Új hozzászólás Aktív témák
-
hapakj
őstag
Hiába nézem meg amit linkelsz. Én az API-kat ismerem, s ha megnézed a Vulkan nagyon nem vette át egy az egybe az egészet. Sőt a DX12 "renderpass" és szinkronizációs modellje jobban hasonlít a Mantle-ére, mint a Vulkané.
Tudom mi a Hybrid Graphics. Ott se lehetett szabadon kombinálni bármilyen dVGA-t bármilyen IGP-vel. Tényleg kreatív megoldás volt abban az időben, de az rég volt és a render pipeline-ok is jóval egyszerűbbek voltak. A multiGPU-k koncepció bukásáról tényleg nem az nVidia tehet. Most baromira jól jönne nekik is, mert szemmel láthatóan szívnak a hatalmas chipekkel.
Hát az ilyen vendor speficifikus szabványos eljárások nem tudom miért véreznek el. Igazából a Gameworks-ről sem nagyon hallani manapság. Kb simán kerülnek minden ilyet a fejlesztők. Upscalingből viszont pl látom, hogy általában mindegyiket beépítik. -
hapakj
őstag
De ha a piaci részed 20%, akkor hiába jó a technológia, nem fogják...
- low level API-ra volt igény. Át is ment. Úgy tűnik az AMD többi megoldására akkor mégsem volt akkora igény.A Mantle-ből továbbra se DX12 lett, hanem Vulkan
- A Mantleből egyik sem lett, vagy mindkettő. Ugyanazokat a koncepciókat valósítják meg, de mind a 3 nagyon eltér egymástól. A Mantlehoz talán a DX12 hasonlít jobban. Amúgy itt prohardver fórumokon is többször elhangzott, hogy a DX12-hez a Mantle doksijaiból indult ki az MSTudom mi a Hybrid Graphics, s természetesen a CrossFire-re alapozott. Miben lenne más a technológia, s miért lenne egyáltalán jó?
Hát ha nem tudott versenyezni, akkor mit várjuk el, hogy az AMD technológiáit használjanak exklúzivan?
-
hapakj
őstag
Amúgy szerintem AMD-nél kb az volt a gond, hogy összerakták az egyébként elég jó GCN architektúrát, meg keresztül nyomták a low level átállást, s mivel akkoriban az nVidiának az nem feküdt, hátradőltek, hogy majd az architektúra meg a low level megközelítés behozza gyümölcsét. S ebben szépen skálázódtak utólag is a megoldásaik.
Aztán ment valahogy a bénázás a GCN 2/3/4/5 RDNA 1-el közben az nvidia meg lerakta az asztalra a Turingot megfelelő low level képességekkel, Tensorral és RTX-el, amihez azóta is szállítja a softwares megoldásokat. Lásd DLSS 4 Tranformer modell megy RTX 2080 Ti-on. Szóval jah, utóbbi időben jóval többet rakott a témába az nvidia szerintem.Amúgy a Mesh shadinget sem értem. Annyit lehetett olvasni az AMD féle Primitive shaderről megváltja a geometry feldolgozást ilyenek. Már vannak zárt SDK-k megy ilyenek. Aztán hopp, Turinggal megjelent a Mesh Shader DX-be, meg minden egyéb API-ba. Érthetetlen, hogy tudta az Nvidia beelőzni az AMD szabványos módon ezzel kapcsolatban.
-
hapakj
őstag
Ezt a felsorolást nem is értem.
Több gyártó specifikus technológia. - ezeket miért kellett volna az nVidiának támogatnia?
Több abszolút meg is valósult, pl HBM
Többnek meg lett következménye:
Pl ha már a Mantle is a listán van és abból lett a DX12, akkor mondjuk az nem pont olyan, ahogy az Optixból lett a DXR?
Hybrid graphics abszolút nem értem mit keres itt. egyáltalán nem a nVidia hibája, hogy a több GPU-s skálázódás elesett. Régen ők nyomták kb a legjobban.
Az igaz, hogy az nvidia-ának nagyobb developer programja volt, dehát az AMD is fordíthatott volna erre pénzt. -
Kajoszbobber
lelkes újonc
Ugyan ezt az arat fizetned ki AMD-nek is ha konkurenciaja lenne az NV-nek. Ezek cegek, akiket a profit hajt... nem szeretet szolgalat egyik sem. Amint sikerult az amd-nek az intelt letolni az cpu arakat szepen fel is tolta, ugyan ezt tenne ha sikerulne ugyan olyan felso, kozep, es also kategorias vgat letenni az asztalra. Jelenleg az amd dvga-k azert vannak olyan nyomott aron mert tudasban van kulonbseg a konkurenciahoz kepest, negativ iragyban, es kotelezo ala arazni... Meg igy se araznak ala megfeleloen, mert az eddigi 3 gen alatt csak a market sharet buktak.
-
hapakj
őstag
Aha, csak a képességét nyirbálja meg...
- milyen képességét nyírbálja meg?csak ott bicsaklik meg a dolog, mikor annak az egységnyi teljesítménynek az árát ki kell csengetni a pénztárnál...
- A hw teljesítőképessége határozza meg az árat. Nem hiába árazzák úgy az AMD kártyákat ahogy. Nyilván ők is érzik, hogy amit teljesítenek az gáz. -
hapakj
őstag
hát én úgy néztem szubjektívbe, hogy az nvidia az egységnyi teljesítmény, az AMD meg ennek a töredékét tudja hozni. Illetve az nvidia előnyben van a tensor feldolgozókkal, amihez hasonlót AMD-t is csak az RDNA3-ban pakolt először a GPU-ba, ha jól tudom. S pl a DLSS Ray Reconstruction funkciója nagyon megdobja a Raytracing hatékonyságát.
-
hapakj
őstag
A DXR eltől eltekintek. Nem volt szerves része a DX12-nek és nem része az alapkoncepciónak. Asszem kb 3 év van a DXR és a DX12 között. Igen az egyértelműen nVidiával lett kidolgozva, hiszen nekik már sok tapasztalatuk volt GPU Raytrace-szel az Optix miatt.
Pl a DX12 vs Vulkan memória kezelése. A DX12 Resource heap tierjei nem igazán feküdtek az nVidiának. Alapvetően fixek voltak a követelmények / limitációk s a Maxwell és Pascal GPU-k csak a Tier 1-nek feleltek meg. Ez nem volt túl rugalmas, a különböző resource típusoknak külön heap kellett s emiatt az aliasolás sem működött. Emiatt megnőtt a memória használatát s ez teljesítmény problémákat okozott.
Ha jól tudom a Vulkan memory modelljébe pl erősen beleszólt az nVidia, hogy az előrhető heap típusokat az implementáció határozza meg, s adott resource-hoz a leg megfelelőbb heap-et lehesenn kiválasztani. Ez lehetővé tett az nvidiának régebbi VGA-kon, hogy még dedikáltabb célú heapeket reportoljon, s egyesekkel az aliast is lehetővé tegye.Persze a Vulkan és a DX12 koncepcióiban a Mantle-ből merített. Ezzel nincs vita. Személy szerint úgy vélem a Vulkan ettől végül többet változott.
-
Busterftw
nagyúr
Arra, hogy az AMD-t letolt gatyával érte az RT.
"AMD most fogja kihozni a 3. generációt a hardveres RT gyorsítást tartalmazó kártyákból."
ez nem igaz, mert még az RDNA2 sem rendelkezett dedikált RT gyorsítókkal , normal raszteren futott minden.
De még az RDNA3 is egy hibrid megoldást használt, nem fix és dedikált egységeket. -
Kajoszbobber
lelkes újonc
Nézd meg a felépítéset két a chipnek a DXR megalkotásának pillanataban... Maga az amd meg most fog eljutni arra a szintre hogy hardveresen támogassa az RT-t, a DXR meg eddig is megkívánta ezt. Kicsit másabb mint az évek alatt amd alltal szponzorált soft tracing amit a játékokba betettek, kis minimál shadow, pici ez, pici az de csak csinnyan mert a VGA nem bírja.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRCSÖKKENTÉS TP-Link Archer C1200 Router eladó (1200 Mb/s Wi-Fi)
- Billentyűzet magyarosítás magyarítás lézerrel is! 10-15ezer közötti áron! Óriási betűkészeletünk van
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő (bolti áruk 100.000Ft)
- Új! Számla + 1-3ÉV Gari! Áfás! Gamer PC - Számítógép! I5 14400F / RTX 3080 / 32GB DDR5 / 1TB SSD M.2
- Xiaomi Redmi 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest