Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz ViZion #58 üzenetére

    Nem feltétlenül, a BSUN Ruben Hornet Tactile pl. egy kifejezetten olcsóbb fajta kapcsoló (olyan 9 körülre jött ki postával a 70 db), és egyelőre kb. a kedvenc taktilisem. Összességében közepesen nehéz rugó (a nehéz felé tendáló bottom outtal), közepes (vagy annál egy lehetletnyivel hangsúlyosabb) taktilitás, rövidített kapcsolút, double stage rugós dinamika és olyan színvonalú gyári kenés, hogy még közvetlenül fülnél csekkolva sincs fémes pengés. Van is pár BSUN a bakancslistán.

    Amúgy a jelenlegi lineáris grálom (átgeonozott KiiBOOM Topaz) sem annyira vészes árban. A 3rd party rugókkal és postákkal együtt olyan ~16 pénz lehet a 70 db. A kattogós Kailh BOX-ok is hasonló árban mennek ebben a mennyiségben. Szóval ez nem Zeal-féle történet, amikor a 70 switch árából veszel egy nemszar, fémházas billencset kompletten. :DDD

    Viszont az tény, hogy a KTT-k eddig nem nyűgöztek le. Sem a Kang White V3 (kell neki a Geon rugó + egy könnyed kenés), sem pedig a Matcha. Bár az utóbbi gépelési érzetre igen precíz és határozott (de nem túlságosan, taktilitásra a Gateron G Pro Brown és a BSUN Ruben Hornet Tactile között van), plusz gusztán fest, ellenben a stock hangjával – amit kiegészít egy üveges utópengés – nem vagyok nagyon kibékülve. Plate szivacstól mentes FR4 plate-tel, legalábbis.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz ViZion #56 üzenetére

    Nem tudom, a KTT Kang White V3-mal szemben voltak remények az elszórt infómorzsák alapján, aztán vettem, és meh, semmilyen szempontból nem éltem meg maradandónak. Nyilván nem határ fos, de...olyan semmilyen, meg hát stock nem is épp übersmooth. Mondjuk Alis akcióban postával együtt volt 4 pénz a 70 db, szóval nem egy érvágás a sztori. Ment is a K70 RGB Pro Mini Wirelessbe, amit a PS4-hez használnék – ha kb. bekapcsolnám bármikor. :DDD Lehet, hogy meg kéne csekkolni még egyszer normális gasket mounttal és különböző plate-ekkel (bár Krytoxozni úgysem fogom, noha nem ártana), de ahogy fentebb írtam...meh.

    Amit ezzel mondani akarok, az az, hogy karakterisztikán belül is óriási különbségek lehetnek és vannak a kapcsolók között, ráadásul a billencs egyéb paraméterei is nagy befolyást gyakorolnak az érzetre/hangzásra. Plusz az ízlés változik, fejlődik, kifinomul.

    Pl. a hang miatt anno olcsófilléresgagyi kattogóssal kezdtem, használtam sokáig (évek), aztán hosszú időre (évek) átnyergeltem mindenféle lineárisra, majd rájöttem, hogy ez annyira mégsem, ha nem játékról van szó, és hónapokig taktiliseket nyúztam csak. Erősebben, közepesen és enyhén taktilist egyaránt.

    Először imádtam az erőset (Wuque WS Brown, Boba U4T Clear), ma is nagyon baba alternatíváknak tartom őket, de hetek alatt kikristályosodott, hogy kíméletesebb a kezemnek a gyengébb taktilitás, és most ott tartok, hogy megint lineárisnak csúfolt enyhén taktilisből akarok flex buildet építeni a merevek után.

    A kezdetekben karakterisztikától függetlenül az überkönnyű, nagyon rövid rugókat kerestem az ujjízületek kímélése végett, aztán elmentem a jóval hosszabb és nehezebb irányba, majd visszább vettem az agarakkal, és most ott tartok, hogy megint rövidet nyúznék, de nem túlságosan könnyűt. Meg kikristályosodott, hogy a határozottabb visszacsapás miatt a double stage rugókat preferálom a single stage helyett (illetve az, hogy üdvözítő lehet olyan, rövidített úton járó long pole switch-eket keresnem, amik teljesen – tehát a szár is – vagy legalább nagyrészt polikarbonátból vannak), de ez pl. nem minden kapcsolóban eszményi. Szóval az elmélet szintjén az van, hogy a 15 mm/40-45 gf single stage-ektől megjártam a 22 mm/62,5 gf single stage-ig a pályát (meg a 75/95 gf-os Kailh BOX Navy-t, ami elemi élmény, de számomra rohadt fárasztó), de lineárishoz a 14 mm/55 gf single stage tűnik szubjektív optimumnak, viszont az eddigi tapasztalatok alapján nagyon mozgatna egy 18 mm/55 gf double stage próbája.

    Aztán ezzel párhuzamosan a click baros Kailh BOX clicky-kkel aktívan visszakanyarodtam a kattogós vonalra, és 3-4 hónapja ilyeneket mainelek. Viszont időközben megtaláltam azt a lineáris buildet, ami belátható ideig endgame a karakteriszikán belül, és érzetre/hangra egyformán bármikor felraknám az asztalra (KiiBOOM Topaz @ 14 mm/55 gf-os single stage Geon rugókkal, alumínium plate bounce-ra kihegyezett gasketpozicionálással, Drop DCX doubleshot ABS kupakok, tape mod és semmiféle szivacsréteg), miközben a clicky halmazban érik a click leafes Gateron Melodic-ok tesztje, réz helyett ezúttal szénszálas plate-tel (és a készülékházban magányosan árválkodó, alulsó akusztikai szivacs szanálásával, hogy a kattogós kapcsoló esetén egyéni hangkiemelésre való buildtől átmozduljak a rezonanciakamrából fakadó összhangzat előtérbe helyezésére), bár sanszosnak tartom, hogy visszamegyek utána a click baros világba stb. stb. stb.

    És ezek csak a kapcsolók, hol vannak még a kupakok, plate-ek, mountok, szivacsokkal legózás (van olyan elérni kívánt hatás, amihez valamilyen konfigurációban kellhet), kutyafülék és macskafarkák?

    Szóval nem olyan egyszerű ez, mindenképp próbák kellenek (meg persze idő) a személyes örömébódottá megtalálásához, és folyamatosan megdőlhetnek a prekoncepciók vagy akár a preferációk is. Mindenesetre egy önmagát megháláló, fun procedúra. : >

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz ViZion #20 üzenetére

    Ezek mind OEM-ek, még az Epomaker sem gyárt saját cuccokat. Plusz a supportja sem túl fényes. Értsd ilyen pénzekért akkor a magam részéről már nézek valami akciós Akkót inkább.

Új hozzászólás Aktív témák