Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz notika77 #21 üzenetére

    Én még sosem próbáltam teleszkópos bringát, de mindig is az elsőt használtam fő- (illetve, amint írtam, sokáig egyetlen) fékként.

    Egy ügyfelem egyébként valaha nagyon régen fejlesztett egy programot, amelynek ilyen mechanikus erőhatások számítása volt a funkciója, és játszottunk vele egy keveset. Nagyjából az jött ki, hogy a Szputnyikon azért rohadtul kell igyekeznem ahhoz, hogy átessek az első keréken -- azaz, hogy ez gyakorlatilag sosem fog megtörténni. És valóban, volt egy-két vészfékezésem, amikor teljes erőből húztam az első féket, és csak egyszer éreztem, hogy emelkedik a gép hátulja. A hátsó kereket viszont már közepes erőkifejtéssel állóra tudtam fékezni. Ez pedig azt jelenti, hogy az első keréken sokkal nagyobb mozgási energiát tudok eldobni, pedig teleszkóp akkor még a vágyainkban sem létezett.

    MaCS

  • MaCS_70

    félisten

    Korrekt, hasznos teszt, köszönet érte!

    A bicaj tulajdonképpen még tetszene is. Csak nem ennyiért. 200-220e Ft környékén már nyomtam volna a BUY gombot.

    De az irány jó, úgyhogy optimista vagyok!

    MaCS

    UI: Egyértelműen az első fék a biciklin a főfék. Lényegesen nagyobb tapadást lehet elérni az első keréken.
    A máig használatban levő Szputnyikom ennek az élő példája. Volt ugyanis egy remek típushiba, mégpedig az, hogy a hátsó féket úgy hegesztették a támasztócsövekhez, hogy a hegesztés a forgással ellentétes oldalon volt, tehát fékezéskor a felfogatás nem támaszkodott a vázhoz, hanem feszítette szét a hegesztést. Amely hegesztés nem volt éppen egyenletesen kiváló minőségű -- a bringák nagyon nagy részénél szépen el is engedett, a fék pedig neme egyszerűséggel leesett és fityegett tovább a bowdenen.
    Na, én kiskamaszként kb. két évig jártam így, hátsó fék nélkül.

Új hozzászólás Aktív témák