Hirdetés
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Fotók, videók mobillal
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Motorola Edge 60 Fusion - nem csak a forma időtálló
- Akciófigyelő: Ha kéne vezeték nélkül CarPlay és Android Auto...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kernel
nagyúr
válasz
#16695808 #7318 üzenetére
Normális TV-szervizben ez nem egészen úgy működik, mint az autószerelőknél.
Autószerelőkről szoktam hallani, hogy téves diagnosztika esetén is kíméletlenül bevasalják az anyag+munkadíjat. "Bocsi, nem ez volt a baja, de jó pénzért kicserélünk még bármit, igaz nem biztos, hogy a hiba megszűnik ."
TV-javításnál egy adott hiba van, amivel átvesszük és a megszüntetését vállaljuk. Arra szokás garanciát is vállalni, hogy később sem tér vissza. Szinte mindegy is, hogy 3 vagy 6 hónapig, mert általában 3 hónap is már elegendő ahhoz, hogy kiderüljön, a hiba el lett hárítva (nem mondom, hogy nem lehetnek kivételek).
Neked azt nem is kell tudni, hogy tunerhiba (vagy mi az a tuner?), lényegtelen a te szempontodból.
Sajnos ennek néha hátulütője is lehet. Például az volt a készülék baja, hogy nem lehet bekapcsolni. Vagy nincs kép, hang van, mindegy. Legközelebb elromlik, sok laikus rögtön rákiabálja, hogy "na már megint ugyanaz az a baja, biztos rosszul lett megcsinálva.
Ez nyilván igazságtalan a szakemberrel szemben, ha teljesen más a baj. Sőt, néha még ugyanaz az alkatrész is lehet gyári selejt. Aki nem ért hozzá (pláne, még ha rosszindulatú is), azt néha nehéz meggyőzni, hogy látszólag azonos problémának rengeteg más oka is lehet. Úgyhogy ilyenkor a közös megegyezés és belátás dönti el, hogy mire jut a két fél.
Vannak azonban laikus által is egész jól beazonosítható hibák, amire joggal lehet mondani, hogy ez tényleg ugyanaz. Erre mindenképpen vonatkozik a garancia. Ha nem oldható meg, akkor pedig a részleges vagy teljes pénzvisszatérítés.
De azért illik mások munkáját méltányolni, tehát inkább részleges visszatérítést kérni, hogy maradjon is valamennyi jelképes összeg legalább.
Mindezeket a dolgokat természetesen előre jó tisztázni.
Egyébként konkrétan már a régi, Gelkás időkben is így szólt a szabály, ami a munkalapokon is fel volt tüntetve: "a garancia mindig csak a végzett munkára és a beépített alkatrészre vonatkozik".
Új hozzászólás Aktív témák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Asustor NAS
- World of Tanks - MMO
- Formula-1
- Nők, nőügyek (18+)
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- sziku69: Szólánc.
- Bemutatkozott és meg is jelent a The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- További aktív témák...
- Eladó Philips 70PUS6724/12 70 4K UHD Smart TV Ambilight-tal Csak 110.000 Ft!
- SMSL SU-8 DAC, 2xESS9038QM + XLR
- Sennheiser HD 650 - 2 év garancia
- Újszerű, egyszer kipróbált Zoom LiveTrak L-8 többsávos kompakt keverőpult
- Logitech G Astro A50 LIGHTSPEED Wireless Gaming Headset + Base Station (Gen 5) + WC Freeze A50
- Bezámítás! HP Elitebook 840 G11 üzleti notebook - Ultra 5 135U 16GB RAM 256GB SSD Intel Graphics W11
- Beszámítás! Dell Optiplex 5050 SFF asztali számítógép - i5 7500 8GB DDR4 256GB SSD HD630 Win10
- Motorola G72 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! AMD Ryzen 7 3800X 8mag 16szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- LG 48C2 - 48" OLED EVO - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen5 CPU
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest