Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Darth_Revan

    veterán

    válasz pescara #25870 üzenetére

    Remélem te nem rollerezel ittasan mert akkor nagyon csúnya vége lesz ha egyszer belefutsz egy rendőrbe aki intézkedik ilyennel szemben :(

    Tehát akkor a rengeteg ugyesz és bíró aki már elítélt ilyet az hogy csinálta ? Meg a rendőrök akik megfogták az elkövetőket azok mind jogtalanul jártak el?

    Akárhányszor amikor valaki arra hivstkozik hogy "a rendőr azt mondta" az mindig olyan átlagos utcai rendőrre hivatkozik aki rohadtul nincs képben a dolgokkal :N

    Ennél már csak az viccesebb kifogás ittas jarmuvezetest rollerrel elkövetők részéről hogy "a kresz szerint nem jármű"... De igen, az, csak értelmezni nem tudnak.

    Sajnos az utcai rendőrök nagy része közel se jogász és nem is akarnak ezzel a témával foglalkozni, ezért hülyeséget mondanak vagy próbálnak passzívak maradni, ami miatt a laikusok körében tovább erősödik az a tévedes, hogy jogszabály nem tiltja ezeknek az ittasan történő vezetését. Nyugodtan elolvashatod az ugyeszegek és a kúria állásfoglalását.

    Az hogy az átlag egyenruhás miért ilyen kuka annak ellenére, hogy tudnia kellene már más kérdés...

  • Darth_Revan

    veterán

    válasz PociAti #25864 üzenetére

    Nem kitaláció, valóság.
    Van olyan aki megtámadta ezt a dolgot, meg alkotmánybíróságig is elment, de az AB kidobta a panaszát.
    Belvárosban, néhány peremkerületben péntek és szombat este elég sokat megfognak, akar sajattal mennek, akar berelttel.
    Ha van jogosítvány akkor a helyszínen el is veszik, meg akkor is ha "elvileg" 25km/h-t nem tudja meghaladni, azaz AM kategóriát nem igényel.

    Sok utcai rendőr persze nem mer belemenni ebbe mert kb a cipofuzojet is alig tudja bekötni és marad a "nincsen szabályozva" meg a "szürke zóna" lepattintos kifogassal, viszont van néhány szakképzett, aki ha elkap, akkor fogdan tolti az éjszakát az ittas rolleres.
    Ugyeszek se szerették a rolleres ittas vezetőket, de mióta a legfőbb ugyeszss és kúria is állást foglalt, azóta mennek bíróságra az ilyen ügyek szépen.

    Szemmel láthatóan átlagos embert persze nem basztatnak nappal szimplán jogsi miatt, a hangsúly az ittas vezetésen van.

    Oké, 3-400.000 forintot csak hasra ütve mondtam, ha megsajnal a bíró akkor lehet csak 100.000 forintot ad :U

  • Darth_Revan

    veterán

    válasz geryboro #25859 üzenetére

    Sima egyenruhás rendőrt kérdezni kb szerencsejáték. Tökéletes példa az ittas vezetés rollerrel
    Van olyan amelyiknek fogalma sincs aktuális jogszabályokról, illetve tudását se frissíti, csak pár alap, jól betanult intézkedéssel van tisztában ezért azt mondja "szürke zóna" meg "nincs szabályozva", viszont van olyan amelyik simán lerant a rollerrol és a szondát a szádba nyomja ami ha pozitiv, akkor kattan a bilincs és meg is magyarázza a dolgot úgy, hogy a bíróság kiszabja rád a 3-400.000 Ft-os bírságot+még lehet a jogsidat is elveszik.
    Budapesten több kerületben is vadásszák a rollereseket, de inkább ittas vezetés miatt.

    Szóval átlag egyenruhást leszolitani ezzel a kérdéssel teljesen zsákbamacska :U

  • Darth_Revan

    veterán

    Sziasztok!
    Rengeteg magyar és EU jogszabályt átolvasva egyértelmű a rendőrség korábbi állásfoglalása, azaz az elektromos (és főleg a benzinmotoros) roller segédmotoros kerékpárnak minősül.
    Legalábbis a jelenlegi jogszabályok alapján felépítése és működése alapján az AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 168/2013/EU RENDELETE 1. számú melléklete alapján L1e Könnyű kétkerekű gépjárműnek minősül, azon belül is L1e-B
    Kétkerekű segédmotoros kerékpárnak, mivel nem felel meg az L1e-A (motoros kerékpár) egyik feltételének sem, amik:
    9.
    elsődleges rendeltetésük szerint a pedálozást elősegítő segédmeghajtással felszerelt, pedálhajtásúnak tervezett kerékpárok továbbá
    10.
    a segédmeghajtás teljesítménye ≤ 25 km/h járműsebességnél megszűnik továbbá
    11.
    legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény (1) ≤ 1 000 W továbbá
    12.
    az alosztályokba sorolásra szolgáló 9–11. kritériumnak megfelelő motoros három- vagy négykerekű kerékpárok az osztályozás szempontjából a kétkerekű motoros kerékpárokkal műszakilag egyenértékűnek számítanak

    Viszont visszatérő érvelés roller bérlők által támogatott "független" szakértők és rolelr tulajdonosok részéről, hogy "roller nem lehet smkp, mivel az EU szerint csak az lehet smkp amin van gyárilag ülés".
    Ez hol van hivatalosan leírva? Az említett rendelet semmi ilyet nem ír, nem határozza meg, hogy egy smkp-nak mindenképpen kell rendelkeznie üléssel, mindössze 3-4 kerekű motoroknál állapítja meg, hogy max hány db ülés lehet rajta.

    Az tény, hogy külön nem említik sehol, hogy "roller" sem EU sem magyar jgoszabályban, de más fogalmakba (smkp) simán beilleszthető és nekem ez a "nicns szabályozva, erre nem kell semmi és mindent szabad" inkább csak a 4-5 évvel ezelőtt a jogszabályt értelmezni nem tudó tulajdonosok és eladók által elterjesztett hamis állításba történő kapaszkodásnak tűnik...
    Múlt héten is tesómmal az Auchanban voltunk és ki volt állítva egy elektromos smkp ami ránézésre úgy nézett ki, mint egy chopper (Balatonon és Dunaparton sokan ilyennel mászkálnak bukósisak nélkül és láthatóan ittasan), viszont a kiírás szerint "roller".
    Tesóm meg akarta venni, mert hogy erre nem kell jogsi, de én inkább le akartam beszélni róla. Biztos ami biztos egy eladót megkérdeztünk, ha már odajött hozzánk, hogy most akkor mi van, persze rögtön jött, hogy ez roller, nincs szabályozva, nem kell jogsi, de nagyon király, 32 km/ órával is tud menni, stb, stb. Ekkor megkrédeztem, hogy "Miért van a hátuljára apró betűvel ráítrva, hogy L1e-B, ami alapján segédmotoros kerékpárnak minősül a gyártó alapján?". Erre elvörösödött, majdd mondta megkérdezi a felettesét...20 perc múlva se jött vissza, így maradt a "roller" is :DDD

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés