Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • emelhu

    aktív tag

    válasz azbest #107 üzenetére

    "céges vásárlásra nincs fogasztóvédelem és ár alapú kötelező jótállási idő"

    Ami a jogalkotás impotenciájára utal.

    Pl. a netes rendelés nem visszaküldése: Attól hogy cég, nem kell hogy külön 16 személyes beszerzési osztálya legyen, ahol szakmérnökök tudnak pontos döntéseket hozni.
    Vagy a jótállás: a cég lehet kevesebb "futásteljesítményt" hoz össze egy adott berendezéssel, ez nem a cég/magánszemély koordinátán dől el. Sok esetben (pl. router) meg nagyon érdektelen a "terhelés", a technologia adja hogy ez nem szempont, vagyis nincs amire talán lehet olykor hivatkozni.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz azbest #88 üzenetére

    A sávos is max 3 év a legdrágább sávban, miközben ennyit ad a a lidl egy 5ezer forintos fúróra is.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz azbest #36 üzenetére

    másfél-kétszeres árat azért, hogy legyen 3-5 év garancia

    3-5 évet azért az alsópolcos gép is elmegy igen jó eséllyel, szóval teljesen érthető ha az átlagember ennyi garanciáért nem fizet másfél-kétszeres árat.

    A Miele 2 év garit ad pedig ugye a Miele az A Minőségi Háztartási Gép. Ha ennél több garit akarsz akkor fizetsz, +3 év 70ezer, +8 év 130ezer.

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz azbest #62 üzenetére

    Egyben mosogatsz, egy másikban meg öblítesz. Az érdekes az hogy disznóvágáskor is elég ez a módszer pedig ott van zsír rendesen. Kérdés hogy használunk-e zsíroldószert. De nyilván nem tudok mosogatni. :)
    A legtöbben a kényelem miatt használunk ilyen gépeket és véletlenül se a környezetvédelem meg a víz spórolás motivál. A csajok is az idő hiányára panaszkodva tudták kisírni maguknak a mosogatógépet.

  • mjani1172

    addikt

    válasz azbest #30 üzenetére

    Tanyán, szigetüzemű napelemes, akkus rendszerhez - tudtommal - semmi köze az eonnak.
    Ezért írtam oda: a későbbiekben legalizálni lehessen. Ugyanis a vezetékes áram lenne a cél hosszú távon. És arra gondolt, hogy nem dobna ki rengeteg pénzt feleslegesen,szeretné úgy kialakítani hogy később ne legyen gond.

    Vannak cégek, akik kiépítik, megvannak a saját szakembereik és ők vállalnak rá garanciát.
    Nem. Bontott újrahasznosítottra senki nem vállal garanciát. (Vagy csak rejtőzködik)

    Ezt az újrahasznosítás dolgot mindenhol, minden beszélgetésben, minden témában úgy tekintik, olyan nagystílűen átlépik, mint egy rég megoldott, és egyébként sem bonyolult dolgot. Az nem gond,már itthon is simán megoldják.
    A valóság meg teljesen más.
    Azbeszt palát szerettem volna leadni hivatalosan. Nem bonyolult. A google-n található cégeket felhívva kiderült. Nincs tehreautó, nincs kapacitás, a kvóta elfogyott, most újítják meg az engedélyt, nincs bent az az ember aki meg rudná mondani mibe kerül,árat nem tudnak mondani, rendeljek meg egy fizetős felmérést.
    Mondok mást. Még a tiszta kartonpapírt sem veszik vissza, könyörögni kell.10 éve fizettek érte, 5 éve már nem fizetnek csak lerakhatom,most telefonálgatok, hogy esetleg fogadják e.
    Komolytalan.

  • tordaitibi

    veterán

    válasz azbest #30 üzenetére

    A probléma az hogy nem mindenkinek van x összeg erre.
    Példa, tudok 1,2milláért 64kWh bontott e-car akkupakkot ami ugyan foglalkozós mert darabokra kell szedni mivel gyárilag 350 voltos és meg kell csinálni 48 voltosra.
    Ha ezt a kapacitást, 64kWh, megvásárolod új cellákból az veri a 10 milliót. Ha az új cellákat te magad üzemeled be nincs semmi garancia se felelősség, ha ezt szakembere bízod a beszerzéssel szállítással telepítéssel együtt akkor 11milla felett vagy. Ha van műszaki affinitás, bárki spórolhat 8-9 millát. Szerintem ez megér annyit hogy az ember 1-2 hónapig ráfekszik a témára, képzi magát és esetleg fórumokról segtségat kér, én voltam nem egy emberkénél ingyen, a hobbi kedvéért segíteni, tanácsot adni, kivitelezni. Erről szól egy segítőkész közösség, bár egyre ritkább manapság. Azóta is működik mind.
    Melyik az átlagember számára járhatóbb? És meg lehet csinálni szakszerűen, biztonságosan, miért ne, a szakember is valahol tanulta, nem ördöngösség. És egy házi kivitelezés is lehet jó. Annyi ha baj van, nem lehet sehová menni mutogatni meg perelni, ezért kell becsületesen és minden biztonságot betartva összerakni.

    Én 40 éve hobbizok elektronikával és van eszközöm amit 22 éve raktam össze és működik. Felépítettem önerősen házat ami 30 éve hibátlanul funkcionál. Szereltem 15 ismerősnek villanyt, komplett fűtést és 30+ éve működik. Az első fűtésszerelésem 1989-be a saját házamba úgy történt hogy elballagtam a könyvtárba mivel internet még nem volt, kivettem 3 darab ezzel foglalkozó szakkönyvet és 1 hónapig tanultam. És megy, működik.
    30-40 éve az emberek 80%-a otthon javította az autóját, ismerősi segítséggel aki konyított hozzá. Nem volt belőle baleset mert lelkiismeretesebben csináltam magamnak mint bármelyik szerelő.
    Ez hogy most mindet másra bízunk aki papíron ért hozzá, ez egy elkényelmesedett megoldás.
    Valamint lehetetlen.

    Írtam egy korábbi hsz.be hogy barátomnak behalt a dízel Fordján a 3. henger befecskendező, megvettük, kicseréltük (fizikailag egyáltalán nem bonyolult kicserélni) de teljes kudarc mivel az alkatrészt fel kellett programozni a motorvezérlő ECU-ba. Ezt csakis minősített Ford márkaszerviz tudja mert a szoftver halandónak elérhetetlen.
    Vagyis szoftveresen bukik el bármi amit otthon javítani akarsz.
    Egy mezei kenyérpirítóba mikrokontroller van, ha megdöglik, hiába veszel egy ilyet 300 forintért, a benne lévő szoftvert nem tudod letölteni hogy felprogramozd. Így a 10000 forintos pirító kuka. Javítását senki nem vállalja, mégha fizetnél is érte.
    Ugyanez mindennel. Régen mindenhez adtak kapcsolási rajzot, ma ha adnának is semmit nem ér mert a szoftvert jobbam őrzik mit a Nasa az űrsiklót.
    Vagyis ezzel befellegzett midennemű otthoni javításnak.
    Ezért nem lehet egy Gelka szerű mindent javító céget létrehozni mert 100000 gyártó 1millió eszközébe mind-mind más célszoftver van beégetve és ezeket ki nem adnák a világért se.
    Ezért kerül egy mosógép vezérlőpanel a gép árának 70-80%-ába pedig javítható lenne 500 forintból.
    Mosogatógép 100ezer, egy szivattyúegység hozzá 90ezer.
    Régen egy autó generátort fillérekből felújítottak és elment még 10 évet, ma egy 1500 forintos csapágy miatt szemétre dobnak egy 150ezer forintos alkatrészt mert csak cserejavítás és fődarab csere van.
    Ez vastagon a gyártók sara és semmit nem lehet tenni ellene mert direkt van így.
    A szemét meg csak növekszik holott fillérekből javítható lenne sok készülék de így a hulladékot szaporítja.
    Amit a modern civilizált ember átszállítja más messzi területekre, azaz a városok szép tiszták, másutt meg belefulladnak szemétbe.
    Áttoltuk a szemetet máshová.
    [ez mind a civilizáció hulladéka, napi több 10.000m3 érkezik Ghanaba]

    [a szomszédba így szennyezik a Tiszát]

  • mjani1172

    addikt

    válasz azbest #22 üzenetére

    "A gyári új akku drága. Igen. De foglalkoznak vele cégek, hogy sérült cellát kiiktassanak vagy ha cserélhető, akkor modult cseréljenek és úgy tovább használható legyen a pakk."
    Azért ha van egy nagy érték autód akkor nem hiszem, hogy elfogadnád az a javítást amit a gyár nem szakszerűnek minősít de bütyköl mester megoldja.
    Nekem az nem kellene.

    Van egy másik vetülete, folyamatosan hallani minden szakértő szájából, hogy így az újrahasznosítás meg úgy , meg ha nem autóban akkor majd máshol, ennek annak jó lesz. Ezt úgy mondják mintha ez sima ügy lenne. De ez egy baromság.
    Van egy jómódú ismerősöm akinek a tanyáján (nem szar bodega, komoly érték ) nincs áram, messze van mindentől. Ígérete van évek óta, de más semmi...
    Megpróbálta ezt dolgot körbejárni, de sehogy nem működik.
    1. Nincs komoly villanyszerelő, aki ilyet beépítene, és arra normális garanciát adna. Nem fillérekről van szó, munkadíjban sem, félmegoldásokat nem szeretne.
    2. Az eon-t megkérdezve nyerítettek, hogy ezt valahogy a későbbiekben legalizálni lehessen.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés