Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Festina86 #40321 üzenetére

    A hifiben legalább három ideológia él a hifi berendezés ár- és minőségbeli arányainak meghatározására. A hangdoboz felőli megközelítés, amely szerint a hangdobozra kell költeni a legtöbbet, mert... A második a forrásközpontú megközelítés, amelyik szerint a forráskészülékre kell a legtöbbet költeni, és legkevesebbet a hangdobozra, mert... A harmadik a kiegyenlített lánc elmélete, amelyik azt mondja, hogy körülbelül egyenlően kell költeni mindegyik készülékfajtára, mert... A negyedik az ahogy-esik úgy puffan elmélete, ami arról szól, hogy ha használkészüléket vásárolunk, akkor úgyis az adódik, ami adódik, és ami az adott hirdetések alapján jó ár-érték arányúnak minősíttetik. Tehát a válasz a "Milyen árkategóriájú (új árakat nézve) (...) cuccokat érdemes keresnem?" költői kérdésedre az, hogy természetesen a hangdobozodhoz illő árkategóriájút, körülbelül. Nyilván vehetsz mellé ötvenmilliós erősítőt is, de ugyebár minek, és nincs is annyi pénzed, feltételezem.
    A hangdobozod viszonylag befogadó hajlamú hangdoboz, a hangkarakterét tekintve nem különösebben válogatós az erősítőre, és a kissé alacsony impedanciájával/érzékenységével is azért zömében jól el tudnak bánni az erősítők, tehát ez se jelent igazából megszorítást - kivéve, hogy azért a csöves erősítők közül eléggé meg kellene nézni, hogy melyek tudják jól meghajtani, feltehetően egy "hagyományos" triódás SE kapcsolás azért kevés lenne hozzá.. Az adott árkategóriában iszonyú sok márka iszonyú sok készüléktípusa között lehet érdemlegeset találni, az árkategóriához vagy a rendelkezésre álló pénzkeretedhez (amiről nem közöltél semmit) illően, sőt használt készülékeket nézegetve már kifejezetten a high-end kategóriába jutunk, tehát nem nagyon lehet azt mondani, hogy ilyen és ilyen márkát keress, mert rengeteg van, ami szóbajöhet. Inkább az lehet a célravezető, hogy keress árban hozzágillő apróhirdetéseket, és azokról kérdezz, hogy szerintünk mennyire éri meg az árát az adott hirdetésben (erre viszonylag konkrétan meg tudjuk mondani a véleményünket), illetve hogy mennyire illik a hangdobozodhoz (ebben már kevésbé konkretizálhatóak lennének a vélemények). Végül is lényeg, hogy a kérdésedre értelmesen és felelősen válaszolni legalább 50 A4-es oldal terjedelemben lehetne csak. Éppen mondhatnánk most néhány márkát, ami szerintünk általában különösen jó, de mondhatnánk ezer másikat is, és úgyis a konkrét fellelhető készüléktípus dönt, másrészt ebben az árkategóriában már tényleg kizárólag az egyéni meghallgatás dönt. A márkák széles körének megismeréséhez nézegesd például a külföldi hifi szaklapokat-magazinokat, hasonlítsd össze a kereskedők kínálatát.
    Tehát végül is azt akarom mondani, hogy ebben az árkategóriában az ember nem kér és nem is ad kegyelmet, akarom mondani tanácsot. Személyesen meg kell ismerni a kínálatot minél szélesebben, természetesen füllel is, és képben kell lenni, vagyis meg kell szerezni a műveltséget (ha még nincs meg), hogy saját magad tudjál felelősen keresni és találni a saját magad számára.

    (#40323) KisTücsök Zene esetében sokkal sokkal zavaróbbak "ezek az "utórezgések"", amelyek ugyebár esetlegesek. Még az esetleg az utórezgésekre építő hangversenytermek, templomok esetében is rengeteg finomhangolást kíván az akusztika kialakítása, otthoni zeneszobában is finomhangolást kíván, ha esetleg utórezgéseket akar hasznosítani az ember - amit én egyébként ugyebár köztudottan nem tennék.

    [ Szerkesztve ]

  • andorra

    őstag

    válasz Festina86 #40354 üzenetére

    Ha valóban hifizni szeretnél, akkor nem érdemes ilyen képletekkel foglakoznod. Mivel az út elején tartassz, valósznűsíthető, hogy a mostanában megvásárolt készülékek, nem lesznek véglegesek, előbb utóbb, le fogod ezeket cserélni, vagy mindet, vagy egyes darabokat. Ezért, ha pl. egy olyan erősítő vételre bukkannál, ami színvonalasabb mint a láncod többi eleme, de nagyon alkalmi az ára, akkor azt kihagynád? Aligha javasolnánk ilyet csupán azért, hogy a kiegyenlített láncelméletet kövessük.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Festina86 #40354 üzenetére

    A házimozival kapcsolatos ökölszabályra vonatkozólag is az a lényeg, hogy a hifi és hifivel kapcsolatos területeken óvatosan és rugalmasan kell bánni az ökölszabályokkal.
    Én is általában szeretem és nagyra tartom a Roteleket, az olcsóbb darabjaik is szépen szólnak, de az alsóbb árkategóriában hajlamosak a szépség oltárán feláldozni a frekvenciasáv széleit, különösen a valódi mélyeket, és egy kicsit a felsőmélyek kiemelésével-puffogtatásával pótolni azokat, vagy egyáltalán nem pótolni, ami kicsit vékony hangot eredményezhet. Az RA1070 (vagy a hirdetésből már eladott RCD1072) szintjén ez a hiány már nem igazán jelentkezik, de itt is elsődleges a Rotel számára, hogy inkább szépen, hosszan hallgathatósan szóljon, mintsem olyasmit vállaljon, amit kevéssé tud teljesíteni, tehát ez se vág mellbe első pillanatban, nem kiáltasz fel, hogy "hú de nagyot szól", de azért elég nagyot is szól persze. Ha "csak" ennyi a kereted, akkor ez például szerintem például egészen jó választás a Vento mellé, de megérdemel a Vento ennél magasabb kategóriájú kiszolgálást is, tehát ha ilyen kategóriájú erősítőt-Cd játszót választasz, akkor hangdobozhangsúlyosan aránytalan lesz a rendszered - persze az az alapkérdés, hogy mennyit pénzt tudsz vagy akarsz a projektre költeni. Már írtam itt a fórumon néhányszor korábban, hogy "hifista pályafutásom" első mintegy húsz évében inkább a hangdobozhangsúlyos rendszer mellett voltam hajlamos letenni a voksomat, az utóbbi mintegy tíz-tizenöt évben azonban inkább átpártoltam a forráskészülék-központú rendszert támogatók szekértáborába. De rendszerelméletektől függetlenül: neked most van egy egészen magas minőségű hangdobozod, ha hozzáillő forrást és erősítőt akarsz elétenni, akkor mélyebben kell a zsebedbe nyúlnod, ha elég mély még a zsebed.

    (#40355) Auratech
    Azt a leírásod alapján csak sejtem, hogy az "eredeti soksávos anyagot tartalmazó vinyón" levő hangfelvételben "felbontásilag" mi volt benne, vagyis hogy a Péter által jobban kedvelt első kiadás volt-e lekonvertálva, vagy a második kiadásnál ti felkonvertálást (interpolációt) alkalmaztatok-e, de a második kiadásban megmutatkozó különbségről írottak jellege számomra nagyon hasonlít ahhoz, hogy a digitális zenét hallgatók egy jelentős része mennyire hümmögésre hajlamos, amikor CD és SACD formátumon/felbontásban hasonlítja össze ugyanazt a hangfelvételt. Számomra általában drasztikus a különbség, természetesen egyértelműen az SACD-felbontás javára, sokaknak azonban kicsi a különbség, illetve esetleg szivesebben választják a CD-felbontást, mert azt előnyösebb hangúnak hallják. A Péter reakcióit idéző példádat felhasználva: "Először lelkendezett, milyen pontos terű, finoman intim és inspiráló..." - kb. ez szokott számomra lenni az SACD szintű/felbontású felvétel, "...végül szárazabbnak, élettelennek ítélte..." - kb. ez szokott lenni "sokan mások" számára az SACD szintű/felbontású felvétel - szerintem elsősorban a jóval kiterjedtebb és "szűretlenebb" magastartománya miatt. Tehát sokszor érzem azt, hogy én "látom a fáktól az erdőt", mások pedig "nem látják a fáktól az erdőt", amikor az SACD-n fanyalognak az SACD szintű/felbontású felvétel és annak CD-re lekonvertált változata összehasonlításakor - vagy egyáltalán az SACD és a CD összehasonlításakor.
    Idézem Andorra nekem írt két mondatát: "A magasabb felbontásról nincsenek egyértelműen pozitív tapasztalataim." Nekem egyértelműen pozitívak a tapasztalataim, sőt létfontosságúnak tartom a legalább SACD szintű/felbontású formátumokat, úgy kell ez nekem, mint egy falat kenyér (ugyebár sokkal közelebb áll az analóg jelleghez), de emellett is persze egyetértek Andorra az előbbi után írott mondatával: "Ez sem hoz közel sem annyit, mint amennyi (a már elég jónak nevezhető) felvételek közötti különbségben hallható." Ugyebár magam is többször elsütöttem, hogy az egyes hangfelvételek hangminősége között készülékáron kifejezve sokszázezer forintos szintű különbségek vannak (főleg az utóbbi harminc-negyven évben, amióta boldog-boldogtalanból hangmérnök lehet, boldog-boldogtalan [digitális] eszközökkel készítenek hangfelvételeket, és divattá vált a minél több manipuláció bevitele a hangfelvételbe). Az az igazság, hogy jó hangfelvételt olcsó, alapfokú hangberendezésen is szívesen, jólesően lehet hallgatni, azonban rossz hangfelvételt a drága high-end hangberendezésen is csak kínnal-keservvel. A hifistákat életét leginkább két szakmai kaszt teszi elviselhetetlenné, az egyik a hanghordozó formátumokat kitalálók kasztja, a másik a hangmérnököké, - a harmadik pedig a stúdióberendezéseket gyártóké, a negyedik a...

    (#40356) Kriccs Én is azt erősíteném meg, hogy az a hangszedő a túlexponált fotón feltűnő formája alapján valami Ortofon FF alapú lehet. Mindezzel együtt tehát azt mondanám, hogy ha azt a gépet meg lehetne kapni a "legkisebb ajánlható ár" 5211 Ft környékén, akkor hanyatt-homlok rohanni kell és megvenni! (Tartalékba a Debut III vagy a TD290 mellé. :D ) A NAD 5120 a legolcsóbb zenehallgatásra alkalmas lemezjátszó szerepét töltötte be annak idején, tehát a hifi bellépő szintje volt, és sokat lehet javítani a hangján ingyenes vagy majdnem ingyenes modifikációkkal. Akiktől a degradálást olvasod, azok nem veszik figyelembe, hogy mennyire de mennyire drasztikusan olcsón megkapható lemezjátszó ez! Az olcsóság érvényes volt rá új áron is annak idején, újonnan is olcsóbb volt, mint a pánostoba, áruházi AKAI, AIWA, Sony, Technics, Pioneer... automata direct drive műanyag értelmetlenségek többsége.

    (#40359) andorra "Mivel az út elején tartasz, valósznűsíthető, hogy a mostanában megvásárolt készülékek, nem lesznek véglegesek, előbb utóbb, le fogod ezeket cserélni, vagy mindet, vagy egyes darabokat." Nono, óvatosan azzal az ideiglenességgel, azért itt 700ezer forintos hangdoboz szintjéhez képest próbálkozunk! :D

    [ Szerkesztve ]

  • andorra

    őstag

    válasz Festina86 #40431 üzenetére

    Rwmélhetőleg sikerülni fog. Csak annyit jegyeznék meg, hogy nagy különbség van azonos befektetéssel megépített rendszerek között, árkategóriától függetlenül. Sok múlik azon, hogy a tulajdonosa, milyen zenét, milyen hétköznapi, vagy audiofil hallással hallgat. Milyen tapasztalatokkal épít rendszert. Többmilliós értékű rendszerek is szólhatnak egy-egy audiofil számára relatív gyengén, annál jóval olcsóbbak pedig remekül. Ez már az az árkategória, ahol néhányan be tudnánk nevezni egy "versenybe" féláron is. Persze egy olyanba, ahol a zsürit nem nemzeti alapon állítanák össze. (Na persze, tudom, hogy ez lehetetlen.)

Új hozzászólás Aktív témák