- Sony Xperia 1 VII - Látod-e, esteledik
- Komoly akcióval érkezik Magyarországra a Honor Magic V5
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Szinte játékpénzért megvehető a Honor Play 10C
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
tottiboy
tag
az a 0w30as olaj kicsit sztem vékonyka... inkább 5w30 5w40...
(az én verdámban is elcsipegette az 5w-s olajat,mert ö a 10est szereti nagyon csak aszem Castrol SLX Longlife2ből nincs 10w... igaz csak ha forgatva volt akkor csipkedte)
Szal kérdésre visszatérve sztem egy kcisit vastagabb olajat próbálj tenni bele... 5w30... mondjuk -
#32577792
törölt tag
igen, sajnos ez így van, azért is mondom, hogy az igazság valahol félúton van a cikk és a tuning cég képviselői által mondottak alapján.
én, saját autómnál inkább vennék egy változó geometriás turbót, egy másik, gyári szoftver és ezzel kapok egy új turbót, plusz 12lóerőt, egy kis nyomatékot, oszt jó napot. -
#32577792
törölt tag
[link]
sok igazság és részigazság van a cikkben, persze ha ezt egy tuningos cégtől kérdezed, kinevetnek, mondván, hogy semmi baja nem lehet.
alapesetben ugye megnövelik a turbó nyomását, amit ha szerencsé, akkor lebír, ha nem,akkor felújítás/csere is játszhat 100-300k között
az üzemanyag rendszer elvileg elviseli a nagyobb nyomásértéket, általában úgyis nagyobb nyomásra vannak tervezve, az okosok szerint van bennük biztonsági tartalék -
<>jana<>
senior tag
úgygondolom hogy a fogyasztás csökkenés az optimalizáció miatt van.tökéletesítik az égést. ha érezni akarod a több pacit és nagyobb nyomatékot akkor természetes hogy többet fog fogyasztani
a motor kopásról azt mondták nekem ha megakarom tartani a járgányt 15 éves koráig akkor ne akarjak vele sportosan járni,ha + szereted a motor hangját 5000-es fordulat környékén az pénzbe fog kerülni. sokba..
[Szerkesztve] -
Foglalt név
addikt
Mint mondtam volt csak chippel nem fogsz 50%-ot elérni. A 20hoz is vlmi kegyetlenül kifogott motor kell.
Az pedig, hogy mit bír motorfüggő. Egy újabb autó sokkal kevesebbet, mint egy 10 évvel ezelötti. Opeles srácok szedték szét a 2.2-es motort és azt mondták olyan falvastagsága volt, hogy ők a 100ekm-es futásteljesítményen is meglepődnek. egy 90'-es modellbe meg gond nélkül belepakolsz fél millió km-t.
Konkrétan kéne utána nézned, hogy az a motor, amit chipeltetni szeretnél, mit bír.
Arra sem árt figyelni, hogy hova viszed, ha 10 perc alatt végeznek, az annyit is ér. -
Foglalt név
addikt
Chiptuningnak 2 esetben van értelme.
Az első, ha butított autót vettél. Értsd ugyanez a motor létezik erősebb kivitelben, csak az elektronikával korlátozták(speedstep), mostanában egyre több ilyen van.
A másik, hogy már széttuningoltad a motort, új hajtókarok, dugattyúk, vezérműtengely, szívócsonk stb. és ehhez szeretnéd igazítani a befecskendezést.
Valamennyi tartalék lehet egy gyári motorban is, de sok ráhagyás nem szokott lenni, kb. annyi hogy a gyártástechnológiából eredő szórást kompenzálják. A gyári jelleggörbékkel is játszanak elég sokat, ha tényleg az adott motor aktuális maximumát akarod kihozni, az nagy meló és ha fogyasztást, terhelést is figyelembe veszel, sok plusszra ne számíts.
Egy turbós autónál pl. lehet pluszt kihozni, sokszor akár egy csavarhúzóval is, mert elég a töltőnyomást megnövelni. Ott a plussz lóerő, nyomaték megy a gépsas, kicsit többet eszik, de kit érdekel, aztán kiderül, hogy mégsem kovácsoltvas elemekből van a motor, a hajtókar elhajlik, megszorul a dugattyú vagy törik és szétveri a blokkot. Persze ez ilyen worst case.
Szóval érdemes körüljárni, hogy mire tervezték a blokkot és utána nekiállni.
Hogy egy konkrét példávala éljek(volvoban nem vagyok otthon, maradok az opelnél). 2.0i. 115 ló. Ha chippeled, kijön belőle 130 mondjuk. Viszont az egyik legjobb blokk, amit az opel csinált, van belőle 204 lovas. Szívó oldalról le van fojtva. Ha kap egy nagyobb szívócsonkot és normális szelepeket és utána jön a chip, kb. 170 lónál vagyunk. Ugyanebből van turbó. Abból 315 lovas tuningchip is van, ehhez viszont már új hajtókarok vannak, meredekebb a vezérműtengely stb.
Szóval nem azt mondom, hogy ez rossz dolog sőt, de tudni kell mire való
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Dacia topic
- Társasjáték topic
- Futás, futópályák
- Hobby elektronika
- Sony Xperia 1 VII - Látod-e, esteledik
- Építő/felújító topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- droidic: Időutazás floppyval: A 486-os visszavág PCem-men
- További aktív témák...
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3092, 98% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! Asus B360M i7 9700 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650 XT 8GB ZALMAN N4 600W
- Apple iPhone 13 / 128GB / Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia / 87% akku
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest