- WWDC 2025: Nagy változásokat hoz az iOS és iPadOS 26
- Redmi Note 11 és 11S - biztos alapra jobb építeni
- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kernel
nagyúr
válasz
#16695808 #7318 üzenetére
Normális TV-szervizben ez nem egészen úgy működik, mint az autószerelőknél.
Autószerelőkről szoktam hallani, hogy téves diagnosztika esetén is kíméletlenül bevasalják az anyag+munkadíjat. "Bocsi, nem ez volt a baja, de jó pénzért kicserélünk még bármit, igaz nem biztos, hogy a hiba megszűnik ."
TV-javításnál egy adott hiba van, amivel átvesszük és a megszüntetését vállaljuk. Arra szokás garanciát is vállalni, hogy később sem tér vissza. Szinte mindegy is, hogy 3 vagy 6 hónapig, mert általában 3 hónap is már elegendő ahhoz, hogy kiderüljön, a hiba el lett hárítva (nem mondom, hogy nem lehetnek kivételek).
Neked azt nem is kell tudni, hogy tunerhiba (vagy mi az a tuner?), lényegtelen a te szempontodból.
Sajnos ennek néha hátulütője is lehet. Például az volt a készülék baja, hogy nem lehet bekapcsolni. Vagy nincs kép, hang van, mindegy. Legközelebb elromlik, sok laikus rögtön rákiabálja, hogy "na már megint ugyanaz az a baja, biztos rosszul lett megcsinálva.
Ez nyilván igazságtalan a szakemberrel szemben, ha teljesen más a baj. Sőt, néha még ugyanaz az alkatrész is lehet gyári selejt. Aki nem ért hozzá (pláne, még ha rosszindulatú is), azt néha nehéz meggyőzni, hogy látszólag azonos problémának rengeteg más oka is lehet. Úgyhogy ilyenkor a közös megegyezés és belátás dönti el, hogy mire jut a két fél.
Vannak azonban laikus által is egész jól beazonosítható hibák, amire joggal lehet mondani, hogy ez tényleg ugyanaz. Erre mindenképpen vonatkozik a garancia. Ha nem oldható meg, akkor pedig a részleges vagy teljes pénzvisszatérítés.
De azért illik mások munkáját méltányolni, tehát inkább részleges visszatérítést kérni, hogy maradjon is valamennyi jelképes összeg legalább.
Mindezeket a dolgokat természetesen előre jó tisztázni.
Egyébként konkrétan már a régi, Gelkás időkben is így szólt a szabály, ami a munkalapokon is fel volt tüntetve: "a garancia mindig csak a végzett munkára és a beépített alkatrészre vonatkozik".
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! ASUS PRIME Z390-P i5 8600K 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB GDDR6 DEEPCOOL Matrexx55 630W
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell E5470 Core i3-6100 (hibás)
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40AC Thunderbolt 3 docking station
- Bomba ár! Dell Inspiron 7400 - i7-1165G7 I 8GB I 512SSD I 14,5" 2K I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged