cegeknek tipikusan az a baja, hogy qrvara fejnehezek
ez az epulet a Honda HQ-ja Japan-ban: [link] -
hobizoli
nagyúr
válasz
Hachiko95 #322973 üzenetére
ha a keresztstabilizator vastagabb, akkor az csokkenti a bódé dolesi hajlamat
beszédesen az is a neve angolul, hogy "anti-roll bar"
illetve "sway bar"-nak is irjakszoval ha berakod a top-of-the-range modell keresztstab-jat a fapad szeria modellbe, azon is erezheto lesz a diffi kanyarodaskor
ekkor a rugozasi komfort nem csokken, mintha racse rugokkal meg telokkal akarnad ezt elerni
input:
-
hobizoli
nagyúr
válasz
#48584626 #322659 üzenetére
jaja, M7-n is volt ilyen miatt 80-s sebkorlat, de ott "csak" 110-l ment mindenki
melosok persze sehol, a gepek is egy halomban alltak
alapvetoen ezt az nyolc oraban csinalgatjuk csak temat kene mar kiverni a kivitelezok fejebol.... csinaljak valtott muszakokban 0-24h
az a 8 ora is jo ha eltelik effektiv 3-4 orai erdemi munkaval
par km-s felujitast csinalgatnak 2-3 honapig
anno csinaltak az 3 savos M0 felujitast is, volt egy Kamaz tgk Szszentmiklosnal a lezart reszen, az 3 honapig pontosan ugyanott allt
gondolhatod, hogy kiszamlazva ki volt az is, meg mintha mindennap elvitt volna 5-6 fuvart + uzemanyag
meg azon roghogtunk mar kinunkban hogy ez ujkent ~3 ev alatt epult fel, de ~2.5 eve ujitjak fel ugy, hogy lezarnak belole 5km-t egyben, es 500m-n "dolgoznak" -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #322633 üzenetére
tobb millio elhaladasbol egy koccanos baleset is a zero nulla semmi kategoria %-san
kozben az osszes balesetek 3%-t teszi ki a tenyleges gyorhajtas, a 97% az mas
de a 3%-n porog mindegyik, a masik 97% az nem is erdekli oket
mintha egy macisajtot meg nem adva es 45-l a bal1 ajtonal beled allva a melos Tranzit, abba pont ne tudnal szinten belehalnipl az is "gyorshajtas", ha 37-l megcsuszol a havon es az 50-re allitott trafipax se szedne le, mert a relativ gyorshajtast nem meri
ez olyan, mint a gyorshajtason nyekeg az osszes bicajnáci is, mintha az egyetlen KRESZ szabaly lenne
pedig egy 30km/h-s sebkorlatot ok is tul tudnak am lepni onerobol tekerve, de azon nincs rendszam, hogy utana kapja erte az 50k-t...
fek meg foleg nincs rajta olyan, mert cerna gumikkal jarnak
30km/h-rol 15-16m-n megal az auto nullara, az 3 autohossz (parhuzamos parkolasnal)
mogotted jon egy bicajos szelarnyekban, az meg befejeli a hatso uvegedetde tipikusan o magyaraz a "gyorshajtas"-rol a legnagyobb pofaval
-
hobizoli
nagyúr
válasz
grizlisandor #322549 üzenetére
fekfolydekot asszem mar most is nezik
abban is milyen hoborges volt, hogy autoba uj kora ota ugyanaz a fekfolyadek van, de a gézabácsi szerint jojaz, mert eddig is megallt az elmult 15 evben a uzuki stift
masik amire rovidebb muszaki ido kene a 3.5t kistgk-ra*, nemelyik annyit megy elso muszakiig, mint egy normal auto 10-15 ev alatt
pl GLS futar autok, 20k km-nel tukorradial gumi, fek a betetvasig kopva, mm-s valla van a fektarcsaknak
itt a ceges flottakezelot (+munkavedelmist) kene qrvara megrangatni, hogy neki se legyen erdeke ezt elkummantgatni, akarmennyire is berlik/lizingelik, mert ezekre akkoris van sajat ember a cegnel
lasd kopottgumis motorosrendor anno, aki elesett az esoben es meghalt -
hobizoli
nagyúr
válasz
426os #322510 üzenetére
egyebkent erre tenyleg be kene vezetni vmi korhatart
6 evesnel oregebb gumi felejtos kene legyen, akarmennyire is nez ki "jo"-nak
ez olyan mint a motorolaj is
hiaba nem mesz vele annyi km-t, hogy cserelni kelljen, az akkoris oxidalodik meg savasodik az allasaban is
ott all evekig egy auto letamasztva garazsban, akkoris olajcserevel kezdesz benne, nem pedig, aaaa meg csak 3000km-t ment bele legutobbi csere ota, jojazmeghe'
------------
eccer vettem egy szett felnit gumival, tok jo volt a profilmelysege, repedezes sehol, de korforgalomban csikorgott vegig....
neztem kereknyomast nincs-e tulfujva, de Michelin Alpin gumik voltak felnin akkor, amikor az Alpin 3 volt eppen kaphato...
...azaz ~8-10 evesek voltak, vettem inkabb ujakat ra
erdekes modon sokkal jobban lehetett fekezni is, mielott az ABS beavatkozott volna
masik veglet a 147-t amivel vettem 2017-ben, a TI felnin 2016-s gumik voltak, 3-3.5 evesen tele volt repedesekkel
az BFGoodrich gyartmany, az is kezdte a csikorgast, pedig az annyira meg nem is volt oreg -
hobizoli
nagyúr
válasz
szabonagyur #322491 üzenetére
pl ahol ott a zöldhullámot először szándékosan ölik meg lámpaprogram módosítással utána meg ugyanazok siránkoznak a kialakult dugókra, hogy fúúúú
vitézy+tarlós művek produkciója Bp-n 10-12 éve -
hobizoli
nagyúr
válasz
Atomgeszi #322420 üzenetére
vezetok nagy resze nem tud jol(!) fekezni
autopalyan is van egy varatlan szituacio, akkor nem beleall fekbe, hogy minnel nagyobb mertekben csokkenjen a sebessege meg "messze" is az akadalytol, hanem lassan kezd fekezni es egyre erosebben fekez
de mivel igy lassulas nem akkora merteku, a sebessege is nagyobb marad az akadalyig es tobb utat is tesz meg, amire megallna, vagy meg sem tud allniholott az elejen nagyot fekezve meg tizenmeterekkel(!!) elobb is megallt volna elotte
a fekezessel idot lehet nyerni, ami alatt menekulesi utat tudsz talalni a helyzetbol
meg nem mind1, ha nem tudsz megallni elotte, es mindenkeppen ki kell kerulnod, vhogy akkor 90-l csinalod a javorszarvastesztet, vagy 50-l
90-l nincs auto amivel vegrehajthato, 50-l meg barmelyik megcsinalja -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
Bp - zalai temeto jarat - Bp
07:25 indulas, 16:15 erkezes
7 temeto es 585km
hazafele meki Keszthelyen, bent koppig volt emberekkel, a parkoloban meg a fuvon is alltak
kint meg ugy fujt a szel, hogy alig birtam megenni a kajat, hogy ne fuja el a talcarol -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #322313 üzenetére
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #322309 üzenetére
257mm a 14"-s felnik merete miatt volt
240mm a 13"
257mm a 14"
284mm a 15"
306mm a 16"
330mm a 17"
a PuntoGT-n ragasztott centirsulyt nem mind1 hova tettek a felnin, mert a feknyereg leszedte a "felesleget" par perc alattott tenyleg qrva kozel volt a nyereg felnihez, foleg a "GT3"-knal (masodik facelift), aminek mar a nagyobbik, "Bravo" feknyerge volt elol
OK, az ontvenyekben is akad diffi nyilvan
-
hobizoli
nagyúr
válasz
focvis #322305 üzenetére
50-60k a 6-s valto a 16v dizelhez
az 5-s a 8v-hez az 25-30k8v-knel szoktak azt csinalni, ha szinten kuplungcsere miatt pont legugrik a 5-s valto, akkor a 16v 6-sa megy mar fel helyette
az enyemet is ilyenhez vettek meg amugy
a feltengelyek, tartobakok, kuplung, kulissza ugyanazok hozza
a valtogomb nem
16v valto 1-5-g kicsit rovidebb a diffije miatt, mint a 8v 5-s egysege, szoval ott kicsit lelkesebb lesz tole az auto, a nagyobb kerekre eso nyomatek miatt, +van egy 6.-a autopalyara8v:
1st Gear: 3,80:1
2nd Gear: 2,24:1
3rd Gear: 1,36:1
4th Gear: 0,97:1
5th Gear: 0,76:1
Reverse Gear: 3,55:1
Final Drive: 3,35:1
Rpm At 120 Km/h (theoretical): 2.650 tpm16v:
1st Gear: 3,80:1
2nd Gear: 2,24:1
3rd Gear: 1,36:1
4th Gear: 0,97:1
5th Gear: 0,76:1
6th Gear: 0,61:1
Reverse Gear: 3,55:1
Final Drive: 3,56:1
Rpm At 120 Km/h (theoretical): 2.200 tpm -
hobizoli
nagyúr
válasz
focvis #322287 üzenetére
250k, meg 60k-ert eladtam a regi valtot = 190k
regebben a Q2 dió volt 180k a gyari csomogolasban, es akkor azt meg be kell szereltetni, valto le, szet, + uj meg akkor mar diffi csapagyak, ossze, fel...
nyilvan ehhez meg levetetni kulon a valtot + zseton
autoszerelo nem csinalja meg a diffi cseret, o csak leveszi a valtot, vidd el vagy elviszi o a valtos mukihoz, az osszerakja, vissza szerelohoz, aki felrakja a kesz valtot...
Quaife-nel is ajanlott uj csapagyakkal osszerakatni szoval az ugy mar 500k anyagban, meg 100k-t lehet saccolni a szerelesre
azert az mar elegge tul van azon hataron, amire epeszu ember rabolint
szoval erre igy, hogy pont lett egy Q2 valto, meg aszondtam, hogy igy OK, a fel-le szerelest pont megusszuk, hiszen az a kuplung miatt amugy is benne lenne
most 300k alatt nincs mar Q2 valto
....es a bontos is tudja miert kell az neked
az enyem evjaratosban meg nem volt Q2-s kivitel, csak az egy evvel ujabbaktol -
hobizoli
nagyúr
válasz
focvis #322279 üzenetére
ugyanez a 150-sé is
mk1 PuntoGT-n is 257mm az elso fek az es az sem egy fuha
pedig az auto is konnyebb volt melle
mk2-nal mar 100lovas dizelen meg a 1.8HGT-n is 284-s egyseg figyel (a kisebbeken 257)
de azt a PGT is elbirta volna siman....foleg hekkelve
Fiat Coupe 16v Turbo is ez a fek volt 190lora meg 1300kg-ra
szoval a 100lovas dizel elegge tul lett biztositva a fek szempontjabol
Q2:
450k-ert azert nem szivesen vettem volna a Quaife-tol erre megoldast, amiota meg elfogyott a gyari Q2 dio, a bontosok is tudjak miert keresik a Q2 valtot
a C510-s valtokhoz, ami a Grande Punto TJET 120-é is, van kb a feleert is mas gyartotol
a C530/C630-s eleg szopo ebbol a szempontol
masik ami letezik hozza az a Fiat Coupe 16v Turbo Viscodrive-ja (C530-s valto miatt), amikor segedfeltengelynel van vmi lamellas ize
azt meg lehet venni 50-60k-ert is....ha van
3-400k-ert vettem volna egy kinti papiros 156 Q4-t, az is 1.9 16v JTD motoros
abban minden IS benne van, meg a 330mm-s elso 4 dugos Brembo fek is, meg a 278-s hatsok is
egyeduli kulonbseg a tengelytav, de azt egy kardan javitos ceg megcsinalja pikk-pakk
ahol Lada-kat okositanak Mitsubishi kistgk hatso hiddal, ott ez nem lehet problema
uzemanyagtankot, elso segedvazkeret a hatso hajtashoz is kialakitottan, a hatso futomuvet csak siman at kell csavarozgatni nagyjabol az egyik boderol a masikra
Alfa GT-bol csinaltak 1.75TBi-t szinten egy 156 Crosswagon Q4-t alapul vege ehhez: [link]
csak ott egyezik a tengelytav is
a GT az a 147 Coupe-ja, de a 156 padlolemezen
azert egyezik az alvazkodja is a 147-l
minden mas autonak mas a kodja, csak 147-é es GT-é egyezik meg: 937 mindketto
a 156-é: 932 -
hobizoli
nagyúr
válasz
focvis #322270 üzenetére
jajaja
szereztem hozza egy gyari Q2-s valtot, ami torsen-s
1 nappal az elott raktak fel, mielott elvittem volna a kuplung update-re a kocsit
ez egy jel
ugyhogy kuplungcserekor az ajult fel az eredeti helyett, mindene ugyanaz
nem volt semmi baj annak se, csak ha mar lent van pont semmibe nem kerul azzal osszerakni
na jo de: mas olaj valo bele, a 75W-90 helyett 75W-140, ami nyilvan dragabb anyag
meg preventiven a ki-behajtasi szimmeringeket amugy is csereltettem volna a normal valton is
nem folytak csak nem varom meg, hogy elkezdjen, aztan ossze fossa olajjal a vatta uj kuplungot
ja meg a fotengely vegi szimmering is cserelve volt a valto felol, ha mar hozzaferheto az is
az se folyt, de annyira kikemenyedett, hogy ket ujjal lehetett torni
2-3 het mulva megyek vezerlescserere, akkor a generator is felujitodik
tolt ~rendesen (13.7V tompitottal es futessel), de lassan 7+ eve hasznalom az autot es nyilvan akkor se volt uj benne, amikor vettem
a GSi 16v elso feke 256mm-s
szerintem 280mm az a Vectra-é inkabb...
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Dare2Live #322248 üzenetére
en meg arra gondoltam, hogyha legkozelebb cseres a fek, akkor addigra beszerzem a "nagyfek"-hez valo cuccokat, es mar az ugrik fel
284->305mm 4 dugos Brembo "kisGTA" fek elole
(a "nagyGTA" az 330mm volt 2003-tol)
hatra meg 251->278mm ami GT/156SW gyari fekeezek egyuttal azt is hozza, hogy 16"-snal kisebb felni nem megy fel...de nincs is szandekomban felrakni olyat
+PTFE fekcsovek
+RBF660/700 folyadekamugy nem is ertem, hogy a fapad 105 loeros autonak es a 170 loeosnek, hogy lehet ugyanaz a feke, de meg a 156 2.5 V6 24v-n is a frutti 284mm van elol 192lo meg ~1400kg melle
OK, hogy 105-nel tul van meretezve, de a 190-nel nem lennek biztos ebben...foleg ha egy frutti 100loeros dizel Punto-n is ez volt, ami 300kg-val konnyebb is nala
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Manitou #322249 üzenetére
fekfolyadek csere azert nem art
Motul RBF660/RBF700-t szoktak mostanaban a palyazos autokba (is) rakatni, mert 320 fok feletti a forraspontja
a DOT 5.1 250-260
a DOT4 220-230
a csere munkadija nyilvan ugyanannyi
szinten egy palyazos autonal, ha kicsereled PTFE teflonos fekcsore es kemenyebb lesz a fek, mert a feknyomas egy resze nem arra megy el, hogy ezek a csovek a nyomas miatt kicsit megdagadnak
pl a Goodridge is csinal sok autohoz keszleteket elore-hata
nem olcso (~75-80k), de az nem repedezik ki soha -
hobizoli
nagyúr
válasz
#48584626 #322182 üzenetére
gyarilag 215 volt a mk1 Focus RS amiben volt az a Quaife ATB is...
persze lehetett tunnerolni
a 2.3-s AWD mar:
The Focus RS returned in 2015 now sporting an updated 2.3-liter EcoBoost engine. Built in Ford's Germany plant Saarlouis, the Focus RS was updated to be given an advanced all-wheel drive system that could send full power to the rear wheels if allowed. -
hobizoli
nagyúr
válasz
brumi1024 #322161 üzenetére
csomo ilyen teljesitmenyu FWD autoba letezett 20+ eve akar gyarilag is LSD
a Focus RS-ben a Quaife volt a beszallitoja ennek, aki vilag egyik legjobbja ebben
Alfa-ba Q2 opcio volt, szinten torsen rendszeru, gyari megoldas
de rengeteg gyarto van ezekre 5-800EUR-ert
a Laptiming-ban lefikkantott 500 Abarth-ba is kerheto gyarilag, csak sokan azt se tudjak mire valo, es az sem ilyen elektronikusan kereket megfekezgetos sw-s sper diffi, hanem rendes mechanikus
Megane RS -be is van, ha kered, Mini JCW-ben is
a DC2-s Integra Type-R-ben is volt, a japan belpiacos Swift Sport-ban is van
"mit er az ero ha nem uralod?"
RWD sosem lesz eleg biztonsagos, es minnel erosebb annal nagyobbat lehet vele zakozni
ahogy no a motorteljesitmeny egy inkabb AWD kell ~250lo felett
az RWD-t egesz egyszeruen el kene mar felejteni a busba' -
hobizoli
nagyúr
válasz
Adiking #4901 üzenetére
Bar regen irtad, de hatha masnak jol jon...
Ez nem beallitas, hanem elsosorben turbo meret fuggo. Egy kisebb meretu csiga alul is mar beporog, de fent elfogy a szusz, nagy csiga meg alul semmi, felul szelvihar.Ha azt szeretned, hogy 1.3-s motoron 1500-nal legyen 0.6bar, akkor vmi 1literes turbos auto csigaja kell ra -pl Charade GTti-, azokon az 3000-ol szokott indulni ugyan, de a nagyobb ccm miatt a kello gazmennyiseg kisebb motorfordulatnal mar meglesz. Hat hogy 1500-nal-e az kerdeses, de 2000 korul szerintem igen.
Vagy KKK K03-s csiga haversracnak a 6gen 1.4iS Civic-n 2000rpm-nel mar tusszog, szoval ott van vele nyomas. Nekem 1.6-s motoron KKK K04 egy atalakitott Garrett T2-s turbinahazzal hibridre buzerlava mar 1500-nal fujt 0.2-0.3bar-t, de ez is ugye +300ccm-nyi tudovel
Egy biztos ojan turbot ami mindenhol megy nehez lesz talalni, foleg az ijen x<1.6 motorokra.
Amugy letezik valtozo geos benzines turbo is... csak kb a fehér holló ahhoz képest csordaállat. Nyilvan ez mar eleve lekorlatozza azt is, hogy mekkora motorra is valok azok...
De dizel csigat nem szabad benzinesre tenni, mert a 200-250 neha 300 fokkal is magasabb kipugaz elolvasztja a turbinakeréken a lapatokat...
-
hobizoli
nagyúr
Azert 0.5bar-hoz meg olyan nagyon nem kell atalakitani, eleg benzin kell a levegohoz, hogy az AFR 1 alatt maradjon,.meg megmondani az ECU-nak, hogyha 0bar feletti nyomast erzekel az nem MAP szenzor hibaja, es legyen ra gyujtas meg befecskendezesi tabla. Mondjuk szivo 9:1 kompresszio felett azert esszel kell csinalni...
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
bambano #4204 üzenetére
A lap nem található.
Lehet, hogy a keresett lapot eltávolították, megváltozott a neve, vagy ideiglenesen elérhetetlenné vált.
--------------------------------------------------------------------------------
Tegye a következőt:
Ha a lap címét a címsorban adta meg, ellenőrizze, hogy nem vétett-e gépelési hibát.
Nyissa meg a(z) www.autogaz.hu honlapot, majd keressen a szükséges információval kapcsolatos hivatkozásokat.
Másik hivatkozás kipróbálásához kattintson a Vissza gombra.
Kattintson a Keresés gombra, ha információkat szeretne keresni az interneten.
404-es HTTP-hiba - A fájl nem található
Internet Explorer -
hobizoli
nagyúr
válasz
bambano #4142 üzenetére
Vizhutes igazan nem nagy vmi, 15-20 eve is vizhuteses turbok voltak mar a autokban, legalabbis a legtobben, bar az R5 GT-ben csak '88-rol, GTti-ben meg asszem '91-tol, de pl az Uno-k mar eleve vizhutes egyseggel jottek ki '85-ben. Aki meg nem tudja kivarni, az vegyen Turbo Timer-t egy turbofelujittas arabol akar 3-4-t is vehet -egy hasznalt HKS egyseget lattam vmi 20k-ert-, de padlozas utani egybol leallitasokat egy ido mulva a szivo motor sem koszoni meg.
Teny, hogy ki lehet hozni ugyanennyi csucsteljesitmenyt kisebb ccm-bol is, de van egy orokervenyu mondas: ''There is no replacement for displacement'', es talan csak a feltoltes ami jobb.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
SZVSZ az ellenallasos megoldas helyett jobb a bleed-valve hasznalata a toltonyomas elektronika megkerulesehez. Ez tulajdonkeppen egy visszacsapo szelep, ami egy golyobol es egy rugobol all, alapesetben a rugo nyomja a nyomooldal fele a golyot, amekkora tobbletero (tobblet turbonyomas) kell a rugo elleneben a golyo kimozditasahoz, hogy a waste-gate-t a 0.8bar turbonyomas mukodtesse, annyival no a rendszer nyomasa, a rugo erossege egy finommenettel allithato es egy anyaval lekontrazhato a beallitas, ezzel fixen beallithato egy turbonyomas. A golyo es a rugo utan meg van egy 1mm-s furat is a szelep oldalan, amin leengedi a vezerlonyomast gazelvetelkor, a golyo es a waste-gate kozotti szakaszrol
Tehat van egy adott turbonyomas pl 0.8bar, alapesetben ennyinel nyilik meg a waste-gate, ha 0.5bar-nyi tobblet nyomas ''ereje'' kell ahhoz, hogy a rugo elleneben a golyo elmozduljon es igy a vezerlolevego mr elerje a waste-gate szelepet es megnyissa azt, akkor a rendszer nyomasa 1.3bar lesz fixen, amig a csiga birja szusszal...
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
Integra #3970 üzenetére
Nyomastekeresrol pont azt irtam, hogy nem csak az a megoldas, a gyari nyomason vagy akar alatta is lehet erosebb az auto.
A gyorsulasikra jar ki jopar turbos(itott) auto, van koztuk egy 4gen I-VT Civic is, egyatalan nincs nagy hutoje, pedig tajmszlipponthu merese szerint ~340LE-s, de Schuszter Audi-jan sincs vmi orbitalisan nagy kuler az meg 450LE felett van, 402m 10.5sec.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
Ez egy rovid loketu motor (80.5x67.4), kisebb a kinematikai igenybevetele, a nagyobb furata miatt meg nagyobb szelepek is elfernek a hengerfejeben, altalaban ekkora furata 1.6-s motoroknak szokott lenni, lokete meg 1.1-snek.
A PGT-t gyari allapotaban igazabol a csiga fogja meg, gazadasra jol veszi a lapot, de 5k rpm felett kifogy a szuszbol, ahogy no a fordulat ugy esik le a nyomas 1.3bar-rol folyamatosan, de az IHI RHB5 VL7E csiga egyebkent sem vmi hudejo db, vannak jobbak (ma mar).
'85-tol '99 veigig keszult igy ahogy van, ha vmi szar lenne SZVSZ biztos hozza nyultak volna a 14 ev alatt.
Szethajtani meg mindent szet lehet, a szivo motort is, csak nyomni kell hidegen, oszt' jonapot annak is.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
Integra #3970 üzenetére
Nyomassal is lehet novelni teljesitmenyt -egy darabig-, de ha az injektorok kifulladnak, azaz 100% nyitva tartasi ido mellett sem tudnak a levegomennyiseghez eleg benzint befujni, tolhatod a vilag vegeig is a nyomast azonban jobb nem lesz sot, a tulzottan sok levegotol(!) elolvad a motor belseje dugo, gyuruk, szelepek, mert az AFR nem nohet 1 fole, a legjobb teljesitmeny AFR 0.9-nel van.
hobizoli -
hobizoli
nagyúr
válasz
szatocs #3963 üzenetére
A gyari csiga legtobbszor a kozepes fordulatszam tartomany kiszolgalasara van meretezve, nagy fordulaton kifogy a szuszbol, nem birja tartani a nyomatekat a motor, egy ponton eleri a max teljesitmenyet. Egy masik ujabb fejlesztesu csiga, ami mar jobb hatasfoku, kisebb homersekleten szallit ugyanannyi vagy nagyobb levegomennyiseget (volumetrikusan), plusz a kozepes es felso fordulatszamtartomanyban is birja szusszal -nem kezd esni a nyomas egy bizonyos fordulatszamtol kezdve-, maris megoldas, ekkor nem fog annyira csokkeni a nyomatek es magasabb fordulatszamon eri el az igy nagyobb teljesitmenyet...
Jo kozelitessel kiszamolhato, hogy a pillanatnyi teljesitmeny=(pillanatnyi fordulatszam * pillanatnyi nyomatek) / 7000 (az eredmenye mar LE-ben ertendo)
Pl Punto GT-nel a gyari motorbelsovel es egy nagyobb csigaval 190-200LE-g lehet felmenni -ez majdnem 50% plusz-, a gyari injektorok 220LE-g birjak kiszolgalni a motort (~3.5bar befecskendezesi nyomason), ekkor meg a gyari fotengelyt lendkereket es hajtokarokat le is lehet konnyiteni, 230LE felett azonban mar kovidugo plusz hajtokarok recommended.
Ugyanezt meg lehet csinalni az Uno Ti.e.-kel is, ugyanis a motor az tokugyanaz, csak a vezerlese regebbi, ezert gyengebb, azoknal ugyanez a mutatvany mar 60-70%-t ''dob''
hobizoli
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotó állvány eladó
- Új FULL HD webkamera + Számla
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S21/Samsung Galaxy S21+/Samsung Galaxy S21 Ultra
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3043, 94% Akkumulátor
- AKCIÓ! FEHÉR ipad pro 13" M4 billentyűzet, VADIÚJ! EU-MAGYAR átvilágítós (lézeresen)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest