- Milyen okostelefont vegyek?
- Nem fogy a Galaxy S25 Edge?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Google Pixel topik
- A Galaxy Z Fold7, minden színben és oldalról
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#32577792
törölt tag
igen, sajnos ez így van, azért is mondom, hogy az igazság valahol félúton van a cikk és a tuning cég képviselői által mondottak alapján.
én, saját autómnál inkább vennék egy változó geometriás turbót, egy másik, gyári szoftver és ezzel kapok egy új turbót, plusz 12lóerőt, egy kis nyomatékot, oszt jó napot. -
#32577792
törölt tag
[link]
sok igazság és részigazság van a cikkben, persze ha ezt egy tuningos cégtől kérdezed, kinevetnek, mondván, hogy semmi baja nem lehet.
alapesetben ugye megnövelik a turbó nyomását, amit ha szerencsé, akkor lebír, ha nem,akkor felújítás/csere is játszhat 100-300k között
az üzemanyag rendszer elvileg elviseli a nagyobb nyomásértéket, általában úgyis nagyobb nyomásra vannak tervezve, az okosok szerint van bennük biztonsági tartalék -
#32577792
törölt tag
saját tapasztalat
Laguna II 1.9DCi
van belőle 100, 110 és 120LE változat; valamit 2.2 150pacival
nekem a középső, ez kb 0,5l-1l-rel fogyaszt kevesebbet, mint a 100-as és ugyanannyival többet, mint a 120-as. a 2.2-es pedig 1,5-el többet, mint a 120-as.
volt tapasztalat a 110-es tuningjára, ami azonos stílus mellett hozta a 0,5-1literes csökkenést, viszont ennyivel meg is nőt, amikor kihasználta a tuningot.
ennek ellenére 80%-ban biztos vagyok benne, hogy nem tuningolnék. azért a ''pár'' lóerőért és nyomatékért nem akarom kockáztatni azt pár százezer forintot, ami kárt okozhat.
[Szerkesztve] -
#32577792
törölt tag
no, akkor közelítsük meg másképpen a dolgot
alapvetően 3 féle motor (erőés nyomaték tekintetében) létezik egy kasznihoz:
1. alulméretezett
2. optimális
3. túlméretezett
nyilvánvaló, hogy a középső kivételével ezek a paraméterek többlet fogyasztást jelentenek. az elsőnél azért, mert kisebb erővel kell ugyanazt a súlyt felgyosítani, a másodiknál gondolom nem kell részletezni. utazó sebességnél nagyjából azonos fogyasztás kalibrálható, minimális eltéréssel.
a tuning alapvetően arról szól, hogy optimalizálnak, ebbe beletartozik a megnövelt üzemanyag mennyiség adása a motornak. -
#32577792
törölt tag
akkor lehet fogyicsökkeneés, ha ugyanolyan a vezetési stílust használsz, mint előtte. oka ennek prózai: mivel nő a nyomatéka és a pillanatnyi fogyasztása, ezért jobban is gyorsul, és rövidebb ideig fogyasztja a többet, mint enélkül a kevesebbet, így jöhet ki 0,5-1l fogyicsökkenés.
a chipnél optimalizálják a motor adatait, minden motorra más és más érétkkel. a gyárban viszont nem fognak minden egyes motort más beállítással feltölteni
más kérdés, hogy mit bírnak az alkatrészek
és legvégül, adnak-e garit a chip tuning okozta esetleges problémákra ( turbó, porlasztó stb...)
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen videókártyát?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- EAFC 25
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Metal topik
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H81M-PLUS H81 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Gigabyte AORUS 16X (2024) Gamer notebook - i7 14650HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GBWin11
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Epson Workforce DS-530II Dokumentum szkenner
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest