Hirdetés
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
válasz ReFleXx #31233 üzenetére
annyira nem volt régen
de arra pont elég volt, hogy megtapasztaljam miért szeretik-szerették olyan sokan az ESS-t, komolyan élmény volt ott ücsörögni mellette a csápos alatt és hallgatni ahogy mesél meg nézni amilyen szeretettel bánik az alkatrészekkel meg a szerszámokkal.
-
DeFranco
nagyúr
válasz gabor9991 #31229 üzenetére
Nekem ESS-nél szépen lecserélték, igaz azt Bagoly csinálta, épp szabin volt mindenki (és akkor még a régi helyen voltak, plusz hajlandó volt lemenni még aknába).
Szépen megcsinálta, magyarázott is sokat, hogy mit miért úgy ahogy, annak érdekében hogy ne tegye tönkre a - nem tudom mit - szelepeket?
-
DeFranco
nagyúr
válasz gabor9991 #31120 üzenetére
nekem is gyári méretű conti a pótkerekem.
mindenesetre szerintem is reális, a gyárnak van felelőssége abban, hogy mit ír rá, ez a biztonságos a teljes élettartamra vetítve. ettől persze ha az első félévben jön egy defekt és felrakod, akkor megjárhatod vele az autobahnt is, nem lesz különbség, de ha eltérés van akkor eleve vigyázni kell mindenképpen.
-
DeFranco
nagyúr
válasz gabor9991 #31115 üzenetére
nekem úgy magyaráz taki árpi (szalonos értékesítő) hogy ha rendes méretű pótkerék van az autóban (tehát nem a virsli szükségkerék) akkor az teljes értékű kerék, ugyanolyan mint a többi, amivel kigurul az autó, csak azért teszik rá a 80-as matricát (nagyon helyesen) mert nem lehet tudni, hogy mikor és milyen gumik mellé kerül fel.
ha nyári a pót, és téli mellé kerül, vagy akár ha félig kopott nyári mellé kerül fel a 100%-os pót, akkor az bizony tényleg okozhat meglepetéseket, ezért a max. 80
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
győződj meg róla, hogy tényleg vízszintesen állsz-e, kis eltérés is nagy difit tud okozni a nívópálcán.
ha biztosan pontos a mérés, akkor szerintem ennyi túltöltés pont határeset, én leszívatnám, ha van hol és van hogyan.
volt hogy nekem is túltöltötték, én házilag szívtam le, lejött bő fél liter.
-
DeFranco
nagyúr
válasz troll81 #30977 üzenetére
én képről nem tudom megállapítani hogy ez mennyi pára és milyen módon szedte össze de valamennyi pára normális, mert alapvetően nem zárt a lámpatest, vannak rajta szellőzőpontok, itt összeszed a levegő páratartalmából.
persze ha csorog rajta a víz belülről az már biztosan nem OK
(egyszer láttam olyan suzukit, aminek a hátsó lámpája konkrétan fel volt töltve vízzel frankón lötyögött benne, 3/4-ig tele volt a lámpatest )
-
DeFranco
nagyúr
válasz milkabrams #30905 üzenetére
nézesd meg egy elektromos emberrel de előtte szerintem teszteld ki alaposan hogy mikor milyen körülmények között jön elő a gond, mert ha a szakira bízod, sokára lesz meg a hiba.
sok balesetmentes kilométert.
-
DeFranco
nagyúr
válasz milkabrams #30897 üzenetére
a korábban említett 750k-s keretből vetted ezt az mk2-es automatát?
-
DeFranco
nagyúr
válasz milkabrams #30881 üzenetére
szerintem az, hogy esetleg rossz az immo chip benne, önmagában nem csinál ilyet.
gondolom előtte a pótkulccsal működött az indítás.
azt a szervizt pedig szerintem aki ezt neked önindító halálra gyurcsokolta azt már töröld is ki a telefonodból, gyújtásod sincs.
szerintem is első körben bizti ellenőrzés aztán akku. általános gyógymód még ilyenkor az akkusaru 10 percre le, majd vissza, az sok bugot resetel.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Drughi #30836 üzenetére
gyári, és csavarral rögzül (feltételezem itt is megvan a menetes furat az alvázon mint az mk1 esetében), a gyári technológia is ez (csavar)
azt hiszem t50-es torx fej kell hozzá, a beszerelése nem bonyolult, viszont én megszenvedtem a nyomatékra húzással mert ilyen bitfej már nem nagyon van (szélesebb a t50 a bit nyakánál) nekem meg csak egy nyomatékkulcsom van
de alapvetően nem rakétatudomány, nálam az ülés hátlapját kellett leszedni (4 csavar) aztán kivenni a dugókat a furatból, betekerni az isofixet, hátlap vissza, kész.
-
DeFranco
nagyúr
válasz SECTORnooB #30803 üzenetére
te jó ég, mi történt? jobbkezes?
-
DeFranco
nagyúr
válasz SECTORnooB #30795 üzenetére
őszintén szólva én hagynám a fenébe
felette amúgy is ott a lyuk, ha rendben akarod tudni akkor azt is meg kellene csináltatni (sőt az csúnyább).
én jártam úgy, hogy megtoltak, lökös sérült csak, biztosítóztam, kerestem embert (eléggé ismert és elismert karosszériás), szépen kértem, megcsinálta, elrontotta, kijavította, sokat vártam, kész lett, pár hétre rá ugyanazt a lököst meghúzták máshol, aztán pár hónapra rá családtag ügyetlenül parkolt vele, és megtörte a lököst ugyanott.
azóta nem csináltattam meg, úgy is adtam el. nem örültem neki és bosszantott hogy ott van de legalább lement a teher, hogy mindig ezen kattogjak hogy ki hol hogy húzza meg. tudtam melyik lökös ratyi, azzal előre álltam a necces helyekre és napszemüveg, egyébként utána senki nem húzta meg.
-
DeFranco
nagyúr
válasz #27070592 #30753 üzenetére
teljesen jó autó, szerintem nagyon jól is öregedett, de mára már bele kell kalkulálni hogy nagy valószínűséggel rohadhat kritikus helyeken is (futómű, alváz), és minden alkatrésze 15-20 éves, tehát rendszeresen be fog köszönni valami.
szóval foglalkozni biztosan kell vele. ettől még remek autó, viszont én akkor vennék ha van forrás a javításokra és van aki meg is csinálja.
-
DeFranco
nagyúr
válasz David891 #30432 üzenetére
én gyári színkód (oyster silver) szerint vettem ilyen stiftet, nem mondom hogy pontosan stimmelt a szín, eleve valamennyit szívja is a nap a gyári színt, és egy színen belül is van szórás az egyes példányok között, kapsz egy kb. középértéket ami 3 méterről nem világít ki.
nagyjából arra számíts, hogy a hibát ki tudod vele javítani, nem fog pl. rohadni a levert festék helyén a lemez, de szép meg nyomtalan nem lesz, fog látszani a javítás helye. nem is érdemes a tökéletesre törekedni mert ha harmadszor visszacsiszolod az olyan mint az elkapart var a seben, egyre nagyobb lesz a javítás.
nullás ecsettel meg esetleg valam vattás fültisztító pálcika szerű applikátorral lehet valamennyire szebb eredményt elérni de egyértelműen látszani fog hogy javítva van. viszont nem fog rohadni.
-
DeFranco
nagyúr
válasz molnarpeter #30398 üzenetére
szvsz hiába a ragasztó az egész kasztni teherviselő, folyamatosan húzódik-csavarodik, valahol szükségszerűen van egy gyenge pont ami el fog mozogni idővel a helyéről. folyamatosan jönnek a kisebb-nagyobb traumák is, akár egy kátyú, akár egy kisebb koccanás ami látszólag nem is érinti a kérdéses elemet, de valahol kirobban egy feszültség és kész a rés a pajzson.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Csabex #30388 üzenetére
bárhol előjöhet, nálam a sedan csomagtartó peremének a felső, vízszintes, sárvédő feletti részen engedte el az illesztésnél, de nem ennyire, mint a képen, hanem szemmel nem látható módon. kikentem sikaflexszel utána jó volt, de nyomoztam én is mindennel, még endoszkópkamerával is.
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
válasz tobias88888 #30040 üzenetére
nem tudom itt hogy van, de ha jól emlékszem még az mk1 fókánál a fék a kuplunggal volt egy körön, és ha a kuplungnál eresztett a munkahenger az okozhatott fékfolyadék fogyást...
egyáltalán nem biztos hogy ez a jó irány, csak ötletként vetem fel.
-
DeFranco
nagyúr
válasz aszti75 #29794 üzenetére
nekem a kezelésiben (szerintem egységes) a 63-as helyen, ami a kormány alatti doboz hátoldalán levő biztosítékot jelzi) egy általános központi zár biztosítékot ír.
ha ez kiment volna, akkor szerintem egyáltalán nem lenne központi zárad, ugyanez igaz a 37-38-ra is, azért megnézném, meg a 43-ast esetleg.
nem értek az autóvillamossághoz (sem) de egy próbalámpával nem tudod megnézni a kábel végét, hogy átmegy-e rajta a delej?
-
DeFranco
nagyúr
válasz aszti75 #29776 üzenetére
valami komolyabb flakonos kenőanyaggal készülj, legegyszerűbb ha kiszerelés után kinyomod a szerkezetet wd40-nel, hadd mossa ki a koszt aztán kaphat rendes kenőanyagot ami meg is marad benne.
nem biztos, hogy ez megoldja a problémádat, mert lehet máshol van a hiba, de ha úgy is bontod, érdemes preventíve megcsinálni.
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
válasz Joker88 #29747 üzenetére
valószínűleg kikoptak a lamellák a zárban, érdemes elgondolkodni a zárcserén ha belefér... nem könnyű, de hozzá lehet igazítani a meglévő kulcshoz és akkor nem kell kétkulcsozni.
a szisszenés nyáron normális, mert a hőmérsékletváltozás miatt nyomásváltozás lesz a tankban (főleg ha sok benne a levegő) ilyenkor nem tudom mennyire üzemszerű, kis szisszenés nem hiszem hogy probléma. ha van levegőztető szelep benne az esetleg eltömődhetett.
-
DeFranco
nagyúr
válasz SECTORnooB #29731 üzenetére
részemről a dízel vonalat nem ismerem, nem is nyomoztam ez ügyben mert nem vagyok érintett, a benzin vonalon szerintem teljesen OK, amikor a tavaszi lezárás volt E5-ös (prémium) auchan benzint tankoltam a fókába
-
DeFranco
nagyúr
anno én is tapasztaltam ilyet, bár ennél hidegebb időben. a váltóolaj cserével enyhült a dolog, de nem szűnt meg, főleg a 2-est vette kicsit kelletlenebbül ha jól emlékszem, erőltetni soha nem kellett, csak a vajpuhánál volt egy kicsit kelletlenebb.
szerintem valamilyen szinten természetes a dolog, de jó lenne tudni hogy a megfelelő váltóolaj került-e bele.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
ritkán járok hamisito felé, nem esik útba.
üvegfelületre nálam a lidlis fekete flakonos aeroszolos hab vált be. az odakötött koszt és rárakódott szennyeződésréteget (akár szmogpára) nagyon szépen leszedi, utána pedig igény esetén rámegyek clinnel, attól lesz maximálisan csíkmentes de nagyolásra a lidlis szuper, jobb mint a clin magában.
ablakmosó folyadékból meg prelix.
-
DeFranco
nagyúr
válasz David891 #29477 üzenetére
én a beltéri műanyagokra sonax xtreme műanyagápolót használok, elégedett vagyok vele, csak kicsit nehéz beszerezni
gumikéderekre félévente 50-50%-ban higított glicerines vizes oldatot. (tényleg ezt meg is kellene csinálni a hétvégén)
bőr nincs az autóban rajtam kívül, a tusfürdőm meg gondolom nem releváns
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #29387 üzenetére
gondolom az lenne a mindenkinél fekvő megoldás ha le lenne kicsinyítve a kép alap hasáb szélesség harmada alá egy kicsivel (és kattra linkelve a teljes méret)
a transzparens png batchelt zsugorítása nem atomfizika de nekem épp nincs hozzá felrakva program, de szerintem valamelyik arcképgyáros biztosan bevállalja, ha megvan a megfelelő szoftver azzal 5 kattintás.
-
DeFranco
nagyúr
válasz molnarpeter #29270 üzenetére
én fókán is láttam olyat, hogy a sárvédő volt alul a peremnél kilyukasztva (esztétikusan meg volt csinálva, szép szabályos négyzet alakú lyuk, visszajavítva a festés, lakkozás)
hagyományos ablaktörlő lapátból nekem az alap (best of osan) valeo vált be, flatblade-t még nem vettem.
-
-
DeFranco
nagyúr
össze szokott ragadni az antenna, nekem volt hogy csak a gumi borítás teljes szétroncsolásával sikerült letekerni fogóval.
csavarlazítóval lehet esetleg segíteni rajta, bár nekem a wd40 nem nagyon hatotta meg. egy ideig javítottam zsugorcsővel aztán lecseréltem egy aftermarket antennára.
-
DeFranco
nagyúr
válasz oliwire #29162 üzenetére
ok, megcsinálom, ha megosztjuk a munkát akkor egyszerű lesz. az alapot meg tudod tervezni?
összerakom én kártyának, csak legyen meg a skicc, hogy hova milyen szín kerüljön, legyen-e logo vagy más kép (esetleg custom háttér az egyszínű fehér helyett hogy ne legyen a nagyrobogós másolva) hogy nézzenek ki a rovatok, stb.
ha az asseteket (logo/dekor, színek rgb-ben vagy mintában) átdobod privátban meg akár egy jegyzetfüzet lapra rajzolsz egy kb. kinézetet akkor az alapján már pikk-pakk összedobom.
nekem annak idején a martini racing színek jöttek be, de lehet dolgozni a ford arculat színeivel is.
ami a nagyrobogósban van azt kb. 1 óra összerakni max. (plusz képeket bebindzsizni a helyére esetleg az nem tudom mennyire triviál de majd kiguglizom) de ne másoljunk legyen egyedi.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz oliwire #29158 üzenetére
word körlevél funkciójával a legyegyszerűbb, lehet hogy közvetlenül a google docs is tud ilyet. onnan meg kis szerencsével akár "sorjamentesen" (fehér háttér nélkül) kiexportálható valami képszerkesztő programba.
ha nem megy és lesz kis időm segíthetek experimentálni de ez nem biztos hogy ma lesz.
-
DeFranco
nagyúr
válasz darvinya #29029 üzenetére
egész egyszerűen hülyeségeket írsz én meg erre a szintre nem megyek le.
pontosan az ilyen esetek miatt gondolom úgy hogy téged nem csak a topicból de az egész fórumról kellene napalmozni mert a tevékenységed kártékony, és szemmel láthatóan nem tanulsz.
az hogy butaságokat írsz az egy dolog. nem lehet mindenki szakértő mindenben, meg lehet egy habitusod ami miatt úgy érzed neked mindenben valid véleményed van, ezek tűrhető dolgok lehetnek egy bizonyos mértékig
az viszont, hogy ezzel mindenkit túráztatsz feleslegesen, csinálod a fesztivált mindenen, és itt hagyod a szemetedet amin aztán más fél év múlva keresztülesik az messze túl van az elfogadható viselkedésen, és a moderáció hikomatságát mutatja, hogy ahelyett hogy hazavágnának kekszet kapálni még be is védenek.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz darvinya #29024 üzenetére
"Tehát 22 éves Fiesta a legnagyobb érték és mint fontos, ezért ezt az értéket meg kell jeleníteni."
meg van jelenítve, ott van az átlagban.
amire emlékezhetnél a sűrű szürkésfehér ködön át, az az, hogy érdemes ilyenkor az egyéb leíró mutatószámokat is vizsgálni, pl. módusz, medián (megnéztem már eleve, 13 és 11, ezért írtam hogy szép az eloszlás, mert ha ezek nagyjából összefekszenek akkor az egy nem túl ferde eloszlás) illetve esetleg, ha
a téma megkívánja, érdemes leíró adatként az átlag módusz medián mellett közölni a minimum és maximum értékeket, esetleg disszertációban még felső-alsó kvartiliseket esetleg deciliseket, de mivel a kevés elemű sokaság (nem minta, mert akkor akár súlyozhatnánk is) elemi adatai mindenki számára ismertek és könnyen áttekinthetőek ezért ettől most az egyszerűség kedvéért eltekintettem.ettől még az átlag jól leírja a vizsgált sokaságot, nagy torzítás nincs benne (lásd módusz-medián) tehát itt ilyen célra pont elég az átlag mint diszkrét érték és mellé még egy egyszerű diagram.
van még kérdésed az átlagszámításról?
[ Szerkesztve ]
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz robertka #28805 üzenetére
"A kereskedés lecserélt nekem elvileg minden szűrőt és motor olajat "
oh, my sweet summer child...
"Illetve ha üresben felengedem a kuplungot és úgy próbálom hátramenetbe tenni akkor recseg de ha sebességből egyből teszem akkor nincs hangja,"
mk2-nél nem vagyok benne biztos, hogy mi a helyzet, de az mk1-nél a hátrameneti fokozat nem szinkronizált, így ha nem ideális helyzetben állnak a fogaskerekek, akkor az okozhat ilyen recsegést, és ezt jobb el is kerülni, viszont nem olajfüggő.
annyi a dolgod, hogy hátramenet kapcsolása előtt egyszer kinyomod a kuplungot majd felengeded és úra kuplungolsz (tehát egyszerűen kettőt nyomsz a pedálon) vagy még jobb, ha szinkronizált fokozatba teszed, pl. 3-asba és onnan hátramenet.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest