- Poco F7 – bajnokesélyes
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- iPhone topik
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Valami új érkezik november 5-én. (Egy vékony Motorola)
- One mobilszolgáltatások
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
-
Mobilarena
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTU
addikt
válasz
instantwater
#81
üzenetére
Már semmi.
-
#33403648
törölt tag
válasz
instantwater
#81
üzenetére
Sziasztok! Ma este küldte ki ezt a levelet a Curve. Igaz en Franciaorszagban elek, nem tudom, hogy van-e koze ennek ki melyik orszagban el. Gyanitom, hogy igen...Bemasolom nektek, lehet par hasznos infoval tud szolgalni szamotokra...
“At Curve, our mission is to give you more control over your finances, so you can live life’s rich experiences. As part of this ongoing work, we have updated our Terms of Service and our Fair Use Policy. Please note that these changes come into effect immediately.You can see our updated Terms of Service here.
You can see our updated Fair Use Policy here.
We are also letting you know what will happen in case there is a hard Brexit, at the bottom of this mail.
What has changed in our Terms of Service?
We have added two new sections:
- American Express wallet in Curve; and
- We have introduced Amex top-up wallets to Curve.You can now add your UK American Express card to Curve if the the first 6 digits (BIN) of your card are listed here. Every Amex card will create its own top-up wallet which you can use for spending with your Curve card. Please note that you may be charged a fee by Curve for transferring money to your top-up wallet, depending on the tier of your Curve account. Note: you will not be able to make ATM withdrawals with your Curve card linked to a top-up wallet.
Subscription Model introduction
We have introduced a new subscription model.We have 3 tiers of your Curve account:
- Curve Blue (free);
- Curve Black (£9.99 or €9.99 per month); and
- Curve Metal (£14.99 per month), in the UK only.The Curve Black and Curve Metal tiers both come with additional benefits, in addition to your regular Curve features.
Please find our updated Terms of Service here.
What has changed in our Fair Use Policy?
We have added two new sections:
- Compliance with your underlying card issuer’s terms; and
- Paying off your Credit Card with Curve.These changes relate to the underlying payment card you select to use with Curve. Specifically, we provide clarification on making purchases with your Curve card when your underlying card is a credit card. We restrict its use, where possible, to only those payments and purchases which are permitted by your credit card issuer’s terms. We want your experience of using your Curve card to mirror the experience of using your selected underlying payment card, as much as possible.
Please find our updated Fair Use Policy here.
What do I need to do?
If you're happy with the changes, you do not need to do anything. If you are not happy with the changes, you have the right to terminate the agreement with us and close your account without charge at any time before 29th March 2019. If we don't hear from you by then, we will take this to mean you have accepted the changes. If you don't agree to the changes, or have any questions, please contact us at support@curve.app.
Planning for Brexit
We have been preparing for the UK's withdrawal from the European Union ("Brexit"). Although the manner and timing of Brexit are still not clear at the date of this letter, we are taking steps to ensure we can continue providing Curve’s services if the UK leaves the EU on 29 March 2019 without an agreement ("Hard Brexit").How a Hard Brexit might impact on Curve
Curve is issued by Wirecard Card Solutions Limited ("WDCS"), a UK authorised Electronic Money Institution which is currently able to issue e-money and provide payment services in the other EU countries using "passport" permissions.
In the event of a Hard Brexit, WDCS expects that it will no longer be allowed to use these passport permissions and so WDCS would not be able to issue e-money and provide payment services in the EU after a Hard Brexit.Notice of changes to our agreement with you
As you are based in an EU country, we will need to make certain changes to the way we provide Curve’s services to you after Brexit.
We will be varying the terms and conditions with you, as described in the Appendix to this letter. The main change will be that Curve will be issued by Wirecard Bank AG, a sister company of WDCS, in place of WDCS. Wirecard Bank AG is a credit institution, authorised in Germany and supervised by the German financial services regulator, Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht (or "BaFin").
Upon a Hard Brexit, the changes to our agreement with you will take effect on 29 March 2019. Other than the changes that we are describing in this letter and in the Appendix, the terms and conditions with you will remain in full force and effect on their existing terms. You will continue to receive the services as you currently do.What will happen if there is no Hard Brexit?
If Hard Brexit does not occur and WDCS is able to continue providing the relevant services under its passports, then WDCS will remain as the e-money issuer and payment service provider under the terms and conditions and there will be no transfer to Wirecard Bank AG. If this happens, your terms and conditions will stay exactly as they are today and the changes to your terms and conditions set out in the Appendix will not take effect.Next steps
You will not need to take any action in order for these changes to your terms and conditions to become effective and, in the event of Hard Brexit and the transfer to Wirecard Bank AG taking place, you will be deemed to have accepted these changes, unless you tell us otherwise.If you would like more information or wish to discuss the content of this letter, please contact us.”
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Napelem
- NiMH akkumulátor
- PlayStation 5
- Ipari mennyiségű szuperszámítógéppel dagasztaná az AI lufit az USA
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Energiaital topic
- Mesterséges intelligencia topik
- Hogy mi van? A TikTok lett az Xbox ellenfele?
- További aktív témák...
- Xiaomi 15 Ultra 5G 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 2017 CTO iMac 27" 5K - i7 4,2 GHz, 32 GB RAM, 512 GB SSD, Radeon Pro 580, Magic Mouse+ Numpad Keyb.
- Újszerű ERŐMŰ Lenovo P1 G3 (4K Intel Core I7 10850H 32Gb 1 Tb) Tervező/vágó/gamer - Nvidia 4Gb!
- ERŐMŰ Lenovo Thinkpad P1 G2 Workstation (Core I7 32Gb 1 Tb 4Gb Nvidia 4K kijelző) laptopom eladó!
- Macbook Pro 16 A2485 EMC 3651 27% 16" Retina XDR IPS M1 Pro 32GB 500GB magyar vbill gar
- BESZÁMÍTÁS! MSI B760 WIFI i9 14900KF 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3090 Trinity OC 24GB LIAN LI PC-O11D 750W
- BESZÁMÍTÁS! MSI MPG Z490 GAMING EDGE WIFI alaplap garanciával hibátlan működéssel
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3139, 95% Akkumulátor
- Xiaomi Watch S4, 1 Év Garanciával
- 3db apró szépséghibás DELL WD19S dokkolók (csak kábel résznél)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő



pictigjis

