Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz GoodSpeed #30580 üzenetére

    szerintem már meglovagolták a dolgot
    Igaz-igaz: 2018-ban már bemutatták az elektromos verziót, ma is kapható,
    kis hazánkban is nade potom 9 MFt-ért? Az a kemény, nem a kád széle. :D
    (Érdekesség, hogy max. teljesítménynek 6kW-ot írnak. Az több, mint 4kW.)

  • DigitXT

    félisten

    válasz GoodSpeed #30580 üzenetére

    Eeegen, de ha gyalogosként félek tőle, akkor járdán ritkán jár a mopedautó, az úton meg ugyanúgy vigyázok a "tepsi épségemre", és nem lépek le elé, mintha "rendes" autó lenne. Sajnos anno sikerült baleseteznem járdán rollerrel, és szerencse, hogy nem lett belőle jó nagy kalamajka: nem sérült meg komolyabban senki, bár mindketten a földre estünk. :( Azt követően többet nem jártam járdán rollerrel, kizárólag bicikliút, és úttest kombináció.

    Autósként gondolkodva egy (jogsi nélküli) mopedautós valóban veszélyesebb, rám, mint egy akár jogsi nélküli rolleres. Nagyobb kárt tud okozni, de 350 kg még nem a világ vége. Nem gondolom, hogy kötelezni kéne a rollereseket a jogosítvány megszerzésére, viszont onnantól, hogy SMKP-ként kezeljük őket, és elvárjuk, hogy az autók közt menjenek, kéne! (Nem tiltanék le rollerest a kerékpárútról, pusztán azon képessége alapján, hogy képes a ketyeréje gyorsabban menni. Ezt már sokszor leírtam, hogy a kerékpáros is képes rá, sőt, meg is engedik neki. Amit viszont nem engednék a kerékpárúton: 50-60 km/h-val történő haladás, hiszen az konkrétan balesetveszélyes, aki annyit megy, menjen az autók közé...)

    Összességében: nekem élhetőnek tűnik a tervezett kis roller vs. nagy teljesítményű roller szétválasztás, csak még nem tartunk ott. Meg engem konkrétan már nem is fog érinteni.

    Ui: ha lenne ilyen (elektromos) mopedautóm, lehet, hogy inkább azzal járnék boltba, mint a rendes "nagy" benzinessel, mondom ezt úgy, hogy a nagy is csak egy 306-os 1999-ből, ami a mai normák szerint kifejezetten kisautós méret. De a rövid út nem tesz jót a belső égésű motornak, az indító akkut sem lehet annyi idő alatt feltölteni, stb. Adott esetben jobb lenne más hajtáslánc, kisebb méret. Csak ha jön szembe egy SUV, és telibever, akkor meg kisebb a túlélés esélye egy ilyen gyöszben, de még mindig 1000x jobb, mint rolleren. Régebben jó pár alkalommal csak azért gurultam el rollerrel a boltba, hogy "igyak egy kólát", magyarán nem is a bolt volt a cél, csak hogy guruljak egyet, mert szerettem. Ma már inkább 4 kerék. (Mondom ezt úgy, hogy a motor még bent áll a garázsban, ami amúgy annyira 50-es évek, hogy egy autó nem is férne be... Max. valami kispolszki, avagy majdhogynem mopedautó. Mennyi a kispók? 650 ccm? :CEgyszer ültem egyben hátul: egyedül el lehetett férni. :D )

Új hozzászólás Aktív témák