- Mobil flották
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kansas
addikt
Mantle: nézd már meg amit #14-ben linkeltem... a Vulkan egy az egyben átvette az 1.0-s Mantle-t és arra fejlesztett rá. Ez tény, fehéren-feketén, nem vélemény. Persze, a DX12 is merített belőle ihletet, de a Vulkan egy az egyben átvette az egészet.
Hybrid Graphics(vagy hogy a bánatba hívták) annyival tud többet, mint a Crossfire, hogy aszimmetrikus. Egy laptop APU IGP-jének és a mellé tett dGPU-nak a képességeit gyúrta egybe... nekem volt is ilyen laptopom Llano alapon(A6-3400M/HD6520G+HD6650M), kellemesen el lehetett vele Skyrim-ezni budget vason...
"Hát ha nem tudott versenyezni, akkor mit várjuk el, hogy az AMD technológiáit használjanak exklúzivan?"
Nem várjuk el az exkluzivitást, csak a támogatást, ahogy az FSR-t is képesek támogatni... gyanítom, mert mindenen megy... ha csak AMD-n menne... nos meglátjuk mi lesz az FSR4-gyel...
Exkluzivitást leginkább a GameWorks vár el... bár volt játék ahoil az AMD is bepróbálkozott, de többnyire sikertelenül. -
Kansas
addikt
Nem az NVidiának kellett volna, hanem a játék- és alkalmazás-fejlesztőknek. De ha a piaci részed 20%, akkor hiába jó a technológia, nem fogják... Így lett a CUDA is egyeduralkodó a piacon.
A Mantle-ből továbbra se DX12 lett, hanem Vulkan, de mindegy, annak köszönhetőek a "low level API-k", meg a konzoloknak.
A Hybrid Graphics-ot ne keverd a Crossfire-ral meg a SLI-vel, nem ugyanaz.
"dehát az AMD is fordíthatott volna erre pénzt."
Aha, a csőd szélén táncoló vállalattól várod, hogy egy hozzá képest akkoriban is többszörös méretű és egy nagyságrenddel mélyebb pénztárcájú céggel versenyezzen anyagi támogatásban? Vicces vagy...Rövidebben: miből???
-
Kansas
addikt
Ez az RTX megjelenése óta van így, előtte kb. fordítva volt...
PL.:
TressFX
Hybrid Graphics(IGP összedolgozik a dVGA-val)
FreeSync over HDMI
Freesync2HDR
HBM
HBCC
Mantle
TrueAudio
GPUOpen
HSA(Fusion)
3DNow!
... volt még pár, de most ezek ugrottak be.
És persze ezek nem mindegyike holt hamvába, van ami tovább él(pl. FreeSync2HDR, Mantle)Anno az AMD nonstop innovált, de a kis piaci részesedése miatt a feljesztései nem terjedtek el, aztán pont mikor megunták a szélmalomharcot a sokkal nagyobb/gazdagabb rivális ellen(meg hát at R&D-re fordítható pénz is erősen elapadt a csőd szélére került cégnél), jött az RTX, és most ők futnak az NV után. Így járás.
Az AMD csak azért létezik még, mert ők gyártják a konzolokba az APU SoC-okat, meg mert bejött a Ryzen. -
Kansas
addikt
válasz
Kajoszbobber #48 üzenetére
Nagyon fiatal lehetsz, biztos nem emlékszel arra az időre, amikor a két fő VGA gyártó(Ati/nVidia) pariban volt(mielőtt az AMD megvette volna az egyiket), vagy mielőtt ennyire lecsökkent volna a számuk(az ezredforduló környékén még többen voltak, a 3D gyorsítók megjelenése előtt pedig még annál is többen).
Ha valódi verseny van, akkor az árak lefele mennek, de ahhoz több szereplős piac kell, a kétszereplős váltógazdaság nem igazán vált be eddig semmilyen téren(se politikai, se gazdasági, de kb semmilyen más téren sem).
Ahhoz pedig még az Intelnek sokat kell gyúrnia, hogy feljöjjön legalább az AMD szintjére, és az még mindig nem fog komoly versenyt generálni, amíg az NV a hatalmas piaci túlsúlyával megfojt kis híján minden feature-t ami nem az övé, mert nem tud elterjedni.
Ahogy jelenleg látszik, maximum az törheti meg az NVidia hegemóniáját, ha önként kivonul a VGA-piacról, mert nem lesz elég a profithányad neki(ahogy az IBM is teljesen kivonult a PC/laptop/szerver gyártásból anno), és rááll 100%-ban az AI piacra...Az AMD ugyan most jobb procikat gyárt az Intelnél(különösen játékra), de még nagyon sok dolga van, míg ledolgozza az előző 30 év alatt felgyűlt hátrányát, ha egyáltalán valaha sikerül neki az Intel csődbe menetele nélkül...
-
Kansas
addikt
"a DLSS Ray Reconstruction funkciója nagyon megdobja a Raytracing hatékonyságát."
Aha, csak a képességét nyirbálja meg... nyugodtan olvass utána, mit csinál a gyakorlatban."nvidia az egységnyi teljesítmény"
Na ja, ez valóban majdnem fullba nyomja a szubjektívet... csak ott bicsaklik meg a dolog, mikor annak az egységnyi teljesítménynek az árát ki kell csengetni a pénztárnál... -
Kansas
addikt
-
Kansas
addikt
Ja, ha szubjektívek akarunk lenni akkor legyünk szubjektívek: szerintem jelenleg egyik GPU-ban sincs rendes RT HW...!
Az nem rendes RT HW ami a raszterizációhoz képest olyan jelentős teljesítményvesztést okoz, hogy lenyomják érte az emberek torkán az előtte lenézett konzolos fícsörnek számító felbontás-skálázást eszi-nem eszi, nem kap mást alapon.
Az nem rendes RT HW ami a jelenleg kapható legerősebb VGA(RTX4090) használata mellett is kihívásokkal küzd a folyamatos 60fps tartása tekintetében, amennyiben a teljes RT feature-set(aka. "path tracing") használva van... abba ne is menjünk bele, hogy 6,5 évvel az RTX megjelenése után még mindig egy kézen meg lehet számolni a path tracingre képes játékokat(CP2077, Alan Wake 2, Wukong)...Igen, a sugárkövetésé a jövő... de a jelenben még igencsak bétás a fícsör... úgy hardveres, mint szoftveres oldalon.
-
Kansas
addikt
válasz
Busterftw #35 üzenetére
Mi meg épp azt próbáljuk a tudomásodra hozni, hogy tévedsz.
Bizony az AMD is fixfunkciós HW egységekkel gyorsítja az RT-t, a legelső generációtól(RDNA2) kezdve.
Maga az implementáció nem egyezik meg az NVidia-éval, de ez nem is követelmény. Az Intelé se egyezik meg vele... -
Kansas
addikt
válasz
Busterftw #19 üzenetére
De, már az RDNA2 is dedikált RT hardverrel rendelkezett, csak szét volt osztva a CU-k közt, nem külön tömbben, mint az NV-nél.
Attól még, mert nem olyan a felépítésük ls a jelenlegi paradigma mellett jóval kevésbé hatékonyak, mint az NV-féle RTX magok, még bizony hardveres RT gyorsításra képesek.
-
Kansas
addikt
válasz
Kajoszbobber #17 üzenetére
Legalább valótlanságokat ne állítsunk már... az AMD most fogja kihozni a 3. generációt a hardveres RT gyorsítást tartalmazó kártyákból.
Valóban jelentősen más az architektúra mint az NV-é, de mivel az teljesen zárt, az AMD akkor se tudna hozzá idomulni, ha akarna. Ezzel együtt 100%-ban kompatibilis a DXR API "szabvánnyal"."évek alatt amd alltal szponzorált soft tracing"
Ajjajj, te itt az évek alatt valamit nagyon félreértettél... Teljes sületlenségeket írkálsz. -
Kansas
addikt
válasz
Kajoszbobber #15 üzenetére
Ezt az állítást mégis mire alapozod? Mármint hogy elzárkóztak volna tőle... vagy valahogy úgy van ez ahogy én is "elzárkózok" Beyonce melleitől?
Már azon túl, hogy az NV egy generációval hamarabb jött ki RT gyorsító HW-rel... -
Kansas
addikt
Már persze ha a DXR-től eltekintesz, amit az NVidia-val rakott össze a Microsoft, és valahogy az NV hardvereken jobban is működik... biztos véletlenül van szinte teljesen az NV RTX kártyák képességére szabva... a komplett DX12Ultimate feature-csomag az NV-vel lett kidolgozva.
Nem tudom, mire alapozod, hogy a Vulkan előnyösebb az NV-nek mint a DX12, azt pedig még kevésbé, hogy a DX12-höz több köze lenne a Mantle-nek mint a Vulkan-hoz, mikor ez pont fordítva van... a Vulkan kiinduló verziója konkrétan a Mantle maga...A Wikipédiáról: "Vulkan is derived from and built upon components of AMD's Mantle API, which was donated by AMD to Khronos with the intent of giving Khronos a foundation on which to begin developing a low-level API that they could standardize across the industry"(forrás)
"On GDC 2015, AMD announced that Mantle 1.0 is becoming Vulkan, an open spec development lead by Khronos Group..." (forrás)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad V110 - i3-6GEN I 4GB I 128GB SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- HUAWEI MateBook 13 2020 - Kijelző nélkül - I7-10510U - 16GB - 512GB SSD - Win11 - MAGYAR
- Lejárt a gyártói garancia? Mi tovább támogatjuk az IT infrádat!
- Lèpj be a jövőbe! Kamatmentes rèszletre is!
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest