- Mobil flották
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kansas
addikt
Mantle: nézd már meg amit #14-ben linkeltem... a Vulkan egy az egyben átvette az 1.0-s Mantle-t és arra fejlesztett rá. Ez tény, fehéren-feketén, nem vélemény. Persze, a DX12 is merített belőle ihletet, de a Vulkan egy az egyben átvette az egészet.
Hybrid Graphics(vagy hogy a bánatba hívták) annyival tud többet, mint a Crossfire, hogy aszimmetrikus. Egy laptop APU IGP-jének és a mellé tett dGPU-nak a képességeit gyúrta egybe... nekem volt is ilyen laptopom Llano alapon(A6-3400M/HD6520G+HD6650M), kellemesen el lehetett vele Skyrim-ezni budget vason...
"Hát ha nem tudott versenyezni, akkor mit várjuk el, hogy az AMD technológiáit használjanak exklúzivan?"
Nem várjuk el az exkluzivitást, csak a támogatást, ahogy az FSR-t is képesek támogatni... gyanítom, mert mindenen megy... ha csak AMD-n menne... nos meglátjuk mi lesz az FSR4-gyel...
Exkluzivitást leginkább a GameWorks vár el... bár volt játék ahoil az AMD is bepróbálkozott, de többnyire sikertelenül. -
Kansas
addikt
Nem az NVidiának kellett volna, hanem a játék- és alkalmazás-fejlesztőknek. De ha a piaci részed 20%, akkor hiába jó a technológia, nem fogják... Így lett a CUDA is egyeduralkodó a piacon.
A Mantle-ből továbbra se DX12 lett, hanem Vulkan, de mindegy, annak köszönhetőek a "low level API-k", meg a konzoloknak.
A Hybrid Graphics-ot ne keverd a Crossfire-ral meg a SLI-vel, nem ugyanaz.
"dehát az AMD is fordíthatott volna erre pénzt."
Aha, a csőd szélén táncoló vállalattól várod, hogy egy hozzá képest akkoriban is többszörös méretű és egy nagyságrenddel mélyebb pénztárcájú céggel versenyezzen anyagi támogatásban? Vicces vagy...Rövidebben: miből???
-
Kansas
addikt
Ez az RTX megjelenése óta van így, előtte kb. fordítva volt...
PL.:
TressFX
Hybrid Graphics(IGP összedolgozik a dVGA-val)
FreeSync over HDMI
Freesync2HDR
HBM
HBCC
Mantle
TrueAudio
GPUOpen
HSA(Fusion)
3DNow!
... volt még pár, de most ezek ugrottak be.
És persze ezek nem mindegyike holt hamvába, van ami tovább él(pl. FreeSync2HDR, Mantle)Anno az AMD nonstop innovált, de a kis piaci részesedése miatt a feljesztései nem terjedtek el, aztán pont mikor megunták a szélmalomharcot a sokkal nagyobb/gazdagabb rivális ellen(meg hát at R&D-re fordítható pénz is erősen elapadt a csőd szélére került cégnél), jött az RTX, és most ők futnak az NV után. Így járás.
Az AMD csak azért létezik még, mert ők gyártják a konzolokba az APU SoC-okat, meg mert bejött a Ryzen. -
Kansas
addikt
"a DLSS Ray Reconstruction funkciója nagyon megdobja a Raytracing hatékonyságát."
Aha, csak a képességét nyirbálja meg... nyugodtan olvass utána, mit csinál a gyakorlatban."nvidia az egységnyi teljesítmény"
Na ja, ez valóban majdnem fullba nyomja a szubjektívet... csak ott bicsaklik meg a dolog, mikor annak az egységnyi teljesítménynek az árát ki kell csengetni a pénztárnál... -
Kansas
addikt
Ja, ha szubjektívek akarunk lenni akkor legyünk szubjektívek: szerintem jelenleg egyik GPU-ban sincs rendes RT HW...!
Az nem rendes RT HW ami a raszterizációhoz képest olyan jelentős teljesítményvesztést okoz, hogy lenyomják érte az emberek torkán az előtte lenézett konzolos fícsörnek számító felbontás-skálázást eszi-nem eszi, nem kap mást alapon.
Az nem rendes RT HW ami a jelenleg kapható legerősebb VGA(RTX4090) használata mellett is kihívásokkal küzd a folyamatos 60fps tartása tekintetében, amennyiben a teljes RT feature-set(aka. "path tracing") használva van... abba ne is menjünk bele, hogy 6,5 évvel az RTX megjelenése után még mindig egy kézen meg lehet számolni a path tracingre képes játékokat(CP2077, Alan Wake 2, Wukong)...Igen, a sugárkövetésé a jövő... de a jelenben még igencsak bétás a fícsör... úgy hardveres, mint szoftveres oldalon.
-
Kansas
addikt
Már persze ha a DXR-től eltekintesz, amit az NVidia-val rakott össze a Microsoft, és valahogy az NV hardvereken jobban is működik... biztos véletlenül van szinte teljesen az NV RTX kártyák képességére szabva... a komplett DX12Ultimate feature-csomag az NV-vel lett kidolgozva.
Nem tudom, mire alapozod, hogy a Vulkan előnyösebb az NV-nek mint a DX12, azt pedig még kevésbé, hogy a DX12-höz több köze lenne a Mantle-nek mint a Vulkan-hoz, mikor ez pont fordítva van... a Vulkan kiinduló verziója konkrétan a Mantle maga...A Wikipédiáról: "Vulkan is derived from and built upon components of AMD's Mantle API, which was donated by AMD to Khronos with the intent of giving Khronos a foundation on which to begin developing a low-level API that they could standardize across the industry"(forrás)
"On GDC 2015, AMD announced that Mantle 1.0 is becoming Vulkan, an open spec development lead by Khronos Group..." (forrás)
-
Pikari
veterán
Például az, hogy a renderelésben használt legújabb technológiákat alapból nem támogatja, ezek utólag inkohézív módon lettek belehackelve.
Ellentétben olyan apikkal, mint pl az opengl vagy a vulkan, ahol az extensionrendszer és a gyártóspecifikus megoldások kardinális elemként koncepció szinten épülnek fel, a directx12 alatt ezek gyengítik az api uniformitását és generikus felhasználhatóságát, ezzel a directx12 elveszti azt az egyik fő sajátosságát, aminek mentén készült, ráadásul olyan módon, ami zagyva, tákolt eredményeket kényszerít ki a szoftverfejlesztési oldalon, az api egy holdkórosok által összevissza modolt megoldás formáját veszi fel a szemünk előtt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- R_volution médialejátszók
- Formula-1
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Palit GeForce RTX 3080 GameRock 10GB
- Nvidia RTX 4070 Gainward ghost Video Kártya
- Újszerű - ASUS ROG Strix Geforce GTX 1660 Super Advanced Edition 6GB GDDR6 192bit VGA videókártya
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ 4060Ti 5060Ti 16GB 4070 Super 5070 videokártya 3 év garancia 27% áfa akár részletre
- GIGABYTE GTX 1060 Mini ITX OC 3GB videókártya
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix G731GU Gamer Noti! I7 9750H / GTX 1660TI / 16GB D4 / 512 SSD
- Akciós dokkolók, Lenovo Legion Pro 7 RTX 4080/4090 laptopok, licencek, antivírusok
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- PlayStation Plus Premium 24 hónapos előfizetés , egyenesen a Sony-tól!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest