Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Gabriell3 #46 üzenetére

    Mikor megjelentek, legelőször egy léghűtős 3090-et vettem, mert épp azt sikerült elhalásznom egy skalper elől. CyberPunk-ban néztem, és világos volt, hogy RT OFF.
    Aztán találtam egy full-cover vízhűtéses 3080-at, és azt tettem a helyére. A CíberPunk-ot ugyan úgy vitte pár fps különséggel.

    A Talos Principle 2 volt az első, aminél elsősorban aszerint kellett nyálaznom a beállításokat, hogy elég legyen a 10GB VRAM, másodsorban pedig, hogy a soft-RT is beleférjen, mert "ég és föld" a különség a "legacy" mód és a Lumen közt (de erős a gyanúm, hogy azért, mert pusztán Lumen-el készült a látványterv, és sz@rtak arra, hogy fest Lumen nélkül, nem azért, mert a Lumen maga a messiás, és ilyen f@sza, inkább a Lumen nélküli mód a ramaty szutyok ebben a játékban önmagához képest).

    #48Sinesol - A Dragon Age 4-ben Max vagy Fade Touched helyett csak sima High-ra tudom tenni a textúraminőséget még DLSS Quality mellett is (1440-es render). Ha fentebb tolom, akkor 60 fps feletti jelenetben is totál darabos a mozgás ("micro lag", vagy "frame pacing inconsistency", vagy ilyesmi), és látni az RTSS-el, hogy durván megnő a PCI-e busz sávszél használat, ami erősen arra utal, hogy a memória kevés, és ide-oda pakolássza allandóan a textúrákat a RAM-ban.

    #49Kajoszbobber - Hmm... Azt hittem, hogy a következő generáció is >20GB lesz AMD-nél. Akkor ebből val'szeg használt 4090 lesz.

  • hapakj

    őstag

    válasz Gabriell3 #46 üzenetére

    Nem spórolnak a VRAM-mal. Az a gond, hogy GPU-ik nagyon alkalmasak AI feladatokra. Viszont ahhoz sok VRAM is kell. Ha sokat raknának rá, akkor elvegnék a piacot a méregdrága professzionális megoldásaiktól.
    Kínában erre kb ipar is épült hogy leforrasszák a GPU-t a Geforce-ról és átrakják másik PCB-re amin több RAM van.

Új hozzászólás Aktív témák