-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Agostino
addikt
válasz #00809728 #45 üzenetére
Jah tudom melyikre gondolsz, faterom cipőssámlijában taláható ilyen csodaszer. : )) Belegondolva, csak azt nem értem, ez nekem miért nem jutott hamarabb eszembe... Wax ugyben is megnézem mit tehetek, mindenképpen javítani akarok a kocsim külsején még. Thx az ötleteket.
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
#00809728
törölt tag
Sajnos amiről te beszélsz az felületi egyenletségre utal.Hát javitható de a festőnek ajánlanám a sokszori felület áttőrlését ahogy feljebb leírtam.
Egyébként a jó festők amikor átfujták az autót és ők is látják,hogy van benne némi felőleti ''kaka'' akkor azt másnap át szolták polírozni.
Akkor jőhet a kedves tulaj és ámulhat-bámulhat majd perkálhat.
Végül is az a cél máskor is odavidd és nem az,hogy kész fizes és eridj ha jó ha nem. -
tildy
nagyúr
válasz #00809728 #52 üzenetére
Én így is ámultam bámultam.. Csak faterom kocsiján volt olyan, hogy rajta a lakk, de néhol benne ilyen kis csomócskák .(Nema festékben, hanem a lakkban).(lehet rászállt egy kis por?)
Én máskor is odaviszem, mert mint mondtam , más gond nincs vele, nagyon szépen dolgozik, nagyon szépen kijavította a hibákat, ami volt a szamarán is [link](ezt ő csinálta, szépen meg volt csinálva a rücsizés is, emg midnen...), csak nem tudom, hogy ez annak róható-e fel, hogy nincsenek modern körülmények a fújásra, pl...
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
#00809728
törölt tag
Lakkot is átt kell tőbbszőr szürni.
+ a kamrában is lehet por tehát nincs tőkéletes fényezés.
Mi anno az Amgnél fehér papíruhában meloztunk müszak végén eldobtuk majd kezdésnél vadi uj.Csarnok 99% tisztaságu volt még is került apró szemcse ill kosz db a lakkba.
Azt polírral tudtuk eltüntetni. -
tildy
nagyúr
válasz #00809728 #56 üzenetére
Nagy kérés lenne, ha késza fényezés, levinném hozzád, és megmutatnád nekem hogy kell iylen polírozást csinálni?
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
tildy
nagyúr
válasz Scream007 #59 üzenetére
Melyik háttérért? Pff.iylen a környék erre mifelénk.. Ja hogy a 49es. Itt kaptam frankó kis bünticetlit a fűvön parkolásért...
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
#00809728
törölt tag
válasz Winner_hun #57 üzenetére
Festékből közepes minőségü a mobihel ami a renaultokra megy.Ettől a standox,lechler,glasurit a legjobb.
Milyen szinü lesz a kicsike?
4-5 bar de az folyamatossan szoval ha hozod neki és 3 alá megy akkor hagyd abba. -
Slax
senior tag
válasz #00809728 #53 üzenetére
Üdv. Egy nullkilóméteres autó gyári színét hogyan tudom a legtovább megőrizni? A színe papír szerint, bíbormetál, a járgány egy Ignis.
''mit csinálsz? megmondod a gépnek: MŰ-HOLD-VEVŐ!! NEM ÉRTED?! MŰ-HOLD-VEVŐ!!'' by escie '' Fáznak a bitek, a kihűlt adatok egymáshoz bújnak... by LAN Sianis megtömött egy pónit
-
#00809728
törölt tag
válasz Winner_hun #63 üzenetére
Hát maga a szin + lakk+edző ezt számolják egy szettnek ez lehet 8000-20.000ft is.
-
#00809728
törölt tag
Szia!
Mivel metal és lakkozott igy a szinnel nem lesz bajod a lakkot kell ovnod mindentől.
Pld wax de a jóbb fajtából.
Ez tetszett 0 km autó és azon gondolkozol ,hogy tudod megovni az autódat.Örültem a kérdésednek és gart az autódhoz.Végre egy igazi autótulaj aki nem csak használja hanem foglalkozik is a járgányával. -
#00809728
törölt tag
Alváz és üregvédelem.
Sajnos egyre kevesebben állítják azt az uj autót kibír 10 évet és nem kell semmit se vele csinálni.
Hát sajna a gyári értékek nem erre a klímára szakosodtak és én ajánlom a 4-5 év utáni üregvédelmet mindenképpen.
Pld Tildy esetében igaz az autója őregebb 5 évnél de a sárvédő rozsdásodását ill elfogyását meg lehetett volna akadályozni egy egyszerü üregvédelemmel.
Jobb festékboltokban lehet kapni üregvédő sprayt (body)abból veszel 2db-ot ami ugy az egész autóra bőven elegendő.
Belső részeit ahol a kasztni össze van toldozva ill hegesztve oda érdemes ebből befujni.
Pár példa: küszőb végein kell lenni az ujabb autóknál müanyag takaró kupaknak.Leveszed és amennyit tudsz befujsz a spray üregvédőből.
Másik példa:Sedan autó csomagtartó ajtó kinyit majd jobb ill bal oldalról a kárpítot félrehuzod és a sárvédő ill a belső elemmekkel ahol van az ősszeillesztés oda befujsz amennyit jónak látsz.
Nem nagy kunszt csak kicsit gondolkozz hova kuszhat be még a hajnali pára ill az eső.
Mindenkinek ajánlom.Természetesen garis autónál nem. -
Sianis
addikt
Dodi uram!
Mi a büdös franctól csillog ez a kis Renault így? [link]
Én is szeretném, hogy ennyire villogna a drága kicsikém! Gondolom az az alap, hogy minnél gyakrabban mosom és törlöm át a kocsit, de ez már valami extra anyag felvételét sejteti, árulja le nekem, legyen kedves, mi a titok!
Sianis -
Lord Zero
addikt
válasz #00809728 #33 üzenetére
az enyém csak sima 1.6, semmi cupra meg r meg ilyenek
tudom, h topik-szinten ez off, de talán tudsz segíteni: ülést szeretnék cserélni benne (olykor ugyanis lehengerlő intenzitással tud fájni a derekam/hátam), vezetőit (+ esetleg anyóst )
hol tudnék körülnézni? (ahol eddig próbálkoztam, nem volt)nem, mindegy
-
-
tildy
nagyúr
válasz #00809728 #67 üzenetére
Mi az összes autónkat visszük ősszel alváz és üregvédelemre (egyiks em garis.
Sőt az oldalsőó díszlécek le elsznek pattintósról ragasztósra cserélve, ugye ott is van üreg, az is ki lesz fújva rendesen.
Szerintem az üregvédelem mindenkinek alapnak kéne legyen 4-5 évenként
Sajnos előző gazdája hagyta elrohadni (szamara esetében is), míg ha rendben van, akkro évekig nem lesz gond a kasztnival. Bízom ebben. Nagyon pöpecre meg akarom csináltatni"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
#00809728
törölt tag
Ragasztos nem rossz csak azzal az a gond ,hogy megáll a ragasztó szélénél az essőlé és az már egy goc pont lehet.
Üregvédelem: ajtók belső részeit ahol végül is lefolyik az a tőmérdek viz.
Pattintos ezzel szemben az alol kifolyik a lé csak hát a bolhák részénél szokott legkorábban megjelenni a rozsda.
[Szerkesztve] -
Sianis
addikt
válasz #00809728 #70 üzenetére
Szóval vegyek polírfejet a felx-hez? Meg polírpasztát plussz vs platinumot? Az még kérdés, hogy a sok rohadt bogármaradványt mivel lehet leszedni, mert a helyi legjobb mosó, tényleg kegyetlenül habos és kegyetlenül gőzborotvál, de nem hozza le...pedig nem bánnám, ha a kis rohadékok nem néznék halottaskocsinak a kis szerelmemet...
-
golyani
őstag
ha van egy kis jégkár: nem az az igazi nagy h tojástartónak lehet használni hanme csak iylen kicsik azokat hol lehet eltávolítani? és mi péz?
-
-
Varga Csaba
aktív tag
Több kérdés is egyszerre egy fehér autóval kapcsolatosan:
1. Gombostűfejnyi rozsdapöttyöt mivel kezelnél?
(kicsiszol + fehér javítóstift??)
2. Kátránypöttyöket hogyan szeded le?
(a waxom lehozza, de nem az igazi)
3. rovarok utáni ''vérfolt'' vajon hogyan eltávolítható?
Üdv''Egy haver mondta: ''szerintem a linux egy nagyon szar windows'' by Mefistofeles''
-
#00809728
törölt tag
Szösszenet:
Ha már a kocsidat foltozzák ill uj elemet kap akkor minden esetben győződj meg lekezelték-e rendesen pld a sárvédő csere belső részét alvázvédelemmel elátták.
Ha sárcédő ívet cseréltettsz érdemes vissza peremeztetni ugy,hogy a sár ne tudjon ismételten megállni.
Ha esetleg a lakatos mégsem tudja ugy megcsinálni vagy már késő akkor érdemes sikaflexet venni + gumikesztyű és jól bekenni a sárvédő iv belső perem részét.
Nyugodtan mehet vastagon de előtte alapossan mosd ki az ívet és érdemes utána megdrotkefézni mert biztos ami biztos. -
#00809728
törölt tag
Á ez egysezrü.Ha megvan a komoly pílirpaszta akkor azzal vizessen szivacsos koronggal átmész rajta.Olyan mintha megcsiszoltad volna a felületet 2000-es papírral.Ne félj nem fog kimattulni de ne ész nélkül csináld.Lakk nem 1 cm-es tehát oda kell figyelni főleg ha ívet vagy hajlatot csinálsz mert ott az élről könnyen leszeded.
Vs platinum jó kis anyag de valójában én amikor használtam nem polírnak hanem waxnak
nyomattam mert nem annyira intenziv mint amenőbb anyagok.
Vs platinum vagy esetleg rex anyag után a bogarakat simán le fogod tolni egyszerü vizes rongyal is.
Nem lesz a fellületnek tapadása. -
#00809728
törölt tag
Hát Bp-n láttam egy technologiát akik csinálják de árrol nem tudok nyilatkozni.
Igazából fényezés kell neki ha őket nem találod meg vagy éppen sokkalod a kiadott pénzt rá.
De ha van egy ügyes lakatosod akkor fával ill finom kalapáccsal talán ki tudja igazgatni de nem hiszem,hogy válalkozna rá egy is.Türelem az tuti kell. -
#00809728
törölt tag
válasz Varga Csaba #79 üzenetére
1 hát gombostűfejnyit probáld meg kicsiszolni 400-as papírral és sok-sok vizzel.
Utána tőrőld le csontszárazra.Hát én pici ecsettel azért csepegtetnék oda egy kis alapozot mielőtt a javító stiftel bekencéznéd.
2. kátránypötty: hát lehet poríllal is de lehet lakkbenzines rongyal is.Utána mindenképpen javasolnák ha már szép tiszta egy teljes waxot.Ha legközelebb is kátrányos lesz akkor már az enyhe samponos viz is le fogja hozni.
3 Rovar: Mint a 2 versionál csak itt már nem használnék lakkbenzines rongyot. -
#00809728
törölt tag
Én a minap bekentem a szélvédőmet vs platinum polír anyaggal.Belementem a sztrádán egy légy invázioba kb 200méter után meg kelett állnom mert nem láttam ki.Hihetetlen sok dőg volt én még ilyent nem tapasztaltam.
Ablakmoso+ablaktörlő és láss csodát mind azon a részen lejőtt ahol a lapátok érték.
Annyira finom védőréteget von a szélvédőre ,hogy nincs tapadás és ez által egy egyszerü vizes szivaccsal is le tudod tolni.Javaslom. -
Sianis
addikt
Tisztázzunk pár dolgot pls!
Tehát polírozás - > leszesedi a moshatatlan mocsot + ???, mit is csinálunk pontosan a felülettel ???
Wax -> Felület fényesítése, óvás az utólagos mocsok ellen
Jól értelmezem a dolgot? -
#00809728
törölt tag
Szösszenet.
Megkeresett engem XY úr ,hogy 5-ős uj Bmw-jét a hátsó sárvédőt meghuzták és le szeretné javitattni.Mivel én sok-sok fényezőt ismerek Szfváron igy ajánlottam akiknek korszerü műhelyük van.Elment hozzájuk és a hátsó sárvédő komplett lejavitására mondtak neki 15.000ft.10millás autóról beszélünk.
Hát kicsit az XY úr sokalta és elment egy olcsó de fényező urhoz aki lehet jól fest stb... de nincs korszerüen felszerelt műhelye.
Neki is látott és az eredmény szép lett ára pedig 4000ft.Mindenki örült stb....
Igen ám de a kocsi hamar koszolodott és minden apró kosz ill sár ragaszkodott az autóhoz.
Samponos mosással sem jőtt le és érdes volt a fellület.
Nos amikor lakkozták vagy festették az autót nem takarták le mivel nem volt elszívás igy a könnyü lakk ami a levegőben szálldogállt oda is eljutott ahová nem kelett volna.
Lool egész autó érdes és mattos.
Kb egy tescos neylon ugy 20nm 300ft.Csak ennyi kelett volna.
Mit lehet ilyenkor csinálni sok-sok viz + polírpaszta+ 8-9óra amire kész lesz.D sajnos ezzel csak a kasztni fényezését javitottad de a gumik ill müanyag alkatrészekkel nem tud csinálni semmit.
Kb 2-3 év és a hőingadozása miatt ki fog repedezni a kider gumi ill a müanyag alkatrészek.
Szoval nem tudom megérte-e????? -
#00809728
törölt tag
Szasz!
Polírozás olyan mintha leszednél egy elhalt réteget a festék felső fellületéről.Mikronokban gondolkodj.
Wax azért kell mert meg kell ovnod az uj réteget az időjárástól ill bármi nemü ktrány,légy stb....
Kb ugy képzeld le mint amikor elész napozni és nem szeretnél pirospacsit csinálni a hátadból.
Igen jól! -
#00809728
törölt tag
-
tildy
nagyúr
Nekünk is 5 éves az accent, de alváz és üregvédőztetve lesz bizony. Fényezők szokták csinálni.
Dodi: nem kell modnanod, tudjuk Hidd el az emberem benne van a szakmában már 30(karosszérialakatos és fényező) éve, mondta, hogy nem fog peremet hagyni
Csak azt sajnálom, hogy nincsenek profibb körülményei.. Megérdemelné... Nagyon kedves ember, és jól is dolgozik , már amennyi kitelik tőle.
Egy komplett fényezést egyébként felétek mennyiért csinálnak?
Szöszenethez? Arrafelé nem leszerelve fényezik a karosszériaelemeket? Egy sárvédőt logikusan úgy csinálnék
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
#00809728
törölt tag
Szia Tildy!
Nem csak neked irtam le hanem álltalánosságba.Ugyanis sok-sok helyen lent vidéken de szerintem még Bp-n is találnék pár olyan lakatost akit nem érdekli csak fizess.
Ismétlem nem a te lakatosodra és nem a te autódra gondoltam ezt csak ugy leírtam ki mire figyeljen. -
#00809728
törölt tag
Szasz!
Nem minden esetben jó ha le van véve.Uganis az autó oldalát ha végig mustrálod akkor látod ,hogy kicsit narancsos azaz sporoltak vele.Nem a te autódra értem ne értsd félre.
Ha te leveszed a sárvédőt és nem függőleges pozicioba rakod hanem visszintesen akkor mint én is képes vagyok neked hibátlani ugy telibe fényezni mintha porcelán lenne.Igy egyből el fog ütni az autót tőbbi felületétől.Nem szinben hanem minőségben.
Ezt te egy visszintes fellületnél nem tudod megtenni ha nincs kamrád.Ugyanis megfolyna a festék. -
#00809728
törölt tag
válasz Winner_hun #95 üzenetére
Hát sok esetben szetben árulják mert a metal szin felé mindenképpen kell a lakk.
Lakkon sokan mullik abból tuti jót vegyél.
Ha kicsit sporolni szeretnél akkor a szorókittből olyan szinüt veszel mint amilyen lesz az autód valós szine.Pld te eseteben ha ezüst kkor én szürke szorókittet ajánlanék kevesebb szin (ami drága) kell akkor ami eltakarja majd.
KB 1 kiloval körbe lehet fujni egy autót (szinnel)
Lakkból mivel nem tudom milyen makkora autó igy egy seatot vettem figyelembe kb 2kilo lakk amiből jobb esetben lesz az edzővel ill higitóval 3.5 lotykó.
Jó minőségü lakkok 2:1,3:1 .4:1 keverhetőek az edzővel. -
#00809728
törölt tag
Komplett fényezés most éppen egy calibrát festenek A-tól-Z-ig 250.000ft de ezt Ferrari pirosra kérték + uv-s lakkal ez egy kicsitt jobb már mint a hagyományos ,ellenállobb.
Csak a festék lesz ugy 85.000ft+ mivel kamra ami 60fokon is mükszik igy az is visz némi gázszámlát.
Mivel az autó kicsit el volt hagyatva igy bőven lesz dolguk.2db első sárvédő ami uj fekete.
2db komplett köszübb ami szntén uj fekete és a 2db hátsó sárvédő ív.ami szintén uj fekete.
+ komplett üreg-alvázvédelem.
Amit azért utolag leírnék.Olyan lesz mintha gyárból hoznád ki HIBÁTLAN.
[Szerkesztve] -
Sianis
addikt
válasz #00809728 #91 üzenetére
Amúgy ezt a polír + wax-ozást nagy kunszt megcsinálni? Érdemes szakival csináltatni, vagy halandó ember is képes rá? Szóval, ha wax-ot felkentem...akkor lehet nekiesni korongosdival és újszerű csodálatos ragyogást adni a vas-nak? Meddig tart egy ilyen teljes ápolás? Gondolom nem szükséges állandóan polírozni, néha csak elég a wax is nem? Te vagy a szaki én csak elmélkedem!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Íme az új Android Auto!
- Milyen TV-t vegyek?
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Három oldalról üveggel határolt minitorony huppant le az Antec tervezőasztaláról
- BMW topik
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Opel topik
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs