- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Mobil flották
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Magisk
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Fotók, videók mobillal
- Azonnali mobilos kérdések órája
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #12118 üzenetére
Napi 6 km, az egy kisebb akkunak fele/harmada kapacitása: 2-3 naponta
így is tölteni fogod, szóval igazából érdemesebb otthon minden nap, mert
ezek az akkuk nem szeretik a nagyon nagy kisütést. Ha nem muszáj, jó
elkerülni a nagyon lemerítést, sokkal hosszabb lesz az élettartama.100K alatt szerintem teljesen kizárt, hogy értelmes rollert kapsz. Gyerek
alá játszósnak talán, de felnőttnek, napi szintű közlekedésre nehezen.
Volt nekem 80K-s rollerem, olyan is volt. (Minden IS elromlott rajta. Noha
nem bánom: megtanultam rollert szerelni... de ez nem mindenki hobbija.)Az egyik legnépszerűbb típus a Xiaomi Pro 2, közel kétszer ennyibe kerül.
Megbízhatóságára általában nincs panasz, hatótávolsága kitűnő, felfújható
kerekeit meg nem lehet görkorcsolya keréknek nevezni... Igaz, azért nem
is az a hatalmas méret, gyárilag (bár lehet rá nagyobb gumit rakni, amivel
még jobb). Szóval biztos fogják ajánlani! Csak ugye az ár...Én pusztán
azért nem ajánlom, mert nincs vele közvetlen tapasztalatom. (Ami kicsike
meg az elődmodelljével van, nekem nem teljesen pozitív, inkább vegyes...)Ugyanennek a típusnak a legolcsóbb verziója (Essential) kereken 100K-ból
megállhat, de alatta az sem. Az tényleg belépő szint, de lehet, neked elég.
Szerk: mit jelent a belépő szint? Kicsi akku, kevés hatótávolság, gyengébb
motor: utóbbi pl. nehezebb pilótának probléma, alattad elvileg nem az. -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #12116 üzenetére
Van olyan, amit keresel, de nem 100K.
70 kg terhelés az kiváló, kb.
bármelyik tudja, de az olcsóbb modellek megbízhatósága, khm.Az akku kapacitását meg nem napokban mérjük, hanem megtett táv.
Ha naponta 2-3 km-t mész csak, egy kisebb akkut is elég lehet több*
naponta tölteni, de valójában jobbat teszel vele, ha többször töltöd...*: ha mondjuk tud 15-20-t egy töltéssel, értelemszerűen akár heti 1x.
(Könnyű pilóta alatt ez a távolság azért meg szokott lenni. Nagyobb
akkuval meg könnyen a duplája is, de azok emiatt drágább rollerek.) -
DigitXT
félisten
válasz
torrentszaki #12088 üzenetére
Ugyanazt tudom mondani, mint az előző versenyzőnek: nem tudom, mit takar,
hogy "nem tétel" 100 kg terhelhetőség, de ha nem tervezel 100 kg-ra befogyni,
akkor olyan rollert csak saját felelősségre. Lehet, hogy sokáig kibírja, de hogy
ajánlani nem fogom, az biztos. Amit viszont kinéztél, az elvileg 120 kg-ig jó.Első ránézésre szimpatikus, 10" pneumatikus kerekek, viszonylag nagy akku.
Ami annyira nem tetszik, hogy nincs felfüggesztése, és csak a gumin rugózik.
(Az is jó dolog, csak nem mindenre: bizonyos úthibák szinte le akarnak dobni
egy ilyen merev vázas rolleren... Ha meg túl sok a defekt és tömör gumi fordul
meg az ember fejében, ezeknél nem jó választás, mert szétráznak mindent...)Szerk: egyébként a 19 kg önsúly sem a legkönnyebb, viszont talán pont ez az,
ami miatt jobban terhelhető (van benne anyag). Ha azt a 8 km-t végig a rolleren
tennéd meg, semmi tömegközlekedés, ez nagyjából mindegy, lehetne 30 kg is. -
DigitXT
félisten
válasz
Trailblazer #12089 üzenetére
Az összes olyat felejtsd el, ahol 100 kg a limit, és nem azért, mert rosszabb
a hatótávolság, ha túlterheled az akkut/motort/vezérlőt, hanem azért, mert ha
törik a váz, az fájni fog. Gyerek rollereket hagyjuk meg a gyerekeknek, na.
(Egyébként még csak ez sem igaz, pl. egy G30 a maga közel 20 kg-jával, és
markáns méreteivel egyáltalán nem gyerek méret, aztán mégis max. 100 kg.)Neked leginkább egy tank roller lenne ajánlható, azok valóban elbírják a súlyt,
megvan bennük a menniakarás is. Egyetlen bökkenő, hogy tömegközlekedés
kiegészítésére ezek mind alkalmatlanok. Alacsony padlós járműre elfér talán,
ám ha lépcsőzni kell, szinte teljesen kizárt, hogy egy 30-40 kg-os vasat csak
úgy feldobálsz. Arról nem beszélve, hogy a BKV ki is zárhat a közlekedésből.Szóval lehet, hogy most azt hiszed, hogy csak válogatnod kell az "ajánlottak"
közül, pénztárca függvényében, de a kellemetlen igazság az, hogy picit olyan
paraméterekkel keresel rollert, amik ellentmondásosak... Vegyük pl. a Kugoo
S1 típust, ami "papíron" bírja... a gyakorlatban meg 100-110 kg alatt is eltörik!
Akkor már inkább az e-twow, ahol a gyártó vállalta, hogy 125 kg-ig jó a váz.
Maga a roller meg nagyon könnyű.Viszont annak az árazása... Drága, na!
De hát spéci igényekhez spéci árazás dukál, ha meg lehetne csinálni olcsón,
tele lenne vele a piac. A Kugoo megpróbálta. Több-kevesebb sikerrel. Viszont
olyan lényegi pontokon érte utol a spórolás, ami balesetekhez vezet. (Az első
villa egy hitvány klónja az e-twownak, így hajlamos kompletten kitörni: felejtő!)Megjegyzés: elsőre ezt a 125 kg-ot találtam, de a gyártó oldalán ez csak 110.
Ha igaz, hogy korábban több volt, nem is tudom, miért vették vissza...Szerk: egyébként ha már e-twow, akkor abból inkább a GT nagyobb tömeg alá,
annak sokkal nyomatékosabb a motorja, és a hosszabb taposón jobban elférni.
A Booster V-nél feláldozták a nyomatékot a végsebességért, ami nem csak ott
látszik, hogy kisebb max. megmászható emelkedőt kamuznak, hanem tesztek
alapján rosszabbul gyorsul, miközben nagyjából ugyanaz a végsebessége. Bár
abban se vagyok biztos, hogy teljesen végig gondolták a 40 km/h vs 8" kereket.
(Tükörsima bicikliúton ez rendben is van, csak ha meg kell állni... megintcsak a
GT nyer, mert arra elfért egy dobfék is. Mondjuk az meg már közel 400K. Vicc.)Szerk2: akkor lesz irgalmatlan szívás az ilyen 500W-os 8"-os rollereknek, ha a
belengetett KRESZ módosítás megérkezik... Akkor ugyanis ezeket átminősítik,
SMKP-nak, és lakott területen beül a bicikliútra nem mehetnek. Közútra meg a
kis kerék, és a relatíve kis teljesítmény miatt alkalmatlanok. Szóval lényegében
lesz egy kategória, ami nagyjából semmire se lesz jól használható... Legálisan.
(Illegálban biztos el lehet karistolni velük, amíg nem kezik fékpaddal kimérni.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Berci77 #12077 üzenetére
Egy-két kg különbség a roller saját tömegében, haladás közben az ég
világon semmit sem számít: akkor van jelentősége, ha kézben viszed.
Többet számít, ha szembe fúj a szél, vagy éppen hátulról... A 13 km/h
nem gyenge eredmény, valószínű, hogy nem túl nagy az emelkedő, de
még az is lehet, hogy kiderül, bőven nem 300W-tal gazdálkodik. -
DigitXT
félisten
A tapasztalat szerint ezek a kínai garis ügyek úgy szoktak menni, hogy
csinálj videót, meg mondják, hogy hol bontsd meg, hogy kiderüljön, mi
a baja, aztán küldik a hibás helyett a cserealkatrészt.Általában nem
az egész roller visszaküldése a megoldás. De ha nincs más út, az lesz.
(Pl. ha leírás és videó alapján szar az akkud, simán küldtek újat, nem is
kellett a rosszat visszaküldeni: aztán persze lehet, hogy erről már azért
leszoktak, mivel pár "élelmes" honfitársunk visszaélt a bizalommal, tök
hibátlan alkatrészt gariztatva, így kis hazánk is felkerült a feketelistára.
Ha így van, köszönjük meg az ügyeskedőknek, hogy nekünk lett rossz.)Szerk: annál a szerviznél biztosan, ahol elkérnek 25K-t, 500 Ft-os töltő
csatlakozó cseréje címén: picit magas rezsióradíj. Magadnak olcsóbb.
(Láttam én már leszakadt vezetéket a csatlakozó másik oldalán... Egy
pötty forrasztás... hibátlan. Persze, ha nem szabad megjavítani, pech.) -
DigitXT
félisten
Ez tök jó, akkor csak hülyeséget írnak a weboldalon (nem a feszt adják
meg, hanem azt, hogy 48V akkuhoz való).Eddig jó... Mi lehet még?
Mondjuk le van tiltva a BMS töltőáramköre: kevésbé valószínű. Akkor a
legkézenfekvőbb, kontakt hiba a töltő csatlakozónál: meg kellene nézni.
(Az nagyjából kizárt, hogy menüből le tudd tiltani az akku tölthetőségét.
Van olyan BMS, ami ezt tudja. De manuálisan nem sok értelmét látom.)Szerk: ja és ez 2A töltő, nem 1.5A, elvileg ennek lehet örülni, gyorsabb...
-
DigitXT
félisten
Töltő hátoldaláról raksz fel képet? Csak mert eléggé ellentmondásos a
kijelző és a specifikáció: 48V-on a 48V akku még közel sincs lemerülve.
Viszont ha véletlenül 36V akkuhoz való lenne a kapott töltő, annak 42V
a kimeneti feszültsége, szóval ha 48V feszt lát, ott nem tud tölteni.Az mondjuk hab a tortán, hogy a kulcsos kapcsoló kb. 1V-tal a kijelződ
alá mér... erre szoktam azt mondani, ha 1 feszmérő van, tudod mennyi,
ha már 2 sose lehetsz biztos benne... Akkor kell a tuti 3., referenciának.Szerk: azt mondtad, kimérted és jó, átugrottam: mennyi a kimenő fesz?
Szerk2: pláne, hogy a speckó azt írja, hogy 48V a töltő, vicces: 54.6 kell. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #12034 üzenetére
Akkor nem teljesen tökmindegy a "nem létező" pedál különbségtételen
pörögni, ha az A/B bontás nálunk nincs, minden ugyanúgy SMKP lesz?
Azt állítottad, hogy azért SMKP az összes roller, mert nem L1e-A.Ui: a kerékpárba momentán is belefér 300W segédmotor, akkor egész
pontosan miért nem teljesíti a (kis) roller ezeket a feltételeket?
(Állításod szerint a pedálos részét nem teljesíti, de hát azt nem is kell!
Ha meg kéne, és teljesítené, akkor meg nem számítana semmit, vicc.)Megfordítva: a 300W alatti pedelec szerinted gépjármű, emiatt be kell
sorolni A/B kategóriába: belefér A-ba, de akkor is SMKP. Pedig nem.
Vagy én vagyok helikopter, vagy ez egy klasszikus 22-es csapdája? -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #12030 üzenetére
Akkor "lassabban írom": milyen szabályok vonatkoznak az ún. motoros
kerékpárokra, 300W és 1000W között? Mert az közismert, hogy alatta
kerékpár (ahogy a kis rollerek is azok lesznek*, mert a "pedálos kikötés"
egy baromság: vannak kézi hajtású kerékpárok is), s tudjuk, hogy fölötte
SMKP, de ez a kettő közötti történet (számomra) új... A KRESZ-ben mi?*: praktikusan most is azok, hiszen eddig az ülőhely nem teljesült, most
meg csak a pedálos hajtásba sikerült belekötni, ami azért eléggé karcsú. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11989 üzenetére
Nagyon OFF (ma már), de régen én ilyennel szemeztem. Ez egy
kutyaközönséges lábbal hajtós roller, aztán mégis van rajta fék:
(Mi több, az összes kerékpáron van fék, kivéve amin nincs, csak
ugye arra is kéne, de ezt leszarják, mert 50 grammal könnyebb.)aztan ratalaltam a harmonizacios magyar rendeletre
Linkelhetnéd, mert nekem addig van meg, hogy kivétel a roller... -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11987 üzenetére
Ez rendkívül érdekes: kifejtenéd?
Megkötötted már a KGFB-det?
Milyen azonosító szám került a szerződésbe?Bicikliúton jártál-e?
Mintha azt írtad volna, hogy ott fagyott le a kezed, lakotton belül...
(Nekem csak egy ilyen hello.hu biztosításom van a roller miatt, de
akkor kötnék egy rendeset, mondjuk a K&H-nál - ott van biztosítva
a motor is, és ugye ez innentől nem fakultatív, hanem kötelező.)
Szerk a szerkre: én kardoskodtam az ülőhely kérdés mellett, azóta
volt valami változás? Ha volt, akkor miért nincs ezzel tele a sajtó?!
Az is egy vicc egyébként, hogy belengették a módosítást, eltelt fél
év és nem történt semmi...Mást meg fél nap alatt megszavaznak. -
DigitXT
félisten
SMKP sem lehet, mert csillió feltétel nem teljesül. Egy balfasz egyszer
azt mondta, hogy szerinte az, és innentől el is kell hinnünk neki?
(Ha mégis igaz lenne, akkor természetesen mindenki motorkerékpárra
való, szabvány "E" jelzéssel ellátott bukósisakban használhatná csak...
És a biztosítók is sorban állnának, hogy náluk kösd meg a KGFB-det.
A valóság ezzel szemben az, hogy nincs rá törvényi szabályozás, sehol
nem lehet normális FB-t kötni, bukót meg kb. senki nem hord... aki még
nem esett egy akkorát, hogy meggondolja magát. A következtetés: troll
hozzászólással van dolgunk, aminek célja a hangulatkeltés. Sikerült.)
kerékpár nem lehet a hajtás miatt
Már hogy a pékbe ne lehetne? Csak el kellene olvasni a KRESZ-t hozzá:
"Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és
ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti." A motor nem kizáró ok.
(Nem véletlen nem tudnak elindulni egyes rollerek a gázkarra. Hiszen a
lábbal való hajtás az emberi erő - utána "csak segít" a motor haladni.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11967 üzenetére
Hagyjuk. Mindenesetre a tengeri mérföld az egy szép kerek szám (1852 méter):
ha tudod, hogy miért annyi, akkor tényleg szép, értelmes, noha nem egész km.A PSI mögé nem tudok ilyen érvelést tenni, az van, és kész. (Mint írtam, ez az
egyetlen, amit még én is váltok fejben, lévén egyik műszerem így van skálázva,
kénytelen vagyok alkalmazkodni hozzá. mBarban sokkal több számjegy kéne.)Amiből ki lehet kergetni a világból, az a Fahrenheit, a feet + inch testmagasság,
meg a font, de azt már mondtam LOL. Ennek ellenére pl. csomó edzőteremben
a lapsúlyok fontban skálázódnak: okoznak is fejvakarást. De legalább ettől még
nem veszik el a Mars szonda, mint annak idején. De elég az OFF-ból... -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11964 üzenetére
Mi a tökömért akarnám elképzelni?
Közérthetőség és gázok nyomása? Ugyan.
A lényeg, hogy ha tudom, hogy X-re kell fújni, akkor X-re fújom, és jó vagyok. Na,
ha valakinek nem esik kézre, hogy "~2.8 barra" fújja, semmilyen hátrány nem éri,
ha azt jegyzi meg,hogy 40 PSI. Nem kell disszertációt írnia mellé, hogyan jött ki!Sokkal egyszerűbb egész számokban* gondolkodni: az, hogy retard egyszerűen
előítélet. Magam sem szeretem, eddig oké. Nem is szoktam átszámolni semmit,
de itt pont nem valid az érvelés, hiszen nem kell átszámolni: rá van írva a gumira.
Az a nyomás, aminél a maximális terhelést tudja. Nyilván kisebb terhelésen elég
ennél alacsonyabb, de ezt hagyjuk meg a műértőknek, meg a versenyzőknek.*: miért elképzelhetetlen, hogy valakinek nehéz megjegyezni, hogy 2.5, vagy 2.2
bar kell a gumiba? Vannak "szakágak", ahol hagyománya van a PSI-nek: ez van.Btw. ha már retard, akkor ott van a Pounds of Thrust. Az az erő, ami egy egy font
tömegű testet (már kezdődnek a bajok) ~32 láb/négyzetszekundum gyorsulással
gyorsít. Na erre mondom, hogy elmentek a retekbe!Aztán ahogy az ember ezt
megpróbálja kibogozni, kiderül, hogy valójában az a nehézségi gyorsulás, tehát a
jelentése, hogy ekkora tolóerő tart meg egy fontnyi súlyt a gravitációval szemben:
így már van értelme. Csak ugye semmit nem mérünk fontban (legalábbis EU-ban).
Az a fránya nehézségi gyorsulás meg metrikus mértékegységben sem akar kerek
lenni, az csak (közérthető) közelítés, hogy 10 m/s2. Oké, elég jó közelítés, de ha
nagyon pontos akar lenni a ember, akkor csak emlékszik a fizikaóráról, hogy 9.81.Szerk: hatalmas meglepetésemre frissült a hátsó kerék adata... Aztán kicsit még
teszteltem, így az első is (az hamarabb szokott). Mínusz a garázsban? Ejnye... -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
Casseius #11930 üzenetére
Ha gyári a vezérlő, nézd meg szoftverben, mit mutat az akkura,
már ha az akku ugyanúgy rá van kötve a vezérlőre, mint a gyári.Mindig is tetszett a Xiaomiban, hogy egy csomó infót megad a
használójának, feltéve, hogy a használó szereti ezen infókat.Kerestem egy képet illusztrációnak egy sérült akkuról...
Na ezt ziher, hogy nem tudja feltölteni a töltő 42V-ra, mivel egy
cellacsoport valahol a béka segge alatt tanyázik. Látszólag így
a töltő hibája, hogy csak 41.x lesz a vége, valójában meg nem. -
DigitXT
félisten
válasz
Casseius #11927 üzenetére
Ez egyáltalán nem biztos, hogy a töltő hibája, főleg, hogy a töltő nem tudja csak
néha megváltoztatni a végfeszültségét. Sokkal valószínűbb, hogy sérülés van az
akkudban, ami miatt egy cellacsoport magasabb feszre kúszik, így a BMS levág.
Nézted a balance-ot? Elvileg a Xiaomi ezeket tudja, bár eleve nem 48V rendszer,
szóval sanszos, hogy nem csak akkut, de komplett vezérlést is cseréltél már.Más: szobahőmérsékleten valóban nagyobb kapacitás mérhető, már kb. a gyári.
Azt nem tudom, hogy van-e összefüggés, hogy a jobb szélső kicsit megint jobb,
de talán az lehet, hogy ott van a tesztelő szellőzője, magyarán azt magában fűti. -
DigitXT
félisten
válasz
Vodike #11925 üzenetére
A gyári félkarú
rablóalapvetően egyik oldalról nyomja a tárcsát: sose lesz olyan,
mint a hidraulikus nyereg, amelyen mindkét oldalon elindul a dugattyú... Érzésre
lehet, hogy van olyan jó, de elvből nem lehet ugyanolyan jó, valójában. Nekem pl.
semmi problémám nincs a félvérségével: bowdenes meghajtás miatt használható
a gyári fékkar, nem tud megsérülni a fékcső, nem fog elmenni belőle a nyomás...Nekem sokkal jobban tetszik, mint az FLJ gyári bowdenes féke: abból az egyiket
kompletten ki kellett már cserélnem, a kopó felülete kisebb, a fékerő is gyengébb.
Persze tudom, ha jól be van állítva, akkor jól fog, de hamar utána kell állítani.
(És az ugye a féknyereg lelazításával jár. Egyszeri felhasználónak elég macerás.) -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11896 üzenetére
Jogos, nappal 5-6 fok lehetett, de mivel hosszú volt a teszt, éjjel akár 3-4 is.
LG MJ1 cellaszintű teszt, ez sem a névleges 3500, inkább 3300 körül.
De akkor ez ilyen körülmények között teljesen normális / várható eredmény.
Alapvetően fűtetlen garázs, de raktam be egy vészfűtést, ha nagyon fagyna.
Leválasztott helyiségben van a kazán, fűtögeti magát, de a csövek kijönnek.Minden vezerlonek van alacsony fazisaram korlatja, ami ala nem tud menni
Na ez a része engem a legkevésbé sem izgat...Kicsi gázra az akkuból is
kevés ampert vesz fel a vezérlő, értelemszerűen a motorra is kevés jut, azaz
összességében simán lehet lépésben haladni (de tényleg, iszonyat lassan*)
a ketyerével, hiába tud csúcsban sokezer wattot... ami nekem izgalmasabb,
a felső korlát: Kugoo-nál erre nincs visszacsatolás, rárak annyit, amennyit...
Nagyobb vezérlőnél van. Pl. 230A a specifikáció szerint, de adott motornál a
szimuláció 150A-nél többet akkor se mutat (mérni meg azt nem mértem).De mondjuk az nagyon durva, hogy egy kicsit hasra ütött/kicsit mért, kicsit
savanyú, de azért a miénk, lebutított modellel, pont 6.51s jön ki a 0-40-re...
Ráadásul pont 48 méter távon, mint ahogy a Dragy mérte... A fizika csodái.
Miközben valóban 44 km/h a végsebesség Fatbike légellenállással.Viszont így az anno BMS által kijelzett 91A-t épp nem éri el, szóval feljebb
kéne ereszteni a modellt.Akkor viszont még nagyobb fázisáram és még
nagyobb gyorsulás adódna, legalábbis az elején, ahol ez még számít.*: olyan lassan, hogy valószínűleg ott már az egyensúlyozás lenne a gond.
Szerk: lehet, hogy újra tesztelem ezeket az LG-ket szobahőmérsékleten...
Azért jobban mutatna a kép gyári értékekkel... (Igen, balról jött a hideg.)
-
DigitXT
félisten
Csináltam pár akku tesztet a napokban... Feltűnt, hogy a BMS 2.8A terhelőáramra csak 2.4-et mutat, ill. 1.8A töltőáramra csak -1.5A-t. Pedig amúgy minden jel arra mutatott, hogy egészen biztos 1.8A a töltés, nevezetesen a töltő specifikációja, a sorba kötött mérőműszer, s végeredményben maga a BMS töltöttségre vonatkozó számai is ezt támasztották alá: de akkor miért nem -1.8A-t mutatott, ha az a tuti? Kiderült, hogy az árammérő rész külön kalibrálható, és gyári beállításban alámért...
Na nem nagyon, csak egy kicsit... viszont ez megmentheti az 5A töltő becsületét, hiszen soha nem teszteltem, csak a BMS mérése alapján állapítottam meg, hogy kicsit kevesebbet tölt, mint ami rá van írva. Majd megnézem, ha megint be kellene menni a céghez (a töltő bent van, roller itthon, de mínuszokban marad is így, LOL).
És ami szintén következmény, hogy a mért 91A csúcs valójában több lehetett...
Nyilván a 10-15% tévedés nem a világ vége, de akkor lehet, hogy nem "csak" 4kW volt a csúcsteljesítmény, hanem inkább 4.5kW körül. Tudom, így se lesz Dualtron, bár tekintve, hogy félig Kugoo S1 a vezérlés, szerintem nincs mit szégyenkeznie...
Mindenesetre a 21700-as pakk nem hozta a névleges (6x4) számokat: 22.44Ah-nál elvérzett. Egyik cellacsoport gyengébb (valószínűleg meg kell majd hegeszteni).
Ehhez képest az LG MJ1-es frissen hegesztett verzió is megállt 22.76Ah-nál, pedig névleg 24.5. Oké, hideg van kint, talán az is számít: kicsit még nyektettem, kiköhögte a 23Ah-t, de ennyi.
(Ha viszont ezeket párhuzamosan kötöm...)
Ja és még valami: rég akartam már fázisáramot tesztelni.
Van is egy lakatfogós True RMS multiméterem, de ugye csak a garázsban gurigathattam a vasat pl. a hideg miatt is... Nyilván AC csak akkor lesz, ha mozgásba lendül a cucc, szóval igyekeztem úgy fékezni, hogy azért picit induljon el. Meglepő lehet az eredmény pl. amikor szolid 1.7A az akku áram, a fázisáram simán benéz 25A-be. Vagy pl. 7.8A a csúcs, az akku felől, 50A is lehet a fázison. Azt tudtam, hogy többszöröse lehet, de nem gondoltam*, hogy 6-15x is... Ez konkrétan megmagyarázza, hogy lehet könnyen megölni a Kugoo S1 vezérlőket, hiszen eléggé durva áramokat kell kapcsolgatnia indulásnál, nem biztos, hogy elég jók hozzá a FET-ek (moddolatlan, gyári állapotban). Talán ezért is vették vissza az eredeti 15A korlátos vezérlőt 11A korlátra, mivel ez külön nem méri a fázisáramokat, következésképpen nem is szabályozhat az alapján. Technikai okokból a végéig nem teszteltem ki, és menet közben se tudom/akarom nézegetni, de ha ilyen 100A nagyságrend szaladgál...
És ez egy vacak 15A korlátos vezérlő, akkor mi mehet a 75-80 amperesnél? Talán nem véletlen indul "lustán": ha korlátlanul engedne többszáz ampert, égne minden! (Egyáltalán nincs ilyen áramokra méretezve a fázis vezeték, az adott motorban.
)
*: pedig amúgy egybevág a szimulációs eredményekkel, de ezt sose néztem.
Egyúttal megkövetem azt a kollégát, akinek tévesen azt mondtam, hogy a Kugoo vezérlővel ugyanúgy indul a 48V/36V akkus verzió, hiszen ez csak akkor lenne igaz, ha lenne (alacsony) fázisáram korlát. De nincs, így a 48V verzió ugyanolyan 11A vezérlővel arányosan több fázisáramot, így nagyobb nyomatékot is produkál: ha felhúzzuk 20-30A-re nem véletlen lesz gumifüstölős indulás/a FET-ek durranása. (Meg hosszú távon, ha a vezérlő épp nem ég le, a motor leolvadása, emelkedőn.
Továbbá maga motorkábel is durván tud melegedni emiatt. A laza 20A tuningnál is.)
-
DigitXT
félisten
Ah szóval a tempomat tartja a sebességet, tehát el lehet venni a gázt, hiszen az
nem gázelvétel olyankor. De ez nem oldja meg, hogy szabadon akar gurulni vele.
(Jó, hát a Ninebot kicsit nagyobb, meg nehezebb, lehet, hogy nem is akarja már
az ember lábbal hajtani, de azért a lehetőség csak meg kellene legyen rá, nem?) -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #11846 üzenetére
Én meg nem is értem: mi az, hogy egyenletes sebességtartás mellett aktivizálódik a KERS? Ha a motor tartja a sebességet, akkor nem tud visszatölteni, értelmezhetetlen a dolog. Biztos én vagyok hülye, de ezt tényleg nem értem. Lejtőn jó, ha van, de akkor is jobb, ha csak fékre kapcsol be, szerintem, mert ahogy írtad, hogy lefelé rá kellett hajtani, mert befékezett, az nonszensz.
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #11833 üzenetére
Beállítás kérdése. Fékkarra mindenképp reagálnia kell (legalább gázletiltásként),
gázvisszaengedésre szerintem felesleges, hiszen úgy soha nem tudsz vitorlázni.
De az M365 tuti állítható így is, úgy is. Általában a féknek kell legyen prioritása,
tehát még az olyan vezérlő is, ami amúgy nem fékez elektromosan fogadja a fék
kapcsoló jelét, és elveszi a gázt, ha úgy van, azaz pl. kikapcsolja a tempomatot. -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #11831 üzenetére
Hát, ha kevésnek érzed a dobot (bár a tesztben kiemelkedőnek mondják!), tuti
maxra raknám az elektromos féket... Hátsó keréken akkorát úgysem tud fogni,
hogy baj legyen, sőt elméletileg a fékezési mód miatt megcsúszni sem képes.
(Dobfékes+elektromos fékes hátsó kereket imádtam: ha a kombinált fékerő túl
nagy volt, és megcsúszott, az elektromos fék automatice elengedett. ABS.)
Szerk: FLJ-n momentán nincs villanyfékem hátul, de vezérlőcserével az is lesz.
Tudom, nem sokat tölt vissza, de az elmélet azért tetszik - meg vicces az a jó
kis Tatra villamos hang... (Ja és redundáns a fék, ha bármi lenne a tárcsával...)
Első keréken van, de ott annyira nem szeretem, kicsit túl hirtelen vágja oda.Pl. két kulcs.
Jogos, nem tudom, hogy kapható-e hozzá erősített fék mechanika. És kell-e...
Nekem az adagolhatóság elég fontos, főleg első keréken, ezért se jó oda ez a
Kugoo-féle fék. Összességében gyenge, de túl erősen indít (nem progresszív),
cserébe legalább a vezérlő kisagyát megsütötte, amikor lejtőn fékeztem vele... -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #11829 üzenetére
Én tudok így álldogálni az FLJ-n is... Vészfékezésnél a seggem rakom hátra...
Sajnos vagy sem, ez már már elég ahhoz, hogy ne legyen stoppie: meg tudtam állni 5.2 méteren 24 km/h-ról, ami a csak elektromos fékes S1-nél 20 méter volt. (A dupla motoros S1 megállt 10 méteren, ami igen nagy előrelépés, de akkor se elegendő, ha tényleg helyzet van... Komolyabb fékkel szerelt rollerekkel még jobb eredményt lehet elérni. Tesztelik ezt is megfelelő oldalakon. Pl. 24-0 km/h lista.
)
Egyik legjobb ebben a tekintetben az Inokom OXO, a maga 2.6 méterével...
Szerk: ha nem mutatja alapból, a "Show ESG Performance Data" opciót aktiváld. Rákerestem a Ninebot Max-ra, hát a 3.2-3.4 méter szintén sokkal jobb, mint amit én mértem, hiába van dupla tárcsafékem... úgy néz ki, még gyakorolnom kell ezt. Nyilván az ember nem akar fejerállni, progresszívan fékez. Igaz, nem mindegy az sem, hogy a pilóta milyen testtömeggel bír, mert végső soron azt kell lelassítani.
Szerk2: dobféket annyira nem tudod tuningolni: nyilván nem várható el, hogy olyat harapjon mint a dupla tárcsafékkel szerelt kerékpár... Tárcsánál játszik a nagyobb rotor, meg a hidraulikus fék, esetleg valami durvább fékbetét, de szerintem akkora sebesség úgy se lesz, hogy ezen múljon.
Ha le tudja blokkolni a kereket, annál több se kell. Feltéve, hogy nem hirtelen teszi. De egy dobfék nem szokott olyat.
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #11827 üzenetére
Szerintem pont úgy.
Én soha nem gördeszkáztam, de azon nyilván nem jó a
lusta rolleres verzió, amikor szépen egymás mellett van a két lábfej. Ez persze
teljesen szimmetrikus, így jó irányíthatóságot ad, de észnél kell lenni, mert hát
ilyenkor az ember hajlamos a kormányba kapaszkodni, aminek viszont nem az
a dolga, de mint azt tapasztaltam: gyenge rolleren nincs akkora jelentősége.Hát igen, a fék. Most képzeld el azt, amin még egy tárcsa sincs: na pont azért
lusta rolleres, mert tényleg nem lehet vele hirtelen manővereket bemutatni.
(Kilométeres féktáv, mindent jó előre meg kell tervezni, lejtőn megállást főleg...) -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #11823 üzenetére
Másra való a kettő... A 10-es levegős kerék, kényelmesen, csendesen gurul, és a
kisebb göröngyöket nagyon szépen fogja: a gond akkor van, amikor valami gyökér
megdobja a komplett gépet, azon nem segít. Nem véletlen mondják az ilyen vázat
használók, hogy hogyan kell rajta állni, mert egy ilyen hirtelen zökkenő meg tudja
dobni az embert, így ha félig lelógott a lába, mert egymás mellett volt a taposón...
Előfordulhat, hogy lecsúszik, és abból esés lehet... Ehhez képest a felfüggesztés
ugyanazon úthibát tök jól kimozogja, nem fog hirtelen megdobni. Ég és föld. Noha
tömör gumival rossz minőségű úton nagyon kellemetlen menni (jó aszfalton a tuti).Ebből következőleg: a legjobb élmény a levegős + nagyobb kerék + felfüggesztés.
(Az más kérdés, hogy megéri-e sok kilóval megnövelni a "pálcika" tömegét ezért.) -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #11801 üzenetére
Begorombultam, csak fordítva, megcsináltam az előző ponthegesztőt.
Ugyanis már tudom, hogy miért hasalt el, lemerült akkuval nem volt elég
a fesz a FET lezárásához, így füstölt el 1.* Konkrétan a legelső ugyanígy,
csak ott a fostalicska bikázó akku volt a ludas... Azon kívül, hogy nem is
hegesztett, még ki is nyírta az elektronikát: most külső táppal nyugodtan
ki mertem próbálni, gyenge szar. De azért csak rápróbáltam, legalább így
kisebbet pukkan jeligére, mert az SMD forrasztás nem az erősségem...
De nem jött ki a füst... Megelőzendő a harmadik hibáját, ráforrasztottam
egy bazi vastag vezetéket a FET-ek bemenetét tápláló sínre, tuti ami fix...És rezignáltan végig tudtam csinálni többszáz hegesztést. Egyetlen hiba,
vagy váratlan jelenség nélkül: be is fejeztem a pakkot, persze zsugorfólia
már nem fér rá, annyira ki van centizve a hely, próbáltam. De cipőkanállal:*: a 8-ból. Ha nem lett volna a másikból csere alkatrész, mehetett volna
akár 7 db FET-tel is, valószínűleg kibírta volna. Így se mértem 70 foknál
többet rajtuk, igaz, komótosan dolgoztam... teljesen rendben működött.
Akku is csak félig merült. Tárolási fesznek tökéletes lesz. Persze a LiPo
őr visítozott, hogy a hegesztés pillanatában benéz 2.7 alá, de lelőttem...
(Jelige: bírja már ki 10 ms erejéig. 1.3V esés cellánként mondjuk durva.)Szerk: arra van valami házi megoldás, hogy kiderüljön, melyik szart be?
Mert ugye ha csak 1 db, nem kellene letakarítani az egész NYÁK-ot...
Csak ha ezeken rövidzárat mérek, akkor mindegyiken azt mérek, mivel
párhuzamosan vannak kapcsolva. Jobb híján mindent le, aztán vissza!
(Igen, azt is, amit véletlenül fújt le a hőlégfúvó...) Túltoltam, de bevált.
Úgy voltam vele, mit veszíthetek, max. továbbra sem fog működni, LOL. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11800 üzenetére
Hát, ha nem oldódik meg a dolog, akkor begorombulok, és kuka az egész
projekt. Ugyanitt pedig vadonatúj LG MJ1 cellák átvehetők, 800 Ft/db áron.
(Nincs feltétlenül szükségem 48Ah kapacitásra, csak egy jobb* vezérlőre.)*: nem programozható, és legkisebb fokozaton is beránt 50-60A-t, amitől a
fesz egy pillanatra benéz 42V-ig, ahol a vezérlő letilt. Félig használható így
csak ki az akku, mert onnantól kezdve nem lehet rendesen kigyorsítani.
(A feszültségesést megoldaná a dupla kapacitás, de egy kisebb vezérlő is,
sőt a vicc a dologban, hogy a kiegészítő akku a túlméretes vezérlő helyére
menne, így kisebb vezérlő kényszert is jelentene, de akkor meg felesleges:
22-es csapdája. Nem hinném, hogy rollereznék valaha is 50-60 km-t.
Próbáltam, poénból, de napi szinten biztosan nem lenne rá szükségem.
30 km úgy, hogy a végén se tiltogasson, és tekerjen az emelkedőn felfelé.) -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #11644 üzenetére
Magyar ponthegesztő (kínai dupla áron plusz áfa): 42 hegesztés már sok...
Mindezt úgy, hogy 7 hegesztésenként pihent, felírtam az akku feszültségét,
mértem a FET-ek hőmérsékletét stb. Nem lett túlterhelve, csak megdöglött.
Apró öröm, hogy amíg működött, ilyen kiváló hegesztéseket mutatott be.
Mindezt 3. fokozaton, amivel 2 db 0.12 mm-es nikkelszalagot is simán fog. -
DigitXT
félisten
válasz
Casseius #11787 üzenetére
Oké, most leírtad azt a felhasználást, ahol én is írtam, hogy lehet értelme...
De ha már itt tartunk, eleve a hüvelykujj gázkar vicc. Sokkal használhatóbb
egy félmarkolatos, főleg ha a roller egy picit nagyobb teljesítményű, aminél
már erősen számít a gáz adagolhatósága.Ha meg lefagy, meg belilul az
ember keze, akkor elgondolkodnék rajta, hogy tényleg megéri-e rollerezni...
Most lehet, hogy jó ötletnek tűnik... évek múlva az ízületifájdalmak után is?Ui: én is téli motoros kesztyűt használok a motoron, meg néha rolleren is...
(Motorokon elő szokott fordulni szélfogó a markolat előtt, nem véletlenül.)
Node egy kezemen meg tudom számolni, hányszor mentem mínuszokban:
annyira sose voltam rászorulva... Markolatfűtesem, meg fűthető kesztyűm*
sincs, de akik túráznak a hegyekben télen is, gondolom fel is szerelkeznek
hozzá rendesen: a roller vagy felszerelhető így, vagy nem, akkuja van, lehet
12V-os tápot csinálni, igy megoldhatók a motoros kiegészítők. Elméletileg.Viszont, szerintem nem sok motorkerékpárt tudsz mutatni, amin tempomat
funkció van, nem beszélve arról, hogy egy rutinos motoros fékkészenlétben
van, ha a városban közlekedik, azt meg aztán végképp nem váltja ki semmi.
Igen, kint van az ujjad, igen bármikor meg kellhet húzni a féket, és esetleg a
fékerő is azon múlik, hogy mennyire van lefagyva a kezed. Észnél kell lenni!*: látszik, hogy ezzel mennyire képben voltam: saját akku, bármire jó, occó.
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11784 üzenetére
Te nem a tempomat hiányát érezted, hanem a kesztyű+markolatfűtés hiányát...
És itt visszaevezhetünk arra a beszélgetésre, hogy "jó-e" mínuszokban rollerezni?Amúgy igen, tipikusan a rakparton, ha hosszan lehet megállás nélkül menni, nem
rossz dolog a tempomat, viszont ugyanitt, ha nem este, és -5 fok van, akkor ugye
hemzsegnek a turisták (gyalogosok, kerékpárosok, rolleresek), nagyjából soha se
használható a tempomat, mert folyton manőverezni kell. Illetve kontraproduktív, ha
épp akkor kapcsol be, amikor fél mp múlva elvennéd a gázt, aztán jön a meglepi... -
DigitXT
félisten
válasz
uniqm1 #11780 üzenetére
Ismerve a németek hozzáállását, szerintem neki semmiféle hekkelő alkalmazást
ne ajánljatok, mert még abból is baja lehet, ha a tempomat miatt balesetezik, és
a roller típusengedélye tempomat nélkül volt csak érvényes.Ez sem kizárható.
Somatom: ennyi. Ha nincs, hát nincs. Rövid utakon nem is igazán hasznos ám.
Nekem többször volt kellemetlen szitu, amikor pont bekapcsolt, pedig pont nem
kellett volna, így a gázelvétel nem történt meg, amikor arra a megszokott módon
számítottam: balesetveszélyes. Ha külön gombbal lehetne kapcsolni, akkor oké,
ám úgy, hogy egy bizonyos idő után magától aktiválódik, a legnagyobb hülyeség.Szerk: a magam részéről letiltottam, persze ha legálisan bekapcsolható, próbáld
ki egyszer, lehet, hogy neked kényelmes lesz, és soha nem lesz vele gondod. -
DigitXT
félisten
válasz
Berci77 #11725 üzenetére
Az átlag 5% tényleg eléggé "túró", de a 10%-os szakaszon problémák lesznek,
viszont mivel az rövid, lendületből, esetleg rásegítéssel azért megugorható lesz!Viszonyításképpen nekem egy 1.5 km-es szakaszon kell felfelé kaptatni, tehát
a lendület abszolút nem játszik (annyiban igen, hogy ha elindulni kellene itt, az
sokkal energiaigényesebb, így célszerű nem megállni, hanem nyélen csapatni):
ahol bedurvul az emelkedő, hogy még egy 2kW-ot berántó roller is lelassul...
Jó, hát ilyen 42 km/h-ról 38 km/h-ra, vagy hogy. De érted. A fizika az fizika...Ui: anno nekem is volt ilyen kerékpáros-gurulásos felhasználás. Oda elég is volt
a 25 km/h végsebesség, viszont 12 km kör után az emelkedő kínszenvedés volt,
pedig akkor csak 85 kg voltam. Ahogy merül az akku, egyre neccesebb a dolog.
(Nem tudom, mekkora távot* tervezel menni, de nem csak azért jobb a nagyobb
akku, hogy messzebbre tudj gurulni, hanem ha nagyon terheled, annak kevésbé
esik be a feszültsége. A végsebesség meg egyenesen arányos a feszültséggel.)*: gyerekek csak nem bicikliznek egyhuzamban 10 km fölött: elég a kicsi akku!
Bármi komolyabb táv merül fel, akkor kell a nagyobb akku, amit többen írnak itt.
(Meg hát a legrosszabb lemerült akkuval felfelé. Az garantált lassú vergődés.)
Ja és mégvalami: "hegymenet" tesztet viszonylag lightos szakaszon csinálok...
Konkrétan az utolsó 500 m hazafelé fekvőrendőrtől-fekvőrendőrig: van ahol tökre
laza a dolog. Látszik a sebesség grafikonon. Mit mond a Google? 22/500=4.4%
Ugyanezt a >10%-os emelkedőn kicsit kevésbé lenne vidám felrajzolni.
Kikerestem amúgy, hogy mi az, amit nagyon durvának hivatkoztam: az 18%-os.
Nagyságrendileg. A magasságtérkép felbontása nem tökéletes Google-nál sem. -
DigitXT
félisten
válasz
Berci77 #11674 üzenetére
Az amúgy teljesen komoly, hogy egyetlen 200 méteres rész miatt tuningolnád?
Mondom, hogy lehet lábbal segíteni, kis sebességnél ez teljesen normális...Ha megmondod, hogy mennyivel szeretnél felfelé haladni, s hogy mégis milyen
nagyságrendű emelkedőről van szó, akkor tudunk rá mondani okosságot, hogy
mire számíthatsz. Egyszerű fizika: a szükséges teljesítmény arányos az elvárt
sebességgel. Ha mondjuk elég 10 km/h, akkor x Watt, ha viszont 15 km/h kell,
akkor 1.5x annyi Watt. (Nagyobb tempónál már a légellenállás is bezavar. Meg
persze van egy csomó veszteség, amit elhanyagol az ember, ha számolgat, de
ha érdekel, létezik tök jópofa szimulátor, ami egyébként alapvetően pedeleces.)Ui: van olyan brutál emelkedő, amin egy 350W-os roller egyáltalán NEM képes
felfelé haladni, ha rajta állsz* tiszta sor. De ha ilyenről van szó, ott valószínűleg
egy dupla teljesítményre húzott roller is csak vánszorog, és leégethető a motor.
Ha viszont hajtod lábbal, mint állat, akkor ezen is túl lehet lendülni, égés nélkül.*: én anno ilyennél sétáltattam a vasat, egyébként (kerülőúton) felvitt 10 körül...
-
DigitXT
félisten
válasz
Berci77 #11667 üzenetére
Igazából rá tud segíteni* a rolleres, csak nem szereti.
(Kick-scooter az eredeti
elnevezése a kategóriának, nem véletlenül: eredetileg ez a topik is ezekről szólt,
csak később túlsúlyba kerültek az elektromos rolleresek, így a többiek kiváltak.)Szerintem is el lehetne engedni 500W környékére. Viszont 30 km/h-ig. Vagy ha
25, akkor a biciklistákat is korlátozzuk ugyanitt. Nagy többségük magától teszi,
viszont a "deviáns" maradék, aki 30 körül hajt, ugyanúgy balesetveszély forrása.
Egységesnek kellene lennie a történetnek: a hasonló dinamika így nem áll meg,
vannak, akik legálisan mehetnek lendületből többet, a "pedelec"-esek meg azon
kívül, hogy ugyanúgy meghajt(hat)ják indulásnál, még kapnak +250W rásegítést.
Hogy a viharba lenne ugyanolyan a dinamikájuk így, mint a sima kerékpárosoké?Ha az lenne a jogalkotó szándéka, amit írsz, akkor "pedelec sipirc a bicikliútról",
hiába csak 25 km/h-ig segít, a gyorsulása sokkal jobb, emelkedőn meg depláne!*: nyilván tempónál már nem fogja rugdosni magát senki... Anno kb. 16-18 km/h
környékére gyorsultam lábhajtással, hogy be tudjam röffenteni a letiltott vezérlőt:
síkon kivitelezhető, emelkedőn esélytelen, és hosszú távon fárasztó/izzasztó.városi 65-ös tempót
Ebből viszont az látszik, hogy ez az egész SMKP koncepció mennyire elavult...
Lévén papíron 45 km/h a tervezési sebessége a "robogónak", pontosabban az 50
ccm alatti vasnak, hajtsa azt CVT, vagy legyen manuális váltós Enduro, mindegy.
Ha viszi a 65-öt, akkor az de facto nem SMKP: rendszám, biztosítás, minden.Ui: ne akarj legális(nak látszó) rollert venni/tuningolni: adsz a szarnak egy pofont.
Ha nagyobb teljesítmény kell, olyat kell venni. Ha meg ritka az az emelkedő, hát
pont meg lehet oldani lábhajtással, vagy alacsonyabb "vánszorgási" sebességen.
Amikor annyira lelassul, akkor lábbal simán rá tudsz segíteni. Pont ezért annyira
alacsony építésű a legtöbb roller. (A nagy dögök meg azért lehetnek jó magasak,
mert azoknak nem kell ezzel számolni, így sokkal jobb lehet a rugózásuk is...)
-
DigitXT
félisten
válasz
Berci77 #11658 üzenetére
Az a baj, hogy valamiért a szabályozó (és a lenti fejtegetésben Te is)
összekeveri(tek) a teljesítményt a végsebességgel. Mintha 1:1 lenne
az összefüggés, azaz ugyanazon roller nagyobb teljesítmény mellett
nagyobb tempóra képes síkon? Ez egy hatalmas tévedés. Csináltam
1500W-os Kugoo S1-et (gyárilag 350W!), semmivel se lesz gyorsabb
síkon ettől, mert végsebességen nem a vezérlő teljesítménye limitál,
hanem a motor tekercselése. Mire jó akkor a nagy teljesítmény? Épp
arra, amire célzol: emelkedőn is megy 20 km/h-val. Ennyi a lényege...
(Meg amúgy jobban gyorsul, szóval agilisebb lehetsz a forgalomban.)Igen, lehet hajtani a rollert nagy emelkedőn, és nem is életszerűtlen...
Jártam én eleget 350W-os géppel, tudom milyen... Ami életszerűtlen,
az, hogy 8 km/h-val az út szélén hajtod magad. Egyszerűen nem való
oda, elfogadhatatlan a sebességkülönbség. 1000W környékén, dupla
motoros átalakítás után viszont itt is felmegy 20 km/h-val, miközben
önerőből síkon továbbra is 25 km/h körül van vége. Miről beszélünk?
(Konkrétan nekem 28 km/h volt teljesen feltöltve, de átlagos akkuval,
azaz a hatótávolság nagyobb részén 25 km/h. Pedig kilowattos volt.)Szóval ez két teljesen eltérő feltétel, ami éppen ezért nem szokott így
megfogalmazásra kerülni más jármű kategóriák esetén. Lásd ugye a
motorkerékpárok besorolása a jogosítvány kategóriák szerint: semmi
végsebességes játék nincs. Teljesítmény, illetve teljesítmény/tömeg...
Limitált teljesítmény nyilván okoz végsebességkorlátot a légellenállás
okán, de az pont ott van, ahol írod, 100 km/h környékén. Nem 25-nél...Miért nem 35?
Erről kérdezd meg a jogalkotót, miért ennyi a limit a kerékpárosokra...
(Mármint 30. Azt értem én, hogy fosnak egyesek, hogy gázolás lesz a
vége a bicikliúton 30-cal száguldó rolleresnek: a biciklis mehet ennyit.
Nem azt mondom, hogy menjen a rolleres: korlátozzuk a bringást!)
Szerk: tőlem aztán limitálhatják a végsebességet, akkor sem függ így
össze a teljesítménnyel. Nekem csúcsban 4kW, a vége még 45 km/h.
Ez gyakorlatilag egy segédmotor paramétereiben, csak hát pont nem
a végsebesség tartásához kell a 4000W, hanem az emelkedőkhöz.
(Nyilván a gyorsulása is elég jó lesz emiatt síkon = nem kezdő roller.) -
DigitXT
félisten
válasz
Berci77 #11651 üzenetére
Én pl. nem nézegetem, mert teljesen más a kettő. Ahogy írod, markánsan
elkülöníthető egymástól. Az egyik kerékpáros élmény, a másik nem...Gyerekkoromban rengeteget bicikliztem. Viszont amikor először mentem
SMKP-val, hihetetlen élmény volt. Yamaha DT50. Kicsi, gyenge, de gyerek
méretek mellett hatalmas élmény. Valahogy ezt a szabadság érzetet adja
meg újra egy nagyobb roller így ~25 év távlatából. Nem véletlen, hogy ezt
SMKP kategóriába tervezik sorolni, noha azért nem pont ugyanaz a kettő!A magam részéről hagynám a nagyobb motoros rollereket a kerékpárúton
haladni, ésszerű sebességkorlátozás mellett, közúton meg hadd szóljon...
Csak azért, mert tud gyorsan menni, még lehet vele lassabban. Ellenben a
25 km/h-ra limitált modellek, amik esetleg tényleg 350W alatt vannak (bár
ilyen kevés van, ha egyáltalán, csak papíron, lásd "névleges teljesítmény"!)
egyszerűen alkalmatlanok közúti használatra... Ezeknél egy kerékpáros is
sokkal jobban el van eresztve, hiszen neki 40-50 km/h is legális közúton...
(Nyilván erre nem sokan képesek, de attól még a szabály az szabály)
Ui: ahogy teljesen érthetetlen, hogy miért 25 km/h a limit, ha a kerékpáros
ugyanott 30-cal mehet. Ha már a biztonság, akkor mindenkinek max. 25... -
DigitXT
félisten
Van...
Létezik ugyan ilyen rugós megoldás, egyetlen gond vele, hogy eléggé
nehezen marad egyben a cumó. Én is ezzel kezdtem anno, teljesen jó pakkot
gyártottam belőle, de idővel egyszerűen széttöredezett a műanyag. Mondjuk a
másik gond, ezzel összefüggésben, hogy a nagy áramok miatt jobb kontaktus
kell, mint egy sima rugó az elemtartóban: jellemző, hogy vmi külső erő szorítja
össze a pakkot (a Vruzend kit esetén csavarok), ezek elgyengítik a kupakokat.A másik megoldás a "jégakku" 3D nyomtatott doboz, aminél szintén a kontakt
lesz a probléma, főleg, ha a rázkódástól reped a burkolat, ami az összenyomó
erőt biztosította. Na onnantól éppen úgy fog viselkedni, mint a törött hegesztés.
Magyarán lesz egy gyengébb cellacsoport, amin nagyobb fesz esik, így emiatt
az egész pakk összeomolhat mondjuk látszólag még fele töltöttségtől, hirtelen.Rohadt kellemetlen. Ilyet használok most: a törött dobozban meghegesztettem
a párhuzamos cellákat, akkor még (hálistennek) működött a ponthegesztőm.
Pont azért vettem ilyet, mert ugyanebben a helyzetben voltam, mint most, hogy
a hegesztés-dolog házilag nem buli, mert olcsón csak szar elektronika kapható.Gyárilag egyébként jellemzően hegesztik a cellákat. Csak nem ilyen szarokkal.
Szerk: minél kisebb átmeneti ellenállás a cél az egyes kötéseknél: technikailag
ugyanez az eredmény forrasztással is elérhető, de a hőterhelés kinyírja a cellát. -
DigitXT
félisten
Kínai ponthegesztő teszt... anyag eltűnt, asztal égett.
Sírvaröhögős...
Pont holnap érkezik egy 13s7p pakkhoz való cellamennyiség, de ismét
nincs mivel megcsinálni, teljesen elment a kedvem az egésztől.Egy dolog, hogy beszarik, de hogy viszi magával a cellát is?
Mármint
a régi, amivel amúgy be tudtam fejezni azt a pakkot, amit a megdöglött*
előző verzió nem tudott... De legalább az úgy halt meg, hogy nem zárta
rövidre a kimenetet, így nem csinált nagyobb kárt, okozott tűzveszélyt...*: számoljunk egyet: egy beszart azonnal, garis csere lett belőle. Azzal
viszont elkészült több kisebb akku, több kis javítás is, minden, szuperül
mondhatni tökéletesen működött. Aztán egyszercsak kijött belőle a füst
és már nem működött tovább. Ez a része oké: megtette a kötelességét!
Viszont a cseredarab éppen befejezte az akkut (10-15 db kötés), s most
kezdtem a mini akkut, aminek a 6. hegesztésbe ilyen csúnyán halt bele.
Ezek után érthető, hogy nem bízom az ilyen ponthegesztő lapkákban... -
DigitXT
félisten
válasz
vandorr #11626 üzenetére
Hatalmas meglepetésemre működik a Google kerékpáros útvonaltervező
funkciója, és az adott utcában azt mondja, mérsékelt emelkedő 17m/500:
ezt valóban nem nagy cucc leküzdeni egy "csak 350W-os" rollernek sem...
A végsebesség meg attól függ, hogy valóban 350W-os, vagy csak papíron.
(Utóbbi esetben a csúcsteljesítmény 350W fölött van, így gyorsabb lesz...) -
DigitXT
félisten
válasz
dzsidzsas #11614 üzenetére
Akkor most visszatérhetünk arra, hogy azok a hozzászólások vajon
öncélú "becsmérlések" voltak-e, vagy esetleg tapasztalaton alapuló
negatív vélemények, felhívandó a figyelmet, milyen bajok lehetnek...
(Nyilván van, aki csak úgy elvből fikáz, de te se írtál ódákat az előző
rolleredről, viszont erről jó tapasztalataid voltak. A mai napig: pech.)Ui: én nem hegeszteném meg, látszik rajta, hogy egy vékony szar.
Ugyanígy fog eltörni legközelebb is. Inkább csere vastagabbra, vagy
egyenesen acél csőre, ami ugyan nehezebb, de masszívabb. Persze
ettől függetlenül tény, hogy a kormány nem kapaszkodó, csak sajna
kéznél van, így az ember hajlamos terhelni (súlyponttal kell játszani). -
DigitXT
félisten
válasz
kobe24 #11601 üzenetére
Akku hiba. Ha garis, vidd vissza, hogy cseréljék. Ha nem az, drága lesz.
Ha nem garanciális, szét kell szedni, és megjavítani.Az ilyen hirtelen
kikapcsolás tipikusan az akku ponthegesztéseinek elengedését jelenti,
vagy ha a hegesztés kitart, akkor a nikkelszalag is eltörhet az ütésektől.Ui: az etwow klón Kugoo S1-eknél ez típushiba, aki erre szakosodott, jó
15K-ból orvosolja. Bár az inkább az etwow akku árával arányos, hiszen
annyi pénzből egy komplett S1 akku megvásárolható, aztán bírja, amíg
bírja: ha szerencséd van több ezer km-t. Magam is javítottam ilyeneket
főleg magamnak. De minap egy rossz etwow akkut kellett teljesen újra
hegeszteni, vagy 3 helyen lógott a bele: meglehet nem is gyári volt. -
DigitXT
félisten
válasz
sandró60 #11594 üzenetére
Inkább a hegesztés, és az is csak akkor, ha tömör gumival használod...
Régebbi szériánál sajnos típushiba, hogy a tömör gumi nem megoldás:
ha vki unja a defekteket, rugózás nélkül akkor se váltson tömör gumira.
(Kollégám is megjárta ezzel, szóval ilyen értelemben nem marketing...) -
DigitXT
félisten
válasz
vandorr #11558 üzenetére
Azt amúgy elárulod, hogy hol található olyan útszakasz, ahol 30-40 percen
keresztül folyamatosan nyélgázon kell közlekedni, ezért kényelmesebb, ha
a roller magától tartja ezt a tempót? Tökre úgy hangzik, mintha egy rolleres
"autópályával" terveznél, oda viszont értelmetlen a 25 km/h végsebesség.
Ha ennyire jó, hogy nyélgáz végig, simán meg kellene ereszteni 30-40-nel...
Tehát ilyen felhasználásra inkább nagy teljesítményű motoros roller ajánlott.Kicsiken állni órákat, csak azért, mert lassan mennek öntökönbökés.
Ha
viszont mégsem olyanok a körülmények, hogy autópálya jellegű száguldás,
akkor biztos, hogy néha lassítani/gyorsítani kell a többi közlekedő/kanyarok
és kereszteződések miatt (városban gyakori): a tempomat pont felesleges...Ui: utána kéne nézni, miért vették ki firmware szinten, talán nem véletlenül...
(Motorkerékpárokon gyakorlatilag nem létező dolog a tempomat, mivel nem
csak a sebességet befolyásolja a gázkar itt, hanem döntést/kanyarodást is.
Nagyon gyorsan pofára lehet esni akkor, ha nem a pilóta viszi a kétkerekűt,
hanem fordítva, a kétkerekű viszi a pilótát... Utassá váltál = rácseszhetesz.) -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11510 üzenetére
Mármint német autópályán?
Nekem "1.4 nagyon siet" van... hát, azzal
felhajtani mondjuk az M0 hídra, amikor a kamion érkezik 90-nel: kihívás.
(Eléggé elbaszott felhajtó, szűk visszafordító után jó rövid gyorsító sáv.)Maradjunk annyiban, hogy mindenki a saját szükségletei és lehetőségei
szerint használ járműveket. Ha vmi alkalmatlan egy feladatra, oda mást
kell használni... (Vagy el kell kerülni a feladatot. És akkor lehet mondani,
hogy a probléma nem is létezik: 55kW should be enough for everyone...) -
DigitXT
félisten
válasz
jagertibi #11508 üzenetére
Akkor ezt nem te írtad?
Egyébként szerintem csak addig nem fog érdekelni, amíg meg nem büntetnek miatta: nagyjából így vagyok ezzel én is, és még rengetegen, akiknek amúgy megy akár 30 km/h-val a "versenytechnika".
Viszont járdán (!) még annyira se kéne 15-20-szal csapatni, nagyon gyorsan lehet nagyon nagy baj belőle. Sajnos tapasztalat. SMKP persze alapból nem közlekedhet járdán, szóval nem csak a bicikliútat bukod, de hát én is addig fogok nagyjából ugyanúgy menni, mint a KRESZ módosítás előtt (amúgy mire várnak vele, még finomítják?
), amíg el nem kezdik következetesen büntetni. Utána marad a robogó a maga 30 lóerejével és 6L/100 km fogyasztásával, nesze neked zöld, elektromos mikromobilitás... Dugóban így se, úgy se fogok állni.
-
DigitXT
félisten
válasz
jagertibi #11502 üzenetére
Egyrészről igazad van, hiszen nem mindenki akar hegyre is felmenni a rollerrel,
de aki fel akar, annak sajnos szüksége van bizonyos teljesítményre ehhez...
Nekem pl. a hazautam végén van 1.5 km emelkedő, bőven 10%-os szakasszal,
nincs bicikliút (járdát ne is említsem), szóval ha haza akarok jutni, az út szélén
poroszkálhatok percekig, kockáztatva, hogy kivasalnak a "centiző" autók/busz,
vagy használhatok kicsit erősebb hajtást, ami képes értékelhető sebességre...
Hogy ezt most SMKP-nak minősítik majd, hát "így jártam": van motoros jogsim
is. Különösebben nem zavar a dolog (sisakot meg alap, hogy felvesz az ember).Másrészről viszont iszonyat nagy hiba az "alapteljesítménye" alapján húzogatni
kategória határokat. Miért? Mert ez egy hasraütéssel keletkező szám. A gyártó
azt garantálja, hogy ekkora teljesítmény nem olvasztja meg a motort, és kész...
Marketing szempontból ugye minél nagyobbat ír rá, annál jobb/eladható: 1200W
van nekem ráírva a kerékre, bár ha annyit ráeresztesz folyamatosan, tuti leolvad.
(Más kérdés, hogy ennyi, folyamatosan, csak erős emelkedőn vehető ki belőle.)Szabályozás szempontjából viszont, ha 350W-ot szabad ráírni, akkor annyit fog.
És még mindig ugyanarról a motorról beszélünk, ami "önmagában" tehát sem a
gyorsulást, sem a végsebességet nem határozza meg. Ez a vezérlésén múlik...Lehet olyan gyári roller, amire 500W van írva. Szolid vezérléssel, ami nem megy
800W fölé. Adott menetdinamikával hajtható, mondjuk 25 km/h végsebességgel.
Mert szoftverből ennyi van beállítva. Az ilyenre viszont egyesek zárt pályára való
"versenygépként" tekintenek. Ellenben az a roller, ami névleg(!) 250W, valójában
800W fölé is benéz, a végsebessége meg 30 km/h fölött van, az ugye kerékpár?Elég erősen kettős mérce szagot érzek, és nem mennék bele ezekbe a vitákba.
Ekkora kiskaput a szabályozás sem hagyhat nyitva. Hosszú távon nem is fog...
(Ha annyira ráérnek a rend éber őrei, akkor traffival meg mobil fékpaddal járnak.)
Motoroknál se úgy szól a jogsi, hogy ha nem húzatod ki, akkor vezethető B-vel,
hiszen ha nem húzatod ki, nem gyorsul akkorát és nem is gyors = segédmotor!
Nem: egyértelműen a csúcsteljesítményt nézik, és nem az átlagos használatot.Ui: a 132kW-os autódat a hajadra kenheted, ha dugóban kell eljutni A-ból B-be:
pont erről szól ez a "mikromobilitás" dolog, hogy nem okozunk dugókat, mégis
gyorsan tudunk közlekedni, ill. (lokálisan) nem szennyező elektromos motorral.És ha mennél 25 km/h-val, de egy kerékpáros csak 20 km/h-val teker, akkor az
nem ördögtől való, hogy az ember megelőzi, és halad a saját tempójával tovább.
Viszont egy előzéshez nem árt, ha van erőtartalék, hogy legyen gyorsulásod.
(Meg az se lenne hülyeség, ha a kerékpárosoknak a bicikliúton megengedett (!)
30 km/h sebesség nem zárná ki a rollert a kerékpárútról... Főleg nem úgy, hogy
ha KÉPES többre, akkor már fel sem hajthat rá, pedig a kerékpáros közúton ha
képes 40 km/h-ra, akkor az még szabályos is. Megintcsak: kettős mérce.)
-
DigitXT
félisten
válasz
jagertibi #11485 üzenetére
De azt tudod, hogy az is 700W csúcsban, ugye? (Nagyon keverik itt az
emberek a névleges teljesítményt azzal, amit a roller valójában beránt
alattuk, feltételezem, hogy erre célzott Reggie0: ha valóban meg lenne
fogva 300-350W-nál egy vezérlő, sokkal rosszabb lenne a dinamikája.) -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #11483 üzenetére
Eeegen a Yamaha Cygnus 125 elborult első felfüggesztésére hajaz,
az MZ-t mondjuk nehezen látom bele, de olyannal nem volt dolgom.Reggie0: attól függ, ha tényleg szar az út, és még gyalogosokat kell
kerülgetni, cserébe nem megy hegyre, elég lehet az a teljesítmény...
(Persze tudjuk, hogy csúcsban köze nincs a névlegeshez gyárilag, s
ha még tuningol is rajta az ember, pláne, de a papír mindent elbír.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Gigi01 #11475 üzenetére
Ha padkázni akarsz, mindenképp jó rugózás kell (nem csak vmi tessék-lássék).
2 ember írt ide, hogy Mantis 10 Plus-t használ elégedetten, esetleg őket kellene
megpróbálni direktben megkérdezni: lehet, hogy télen nem nagyon használják...Ui: nekem a Mantis Dual jobban tetszene. Viszont padkázni nem jobb, mivel az
első kerék minél könnyebb, annál könnyebb felugratni a padkára. Főleg, ha már
úgyis hátul hajt, akkor hajlamos elemelni is: oké 800W mondjuk nem hűde sok,
viszont a leírások alapján közlekedni kiváló. Tuti nem útakadály vele az ember...Szerk: viszont azt nem tudom, miért van arrafelé annyi padka pl. a bicikliúton...
Ugye nem járda?!Azért a Pro 2 és a Mantis 10 nagyon nem egy liga...
Megjegyzem, a bicikliúton nem az dönt, hogy 350W, vagy 500. Hanem, hogy a
kedves pilóta figyel-e, betartja-e a sebességhatárokat? Nem teljesítmény függő.
Tapasztalat alapján alulmotorizált szarral az ember hajlamos lendületből menni,
hiszen nehezen éri el az utazót, inkább tartaná. Ez sok bringásra is igaz sajna:
és ezek azok, akik inkább csengetnek, de nem fékeznek (aztán jön a gázolás).
Ugyanezek, akik azt is mondják, hogy a piros lámpa az inkább csak ajánlás.Nyilván kisebb rombolóereje van annak, aki csak 25-tel megy, de ott is, ahol pl.
10 km/h lenne az ideális: szlalomozik a gyalogosok közt, majd egyszer puff...
Csak egyes elmerozzantak szerint egy 500W-os gép vezetője szükségképpen
ugyanezt tenné (mindenki magából indul ki!), ám már 25 helyett 32 km/h-val. -
DigitXT
félisten
válasz
Logapeti #11470 üzenetére
Hasonló felépítésű, de olcsóbb eroller
Őszintén megmondva ennek a rollernek a felépítése számomra semmihez* nem hasonlít. Nem azt mondom, hogy rossz, sőt, ránézésre egész masszívnak tűnik (bár a csukó mechanikát ennyiből nem lehet megítélni), de ilyen rugózást még nem láttam (már ami az első kereket illeti). Előnynek mondanám, hogy dupla fék van rajta, sőt, jó esetben tripla, mert motorféke is kellene legyen, tetszik, hogy hátul hajt (bár magamat ismerve megcsinálnám összkerekesre), ülés persze kuka, 45 km/h fenntartásokkal, az 500W névleges közlekedni pont elég, viszont... Ha és amennyiben bejön a törvénymódosítás, hogy 350W fölött SMKP, akkor ez egy öntökönbökés, hiszen ahhoz azért még nem elég, hogy közúton lehessen vele kényelmesen menni, bicikliúton meg már nem szabályos. Összességében erősen meggondolnám, és nem is feltétlen a garancia miatt (a magam részéről bármi van, meg tudom csinálni, legalábbis remélem, ha mást nem, kicserélem a beszart alkatrészt magamnak: egyetlen feltétele van, hogy legyen beszerezhető). Ha nagyon kínai a cucc, akkor a garin kívül az alkatrész ellátottság is kérdéses lehet. Ha kis hazánkban sehol semmi nincs hozzá, simán lehet, hogy hónapokra kiesik a vas, amíg megjön hozzá a cucc... Ezeket is érdemes mérlegelni.Szerintem...
*: Mantisra engem végképp nem emlékeztet.
Ui: ha nem értesz a szereléshez, barkácsoláshoz, sose se kezdj Kugooval...
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11463 üzenetére
Ha esetleg egyik szerelés közben fogóval megfogtad a csészét, az is okozhatta a deformációt, miközben a fejcsőnek semmi baja: ne kérdezd, honnan tudok ilyen lehetőségről...
A linkelt kép nálam csak egy hiányzó kép ikon, de el tudom képzelni, mivel erősítenéd meg, csak az okát nem értem, ha 4400 km kellett, hogy elfáradjon, nem egyszerűbb csak 1K-t rakölteni, és mehet az újabb 4400 km?
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11461 üzenetére
Igaz, neked Plus van, úgyhogy arról nem tudok nyilatkozni, mi kéne bele.
A sima S1 ill. Pro viszont még szabvány 1-1/8"-os csapágyat használ.
Mégiscsak korrektebb kompletten cserélni, mint egyengetni a csészét... -
DigitXT
félisten
válasz
Logapeti #11452 üzenetére
Ez egy típushiba ezeknél az első felfüggesztéseknél, és sajnos teljesen
igaz, hogy a csere darab sem örök élet, sőt... Lehet kapni AliExpress-en
ilyen műanyag szart, ha nincs 3D nyomtatód (nekem sincs), de annak a
tartóssága sem valami nagy, sőt... A gyári valami teflon szerűség, tehát
nem túl rideg anyag, jellemzően nem is törik, csak lassan kopik, viszont
lehetséges, hogy az olcsó megoldás jegyében lecserélték törékenyre.
(Úgy hihető a 1.5 hét alatti elhasználódás, mégpedig törés formájában.)Azért az a gyári fehér gallér is szét tud szakadni, de kell hozzá nyektetni.
A fém megoldás nem rossz ötlet, én alulemezből hajtogattam le, de már
nem volt érkezésem kipróbálni, milyen jó (vagy sem), mivel kitört az első
kerék kompletten, így - fájdalmasan - elbúcsúztam a Kugoo váztól...Szerk@Reggie0: hát igen, nagyon nagy a szórás, abszolút AS szabványú
az összes nyak. Van amibe úgy beleszorul, hogy egyáltalán nem rugózik.
(Arra tanácsolják, hogy fújjon bele az ember WD40-et, ami lehet, hogy az
adott pillanatban jó ötletnek tűnik, de hosszú távon nem igazi megoldás:
igazából a csapágycsésze meghúzása is befolyásolja a dolgot, úgy meg
lehet szorítani, ha az ember nem figyel, hogy teljesen beáll. Ha viszont jó
a beállítás, semmi se garantálja, hogy aztán nem rázódik szét az egész.)Szerk 2: azért az a 4400 km tulajdonképpen végig lötyögő első kerékkel
ment bele, ha jól értem (az első 100 km volt "okés"), tehát úgy nem igaz,
hogy kibírta azt a sok km-t, csak téged nem zavart, hogy lötyög. -
DigitXT
félisten
válasz
sandró60 #11423 üzenetére
De miért követnél el ilyen barbárságot?
Az ilyet akkor szokták, ha a csavar
már sérült, így kitekerni normál módon nem lehet... Esetedben bőven nem ott
tartunk, egyszerűen nincs hozzávaló szerszámod, mert ugye kiderült, hogy a
2-2.5 mm imbusz nem jött be: ebben az esetben a T10 torx tuti működne...
Annak az átmérője 2.7 mm a két csúcs között, ezzel 2.35 mm-es laphoz jó...
(Tudom, hogy nem kifejezetten ahhoz való, de a fogónál egy fokkal jobb.)
Szerk: mondom én, hogy hülye angolok: 3/32" teljesen logikus, nem?
-
DigitXT
félisten
válasz
sandró60 #11420 üzenetére
Ha nincs elnyalva, akkor minden további nélkül vissza fogod tudni csavarozni
pont ugyanazzal a szerszámmal, amivel kicsavarni sikerült. (Az úgy kevéssé
valószínű, hogy eredetileg 2 mm volt, csak már elforog benne a kulcs. De ha
rossznak érzed a csavart, akkor természetesen le lehet cserélni, és ott nem
a feje számít, hanem a menetes része. De ezt tudni fogják csavarboltban, és
valószínűleg válogathatsz, hogy milyen fejűt szeretnél helyette, ha úgy lesz.) -
DigitXT
félisten
válasz
sandró60 #11416 üzenetére
A linkelt készlet természetesen Torx. Én nem vennék addig semmit, amíg a
csavart nem láttam, hogy micsoda. T10 Torx kiválóan alkalmas kisebb hibás
belső kulcsnyílású, hatlapú (imbusz) csavarok kicsavarására, persze ha már
sérült a csavar, akkor esetleg a bit fej is sérül, ha az ember bele erőlteti...Illusztrációnak, ez egy meglehetősen kicsi nyílású imbusz csavar (hatlapú):
2.5-es fej nem megy bele, a 2-es meg elforog... Valószínűleg nem metrikus
méret, s csak a hozzáadott kulccsal nyitható. De ha nincs kedvem előtúrni,
nos pont belemegy a T10 torx, és tökéletesen meghajtja, pedig a csavar az
egyértelműen nem csillag belülről (mégis felfekszik a megfelelő felületeken).Ui: úgy általában a bitbefogó méret sem metrikus, hanem a "hülye angolok,
angol hülyék" alapelvet követve negyed colos, azaz nagyjából 6.35 mm: így
tud igen vicces lenni egy 6 mm-es imbusz bit (ha véletlen fordítva megy be).Az általad beszúrt képen én is egy imbusz csavart látnék. Csak fura, hogy
annak is olyan kicsi lenne a nyílása? Mert akkor fizikailag is kis méretű.
(Esetleg a 2.5-es imbusz azért nem megy bele, mert tele van kosszal?)
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11413 üzenetére
A rollerben szabvanyos csavarok vannak.
Na igen, és egy akku fedélnél nem valószínű, hogy túlbonyolították.
Szóval talán nem valami biztonsági csavar, amit az átlag szerszám
nem fog meg: én még arra tudok gondolni, hogy esetleg Torx.Fúrógép akku házát fogja biztonsági Torx, amihez hirtelen nem volt
itthon szerszámom. De természetesen kapható az is, annyira nem
biztonsági.Csak erősen céloz arra, hogy "inkább ne szedd szét".
-
DigitXT
félisten
válasz
santa clause #11395 üzenetére
800 km-en eltörhet a hegesztés, azt nem kidobni kell, hanem javítani...
Amúgy ezek jellemzően nem 80K-s akkuk, inkább ilyen 30-40 újonnan,
de a használtpiacon nagyjából fél áron keringenek. Javítás is annyi. -
DigitXT
félisten
válasz
Something_ #11377 üzenetére
Hátőő, ez, 6 éve nem volt veszélyes... Rollerrel már hármat estem,
ebből egy zúzódásos történet, motoros szerelésben, előtte még a
bordám repedt meg, teljesen civilben: oké mind a kettő kitört első
kerék miatt volt. De estem már különösebb baj nélkül, sár miatt is:
ha bármelyik esetben alám kerül egy 15 kg-os gyerek, abban nincs
köszönet. És akkor még nem ütöttek el autók, meg semmi extrém.Kezeld úgy a rollerezést, mint a motorozást... és ha nem ülhet fel a
sportmotor utas ülésére pedig te bizisten lassan mész, ne utazzon
a lábtartódon sem. Nyilván meg fognak cáfolni azok, akik szerint a
sisak is csak egy hóbort a rolleren, és nincs annál biztonságosabb,
mint üres bicikliúton, gyök kettővel gurulni, csak amikor ugyanezen
alakok számolnak be gázolásról, akkor miről beszélünk? Meg lehet
úszni két keréken esés nélkül, de ha nem adja ki hát utas ne legyen.
(Arról nem beszélve, hogy semmilyen formában nem szabályos.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11350 üzenetére
Az is jól hangzik...
Nekem eddig ez (ugye eleve gariban cserélt!)
tök jól szuperált, mindig akkor sütötte el, amikor villant - kellően ritka
ütemezéssel nagyon komótosan lehetett vele dolgozni.De persze
ha megvolt a két elektróda stabil helyzete, kicsit fárasztó volt sokáig
oda szorítani őket. (Nagyobb fokozaton pl. fel is forrósodtak simán.)Ui: megint elment a kedvem az egésztől... de a srác szeretne 48V-os
Kugoo-eTwow hibridet, most rontsam el az örömét? Még előkerítem
azt a nyákot, ami sose volt jó, hátha jó akkuval kiköhög pár pöttyöt... -
DigitXT
félisten
Kellett volna egy kis akkut csinálnom, majdnem végig bírta a ponthegesztő.
Most konkrétan egy FET-ből szállt fel a füst, tehát van rá sansz, hogy annak
a cseréjével életre kelthető. Mindenesetre tudtam reviewkból, hogy ez ilyen:
amíg megy, addig teljesen jó cucc, ám hajlamos idejekorán megmurdelni.
Azért pár kisebb akkut össze raktam vele, meg javítottam, eddig bírta...Szerk: még jó, hogy a 3S LiPo nem gyulladt ki a retekbe: az meg túlmerült...
-
DigitXT
félisten
Őszintén megmondva, nincs ezzel tapasztalatom. Egy FLJ T11-em van,
kicsit átalakítva, de soha nem használtam a hozzá kapott ülést. Viszont
gyárilag is elég nehéz roller hát még nagyobb akkuval, így zavart, hogy a
kormány magasság állítója folyton kilazul, ha meg kell emelni a vasat.
Ennek megoldása nálam az lett, hogy fixre rögzítettem, így egész biztos,
hogy ülve túl magas lenne. Tehát, nagyjából soha nem fogom kipróbálni.
(Pedig lenne előnye az álló helyzethez képest. Persze lenne hátránya is.) -
DigitXT
félisten
válasz
smnetbp #11314 üzenetére
Ha a 00 villog, akkor a vezérlő alszik. Vagy rossz... Ez azt jelenti,
hogy a kijelző kommunikálna vele, de nem jön válasz. Lehet egy
kábel sérülés is, főleg, ha a most csereberélted, de lehet, hogy a
probléma eleve a motorvezérlőtől eredeztethető, az lesz cserés,
főleg, ha a panel kakukk vmi égést jelent, és az ECU zárt rövidre.De ez csak találgatás: pár rossz S1 már volt a kezemben.
(Igen, égettem is le ECU-t, meg javítottam is magamnak utána.) -
DigitXT
félisten
A legtöbb nagyobb rollerre szerelhető ülés, akár gyárilag, akár utólag, ez pipa...
Más kérdés, hogy amit nem arra találtak ki, az mennyire marad irányítható úgy.
110 kg pilótára csak valami komolyabb vas jöhet szóba, ha nem akar hamarost
látogatást tenni a traumatológián... a komolyabb vas általában nehezebb is, így
itt inkább olyasmire redukálódik a kérdés, hogy roller, vagy elektromos robogó?
(A hamarosan megjelenő KRESZ alapján amúgy is SMKP kategóriába fogják a
komolyabb teljesítményű rollereket sorolni. Ami nagyjából rendben is van, csak
ha a fater óvatos duhaj, akkor lehet, hogy elég lenne neki kerékpár besorolású?
Max. nem megy fel vele komolyabb emelkedőn. Főleg, ha ül = nem hajt lábbal.)Vicces rollernek tudom ajánlani ezt: garantáltan leteszi a haját, ha kipróbálja...
-
DigitXT
félisten
válasz
dabadab #11307 üzenetére
Nem mindegy, milyen az egyenetlenség... Macskakőre kb. minden szívás. Főleg,
ha ilyen kicsi a kerék. Pro 2 jó roller, 10" gumival lehet javítani a menetkomfortján,
és Monorim első + hátsó felfüggesztéssel bármilyen tömör gumisnál jobb lesz.
Gyárilag viszont csak 8.5" gumi, ill. bukdácsolna a dekk, így nem igazán ajánlott.(Árban, méretben, és súlyban feljebb persze határ a csillagos ég. Vannak tankok,
amik lehet, hogy szinte átrepülnek a macskakő felett a hatalmas rugóútjukkal, de
azért azt nem árt tudni, hogy maga az agymotor elég nagy rugózatlan tömeg, így
még annyira se lesz kényelmes, mint biciklivel, és valljuk be az se nagy élmény.)Ui: robogóval is szívás ám, mert a hátulján direktben rajta van a motor. Olyanokat
üt, hogy csak nézel. Ha lehet, elkerülöm az ilyen útszakaszt... Rollerrel de pláne.
Ha nem lehet, akkor minél nagyobb, levegős kerék segítene. Plusz ugye rugózás.
Lényegében nagyjából egy összteleszkópos bicikli lenne a legjobb erre a célra. -
DigitXT
félisten
Nem mutatja a képet, de azt sikerült összelegóznom, hogy a Zuglói
Önkormányzati Rendészet gépkocsiját sikerült lencsevégre kapni...
Nagyon diszkrét fényhíd, nem rendőrségi festés. És bár hasonló az
egyenruha, azért mégsem ugyanaz mint a rendőrségé (elméletileg).Beleolvasva a bemutatkozásukba tulajdonképpen főleg közteresek.
Ettől még állhatott lejjebb egy rendőr: szólnak neki, hogy gáz van.
(Mondjuk amíg nincs kint az új KRESZ, addig nem tudom, mi gáz...) -
DigitXT
félisten
Hú, basszus, tényleg pixelvadászat* az egész, viszont az meg nem rendőrkocsi,
mivel nincs rajta fényhíd. Vagy csak nagyon álcázza magát. És mégsem eléggé!
A felirat szerintem RENDÉSZET. De én már öreg vagyok ekkora pixelekhez LOL.*: írtad, hogy fedélzeti kamera. Milyen rollerben van ilyen gyárilag, és miért ilyen
ótvaros a képe? Nekem anno egy kulcstartó kamerában volt simán HD a dolog...
(Nem FullHD, de azért nem is ez a VGA felbontás. Jó: volt olyan is, de az ratyi.)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
- Samsung Galaxy S23, 8/128 GB, Kártyafüggetlen
- Beszámítás! Apple Mac mini 2023 M2 Pro 16GB 512GB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest