- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Friss koncepciót hoz a Nothing Phone (3)
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Íme az új Android Auto!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- iPhone topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Yettel topik
-
Mobilarena
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ear001
addikt
válasz
xtremetuning #134875 üzenetére
Biztos nem volt Naim logó azon a hifin? Ők Bentley beszállítók.
-
Ear001
addikt
válasz
Nemir Ombe #134876 üzenetére
Nem tudom milyen rendszeresen szoktál autóajtókat szétszedni, de a mai kocsik legalább 65-70℅-ában bizony méretezett üregek vannak a hangszóróknak, de ez nem új trend, húsz éves kocsikon is van ilyen, csak kevesebb.
-
Ear001
addikt
válasz
Yocee #134858 üzenetére
Lehet, hogy nem hiszel a dobozban, de a specifikációban ott szerepel, hogy hány literes doboz kell nekik, freeairben a specifikációban megadott 60 Hz körüli alsó határfreki sem lenne meg. Nem ez az egyetlen falba szerelhető kivitelű szerkezet, amit előre meghatározott méretű dobozba kell tenni. Attól, hogy falba szerelhető, még vonatkoznak rá a fizika törvényei és a hangdobozépítés szabályai is vonatkoznak rá.
-
Ear001
addikt
válasz
Yocee #134852 üzenetére
Aha, de az üreget rendesen légmentesen zártra kell csinálni, szóval egy dobozt kell besüllyesztened, a centernek nagyobbat, a dobozt belül még csillapítani is kéne, merevíteni, szóval a nettó 14 meg 18 liter bruttóban nem is olyan kicsi. Végül lesz egy mozdíthatatlan, közepes minőségű hangszórórendszered, amit lehetetlen jobbra cserélni, kábelezésed, ami szintén igen macerásan cserélhető, meg egy szobád, ami úgy fog kinézni, mint az ementáli sajt. Nem gondolnám, hogy ez lenne a házimozi építés nyerő módszere.
Jaszy 76 Csatlakoztatott RCA-k nélkül simán lehet a szubban búgás, hiszen nincs rendesen földelve, egy csomó otthoni hifi készülék is tud például egy kicsit rázni, ha áram alatt van, de nincsenek csatlakoztatva a jelkábelek. Ez nem hiba, ez a készülék felépítéséből adódó jellegzetesség. Ha már minden csatlakozó a helyén van és akkor is csinálja, na az hiba.
-
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #134699 üzenetére
bajnokpityu jól írja. Én használtam ilyen Conrados trafót, de csak a maréknyi IC-t tartalmazó 47 Lab cuccokhoz. Így még volt bőven teljesítmény tartalék a trafóban, de érezhetően fogott vissza a dinamikából, lendületből, részletekből. Olyan trafóban pedig nagyon nem érdemes gondolkodni, aminek a teljesítménye kisebb, mint az elektronikáé, ami mögé van kötve.
-
Ear001
addikt
válasz
rottenbull #134564 üzenetére
Tényleg ezt mondta? Hát ez vérciki.
-
Ear001
addikt
válasz
xtremetuning #134205 üzenetére
Így van, de amikor itthon egy vevői adatbázis építését még olyan cégeknek is mint a Porsche Hungaria korbáccsal kellett végigvernie a partnerei egy részén, ami azért alapvető dolognak tűnik, ez tök alapvető volt már ott a hifi kereskedőknél is a nyolcvanas években, amire a legjobb példa a Roksan Xerxes felemelkedése, amiből sose készült volna több, mint egy-két darab, ha nincs mögötte ilyen kereskedői támogatás.
ttower Én ezt a stúdió monitort, mint kategóriát, pláne mint a színezetlen hang szinonímáját nem értem. Tényleg egy kalap alá lehet tenni mondjuk egy Audioengine A2-t, megy egy Westlake BBSM 15-öt? És ha igen, akkora kalapot azért nehezen tudok elképzelni, ami alá még beférne melléjük egy BBC LS3/5, meg egy BEAG HEC 45, és még tudnék durvább példákat is hozni. Pedig ez mind stúdió monitor.
-
Ear001
addikt
válasz
xtremetuning #134205 üzenetére
Ja, hát a hifi eladó ott hosszabb képzéshez, vizsgához kötött komoly szakmunka, és a cégek, disztribútorok is rendszeresen tartanak képzéseket, ahol nem csak az árlistákat, meg a wattokat veszik át két pogácsa kiséretében.
-
Ear001
addikt
válasz
rottenbull #134198 üzenetére
Egy nyugat-európai hifi kereskedő gondolod bármilyen macerát bevállal az álta forgalmazott termékkel? Futárt fizet? Nem egészen így épül fel a rendszer.
Készséggel elhiszem, hogy tök jó az általad kinézett szub, azt viszont nem igazán tudom elképzelni, hogy mindkettő száz százalékig ki tudta futni magát, az meg tuti, hogy otthon másképp szólnak. Mondjuk ebben, a lakásba kimegyünk, ott demózunk, személyre szabott rendszert építünk és hosszú távon karbantartunk dologban az angliai kereskedők igen jók. -
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #134180 üzenetére
Kérdés mi volt a demó célja? Én már láttam olyat, hogy ugyan abban a kereskedésben egymás után demonstrálták, hogy semmi és hogy óriási difi van két, háromszoros árú kábel között. Ma már én is tudok ilyet, akár elektronikákkal, hangdobozokkal is, itthon rögtön, idegenben kisebb-nagyobb beszokás után.
Az egyetlen komponens, aminek a minőségét nem tudom leplezni, az a lemezjátszó futómű, de az már erősen off.
-
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #133238 üzenetére
Az első találkozásom az ALR Jordan-nel még annó a Merlinben volt. Kellett valami nem túl drága a HM Prison Service által meghekkelt, átalakult, elkínaiasodott JPW helyett. Az akkor hallott Entryk hasonlóak voltak, mindent szépen ügyesen elzenéltek, csaltak persze, de a Sonatahoz hasonlóan nagyon ügyesen és alig-alig feltűnően. A térleképezésük azért más, kicsit jobban odamutatok a térben a hangszerre jellegű, de nem tolják túl ezt sem, nem ilyen szupermonitor jellegűek, a tónusuk is kicsit világosabb, de egyáltalán nem könnyűsúlyú még a kisdobozoknak sem.
Aztán találkoztam még néhányszor Entryvel, kisebbel-nagyobbal, centerrel is, és őszintén szólva nagyjából mind ilyen volt, kortól és mérettől függetlenül. Szerintem azóta is ugyan az a műanyag membrános vagy ezer éve kitalált E.L.Jordan féle konstrukcióra épülő hangszórókat használják. A Note-hoz sose volt szerencsém, az valahogy drága volt. A Kürthy Tamás féle Merlin utód, az AnalogAudio elvileg forgalmazza, de én sose tudtam azzal a bolttal zöldágra vergődni.
A legjobb jelző rájuk, hogy sokáig hallgathatók. Ha szétszeded gondolatban a hangjukat, akkor van olyan, ami ebben jobb, meg abban többet mutat, de egészben meg a Jordannal bármikor van kedvem zenét hallgatni - gondolom ez ismerős érzés Sonata után. Egy barátom vett annó még egy centert az 5.1-es házimozijához, aztán épített nagyon komoly rendszert, de egy költözés után úgy alakult, hogy a Kenwood 5050-es ős HM receiverjére csak a Jordan centert tudta ráköni, és így is maradt vagy másfél évig a cucc, ez volt sztereóra.
-
Ear001
addikt
Roydot HM erősítővel inkább ne, elég kínos produkció lenne. Viszont a Standart és a JPW Sonata mellé bedobnék még egy márkát, ami hasonlóan főleg zenére remek, az ALR Jordan. Időnként felbukkannak használtan is, és óriási előny, hogy már center sugárzók is készültek belőlük.
Az pedig, hogy a magas nincs fülmagasságban, gyakran tervezői szándék. Egy csomó hangszórónak nem pont szemből, hanem kicsit oldalról sokkal egyenletesebb a frekvencia átvitele, egységesebben szól a doboz. A be vagy kiforgatással is döbbenetesen át lehet hangolni a dobozokat. -
Ear001
addikt
válasz
Khaosz55 #132684 üzenetére
Jaj, ne már. A zárt láda sokal egyenletesebb frekvenciaátvitelű. A reflexnek egy elönye van, érzékenyebb, ezért kisebb erősítőteljesítmény elég neki. Cserében a reflexnyílás hangolási frekvenciája körül kiemel, és a hangszóró rezonancia frekije körül csillapítatlanabb.
Az pedig, hogy autóban a szubon muszáj lenne fázist fordítani, az marhaság.
-
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #131044 üzenetére
+1
Amúgy érdekelne az a sok eset, amikor nem hallottak semmi difit, mert nekem nagyjából az a lehetetlen szint, minden tudományos dolog az ellen szól.
-
Ear001
addikt
válasz
nadtom #129743 üzenetére
A vaktesztről csak annyit, hogy mire statisztikailag értékelhető eredményt adna, addigra a legtöbb ember hallása már annyira kifárad, hogy valóban nem tud helyes válaszokat adni. Meg van millió egyéb probléma is, de erről már tényleg volt itt szó. Mérési eredmények is vannak, csak az értékek meg a hallás közötti közvetlen korreláció hiányzik, de ez kismillió audio készüléken mért dolognál is így van.
-
Ear001
addikt
válasz
DJMDJM #129721 üzenetére
Minél erősebbet. A Dynaudio tulajok gyakori hobbija, hogy a zenehallgató szobában üzemelő atomerőművet keresnek, ami végre rendesen meg tudja hajtani a dobozukat, hogy dinamika is legyen benne. Jó, egy kicsit túloztam, meg kérdés, ezek a barkács dobozok mit tudnak majd, de az eredetik előnyeit tényleg tökös és jól megépített erősítők tudják kihozni.
-
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #129137 üzenetére
Na ez ismerős. Apa-apa, feltehetem a boniemet a lemezjátszóra, na apaapa...
-
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #128961 üzenetére
Én csak a megboldogult BHES-eket ismerem, ott bizony szerda este, csütörtökön már bepakolás volt, mégis csak szombat éjfélre állt be valamennyire a hang, hogy vasárnap reggelre megint elromoljon.
Igen, ez egy ilyen sportág, de az tuti, hogy minden kiállításon töltött extra nap jól jön, és sokba kerül.
-
Ear001
addikt
válasz
Nemir Ombe #128935 üzenetére
Én most kicsit off leszek, mert komplett házimozi rendszert még sose próbáltam demózni az ismert univerzum szerencséjére, de kéthangszórós, pórias hifit igen. Röviden összefoglalva, szopás az egész. Kicsit hosszabban meg itt írtam erről.
A legnagyobb kín számomra az ilyen demókon a konzisztencia hiánya. Lehetsz te akármilyen felkészült, mész ugyan abba a szobába a sokadik évben, a konnektor már előre köszön neked, akkor is szívás lesz. Már önmagában az nagyon szar dolog, hogy 3 napig folyamatosan változik az áramellátás, és sajna a legszuperebb táprásegítők sem tudják ezt kiküszöbölni, de 3 napig folyamatosan járódik b a cucc, akár mennyit is mentek már máshol. A nagy termekben talán kevésbé, de a szobákban totálisan más a hang, ha sokan vannak benn, mintha kevesen, ha már teleizzadták és jól felnyomták a páratartalmat, mint a reggeli szellőztetés után.
Igazán jó hangot csak nagyon áldott körülmények között lehet elcsípni kiállításon, ebből valamit ki lehetne hozni otthon hangot már többet, és szerintem erre kéne a kiállításra járóknak fókuszálni, új impulzusokra, jé, így is lehetekre. Meg a szociális háló építésére, de az ahogy visszaemlékszem, amúgy is jól megy, arra nem sok panasz szokott érkezni.
A kis rendszer, nagy rendszer is jó kérdés. Ha nincs kinn a nagy cucc, akkor az a baj, mert azért fizettem, hogy meghallgassam az Ongakut-Gryphont-Magicot (mondom én, hogy nem értek házimozis dolgokhoz, hogy csak ilyen márkák jutnak az eszembe), ha meg kinn van, és nem tud megszólalni, akkor az a baj. Kicsi közepes láncokkal könnyebb eljátszani, azért a pénzért egész jól szólt elismerést könnyebb bezsebelni, de micsoda botrány lenne, ha mindenki állványos kisdobozokkal, meg olcsó integráltakkal demózna?
Szóval szívás a kiállítónak, szívás a látogatónak, de hát a hifista/házimozista (tényleg, van erre jobb szó?) attól más a szimpla zeneszeretőtől, filmrajongótól, hogy szereti szivatni magát, vagy nem?
-
Ear001
addikt
válasz
BBéci #126654 üzenetére
Igen, és több ismerős is.
Mézga Aladár: Jó szívvel egyiket sem. Ha valamelyik Heed cuccommal lenne gond, akkor persze a gyártót, de az nem általános szervíz. Csöves cuccokat Vass Andrási Gyuri bácsi vagy Takács Jenő gatyába rázná, tranzisztoros, autós menne Kerepesre a GM Audióba, de ők sem általános szervízként működnek.
-
Ear001
addikt
válasz
Viszlát #125316 üzenetére
Erre vannak a kereskedők. Angliában elég sok a hifi és házimozi specialista. Keress meg egy párat a környékeden, nézd meg a bemutatótermüket, beszélgess el velük. Tuti, hogy jobb megoldásokkal tudnak adni, mint mi innen, mert sokkal jobban ismerik a használt piacot, van komoly ügyfélkörük, tapasztalatuk berendezésekkel, installációval, ki mit akar lecserélni adatbázisuk.
Ráadásul ha valami nem tetszik, náluk könnyen lehet reklamálni, cserélni, később beszámíttatni. Jobban jársz, mintha magadnak akarnád összeválogatni a cuccokat.
-
Ear001
addikt
válasz
Mezga Aladár #124083 üzenetére
Nem igazán. Az a rendszer inkább félút.
A legtöbb embernek fogalma sincs a hangminőségről, szól azt' jóvan. Van egy maréknyi kisebbség, aki viszont felfigyel rá, a hifisták, akik egyre jobb és jobb hangú rendszereket építenek-vágynak rá.
Aztán néhányuknál ez az egyre jobb hang(ra vágyás) átcsap abba, hogy nem a hang minősség, hanem a zenei minőség lesz a fontos. Ez az a szint, amikor szinte minden jól szól, még a Furtwangleres Beethowen 9-ik, 1942-ből, meg a néha-néha monóba átváltó, csápolás közben fej felől Sony Walkmannal felvett Kraftwerk kalóz koncert is. Sokaknál ez a visszafejlesztés kora, legalábbis ha a készülékek árcéduláit nézzük.
Persze, szar felvétel szarul szól, de nem ezt kommunikálja elsődlegesen a lánc és azt sem jelenti, hogy ne lennének megszokott hifis erényeik, azért az a nagybőgő ahogy belép azon a japán jazz lemezen sokak arcára csal mosolyt, de ez csak egy kis színes fűszerezés, nem ez a fontos.
-
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #123481 üzenetére
Ismert volt ez a technika, néha itt-ott felbukkan, de az Extrema volt a leghíresebb megvalósítása, azért hoztam példának.
-
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #123478 üzenetére
És az eredeti Extremában az Esostar magasa is valami bumszli ellenállással illesztették, az is fűtött rendesen, és hát ez belül egy pici dobozka volt. Mindenesetre az az ABR, vagyis membráncsillapító rendszer meglepő hatásfokkal működött.
-
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #123467 üzenetére
De , már gondolt, igaz nem szubládánál, hanem komplett hangdoboznál, lásd Sonus Faber Extrema. Az el tök jó, két baj van vele, az egyik, hogy az ellenállásokon marha sok hő keletkezik, és macerás hűteni, pedig odabenn nem ez az egyetlen hőtermelő dolog. A másik, hogy zabálja a teljesítményt, hiszen itt az ellenállás fűtésről is az erősítő gondoskodik...
Amúgy az eredeti Extrema nagyon jó kis doboz, ha sikerül rendes erősítést találni elé.
-
Ear001
addikt
válasz
Mezga Aladár #122289 üzenetére
Lehet, de ez a DSD dolog részben filozófiai kérdés is, attól függ, mit fogadsz el DSD felvételnek. A 300-al tényleg kicsit alálőttem, legyen talán 1000. Itt találsz mindenféle kis kiadókat akikre főleg azért figyelnek, mert a felvételeik jól szólnak. Ezek a lemezek állítólag a felvétel készités során is DSD-ként lettek digitalizálva, és masterelve, ezért natív DSD-k. Mondjuk van benne azért erős kakukktojás, a High Definition Tape Transfer, ami régi mesterszalagokról csinál bődületesen jó digitális átiratot, szóval itt nincs szó DSD felvételről, ezek csöves-analóg rendszerrel készültek annó...
Aztán vannak olyan DSD-k, amik eredetileg CD-re szánt anyagok átgyúrásai. Ezek lehetnek akár 16 bitesek, vagy 24 bitesek is, a lényeg, hogy felkerültek SA-CD-re. Ezek mosd DSD-k? Hát a felük igen...
Na ilyen, a felük igenből van rengeteg anyag, döntsd el, hogy te minek tartod őket. A felvételi oldalon biztosan nem hozzák a DSD előnyeit, a lejátszásnál meg attól függ, hogy milyen láncon hallgatod őket. Amiben jobb a DSd dekóder rész, simán lehet jobb, ma már filléres D/A-k is tudják. Igazából ez is egy válfaja az upsamplingnak, ott is lehet válogatni és hallani is a difit akár még olcsó hangkártyákon is, egy csomó lejátszó program is hasonlókkal mókol.
Aztán ezt még lehet fokozni a DXD-vel, a narrow és wide DSD-vel, minél többet olvasol, annál kevésbé leszel benne biztos, mi is az a DSD felvétel...
Azt meg csak halkan jegyzem meg, hogy nekem még mindig egy 16 bites, túlmintavételezés és kimeneti szűrő nélküli D/A csinálja a legszerethetőbb CD hangot, amivel valaha is összefutottam.
-
Ear001
addikt
válasz
Mezga Aladár #122265 üzenetére
Állítólag van vagy 300 lemez...
-
Ear001
addikt
válasz
dgyuri0123 #121887 üzenetére
Ez nem szűrő, csak elosztó. Jó strapabírpó darab, korrekt hang, szerintem vállalható. Van hálózati szűrő külön. Na az megjósolhatatlan, mit csinál, van, ahol semmit, van ahol rengeteget dob a zenén.
-
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #121819 üzenetére
Én úgy tudom, hogy a Sonoma rendszer nem konvertál át, a DXD viszont már egy konverzió eredménye.
-
Ear001
addikt
válasz
Aurig@ #121771 üzenetére
Drótja is válogatja. Vannak olyan bonyolultabb szerkezetű kábelek, amit hiába szorítasz be, nem lesz ideális a kontaktus. Aztán az anyagszerkezet is számít, az ezüst például nagyon hamar elkezd zöldülni, a régi vdH drótok áttetsző szigetelése alatt ez jól látszódott. Ma passzentosabbak a szigetelések, és egy jó forrasztás vagy krimpelés kizárja az oxidációt. Aztán egy jobb dugó nagyobb felületen kapcsolódik, meg jó hangja is tud lenni ám...
-
Ear001
addikt
válasz
Thom! #121629 üzenetére
A hiper-szuper kábelek gyakran olyan sávszéleket, energiát, részletet hoznak, hogy az átlagos rendszer egyensúlya megborul tőle, képtelen kezelni, bután, torzan fog szólni ez az egyik gyakori jelenség, a másik, hogy lenyelik a hozadék döntő részét, ilyenkor butábban, laposabban szólalnak meg, mert a plusz java a működési területükön kívül van. Erről nem a drót tehet...
, és hát az egyensúly megtalálása az igazi művészet a rendszerépítésben.
-
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #120015 üzenetére
Nem, semmi trükk, csak az egyik fajta van a + hoz bekötve, a másik fajta meg a - hoz. Hogy miért jobb így, mint bármilyen más felállásban, nem tudom, de jobb. Ha a japó nem mondja, sose próbálom ki.
-
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #119967 üzenetére
Nálam viccesen van kétféle kábel. Azonos gyártó két modellje, az egyiken csak oda megy a hang, a másikon meg vissza. De ez a ritka kivétel, amúgy teljesen igazad van.
-
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #118921 üzenetére
Na igen, ez a klasszikus amerikai recept japános újragondolása. Hogy miért nem volt dinamikus és lehengerlő, azt innen meg nem fejtem neked, de hogy egy tölcséres egy gyors csövessel az tud lenni, az tuti. Viszont másképp csinálja, mint egy modern DSP vezérelte sokwattos tranzisztoros egy klasszikus dobozon keresztül. Te ezt szoktad meg, a tölcséres a fura.
-
Ear001
addikt
válasz
#75912448 #118905 üzenetére
Ennek a mozis hangnak a definícióját én még messzebbről indítanám. Hollywood már az 1920-30as években az volt, aminek ma is ismerjük, a hangrögzítés első nagy nevei is arrafelé működtek, mint Edison vagy a Bell Lab. Szóval a mozikba hamar bekerül a kor csúcstechnikája, egy nagyszekrény méretű tölcséres hnagsugárzó rendszer, és hozzá valami bika erősítő. A bika az azt jelenti, hogy akár 5-6 wattos is lehetett, a korabeli csőtechnika ennyit engedett, de sebaj, mert a +100dB érzékenységű tölcséresek lazán besugároztak mindent.
Mai füllel is érdekes darabok, hiszen egy jó állapotú Altec Voice of the Theater azon kívül, hogy pokoli drága, de az underground hifi egy jelentős hullámát indította el és tartja életben a mai napig. A JBL is nyakig benne volt ebben a bizniszben és a mai dobozok génjeiben is ott vannak az egykori mozihangszórók öröksége.
Aztán az erősítők. Ma is kultusza van a kis teljesítményű, triódás végfokoknak, a korai Western Electric mozi és színház erősítők kultikus darabok, a 300B csövek megkerülhetetlen referencia pontok a hifiben.
Na és jó egy ilyen korabeli hifi mozi rendszer hifire? Nagyon is. Ha sikerül olyan dolgokat összeválogatnunk, aminek megvannak a sávszélei, akkor egy nagyon realista, őrülten dinamikus és és az atmoszférát remekül visszaadó cuccot kapunk. Olyat, amire szerintem minden házimozis elégedetten csettintene. Viszont nagy, és marha ronda. Az elmúlt hatvan éf fejlesztéseinek jó része arra ment el, hogy kisebb szobákba is be tudjon férni és az asszony ne vágja ki azonnal a motyót, más kérdés, hogy ez mennyire sikerült.
A mai sokcsatornás rendszerek jórészt a nagy tölcséres rendszerek atmoszféráját próbálják visszaadni, persze modernebb, kézzelfoghatóbb és kontrollálhatóbb technikával, a szub csatorna jórészt arra van, hogy egy negyven centis, tölcsérrel megturbózott mélynyomó elfújlak mint egy falevelet érzetét tudja hozni, nem szekrény méretben.
-
Ear001
addikt
válasz
Norbi 72 #118113 üzenetére
"Polc=Állványos hangsugárzó."
Ezt azért ebben a formában nem mondanám, hiszen vannak olyan minidobozok, amik csak akkor szólnak értelmesen, ha állványon vannak, meg a hátrafelé nyitott reflexnyílás sem minden esetbe bírja a túl közeli falat. Például ez a Jungson 3/5 hiába pici és zárt, rettenetes egy polcon, közel a falhoz, ellenben egy JPW Sonata a sarkaiban egy kis BluTak-kal teljesen jól elzenél.
-
Ear001
addikt
válasz
flashpointer #118090 üzenetére
Akkor kicsit komolyabban. Jelet elküldeni egy erősítőig még csak-csak meg vezetékmentes technológiával, de hangfalra küldeni nem igazán. Tudom , vannak ehhez külön szettek, meg Bluetooth szettek, de a minőség igazán pocsék tud lenni. Őszintén szólva én két normális megoldást ismerek, a Phantomot ami azért a saját routerével az igazi, és az Avantgarde Acoustic Zero 1-et, ahol az egyik, masternak mondott hangfal átwifizik a másiknak.
Az nem jó, hogy az állvány az erősítővel és értelemszerűen a kábelezéssel fix helyen van, és csak a tévét forgatjátok el? Arra azért vannak egyszerűbb megoldások.
-
Ear001
addikt
válasz
flashpointer #118086 üzenetére
-
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #117767 üzenetére
Kukázott amcsi mozicucc a negyvenes-ötvenes évekből? Hát igen, érdekes dolgok vannak a japán underground hifi világában.
-
Ear001
addikt
válasz
palesz53 #117728 üzenetére
15 év? Alábecsülöd. Az Audio Note Ongaku az 1990-es évek elején került 30 000 fontba, majdnem 60 000 dollárba és valamelyik hifi magazin úgy írt róla, hogy az erősítő, aminek az árából repülőt lehet venni. Akkoriban annyiból tényleg volt eladó használt kis Cessna. De ott a Mark Levinson LMP-2 1800 dollárért nagyjából ugyan akkorról, ami egy ezressel volt drágább minden más amerikai előfoknál... Akkor ez volt a high-end, aztán az infláció meg a marketing elcsépelte ezt a kifejezést, és lett az ultra high-end.
Szerintem a mai árakat alaposan alábecsülöd. High-End 2000 USD? Még elektronikánál sem igazán, a hangdobozokról meg ne is beszéljünk, mert például a nyugat-európai piac úgy kategorizál,, hogy egy hangdoboznak legalább annyiba kell kerülnie, mint az előtte levő elektronikáknak összesen, akkor van egy súlycsoportban a kettő.
-
Ear001
addikt
válasz
dunkel #117299 üzenetére
Onnan, hogy az a szoba minden addigi készülékével, hangfallal-erősítővel kutyafülével búgott. Mintha az egész szoba egy nagy hálózati frekvencia lejátszó lett volna. A mérésből pedig az derült ki, hogy nincs is ott nagy gond, csak kicsi ide-oda toligálás kell, miközben úgy is hallgathatatlan maradt a zene nála. Vagyis akusztikai rendberakással nem érte el azt, amit készülékcserével és kábelezéssel igen.
-
Ear001
addikt
válasz
liszi70 #117268 üzenetére
Kicsit sarkosan fogok most fogalmazni, de akusztikai probléma mint olyan önmagában nincs, ahhoz kell egy lánc, aminek a végével, a szobával van gond. Ezt a gondot pedig nem csak úgy lehet orvosolni, hogy a szobát alakítjuk, a lánc többi eleméhez is hozzányúlhatunk...
És hogy ne csak nagy általánosságban beszéljek. Ott van bt barátom, aki a blogjában hosszasan nyűglődött azon, hogy nála milyen pocsék az akusztika. Bevetett csillapító panelt, hívott beállítógurut, kevés sikerrel. Aztán műszerrel kimérték a szobáját és optimalizálták, de attól sem lett boldog. Harmadjára kapott a hangfala elé egy olyan erősítőt, ami nem csak kordában tudta tartani, de stílusában is tökéletesen illett hozzé, és láss csodát, odalett az akusztikára panaszkodás, maradt a zene élvezete.
Én készséggel elhiszem, hogy vannak pocsék akusztikájú szobák, de azt tapasztaltam, hogy azokon igazán csak falbontó kalapács segít, nem pedig pár akusztikai panel, ami hatásában nem tud többet szerintem, mint egy tökös/karakteres kábelezés vagy állványozás. Persze vannak makacs tulajok, akik úgy gondolják, hogy csengő-bongó üvegpalotájukban majd az előre-hátra egyformán sugárzó Martin Logan dipól hozza el a boldogságot, pedig egy akusztikai környezetre nagy ívben pottyantó, viszont a tűpontos beállítást megkövetelő Kiso milliószor jobb lenne, vagy mondjuk egy Avantgarde tölcséres, amit szinte beleülve is remekül lehet hallgatni, ami szintén nagyjából nullára redukálja az akusztikai környezet hatását, de csak akkor, ha megkapják, ami jár nekik, de ez megint nem akusztikai probléma...
-
Ear001
addikt
válasz
xtremetuning #117218 üzenetére
Szerintem teljesen igazad van, vállald csak fel. A hifisták, házimozisok döntő többsége nincs tisztában vele, mit lehet művelni csak kábelezéssel.
-
Ear001
addikt
válasz
Mezga Aladár #116760 üzenetére
Dehogynem.
10 strands of 0.2 mm diameter 99.99% silver x 8 cores making a total of 80 strands of pure silver terminated with grounded hospital graded “national” made AC power plug.
0,2 milis egyenként szigetelt szálból van összefogva 10, ez a népszerű, de nem egészen pontos néven Litze szerkezet, majd ebből 8.
A japó AN/Kondo-nál az összes ezüst házon belül készül. Folyadék alatt egy gyémánt szerszámon húzzák át a drótot, ebből lesz az elemi szál, ami rögtön szigetelést is kap úgy, hogy nem érintkezik levegővel. Ezért van az, hogy nem zöldülnek még 20-30 évesen sem. Ezeket fogják össze több szállá és kap további sodrást, szigetelést stb.
A réz nem náluk készül, azt gyártatják, bár elég különös az összetételük, de azok is szigetelt elemi szálakból vannak.
-
Ear001
addikt
válasz
Mezga Aladár #116753 üzenetére
Nézd csak meg, hányan akarnak mondjuk Kondo KSL-t tápnak, nem kevés rajongója van. Igaz, ott nem csak a Litze szerkezet számít...
-
Ear001
addikt
válasz
xtremetuning #116478 üzenetére
Azon gondolkodom, hogy így jártál-e rosszabbul, vagy akkor, ha nem lett volna stabil 1ohmon, és a klippelése a magasakat viszi magával...
(Én meg azon töprengek, nem sok-e a 7 watt a hangszórónak, inkább kiveszek csatornánként egy 2A3-at, elég lesz az a 3 watt, ami így marad.) -
Ear001
addikt
-
Ear001
addikt
válasz
xtremetuning #116342 üzenetére
Van még alternatíva:
[I"]Even Trevor, a retired engineer, who’s gone to the extreme of building his own listening room – a windowless, soundproofed, acoustically treated, freestanding structure within a barn next to his East Anglia home, complete with a handmade 300lb door filled with building sand....
Like every audiophile I speak to, Trevor seems a really nice guy. Normal. Dotes on his granddaughter, talks fascinatingly about stuff that isn’t hi-fi: the cultural differences between Britain and the US, where he was born; his time in the forces....
But it all begs the question: what sets an otherwise normal man off on a path that leads them to commission a handmade 300lb door filled with sand or rewire their house, in pursuit of sound quality?...
-
Ear001
addikt
válasz
xxlongikaxx #116184 üzenetére
Sokan csinálnak ilyet, ezzel a teremhangot, visszaverődést próbálják jobban visszadni. Mondjuk házimozira nem egészen ideális, de ez annyira szoba és rendszerfüggő, hogy még akár jó is lehet.
-
Ear001
addikt
válasz
xxlongikaxx #116105 üzenetére
Mondtam én mást? A te ideális tápod előtt van egy antenna, mögötte RF zajokra érzékeny áramkörök. Ha cserélem az antennát, változik az RF zaj ergó más lesz az elektronika hangja, ideális táp ide vagy oda.
-
Ear001
addikt
válasz
xxlongikaxx #116089 üzenetére
De, hibás. Lehet akármilyen ideális a tápod, a kábelek úgy működnek, mint különösen kacifántos antennák, egyéni RF mintázattal, ami bizony hatással van az elektronikákra.
-
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #115689 üzenetére
Meglepően jó volt. Tulajdonképpen az egyik legjobb házimozi hang volt, amivel valaha , ha az egységességet, tonalitást, tempót, érthetőséget nézem. Őszintén szólva a Focal mellől kicsit érthetelennek tűntek a 100-150 ezres erősítők és hangfalszettek. Minden pillanatban csalt persze, de nagyon ügyesen. Jó kis DSP technikával rendelkeznek a Focalosok, ezt vagy 15 éve demózták már nekem.
-
Ear001
addikt
Tudom, hogy méltóságon aluli itt, de valaki próbálgatott már soundbarokat? Ma délután ugyanis megint rá kellett jönnöm, hogy akár mennyire is gyúrok tranzisztoros erősítőkre, az én szívemhez igazán közel akkor is a 7 wattos 2A3 áll közel. Ezen hallgatni tévét meg filmeket, persze csak 2.0-ban ugyan remek, de nem erre van kitalálva a rendszer. Szóval egy jó szövegérthetőséget adó, mesefilmekkel megbírkózó soundbart keresnék. Egy Focal Dimension volt nálam, az tulajdonképpen minden igényemnek meg is felelt, de tippet valami olcsóbbra szívesen vennék.
-
Ear001
addikt
válasz
adamka36 #115190 üzenetére
Lesz ott átfedés nyugi. A keresztváltók nem úg vágnak, mint az olló, hogy 100Hz-ig minden jöhet, utána meg semmi. Annak függvényében, hogy milyen a felépítésük, durvábban vagy finomabban halkítják a nem kellő frekvenciákat. 100 és 120 Hz-nél még lazán összezenél a két doboz.
-
Ear001
addikt
válasz
xxlongikaxx #114403 üzenetére
Biztos, hogy egy ellenállás mérővel ki tud mérni valamit? Azért a kondik, tekercsek, potméterek elég trükkösek ilyen szempontból.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Hobby elektronika
- Elemlámpa, zseblámpa
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Autós topik
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Canon EOS DSLR topic
- Napelem
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Friss koncepciót hoz a Nothing Phone (3)
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 5578 2in1: i7-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- AKCIÓ! MSI B550 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA MSI 650W
- Xiaomi 11T Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! MSI Z790 i5 14600KF 64GB DDR5 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA Enermax 750W
- Bomba ár! Dell Latitude 5430 - i7-1255U I 16GB I 512SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I NBD Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest