- Google Pixel topik
- Milyen GPS-t vegyek?
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Itthon is kapható lesz a kerámia Xiaomi Band 10
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yettel topik
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Honor 400 Pro - gép a képben
Új hozzászólás Aktív témák
-
kardkovacsi
senior tag
Milyen 10%? Ugyanakkora a két autóban az akkumulátor. Meg itt végig a hajtás hatékonyságáról hadováltok, miközben a különbség a két autó eltérő légellenálásában keresendő. Sőt mivel az i4 légellenállása nem valami jó, valószínűleg a hajtása jobb mint a Tesláé.
A BMW meg nem fog egy 15 éves Ford Mondeo designt kiadni a keze közül, csak azért, hogy pár %-al jobb legyen a hatótáv. Mert a BMW vevőket pont nem érdekli ez. -
gyuszos
tag
-
kardkovacsi
senior tag
De mesélj hol nem tudnak hatékony autót csinálni? Nézz rá számokra. Ott van, WLTP hatótáv. BMW i4 WLTP 590 km 81-es akkumulátorral, Tesla Model 3 LR 81-es aksival 602. 2% a különbség, ez a nagy hatékonyságbeli különbség? Ami persze simán adódik a két autó légellenállásából is. Szóval a puszta tények megcáfolják az ömlengésed.
-
Raysen623
addikt
Az energia termelés mint olyan szerintem relatíve megoldható ha egyszer majd sikerül túllépni a jelen technológiai korlátokon kicsit. Kábel esetén konkrétan arra gondoltam, hogy minek ennyi félét gyártani? Miért nem elég egységesen, sztenderd szerint egyféle mindegyik márkához? Példának felhoznám a telefonok töltőkábeleit.
-
Raysen623
addikt
Akkor kiterjesztem kicsit: elég sokat és sokan beszélnek arról is, mennyire pazarló a mai piacgazdaság. Jönnek a hibrid meg az elektromos autók, aminek minden elemében (nálam legalább is) tükröznie kellene azt a filozófiát, ami már ezzel a pazarló felfogással szembe megy, és igen, ez alól a jómódúak sem lehetnek kivételek! Ez is egy folyamat, nem megy minden azonnal, de egy ilyen kábeltörténetnél rögtön el lehetne kezdeni, főleg mivel ha lehet akkor mindenki a lehető legrövidebb időn belül szeretné feltölteni az autóját.
#38gyuszos: Ez tiszta sor, nem is megyek szembe ezzel a törvényel.
#39Shadowbull: Tesla-ra nincs rálátásom, de kösz az infót.
-
gyuszos
tag
Magadra vetted....ej-ej, hát nem köllött vóna.....
Én szívesen folytattam volna még veled, szeretem a fanatikus, emiatt abszolút logikátlan érveléssel megáldott vitákat....
De ha nem hát nem, sajnos így esély sincs rá hogy valaki kimozdítson a fals infók tucatjából, amiben jelenleg körülvetted magad. Szia....
-
gyuszos
tag
"Pedig ez a tapasztalat, csak Európáról beszélek."
Nincs, és nem is lesz élő Teslás tapasztalatom, de sajnos ennek pont az ellenkezőjéről szólnak a kommentelők véleményei....lassú, hetekre kapsz időpontot hiszen NINCS elegendő szervíz és teljesen leterheltek, egy - egy alkatrészre pedig néha hónapokat kell várni.
A Tesla nem következetes, már ne is haragudj, hanem szimplán sumákol.
Ahogy írtam, nincs HUD, normális ablaktörlés, igénytelen minőségű festés, nincs választható belső, nincs normális fényszóró, nincs carplay, AA autó, már nincs Lidar sem.....
De van helyette tábortűz, fingópárna, meg zenére "táncoló" Model X.....+ jó drágán mért FSD, ami akár már holnap kész lesz, csak még ma fizesd ki.....
Mit gondolsz miért?
Hát mert utóbbiakra egyszer kell szoftvert írni, előbbiek nélkül meg sokkal olcsóbb, kevesebb hibalehetőség, kevesebb fejlesztési költség.....és valljuk meg, az európainál sokkal igénytelenebb amerikai elvárás és igény.
Nincs ezzel amúgy semmi baj, csak tudjuk minek hol a helye, és még csak véletlenül se mondjuk ezt jóindulatúan következetességnek.....mert nem az. -
Frozen
addikt
Ez nem teljesen igaz.
A szervíz költség drágább mint egy belső égésű motoré. A kocsi felépítése kb nagyvonalakban azonos, alváz lengéscsillapító , fék stb... A kocsi tömege több ezért a fék és a gumi sőt a lengéscsillapító is gyorsabban kopik majd előbb csereperiodusos lesz.A teslánál 290 ezrenként kb elszáll a villanymotor, más gyártóknál mennyit bír még egyenlőre rejtély.... Ha elszáll egy elektronikai panel vagy chip vagy csak szétrágja a kábeleket egy nyest akkor a gatyádat is a szervízbe fogod hagyni mivel mire ezeket kimérik ,bevizsgálják kicserélik egy raklap munkaóra lesz.
Szóval ez a szervíz jobb meg olcsobb sokat segít az biztos a tárcád súlyán tuti fog segíteni.
#40Noukoum
Teslát sokan azért veszik ,mert árkategoriájában olcsó kb igénytelen külső és belső. Egy suzuki vagy egy dachia is fényéveket ver rá. Hiába van benne egy szép nagy tablet ha maga körülötte egy fapad.
A másik dolog pedig az,hogy nem kell vinni évente szervízbe.
Sajnos ez az egész ev dolog annyira gyerek cipőben jár még ,hogy hihetetlen az árak pedig nem csak magyarban ,de egész europában el vannak szabadulva.
Én már nem egyet probáltam mindegyik többet fogyasztott áramból mint egy disel.... Akkor kijösz vele olcsón ha magyarban feldugod a házadban töltőre ,vagy van esetleg napelem parkod. De amint külföldre mész meg rászorulsz a nyilvános töltőkre ott horribilis árak lesznek. Németben pl a lakásban 0,50 cent /KW a nyilvános töltőkőn 0,79...
És a pláne az egészben,ha felmegyek a német pályára egy stuttgard münchen távot nem bír ki a model 3 50 es akkuval 200km/h val mert akku lemerült... (persze lehet az 1-1,10 utból csinálni 2-3 órát és akkor oda lehet érni......És ezért ki kell fizetni durván majdnem 20 millát....A másik az eu probléma ,hogy nyomják itt a környezet szennyezéses rizsát, nyugodtan meg lehet nézni a traktorok a szántoföldeken a kamionok stb mikor lesznek lecserélve elektromosra? Arról nem is beszélek hogy a boltokban egyre több terméket csomagolnak 2-3-4x rétegbe bele .......
Teljesen a pénzre megy ki minden én tuti ,hogy diselen maradok sőt igazából még a 3.0 TDI ből agyalok veszek egy újat.Mert simán kinézem azt,hogy 2030 után olyan olcsó lesz a dsel mint állat csak akkor majd már nem lehet venni ilyen autókat hiszen a többség egyre jobban az ev re fog átálni. -
gyuszos
tag
"Sajnos a többi gyártó szervize is legalább ennyire pocsék, cserébe ott még le is húznak mert ugye azért van az ügyfél…"
Ezzel baromira nem értek egyet.
"ha nem a legjobb, Európában...." ezzel meg aztán pláne nem....
"Szerintem pozitívum egyáltalán az opció, a Teslánál nem is kérhető a 22-es AC…"
A Teslánál még mennyi minden nem kérhető, mégis a prémiumhoz árazzák magukat.
Egy 50+ milliós Plaid-be 6-8 éves fényszóró technika van, nincs HUD (nem kérhető, mondjuk inkább így), nincs egy normális esőérzékelős ablaktörlő, semmit sem tudok a belsőn változtatni ennyi pénzért, .....sorolhatnánk még.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ASUS ROG Strix GeForce RTX 4070 Ti OC 12GB GDDR6X 192bit Videokártya
- RX570-es, RX580-as és RX5500XT eladó videó-kártyák - Garancia
- Canon EOS 1300D gép szettek, objektívekkel, kiegészítőkkel (1400 - 7900 expos gépek, újszerűek! )
- Macbook Air M2 8/256 100% akku
- Iphone 14 Pro fehér-ezüst 128GB nagyon szép
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- Xiaomi Redmi A3 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Gamer PC Számítógép! R9 3900X / RX 6700XT / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T480s - i7-8GEN I 16GB I 256GB I 14" WQHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Apple iPhone 7 Plus 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged