- CMF Buds Pro 2 - feltekerheted a hangerőt
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Mobil flották
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #22713 üzenetére
A pénzben egyetértünk, abszolút nem éri meg anyagilag, viszont maga
az építgetés nekem hobbi. Kikapcsolódás. Nem arról szól, amúgy, hogy
30 percet nyerek, mert gyorsabb! Hanem másra lesz alkalmas így...
Google kerékpáros útvonaltervezője néha meredek irányba vezetett...
Budafoki út: mondom biztos van bicikliút akkor ott is... Hát nincs: 25-tel,
ha nem tud többet, tuti nem megyek le az útra (hacsak nem áll a dugó),
de így közel 40-nel bevállaltam. Elfért. A másik, hogy ugyanez a cucc az
emelkedőn 10 km/h alá lassult anno: életveszélyes ennyivel szöttyögni...
(Járdán nyilván nem lehet, nagyon szűk itt, úton meg tényleg über gáz.)Így, hogy emelkedőn is megy 30-at, kicsit más a cucc közlekedésre való
alkalmassága. Lassan menni így is lehet, de gyorsabban a gyárival nem.
(És azt nem is mondtam, hogy rendes motor jön bele, papíron 3000W...
Ezzel a vezérlővel/akkuval még nem is lesz se erősebb/se gyorsabb, bár
ezekben sem vagyok biztos, annyira más a felépítése.) Mindig van több.
Ott kell megállni, ahol már kevés a váz, mert abból törés/esés lesz újra...
De arra az esetre meg készül a "kamion", amiben csak az akku 60 cm.
Csak lehet, hogy kicsinek fogom találni a 10" gumit ezek után... Habár a
bicikliút minőségproblémáján semmilyen 12.5" gumi nem segít: rugózás
kellene oda, vagy egy teljes újraaszfaltozás, botrányos mennyire dobál...Szerk: a nagy vasra 165 mm-es Exa, olajos rugót rendeltem. Nem rossz a
légrugó, de valahogy nem is az igazi, meg hát az csak 125 mm volt, hogy
hogy nem pont belefért az olasz gyári rugója helyett: árban már biztosan
a kétszeresét éri ezzel a sok aprósággal. De a 22 km és kikapcs vs. 40 km:
megint egy olyan különbség, amitől másra lesz alkalmas. Első alkalommal
felszenvedtem a villamosra, mert muszáj volt. Azóta ezt inkább kihagyom.
Az élmény meg, hogy oda visz ahová menni akarok, kötetlenül... priceless. -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #22711 üzenetére
Gyári vezérlőt már csak világításkapcsolónak használtam.
Aztán egy
napon véletlen arra dugtam vissza az akkut. Az első méteren leégett...
Nem tudom, melyik csatiján akart 36A-t behúzni, vagy 10A-t tölteni: a
vége teljes sötétség. Könnyen el lehet baszarintani, ha bármi hibádzik.Kénytelen voltam a Damao vezérlőt bekötni világításnak is. Első lámpa
szuper lett, erős. Hátsó lámpa pukkant, és elköszönt. Az 12V-os volt, s
ez csak szétszedés után látszott a nyákon. Én meg ráraktam jó 50V-ot,
perszehogy nem bírta. Na sebaj, csere, még jó, hogy ennyi minden van
itthon: most már jó, folyamatosan világít, ha be van kapcsolva a roller...
Ez a legjobb, nem felejti el az ember bekapcsolni. És van féklámpa is.
(Tudom, bizonyos országokban ez is tilos... Ám ha kis hazánkban SMKP
irányba orientálódunk, motoros jellegű* világítás kell, nem kerékpáros.)*: azért néhány LED felvillanása még messze nem egy 21W izzó ereje...
Ui: amúgy 48V. Végsebesség GPS szerint 38-42 körül alakul. Töltöttség
függvényében természetesen... A 38-at sokáig tudja. 40 km-eket gond
nélkül elgurulgattam vele, eltekintve az akku majdnem elhagyásától.
Azóta meg lett vasalva, így nem fog leszakadni a táska, de nekem is fáj
hallani, amikor kapja az első keréken keresztül az ütéseket, és ugrál: én
csináltam, tudom mi van benne, nem szar, de azért biztos széttörhető...Jobb lenne a hasa alatt, de ha nagyon lógna, akkor fekvőrendőrön leér.
Nem tudom, mi a jó megoldás? De a 22 km hatótávolság, gyári akkuval
nekem nem volt elegendő, az volt ilyen lapos kis gyösz, 36V 10Ah.Hátsó kerék picit nem csinos neki
A szükség nagy úr.Megjegyzem így, hogy kicseréltem a tengelyt, és
rendesen meg lehet húzni a csavarokat, nem volt egy koppanás sem...
Azért elkezdtem dolgozni a torque armon, de nem olyan egyszerű egy
mintát szabad kézzel körbe rajzolni a plazmavágóval, de igyekszem.
(Max. elnagyolom, és a végén többet köszörülök, mit számít az már.)
Az hogy mennyit bír a gumi, majd az idő eldönti... Ha folyamatosan túl
sok nyomatékot engedsz rá, mindent le lehet darálni. Nekem ilyen tuti
nem lesz az első keréken, mivel abban nincs motor. A hátsó kérdéses...
De ha marad ez az akku/vezérlő kombó, 1800W-on nem darál semmit. -
DigitXT
félisten
válasz
Miikee #22700 üzenetére
Perszehogy: áramtalanítani kell a konvertert, különben szívja le az akkut.
Szerk: nekem egy 48V-os relé csakis akkor adta rá a tápot, ha a kulccsal
be volt kapcsolva a vas: amúgy sem szerencsés, ha a parkoló rolleren vki
elkezd matatni és mondjuk felkapcsol bármi lámpát a 12V rendszeren. -
DigitXT
félisten
Azért azt tudni kell, hogy a motor teljesítménye nem értelmezhető önmagában:
magától a motor semmilyen teljesítményt nem tud leadni. Kell hozzá egy adott
feszültségű akku, és egy adott áramkorlátú vezérlő. (A motor ebbe az egészbe
csak annyiban szól bele, hogy melegedni fog. A rajta átfolyó áram hatására.)
Abban igazad van, hogy egy adott fizikai méretben, pont az azonos hűthetőség
okán nem nagyon lesz valódi eltérés. Még ha a ráírt (névleges) érték el is tér.
Viszont, ami kevésbé triviális ránézésre, hogy lehet különbség két fizikailag tök
egyforma motor kábelezésében is, és ha a motor fázis kábel vékonyabb, annak
nagyobb az ellenállása, tehát ugyanakkora fázisáram mellett jobban melegszik,
emiatt hosszabb távon kisebb leadott teljesítményre képes túlmelegedés nélkül.Ha úgy tetszik, valóban eljutottunk (egyéb korlátokkal!) különböző teljesítményű
motorokhoz. Végül ha adott két fizikailag nagyon hasonló motor papíron 1200W,
viszont az egyikben 30 mm magas mágnesek vannak, a másikban 35 mm? Nos
ugyanakkora fázisáram mellett nagyobb a nyomaték a magasabb mágnesekkel:
nagyobb hasznos teljesítményt tud / azonos teljesítménynél kevésbé melegszik.Biztos, hogy nincs pl. külön 250W, 300W és 350W-os motor sem.
Nem lehetünk biztosak benne (csak távolról nézve*), hogy nincs különbség adott
motorok közt: ezek az apróságok jelentősek lehetnek. *: ha szétszedted az más
(És akkor még ott van, hogy maguk a mágnesek se biztos, hogy egyformák még
ha a méretük meg is egyezik: különböző erősségű mágnesek léteznek a piacon.) -
DigitXT
félisten
válasz
ridiculous #22582 üzenetére
Fontos a higiénia: a kerék mindig maradjon tiszta, a kormány meg... oh wait.
(Én még úgy tanultam, hogy két keréken fontos, hogy a gumis fele legyen alul.) -
DigitXT
félisten
Bicikli útról kanyarodok le jobbra... jobbról STOP táblához érkező
autós kiszól az ablakon: kezed mire van?! Gondolom arra célzott,
hogy ha tudja, hogy lekanyarodok, akkor nem lassít holmi sz*ros
bicikli út miatt. Eszem a kis szívét. (Adekvát válasz: arra, hogy jól
pofánverjelek, te f*sz.) De ez legalább nem akart kivasalni.
Más igen. Balra kanyarodik előttem. Telezöldes kereszteződés.
Ha nem satuzok, konkrétan elüt: elsőbbsége annak van, akinek...Összesen beleraktam vagy 30 km-t, de a franc tudja, mert a faja
bicikliútjainknak hála leszakadt az akkutáska, és kisebb gondom
is nagyobbá vált, mint a km-ek nézegetése... Zárásra estem be a
boltba, hogy ide nekem a legnagyobb táskát, de izibe! Ideadták.
Fogtam a leszakadt táskát kompletten bele, öröm-bódogság.Úgy pár km-ig, amikor megláttam, hogy az is adja fel a harcot...
befejeztem ezt a kormánytáskás dolgot: nagy és nehéz akkut ha
fel kell erősíteni valahova, nehogy pár tépőzár tartsa. Doboz! (És
csavarok! Nem rugózik az első kerekem, ez nyírja a táskákat...)
Ui: pedig ettől az apróságtól eltekintve tök jó élmény a kis olasz
vassal menni. Rendeltem hozzá olasz gumit is, megérdemli, LOL! -
DigitXT
félisten
-
-
DigitXT
félisten
válasz
s7evcsenko #22416 üzenetére
Mivel az csak egy becslés, lehet, hogy túlzó, lehet, hogy nem.
Ha tudsz hozzá mondani feszültséget, okosabbak lennénk. -
DigitXT
félisten
válasz
s7evcsenko #22413 üzenetére
Valószínűleg, ha ennyire le van merülve, és nem venne vissza, akkor nem
kellene pedálozni: egyszerűen kikapcsolna, mert letérdelne az akku.
Nem lineáris a merülés, és a végén nagy áramra összeomlik a feszültség. -
DigitXT
félisten
válasz
Silentfrog #22410 üzenetére
Hm... Ha 250W-ot fogyaszt a motor, és 5W-ot a LED, akkor lehetséges,
hogy érdemben befolyásolja a hatótávolságot? (Szerintem ez kizárható.) -
DigitXT
félisten
Nem azt mondtam, hogy nem lehet kifogni jó kínai akkut, hanem azt, hogy
egy random kínai roller akkura semmi garancia nincs, hogy jó lesz...
Szerszámgép akku megint más tészta, sokkal kevesebb cella, és kevésbé
van kitéve rázkódásnak (mondjuk egy fúrógépben), mint egy rolleren. Sajna
bizonyos rollereknél típushiba, hogy a (hosszúkás) akkuk ponthegesztései
elpattannak, esetleg maga a (vékony) nikkelszalag törik ketté. Egy kicsike,
fúrógép akkuban ilyen probléma fel sem merül, nem beszélve arról, hogy az
mennyire a konkrét házhoz van tervezve, ha van is rezgés, felveszi a tokja... -
DigitXT
félisten
Nem barkácsolásabb, mint amit egy kínai elkövet, nekem elhiheted:
ha szedtél már szét Kugoo akkut, akkor sírva adnál igazat nekem.Ui: vannak bizonyos dizájnok, amikbe bele van kódolva a hiba...
Azokat nem szeretem... De egy rendes távtartós, rendesen szigetelt,
rendesen hegesztett, normális BMS-sel szerelt pakk, természetesen
minőségi cellákból, sokkal kevésbé hajlamos "öngyulladásra", mint a
random kínai, ahol ezek fele se teljesül.Szóval amennyire Aliról
lehet ajánlani egy pakkot, annyira egy normális itthon készültet is.
(A kulcsszó a normális, mert ha nagyon barkács, ne add el! Gyújtsd
fel inkább csak a saját garázsod... Egy pár akkut már gyártottam és
eddig egyikre se volt panasz, sőt... Inkább gyárthattam újabbakat is,
mert annyira jó lett az előző, gyárihoz képest: ez egy ilyen bicikli.)
Megjegyzem, a pozitív értékelése az akkunak semmit nem jelent. Az
derül ki belőle, hogy használható: a legtöbb vásárló nem méri le, nem
szedi szét, nem nézi meg a valós minőségét. (Ha használható, akkor
jó, ha nagyjából tudja az elvárt hatótávolságot, akkor már 5 csillagos.)Szerk: ha van olyan, aki megbontja, és szakmailag értékeli, az tök jó.
Mondjuk azt nem szokták szeretni az eladók, mert minden kiderül. -
DigitXT
félisten
Elnézést, ha félreérthető volt, nem a halott cellák "felélesztésére" gondoltam
hanem a tetszhalott akkupakkra. Mert ha csak (és idézőjeles a csak) 2V az
összes cella, akkor talán nem menthetetlen... Mélykisülés esetén viszont az
elektrolit kristályosodása miatt valóban nem célszerű újra éleszteni a pakkot.A telefonom is okozhatott félreértést, mert a hol helyett azt írta, hogy jól...
(Szóval, ha vannak halott cellák, azokat értelemszerűen cserélni kellene, ám
ha nincs pont ugyanolyanod otthon, akkor máris kizárható ez a megoldás...)Ui: így lesz az olcsó nagyon drága, mert rengeteget szarakodsz a semmiért.
Megjegyzem, nem vagyok a téma szakértője, csak lelkes amatőr...
Nem mondanám, hogy tökéletesen értem, de azért hallottam róla: dendrite -
DigitXT
félisten
Ki mondta, hogy játsszon halott cellával? Pont azt írom, hogy ha csak
párat kellene cserélni, akkor sem triviális pont ugyanolyat találni bele.
Magyarán hiába tűnik olcsónak a javítás, valójában ha csak nem ezzel
akar hobbizni, nettó pénzkidobás. Random kínai akku meg lehet jóval
nagyobb szívás, mint egy gyári, ami szintén kínai, de adott típusú...Ui: építeni éri meg egyedül, mert eleve "olcsó" a roller, amibe nem túl
rentábilis egy drága pakkot gyártatni... Ha nem tudsz építeni, akkor a
kínai cserebere is megoldás lehet, csak eléggé zsákbamacska, szvsz...
(Vettem én már olyan kínai akkut, ami a címke szerint 10Ah volt, de a
fólia alatt már 8 Ah volt rányomtatva, és valóban sz*ros 2Ah cellákból
épült 13s4p volt, lemérve alig 6 Ah jött ki belőle. Megérte megvenni?) -
DigitXT
félisten
Végig kellene mérni cellánként, ha nincs baja, csak lemerült, talán fel
lehetne éleszteni, de igazából pont ez az a kategória, aminél nem éri
meg a szarakodást, ugyanis kiderülhet, hogy szar a BMS is, stb.De ha csak pár cella ment mélykisülésbe, akkor pont olyat jól találsz?A 40eFt-os kínai az olyan is: a biztos az az amit magadnak építesz.
-
DigitXT
félisten
válasz
zoltanz #22312 üzenetére
És ezt le is mérted, vagy csak rá van írva?
(Mintha vmi olyat írtál
volna korábban, hogy a gyári betegeskedik. Le kellene mérni nem
csak a töltő paramétereit, hanem az akkujaid kapacitását. Egyben
ellenőrizve, hogy jól lett-e bekötve az egész: elég furák a tünetek.)Ui: az biztos, hogy HA jó a töltő, az nem fogja megállítani a töltést
túláram miatt. Sőt, nem csinál túláramot (CC szakaszban depláne).
Ki kellene mérni, hogy 3A valóban: lehet, hogy 4A, 2+2 az eloszlás.
Vagy lehet, hogy az "okos" BMS nem ad meg tizedes értékeket, így
a 2A sem teljesen 2A, hanem 1.5A, azzal megint lehet egyforma.Vannak cél műszerek áram mérésére, töltő tesztelésre mindenre IS.
(Ha vki otthon akkuzza a gépét, párat érdemes beszereznie mellé.) -
DigitXT
félisten
válasz
zoltanz #22287 üzenetére
Zavart érzek az erőben. Eleve nem szabadna úgy összekötni két akkut,
hogy a feszültségük jelentősen eltér, mert az a kiegyenlítő áram marha
nagy lehet, ami tönkreteheti a BMS-t és/vagy extrém melegedéssel jár.De ha ezen már túl vagy (azaz együtt mozog a két akku), onnantól csak
kisebb, nem veszélyes kiegyenlítő áramok lehetségesek: pontosan mi a
panasz?Te kötötted be a rendszert? (Érted, hogy kellene működnie?)
Ha lehúzod a töltőt, mégis milyen töltésre számítasz? Nem is kell lennie. -
DigitXT
félisten
válasz
zoltanz #22265 üzenetére
Nem tudom, milyen hatótáv növelő akkut használsz.
Ha csak egy
kisebb kiegészítőt, akkor simán lehet 2:1 az eloszlás, töltés közben.
(Ha egyforma a kettő, akkor viszont atipikus az ilyesmi... Valamelyik
akku döglődik ha így van, mert a párhuzamosítás miatt a feszük kb.
mindig megegyezik (azért csak kb., mert ha eltér, akkor kiegyenlítő
áram fog folyni), együtt kellene mozogniuk, a kapacitás arányában.) -
DigitXT
félisten
válasz
zoltanz #22246 üzenetére
Ha ez csak hatótávnövelés, és két azonos feszültségű akkuról van szó,
akkor nincs értelme annak, hogy "utána". Párhuzamosan vannak kötve:
ha a gyári 2A-t vesz fel, és 3A töltő, akkor valóban 1A megy a másikba.A miheztartás végett, én pl. nem szívesen építek akkut "buta" BMS-sel,
mert bármi gebasz van, nagyon sokat ér a kinyerhető diagnosztikai infó.
(A gyári Xiaomi is "okos", tehát egy csomó infót ad az akku állapotáról.) -
-
DigitXT
félisten
válasz
st6969 #22208 üzenetére
Szeretnél egy lakástüzet? Persze, lehet bikázni, csak kicsit kockázatos.
Teljesen szétszedés, cellacsoportok feszmérése után lehetne jobban tippelni.Szerk: egyébként nem feltétlen jó a mérés. Ha a BMS letiltott állapotban van,
az akku csatlakozón éppenséggel mérhető valami fesz, de csak szivárgó...
Teljesítmény nem fog kijönni belőle (jó esetben). Jobban ki kéne nyitni sajnos.Szerk: jahogy az akku csatin még ennyi sincs. Gyanús, nagyon gyanús.
-
DigitXT
félisten
válasz
Casseius #22183 üzenetére
Saját hibás, vagy "segítettek"? Azóta felépültél?
Roller nem tört szét?
Én arra jöttem rá közben, hogy egy sima aluvillába nem kellene csak úgy
beledobni ~3x erősebb motort a gyárinál, megfűszerezve erős e-fékkel...
Ugyanis hallom koppanni... Szét fogja cseszni a villasarut (alias dropout).
Mindenképp heftölni kell rá egy nyomaték kart (torque arm), acélból... -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #22178 üzenetére
Sajnos.
Fing motorokra nem szabad nagy áramot ráengedni:
persze, az elején jól húz, de aztán ott van az I²*R, és jön a füst...
Szerk: igen, az új motor bírja, csak nem belevaló. Többek közt a
hasmagasság annyival lejjebb került, hogy kicsi balra döntésre
is leér a kitámasztó, nem beszélve a fekvőrendőrök veszélyeiről. -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #22176 üzenetére
Hát ne is akard piszkálni, nekem 1 hegymenet elég volt a gyári 500W
motor leégetéséhez. 48V akku 36A vezérlő, erőlködés felfelé, füst...
Szerk: ideiglenesen belekendácsoltam a padláson talált 1200W mocit.
Hát ezzel az emelkedőn is húz, mint a disznó remélem bírni fogja. Bár
tényleg nem végleges megoldás, mert hátsó fék csak elektromos, bár
az is igaz, hogy nagy tempónál komolyan fog az is. Kell vmi brutális...
(Tudod, rohangálni, hiszen mégsem elég 22 km hatótáv és 25 km/h...) -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #22071 üzenetére
Első a bizottság!
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #22067 üzenetére
Kimegy a világból.
-
DigitXT
félisten
válasz
bigdady #22043 üzenetére
Ez tévedés, az van ráírva mennyi a maximum... Nem ugyanaz.
Egy könnyebb pilóta alá nem kell robbanásig fújni az abroncsot. Sem.
(Légrugónál tök egyértelmű, rá van írva, hogy max. 10 bar. De már ha
5-re fújod, se rugózik semmit, ha két darab dolgozik egymást mellett,
hiába 105 kg a pilóta: a 70 kg tesztelőt meg hagyjuk, alá 3 bar is sok.) -
DigitXT
félisten
válasz
polo493 #22023 üzenetére
Tömlő nélküli ≠ tömör gumi: amit a képen látsz ugrálni, az is levegős.
Csak nincs benne belső (alias tömlő), tehát nem tud a belső kilyukadni.
Ettől függetlenül nem defekt biztos ez sem, ha valami átszúrja, kakukk.Nagy előnye, hogy kisebb nyomáson is biztonsággal használható.
Szerk: tömör gumit nem tudsz semmilyen nyomásra fújni, azért tömör.
Azok közt egy fokkal jobb a légcellás, ami még mindig "tömör jellegű",
de a belső felépítése okán kényelmesebb + jobban tapad, mint a sima. -
DigitXT
félisten
válasz
Gardaai #22002 üzenetére
Azért két keréken nem szabad elfelejteni az örök igazságot, hogy kétféle
ember van. Aki már esett, és aki majd fog. Ez a végtelen magabiztosság,
hogy soha nem estem/baleseteztem, egészen az elsőig fog kitartani...
Ami persze nem véd meg a másodiktól: az már egy félreértelmezés, LOL.Nyilván a legszarabb érzés önhibádon kívül, műszaki hiba miatt elesni.
Azt mondod, hogy nem szerencse kérdése, hogy (eddig) nem taknyoltál,
miközben épp egy olyan rémtörténetet írsz le, hogy durrdefekted lehetett
volna egy szelepsapka miatt, de szerencsére(!) ez nem következett be...
(Szóval pont most cáfoltad meg, hogy Te figyelsz minden apró repedésre,
autók mozgására mindenre, ezért veled nem történhet baj, de ha eldurran
a gumi alattad, mert a kis kínai úgy rakta össze, akkor esni tudni kell.)
Ui: nekem a jó tanácsom az lenne, hogy ha olyan vassal mész, aminek a
60 km/h nem elérhetetlen álom, akkor öltözz annak megfelelően. (Sajnos,
simán elképzelhető egy ólajtó méretű esés, aminél a sisak életet menthet:
alternatíva, hogy nem mész vele 60-nal, és akkor nem is eshetsz 60-nal...
Bár mondjuk elüthetnek úgy, hogy repülsz egy akkorát, mintha. Ne legyen
így soha, egyetértünk, hogy ezeket odafigyeléssel tudod kivédeni, és nem
arra kell készülni, hogy majd a sisak megvéd, az csak az utolsó mentsvár.
Legjobb természetesen egyáltalán nem elesni. De az ördög nem alszik...) -
DigitXT
félisten
válasz
Gardaai #21979 üzenetére
Igazából egy picit nagyobbnak kell lennie a végfeszültségének, HA még
a végén is áramot akarsz az akkuba zavarni. A CV szakaszban egy adott
feszültség tartása mellett folyamatosan csökken az áram... Mikor a töltő
készre jelenti a töltést, még akkor is folyik valamennyi áram, szóval nem
biztos, hogy baj, ha az üresjárati feszültség picit magasabb. (Szerintem.)Töltés után kérdés hol áll az akku? Ha 67.5V valóban, akkor egy picit túl
van töltve. Ha ez zavar, vehetsz másik (esetleg állítható!) töltőt, ám nem
hiszem, hogy garanciális probléma. Ha az akku megdöglik, az lenne az... -
DigitXT
félisten
válasz
Ragdoll.Girl #21962 üzenetére
Kormánycsapágyra gyanakodnék.
-
DigitXT
félisten
Mentem ma egy hosszabb karikát ezzel az olasz csodával. Majdnem hazahozott. De csak majdnem, mert utolsó 500m 33.1V-ról indult, de 346 méternél már 30V alá nézett be a pakk, amire a BMS azonnal lekapcsolt. Kis konzervatív... Sebaj...
Távot nem tudok hirtelen mondani, mert nem működik a km óra. De majd térkép alapon visszanézem, mert viszonylag pontosan tudom, hogy merre jártam. BKV kombót vettem igénybe, kicsit para ez a méret a villamoson, de azért elfértünk...
Szerk: modellboltban meg megcsodálták, hogy ilyet még nem láttak.
Hát mondtam, hogy azelőtt még én sem. Megláttam, megtetszett, megvettem. Valóban szokatlan látvány a 12" tömör gumi, de van előnye, és hátránya is. Hátránya, hogy messze nem olyan kényelmes, mint egy levegős, előnye meg, hogy úgy csapatok vele keresztül az üvegszilánkon, vagy bármin, ami a betondzsungelben elé kerül, és éles/hegyes, potenciálisan defekt okozó, mint a pinty.
Ez a FOC hajtás meg tök csendes, nagyon kultruáltan lehet vele gurulgatni. Semmi vinnyogás, vagy ciripelés. Mondjuk a sárhányó zörög: 120K-ért azt mondom még belefér az is.
Szerk: az első ~9 km-en (az elején lejtő) lement 38.3V-ra. Visszafelé ugyanez ~10 km volt, mert kerültem, hogy ne direktben kapja a nagy emelkedőt, ami végülis nagyjából bevált, majdnem fel is jutottam.
Már csak az a kérdés, hogy a városon belül mennyit kanyarogtam síkon.
Olyan 3 km-t.
Szóval összesen 22-t bírt ki.
-
DigitXT
félisten
válasz
balintka #21946 üzenetére
Van: kitolod az élettartamát... Mondjuk 5 év helyett 8 évre? Ha 5 éven túl tervezel az adott rollerrel, akkor van értelme ilyenekkel sz*rakodni, amúgy csak használd. Van, ahol a gyártó vigyáz helyetted, és nem 4.2V/cellás töltőt ad, hanem "csak" 4.15V/cellásat, lásd pl. Dualtron Achilleus, ahol a 67.2V az 66.4V... Ezzel kíméli az akkut, és kapacitásban még nem is nagyon veszed észre a különbséget...
Ui: igazából az többet árt a rollernek, ha nagyon lemeríted. Tehát ha ugyan kibír két utat, de már csak 10% marad a végén, akkor nagyon nem érdemes csak minden második út után tölteni: egyrészt jobban is fog menni a második nekifutásra, másrészt az élettartama is hosszabb lesz összességében.
Harmadrészt meg lesz tartalékod, ha mondjuk bejönne valami rendkívüli, kitérő, vagy esetleg komolyabb szembeszél.
A range anxiety egy komoly dolog... Kibírja-e az akku?!
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #21940 üzenetére
Nincs hova tölteni, szóval a válasz természetesen igen: a regeneratív fékezés
ilyenkor nem lehetséges. Ha tud más fékezést, akkor még azt használhatná.Peaceliker: pont, ahogy egy szulfátos ólom-savas akkunál, gyorsan elszalad
fel a feszültség, ilyenkor szokták azt mondani, hogy "nem veszi a töltést".
És ez természetesen nem jó dolog. Fele kapacitás sosem jó, mert a súlya a
rollernek ettől nem lett kisebb.Mondjuk elég sokáig kell egy li-ion akkut
nyektetni, hogy 50%-ra essen a kapacitása: ha hirtelen történik, más baj van. -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #21755 üzenetére
Megcsináltam ugyanezt a felfutást szinte teljesen feltöltött akkuval.
Azért csak szinte, mert terhelésre 37V-ra esett, talán 1V még maradt a
tesztben, de így is gyönyörűen skálázódik... +5V kb. +100W, ami végül
nagyobb sebességet eredményez felfelé: majd' fél perccel gyorsabb.
(Nyilván teljesen tökmindegy, az össz időt tekintve. De az érzés más.)
Ui: egy motorral, 36V-on, pici akkuval ez korrekt. Mindenen (IS) lehetne
még változtatni, hogy úgy menjen, mint egy kétmotoros, de leginkább a
motorok számán kellene, aztán az akkun. Vagy ha marad egy motor, az
akkut lehetne kicsit kibővíteni, hogy ne essen ennyire a fesz, esetleg ha
a vezérlő bírja, akkor menni 48V felé, mert úgy már 1100W körül húzna.
Ha meg nem bírja, akkor VESC, 60V. Gyorsan le lehet égetni a motort.) -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #18709 üzenetére
Nem egészen voltam elégedett ezzel az 50-60 mOhm értékkel...
Nem volt szar persze, de ha 100A fölött lesz a csúcs terhelés, sok.
Gondoltam egy merészet és réz szendviccsel tuningoltam az akkut:
Meglepően jó lett az eredmény, gyakorlatilag megfeleződött a mért
belső ellenállás, így már sokkal nyugodtabban lehet majd terhelni...
(Pl. 40A terhelésre gyakorlatilag csak 1V-ot esik a feszültség most.)Szerk: megmaradt alatta a 0.2 mm tiszta nikkel, ráhegesztettem...
(Egyedül a végén bontottam vissza, direkt a 0.1-es rézre forrasztva.) -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #21811 üzenetére
Ha az akku fel tudja venni a teljesítményt, a vezérlő nem sül meg.
Amúgy ezen az olasz csodán nincs e-fék (bár kéne lennie!), de lejtőn
a BEMF simán felmegy akkufesz fölé. Elkezd generátorként dolgozni
a motor nyélgázon: érezni, hogy visszafogja a gyorsulást kvázi fékez.
Félelmetes 28 km/h a végsebessége így. (Lehetne kicsit morcosabb.)
Vittem U lakatot, úgy zörgött ott hátul, mint valami ócskavas, LOL. -
DigitXT
félisten
válasz
bigrob #21773 üzenetére
Adni kell neki ampert, akkor kb. bármi felmegy, csak ha túl nehéz a
pilóta, és túl sok áram, ami ezt kompenzálja, akkor füst lesz a vége.Nekem a közel 700W-os, 18 kilós, egy motoros rendesen belassult,
ha 10% emelkedőt látott. De én 105 kg vagyok... Kolléga 70, alatta
úgy megindult felfelé, hogy a G-Boosterével alig értem utol...
Aztán derült ki, hogy a Booster egy motoros módban volt: éreztem
én, hogy harmatos, miközben tény, hogy a tömeg a legfontosabb...Egy gyári Kugoo S1-nél mindenesetre sokkal jobban megy felfelé.
Mindjárt megnézem, hogy kicsit jobban feltöltve mit adott elő ma.
(Persze egy tuningolt S1 azért jobban megy, de ezt is lehet húzni.) -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #21756 üzenetére
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #6386 üzenetére
A jó öreg hegymenet teszt az új versenyzővel... félig lemerült akkuval, ami
terhelésre már 32V alá is beszakadt, 22A korlátos vezérlővel, 12" gumikon.
(Ezek az S1 Pro méhsejtrácsos gumijára hajaznak/deformálódnak jobban.)
Amúgy indokolatlanul nagy ez a vas, de pont emiatt kényelmes is.
Oké, a perspektíva torzít, nem kisebb a G-Booster. Ugyanakkora.
Nyilván sokkal nehezebb meg erősebb, és nagyobb akku van benne.
Ebben picike 10Ah van, nem csoda ha gyorsan merül. Viszont csak 18 kg
az egész cucc, ami a méretéhez képest teljesen baráti. (És hazahozott az
autószerelőtől. Tehát teljesítette a feladatot. 10% emelkedőn jól lelassult,
ám nem vinnyogott meg semmi, komótosan felvitt. Szinuszos a vezérlője,
talán ezért adta olyan szépen elő még azt is, hogy a 105 kg nehéz neki...)Ui: 3 bar kevés volt a légrugókba a habtestem alá. Kolléga 70 kilója alatt
viszont az volt a tökéletes beállítás. (Ezen felbuzdulva felfújtam 4.5 barra
és alattam is életre kelt. Majd ha fogyok úgy eresztek rajta apránként.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #21712 üzenetére
120K-ba nemigen férne bele akkor.
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #21710 üzenetére
Hát nem egy motoros platnis cucc. De ha nagyon kell, még lehet
belőle: volt egy hasonló kis dobozom anno, amibe a sisak már jól
belefért. Bár más nem nagyon. Ami most van doboz rohadt nagy
lenne rollerre, de a platni ugyanaz, kieg lámpa is megoldható...Szerk: amúgy a képen a légrugó az újítás, és a félhidrós fék.
-
DigitXT
félisten
válasz
Aaron14 #21701 üzenetére
Ó, dehogynem lehet vele mit kezdeni: az összkerékhajtás megoldja.
MÁS: hogyan növeljük jelentősen a frissen vásárolt vas értékét...l
A dobozt inkább levettem, mert annyira nem hasznos, mint amennyire
nem fér be vele a kocsiba. Ráadásul zörög, takarja a hátsó lámpát, stb.
(Igazi olasz dizájn: kinézetre rendben van, de használhatóságban, hm.) -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #21683 üzenetére
Ezzel a dobozzal megvettek kilóra... pedig a full face bukóm nem
eszi, de ez az a kategória, amire azért rá lehet állni anélkül is...
Mondjuk így, hogy a csomagtartóba se fér, lehet, picit elmértem,
hogy mi az a méret, ami hazahoz az autószerelőtől kényelmesen.
Hátsó ülésre simán, de akkor meg a doboz lesz útban... Sőt még
a féklámpát is kitakarja, szóval nem teljesen tökéletes megoldás. -
DigitXT
félisten
Vettem egy ilyen pálcika rollert, amíg készül a nagy. De ez se kicsi.
Szerk: indokolatlanul erős az első tárcsafék, nem egy erőgép...
Lehet, hogy gondoltak a sebesség limit feloldására/esetleg 48V? -
DigitXT
félisten
válasz
INGJOKE #21557 üzenetére
Érdekes, hogy pont ebbe kötsz bele, pedig nem a kisujjamból szoptam.
Oktatói gyakorlat volt, hogy így tanítják, hogy SIKK-es indulás. Ebből írtam
ki, hogy sebesség, irányjelző, körültekintés, kézifék. Nyilván, ha nincs is a
(hivatalos nevén rögzítőfék) behúzva, akkor csak azért ne húzd be, hogy az
elindulásnál kiengedhesd. De ha be van húzva, akkor célszerű kiengedni.Ui: amúgy sokan a körültekintést sem értik. Tükörbe véletlenül sem néznek:
úgy indulnak az út széléről, mintha muszáj lenne. Abból lesznek a szép kis
balesetek, ha a hátulról érkező nem volt résen, és nem olvasta a szándékot.Crazy-féken a gombot benyomni, csak driftelés megkezdésekor szükséges.kivéve a lámpa
Ha neked automatikusan kapcsol a DRL, akkor érthető: ezért nincs hitvita...
Egyébként jobb megszokni/automatizálni a mozdulatot, mint aztán egyszer
elfelejteni, amikor kellett volna. Sokszor azon kapom magam, hogy akkor is
bekötöm az övet, ha csak odébb akarok állni az egyik autóval: ez már reflex.
(És akkor abba ne menjünk bele, hogy valaki meg maga mögött csatolja be,
mert zavarja, hogy az autó csilingel neki menet közben, hogy nincs bekötve.
Annyi a különbség, hogy az öv kötelező, míg a "lámpa" DRL/tompított nem.)Egyébként meg nagyon OFF (bár valaki épp szerelt irányjelzőt rollerre is
),
de nyugodtan kirakhatod körültekintés előtt. Mégpedig azért, mert az jelzi a
szándékodat. Nem úgy kell, mint egyes buszsofőrök, hogy már húzzák ki a
többtonnás monstrumot izomból a megállóból, és közben kezdenek villogni!
Kirakod, hogy indulnál, látod, hogy nem lehet még, akkor vársz. Viszont ha
nem rakod ki, nem tudhatják az érkezők, hogy amúgy indulnál, és mondjuk
ha épp nem sietnek, akkor akár kiengedhetnének. Nem vagyunk egyformák. -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #21548 üzenetére
Én mondtam, amikor teszteltünk, hogy tegyük csak rá izibe. Alap.
Nyilván semmivel nem látsz jobban vele nappal, de észrevehetőségben...
Ha csak egyszer ezen múlik, hogy kikanyarodnak-e eléd féktávon belül,
vagy sem, bőven megérte beszélni róla. Amúgy a Wolf lámpája brutális,
azt mondják, az egyik legjobban sikerült roller világítás. Talán túl jó is.
Meglehet, hogy van benne némi hajlam vakításra. Bár van több módja is.Exelsior: az a baj, hogy a KRESZ meghagyja a lehetőséget, hogy lakott
területen belül ne használd. Nem kéne! Akkor nem kéne gondolkodni se:
ha beülsz, öv, motor, lámpa, sebesség, irányjelző, körültekintés, kézifék.
Nagyjából ezekre lenne szükség elindulás előtt: sokaknak nem megy. -
DigitXT
félisten
válasz
Miikee #21545 üzenetére
Nem hinném, hogy az a pár kis teljesítményű LED képes lenne vakítani nappal.
A reflektor az vakít, ha sok a szórt fény még a mókusok is felébrednek.SEMMI (vaksötét) | GYÁRI LEDEK | +1 BICIKLIS LÁMPA | REFLEKTOR
->
->
->
Szerk: a képsorozat már pár éves, de a reflektor még mindig megvan. (Ha éjjel
kell tempót menni, kivilágítatlan szakaszon, akkor nincs párja. 13.5W-ot eszik.
Magyarán mondható, hogy növeli a fogyasztást, de szerintem elhanyagolható.) -
DigitXT
félisten
válasz
Miikee #21542 üzenetére
Érdekes. Nem gondoltam volna, hogy ennyivel szélesebbnek látnak, és máris
komolyabban (járműszámba) vesznek, de elhiszem: anno nekem a xenon volt
ilyen a robogón, meg a hangos kipufogó. Nem nagyon lépetek elém gyalogok,
akkor sem, ha amúgy el akartam engedni őket, inkább megvárták mi lesz...Mindazonáltal (motorosként is) utálom azokat a motorosokat, akik reflektorral
közlekednek éjjel-nappal, arra hivatkozva, hogy majd jobban észreveszik őket.
Talán igaz, hogy jobban észreveszik, de hogy nappal vakítson, az botrány...
Jön mögöttem és egy tükörbe pillantás is szemkáprázást okoz, mert refizik...
Ezeket úgy rúgnám seggbe, hogy csak... én meg szépen tompítottal megyek.
Mint írtam volt, motorkerékpáron kötelező. Bizonyos évjárattól már kapcsolója
sincs: automatikus, amint beindult a motor. Talán a 2003-as Yamaha is tudta? -
DigitXT
félisten
válasz
INGJOKE #21539 üzenetére
Szerintem fussatok neki még egyszer: nincs itt semmi hitvita.
A DRL pont arra van kitalálva, hogy megvalósítsa a "látszani"
részt a látni és látszani elvből, nappal, a tompított helyett.Rollerre egyelőre semmilyen szabályozás nincs, ám ajánlott a
világítást mindig használni, ha közlekedsz: a saját érdeked.
Legjobb tudomásom szerint nincs halogén a rollereken. -
DigitXT
félisten
válasz
Exelsior #21537 üzenetére
A nappali menetfény a tompított kiváltására lett kitalálva. Szóval ha te
azzal mész (a verőfényes napsütésben), azzal ugyanúgy segíted, hogy
észrevegyen a többi közlekedő. Nem kötelező lakott területen belül.
Én ettől függetlenül mindig felkapcsolom. Modernebb járműveken tök
automata, és pont ezt szívja meg a sok barom, hogy éjjel is úgy megy,
mert a közvilágítás neki elég, és amúgy hátul nem világít semmi rajta...
Szerk: olyan értelmében, hogy észrevegyenek miatta, sőt erre a célra a
tompítottnál is jobb, mert kifejezetten nem az utat világítja: éjjel vakító.Ui: nem értem a királyi többest, hogy kiknek fáj a fogyasztás? 55W egy
tompított. Kettő ugye 110W... Az kb. 400kJ üzemóránként.1L benzin
fűtőértéke nagyjából 30MJ, azaz ~75 óra alatt okoz nagyjából 1L plusz
fogyasztást, ha mindig megy a tompított. Nekem mindig megy.
(1999-es gyártmányú a személygépjármű, nincsen rajta gyári DRL...)
-
DigitXT
félisten
válasz
Miikee #21530 üzenetére
Egyet hadd kérdezzek meg, mert az, hogy amúgy észrevesznek,
vitán felül jó eredmény: világítást amúgy fel szoktad kapcsolni?Csak mert minden motorkerékpáron kötelező, éjjel-nappal, ha épp
részt veszel a forgalomban, függetlenül attól, hogy lakott területen
belül, vagy lakott területen kívül vagy. (Autóknál lakotton belül nem
kötelező sajnos, pedig mindig nagyban segíti a láthatóságot.)
Szóval ugyanezért a roller kivilágítása is alap... Éjjel azért is, hogy
te is láss, de főleg azért, hogy lássanak, nappal meg az utóbbiért!
(Nem értem azokat, akik kivilágítatlanul mókuskodnak bármikor...)Szerk: azért kérdezem, mert a demó videóban szemmel láthatólag
nem kapcsol fel, csak a kiegészítő fények mennek, ami fura. -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #21486 üzenetére
Hacsak nem egy hétig vagy melóban, töltő nélkül semmiképp nem
erőltetném ezt a hetente töltsük, közben merítsük sz*rrá dolgot.
Pénz vissza, az tiszta sor, a jövőben a bolt messzire elkerülése. -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #21473 üzenetére
Az új Lime-mal már nem mentem, de az kinézetre ugyanaz, mint a Tier.
Az valóban azt csinálja, hogy elengeded a gázt, és még jó 1 mp-ig hajt:
szerintem életveszélyes. Ha elengedem a gázt, azért teszem, mert már
elég volt a gyorsulásból. Az, hogy ezt 1 mp-cel később regisztrálja, ciki.(Nyilván, ha tudod, hogy ilyen, akkor rá lehet készülni, hogy eleve előbb
engeded el, minthogy arra valóban szükség lenne, de egy váratlan szitu
esetén erre nem lehetsz felkészülve, és ott igenis számíthat. A fék meg
a régi Lime-on általában szar volt: nem hinném, hogy elállították, hanem
egyszerűen a sok használat miatt kopott, és nem állították utána. Talán.Olyannal is volt "szerencsém" menni, aminél konkrétan törött volt a kar...
Gyorsan leraktam, de azért a pénzt levonták: ezért sem vagyok oda érte
hogy fű-fa-virág ráállhat / széthajtja, mert a karbantartás úgy látszik nem
tudja ezt lekövetni, így olyan műszaki állapotú bérrollerek vannak, hogy...
Nyilván a modellfrissítés részben ezt hivatott kezelni, bár ha azok is pont
ugyanúgy lesznek használva, és (le)amortizálva, nem sok jót jósolok.)
-
DigitXT
félisten
Ilyen balfaszok most kapunk majd durvább szabályozást... Mondom én,
hogy a bérrolleres dolgot be kéne tiltani, mert többet árt, mint használ. -
DigitXT
félisten
Azért terhelés mellett nem ennyire lapos az a görbe: nézd meg pl.
a Samsung 35E tesztjét különböző terhelő áramok mellett. Annyi,
hogy egy rolleren dinamikusan változik a terhelés, visszapattan a
feszültség, amint leveszed a terhelést, és gyorsításnál nagyobbat
szakad, mint egyenletes haladás közben (ha meg visszatöltés van,
az megint felborítja a képletet). Viszont folyamatos haladásnál jól
lehet becsülni fesz alapon. Átlagos pálcika roller ha 25 km/h körül
közlekedik 300W alatt marad. Mondjuk 36V rendszer, akkor 7-8A.
Ez egy átlagos (kicsi) 10s3p akkunak 2.5A körül van cellánként.
Azaz nem olyan lapos a görbe, nem szakad össze, szépen merül... -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #21420 üzenetére
Az mondjuk igen fasza, amikor kikapcsolás után a trip nullára áll,
és véletlenül sem az utolsó töltéstől számol a következő töltésig.
(Na ezt még biztos bele fogom tenni a programba. Jó az, hogy a
kulcs elfordítása óta mennyi az annyi, de az is, hogy a töltés óta!
Autónál konkrétan a trip tankolástól tankolásig megy nálam, bár
lehet, hogy erre találták ki a trip 1 / trip 2 kijelzést? De valljuk be,
ha az ember nincs nagyon belebuzulva, soha nem váltogatja...)
Ui: gyorsan rákeresve, motorosok használják ugyanígy, viszont a
trip 2 meg sokaknál az utolsó lánc olajozástól számol. Magyarán
érezhető, hogy utazásokat mérni vele kb. senki nem szokott, sőt:
inkább fogyasztás mérés/becslés, és karbantartás intervallum.Na mondjuk ilyet pont tud az UTCOMP, hogy szervizemlékeztető
programozható. Meg persze az összes autó is a csavarkulcs ikon
felsobásával. Csak aztán találd ki, hogy épp miért aktiválta?
(Jellemzően az olajcsere miatt szoktak szólni, de ez sem triviális.) -
DigitXT
félisten
Én konkrétan ezt le fogom programozni, mivel a távolság cm pontosan
jön a vezérlőből, az akku meg szintén jelenti a fogyasztást, szóval sima
liba a becslés, meg a riogatás a pillanatnyi fogyasztás extrapolálásával.
(Egy Arduino Due fogadja a jeleket + küldi tovább a Nextion kijelzőnek,
megfelelő feldolgozás után: nekem ez egy ilyen programozós hobbi, és
nagyon nem vmi kész megoldás. Lassan készül, és írom, ahogy akarom.
Általánosságban pedig igaz Peaceliker megjegyzése! Pár feltöltés után
magad fogod tudni a járműved átlagos fogyasztását, és ott van a trip...
(Feszültség alapon elég nehéz becsülni. Pláne, ha ugrál, terhelés alatt.)Pug 307 gyönyörűen jelez jósolt távot, a legkényelmesebb megoldás.*
Pug 306 semmi ilyet nem tud, ott marad a fejben számolás + a mutató.
Azt gondolnád, hogy a mutató pontos, de szart. Ha ferdén parkolsz pl.
teljesen máshová áll be, később lassan korrigál... Amúgy ilyenre létezik
aftermarket megoldás, Universal Trip Computer néven, alias UTCOMP...
De elektromoshoz másképp kéne illeszteni. (Motorom karbis, így éppen
nulla infó van az átfolyó benzin mennyiségről. Magyarán pont ezt a tök
jópofa visszaszámlálás funkciót nem tudná: építettem be áramlásmérőt
a benzincsőbe, mindjárt lett valami jel, lett fogyasztás adat és becslés...
Igen ám, de kiderült, hogy az áramlásmérő messze nem lineáris, sajnos,
szóval ha valahogyan mentél, épp lehetett pontos, ám alapjáraton nem
mért semmit, vagy nagyon keveset, nagy tempónál meg alá mért, LOL:
ezer éves projektem volt, hogy majd linearizálom, de aztán jött a roller.)
Ui: egy pontos áramlásmérő meg 100K fölött lett volna. Elengedtem.
Injektornál a dolog jóval egyszerűbb a befecskendezés időtartama, stb.
(Mellesleg szívtam már meg a motornál, hogy eldugult a mérő, és/vagy
levegőt szívott be a szivattyú, onnantól meg nesze neked belső égés...)*: az üzemanyag szintjelzője viszont rossz, de így + trip bőven elég infó,
viszont ha nagyon változnak a körülmények a szoftvere csak lassan húz
utána, tehát előfordulhat a Palik idézet: termeli az üzemanyagot.
De ezek 20+ éves vasak, modernebbekkel nekem nincs tapasztalatom... -
DigitXT
félisten
Ha okos BMS van az akkun, akkor ahhoz általában lehet venni vmi kijelzőt:
az önmagában arra jó, hogy megmondja, mennyi maradt még az akkuban.
Megtett távolságot viszont jellemzően nem tud, így jósolni se tud előre.Másik alternatíva a VESC motorvezérlő, ami pontosan tudja a fogyasztást,
sebességet, távolságot, így jól tudja becsülni a még megtehető km-eket...
(Viszont az akku kezdeti töltöttségét nem feltétlenül tudja tökéletesen.)
Ezek eggyel szofisztikáltabb verziója, amikor a VESC kommunikál a VBMS
áramkörrel, így elvileg tökéletesen tud mindent, így a hatótávolságot is.Aftermarket módosításnak viszont overkill az ilyen.
(Kérdés, hogy akkor
mi van, ha jelentősen változnak a terepviszonyok: az addig megtett távon
mért fogyasztás nem jó előrejelzés a hátralévő távolságra. Mekkora ablak
szolgáljon a becslés alapjául? Ezek azért is érdekes kérdések, mert ha van
egy pontos fogyasztás adatod a BMS felől, illetve pontos távolság az ECU
felől, akkor csak számítás kérdése, hogy ebből mit írsz a felhasználónsak.) -
DigitXT
félisten
válasz
hakos1987 #21386 üzenetére
Annak a papíron 350W vezérlőnek is van egy áramkorlátja. Jellemzően kb.
10A körül: ha cserélnéd 30A-esre, akkor folyamatosan kis fokozaton kéne
hajtanod, mert az kb. 3x akkora gyorsulást tudna kirázni magából, nagyon.
(Már ha az akku meg nem purcan tőle, és le nem tilt a túláram miatt.)
Egyébként fizikai méretét tekintve simán lehet, hogy 15-20A korlátos, csak
névlegesen 350W: eleve 36/48V, tehát ami 36V-on 350W az 48V-on 500W.
(Kis kerekítéssel. Motorokra pont így szokták ráírni, mivel az áram a limit.)Szerk: volt hasonló méretű, 48V vezérlőm, amire 600W-ot írtak... Az előző
tulaj úgy használta. Az 1200W motor szájában megaludt a tej, de legalább
kiment a roller a világból egy viszonylag kicsi akkuval is a hasában.Szerk2: a miheztartás végett a Warrior X-ben is csak 30A korlátos vezérlő
van, s az a gép "megyen".Igaz, hogy 60V-os, de akkor is. 48V-on is kb.
meglenne 3000W összteljesítmény, szóval odébb lehetne vele úgy is állni...
Így hirtelen fejből a Kugoo G-Booster 48V, és 2x25A vezérlő, névleg 800W
motorokkal, de ugye már tudjuk, hogy csúcsban mennyi: 2x1200W.
Nem ég le, mert ez csak egy másfélszeres túlhajtás a névlegeshez képest.Szerk3: a motorról berakhatsz egy fotót, hogy mit vésett rá a kínai...
-
DigitXT
félisten
válasz
hakos1987 #21384 üzenetére
Az a helyzet, hogy a motorban nincs semmi okosság. Egy hosszú rézvezeték
van feltekercselve az állórészre, és körben pörögnek a mágnesek...Magyarán, ha a vezérlő rákötné az akkut (direktben) a zárlati áram az egész
rendszer össz. ellenállásán állna vagy bukna: amúgy lényegében ráköti, csak
persze rövid ideig. Ezzel korlátozva a maximális fázisáramot. Szóval a motor,
hiába van 350W ráírva, nem korlátoz 36V akku mellett 10A-nél. Ha nagyobb
vezérlőt raksz rá, ami enged 30A-t, akkor 3x akkora nyomatékot fog leadni...Ez amúgy tök jó, ettől lesz gumifüstölős az indulás, de idővel leéghet a motor.
A linken lévő motor amúgy megúszta. A mai napig működik(ne), még csak át
sem kellett tekercselni, de olvadtak a dolgok (csak kicsin múlott). A névleges
teljesítmény rövid ideig túlléphető, a nagy gyártók is kétszeres szorzót simán
megengednek (lásd 450W motor és 900W csúcs), de 3x-os teljesítményt azt
hűteni is tudni kell, és ez a legfőbb gond. A hűtés. A névleges teljesítmény az
a teljesítmény, amit a motor a végtelenségig elvisel túlmelegedés nélkül.
Kicsit többet elvisel időkorláttal, pl. egy rövidebb emelkedőn nincs vele bajod.
De ha nagyon meghúzod, és hosszan mászol hegyet abból végül leégés lesz.
(Hacsak nem méri a hőmérsékletét, és szabályoz vissza a vezérlő időben.)
Annyit kell viszont tudni, hogy a motornak van egy másik tulajdonsága is, azaz
ahogy forog feszültséget gerjeszt... Ezt hívják BEMF-nek, kb. visszaható fesz,
mert a forgás ellen dolgozik: ennyivel kevesebb feszültség áll rendelkezésre a
hajtáshoz, és emiatt van egy természetes végsebessége adott akkufesznél.A G2 Pro hivatalosan 800W, vagy 1000W verzióban létezett, szóval annak a
motorja elvileg elbír 16-20A körüli vezérlővel: elképzelhető, hogy jó neki a 30
csúcsban. Aminek viszont nem jó, az az akku, hiszen 2x30A, az már 60A, és
nem biztos, hogy szeretné. Én valami kisebb vezérlőre lőnék, főleg úgy hogy
azt írod, hogy túl erős a ketyere, és inkább leszabályozni szeretnéd.
(Ha 36V a motor felirata, akkor nem G2 Pro, mert az egy 48V-os rendszer.)Amúgy a motort rohadtul nem érdekli a max. feszültség, csak a vezérlő bírja.
(Annyi a különbség, hogy kisebb/nagyobb feszültségű akku mellett, a BEMF
miatt pont annyival lesz kisebb/nagyobb a roller végsebessége: 36V-os roller
kézenfekvő tuningja, hogy 48V akkut raksz rá...+30% végsebesség, meg
némi nyomaték többlet a nyereség. Feltéve, hogy a vezérlő, kijelző bírja. Ha
meg eleve 48V a rendszer, akkor lehet kacsintgatni 60V felé, vagy ha túl sok,
akár vissza is lehet butítani 36V-ra, de ehhez megint olyan vezérlő kell.)
Annyiban számíthat mégis a feszültség a motornak, hogy nagyobb tempónál
nagyobb a légellenállás, ergo nagyobb lesz az egyensúlyi áram is. Tehát így
esetleg el lehet jutni oda, hogy síkon haladva is nagyobb teljesítményt ad le,
mint a névleges, ezáltal idővel túlmelegedhet, emelkedő, gyorsulgatás nélkül.
Ki kell mérni, az a biztos. Nekem pl. 45 km/h-nál kb. 1200W kellett (pilótától
erősen függ, mekkora a légellenállás: valaki kisebb valaki nagyobb), ez csak
600W motoronként, ami egy 1200W-os motornak nem probléma, szóval 48V
rendszerrel nem lehetett kinyírni síkon gurulással. Gyorsulás, emelkedő más.
Nemsokára (ha kész lesz) 60V hajtás lesz, ott nagyobb lesz a végsebesség,
viszont remélem, hogy még mindig 2400W alatt marad az össz fogyasztásuk.Szerk: amúgy nem mondasz hülyeséget, mert a kisebb pálcikák valóban 10A
körüli korláttal mennek, és bár lassúak, de élhetőek. Ugyanez két motorral is
kb. ugyanolyan lassú marad végsebességre, viszont sokkal jobban indul meg.
Ha nem lehet programozni a vezérlőt, akkor nem érdemes szerintem túl nagy
áramút választani, mert túl "agresszív" lesz a roller.(És lemerül az akku...)
Kolléga most küldött linket, hogy kinézte ezt. Mondom ember. 50A per motor.
(Oké, hogy a 21700-as akku bírja, de mekkora gumifüstölő vadállat lesz az?)
48V akkuja van most, az barátok közt is 2400W csúcsban motoronként.
És ha menne 60V-ra, az már 3000W. Mindezt 500W-os motorokra, hehehe... -
DigitXT
félisten
válasz
zoltanz #21377 üzenetére
Ez valami szoftveres gond lesz: nem tetszik neki a 3A töltőáram?
A cellák teljesen együtt mozognak, szóval nincs baja az akkunak...
(Alternatíva lehet, hogy a töltő sz.r: ki kéne próbálni másik akkuval is.)Szerk: pontosítok, a legkorrektebb teszt egy műterhelés lenne.
De ha van másik akku, és nem csinálja, akkor a töltő jónak mondható.Szerk2: és hogy miért tudja feltölteni 80% fölött? Mert akkor már közel
van a végfeszültség, és nem éri el a 3A-t... De ez csak egy tipp megint. -
DigitXT
félisten
válasz
hakos1987 #21375 üzenetére
Hááát... az akku necces lesz. Először is érte már víz, másodszor a szigszalag
nem sok jót ígér, szóval sanszos, hogy már taknyolták. De ha nem, nos, akkor
sem valami acélos egy ilyen CHY pakk, bár a 17.5Ah biztató, sok a 60A neki...
(2x20A fölé nem nagyon mennék, ha nem tervezel külső akkuval is ráerősíteni.)Valószínűleg valami szutyok kínai cellákból van, amik papíron 2500 mAh-sok, s
abból van párhuzamosan 7 db (13s7p). Rendes cellákból egy ilyen pakk ~24Ah,
akkor meg lehetne küldeni akár 70A-rel csúcsban, de így a 60A is necc: inkább
maradnék a visszafogottabb vezérlőknél, nehogy tűzijáték legyen a vége...A kinézett vezérlő inkább eBike, mint roller: van rajta PAS bemenet, s a gázkar
csak kiegészítésnek van, nem fő vezérlési funkció: ettől persze még működhet!Alapvetően két iskola van. Univerzális vezérlő: ez fogadja az analóg gázjelet, és
aszerint hajt, ilyenkor külön fokozatkapcsoló bemenete is van (low/normal/high),
amit háromállású kapcsolóval tudsz választani a kormányról, nem szoftverből...
(Ergo semmit nem csinál a gázjellel! Csak a vezérlő reagál másképpen, amikor
az adott módban vagy.) Ezzel ellentétes* megközelítés, amikor a módválasztás
az tisztán szoftveres, már a kijelzőben megtörténik az ADC konverzió, és így a
vezérlő felé már csak digitális jelek közlekednek a soros porton. Ez a szett vmi
furcsa állatfaj, mert mintha ezeket keverné, azaz gázjelet vhogy külön küldi le a
vezérlőnek (aminek szemmel láthatólag 3 vezetékes, univerzális bemenete van).
Miközben a kijelzővel 5 vezetéken és feltételezhetően soros porton kommunikál.Szóval lehetséges, hogy a kimenő feszültséget manipulálja, és visszafogottabb
módban a csőgázt is úgy küld le, mintha félgáz lenne. Ki kell próbálni.
(Ennek amúgy mellékhatása, hogy nem csak a végsebességet fogja meg, de a
gyorsulás is harmatosabb lesz kisebb fokozatban: nem minden rollernél van így.
A Warrior X pl. egyesben is 2 mp alatt volt 24-en, majd aztán elvette, ~40-nél...)*: ilyenkor a kijelző + a vezérlő összetartozik (egymással tudnak kommunikálni).
Ugyanazt a protokollt kell beszélniük, így típusspecifikusak, nem univerzálisak...
(Még márkán belül is akadnak gondok, amikor nem érti meg egymást két verzió,
főleg kínai rollereket sújt ez a probléma. Az univerzális ehhez képest teljesen jó,
csak ott meg pont azért nincs kijelző, mert nincs "univerzális kijelző" protokoll...
Én a magam részéről pl. írtam egyet az YKZ7280JA vezérlőhöz, és nem raktam
fel a telefont a kormányra, hogy BT-on keresztül nézegessem. Vagy nem vettem
hozzá valami univerzálisat, ami kinéz ahogy kinéz és állítani semmit nem tud...)Szerk: az enyémen meg még elfér mellette egy kis akkudiagnosztika is lazán.
-
DigitXT
félisten
válasz
hakos1987 #21373 üzenetére
Igen, simán jó 2 azonos vezérlő, csak a kijelző felé az egyik fog visszajelezni.
(Ha mondjuk küld pillanatnyi áramot, úgy csak az egyik motor fogyasztását
fogod látni. De mivel azonos motorok egyformán terhelik az akkut, így csak
meg kell szorozni a kijelzett értéket kettővel és meg is van a valós szám...)
Az, hogy hány amperes vezérlő mehet, leginkább az akkun múlik... Gyárilag
10-15A szokott lenni az alap (névleg 500W motor: 48V*10A=480W). Mivel
2 motor lesz, ez 20-30A az akku felé, szóval jó lenne, ha ezt le is tudná adni.
(2x20A már elég combos teljesítményt eredményez, csak bírja az akku.)
Kérdés, hogy mekkora akku, milyen cellákból, milyen BMS, és mennyi lenne
a tuning után az elvárt hatótávolság? (Adott esetben külső akku kell mellé.) -
DigitXT
félisten
Leírtam, hogy egy módja van. Úgy van tekercselve a motor hogy
30V mellett is tudja a 25 km/h (szoftveres) limitet: ha nem lenne,
vígan menne 35 km/h-val feltöltött akku esetén... (Ennek viszont
van egy ára! Azonos fázisáram mellett kisebb a nyomaték, illetve
ha fix áramkorlátot használ, akkor gyengül a merüléssel együtt...
Ha nem teszi, akkor kompenzál = küldi bele az ampert rendesen.*
Ha meg ezt nem teszi, akkor nem ugyanaz a nyomaték. Csak hát
nehéz megmondani segg-dyno-val, hogy mennyire húz a taliga.)*: mellékhatása az extra melegedés + a nagyobb fogyasztás.
-
DigitXT
félisten
válasz
Gardaai #21347 üzenetére
Ki kell mérni. Elég nagy marhaságokat tudnak kijelezni. (Amúgy igen, még
a jó öreg Kugoo S1-en is lehetett 2 tizedenként állítani, így be is tudtam jól
lőni, hogy a sima S1 kerék az 7.6"-os, míg az S1 Pro kerék az 7.4"-os volt.
Miközben papíron mind a kettő 8", és a kijelző gyári beállítás is az volt...
Ja igen, még egy harmadik fajta gumiméret jelölés, a 200x50, vagy 200x60:
ennél az átmérőt adjuk meg mm-ben, és utána a futófelület szélességét.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #21343 üzenetére
Jogos, arra gondolhattál, hogy a 10x3 az nagyjából ugyanaz, mint a 80/60-6.
PMT-nél én pl. 782 mm-rel számolok a kijelzőn, elméletileg 780,4 a kerülete:
hivatalosan 10x3, de inkább 9.8-nak jön ki, a nagyobb Tuovt meg 10.1-nek...
Az, hogy a PMT kisebb ott is látszott, hogy csökkent a végsebességem...pescara: ilyet én még csak nem is hallottam, hogy azért kéne szétszedni a
motort, hogy az ember a csapágyat fújkálja. Isten őrizz! Meg van az zsírozva
gyárilag, a WD40 pedig valóban nem az igazi ilyen felhasználásra, mert aztán
csak gyűjti a koszt. Többet árt, mint használ. De az már régen rossz, ha egy
ilyen csapágy ki van téve az elemeknek. A motorban eleve szigetelve van, és
van saját gumitömítése is: azt mondják élettartamra van kenve. Magyarán ha
megmakkan, akkor persze szar a kenés, de nem zsírozni kell, hanem csere!
(Ahol meg szerelés közben zsírt kell tenni, oda mehet az NLGI-2-es gépzsír,
vagy ha extrém a fordulatszám, akkor akár grafitos zsír is... A szervizmanuál
szerint értelemszerűen. Ja, hogy rollerekhez olyan nincs. Talán nem véletlen.
Leveszed a polcról gurulsz, aztán ha zakatol, akkor garis csere. Ha meg már
lejárt a gari, akkor magadnak olyan csapágyat raksz bele, amilyet akarsz, de
ezeket akkor sem kell újra kenni. Talán a kormánycsapágy, mert az kosaras. -
DigitXT
félisten
válasz
Gardaai #21341 üzenetére
Alapvetően a szélesség/oldalfalarány-felniméret jelölés az elterjedt. Viszont
a rollereknél, az ellenség megtévesztésére elkezdték 10" keréknek nevezni
azt, ami jellemzően 6"-os felnin fut, csak még ezzel semmit nem mondtunk
a futófelület szélességéről: a 10x3"-ban a második szám a felni szélessége.
De persze még ez sem határozza meg a futófelület szélességét! (Bizonyos
tűréshatárokon belül kompatibilisek a külső/belső gumik más felnimérettel.)A mintának berakott képen pl. egy 2.5"-os felnin feszít a 3"-os Tuovt... Igaz,
hogy a belső gumi 10"x2.5". De szemmel láthatólag szépen ül a helyén..A gyári 80/60-6-os gumit viszont meg se próbálnám felrakni, annak annyival
merevebb a fala, hogy esélytelen lenne egy 2.5" felnire ráerőszakolni... meg
hát az tubeless, szóval nem rontanám el az összképet még egy belsővel is.Egy dolgot nem tudsz: 6" felnire 6.5" gumit rakni és vica versa. A másik két
paraméter választható viszonylag szabadon: attól függ, mennyi helyed van...
(Nagyobb kerületű gumival nagyobb végsebesség érhető el, rosszabb lesz a
gyorsulás, pontatlanná válik az addig pontos* sebesség és távolságmérés
Ami a legrosszabb eshetőség, hogy belever a vázba/villába/sárhányóba...)
Kicsivel kisebb gumit nem érzel meg, picit csökken a végsebesség, picivel
jobb lesz a gyorsulás (és persze a km óra megint elmászik), de tutira elfér.
A váltóméret, amit keresel, gépjárműnél jellemző fogalom, azért, hogy uaz
maradjon a gumi kerülete, ne csaljon sokat az óra, meg elférjen a kerék.
Jellemző, hogy télen ballonosabb gumikat használunk, de a kerület állandó
télen/nyáron: feltéve, ha váltóméretek, pár százalékos eltérés megengedett.Az átmérő kiszámítása: FSZ*OM*2+R*25,4. Aki ebbe valami káromkodást
lát, az menjen pszichomókushoz. FelniSZélesség*OldalfalMagasság(%)*2,
és hozzá a felni átméRő ami 6" esetén 152,4 mm: jó számolgatást.Ui: ha csak a futófelület szélessége változik, de a felni+ a peresség marad,
azok a gumik szükségképpen eltérő kerületűek lesznek, nem váltóméretek.*: ha addig csalt felfelé, egy ilyen módosítással akár pontosság is válhat.
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #21340 üzenetére
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #21331 üzenetére
Ennél már nem lesz ez a jelenség.
És azt hogyan is oldják meg? Mert ami számokkal dobálózol továbbra sem a
motor paramétere (a névleges 450W lehet: a 900W-ot meg eldönti a vezérlés).
Az ausztrál verzió is tök ugyanazzal a motorral lesz szerelve. Más szoftverrel.Egy 36V rendszer teljesen feltöltve 42V, lemerülve meg mondjuk 30V. A kettő
között van 12V, ami mindenképpen megjelenik a motor végsebességében, és
áttételesen a nyomatékában, HA a vezérlő végig fix áramkorláttal operál.Azaz 30V mellett tud egy adott sebességet, ám 42V mellett meg jóval többet.
Nevezetesen +40% ceteris paribus. (Valamivel kevesebb a légellenállás miatt,
meg azért, mert a 42V azonnal elkezd esni, amint terhelést kap az akku...)
Szóval, ha feltételezzük, hogy az új roller pontosan ugyanúgy viselkedik merült
akkuval, mint teljesen feltöltöttel, akkor vmi nagyon komoly szoftveres butítása
van az elején, hogy a végén is pont ugyanolyan lassú legyen. Illetve dinamikus
áramkorlátot kell alkalmaznia (ami nem lehetetlen csak nem általános), amivel
a mindenkori akkufesz függvényében teljesítményre szabályoz: az a 900W egy
lemerült akkunál már 30A (30Vx30A=900W), feltöltött akkunál 1260W lenne.OhYeah: így már világos.
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #21321 üzenetére
Rendelj be egyet, aztán megmérjük...
Az E-Twow eredményeket nem mertem belinkelni. Tudom, a BMI-károsultak ne akarjanak pálcikával gyorsulni, de szinte röhögnöm kellett a sisak alatt (vagy akkor már fel se vettem), hogy mit adott elő. És akkor erre mondják, hogy milyen kurvajó vele menni. Bizonyára. (Hely és idő kérdése: tömegben járdán azt mondom 100x inkább mint Wolf, de autók közé?
)
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #21319 üzenetére
Értem, bocsánat: úgy értettem, hogy tekerni, nézelődni. Lábbal hajtani...
Fel sem merült bennem, amikor kerékpározást említek, hogy S-Pedelec.
És még mielőtt belekötnél, tudom, lábbal IS hajtod, de nem ugyanaz.
Sem a tempó, sem az esetleges esés következményei, abból fakadóan. -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #21316 üzenetére
Khm-khm, egyrészt nem rekreációs céllal mész, hanem veretni.
Másrészt nem egyedül pedálozol, hanem alád dolgozik egy motor.
Magyarán akkor az S-Pedelec közelebb áll a motorozáshoz, LOL!Peaceliker: faxom se akarja már tuningolni. Azt is.
Jó lenne vmi
kisebb közlekedőedény. De azért ne legyen nagyon ótvar, gyenge,
a nagyobbat meg aztán lehet tuningolni szanaszét, napestig.
(Amúgy ha valami, a King jó tuning alap. Valami rendes vezérlővel,
rendes gázkarral, nagyon kényelmes géppé lehetne alakítani, ami
ha akarod, akkor felveri a kúpot az átlag autósnak bármikor, LOL.) -
DigitXT
félisten
válasz
OhYeah #21277 üzenetére
a lányom születése óta kicsit hanyagolom ezt a fajtáját a közlekedésnek
Nem mintha kW-os rollereken való csapatás bármivel biztonságosabb lenne.
Motoron nem estem akkorát, mint rollerrel, amikor kitört az első kerék, LOL.A minap a kollégával gurultunk egyet (teszt jelleggel ugye). De mondom, én a
teljes repertoárt magamra húzom, mert ugye épp az a cél, hogy megmérjük a
gyorsulását ~70-ig. (72-t elértem a nagyobbikkal, a kisebb nem megy annyit.)Nem volt persze gond: kvázi feleslegesen öltöztem be, de az ördög nem alszik.
25-nél is lehet olyat perecelni, hogy elköszön az ember a fél fogsorától. Szóval
talán nem véletlen, hogy akik motoros múlttal jönnek, minimum full face bringa,
esetleg rendes motoros bukót sem átallanak húzni ha ilyen masinát hajtanak...Valljuk be a (nagy) rollerezés közelebb áll a "motorozáshoz", mint a rekreációs
célú kerékpározáshoz, mert aki csak úgy kimegy tekerni, ritkán megy 30 fölött.
Ezekkel a vasakkal meg pikk-pakk megvan - szinte még lassúnak is számít.Amúgy tetszik ez a MAX G2, vagy hogy hívják, lengéscsillapítós, tubeless, van
rajta fék is, belenyal a kW-ba gyárilag: mi kell még? 25 km/h limit kiütése. -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #21251 üzenetére
Pedig kéne: ha az eleje nem megy ki, a hátulja még kimehet...
Egyszer burkoltam egy szépet a sárban, még csak tempó se volt.
Csak megjöttek a pacik, a roller hátulja meg úgy döntött megelőz.
(Ezért kell valami normális gumi a vasra, és nem a csájníz tömör.) -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #21241 üzenetére
Ez részben a vezérlők különbsége, de részben az, hogy az X "sokkal" gyengébb.
Most idézőjeles sokkal, de érted. Pont annyival, hogy tüzijáték, vagy csak megy!
Utóbbi mindig kezelhetőbb lesz. Előbbit viszont vagy visszafogod, vagy szívsz.gyorsulási habitus
Lehet, hogy ott van a kutya elásva.Szerk: az a pro 2 megy 90et
De megy ám... Viszont én valamiért abban voltam, hogy 60V, ahhoz számoltam
vissza a felvett áramot 6300W-nál (105A), pedig akkor csak 80A körül lehetett.
Majd kijavít a kolléga, hogy akkor miért tiltott is a BMS 80A korlát esetén? -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #21239 üzenetére
Tegyük hozzá, hogy ez nem normális. A gázreakció is nagyon ideges, ÉS az
a mutatóujjas gázkar sem egy matyóhímzés... A hüvelykujjasnál jobb persze,
annál minden jobb, de a félmarkolatost sajnos meg sem tudja közelíteni.Ha választanom kéne közülük, gondolkodás nélkül az X-et venném...
Mármint a Tiédet. Amire már rendes gázkar került, és kezesbárányként gurul.
(Azért kis tempónál megrángatva, az is meg tudja forgatni a gumit, meg főleg
kanyarban kell észnél lenni, de a félmarkolatos gázkart nem lehet "véletlenül"
csutkára húzni. Azt konkrétan akarni kell nyelezni... Kanyarban nem akarod.)Szerk: szerintem ez nem a szinusz/négyszögjel vonalon áll, vagy bukik, csak
a vezérlő programozásán, hogy mikor mit reagáljon a gázjelre. (YKZ-n, ha azt
akarod, akkor helyből ráteszi a 230A-t, és behúzott féket is átforgatja, egyből,
de ha nem kapcsolod be ezt, akkor kicsit más a felfutása az áramnak, így az
egész roller finomabban tud megindulni, akkor is, ha véletlenül lenyelezted.
És ennek is fokozatai vannak, értelemszerűen, ahogy a féknek is. Mindennek.
Lehet, hogy csak bele kéne túrni a King menüjébe, mert az előző tulaj valamit
nagyon elbaszott, és amiatt ilyen használhatatlan, disznó. Egy próbát megér.)Szerk2: VESC-en ugye ott a BMI160, tehát tudja, ha döntöd a vasat (EUC-nál
eleve másképp nem menne a szabályozás). Esetleg fel lehetne használni ezt,
hogy kanyarban ne rakja rá az összes elérhető lovat, még nyélgázon sem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I7 6700 / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 250SSD+500HDD
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Serries X
- Samsung Galaxy A23 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Számítógép PC Játékra! Intel I7 6700/ RX 580 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged