- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- A lapkakészlet és az akku különbözteti meg a Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro-t
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Letiltás - hogy is van ez?
- Mobil flották
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Quetz
őstag
válasz
Hohocali #157130 üzenetére
Szerintem félreértetted, hogy mire kell a sípolás a mérés elején.
A pontos impulzus válasz méréshez szükséges tudnia a szoftvernek, hogy mikor van a zéró pillanat. Ezt a korai időkben hardware loopback-el oldották meg, a kimenetet vissza kellett kötni a hangkártya bemenetére. Amikor viszont elérhetővé váltak a kalibrált USB mérőmikrofonok, akkor ez már nem volt lehetséges többé. Ezért a fejlesztő berakta a füttyöt, amit az időzítéshez használ. Ezt a dokumentáció részletezi is:
Impulse Response Calculation
The timing reference selection controls whether REW uses a loopback on the soundcard as a timing reference, or an acoustic timing reference, or no reference. Using a timing reference allows REW to eliminate the variable propagation delays within the computer and soundcard so that separate measurements have the same absolute timing. If a loopback is selected the reference channel signal must be looped back from output to input on the soundcard and measurements will be relative to the loopback timing, usually this means measurements will have a time delay that corresponds to the time it takes sound to travel from the speaker being measured to the microphone. If an acoustic timing reference is used REW will generate a timing signal on the output that has been selected to act as the reference before it generates measurement sweeps on the channels being measured. The timing signal is a high frequency sweep to allow accurate timing, a subwoofer cannot be used as the reference channel. Measurements will have a time delay that corresponds to the difference in their distance from the microphone compared to the distance of the reference speaker - if the reference speaker is further away the delay would be negative...
-
Quetz
őstag
válasz
rudi77 #157119 üzenetére
Ha sikerült megnézned a linkelt videót, akkor Nyal pont erről magyaráz: A következő "iskolák" vannak
- Ne kezeljük a front szélső reflexiós pontokat, mert azok jók, szélesítik a teret
- Kezeljük a front szélső reflexiós pontokat, mert ezzel még precízebb hangzást kapunkAz első/hátsó falon viszont ajánlott a beavatkozás a fentiektől függetlenül.
A következő megint ízlés kérdése, mint ha csak kábeleznél, a panelek amiket használsz:
- Elnyelő - abszorber - panel. Egyszerű megcsinálni, nagy sűrűségű kőzetgyapotot kell keretbe foglalni.
- Szétszóró - diffuzor - panel. Ezt matematikai számításokkal modellezik, ilyen program pl. a QRDude: Quadratic Residue Diffuser calculator
- A fenti kettő egyben, amit az angolok abfuser-nek szoktak hívni. Ilyen például az RPG cég BAD paneljeÖsszességében elmondható. hogy az elnyelők pontosítják a hangzást, a diffuzorok pedig szélesítik a teret.
-
Quetz
őstag
válasz
rudi77 #157111 üzenetére
Az ilyen grafikonok belinkelése sajnos nem segít, mert nem lehet normálisan leolvasni őket.
Ha odaviszed az egeret a 0ms pontba, majd ctrl+jobb egérgomb lenyomása mellett mozgatod a kurzort, akkor távolságot fogsz látni. A 0ms és első tüske közti távolsághoz add hozzá a hangfal-mikrofon távolságát, majd egy ilyen hosszú valós vagy képzeletbeli fonalat köss a mikrofonra és a hangfalra. Feszítsd ki a fonalat, és ahol az határoló felületet ér, ott lesz reflexiód. Az alábbi kép is ezt magyarázza:Ezt a videót érdemes még megnézni:
Early reflections - what they are, how to measure them and what to do about them(#157114) Dorian: Ennek a fórumnak, mint haladó házimozis topiknak, pont az lenne a lényege, hogy segítsen ennek a tudásnak a megszerzésében.
-
Quetz
őstag
válasz
mettek #157101 üzenetére
A hangfal mint hang generátor ugyanúgy fog szólni, a viszont a füledig eljutó hang fog megváltozni.
Egyrészt mérheted a lecsengési időt, ha ezt leszorítod 0,3-0,4s környékére, akkor a hangok nem fognak zengeni a szobában.
Azután ellenőrizheted, hogy a problémás reflexiókat sikerült-e kezelned:
Előtte:
Utána:
Az eredmény pedig az, hogy sokkal inkább fogod hallani a hangfalaidat, mint a szobádat.
-
Quetz
őstag
Ha valaki nem akar mérésekkel vacakolni, akkor is van megoldás: Cedia Designer. Az ember csak beüti a kért paramétereket, és pár percen belül szines szagos dokumentációt kap a mozi szobájáról.
Az ára sem vészes, egy jobb fajta mélynyomó kábelből már meg is van
-
Quetz
őstag
válasz
Dorian #157070 üzenetére
Az akusztikai tervezés úgy néz ki, hogy CAD-ben megrajzolod a termet/szobát, beállítod az anyagokat, rétegrended, majd elindítod a szimulációt. És ezzel addig játszol, amíg jó nem lesz. Nos nyilvánvalóan 15-20k forintért ezt nem kapod meg. Amit ezzel szemben kapsz, az valószínűleg sok év tapasztalatán és ökölszabályokon alapuló "tervezés".
Ez szerintem nem probléma a mi hobbista szintünkön, de azt is megértem, aki azt várná. hogy a szolgáltató kijön egy furgonnyi panellel, és addig rakosgatja meg méri a hatásukat, amíg jó nem lesz. Mert visszaellenőrzés nélkül, lehet, hogy a 1.5s lecsengési időt sikerül lefaragni mondjuk 0.7s-re, de az még messze van az elvárt 0.4-től.Egy akusztikai szimulációs program a sok közül: Odeon
-
Quetz
őstag
Jön a hétvége, szombat estét mivel is lehetne jobban eltölteni, mint bulizás helyett az akusztikával foglalkozó videót nézni.
Home Theater Geeks 177: Acoustics 101
Aki válaszol: Anthony Grimani, több mint 28 éve az audio szakmában, Dolby és Lucasfilm THX tapasztalattal a háta mögött.
Aki pedig ihletet szeretne meríteni a panelezéshez, az itt találhat megoldásokat.
-
Quetz
őstag
válasz
powerup2 #157055 üzenetére
A porózus elnyelők ott működnek a leghatékonyabban, ahol a levegő molekuláknak sebesség maximuma van, a határoló felületek mellett viszont sebesség minimum és nyomás maximumuk van. Oda Helmholtz rezonátorokat ajánlanak, amit viszont mérés után lehet megtervezni, mert szűk frekvencia tartományra hangolva működnek.
-
Quetz
őstag
válasz
#98221312 #157037 üzenetére
Az elhelyezés is az akusztikai kezelés része, azért nem is említi külön az ember, és a következő hatásokat okozza:
- SBIR - SPEAKER BOUNDARY INTERFERENCE: A különböző reflektív felületekről visszaverődő hanghullámok kioltást okoznak. Ilyen felület a hangsugárzó mögötti fal, a padló, a mennyezet és az oldalfalak. Ez a képlet adott hozzá: "cancellation frequency = speed of sound / (2 * path length difference)".
- Room gain, ami pedig kiugrást okoz a basszus tartományban, amit találtam, hogy matlabbal lehet például számolni.Az akusztikai kezelés csak ezután jön, amikor már megvan a hangfalak helye és a hallgatói pozíció, mert az egész szobában nem akarsz jó hangot, csak ott, ahol ülni fogsz.
(#157040) Dorian : biztos vagyok benne, hogy a bemérőrendszerek a mély-problémák kezelésében gyengék, a többit úgy ahogy megoldják
A probléma ezzel, hogy EQ-t pont a mély hangok korrigálására tudod alkalmazni, mert ahogy növeled a frekvenciát, úgy lesz egyre inkább irányított nyaláb a hang (a sub tartomány pedig gömbsugárzóként működik). Ez azt okozza, hogy magas frekvenciákon már akkor is mást hallasz, ha kicsit oldalra döntöd a fejed. Ezt pedig nem lehet így normálisan EQ-zni. Nem véletlen, hogy például az Anthem ARC rendszere alapesetben csak 5kHz alatt avatkozik bele a hangzásba.
Más kérdés persze, hogy mennyire hatékonyak az automatikus korrekció algoritmusok...
-
Quetz
őstag
Az én preferenciám: Hangfalak, Akusztika, Elektronika, Kábelek és minden más.
Ha azt nézem, hogy 200-ért mondjuk letudnád cserélni a denon x3500-t egy x4500-ra, akkor azt mondanám, hogy hangminőségben nem fogsz nagyot ugrani, csak extra szolgáltatásokat kapsz. Ezzel szemben ha ezért a pénzért optimalizálod a szobád különböző akusztikai elemekkel, akkor jelentős javulást érhetsz el. (Egy mérés 15-20k, komplett tervezés mondjuk 100k-tól indul, DIY útra az Umik mikrofon 30-40k, ezek után pedig jönnek az elnyelő és diffúzor panelek árai)
-
Quetz
őstag
Sokat futó téma a kábelezés, sok az érv a tervezés meg műszaki paraméterek alapján vásárlás ellen... Ehhez tennék hozzá némi adalékot.
Egy 16nm-es szobába 7.2-es rendszerhez számoltam a szükséges kábelhosszakat, passzív mélynyomókat feltétetlezve: 120m jött ki, ráhagyással. Ez már az a kábel mennyiség, ahol nem fogjuk évente többször cserélni a kábelezést, hogy fejlesszünk a hangon, és hazai viszonylatban 1-2 ezer forintnál többet szintén nem fogunk költeni rá méterenként, mert azt is megérezzük. Ráadásul valószínű a 10m feletti kábelhossz, ami megkívánja a 4mm2-es kábel méretet, újabb döfés a pénztárcának. -
Quetz
őstag
válasz
mettek #156978 üzenetére
Akkor érdemes 4 ohmra állítani a Marantz-t ha szeretnéd növelni a hangfalaid korai elhalálozásának esélyét.
Az opció hasonló ahhoz, mint a csaló motorvezérlő szoftver, amivel a Volkswagen megbukott. Azért került be 4/6 ohm beállítási lehetőség számos AVR-be, hogy az Amerikai hatóságok tesztjein megkaphassák a megfelelt minősítést. A beállítás hatásai:
- Korlátozza a végfokok kimenő teljesítményét
- Ezzel csökkenti a melegedést => megfelelt plecsni a hatóságtól
- A visszafogott teljesítmény miatt alacsonyabb hangerőn kezd el torzítani az AVR
- A visszafogott teljesítmény miatt megnő az esélye, hogy négyszögjelet kapnak a hangfalaid és elégeted a magas sugárzókat.(Saját tapasztalatom, ha a hőleadáson akarsz javítani, akkor kapcsolj ki minden HDMI funkciót, mert az azokért felelős chip készlet jelentősen több hőt termel, mint a végfokok.)
-
Quetz
őstag
válasz
Hohocali #156963 üzenetére
Nem az "átverés" a lényeg, vagy azok megtanulása. Maga a tény, hogy ilyen illúziók léteznek, meg tudjuk őket tapasztalni, azt bizonyítja, hogy az ember az érzékelés során becsapja saját magát, olyat látunk és hallunk, ami a valóságban nem, vagy nem úgy létezik. Ezt a hiányosságunkat és a saját magunk tökéletességeben való hitet aztán jócskán kihasználják a marketingesek...
Abban abszolút igazad van, hogy "De elég lehet egy kis odafigyelés és gondolkodás, és már nem is működik." Nem véletlen, hogy a hangsugárzókra és az akusztikára koncentrálok a fejlesztés során. Ezek olyan tényezők amik valódi minőség javulást eredményeznek, amit hallgatózással és méréssekkel is könnyen lehet igazolni.
-
Quetz
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #156948 üzenetére
Az elszánt hifista olyas valaki, aki minden illúziót elfogad/elismer, kivétel a hanggal kapcsolatosakat, mert 120%-ig megbízik a saját hallásában. No meg perszer sokkal egyszerűbb optikai csalódásokat bemutatni, mint hangzásbelieket.
Pl: minden gömb ugyanolyan színű:
De aztán Led Zeppelin a sátánról énekel
https://www.youtube.com/watch?v=hYEe2SoVywYÉs ezek még csak példák, hogy verhető át az érzékelésünk. A tökéletlen emlékezetünk, amibe a érzékszervi illúziók kerülnek tárolásra, már csak hab a tortán.
-
Quetz
őstag
válasz
WaterWave #156901 üzenetére
A félhivatalos D+M válasz:
Q
hy is the x4500 $100 more than the Marantz 6013?
Aecause the SR6013 is the sister model to the X3500H while the SR7013 is the sister model to the X4500H. Marantz tend to be a little more expensive then their comparable Denon sister models.
Némi insider info:
Today Marantz and Denon use common engineering, software and key components for all price ranges of AVRs.. The higher end products are built in Japan, the mid to lower are built in Vietnam by a subcontractor.
Over the last several years both brands have hit hard times.. Resulting in significant financial losses, there are multiple reasons for the weak financial performance but the majority of trouble started about 6 years ago when Denon attempted to build market share by expanding distribution. For many years Denon enjoyed an incredible market position for high-end, quality AVRs, they had many technical 1sts. But as their distribution expanded Denon was originally positioned as a step-to profit brand for the AV specialists, unfortunately this expansion caused troubles for the AV specialists as the more aggressive price points driven by the expanded internet sellers destroyed the brand/profit positioning held by the AV specialist. Next the AV specialists largely dropped Denon as a brand, putting significant financial burden on Denon, resulting in having Denon only capable of selling the lower margin price/profit AVRs through the internet sellers. And as the AVRs got more complex, the internet sellers had little technical support offering only price.Over the last few years Denon has worked hard to add discipline/control to their distribution channels and have had reasonable sucess with their CI series and by adding HEOS though they are paying a hefty royalty to Sonos.. But with the shrinking of the AV specialist channels this left little room for Marantz sales, so D&M decided Marantz needed to move their products higher up the market more toward the independents..
Fast forward to now..
Early last year, Bain Capital sold D&M to Boston-based Charlesbank Capital Partners. CCP is the owner of DEI Holdings, a division of which is Sound United LLC, parent company of Polk Audio, Definitive Technology, and Polk BOOM. Also DEI Holdings is in car security systems with brands like Direct & Viper. Though still early, D&M under the direction of Sound United has assembled & hired some talented, strategic capable product and marketing personnel, with many from Harman International. @ CEDIA 2018 they had a great, crowded booth with multiple new innovative products and appear to be back on track.. I hope they do well, the market needs them.. -
Quetz
őstag
válasz
mettek #156871 üzenetére
Budapesten az Arena plázában és az Alleeban van atmos kiépítésü terem. Nézz meg egy atmost filmet ott, és utána döntsd el, szükséged van-e rá.
Én speciel nem hallom az atmos effekteket, pedig több dedikált szobában is demoztunk ilyet, mások pedik esküsznek rá...A dolby/dts upmixer algoritmusok pedig intenzívebben hajtják a felső hangsugárzókat, mint a nativ atmos/dts-x hangsáv. A legroszabb esetben tehát elbukod a négy hangsugárzó plusz kábelezés árát.
-
Quetz
őstag
válasz
Gaben360 #156742 üzenetére
Én egy hasonlót használok: Philips P54250. Ezek az eszközök folyamatosan degradálódnak miközben megfogják a feszültség tüskéket, ezért olyat vegyél ami rendelkezik valamiféle visszajelzéssel. Nincs nagyobb probléma, amikor azt hiszed, hogy még védve vagy, miközben pedig...
-
Quetz
őstag
válasz
windlord #156629 üzenetére
Ha ezt a videót nézem, én sem vagyok biztos a csúcsokban
-
Quetz
őstag
Különálló épületeknél optikai kábelt használtunk, mert az elektromosan elcsatolta egymástól a hálózati eszközöket, így nem volt probléma abból, ha a két épület különböző földpotenciálon volt. A helyzet szerintem ugyanaz optikai HDMI esetén.
A problémát ebben az esetben a minimális hajlítási sugár okozhatja, amit ha nem tartunk be, akkor rossz lesz az átvitel. -
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
Most második igen fontos akusztikai probléma, a visszaverődések megoldásához linkelnék egy képet. Rengeteg helyen írják, üljünk a hallgatói pozícióba, és kérjünk meg valakit, hogy mászkáljon a falak mellett egy tükörrel, hogy megállapíthassuk, hova kellene széles sávú elnyelőt rakni. Azt persze már nem említik, hogy nem árt, ha a barátunkat Peter Parkernek hívják, mert a mennyezetet is illene kezelni.
Sokkal egyszerűbb egy méretarányos rajzon kiszerkeszteni:Nem kell mást tenni, mint megrajzolni a szobát, egy körrel jelölni az visszaverődés mentes zónát (RFZ - reflection free zone), tükrözni a hangfalakat a szoba falára és végül összekötni a tükörképet az RFZ széleivel. Ahol az összekötő vonalak metszik a szoba falait, oda kell rakni a paneleket.
Ami nehezíti a szerkesztést, hogy a frontoldalon van 3 hangfal, és általában házimozira 3 ülő pozícióval is számolhatunk.
-
Quetz
őstag
válasz
Vikthor #156448 üzenetére
Elnézést, mert rosszul idézek valakit, a lényeg ez: Minden kocka/téglalap alakú szoba "alkalmatlan" az állóhullámok kialakulása szempontjából, viszont legalább könnyen modellezhető és ezáltal kezelhető.
Az, hogy nappali, az nagyobb probléma, mint hogy 6x5-ös. Dedikált szobában eltudnál helyezni előtétfalakat, dobogót, ami mind akusztikai elemként funkcionálhat. Nappaliban ez más sokkal nagyobb kihívás, általában a racionális én masszív megvesztegetését igényli.
-
Quetz
őstag
válasz
ztsoft #156229 üzenetére
Mit tekintesz magas hőmérsékletnek?
A VGA kártyák pl folyamatosan 100-250W teljesítményfelvétel mellett üzemelnek játék közben, és gond nélkül bírják ezt a terhelést.
A Denon AVR-ek ventilátorai 70C-on kapcsolnak be, én eddig a ház tetején maximum 42C-t tudtam mérni. Sosem volt 8ohm-os hangfalam, mindíg 6 vagy 4 ohm-t hajtottam vele.Amúgy nem értem az értetlenkedést. Az AVR-eknek meg kell felelniük adott szabályoknak, vagy nem értékesíthetőek. Ezért a gyártó inkább beépíti a butítás lehetőségét a termékbe, beírja a kezelési kézikönyvbe, hogy macskát ne száríts benne és részéről elintézett a dolog. Ebbe bármi minőségi indíttatást belelátni dőreség, az opció egyedül az eladhatóságot szolgálja.
Ha valaki esetleg nem jutott volna el a linkelt audioholics cikk végére, akkor erre a bekezdésre gondoltam:
When consumer A/V gear gets certified by either UL or CSA, it is done so in accordance with the U.S. or Canadian national standard for safety, UL 60065 or CAN/CSA C22.2 No. 60065, respectively. These Standards are harmonized with the International Standard for Safety, IEC 60065. -
Quetz
őstag
válasz
Vicarious1 #156216 üzenetére
A régebbi AVR-ek esetén esetlegesen megveheted az Audyssey PRO liszenszt, de szerintem nem éri meg, mert egyrészt nagyon drága, másrészt kell még a kalibrációs kit, amivel tudsz mérni és konfigurálni.
-
Quetz
őstag
válasz
arcitec #156201 üzenetére
Ezt mint marketing kell értelmezni. Minden végfoknak van egy maximális terhelhetősége. Ha a 8ohm/125w-t konstans feszültség mellett átszámítod 6ohm-ra, akkor 166.6667 wattot kapsz.
Ha bekapcsolod a 4ohm üzemmódod, akkor a 166.667 watt limitálva lesz mondjuk 65W-ra (a pontos értéket ki lehet mérni) vagy annak megfelelő feszültség szintre, sajnos limiter működési mechanizmusát nem ismerem. Ha a kívánt hangerő eléréséhez ezek után 70W-ra lenne szükség, akkor a limiter miatt a végfok belefut a plafonba és clippelni kezd.(#156186) Dagidög: nem frekvenciára adják meg, hanem ez egy teoretikus számítás, visszaverődés nélküli térben értelmezve. Részletesebben itt írnak róla: How Much Amplifier Power Do I Need?
Nem tudom, hogy ez megválaszolja-e a kérdésedet:
Movies are mixed in rooms calibrated for film reference. To achieve the same reference level in a home theater system each speaker level must be adjusted so that –30 dBFS band-limited (500 Hz – 2000 Hz) pink noise produces 75 dB sound pressure level at the listening position. A home theater system automatically calibrated by Audyssey MultEQ will play at reference level when the master volume control is set to the 0 dB position. At that level you can hear the mix at the same level the mixers heard it. -
Quetz
őstag
válasz
arcitec #156196 üzenetére
Tessék, ez hiteles újságcikk: Setting the A/V Receiver Impedance Selector Switch
TLDR: ha bekapcsolod a 4/6ohm módot, akkor akár harmadára is visszaeshet a maximális kimenő teljesítmény, a magas sugárzód gyakrabban fog négyszögjelet kapni, és megnő az esélye, hogy elfüstöl. A kapott hang pedig négyszögjel esetén torzítani fog.
-
Quetz
őstag
válasz
arcitec #156191 üzenetére
Mindenesetre szerintem és a tudomány szerint is, nagy eltérés nem ajánlott és nem is az az ideális.
A tudomány állása az, hogy hagyd 8ohm állásban, ellenkező esetben sokkal könnyebben széthajthatod a hangfalaidat.
(#156179) Josh: a melegedést valószínűleg a HDMI panel okozza, én amikor kikapcsoltam minden extra funkcióját, akkor érezhetően kevésbé volt meleg. A Crown végfokom, amiben nincs ilyen úri huncutság, még csak langyos sem lesz pedig leszokott adni pár száz wattot.
-
Quetz
őstag
válasz
Joshi #156181 üzenetére
A midrange compensation az ami a puklit berakja 2khz körül:
Midrange compensation is an intentional dip in the 2 kHz region where the vast majority of tweeter-to-midrange crossovers are. In that region the tweeter is at the low end of its range and the midrange at the high end of its range and the directivity of the speaker goes through major changes. We found that if that region is equalized to flat, the change in direct to reflected ratio that happens because of the directivity variations causes voices to sound harsh (among other things). So, we have this implemented in the Audyssey target curve. With MultEQ Pro you can choose to turn it off, but we don't recommend it. This notion was observed 40 years ago by BBC speaker designers in their studio monitors. They designed their speakers with this "BBC dip" intentionally in the speaker response.
-
Quetz
őstag
AVR-el külső erősítés nélkül szerintem nem lehet 105dB hangnyomást elérni az átlagos hifi hangfalakkal. 105dB eléréséhez 358 watt teljesítményre lenne szükség 3m távolságra, 89dB/W/m érzékenység esetén. Ezért én nem mennék -10 hangerő fölé, hacsak nem teljesül valami az alábbiakból:
- 98dB/W/m érzékenységű hangfalat hajt meg
- 500W-os végfokok van bekötve az AVR mögé
- nem ülök messzebb mint másfél méter a hangfaltól -
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
Az AVSforumon fut a Bass EQ, rövidebben beq project, amit azért indítottak, hogy a filmekben a stúdió által kiszűrt basszus tartalmat visszaállítsák. Tipikus példája ennek az Atomic Blonde, aminek a hangsávját referencia értékűnek tartják, kivéve a basszust. Nos, így néz ki beq előtt és után:
A beq-hoz szükséges egy DSP eszköz a mélynyomók és a processzor közé, valamint a beqdesigner nevű program. A filmekhez tartozó visszaállító filtereket github repoban töltik fel, nem (csak) nekünk kell elkészíteni azokat. A legegyszerűbb dolgunk akkor van, ha minidsp 2x4HD-t használunk, mert a designer képes a github repoból letölteni a filtereket és hozzáadni a meglévő konfigurációnkhoz.
Ezen felül a designer arra is alkalmas, hogy ha valaki kíváncsi a film hangsávjának a frekvencia görbéjére, akkor megtudja nézni azt.
Összeszedtem a linkekekt amik érdekesek lehetnek:- AVSforum BEQ project
- Minidsp 2x4HD
- Mindisp WI-DG wifi dongle
- BEQdesigner dokumentáció -
Quetz
őstag
válasz
Hohocali #155136 üzenetére
A szóban forgó nagykövet DodgeTheViper néven ír az AVforums oldalain, jelenleg így néz ki a szobája:
A SUB 3-kat lecserélte PSA S1801-ekre.
Aki átfutja ott a "Arendal Sound 1723 & 1723 S Series Speakers" topicot, láthatja, hogy különböző beállításokat próbált végig, amikor a mélynyomók tetején volt a Monitor, akkor azt hiszem nem volt még meg a monitorhoz gyártott állványa.
A Sub2 és Sub3 kivitelezésének egyik tulajdonsága, hogy tényleg nem rezonálnak. Illetve körülbelül csak annyira, minta egy ugyanekkora méretű és súlyú dobozt raknának a helyére, és egy mélynyomóval közben lökéshullámokat gerjesztenénk. Vibroszenzorral meglehetne mérni, én csak egy 200 forintos érmét állítottam élére a tetején majd végignéztem a godzillát. Nem dölt el, bár nem tudom kizárni, hogy ne mászott volna arrébb.
Hogy jók-e a hangfalak? Szerintem nagyon jók. Egyetlen hátrányuk az átlagos érzékenység. A referencia hangerőszint elérése lehetetlen feladat egy AVR-el, ahhoz már izmos végfok dukál. Olyan aminek a 300W meg se kottyan (a jelenlegi csúcs 458W a crown XLS-el, sztereó módban.)
-
Quetz
őstag
válasz
#09634560 #155111 üzenetére
Az Arendal internet direct cég, közvetlenül értékesítenek. Árakat itt találhatsz: https://www.arendalsound.eu/collections/1723-series
Az árban benne van a kiszállítás költsége, gyakorlatilag volt már magyar rendelésem, ami lassabban jött meg, mint tőlük a monitorok. 60 napig kipróbálhatod a terméket és visszaküldheted, ha nem tetszik amit hallasz. Ezt is ők intézik, neked a visszaküldött árú 10%-t kell kifizetned, minimum 29EUR-t, maximum 149EUR-t. Ez elég barátságos, berendelhetsz 200kg hangfalat, és maximum 50k HUF-t kockáztatsz.Van egy kezdeményezésük, az Arendal nagykövetek akik hozzánk hasonló házimozi rajongók, de be lehet jelentkezni hozzájuk hallgatózni. Sajnos a legküzelebbi is Németországban van. Viszont érdemes végignézni őket, lehet tippeket kapni, hogyan lehet ütős házimozit felépíteni.
-
Quetz
őstag
válasz
Goblin12 #155106 üzenetére
Ha még nincs meg a Quadral, akkor elgondolkoznék 3 x Arendal Monitor 1723-n.
Az Amerikai forgalmazó szerint a Denon jobb választás, mert ahogy írja:
The X4400H is a higher level model comparable to the SR7012 while the SR6012 (w/exception of the extra 2CH) is more comparable to the X3400H. -
Quetz
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #155026 üzenetére
Úgy rémlik azt olvastam, hogy egy csatlakozóból - elosztón keresztül - táplálva az eszközöket, elkerülhető a földhurokra jellemző hummm. Ez egészen addig működött is, amíg be nem kötöttem a projektort. Utáne kénytelen voltam földhurok leválasztót is beszerezni.
-
Quetz
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #155009 üzenetére
Én elosztóval oldanám meg, abból mindig lehet pont akkorát használni, hogy mindent be tudok dugni. A falba meg vagy alul vagy felülméretezed a konnektorok számát.
Amit esetleg érdemes megtenned, hogy ha több fázis is fut a házban, akkor mindegyikkel beálsz egymás mellé,így lesz később játéktered, mondjuk amikor a 4000W-os JTR-ek már lekapcsolják a világítást -
Quetz
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #154993 üzenetére
Megvallom, féltem, hogy a Panasonic plazma után nem lesz jó... de jó
Mondhatni k**** jó
Aki egyszer az írta nekem, hogy 2 millióig bezárólag nincs jobb ennél, igaza volt. Ráadásul jelenleg csak egy felhúzható funscreen vászonra vetítek, aminek a széle befele pöndörödik, a falak pedig vanília színűek. Kipróbáltam, milyen lenne 3m széles 16:9 kép, hát Imax érzés a szobában
. Mivel most jött ki a 9400, gondolom majd lesz 9300 a használt piacon, csak ajánlani tudom. Ráadásul annyira halk, hogy csak akkor hallani, ha néma csend van a filmben.
-
-
Quetz
őstag
válasz
balage25 #154509 üzenetére
Az Arendal garancia feltételeit nehéz felülmúlni. A Sub2 membránfelülete kétszerese az SVS SB-4000-nek, tehát kisebb mechanikai kitéréssel mozgat meg ugyanakkora levegő mennyiséget. Árban pedig 100K-val az SVS alatt található. Az SVS előnye, hogy 20Hz és alatt a nagyobb hangnyomás és a mobil app kényelmi funkció. Az utóbbinak semmi köze a hangminőséghez, az én szememben tehát értéktelen. A Sub3 erre még rátesz egy lapáttal, nagyobb és optimálisabb dobozban, választható refexes vagy zárt üzemmóddal használható, egy SB4000 áráért.
A Martin Logan az SB16-al mérhető össze, 40Hz alatt a SB16 vezet pár dB-vel, midbass tekintetében kiegyenlített a verseny. Viszont az ML az Anthem ARV szobakorrekcióval érkezik, amit egyértelműen jobbnak értékelek az SVS parametrikus megoldásánál.
A Paradigm a mérések alapján az SVS PB-16 ligájában focizik, csak olcsóbb és szintén Anthem ARC-t használ.
Az Elac 2070-ese a fentiekhez képest sehol sincs a 25cm-es membránokkal, meg a 600W-os végfokkal (ide kivánkozik, hogy az Arendal végfoka csak 500W-os, viszont kettőt is használ belőle). A garanciáról annyit találtam, hogy 1 év az elektronikára, 3 év minden másra.
Tesztek:
- Martin Logan 1600x
- Paradigm Defiance x15
- SVS PB-4000
- SVS SB-16
- SVS PB-16
- Arendal Sub2 méréssel
- Arendal Sub2 VS SB-4000 - google translate -
Quetz
őstag
A következőket is érdemes felvenni a listádra:
- Arendal Sub2 - 1599 euro (ez szól jelenleg nálam 30nm-en)
- Arendal Sub3 - 1899 euro
- Paradigm Defiance X15 ~2100 euro
- Martin Logan DYNAMO 1600x ~2100 euroAz Arendalokra 60 napos buy&try lehetőség van, a visszaküldés összege 149 euro. 5 év garancia az elekromos részekre, 10 év minden másra.
A Paradigm és Martin Logan mélynyomók Anthem ARC szobakorrekcióval érkeznek.Fentiek több szempontból is jobbak, mint az SVS vagy Elac hasonló áru versenyzői.
-
Quetz
őstag
válasz
Ear001 #154446 üzenetére
Szimpla SPL mérőre gondoltam. Olvasmányaimból (mivel nincs XLR kimenetű eszközöm) az jutott eszembe, hogy az XLR kábel végén 6dB-vel magasabb szintű jel jelenik meg, illetve a hangosabb zenét az ember jobbnak hallja. Ergo az XLR kábel "jobban szól". Ezért szokták összehasonlító tesztelésnél a jelszintet normalizálni.
Ettől függetlenül persze okozhat eltérést még sok általad említett tényező, de én úgy gondolom, a tesztelőnek törekednie kell a lehető legtöbb zavaró mellékhatás kizárására. Nem véletlen, hogy amikor szoftver tesztelek, mindig csak egy beállításon változtatok, különben kapnék értelmes eredményt. -
Quetz
őstag
válasz
attiss66 #154418 üzenetére
ha ez tényleg így van, nahát, de bosszantó, hogy erre a Qv2-re meg nem vonatkozik.
http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/16252:
Elállási jog: 14 naptári nap
Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót indokolás nélküli elállási (illetve bizonyos esetekben felmondási) jog illeti meg.A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát
termék adásvételére irányuló szerződés esetében a termék átvételének napjától, szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés esetén a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy naptári napon belül gyakorolhatja. A rendelet kimondja továbbá, hogy az elállási jogot a szerződés megkötése és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja a fogyasztó. Ha a vállalkozás az elállási, illetve felmondási joggal kapcsolatos tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, az elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.
Tehát a kereskedő megtévesztő nyilatkozatot tesz, jobbik esetben nincs tisztában a rá vonatkozó törvényrendelettel. Mert az elállás joga nem lehetőség, hanem a kereskedőkre, szolgáltatókra kötelezően vonatkozó törvényi előírás. A fenti linken pontosan leírják, milyen esetben nem állhatsz el a vásárlástól, pl fogkrémet vettél és nem tetszett az íze, akkor nem küldheted vissza....
-
-
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
válasz
mettek #154160 üzenetére
Tudod, hogy van ez, ha nem adnak 4-5 csillagot, akkor nem rakhatják ki a cikket. Vagy ha kirakják, utána az importőr fogja fekete listára tenni az újságot. Persze majd megjön a magyarázat, hogy miért nincs igazam, de ettől meg ne legyen kétsége senkinek, ma már fogyasztói társadalomban élünk, az eladásnak növekednie kell.
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci #154149 üzenetére
Ez csak azt jelenti, hogy olyan mélynyomók voltak eddig nálad, amit nem infrasub tartományra terveztek. Ez ugyanaz, mint hogy a front sugárok 9X százalékát 40-50Hz-ig tervezik leengedni. Valószínüleg, ha megfelelően tervezett és megépített mélyládát hallgatnál, megváltozna a véleményed. Csak sajnos ez nálunk nem fog menni, mert nincs olyan kereskedő, aki ilyet árulna.
-
Quetz
őstag
Egyet értek azzal amit írsz, de annyit hozzátennék, hogy azért amerikai szokás, mert Európában nincsenek meg ezek a manufakturális gyártók, akik ilyen extrém mélynyomókat építenének. Itt van pl. a Rythmik 18"-as mélyládája, ami 12Hz-ig köröket ver a saját zárt modelljére, ára pedig egy SVS 3000-es sorozatával konkurál.
A tesztelő mindkét ládát tesztelte mérésekkel és szubjektív meghallgatással is, az összegzés pedig így szólt:
One subjective take away was that if both the F18 and FV18 are kept well within their capabilities and the response shapes are configured to be similar, they perform and sound remarkably alike, except that the FV18 has more dynamic reserves available if called upon during demanding passages. The advantages for the smaller sealed F18 are the more compact size, weight, slightly lower cost and the complete lack of vent noise under any situation. Both subs perform admirably and represent their respective type of design well. Which one to pick would come down to individual preferences and situation.Szerintem nincs az a házimozi rajongó, aki ne rohanna venni egy ilyet, ha lehetősége lenne rá.
-
Quetz
őstag
válasz
Dave567 #153929 üzenetére
Akkor ez már felesleges is
Esetleg próbáld meg megnézni a mediainfo nevü programmal.
DTS esetén ilyesmit kell látnod:
Audio
ID : 2
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Mode : 16
Format settings, Endianness : Big
Codec ID : A_DTS
Duration : 1h 52mn
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 1 509 KbpsDTS-HD esetén pedig ezt:
Audio
ID : 2
Format : DTS XLL
Format/Info : Digital Theater Systems
Commercial name : DTS-HD Master Audio
Codec ID : A_DTS
Duration : 1 h 46 min
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 3 138 kb/s -
-
Quetz
őstag
válasz
#97950976 #153668 üzenetére
Ha segít a márka:
XLR: the sssnake SK233-1,5 XLR Patch - 5euro/db
QED C-79: 1000 Huf/m.Ha méretre vágatod, akkor szerelik is csatlakozóval neked. De rengeteg banándugó van, amit csak csavaroznod kell. Ha viszont mindenképp valami exkluzívat keresel, akkor ott a Qed Airloc banán dugó, amit a méretre vágott kábelre speciális szerszámmal sajtolnak rá.
-
Quetz
őstag
válasz
mettek #153703 üzenetére
Szerintem itt találod a legtöbb információt: Avforums - Discussions about subwoofers for home cinemas . Sajnos nem találtam XTZ Sub owners topicot, csak PSA-t meg Arendalt, ezért kénytelen leszel a téged érdeklő modellre keresni.
A Data Bass közölt méréseket a 3x12-ről, érdemes megnézni és összehasonlítani más rendszerekkel.
-
Quetz
őstag
válasz
#97950976 #153661 üzenetére
5.1-hez hasra ütés alapján kell 40-50m kábel, vagy több. Erre oszd be a pénzed. Ráadásul a surroundok vannak általában messzebb, azoknak kell a nagyobb keresztmetszetű kábel a jelveszteség minimalizálása miatt(sokan követik el a hibát, hogy pont ezeken spórolnak).
A saját példa pedig, hogy 1000ft/m-el kábelezek.
-
Quetz
őstag
válasz
mettek #153627 üzenetére
Érdemes lehet elolvasni ezt a topicot: understanding and optimizing tactile feedback
A konklúzió, ameddig én jutottam, hogy a fizikai érzet nem csak az SPL függvénye, ha már az SPL elért egy adott szintet. A reflexes mélynyomóknak pedig van egy frekvencia tartománya, ahol akár több mint +10dB hangnyomást is produkálnak a zártakhoz képest.Ez lehet oka, hogy jobban rezgésbe hozta a kanapét. De mint írtam, még nem rágtam át magam az egész topicon.
(#153628) kpykpy: Az SB-2000 egy 500W/1100W végfokkal rendelkezik. Az kb 6dB különbség a folyamatos hangnyomás szintben, illetve gondolom a membrán méret is nagyobb mint a Yamahánál. Nem csodálom, hogy jobb eredményt produkált.
-
Quetz
őstag
válasz
Dißnäëß #153609 üzenetére
Próbáld ki az Amroc kalkulátort. A szoba méretek megfelelőek, ha:
- Az X a Bolt diagram belsejében van.
- A Bonello diagram oszlopai folytonosan nőnek (egyenlő magasság nem probléma)A szoba méretezésénél azt azért gondold meg, hogy 16-18nm-en nem túlzás 2x1000W mélynyomót berakni, 15"-18" membrán méret mellett. 40nm-en szerintem 2x18" bassreflex megoldásra lesz szükséged, vagy 2 dupla membrános zárt mélynyomóra.
-
Quetz
őstag
válasz
Dißnäëß #153595 üzenetére
Érdemes lehet alapozásnak elolvasni a következő könyveket:
- "Master Handbook of Acoustics" - 622 oldal
- "Sound Reproduction: The Acoustics and Psychoacoustics of Loudspeakers and Rooms" - 568 oldalSajnos magyar fordításról nem tudok, valószínűleg csak angolul elérhetőek.
-
Quetz
őstag
válasz
rudi77 #153517 üzenetére
Már rég volt, hogy a Dirac PC-s verzióját teszteltem, ezért kénytelen vagyok a Youtube-ra hagyatkozni a memóriám helyett. Ott lefutnak a sweepek, majd a kalkuláció, végül megjelenik az Avg. Spectrum(after). Ez pedig azt jelenti, hogy nem volt ellenőrző mérés, tehát a kalkulált grafikont látod.
De ettől függetlenül, a Dirac egy nagyon jó megoldás, nem véletlen, hogy egyre több high end eszközben is helyet kap.
-
Quetz
őstag
válasz
AMDFan #153498 üzenetére
Audyssey XT32-t használom, de a mobil app nem az igazi. Ha PC-n Android emulátorral használom, akkor már jobb, de nen értem, miért nem csinálnak hozzá PC-s szoftvert. Gyakorlatilag az Audyssey pro verzióját kellene csak letölthetővé tenniük. Így viszont az ARC és a Dirac lehagyja az Audyssey-t.
-
Quetz
őstag
válasz
python1 #153496 üzenetére
Mindkettőtöknek igaza van
Az Arendalok kívánják a végfokot azon a hangerő szinten, ahol én szoktam mozizni. Ha viszont megálnék -10-nél, akkor a NAD magában elvinné a hátán az egész rendszert.
Egy ideje nézegettem már, hogyan lehetne megoldani, hogy Dirac korrigálja a hangot a moziban. Erre jelenleg két megfizethető megoldást látok, a minidsp DDRC-88A-t, illetve a NAD T758-t. A minidsp becsapós, mert ugyan "csak 1000 USD", viszont kell még hozzá egy AVR/Processzor/analóg kimenetes HTPC. A NAD meg egyben megoldás mindenre, ráadásul az én olvasatomban az Atmos sugárzókat is korrigálja.Ha azt nézem, hogy Denon 4500h vagy a NAD 50k felárért, akkor nem kérdéses, hogy most mit választanék. Viszont nemrég belevágtam a DIY subwoofer témakörbe, ami el is döntötte a kérdést számomra.
-
Quetz
őstag
válasz
allein #153490 üzenetére
Igen, most látom, hogy a feletted levő üzenetre válaszoltam. Mindenesetre a NAD annyira jó vételnek tűnik, hogy elkezdtem töprengeni, hogy lehetne itthon tálalni a cserét
Az oka pedig ez az összehasonlító mérés ARC, Audyssey és Dirac között.
-
Quetz
őstag
válasz
univerzita #153484 üzenetére
Szerintem ezt vedd meg: NAD T 758 V3
Dolby Atmos + Dirac szobakorrekció és pont azon az áron, amit kitűztél. -
Quetz
őstag
válasz
kpykpy #153345 üzenetére
Egyben megrendeled, 60 napig hallgathatod, ha nem tetszik, akkor visszaküldöd. Most ha jól tudom emeltek az áron, már 150 euró körül van a visszaküldés költsége. A szállítást, visszaküldést elvileg a cég intézi.
A magas érzékenységű hangfalakról külön topic van az AVS fórumon: List of Reference Level, High Sensitivity & SPL Speakers. Az első postban találod a goggle sheetet, amin tudsz keresni is. Sajnos nem minden modell szerezhető be egyszerűen itthon.
-
Quetz
őstag
válasz
Gabesz26 #153346 üzenetére
A Crown XLS class D erősítő, magas hatásfokkal. Nyilvánvalóan van veszteség, meg nem is pontos a watt mérő, de amire rá akartam mutatni, hogy a számított érték és a mért teljesítmény felvétel korrelál egymáshoz. (vegyük figyelembe, hogy itt teljesítmény nem megy HDMI panelre, dsp-re és egyébb úri huncuttságokra, csak erősítésre) Az Arendaloknak 358W kellene matematikai modell alapján a 105dB eléréshez 3m távolságban. Szerintem a mért érték nagyságrendileg stimmel.
A biztos mérés persze az lenne, hogy a végfok kimenő maximális feszültségét kéne mérni, de ehhez nincsenek eszközeim, marad a teljesítmény mérő. -
Quetz
őstag
válasz
python1 #153337 üzenetére
A Crown egy watt mérőbe van bedugva itthon, jelenleg a rekord teljesítményfelvétel 452W. Szerintem a valós érték ennél magasabb volt, csak ezt tudta elkapnia mérő. Nem értek tehát egyet Bbécivel, hogy elég a 100W csatornánként.
Ehhez képest egy AVR ezt tudja:
Denon AVR-X3400H A/V Receiver Review Test BenchTwo channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 123.0 watts
1% distortion at 147.6 wattsFive channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 97.6 watts
1% distortion at 106.1 wattsSeven channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 72.7 watts
1% distortion at 80.8 wattsCsak hogy ugyanarról beszélünk közben: torzítás és dinamika szavak alatt a THD+N, illet slew rate-t érted?
-
Quetz
őstag
válasz
kpykpy #153326 üzenetére
Denon x4300 + Crown XLS1502 hajt nálam Arendal nagy monitorokat, amiknek 89dB/2.83v/1m az érzékenysége. Több fórumon is olvastam, hogy a sztereó végfok előnye, ha tönkre megy, akkor csak két csatornát vesztesz. Ha egy 5/7 csatornás végfok nem szólal meg, akkor a teljes mozit bukod.
A végfokolás legnagyobb előnye számomra, hogy megfelelő kakaóval tudom ellátni a hangfalakat. Ebbből következően szerintem nem érdemes 100-200W körüli teljesítményért végfokot venni. Ha 140W-t tud az AVR, és 200-t a végfok, akkor kb 1.5dB hangnyomást nyersz. -
Quetz
őstag
válasz
#97950976 #153290 üzenetére
A házimozi hang része áll: dekóderből, jel erősítőből és hangfalból. A monoblokk egy egycsatornás jel erősítő. Ha pénztárcád engedi, miért ne használhatnál ilyet. Ár/teljesítmény szempontjából messze nem optimális választás, de technikai akadálya nincsen a dolognak.
-
Quetz
őstag
válasz
kpykpy #153176 üzenetére
Hogy meddig lehet feltekerni a hangerőt? Hát attól függ.
Egyrészt attól, hogy mit bír a hangfalad, másrészt mit bír az erősítő fokozatod. Általánosságban azt lehet mondani, hogy a gyenge végfokozat hamarabb kinyírja a magas sugárzókat, mintha több ezer wattos erősítőn hallgatnád "véletlenül" túl hangosan.
Konkrétabb válaszért használd a Crown kalkulátorát. 0-ás hangerő esetén ezt kell beadnod, a THX ajánlás alapján:
Desired level at listener distance = 85
Amplifier headroom = 20Ha -20 a megkívánt hangerő, akkor 65-t írj a 85 helyett. Nekem -20-ra 4W teljesítmény adott meg, -10-re 36W-t, 0-ra pedig 358W-t. Látható egyrészt, hogy 10dB-vel emelve a hangerőt, 10x-re nő szükséges teljesítmény. Másrészt az is, hogy -10-ig szinte minden AVR elbír egy átlagos HIFI hangfallal.
A zúgás a magas sugárzókból normális, ha az fél-egy méter távolságig hallható. Ez az erősítő saját zaja. Valószínűnek tartom, hogy van az az árkategória, aminél nem hallasz ilyet. Például Hypex végfokok esetén elképesztően alacsony zajszintet mértek, de ilyet még nem hallottam.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Projektor topic
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó karcmentes Honor 20e 4/64GB / kék / 12 hó jótállással
- Dell és HP szerver HDD caddy keretek, adapterek. Több száz darab készleten, szállítás akár másnapra
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Xiaomi Redmi 10A 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest