- Kuo: Az iPhone 18 Pro állítható blendét kap
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Apple Watch Series 10 - évfordulós kiadás
- Telekom mobilszolgáltatások
- Magisk
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
Aktív témák
-
ronaldo
őstag
Hogyhogy ilyen rövid a Mercedes? Nagyrészt a hátsó fertály miatt rövidebb, ilyen kicsi helyen elférne a benzintank? Ugyanaz a motor, mint a Mclarennél, ehhez képest az angol csapat autója úgy néz ki, mint amibe hátulra még egy hulla is elférne.
-
bim
veterán
válasz hunnylander #7648 üzenetére
Remélem izgalmas év lesz és nem húz el valaki megint az idény elején egy rahedli győzelemmel...
-
Xirtam
veterán
[link] Erre emlékeztek még? A Reanult a brit himnuszt durozsolja, eszméletlen ahogy betudják hangolni a motort!
-
Bermi
aktív tag
-
Oliverda
félisten
válasz ronaldo #7664 üzenetére
Úgy hogy például még a Red Bull-t nem is láttuk én még nem innék előre semminek a bőrére.
Vagy mondjuk a Lotus-t ami Trulli-ra alapozva lehet hogy kapásból 250 centis tengelytávval építi az autót.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Pilács
senior tag
Helló!
Akkor már ki van a 20 induló, vagyis a 10 csapat, de mi lesz a többiekkel?
Ajándék szesznek ne nézd a fokát!
-
FuckeR19
senior tag
Amcsiék +nevezték már a másik pilótát?
[ Szerkesztve ]
hirdetéseim: tiny.cc/prohardver -------és------- tiny.cc/aprod
-
SzalaiG
addikt
válasz hunnylander #7636 üzenetére
Gratula! Nem semmi munka!
-
Pá
addikt
De én amúgy nem értem, hogy lett hirtelen hátrány a Brawn rövid tengelytávja.
Mármint az elmúlt években is már rossz volt a Ferrarinak, hogy nagyobb, mint a McLaren és a mostani benzintank miatti növekedést úgy fogták fel, mint a szükséges rossz.
Most az első teszten a hosszabb kocsik futottak jól és hirtelen mindenki átcsapott minél hoszabb, annál jobbozásba.
Úgy értem, lehet, hogy pl a Brawn jelenleg rosszabb mint a Mergáék, de egyáltalán nem biztos, hogy a tengelytáv miatt. vagy igen?[ Szerkesztve ]
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
Oliverda
félisten
válasz Motion_Blur #7671 üzenetére
Jaja. Tegnap pont ezt írtam én is a Hunnylander blogjára.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz venember83 #7674 üzenetére
A szélesebb autóknál valszeg a súlypont is máshol lehet.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
JColee
őstag
válasz venember83 #7674 üzenetére
Persze, ne is törődj a metaforákkal
Egyébként Monacoban valóban gond lehet a tengelytáv, hacsak nem adnak ki valami rev B autót, kisebb tankkal, mert oda kevesebb benya kell[ Szerkesztve ]
-
hunnylander
őstag
Mert nőtt az autó tömege; jobb gumikezelés és stabilitás érhető el a hosszabb tengelytávval, ami a tanknövelés miatt is logikus. Plusz a kecsesebb kastnival/aeroval (ami a hossznöveléssel érhető el, a tömzsiség helyett) több leszorítóerő nyerhető, és a légellenállás is kevesebb lehet.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
Oliverda
félisten
válasz hunnylander #7678 üzenetére
Azért a hosszabb autónak van még egy előnye. Nehezebb megelőzni.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Pá
addikt
Ez nem jó magyarázat, mert ha annyival jobb lenne a hosszúkás autó, eddig sem akadályozta őket semmi, hogy csuklósbuszokat építsenek, valamiért mégsem tették.
hunny magyarázata egy fokkal jobb, hogy a nagyobb tömeg és kisebb gumikopás miatt optimálisabb a hosszabb tengelytáv, bár még ezt sem érzem tökéletesnek.
Kíváncsi vagyok vajon van-e titkos szuperdiffúzor és első szárny brawnék tarsolyában és ha igen, mennyit fog hozni.
Oliverda: azért ez kétélű fegyver --> Ő is nehezebben előz másokat
[ Szerkesztve ]
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
hunnylander
őstag
-
Oliverda
félisten
válasz hunnylander #7682 üzenetére
Ennek a Virgin-nek már nem is orra van hanem csőre.
Pá: Na de ha ezzel majd nem is kell előzni.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
proof88
addikt
Most így hirtelen az jutott eszembe, hogy Vettel az 1. futamon történt sikertelen előzési próbálkozása miatt nem akart későbbi futamokon előzni, nem volt biztos magában, nehogy tönkretegye a saját és más futamát is.
-
#70869248
törölt tag
nehéz..Sztem leszimulálták, adva vannak a pályák, és az autó tervezett 'aeromegoldásai'..így valszeg bele kellet férjen 20 centi.
Sok mindentől függhet, mondjuk segíthet központosítani a súlypontot, ezáltal semlegesítve a menettulajdonságban bekövetkező változásokat amit az változó üzemanyag mennyisége okoz.
A nagyobb tengelytáv valóban eredményezhet kedvezőbb gumikopást, szűk pályán nem..de a pályák nagy többségén igen.Most megnézték a riválisok autóit, hogy a hosszabb etapokon hogyan változnak a köridejeik, ez segít eldönteni hogy mennyire járnak rossz úton.
De sztem 20 centi csak akkor okoz valós problémát, ha nincs meg az autó harmóniája, annak a 20 centinek kifizetődőnek kell lennie, aerodinamikai előnyben, gumikezelésben..valamiben.
Mert ha nem akkor mellékvágány, 20 centi önmagában nem okoz katasztrófát, csak az értelmetlen 20 centi.
Amennyiben egy versenyre kivetíthetően van lényeges előnye, legalább annyi mint hátránya, akkor az autó jól sikerült, ha pedig több előnye is van akkor pláne.
A 'b' terv emlegetése sosem jó jel. -
attisx
addikt
"Milyen szolgálati autód van?
Fernando Alonso: "Egy Punto Evo. Ez egy kisebb csalódás." "Ééérdekes...
Rossz a helyesírásom?! Vedd úgy, hogy mobilról írtam... :D
-
greenmukk
tag
Ross Brawn:A mercedesünk kicsit lassú, bővebben---> [link]
Elég sok mindenen kell javítaniuk,kicsit összecsapottnak tünik a kocsi ,bár lehet hogy rosszul látom mindenesetre én drukkolok nekik hogy jó legyen minden
-
laci666
senior tag
válasz Oliverda #7683 üzenetére
Csak nehogy valakit felnyársaljanak vele.
ASUS Prime A320I-K,AMD Ryzen3 2200G ,2x8GB 3000MHz DDR4 Corsair ,240 GB Kingston HyperX Savage SSD,LG 27MP59G,SilverStone Raven Z RVZ02,Bequiet Shadow RockLP(Gyári AMD hűtő hely hiány miatt),Huawei Nova 5T, XBOX ONE X,MSI GS63 7RF Stealth
-
FuckeR19
senior tag
válasz #70869248 #7686 üzenetére
Ha jól emlékszem régebben (2-4 éve) mindig a Ferrariról mondták hogy jól bánik a gumikkal.
Akkoriban nem az ő versenygépük volt viszonylag hosszú a többiekhez képest?
Lehet ezért sem voltak annyira sikeresek Monakóban?Mi a véleményed a Schumacher-Brawn duóról?
Fernando Alonso: "A sikerük kulcsa egy piros autó volt, ami az enyém."hirdetéseim: tiny.cc/prohardver -------és------- tiny.cc/aprod
-
#70869248
törölt tag
válasz FuckeR19 #7691 üzenetére
Nem tudom, mivel ezt nagymértékben befolyásolja a versenyző.
Általánosságban egy normál pályán a rövidebb tengelytávú/agilisabb autó jobban eszi a gumit...vagy jobban melegíti, ami szintén lehet 'halálos'.
A szűk pályákon viszont ez nem igaz, mivel a hosszabb tengelytávú autó is be van erőltetve ugyanazon kanyarba...de eltérő a fordulóköre. ezen lehet segíteni egy kontrollált erőcsúsztatással, de az azt eredményezi, hogy eltérően melegszik/kopik/működik a gumi. -
hunnylander
őstag
válasz FuckeR19 #7691 üzenetére
Ross Brawn, egy 2009 review-ben, (sample .pdf):
Whether a car is kind to its tyres or not is down to its
culture and philosophy, and mine is born of Ferrari, which
also struggled to generate temperature. The teams that can
find a way to deal with all scenarios will gain an advantage
and that’s what we’ve got to try to do.Az, hogy egy autó kíméletes az abroncsaihoz vagy sem, a kultúrájától és [tervezési] filozófiájától függ, és az enyém a Ferrarinál [-ból] született, amelyik szintén küszködött [üzemi] hőmérsékletet létrehozni. A csapatok, amelyek megoldást tudnak találni megbirkózni minden helyzettel, azok fognak előnyt elérni és ez volt az, amit próbáltunk megtenni.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
Oliverda
félisten
válasz hunnylander #7693 üzenetére
Kicsit OFF, de általánosságban elmondható az, hogy a nagyobb tengelytávú autó kíméletesebb a gumikhoz?
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
#70869248
törölt tag
válasz Oliverda #7694 üzenetére
Szvsz pályafüggő.
Van egy mozgási szabadság aminek a felső tartományában a hosszabb tengelytáv, alsó tartományában a rövidebb tengelytáv áll., határértéken kivül mindkettő egyaránt bukik.pl:
Egy gokart tengelytávú autó, még egy formula one nyomtávval is messze rosszabb kanyarstabilitást, fékstabilitást, és kigyorsítási kiszámíthatóságot produkálna, mint a pályára alkalmasabb F1 tengelytáv.ellenben egy hosszabb tengelytávú autó a fordulóköre miatt veszít, az elsőknél nagyobb kerékelfordulási szöget kell állítani, ami megbosszulja magát máshol, a hátsónál lazább zárású differenciált kell alkalmazni, ami szintén megbosszulja magát máshol..és persze mindezekkel egyetemben jobban eszi a gumit.
A pálya (ill. pályák átlaga) szabta mozgási értéken belül, a uezen menettulajdonság változásokat lehet tettenérni, de még akár hasznosítani is lehet. Egy 'ideges' autó fordulékonyabb, gyorsabban reagál...szinte leköveti a vezetője gondolatait..ahogy szokták mondani.
Egy hosszabb autó jobban viseli a rázóköveket, stabilabb kigyorssal, jobb fékteljesítménnyel bír. A 'nyugodtabb' viselkedése miatt kíméletesebb a gumikhoz.
Ezt az autót add oda Hamilton-nak, és lehet reménykedni hogy jól fog elsülniDe ez csak az ideális kereteken belül term.
-
hunnylander
őstag
válasz Oliverda #7694 üzenetére
Kíméletesebb lehet, kíméletesebb tud lenni, de pl, ha keményebbre hangolják a futóművet (és ezáltal jobban le is tudják ültetni, ami növeli a leszorítóerőt is a padlólemez révén), már nem is annyira lesz kíméletes.
Összességében az idei évben 'induló' mégújabb formulának is lesz egy optimuma, amit a csapatoknak el kell találni, de szórás fog maradni (azután is, hogy évek múltával minden csapat megtalálja a szerinte helyeset), az eltérő tervezési filozófiák és autó karakterisztika célok miatt. Ami érdekes lehet, hogy lesz e valaki, aki tervezetten többféle tengelytávot akar majd használni a szezon során.
www.HunnyF1.com
Aktív témák
- Új 4K Atom Gamer PC Ryzen 5 7600X/RTX 3090 24Gb/500Gb M2 SSD/16-32Gb DDR5 6000Mhz/850W 2-3 Év Gar
- PlayStation 4 Pro CUH-7116B - 2db kontroller - 5db játék
- Új, bontatlan Macbook Air Retina M2 13" 2022 Gray, 8GB RAM/256GB SSD/magyar bill./apple garacia
- SONY WH-1000XM3 vezeték nélküli, zajszűrős fejhallgató - HIBÁTLAN ÁLLAPOT
- XFX Radeon Speedster SWFT 319 RX 6800 - BONTATLAN - ALZA GARANCIA
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest