- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- OnePlus One - Kína már itt One
- Android szakmai topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Honor Play - játék az árakkal
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- Magisk
- Google Pixel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#20584850
törölt tag
Ahogy kiveszem a szavaidból a kis fűrészeid gyengék, a nagyokat meg nem használod ki.
A fűrész az menjen ha munka van és ne gariban álljon. Házkörüli munkára elmennek ezek a kínai gépek, ha már nagyobb munkák is akadnak akkor én inkább egy megbízhatóbbra vágynék
Lenne egy 543XP fűrészed akkor most nem variálnál 3 LE 4,5KG. -
#20584850
törölt tag
Hétfőn viszont lehet vesek Parkside.ot. Amennyiben három évig kicserélgetik, nem rossz döntés szerintem.
Erre nem alapoznék!
Ismerősnek a fordulatszabályzós sarokcsiszolója megállt, visszaküldte ott állt jó ideig mire foglalkoztak vele, kikötötték azt a részét, utána már nem volt fordulatszabályzós úgy működött tovább. -
H-Zol
senior tag
Nekem egy Husqvarna 345 E-seria van 10 + éve ( előtte az öreg orosz druzsba volt ) három családnak kuglizom össze az évi tűzrevalóját , meg a ház, tanya körül vágok vele ! Itt nállunk Romániában is nagyon mondják a fatüzelés kitiltását ( ez eus nyomásra történik ) , pedig itt a rengeteg hegyi falvak , községek mind azzal tüzelnek , egyhamar ezt nem tudják végrehajtani !!
Én síkságon lakom itt sokan át áltak már gázra , mert enyhék a telek és így nem drága , de ha visszatérnének az igazi telek akkor drága is lenne és meleg se!
-
ncc1701
veterán
Nem hiszem, h betiltják őket, gázt sem. Max egyrészt nem lehet kapni, vagy horror drágán. Olyat tudnak csinálni, h x évtől nem lehet vegyes kazánt telepíeni újépítésű ingatlanba, vagy csak hőszivattyúval lehet.
Részemről már régen csak passzív házat lehetne újként építtetni. -
#20584850
törölt tag
Nekem az a véleményem, hogy azért nem vennék profi fűrészt mert az hátkörüli munkára örök élet, vagy 20-25 év múlva is üzemel majd.
(Szerintem nem hagyják, és 20-25 év múlva ha élnénk is már nem fa tüzelés lesz, szépen kivezetik környezett szennyezésre hivatkozva.)
A többség persze nem hisz ebben és ha hosszú évekre tervezel akkor egy profi kategóriás fűrészben érdemes gondolkodni. [link] -
H-Zol
senior tag
Én se találkoztam még ijennel , nekem is hasonlóan csinált , de én utángyártott selejt kínai kuplung Csészét vettem , és vert a csillag kerékkel együtt és ugyan így , meg , meg feszült , most új gyári minden van rajta lánc és láncvezető is , de szépen , feszülés nélkül megy !
Lehet az orrkeréknél akar fogra kapni , próbáld meg úgy hogy ne tedd fel a gépre , fogd a kezedbe a vezetőt és ted rá a láncot , és szépen lassan forgasd , anak simán kell menni, vagy egy másik láncal is megpróbálhatod ! -
Butcher82
senior tag
Az ISO VG jelöli itt a viszkozitást, az a szabványa, hogy melyik a jobb passzlom. Én eddig mindig VG150-et vettem, mert azt kaptam.
Találtam egy táblázatot, motorolaj viszkozitásokkal összehasonlítva, remélem vmit segít, ez alapján, ha minnél nagyobb a szám, annál "sűrűbb", de javítson ki valaki, ha tévedek: -
csiga8
senior tag
Marketingfogás.
A Husi XP olaja sem full szint. A biztonsági adatlap 3. pontját nézd.
Parafinos desztillátum, HC olajok keveréke. (CAS számokra keress rá) [link]Nem tudom hány kisgépet szedtél szét eddig, de semmi olyan nincs benne ami "láncfűrész adalékot" kívánna.
Az olajoknak teljesítmény szintjük, +egyéb mutatóik vannak.
Belsőégésű, kényszerlevegő hűtésű kétütemű motor a láncfűrész. Szabvány csapággyal, tűgörgővel, dugattyúval, szimeringgel.
A komolyabb technikába való olajak komolyabbak, hidd el. Ja, és olcsóbbak is...
-
Butcher82
senior tag
Én nem vagyok egy "szakértő", de ép ésszel gondolkozva ugye az 1:50-es keveréknél 1 liter benzinhez kell 20ml olaj, az 1:40-es keveréknél kell 25ml olaj. Mindezt úgy, hogy a gépek tankja kb. fél liter, tehát 2.5ml olaj az eltérés tankonként, nem tudom mennyire számottevő.
Én maradok az 1:40-nél, nem volt még problémám, se fűrésznél se kaszánál se motornál, pedig volt pár. Husqvarna Xp és Stihl HP Super olajat használtam mindig.
Plusz, akinek volt/van Simosnja, mi van a tanksapkára írva? (1:50) Pedig nem mai gyerek. Jó tudom, az nem láncfűrész.
-
csiga8
senior tag
A miértekre nagyon hosszú a válasz, ha nincs műszaki előképzettséged.
Az 1:25-ös perverziót pontosan én sem tudom miért írják rá, sejtésem van.
Egyszerű találós kérdés:
Adott egy márkás ( Stihl, Husqvarna) gép. A gyártója 1:50 keverési arányt ad meg.
Adott egy kínai gép, ahol 1:25-öt, de már egyre inkább!! 1:40-et.
Van olyan eredeti ( S-H) gép, amit full utángyártott alkatrészekkel ( kínai) újítanak fel, és megy tovább 1:50-el.
Kérdésem:
Ha más bőr van az alkatrészeken, miért jó neki az 1:50-es keverék?
Hidd el, az 1:40 és egy jobb ( JASO FD) olaj bőségesen elég.
Jó olaj kell, nem sok. A Jó 2T olaj viszkozitási indexe ( olaj műszaki adatlapján) - ma már- 130 feletti. Egy magas viszkozitás indexű és ha főleg magas a kinamatikai viszkozitása is az olajnak, bőven elég 1:40-ben.
Csak segíteni akartam.
-
csiga8
senior tag
Hidd el, az 1:25-el, 1:30-al hosszú távon csak rosszat teszel.
Az egykori gépek hajtórúd felső szeménél bronzperselyesek voltak. Azokhoz kellet ez a keverési arány.
Amikor elkezdtek tűgőrgökre váltani, átálltak az 1:40 arányra. A mai JÓ olajok ( Ismertebb márka, Full szint, és tudja a JASO FD és/vagy ISO-L-EGD előrírást) BŐVEN elegendőek 1:40 arányban.
Sőt, tovább megyek. Amennyiben úgy van beállítva a gép, hogy a gyári végfordulat alá ( mint ahogyan azt gyakorlottabbak szokták állítani) 300-500 rpm-el, ( a miértek, ha érdekel elmondom) akkor elegendő az 1:50 arány is.
Az Elfet évekig használtam, még most is van belőle ( 1:45-ben) előtte évekig a Castrol Power1 Racinget, (1:40-ben) most a Motul 800 Factory Line off road [link] van próba alatt, de ő már 1:50-ben.
Az Elf moto 2t tech [link] ár/teljesítméyben verhetetlen. a Motul már ínyenceknek való, az már a Husi XP olajától is jobb.
A JÓL karburált belsőégésű 2T motor esetén az elméleti alsó határ az 1:35 keverési arány, ahol még a JÓ 2T olaj maradéktalanul el tud égni, nem okoz lerakódást.
Az olaj dobozán az 1:50 jelölés azt jelenti, hogy az az elméleti felső határ, ahol a kenendő helyeken még összefüggő filmréteget tud alkotni az olaj, az nem szakad meg.
Sok éve saját részre vásárolt Husi 343R kaszát egy hentestől vettem, a gép nem volt sok üzemórás, ő "gondos" gazdaként rendesen kevert neki olajat. ( Igaz, piros Stihl olajat).
A gép jól üzemelt, én ithon szétkaptam, kitakarítottam EZÉRT:
Ezt teszi a sok és a nem jó olaj. Az FD minősítés a lerakódás szempontjából a legjobb.
1:40, 1:45 arányban ilyenek a dugóim, hirtelen ezeket a képeket takáltam:
Husi 272XP, vele még sokat jártam ki erdőre, Castrol, 1:40:
Olajra igen kényes 560XP, Elf, kb 1:45
Ez egy kínai ( Fuxtec 6150, már eladtam) Elf kb 1:45
Szerintem laikus szemmel is látható a különbség.
Nem, nem hittéríteni akarok, csak segíteni.
-
csiga8
senior tag
Igen, jóval többet, még akkor is, ha be van állítva. ( általában 11.800-12.000 rpm környéke jó szokott lenni, gyárilag 11.000-ra vannak álltva)
Be van állítva? Ha nincs, állítsátok be.
Az 1:25-ös keveréket meg felejtsd el! Az 1:40 bőségesen! elég. Nem sok, hanem jó olaj kell.
Merem ajánlani pl az Elf 2T moto2 techet [link]Husqvarnák, Stihlek, fűrészek, kaszák, ( kínai gépek is), amatőr krosszozók motorjaiba, és a Simson versenyszakosztály is használja. Nincs vele gond.
-
csabika11
csendes tag
Látom, senki nem válaszol. Tanácsot nem tudok adni, mert nincs összehasonlítási alapom. Nekem egy Hecht van, évi kb. 10 L benzint ha elhasználok vele. Soha, semmi gond nem volt vele, 2-3 rántásra mindig indult akár a több hónapos keverékkel is. Nekem az egyik kedvenc láncfűrészem.
-
lemmy71
őstag
Nekem egy békebeli 281XP -m van, én a hagyományos piros stihl olajat használom 1:50 arányban.
A hétvégén kifogytam és a gyerek motorolaját használtam 1:40 keveréssel.
25 -s keveréket a régi békebeli áforos arol 2T -vel használtam. -
lemmy71
őstag
Nekem is van egy békebeli 35 éves 281 XP professional -m, én valamikor 96 -ban újíttattam fel (henger,dugó, hajtókar, főtengely, csapágyak stb.) akkor fizettem érte 85 ezret. Csak gyári alkatrész ment bele, azóta is hibátlanul működik (igaz sokat már nem használom). Tavaly az én hibámból besült a dugóba a gyűrű de könnyedén kiszedtem és ugyan az ment vissza, hála istennek tökéletes. Szóval ezzel csak azt akarom mondani hogy ha tartósan magadnak csinálod, akkor csak gyári cuccot vegyél bele és egy 281 XP meg is érdemli. Ezek még gépek, nem olyanok mint a mai céllövöldés kínai plasztik játékok
-
Stihl024
junior tag
Gondolom kuplungra gondoltál? Régi krova fejből köszörültem ki úgy ,hogy a rugó mögé becsússzon.Nagyon passzentos kell legyen mert egy irányba a szélek le vannak kerekítve-hogy miért a fene se tudja....Sima erős cső is jó hozzá ,kis ügyesség meg egy flex
) Ami még jó lehet egy nagy méretű anya csavar -első nekem is abból volt évekig jó volt-most is jó lenne csak nem találtam sehol
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- SSD kibeszélő
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- sziku69: Szólánc.
- Synology NAS
- Óvodások homokozója
- Gmail
- Villanyszerelés
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pure RX 7700XT 12GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 XC 12GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- AKCIÓ! Lenovo IS8XM LGA 1150 DDR3 alaplap garanciával hibátlan működéssel
- 137 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest