- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Yettel topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Íme az új Android Auto!
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
-
Mobilarena
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cofidis) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő nyolcadik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere, ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines). Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Thusor
őstag
válasz
sparks #17709 üzenetére
Biztos, hogy nem időben adják fel a kártyákat. Nekem azt írta az app, hogy április végéig meg kell kapnom postai úton. Ezzel szemben a borítékon az áll, hogy 2025. május 1-én adták fel. Szóval fizikai képtelenség, hogy május 1-én feladott levél megérkezzen április végén, még ha a magyar posta borzalmas is.
-
Thusor
őstag
válasz
sparks #17703 üzenetére
Nekem ennél jobbat alkottak a Curve-nél. Április végéig kellett volna nekik megküldeni az új kártyámat. Május második felében, 22-én írtam nekik az appban, hogy nem érkezett még mindig meg a kártya. Írták, hogy küldenek akkor újat. Tegnap megérkezett a kártya. Örületem neki, hogy végre megjött, erre teljesen más a fizikai kártya száma, mint ami az appban van. Írok megint a supportnak, hogy mi a helyzet. Írták, hogy sajnos az eredetileg elveszettnek jelölt kártyám jött meg. Amit ahelyett kértem az még nem érkezett meg és sajnos az elveszettnek jelölt kártya nem aktiválható vissza. Így most várhatok tovább. Mind ezt úgy, hogy április végén kellett volna megérkezzen az új kártya. Legalább az Apple Pay-be hozzá lehet adni és úgy tudom használni, amíg nem jön a fizikai kártya is.
-
Thusor
őstag
válasz
MADcat #13185 üzenetére
MVM gázszámlát szerettem volna fizetni online Curve kártyával. 24-es hibakóddal elutasították a tranzakciót, míg Curve levonta az összeget. De kb. 1 órán belül, miután reklamáltam már fordították is vissza a pénzt. Azt írták, hogy az oldalukon minden rendben volt, nem tudja mi lehetett, valószínű hálózati hiba az MVM oldalán.
-
Thusor
őstag
Curve ismét alkotott egy újat. Október 2-án vásároltam online a Tchibo-ban. Amit curve kártyával fizettem, mögötte Erste Max hitelkártya. Le is vonta szépen az 5592 forintot. Ugyanakkor október 4-én vissza is tette ezt az összeget a curve a kártyámra, amit nem vettem észre. Ma meg jött újra az e-mail hogy update van a Tchibo vásárlásomon, megint levonták az 5592 forintot. De így most már 11184 forint, amit fizettem a curve szerint az október 2-ai vásárlásom során. Curve appban van BIT funkció de nem az 5592 forintra, hanem a 11184 forintra. Látott már valaki ilyet?
-
Thusor
őstag
válasz
pictigjis #12758 üzenetére
Ó én elengedtem. A support írta, hogy legalább elindították a refundot. De ezek után itthon tuti nem használom a Curve kártyát. Marad a külföldi utazások során csak. Ott legalább még nem volt gond. De itthon kb minden használat azzal végződik, hogy a mögötte lévő kártyával kell fizetnem mert mindenhol elutasítják, de persze terhelni terheli a kártyát.
-
Thusor
őstag
válasz
pictigjis #12744 üzenetére
Hot én nem tudok ilyen jól nyilatkozni róluk. Legelőször vártam valami 8 napot, mondjuk nem is írtam nekik, akkor fordult vissza a pénz. Most, tegnap volt a másik elutasított, mégis levont összeg. Akkor elhajtottak azzal, hogy sajnos a kereskedő nem jelzett hogy elutasított lenne a fizetés, hiába csatoltam mindent. Azt írták majd 7 napon belül remélhetőleg ez megoldódik. Most meg, a harmadik elutasításnál meg még semmi válasz. Ugyanúgy csatolva az elutasításról a bizonylat. Nem hiszem, hogy ők nem látják hogy mi történt a tranzakcióval, csak akkor ha az eladó is visszajelez. Ez nekem felfoghatatlan. Ennyire nem lehet béna egy bank rendszere.
-
Thusor
őstag
válasz
pictigjis #12714 üzenetére
Sajnos ebből megint az lesz, hogy vagy 7-8 napig áll a pénz feleslegesen, majd utána vissza indítják és a bank meg ráül 2-3 napra. Szóval ez alsó hangon egy 9-10 nap. Azt hittem ha írok nekik és csatolom az igazolást az elutasításról akkor gyorsabb, de sajnos tévedtem. Ez ugyanolyan lassú így is úgyis.
-
Thusor
őstag
válasz
Thusor #12706 üzenetére
Ezt válaszolta a Curve, amit lent bemásoltam. Egyszóval várjak még a pénzemre, mert hiába csatoltam fotóval hogy elutasításra került a tranzakció, ők még nem kaptak semmit sem az eladótól. De legalább gyorsan válaszoltak, még ha nem is tudtak érdemben segíteni.
Thanks for getting in touch. I’m sorry to hear you’ve experienced a decline.
At the moment, the merchant hasn’t sent us an update with regards with your transaction.
The merchant first preauthorises the transaction before they capture the funds. We process the transaction from your underlying card immediately and the merchant has 7 days to process the transaction before we refund it. This is the best practice across the payments industry and why you sometimes see a 'pending' status in your bank account for transactions.
This means that the merchant may process the transaction at a later stage – I would recommend checking your bank statement in the next couple of days to see if it has been processed.
In the meantime, please let us know if there's anything else you'd like our help with.
Have a wonderful day!
-
Thusor
őstag
válasz
pictigjis #12707 üzenetére
Eddig nem volt gondom a Simple rendszerével. Ma is fizettem be számlát Curve-el. MÁV rendszerén viszont kettőből kétszer sikertelen egy hónap alatt, ami mondjuk nem reprezentatív de nem is túl jó eredmény. Mindegy, jeleztem a Curve felé, aztán meglátjuk mennyi idő lesz most a visszatérítés.
-
Thusor
őstag
MAV online jegyvásárlási felületén nem lehet Curve kártyát használni. Ismét szerettem volna jegyet venni a Curve kártya használatával. Az összeget a Curve beterhelte, ugyanakkor a MAV felületén az OTP Simple Pay elutasította a tranzakciót. Most írtam a Curve-nek ez ügyben, hogy megint beterhelésre került az összeg mint legutóbb, mégis elutasított a tranzakció.
Jövőben nem használom a kártyát a MÁV felületén, mert úgy látszik ott valami gond van.
-
Thusor
őstag
Az esetek 95%-ban én is mindent kártyával fizetek ki. Ugyanakkor a fent általam vázolt okokból kell kézpénz is. Ez az egész abból indult ki, hogy valaki megjegyezte, minek használ ma bárki is kp-t a mai világban. Abban szerintem mind megegyezhetünk, hogy fejlődni kell a korral, amit lehet bankkártyával kell fizetni, ugyanakkor még mindig nem hagyható el teljes mértékben.
-
Thusor
őstag
válasz
axioma #12623 üzenetére
Te hogy fizeted ki a villanyszerelőt, gázszerelőt, vízszerelőt stb? Próbáltál nekik utalni helyszínen vagy esetleg valamin lehúztad a kártyádat? Piacon mivel fizetsz a zöldségért? És még sorolhatnám. Nem lehet teljesen kp mentesen élni, mivel sajnos vannak olyan élethelyzetek amikor nem tudsz mást. Volt a SPAR-ban is, hogy nem ment az OTP terminál, akkor kp nélkül kábé vásárolni sem tudtam volna.
-
Thusor
őstag
válasz
szpeti40 #12499 üzenetére
Senkinek se írtam ez ügyben. Teljesen automatikusan került vissza a duplán vont összeg. Ha írtam volna, lehet gyorsabb lett volna a folyamat, de mivel online vásárlás volt, nem volt az OTP Simple oldalától elutasító visszaigazolásom, így nem tudtam volna igazolni, hogy duplikátum volt a levonás.
-
Thusor
őstag
-
Thusor
őstag
válasz
dredjudge84 #12473 üzenetére
Ez csupán csak szerencse kérdése. Mint ahogy valakinek már 3 óra után visszafizetik a dupla levonást, másnak meg 10 nap után. Ebből sokmindent nem lehet levonni. Ugyanakkor aggasztó, hogy mostanában elszaporodtak ezek a problémák. Jó lenne ha tudnának ezzel mit kezdeni, mert normál banknál ilyen nem fordul elő, hogy duplán vonnak és utána 10 napig ülnek a pénzen mire rájönnek, hogy jé dupla tranzakció. De kiváncsi leszek nálam mennyi idő lesz. Jelenleg már több mint 5 napja várok a visszatérítésre.
-
Thusor
őstag
válasz
Mauzes #12410 üzenetére
GPay és Apple Pay is szarakodik mostanában, így inkább visszaváltottam a bankom kártyájára alapértelmezettnek. Curve meg marad a külföldi utazásokra. 1 hónapja se használom, de több gondom volt vele mint valaha bármelyik más kártyámmal. Itt főként a többször levonom ugyanazt de mégis kifizetetlen marad problémára gondolok. Miután harmadjára is beszívtam így inkább tartaléknak használom.
-
Thusor
őstag
válasz
pictigjis #12402 üzenetére
Nálam ugyanez volt a helyzet, csak online fizetéssel. Másik fizikai kártyával meg ment minden rendben. 3 nap után viszont még mindig nem refundolták a pénzt. Még várok, de szerintem 10 nap után se fogják ha nem szólok. De akkor több irányba indítom a dolgot, mert a curve-on keresztül az OTP Simple terhelte be a MÁV felületén. Aztán majd eldöntik a három cég közül, hogy ki indítja a refundot.
-
Thusor
őstag
MÁV jegyrendszerében ma sikeresen két tranzakciót könyvelt el a Curve. Elsőre az OTP simple rendszere azt jelezte, hogy nem sikerült a tranzakció, de akkor is levonta a Curve mögé tett kártyáról a pénzt. Másodjára már minden jól ment de újra vonta az összeget. Ilyenkor kinél kell panaszt tenni? MÁV, OTP Simple vagy Curve? Tranzakciós számok meg vannak, de az elutasított tranzakcióról nem kaptam semmit sem. Ugyanúgy mutatja a Curve mintha kétszer ugyanazt fizettem volna egymás után.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Windows 10
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Windows 11
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Lenovo Thinkpad L14 Gen 4 -14"FHD IPS - i5-1335U - 8GB - 256GB - Win11 - 2 év garancia - MAGYAR
- Alkatrészt cserélnél vagy bővítenél? Nálunk van, ami kell! Enterprise alkatrészek ITT
- BESZÁMÍTÁS! 4TB Samsung 870 EVO SATA SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 64GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest