Hirdetés
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Nem várt a CMF jövő hétfőig
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iOS alkalmazások
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
válasz
rétisün #326246 üzenetére
Akkor maga a felnifékről tárcsafékre váltás messze nem indokolhatja a 8,5kg -os milliós bringákat.
A végén tényleg megérheti kínából nézelődni...Valamelyik kínai, nevesebb gyártónál láttam 800g alatti vázat, ha minden igaz. És még csak nem is PF volt, ami csak plusz pont lehet.
-
MPowerPH
félisten
válasz
rétisün #326242 üzenetére
Be is b@szna, ha a tárcsafék 1,5kg túlsúly lenne. Tárcsafékes bringánál a felni könnyebb, átlagosan 200g -al, mert nincs fékfelület kialakítva, cserébe hordozod a tárcsát. Nézegetek felnifékes szetteket a 404 helyett, és nem nagyon van 1500g alatti. Ez kb. egál. Bár a tárcsa sem 200g, mert Maguránál a 160 -as SL volt 100g telibe, ne már outira a tárcsa nehezebb legyen.
A patkó féktestek sem könnyűek azért. Montira az MT8 szett 450g -os, fékkarokkal. Mennyi egy Ultegra féktest? Mennyivel könnyebb egy patkófék? -
-
-
válasz
rétisün #325661 üzenetére
Köszi
XT görgőszettem van is, amit még a crosshoz vettem... akkor ezek szerint az is jó?
ZavaBalazs: az kizárt, gyorsabb és olcsóbb görgőket cserélni
mauimagic: hát, vettem már ilyeneket a cross bringámhoz anno, de nem tudom... akkor már inkább a gyári Shimano, ami elvileg nem kompatibilis.
MPowerPH: jó nekem a gyári kanál, meg aztán ezek miatt a túlméretezett fogaskerekek miatt nincs kedvem másik láncot venni a lánchossz változás miatt.
f_sanyee: hát nem, tök idegen színek egymás mellett.
-
Friczy
senior tag
válasz
rétisün #325412 üzenetére
Ez elég trükkös dolog. A Shimano a 9 sebességes rendszerekig MTB-n és országútin egyaránt 1,7 pull ratioval dolgozott. A 10 sebességesnél már elkezdtek variálni, szétvált az MTB és road vonal, az országúton maradt az 1,7 - kivéve a Tiagrát, ott átálltak az 1,4-re. MTB-n meg valamikor 1,2-re, szóval 10 felett már nem lehet országúti és MTB vonalat keverni.
Viszont a későbbi országúti (és tudtommal a gravelnél is) - vagyis a 11,12, 13(?) 1,4-et használ, emiatt használható a Tiagra is a 11-es karral.
MTB-t majd megírja olyan, aki használ -
devil8012
csendes tag
válasz
rétisün #325093 üzenetére
Leszedtem végül a kupakot, kivettem belőle azt a szilikon véget és azzal együtt kötöttem be a bowdent a kupak nélkül. Az az érdekes, hogy a Shimano szerint a 6800-as meg a 9000-es feszítője ugyanaz méretre is de itt mintha eleve nagyobb lenne a kupak a házhoz képest is. Lehet kell valami spec szerszám amivel rá kell roppantani a házra de manualt nem találtam hozzá meg videót se.
Mindegy sokkal jobb így az új házzal meg bowdennel sőt most úgy tűnik az első fék is szarLehet kicserélem inkább az összes bowdenházat meg bowdent aztán nyugtom lesz egy darabig.
-
fulton
addikt
válasz
rétisün #324328 üzenetére
Igen erre gondolok. Mint pl ez. mély lapos részen pihen a kar. sokat számíthat szerintem. Nekem ott elég kényelmetlen hamar. elnyomódik. Meg kipróbálnék kicsit keskenyebb kormányt is "hogy tetszik". lehet érdemes lenne elugrani egy bikefittre ezt meglesni
igazság szerint ezek már ilyen.. finomítások.. ergo:ez a mikor minden jó és "el akarod qni" -
lsebestyen
addikt
válasz
rétisün #324135 üzenetére
Nekem mondjuk integrált van, oda valóban nem lehet csengőt tenni, lámpámat is le kellett cserélnem, bár az legalább tényleg jó cucc, ja és ráfér a Hulk matrcia, +10W
TUS csapat használ olyan Garmin konzolt, aminek az oldalában van csengő (nem tudom milyen típus). Csak hát ahhoz is oda kell nyúlni. Aki Garmin 1050-et használ + olyan DI2 szettet aminek a fékváltókarban benne van a nyomógomb, az rá tudja programozni a virtuális csengőt az egyik oldalra, és akkor nem kell lenyúlkálni. -
-
Maximum1
őstag
válasz
rétisün #323717 üzenetére
Ez sima spd pedál, csak aeroba tokban és ultegrának csúfolt neve van.
56-os stoplival sem enged semmit mozogni.Hasaggymeg
Előbb veszek fel övtáskát vagy hátizsákot én is , mint hogy ilyeneket tegyek a bringára. -
flash-
veterán
válasz
rétisün #321385 üzenetére
ha már bringás kresz, érdekesség hogy ugye buszsávban kerékpárral nem lehet közlekedni csak ha külön engedi tábla felfestés,
viszont ha behajtani tilos tábla van alatta kivéve BKV kiegésztő vagy kivéve taxi tábla, akkor be lehet hajtani -rá lehet menni a sávra kerékpárral is. Ezt sokan nem tudják.
"Ha az (1) bekezdés n) pontjában említett jelzőtábla alatt „Kivéve engedéllyel”, „Kivéve taxi”, vagy „Kivéve ..... (tömegközlekedési vállalat)” feliratú kiegészítő tábla van, az útra engedéllyel rendelkező vagy a kiegészítő táblán feltüntetett járművel, továbbá kerékpárral és állati erővel vont járművel szabad behajtani. "
[link] -
flash-
veterán
válasz
rétisün #321344 üzenetére
csak akkor szabad forgalommal szembe behajtani kerékpárral, ha a kiegészítő tábla engedi.
[link]
egyébként nem is annyira hülyeség mint amennyire elsőnek tünik ugyanis a szemből jővő autóra jobban tudsz figyelni mint ha mögüled jön.ez is pont ennek az oka ahol engedik a bringást szemből.Garmin pánt:
nálam pontos a Garmin hrm dual, nincs ezzel semmi gond,tökéletes.
(a pc blutootha néha szarakodik vele zwift nél de az más tészta,valószinü hogy a zwift a hülye)de a kerékpáros computerekkel tökéletes.
nyálazás helyett ultrahang gél az ajánlott, én ezt használom,nekem bevállt.
meg annyi hogy nem szabad vele a gyerekvédelelmmel ellátott elemet tenni
és frissiteni is lehet az fw-jét ha van Garmin órád. -
Maximum1
őstag
válasz
rétisün #321344 üzenetére
Én nem tartom be, bemegyek bármelyikbe, néha egy-két helybeli aki komolyan veszi az életet az teszi szóvá, főleg szentendrén.
Pesten nincs az a rendőr aki megmondaná melyikbe mehetek be vagy nem, random jelölgeti ki az önkormányzat meg a főváros, összhangban sincsenek egymással. -
dom1n0
őstag
válasz
rétisün #321344 üzenetére
En bicoval (outi alapvetoen) ugyanugy szoktam kozlekedni mint autoval, nyilvan ha valahova tiltva van vele a behajtas akkor nem megyek be, meg az ut oldalso harmadan megyek ha nem katyus nagyon, de ezt leszamitva nem izgulom tul, egyszer szolt a rendor a matraban, hogy menjek a bicikliuton, ha legkozelebb kijutok soha tobbet nem fogok azon menni, inkabb fizetem a birsagot
-
-
attiss66
senior tag
válasz
rétisün #320930 üzenetére
Én örülök a havazásnak, azt várom már mióta/karácsonykor is full hónak kéne lenni a tájon/. Essen vagy fél méter. A hótoló tolja le az utat, de az úton kívül minden tiszta hó legyen és jó hideg, hogy ne olvadjon el. Milyen hóval kapcsolatos kérésem legyen még vajon?!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
rétisün #318685 üzenetére
országútisok!
Megszólítva érzem magam.
...az összes gyantás Shimano, bár vizesen az is vinnyog 1-2-t amíg elhallgat, de utána csendben van. Többek közt ezért is szeretem őket, ugyanakkor tény, hogy síkon, aszfalton talán csak pont azt az egyet-kettőt kell néha fékezni nem mint terepen, ahol már egy lejtő elején le is szárad és elhallgat a vizes betét.
dom1n0...versenyeken fémes betéttel nyomják, ott egy sáros durvább meneten elkopna, vagy kiégne a gyantás.
-
RobbyJr
addikt
válasz
rétisün #318312 üzenetére
Nem, csak a logója az. De tapintásra nagyon jó anyag. Nyilván nincs fent hosszú ideje nálam, de ennyit lazán megért.
Így néz ki:
Ez hasonló anyagú, 2db-os kiszerelésben, logó nélküli.dom1n0: Majd beszámolok róla, hogy a benti görgőzést hogy bírta
-
fulton
addikt
válasz
rétisün #317771 üzenetére
Pf te is bekaptal egy ágat?
Igen mákom volt..elég vastag erős volt az az ág hogy kárt tegyen (minimum) a küllőben ha rosszul fordul. És ha belegondolok hogy így mentem vagy 10km..+ volt h tempósan is.. 35-37 km/h.. álmomba sem gondoltam hogy ez okozza. Hiaba neztem hatra nem latszott menet közben. Szerencse h megalltam végül.
Ezután minden hangra meg fogok azonnal állni ami rendellenes...rétisün:
Uh..ez durva -
fulton
addikt
válasz
rétisün #316724 üzenetére
En annak orulok ha nincs nedves/jeges aszfalt es ennyi. Szél.. ..az nem tenyező. Jőhet ami van ..minusz..35 fok..40km/h szél...ami közte van..olymind1.
sajat velemenyem: sokkal jobb 0 fokban tekerni mint nyaron a 37 fokban volt +ott vannak a darazsak... + miota megvan a watt merő meg nem hajtom szet magam a szelben. Azert lehet ez mert nem a sebességet nézem -
válasz
rétisün #316220 üzenetére
Köszi!
Még egy kérdés mindenkinek; Egy 8 sebességes octalinkes hajtóműre fel lehet szerelni 10 sebességes lánctányérokat?
A lyukkör és a lyukak száma stimmel (104mm szimmetrikus, 4 karos).
Van más faktor is, amit figyelembe kell venni?
Pl. a tányérok közti távolság egyforma?Köszi!
-
Ringman
félisten
válasz
rétisün #316000 üzenetére
ha minden jól megy, nyári szezonban a városi bringa 2x6 sebi lesz
csak a fékkart cseréltem modernre, de vagy a sensah quantum fvk szar, vagy a 30+ éves shimano 600 fékbetétet kell lecserélnem valamire, mert nagyon meg kell tépni, hogy fogjon. (erről nincs fotóm)vagy rárakom szégyenszemre az egyenes kormányt
-
-
válasz
rétisün #315828 üzenetére
A cikkben azt írják, 500$, ahhoz képest alin 300k felett van. Biztos nem ismerik a dollár/HUF árfolyamot
-
-
fulton
addikt
válasz
rétisün #314484 üzenetére
Ez 43e volt azt azt hiszem. Mtbiker röl van.
De itt most ""akciós"". -
fulton
addikt
válasz
rétisün #314160 üzenetére
Egyelőre én is ezen az állásponton vagyok de át fogom nézni a kereket tüzetesen. Nekem is új most ez. Az a baj melós a centir. Mivel Le kell szedni a külsöt, a felniszalagot (ami 10k es csak 4 kerekre elég). + még ha ki is centírozod natur a felnit, miután felraktad a külsőt és nyomásra fújod elhúzhatja valamennyire, után centirozni meg már nem lehet összeszerelve. Nem vennék még egyszer rejtett küllőanyás felnit
bíztam benne nem lesz vele gond de így használva inkább már a Roval felniket vettem volna.. azok külső küllőanyásak..hasonló árban is van.
-
Fall-N
veterán
válasz
rétisün #313655 üzenetére
Ez a teljesen elrejtett kábel baromi jól néz ki a képeken, meg ajeró
, szerelés közben meg plusz kényelmetlenség. Viszont ha nincs gebasz akkor nem túl gyakran kell hozzányúlni, a wireless váltó is hozzátesz, hogy ne kelljen pár évente (évente) váltó kábelezést cserélni. Így annyira nem vész szerintem.
Tárcsaféket szeretem, rejtett kábelezésnél jobb is, mert fékkábelt sem kell x évente cserélni, a hídrós fékcső jó értelemben véve igénytelen. Inkább légtelenít az ember ha kell.
A Di2 helyett meg az AXS szimpatikusabb.
Az ára kevésbé.
-
dom1n0
őstag
válasz
rétisün #313662 üzenetére
En a gyarirol valtottam integraltra, nem mennek vissza szivesen gyarira. Egyreszt ezeknel az idealis stucniszog ->kormany normalis, mert nincs tores benne, masreszt ha nem katyuzik az ember eppen, sokkal jobb az uterzet szerintem vele.
Intelligent: Poros utakon en is ugy ereztem csuszkal, probaltam tobb fele nyomassal is menni. A Conti Race King elsore stabilabbnak tunt szamomra, de ez persze sok mindentol lehet.
-
Ringman
félisten
válasz
rétisün #313662 üzenetére
na igen, ezen felül az *aero* nyeregcsőnek sincs gyak. semmi értelme a vásárló szopatásán kívül (ha mondjuk 3-4 év múlva tönkremegy, túlhúzod véletlenül és megroppan), esetleg offsetes és neked az nem jó, vagy fordítva, kicsi a hátranyúlása.
sima 27.2-es nyeregcsőnél ilyenkor veszel másnap egyet a boltban párezerért, aztán kész, a fenti esetben meg könnyen lőttek a bringának, mert nem kapsz másikat.
átlag bringásnak az integrált kormány és a kormánycsapágyon keresztül vezetett kábelezés is csak szépészeti fejlesztés.
-
gabro0
őstag
válasz
rétisün #313655 üzenetére
Az a nyeregcső minimum érdekes, én is néztem. Nem tudom ti hogy vagytok vele, nekem nem lenne túl megnyugtató úgy ülni, hogy ekkora csavarok ágaskodnak a hátsóm felé
Persze egy mozdulat fűrésszel/flexszel és meg van oldva, csak na. Ennyi pénzért elvárnám erre is figyeljenek... -
Maximum1
őstag
válasz
rétisün #313657 üzenetére
AXS-t kell venni és akkor csak a 1db hátsó fékcső megy a vázban, az első egyből lemegy a villába, no problem.
Színe is jobb, nem az a pávás lángosozos bringa. -
fulton
addikt
válasz
rétisün #313290 üzenetére
Köszönöm örülök h tetszenek a képek.
Igen ez ilyen menet közben bamészkodós megállogatós gyönyörködős ride-ok. Teljesen kikapcsol. Valaki írta itt anno nekem ha meglesz az új bringa a csepelre rá se fogok ülni. így lettde nem adom el a csepelt. Csak saját kezem munkája azon alakultam sok emlék.., es olykor közelre elugrósra felpattanok rá. Posta ez az...
Mikor jöttem hazafele sötétben visszanéztem az zemplénre az volt a nap csúcspontja az a panoráma.., kicsit ott alltam es gyönyörködtem.
Az erdőben óvatosan ereszkedtem lefele ott már elég sötét volt akkor is, +sok kátyús rész.. de nagyon tiszta volt az út gondolom az autók elhordták. Egyébként a bruttó idő 6 óra lett.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Formula-1
- Hyundai, Kia topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- PlayStation 5
- Apple asztali gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- SEIKO CLASSIC SUR375P1 // TITÁNIUM karóra, ZAFÍR üvegezéssel // Teljesen ÚJ // JELENTŐSEN ÁR ALATT
- Eladó bontatlan Garmin VENU 2 óra gránitkék, ezüst kerettel
- Tom Ford Black Orchid All Over Body Spray - 150 ml - testpermet - bontatlan
- Addiesdive sub
- Lego Ideas Ghostbusters Ecto-1 21108 Új, Bontatlan!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga X390 - i5-8G I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- Teljes magyar Logitech Mx Keys Mini billentyűzeted lehet.
- Bomba ár! HP EliteBook 850 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULL HD I Cam I W10 I Gari!
- LG 48C2 - 48" OLED EVO - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen5 CPU
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest