- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 13 Pro - szerencsés szám
- Android szakmai topik
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- MG5 menetpróba
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
Már elérhető Steamen a klasszikus Marathon
gp A közkinccsé tett alkotás eddig is ingyen játszható volt, de nemrég végre bekerült a Valve áruházába is.
-
Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
ph Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
AH-Thfrstmkd
csendes tag
válasz ZavaBalazs #256875 üzenetére
+1
Kicsit keveri a dolgokat, de menet közben is változtattak a betűkön.
TorpedAl: alumínium
Torpedo: acélRoyal: Cr-Mo, High-Ten, és alumínium (Al)
Az eltérő geometriákat most mellőzzük.
[ Szerkesztve ]
-
AH-Thfrstmkd
csendes tag
válasz Fall-N #260773 üzenetére
Mutatnál párat? Lehet vennék belőle...
Azért túlzásokba nem kellene esni. Pár ábra tanulmányozása sokat segít megérteni a dolgokat a váltási alapelvekről. Tűrések, fokozatok száma. Ugyanmár.
Az igaz, hogy az alsóbb kategóriákkal sincs baj. Szerintem az itt szitok számba vett Tourney is használható.
-
AH-Thfrstmkd
csendes tag
válasz gabro0 #260841 üzenetére
Mivel ezen egyben cserélhető lánctányér van, nem is fogod tudni egyesével. Kép alapján a kar jónak tűnik, és ha a fogak is rendben vannak, - nincs elkopva/letörve, acél miért is lenne?! - én hagynám.
Rakj bele egy BB-UN300 110mm monoblokkot (ennek a régebbi változata lesz benne, ha még gyári) és kész.
-
AH-Thfrstmkd
csendes tag
válasz Hasaggymeg #260847 üzenetére
Azért, mert ennél a típusnál a 3 lánctányér össze van szegecselve és így rögzül egyben a hajtókarra.
És nyugodtan viheti terepre is.
-
AH-Thfrstmkd
csendes tag
válasz gabro0 #260959 üzenetére
Ahogy mondod. A nagy eléggé kopott, a másik kettő még elmegy. Ha eddig nem volt problémás váltás, láncleesés, akkor a legolcsóbb megoldás az említett monoblokk. Aztán hajtani, amíg lehet. Utána cserélni, akár jó állapotú használtra, aminek ugyanekkora tengelyhossz kell és hasonló a fogszáma. (Így megmarad a jó csapágy és nem kell váltót, láncot szerelni. Ha közben nem kopnak el azok is. )
Vagy lehet venni újat is, esetleg más használtat. Sok lehetőség van. Kedv függő.
-
AH-Thfrstmkd
csendes tag
Úgy látszik, ide már kevés a karbonpaszta. Vagy elfogyott?
-
AH-Thfrstmkd
csendes tag
Kicsit tisztába tenném ezt a 9-es váltás témát, mielőtt még jobban összekeverednének a dolgok.
A húzási arány stimmel (Shimano - 2:1), de a lánckerekek szélessége (kicsit) és a hézagolóké (láthatóan) is vékonyabb, mint egy 6/7/8-as rendszerben.
Amiről szó esett, az egy klikkre húzott bovden, ami szintén eltér mindegyik rendszernél, de ez nem okozhat gondot, mert annyi tűrést még elbír. És igen, elvileg a határoló csavarokkal kell kompatibilissé tenni őket egymáshoz. -
AH-Thfrstmkd
csendes tag
válasz fulton #267965 üzenetére
De értjük, vagyis páran már értik.
Neked kéne megértened, hogy a karbonpasztás, purhabos bohóckodásoddal, amit karbantartásnak nevezel, minden épeszű minimális műszaki érzékkel ellátott szervizes, forgalmazó, gyártó sírva/röhögve (megfelelő rész aláhúzandó) dobja vissza a garanciádat és küld el oda, ahova, országtól függetlenül.
És még csodálkoznak az emberek, hogy miért van a kötelező gyári átvizsgálás.
[ Szerkesztve ]
-
AH-Thfrstmkd
csendes tag
válasz stargazer #267971 üzenetére
Itt egy kis kavarodás lesz.
Ezek jó 9-es váltók: 571 első, 570 a hátsó párja. Ha nem ferde és nincs megkopva, én nem cserélném. Egy kilences karral tökéletesek.
Ha más váltókart használsz, be kéne állítani a határolócsavarokkal a limiteket és nagyon figyelni a bovdenfeszességre! Mm-t, - vagy annyit se - engedni, húzni, túl feszes, már laza. Többször próbálkozni, amíg nem megfelelő.
-
AH-Thfrstmkd
csendes tag
-
AH-Thfrstmkd
csendes tag
válasz Hasaggymeg #269148 üzenetére
Szerintem is érdekes. Plusz a régi bowden nem volt jó? Persze, ha az újba már be volt fűzve, akkor rendben. A bowdenházat előtte azért kipucolnám. (Shimano váltóbowden 1.2 mm-es és a - 0.1 sem szorulna.)
-
AH-Thfrstmkd
csendes tag
válasz Hasaggymeg #271809 üzenetére
Ez egy 3X8-as rendszer. Az olcsó és integrált üti egymást , ahogy a kérdező is írja.
-
AH-Thfrstmkd
csendes tag
válasz kenguru99 #271808 üzenetére
Most magamtól idéznék:
...cserélni, akár jó állapotú használtra, aminek ugyanekkora tengelyhossz kell és hasonló a fogszáma. (Így megmarad a jó csapágy és nem kell váltót, láncot szerelni. Ha közben nem kopnak el azok is. ) Ez csak akkor él, ha még jó a középcsapágy!
Vagy lehet venni újat is, esetleg más használtat. Sok lehetőség van. Kedv függő.
-
AH-Thfrstmkd
csendes tag
válasz chubby2o6 #276122 üzenetére
Hülye kérdésre hülye válasz. Viszont értékelem a kérdezőnek adott, minden szakmai szempontot figyelembe vevő, már-már a doktori disszertáció határát karcoló válaszod. Ja, hogy ilyen nem volt? Bár még egy gumifelrakással is hadilábon álsz, ezért nem is várom el. További jó szemforgatást, témát lezártam.
Igen, lehet nyolcas, deformáció gyárilag és menet közben is a karbonban ugyanúgy, mint egy alumíniumban. Ez a gyártótól és a betartott/sikerült pontosságtól függ. Mindkét fajtánál vannak jobbak, kevésbé jók. A mértékük és a korrigálásuk, ami eltér a merevség, alakíthatóság miatt, de a módszer csodák csodájára, ugyanaz.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen