Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tomi_mod

    aktív tag

    válasz duffbeer #86 üzenetére

    Valahogy én is így próbáltam értelmezni, hogy "segédként" működik a dolog.
    Egy kézmozgatás már sokkal komplexebb és előtte sok apróságot szeretnék letisztázni a teknős projektben is főként az object-ek nevei, hogy azok konkrétan egy dolgot jelentsenek tehát ne cube meg armature.001 més hasonlók legyenek...ami egy komolyabb esetben nagyban könnyíti az esetleges egymáshozrendelést.

    Utánanézek annak amit írtál!

  • tomi_mod

    aktív tag

    válasz duffbeer #84 üzenetére

    Kipróbálom! :K
    Rájöttem, hogy alapvetően az volt a baj, jogy túl szűk közönként adtam meg KeyFrameket, konkrétan 5képenként.
    A főmozgás jó lett, azt pathal csináltam, csak az uszonyoknál lett túl darabos...de először azt javítom, úgy, hogy 1 vagy 2mp-ként teszek csak be Kframet, így szépen mozog majd ahogy fordul, mintha azzal irányítana...legalábbis remélem :)

    Viszont lenne egy kérdésem:
    Ugyanebben a teknősös dologban látni egy Volumetric Underwater effektet, ami simán annyi, hogy van egy kör ami ki van jukasztgaztva mint egy sajt, felette meg egy spot lámpa aminek adok Halo-t, Buff shadowt és hogy animáció is lehessen adok a körhöz egy csontot mivel ezzel elegánsabb a dolog ha animálni szeretnék...
    A kör xy síkban van, ennek közepén z tengelyen a csont, parentolás rendben van, ki is próbáltam Pose módban csontot forgatva forog a kör is...
    Viszont ha rotation key veszek fel Pose módban akkor sehogy nem akar működni, tehát animációban nem forgatja meg a kört, viszont ha Object módban adok rotation key-t akkor frankón műxik.
    Az esethez hozzá tartozik, tutorialban írták, hogy y tengely körül kell animálni aztán IPO editorban meg átrakni a Z-re, legalábbis így értettem...

    Szal a kérdésem az, hogy alapvetően miért nem lehet a csontot saját tengelye körül forgatni animáláskor???
    -tudom, hülyén hangzik így, de láttam máshol is, hogy pl. a csuklómozgást (forgatást) is úgy csinálják, hogy alkarcsont ->kézfejcsont, de a kettő kapcsolatánál van merőlegesen egy másik bone is és ezzel forgatják a kézfejet...

    válasz csak annyiban fontos, hogy megértsem a miértjét, mert meg tudom oldani, hogy jó legyne csak nem épp elegánsan

  • tomi_mod

    aktív tag

    Üdv!

    Kb. 2 hete keztem el foglalkozni ezzel a progival, mikor is egy gamer siteon láttam a big buck-ot és, hogy ingyenes programmal csinálták.
    A programot nem istenítem, már megtették előttem :)
    Logikus, könnyen érthető, és adja magát a következő lépés a modellezés során...
    Persze indulásnál kellett a sok leírás, amit a blenderkuckóról húztam le, több száz oldal anyag...mára idáig jutottam:
    [link]
    Az egész saját kreálmány, tehát nem letöltött modell!
    10mp-s animáció, de sajna elég "robotmozgása" lett szegénynek :DDD de állóképen még egész jó :B
    A texturázás lesz a köv lépés, de az egy másik teknős modellen mert ez túl élethű lett én meg rajzfilmesebbet szeretnék, amolyan nyeszletebbet :))
    Ha valakinek kellene a modell (képen levő) írjon és szívesen átküldöm -ha akar vele szenvedni...

Új hozzászólás Aktív témák