- Nem növel telepméretet a Galaxy S26 Ultra
- Magisk
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Google Pixel topik
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
-
Mobilarena
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cofidis) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő nyolcadik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere, ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines). Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
HoTDoG
tag
válasz
pictigjis #17535 üzenetére
Tavaly novemberben is volt már hasonló. Akkor konkrétan a Curve-nek kellett visszautalnia ("refund -olni") kézzel.
Sajnos most nincs meg a cetli. Az egyik tranzakció egy étteremben volt, ahol nem nyomtatott a terminál, illetve van egy feb 20-ai tranzakció is, ugyanezzel a hibával, de ott még nem telt el a 10 nap. Az a SPAR önkiszolgáló kasszájánál történt, aminek a kártya terminálja szintén nem nyomtat.
-
HoTDoG
tag
válasz
pictigjis #17500 üzenetére
Nálam ma reggel volt ilyen. Kártyás fizetés sikertelen volt, de közben jött a push üzenet a sikeres tranzakcióról, illetve az appban is sikeres azóta is. Ami még fontosabb, hogy a mögöttes kártyán is levonva szerepel.
Legutóbb több, mint 10 napba telt mire visszajutott a pénz. Nagyon kellemetlen. Nézegetni, ellenőrizgetni utólag...
-
HoTDoG
tag
válasz
pictigjis #12962 üzenetére
"ez a része az appnak, hogy mi declined és mi nem, mindig is ilyen volt, éppen nemrég tettem be az ezzel kapcsolatos"
Ez jogos, ettől függetlenül elég béna, főleg, hogy az utóbbi HSZ-ekben épp a többi szolgáltató osotorozása zajlik
. Random jelöli Decline státusszal az egyes meghiúsult tranzakciókat.
"amiről beszélsz, hogy "nem kaptak visszajelzést a kereskedőtől", az minden sablonlevélben benne van évek óta, hidd el. de ne csak nekem, a többieknek is"
Rákérdeztem ma, hogy azóta kaptak-e visszajelzést a kereskedőtől. Állításuk szerint továbbra sem kaptak semmit a szeptember 1-ei tranzakcióról. Ettől függetlenül nálam már megtörtént a refund a Curve részéről, ami a blokk - vagy egyéb bizonyíték - nélkül nem történt volna meg.
Persze lehet ez is csak a sablon részre. -
HoTDoG
tag
válasz
pictigjis #12942 üzenetére
"a bankod lekönyvelte, és majd fogsz kapni egy visszatérítést is"
Nem, nem kaptam volna visszatérítést ha nem jelzem. Majdnem 10 nap eltelt. A Curve visszaírt és nem kaptak semmilyen üzenetet/jelzést a kereskedőtől. Ez látszódott a Curve alkalmazásban is, hiszen nem volt "Decline"-ként jelölve, mint ahogy az hasonló esetekben lenni szokott.
Szóval úgy néz ki vannak esetek amikor nem oldódik meg magától. És ahogy írtam is, kellett bizonyíték, akár blokk, üzenet vagy a kereskedőtől üzenet formájában. Ma jeleztek vissza, hogy a blokk ellenében elindítják a jóváírást, annak ellenére, hogy a kereskedőtől nem érkezett ilyen jelzés.
Úgyhogy ha pár nap után sem láttok "Decline" (elutasítva) jelzést a Curve alkalmazásban a tranzakció mellett, akkor nem fog magától megoldódni és a bankod sem fogja jóváírni."és a curve ilyen, NINCS ticketszám meg ilyen sallangok, sose volt"
Oké, ettől függetlenül ez elég nagy hiány. Egyébként még aznap kaptam e-mail-ben visszajelzést és gyorsan reagáltak a válaszra is, szóval nem lett belőle probléma. Azonban egy komplex, elhúzódó ügy esetében kellemetlen lehet ha ticket hiányában egy új ügyintézőnél előről kell kezdeni a sztorit.
-
HoTDoG
tag
válasz
HoTDoG #12901 üzenetére
A szeptember 1-ei elutasított tranzakciót a bankom lekönyvelte, a Curve-ben pedig sikeres tranzakcióként jelenik meg. Az icipici blokkot az elutasításról eltettem, de nem találom. A Curve pedig kérni fogja, mint bizonyíték.
A többi hasonlóan járt tranzakció esetében a Curve-n belül is "decline"-ként jelöli és pár napon belül megtörtént a jóváírás. Szóval itt félrement valami.
Most már valóban pain in the ass a helyzet. 7000 Ft-ot már nem hagyunk annyiban a semmiért. De most menjek el a DM-be, kerestessem vissza a tranzakciót, kérjek róla másolatot és boxoljam le a curve-vel... Ez így felejtős lesz. -
HoTDoG
tag
Sziasztok,
Az utóbbi hetekben egyre gyakoribb, hogy elutasítja a terminál a vásárlást Curve-ön keresztül, miközben a terhelés megtörténik. Élelmiszerbolt, gyógyszertár, ruhabolt. Aztán X nap után megtörténik a jóváírás, de egyre kellemetlenebb. Elkezdték a bankok limitálni / tiltani a CRV kódot?
Emellett hiába vaa beállítva backup kártya, ha adott kártyán épp átlépem a limitet, nem dobja át magától a beállított backup kártyára a tranzakciót. Kvázi semmit nem ér a funkció.
-
HoTDoG
tag
Csak bepillantottam a topic-ba, de úgy látom lassan lincshangulat van. Én valahogy nem tapasztalok semmi negatívat. Évek óta használom a Curve kártyát és minden hónapban legalább 100-200k-t ezen keresztül költök el. Van hogy fizikai, van hogy Apple Pay-en keresztül. Nem tapasztaltam semmi anomiáliát az utóbbi hónapokban sem.
-
HoTDoG
tag
Pár napja vettem észre, hogy egy múlt heti tranzakciómat 3x is levonta, annak ellenére, hogy a Curve maga is kétszer decline-nak minősítette. Az első kettő paypass illetve chip kártya olvasással elutasította a tranzakciót, harmadjára sikerült. Ez a Curve-nél hasonlóan jelent meg, ellenben a főkártyám számlakivonatában háromszori levonás szerepel. Szerencse, hogy 500 Ft-os tétel, de akkor is igen kellemetlen... Főleg, hogy nekem kell izgulni, utána járni, hogy meg lesz-e oldva és mikor - ha nagyobb tételről van szó...
-
HoTDoG
tag
Ma egyik Curve alá linkelt kártyámmal sem tudtam fizetni és értesítést/mailt sem kaptam tranzakció próbálkozásról. Van/volt valami nagy maintenance?
-
HoTDoG
tag
Érdekes ez a Curve.
Az 5 fontos rewardomat akartam elkölteni. A következő a helyzet:
Először egy több mint 5 fontot érő tranzakciót akartam végrehajtani, de ezt nem sikerült. A tétel azóta is pendingen áll.
Utána egy taxit fizettem 1700 Ft-ért, kb 2 hete. az 5 fontnyi rewardal, ami sikeres lett. Most a reward kártyám az applikációban unavailable és az alá betett hitelkártyán jelent meg 1700 Ft levonás. De ugyanakkor ez a levonás a reward kártyán is látszik. Össze-vissza minden.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Bomba ár HP X360 11 G5 - Intel 4020 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD Touch I Cam I W11 I Garancia!
- AKCIÓ! nVidia Quadro P4000 8GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 512SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- ÁRCSÖKKENTÉS Panasonic Viera 37" TH-37PV8P plazma TV eladó (2 HDMI)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest