- Ez össze van rakva - Segway Ninebot F3 Pro
- Fotók, videók mobillal
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- iPhone topik
- Magisk
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat jelent
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
-
Mobilarena
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Biqci
aktív tag
válasz
Khaosz55 #77343 üzenetére
Értem, köszi
Ahogy említettem, alapvetően elégedett vagyok a mostani gyári cuccal is és mivel nem hallgatok viszonylag hangosan zenét, akkor nekem elég is lenne ez, ha csak egy kicsit is, de feljebb húzná a mélyeket...Még annyi lenne a kérdésem, hogy a sub-on van rca és hangszóró bemenet. De mivel a gyári fejegységen nincs rca kimenet, ezért a hangszóró vezetéket kellene megcsapolni ehhez?
-
Lite
őstag
válasz
Khaosz55 #77020 üzenetére
Pontosan. Az 592 esetében rendesen le van írva: a Quadlock 20A-es tápálálásra képes, ezzel 4x50w RMS a teljesítmény, akár 2, akár 4 Ohm-on. Ha külső tápot kap, akkor 4x76W lesz az RMS, akár 2, akár 4 Ohm-on.
A hátsó helyre 165-ös hangszóró fér csak be, oda nagyobbat bevarázsolni csak roncsolással lehet.
Az Audison-t lehet, hogy benéztem, régen mintha lett volna 20-asuk...Jól is emlékeztem!Az Arteon-nak gyárilag 18-as kereke van, ahhoz gyárilag jár a 18-as pótkerék. Abba viszont belefér ez: [link] És ebből létezik Musway, ES, Hifonics, Eton verzió.Áram és vezérlés kell neki, aztán annyi...
És még bőven a 250-en belül vagy, az mehet szigetelésre!
-
Lite
őstag
válasz
Khaosz55 #77011 üzenetére
2 dologgal szeretném kiegészíteni:
1. Az 592 teljesítménye nem változik a terhelés függvényében, csak illeszt a 2/4 Ohm kapcsoló. A nagyobb teljesítmény akkor jön elő, ha direkt tápot is kap, nem csak a Quadlock adapterről veszi a "delejt". 594 - Itt valamiért elég lezser a leírás, nem egyértelmű, mit változtattak rajta (az erősítő részét nem).
2. Az Arteon/PassatB8/Tiguan ajtók 18-as hangszórójának óriási előnye, hogy nem csak le, hanem felfelé is van adapter, azaz 20-as hangszóróban is lehet gondolkozni (Audison, Blam, stb.). Azzal (jó szigetelés mellett) gyanítom, lesz olyan mélyed, mint ha hátra teszel egy 17 literbe illesztett szubot. Mindamellett nem fogod magad rommá szívatni a 4 ajtó + szub fázisba hozásával. Itt nézelődj. És itt is!
-
Lite
őstag
válasz
Khaosz55 #76585 üzenetére
Az a láda mázli, hogy létezik. Tök jó, abba egy 15 literre opimalizált sugárzó kell.
Ezt a Hertz-et mivel számoltad, hogy pont jó bele? UniBox, WinISD...?Egyébként a Focal az, ami még kis térfogatban az egyik ajánlott cucc (olcsóbb kategóriában).
Azért azzal a lehetőséggel bátran számolj, hogy egy DSP-s erősítő, plusz elől 2 db 18-as mélyközép már bőven megadja az élményt és nem fogod igényelni a szubot...
-
Lite
őstag
válasz
Khaosz55 #76553 üzenetére
A ki- és leszedést láthatod abban a videóban, amit linkeltem anno. Ott van egy másik része is, ahol szigetelik az ajtót, ott szépen elmutogatják, hogy szedd le a kárpitot, de a jutyúb is tele van a hangszórócserés videókkal.
Ha van egy 10-es villáskulcsod (ajtókárpit alján van egy fej, amit azzal kell elfordítani), akkor ezekre lehet még szükség:
Fejegység kiszedéséhezés
Kárpit, műanyag lepattintásához és a magassugárzó feletti kárpit elfeszítéséhez
Szumma 1200 Ft.
-
Lite
őstag
válasz
Khaosz55 #76544 üzenetére
Nem vagyok expert a garancia-témában, annyit azonban valószínűsítek, hogy addig csűrik-csavarják hiba esetén a dolgokat, hogy kibújhassanak a felelősség (és ingyenes) javítás alól.
Azért is kezelem óvatosan, mert pl. 3 lehúzás után tönkrement a bal hátsó ablakemelőm (a kocsi 2 hetes volt), cserélték szó nélkül. De ha ki van szigetelve az ajtó és/vagy a hangszórót is kicseréltem volna, tuti balhé lett volna belőle...
Azért önmagában az az erő már elég szép produkciót nyújt, első lépésben ezt próbáélgatom.
A többi utána.Azért nekem is ott állnak a garázsban a motyók, beépítetlenül...
-
Lite
őstag
válasz
Khaosz55 #76542 üzenetére
Alapvetően ennek a cuccnak (A592) az a lényege, hogy csökkentett teljesítménnyel (ami bőven több egy fejegység teljesítményénél) megy az adapterkábellel, ugyanis a QuadLock csati 20A-t visz át. Ha ennél több kell, akkor kell tápot húzni neki. De az már beleszól a garanciába.
Viszont így se tápkábel, se barkácsolás. Kell egy pár kihúzó villa és egy műanyag leszedő eszköz.
A gyári fejegység mögé, illetve ott oldalt be lehet jutni,a kábelt a fejegység és a kocsiban lévő kábelköteg közé becsatlakoztatod, arra dugod az erősítőt, ami egyébként befér a kesztyűtartó mögé, és kész is vagy.
Ezt meg lehet csinálni észrevétlenül. Garancia marad...A saját BT-je arra használható, hogy direktben kapjon jelet, ne a fejről. Amint a telefonoddal arra csatlakozol, átvált és a telóról érkező zenét játssza, jelentősen jobb hangminőséget elérve, mint amit a fej produkál.
Ha HiRes zenét (felbontást) akarsz lejátszani neki direktbe, ahhoz kell egy plusz adapter (az jó drága), ha nem, és elég a "CD minőség", akkor azt alapból tudja.A Focal jó cucc,alapnak. A gyári fejhez tervezték, azzal sokat javít a hangulaton. De... Ha hallgatod a kocsit,az első ajtók adják a mélyet. A hátulja csak olyan ímmel-ámmal.
Adapterek már vannak, a hátsó ajtóba a 155 mm helyett a 165 berakható, az első ajtóba a 180mm-ről két irányba tudsz menni: vagy 165-re szűkíted és valami profi cuccot teszel bele, ami lemegy elég mélyre, vagy létezik 200mm-es adapter is. Szerintem, ha előre bekerül 2 db 20-as mélyközép, már nem biztos, hogy annyira fontos lesz az a szub...(Én egyébként a 4 db 165-ös irányába megyek, ugyanis van itthon 2 pár Rainbow szett. Az SL-C6.2 pedig elég mélyre megy, és bírja a gyűrődést...
)
Segítségnek - én ilyen beépítő kereteket vettem: Musway MSR-VO1 - az első ajtóba és Musway MSR-VO2 - a hátsó ajtóba
Az erősítő beépítése és elhelyezéshez pedig videó itt: [link]
-
Lite
őstag
válasz
Khaosz55 #76539 üzenetére
Helló,
Nekem volt szerencsém hallani azt a rendszert, mikor a saját Passat-omat konfiguráltam. Én is érdeklődtem utána, milyen egy gyári "jobb" rendszer. Nos, ez pontosan az, ami nem jobb. 500+ ezer forintért más várnék.
(Én végül a gyárival vettem, meglepően jó.)
Ami kihívás, a MIB3 rendszer csatlakoztatása aftermarket erősítőhöz. Ez a sztori ott áll, hogy OBD11 csatival ki lehet kódolni a fejet, ne eq-zott hangot adjon ki, viszont nagy jelszinten jön minden.Amit ezekhez a rendszerekhez a leginkább csinálnak:
1. egy Match M5.4 DSP erőstő hozzákötése, ez egy kis passzív szubot meghajt, viszont Magyarországon hivatalosan nem kapható.2. Axton 542, vagy inkább 592 DSP erősítő bekötése, a saját quadlock adapter-kábelével. És akkor a gyári hangszórók megtáltosodnak. Meg ez plug&play cucc, semmit sem kell szétvágni. Idővel erre szubot is lehet kötni (aktívat!). Garancia lejárta után extra táp az erőstőnek és meg is jöttél.
A pótkerék szubot láttam a B8 csoportban a fácsén, elég jó véleménnyel vannak róla (az aktív volt és nem gyári). Gondolkodtam rajta én is, de mivel a kocsi még 3 évig garanciás, nem bontom meg. Marad az Axton. Az feltűnésmentes. A pótkerék esetén a 17-esbe is belefér, az Arteoné meg ráadásul 18-as.
Ha ki akarod maxolni (de az garanciavesztés lehet!), akkor a gyári hangszórókat kicseréled a Focal IS VW 180 - 155 párosra, ez így még mindig a gyári HK rendszer fele árban, de hangban messze jobb...
(Kicsit olvass vissza, értkeztünk az ilyen kicsi DSP-s erősítőkről, gaanciális kocsiban. Még egy BLAM 754R volt a versenyző, de ár/értékben az Axton nyer.)
-
pengusz77
senior tag
válasz
Khaosz55 #57319 üzenetére
Közben már előbbre léptem
Már értem, hogy Picipetinek miért volt n10L-es ládája, illetve akitől vettem miért 23 l-esben volt.
Szerintem én is a kisebb felé fogok hajlani.
Merre érdemes néznie a hangszóró membránjának (Ignis csomagtartójában lesz) ?
A reflexcső helyzete: a hangszóró oldalán, vagy arra merőlegesen?
Mindkettőről olvastam, hogy úgy kell
Nekem a szobaiban merőleges (a magassal és a középpel egy oldalon, de nekem oldalt van a mély, ez egy kommersz mikrohifi), kolléga szobahifis rendszerében a sugárzóval egy oldalon van. -
opeter70
senior tag
válasz
Khaosz55 #57229 üzenetére
DLS UR12
Persze nem így került beszerlésre, bár eljátszottam a gondolattal, mert olyan szép.Joe fiú:
Nem is azért vettem meg, mert nagy, hanem elsősorban azért, mert minőség. Bár az az igazság, hogy zárt csomagtartóba kell a kakaó rendesen.
Az üléstámlák nagyon sokat visszafognak rajta, pedig a kalaptartó hangszórók helyén is lyuk van.
Próbálkoztam én is ilyen 150W-os mélyekkel, se kevés volt mint erdőtűzhöz a vízipisztoly.
Azokból dupla kell ha értékelhető hangnyomást akarsz elérni.
Mondjuk a dupla Roki RFP 2410 elég jól is szólt nálam. -
simi811118
aktív tag
válasz
Khaosz55 #52567 üzenetére
Mivel a reflex kiemel bizonyos frekin (a reflexcsővel szokták "hangolni"), ezért tűnik kevesebbnek.
Egy jobbfajta zárt láda is le tud menni elég mélyre, de ahhoz mélyebbre is kell a zsebbe nyúlni.(zárt ládákhoz általában combosabb erő kell, mint a refikhez)
Lehet hogy a nyomód sem zárt ládához van kitalálva. -
Osynho
addikt
válasz
Khaosz55 #52541 üzenetére
Én kapocsbelövővel szoktam.
CJ3: 4x50-et közel se tudnak. Eleve kicsi helyre összezsúfolt az egész elektronika, cérna kábeleken, nem szellőző helyen. Nem igazán oldható meg komoly teljesítmény. A Pioneernek van most valamivel erősebb fejegysége, de nyilván az se lesz olyan, mint egy külön, rendes erősítő.
-
lautnermark
aktív tag
válasz
Khaosz55 #50046 üzenetére
Nem a Hivivel van a gond, hanem a Winisd-vel. Játszani lehet vele, de pontos adatokat ne várj tőle. Egyszer én is beadtam neki egy 165-s mélyközép adatait és kidobott rá valami 80 litert. Amúgy a számított adatai köszönőviszonyban sincsenek a gyár által megadott ládaparaméterekkel. Több subnál is megnéztem régebben. Zárt ládánál az ideális QTC érték a 0,71, pár százados eltérés megengedett.
-
kacsa7
őstag
válasz
Khaosz55 #50046 üzenetére
Nem értek a Thielle Small paraméterekhez, de azt látom, hogy zárt létére nem kicsi láda kell nekik. 25cm-es nyomónak 35literes ládát ajánl
Egy normálisabb nyomónak refiben elég ennyi, egy csomó értelmes 25-ös nyomó pedig 15literes zártban is már jól elmuzsikál.
Ráadásul abból az érzékenységből levehetsz 3db-t, ha 1W/1m-re akarod megkapni. Mondjuk ennek a kapott hanghoz sok köze nincs. -
-
B-enji
tag
válasz
Khaosz55 #49038 üzenetére
Sajnos autohifiben képtelenség ugyan azt a minőséget elérni mint szobában, "csupán" azzal, hogy bepakolunk hasonló minőségű komponenseket.
Ez kb a történet fele, vagy még kevesebb.. Nagyon megnehezíti a dolgot, hogy nem a sztereó tér közepén ülünk, a hsz-ekből nem egy időben érnek a fülünkhöz a hangok (ráadásul sok visszaverődve, reflexiókkal, vagy éppen rossz szögben) és a környezeti zajokat is nehéz kizárni az ideális zenehallgatáshoz. De nem lehetetlen jót csinálni!
-1. Rezgés és zajcsillapítás (bitumenlappal csökkentjük a rezgésre hajlamos lemezek, kárpitelemek mozgását, hangelnyelő filc tömésével, hozzáadásával javítunk a zajcsillapításon (az egész autóban).
-2. Minőségi kábelezés (táp,hsz,rca)
-3. Hangszórók megfelelő installálása (stabilitás, irányítottság, szög, távolság)
-4. Beállítások (vágás, időkorrekció (fázis), hangerő egyensúly)DE ha van lehetőséged, hallgass meg egy nagyon jól beállított sq rendszert, amiben olyan háromdimenziós hangkép élmény van, hogy utána nem a mélyszekció hangsúlyossága lesz az elsőrendű dolog a zenei élvezetben..
-
mivamma
senior tag
válasz
Khaosz55 #49038 üzenetére
Mi lenne ha megoldanám az összes autóhifis gondodat? Odaadom a Skodát, abban már kész van a zene és várni sem kell rá! Te meg nekem adod a Passat-ot, azt a pár hónap várakozást meg csak kibírom valahogy
Sőt teszek bele kondit is, ha nagyon akarod.
Sry, nem tudtam kihagyni.
-
PiciPeti
őstag
válasz
Khaosz55 #49038 üzenetére
Ha nem érzed magad tapasztaltnak autóhifiben, szerintem ne ugorj bele a 3 útba. Azt beállítani, beépíteni rengeteg idő, munka, pénz...
Facebookon van fent egy eladó Focal K2 szett, valami 40e-ért. Én rámennék arra, és azt adnám a kocsival, ami kevésbé tetszik...
Ugyanott Helix HXA400 25e-ért, mellé valami jó proci, és az eleje megvan...
-
válasz
Khaosz55 #49032 üzenetére
Na, ez így már korrekt. Mik az elképzelések amúgy? Full SQ vagy inkább "szórakozós" setup? Szettet is nézhetnél használtan, fejjel, subbal együtt. Ha SQ a cél, akkor a rainbow vonalat nagyon tudom ajánlani, pl. a profi line szériának valami brutálisan jó magasai vannak, nagyon élethű. Ha inkább dögösebb cucc kell, akkor pl. Picipeti carpower predatorja odabaszós, de a carpower neosettől is hasonlókat hallottam, illetve a kicx6020 mélyközepe is igen megnyerő. Aktív vagy passzív rendszer lesz?
-
footy
addikt
válasz
Khaosz55 #48955 üzenetére
Az a baj, hogy a Dynaudio hiába gyárt minőségi cuccokat, a VW mondja meg hogy X keretből kell pl 16 hangszórós rendszert kihozni. A minőség minden gyári rendszernél másodlagos. Kivételt képeznek a prémium gyártók. Prémium alatt a VW ugye eleve nem jön szóba, de még az Audi Bose rendszerei is harmatosak a BMW logic7-ről nem is beszélve. A Volvo féle Dynaudio az már más tészta, azt már volt szerencsém hallani és valóban kimagasló, de dícsérik még a Lexus Mark Levinson, Mercedes Burmestert és a Bentley Naim rendszerét is.
Amúgymeg menj el hallgatsd meg és kész. Ne az számítson hogy ki mit mond, ha neked tetszik akkor jó. Ennyi.
-
footy
addikt
válasz
Khaosz55 #48946 üzenetére
Nem tudom hogy a Passatban ugyanaz van-e mint a Sharanban, de a Sharane annyi penzert(az egyik exkollega 5000 eurot pengetett erte) egy vicc.
A magas szur, a dinamika lagymatag, a melyek pedig inkabb puffognak.-szerk-
A linket megnezve a Sharanban mas rendszer van mint a Passatban. -
válasz
Khaosz55 #48946 üzenetére
Gyari rendszerbol ami elvezheto, az ujonnan 1.5-2M volt, nem sok autoban van olyan. A 600w meg ugy jott ki hogy osszeadogattak a wattokat ami a hangszorokra volt irva
Ha nincsenek nagy igenyeid kiszolgalhat ez a hifi is, de ha esetleg korabban volt mar komolyabb rendszered akkor nem leszel vele elegedett, szerintem.
-
kacsa7
őstag
válasz
Khaosz55 #38953 üzenetére
Az összes létező beállítást végig játszottuk. Rászántunk egy fél délutánt, mielőtt visszavittem. Érzékenység, echo mindent állítottunk, de a legnormálisabb hangminőségnél is érthetetlenül halk volt. Lehet h. hibás volt a mikrofon v. a fej, de nem voltam hajlandó megvárni a gariztatást, inkább cseréltem egy nem BT-sre.
-
kigoi
senior tag
válasz
Khaosz55 #38910 üzenetére
Igen,párhuzamosan vannak 2Ohmra.
Joe fiú
A láda már egy jó ideje kész van (igaz még kárpitozni kell),csak még most volt pénz a nyomókra. Ha jól emlékszem 51 literesek 35cm hosszú és 126mm2 es mdf-ből készült porttal.
40Hznél még durván nyomja nem csak leng,80Hz-en van vágva felül.
A cad-15 2Ohm on elvileg rms 900Wattod az,az kb 450et kapnak fejenként.HeroGod
Ilyen homok töltős dologról még nem is hallottam. Ezek zárt ládák voltak?
-
mortalwombat
tag
válasz
Khaosz55 #38702 üzenetére
Elbeszélünk egymás mellet asszem.
Te azt mondod, nem hallottál még jó titán magasat. Erre én, h konkrétan ez a dóm van a drága szobai hangfalakban-ergó lehet, nem annyira szar.
Mindegy, ha majd bent lesz, referálok-és ha Bpest környéki vagy, összefuthatunk egy fülelésre is akár -
-
PiciPeti
őstag
válasz
Khaosz55 #38523 üzenetére
Jazz-népzene kombóhoz nagyon nem fog illeni... Ezekhez elég lenne egy jó kick, meg rendes beépítés, és lemegy 60Hz környékéig vidáman. l
A jó megoldás, amit már le is írtak, egy külön, combosabb erősítő a subnak.
Én mondjuk a DLD subot nem nagyon értem zárt ládában, de megfelelő teljesítménnyel, jó ládában akár még jó is lehet.A zárt láda a leglineárisabb, én is zenei stílusokhoz képest állítgatom... Egy Havassy CD-hez pl nem kell, mert leengedem az elejét, és a zongorát, dobot meg tudja jeleníteni. Ugyanakkor egy Linkin Park lemezhez már 0-án hajtom, és mozog is a ruhám/hajam...
Köztes stílusokban meg -4 -8 db között valahol.
Roki P2, zárt láda, Signat RAM3 -
dseres
tag
válasz
Khaosz55 #38500 üzenetére
Köszönöm. Többnyire népzenét hallgatok, de időnként jazz, rock, és befigyel egy kis disco is. (Mit iszik Pelikán elvtárs? Tulajdonképpen mindent.
) Ez utóbbinál találtam tényleg kevésnek az erejét, a többinél pont jó, főleg, hogy pontos legyen a nagybőgő vagy a basszusgitár.
Igazából az esett rosszul, hogy végre van egy frankó hifim, és nem tudom egy jót dübörögtetni. ( Nagy valószínűséggel egy nagy döbörögtetés után többet nem tenném.
)
Zenére elég, úgyhogy egyelőre marad. A fejlesztési irányt már látom, előbb utóbb egy újabb erősítő lesz. Mit ajánlanátok, mi az ami ki tud hajtani egy ilyen kaliberű hangfalat? Mosconit megnéztem, van nekik Mosconi One 240.2 ill. 1000.1-es erősítőjük, ami még megfizethető. Azok meghajtanák?
-
Osynho
addikt
válasz
Khaosz55 #38500 üzenetére
Ezt én is így gondolom. Kicsit felemás ez a rendszer így. Egy nagyon jó minőségű 4 csatornás erősítő, mellé egy zúzós, inkább reflexbe való nyomó egy zárt ládában, kevés krafttal hajtva, amin nagybőgőt hallgat a kérdező.
Nekem is hasonló erejű 4 csatornás hajtja a 300W-os subot zártban és sima zenélésre nem is kell több.
-
PiciPeti
őstag
válasz
Khaosz55 #38312 üzenetére
Az erősítő később kapott testet mint a fejegység, így az RCA-n keresztül akart testelni, így elégett a bizti.
Legalábbis ez szokott az ok lenni. Én ellenőrizném a testeléseket.A régi pio-k nem érzékenyek annyira erre, és ha baja lenne, egyértelműen hallanád.
Konkrétan nem lehet megmaradni a kocsiban... -
opeter70
senior tag
válasz
Khaosz55 #38149 üzenetére
Kiegészítve a gabber01 által elmondottakat, az is lehet, hogy túl magasra engeded fel a szubot. Magasabb frekvenciákon ugyanaz a teljesítmény nagyobb hangnyomást eredményez, ezért is érezheted túl hangosnak.
Elég sok ládának (főleg a reflexeknek ) van 60Hz környékén egy nagyobb "púp" a frekimenetében.
Próbáld meg úgy, hogy 50Hz körül vágod meg a szubot, az első szettet pedig leengeded 60 Hz-ig. A kettő közötti "lyukkal" ne törődj, majd a váltók meredeksége kiegyenlíti. Szóval én a helyedben a vágási pontok változtatásával játszanék.
Esetleg megpróbálhatsz egy fázisfordítást is, néha az is jó eredményt hoz. -
gabber01
addikt
válasz
Khaosz55 #38149 üzenetére
Nem azért nem illeszkedik a subod a rendszerbe, mert "túl erős", hanem annak kismillió egyéb oka lehet.
Az hogy vmi X Wattos semmiféle alapot nem ad ilyen jellegű összehasonlításra. Ez pusztán a terhelhetőséget jelenti.
Egyébként pedig fizikailag törvényszerű, hogy egy szubnak lényegesen nagyobb energia kell, mivel a mély hangokat sokkal-sokkal több energia kell megszólaltatni. -
gabber01
addikt
válasz
Khaosz55 #38026 üzenetére
Mondjuk RMS-ben pont egyeznek, de tény hogy nem túl érzékeny, cserébe pontosabb és az ilyeneknek jellemzően lágyabb, de testesebb mélye van. Valószínűleg nagyobb erősítő teljesítményt is elviselnek és akkor a hangerővel sem lesz gond.
Ha van lehetőséged, egy jobb mikivel felvenni, hogy mit tud, szívesen meghallgatnám.
-
mortalwombat
tag
-
PiciPeti
őstag
válasz
Khaosz55 #37758 üzenetére
Ahogy gabber mondta, a fejfájás a rendszered hibája, nem a tied.
Nálam is ha elszabadulnak az indulatok, akkor ordibálva tudsz csak szólni a melletted ülőnek, de mégse érzed azt, hogy megsüketülsz, inkább azt, hogy épp neked játszanak a koncerten...
A nagy teljesítmények pedig inkább a kontroll miatt kellenek, mint a hangerő miatt. Gondolj bele a gyári papír hangszóró vs egy komolyabb kompozit membrános hangszóró különbségeibe. Otthoni hifinél nem kell annyira masszívra/ellenállóra tervezni, mert nem éri annyi behatás.
-
gabber01
addikt
válasz
Khaosz55 #37758 üzenetére
Azért fáj a füled, mert nagy valószínűséggel nem abba a kocsiba való/nem olyan ládába/nem megfelelő erősítővel/stb. DLD alapvetően egyébként sem a zeneiségről híresek. Vagy egy jó clubban/koncerten is megfájdul a füled? Pedig ott aztán van hangerő.
Otthoni Hi-Fi-nél is meg házimozinál is röpködhetnek a kW-ok is simán, de ott azért igen ritkán cél, hogy a szomszéd is elköltözzön a club feeling miatt. Másrészről, autóban távolról sem ideálisak a feltételek.
Egyébként szerintem túlkombinálod ezt a dolgot már nagyon. Képtelenség megmondani csak a paraméterekből, hogy most ez vagy az pont odavaló lesz-e ahova akarod és úgy ahogy akarod. Maximum egy támpont lehet. Ki kell próbálni, ha nem tetszik, lehet váltani.
-
kigoi
senior tag
válasz
Khaosz55 #37736 üzenetére
Na mondjuk én nem vagyok szaki de ezek a dB számok szerintem semmire nem jók, max ha hangnyomásra mész.
Ebből nem derül ki hogy valójában melyik illene jobban a rendszerbe és hogy melyiknek tetszene jobban a hangja.
Az autó akusztikája sincs benne gondolom a programba. -
mortalwombat
tag
válasz
Khaosz55 #37608 üzenetére
Tudnál berakni pár saját fotót majd az új szerzeményedről? Amihez gratula ezúton is! :-)
Az ajtót feltétlenül érdemes bitumen lapozni, ma már több gyártó terméke beszerezhető a témában széles árskálán. Nekem HannoProtecto PF830as van a 323F-ben, kb 1,5nm ment a két ajtóra-kettőt vettem. Rezgéscsilalpít és zajszigetel is. Az ablakemelő szerkezetre nem tetttem-nem is láttam, h valaki tenne-ez a nagy lemezfelületekre kell. Alant írják, h törekedni kellene arra, h az ajtóból egy kvázi zárt tér szülessen.
Pár kép az ajtómról -
opeter70
senior tag
válasz
Khaosz55 #37571 üzenetére
Ha mindenképpem meg akarod tartani a ládádat, akkor csinálj belőle zártat! Magyarul dugózd le a reflexcső helyét. Hidd el nekem, hogy zárt ládával nem fogsz tudni akkorát mellélőni, mint egy reflexládával, amelynek a hangolásában nem csak a térfogat, de a csőhossz és az átmérő is szerepet játszik.
Ez a 38 liter körüli nettó térfogat szerintem is inkább zárt ládához illik, mint reflexhez. -
Joe fiú
senior tag
válasz
Khaosz55 #37567 üzenetére
Szerintem totál rossz lesz amit akarsz.....egy alap 30-as szubnak nagy általánosságban 50l körüli refi láda kell, a wattok meg nem a hangerőhöz kellenek, hanem a szub kontrolljához leginkább..a Dld-nél szerintem kevés érzékenyebb szub van, szóval kétlem, hogy a Focal a valóságban érzékenyebb lenne...nem minden a program, azzal csak kb. érteket tudsz számolni, de szvsz. az a láda nagyon karcsú lesz reflexben.
-
orbano
félisten
válasz
Khaosz55 #37544 üzenetére
olyan reflex csövet tegyél bele, amilyen hangot szeretnél. nézd meg az első szett frekimenetét és próbáld hozzáilleszteni egy ládatervező szoftver segítségével. persze a kocsid akusztikját nehéz lesz számításba venni, ezért is szokták ezeket próbálgatni, senki nem fogja tudni neked megmondani, hogy mi szól jól a kocsidban.
-
PiciPeti
őstag
válasz
Khaosz55 #37512 üzenetére
Ellenpélda 1: Emphaser EA490 60A bizti vs 73A felvétel
Ellenpélda 2: Signat RAM3 60A bizti vs 110A felvétel
Tele vagyok áramvámpírokkal....
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- nVidia GeForce GTX 1070 / 1070 Ti / 1080 (GP104)
- Elképesztően drága az új Ryzen Threadripper PRO generáció
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- Reklámblokkolók topikja
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...
- Új Honor 400 pro + 66 wattos töltőfej
- ASUS TUF Gaming A620M-Plus + AMD Ryzen 5 8400F + 16GB 5600MHz Kingston Fury Beast + hűtő
- Eladó Erős Gamer PC - Akár Cyberpunk 2077-re Is Készen! (Ryzen 3 2200G RX 570 8GB 32GB RAM AIO
- MacBook Pro 2019 '16 2,6 Ghz 6mag Intel Core i7 16/512gb - Space Gray Touch Bar
- Xiaomi 13T 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest