Hirdetés
- One UI 7 frissítés: volt, nincs
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Google Pixel topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel 9a - a lapos munka
Új hozzászólás Aktív témák
-
Attila0
őstag
válasz
Hieronymus #74 üzenetére
Igazad van, elnézést. De ha nem haragszol akkor most már nem idézném újra a helyes címzettnek.
-
-
Attila0
őstag
válasz
Hieronymus #72 üzenetére
"Nem sokkal azelőtt kezdték el az Opelekben használni az új GM. motorcsaládot, hogy eladták az Opelt. a dízelét agyba-főbe dicsérték. a legjobb motorok voltak az egész piacon."
Ez még arra a korszakra lehetett igaz amikor az EU még nem kényszerítette rá az autógyártókat, hogy nyomják teli a motorjaikat mindenféle emissziójavító csodaelektronikával.
-
"Nem sokkal azelőtt kezdték el az opelekben használni az új gm motorcsaládot, hogy eladták az opelt. a dízelét agyba-főbe dicsérték. a legjobb motorok voltak az egész piacon."
Értelek. De ez legfeljebb a motorra igaz, nem a teljes autóra.
Volt 1,6 Focus TDCI Peugeot motoros autóm. A motorral semmi bajom nem volt. DE!
Gyújtáskapcsoló, kicseréltem. Kilométeróra óracsoport műszeregysége, típushibás de javítható. javítottam.
EGR szelep, kipucoltam. Az additív folyadéktank érzékelőjének hibájakor szakadt el a cérna. Elméletileg javíthatatlan. Javítottra van 3 hónap garancia. Jó eséllyel kidobott pénz. Ráadásul körülményes a cseréje.
Miután üzemképes lett, azonnal eladtam az autót.
Hiába jó a motor, ha maga a jármű kezd el szétesni +10 éves korában."Toyotától mindenki hasraesik, miközben ha csak a visszahívások számát nézzük, akkor az egy vödör csavar."
Van egy hiba a gondolatmenetedben. Ha néhány típushibát elsumákol egy gyártó, akkor jó gyártó, nincs visszahívása. Ha egy gyártó önként a kisebb problémák okán is önként hívja vissza a járműveit, akkor az egy vödör csavar?
Azért bíznak a Toyotában, mert nem hagyja cserben a vásárlóit.
"Nekem az opeleimmel semmi gondom nincs, persze lehet, hogy azért, mert én rendesen hordom szervizbe."
Helyesen teszed.
Nem neked volt az első pontod a keréknyomásmérő értelmetlen működése?Nem csak neked.
Az Opel eladási statisztikája.
Az európai eladások utolsó csúcsa 2004-ben volt, 1,039,617 példányt adtak el.
Az utolsó negatív eladási rekordot 2020-ban érte el a gyártó. 410,388 járművet értékesítettek.
Az képet tovább árnyalja, hogy Opel-Vauxhall eladási statisztika. A Vauxhall, az eladások egyharmadát biztosítja az UK területén. -
bambano
titán
válasz
Hieronymus #65 üzenetére
"Mi nem igaz?": "Az Opel termékei közül csak azokból szabad választanai, amit a PSA felvásárlás után terveztek."
nem sokkal azelőtt kezdték el az opelekben használni az új gm motorcsaládot, hogy eladták az opelt. a dízelét agyba-főbe dicsérték. a legjobb motorok voltak az egész piacon."Bemondásra nem hiszek a nem igazban.": nem kell bemondásra hinni, olvasni kell az autós irodalmat.
"Senki sem állította, hogy nem szólhatsz hozzá a témához." lásd még: "Köszönöm a fáradozásodat, de nem kérdeztelek ez ügyben."
"Én is tanácsolhatnám, hogy ne vegyél Opelt.": nyugodtan tanácsold. tényleg nem fogadnám meg, mert elsősorban a saját szememnek hiszek. Az opelt mindenki lenézni, miközben egy jó autó. A toyotától mindenki hasraesik, miközben ha csak a visszahívások számát nézzük, akkor az egy vödör csavar. A toyotáról meg a hondáról is az derül ki, hogy ha nem elvakultan nyilatkoznak róla, akkor ugyanolyan gondjai vannak, mint minden más autónak. Nekem az opeleimmel semmi gondom nincs, persze lehet, hogy azért, mert én rendesen hordom szervizbe.
-
-
Lacccca87
addikt
-
San398
őstag
A következő mi lesz, jön az RGB ledes változata?
Lacccca87:
Mi is lenne az ami nem vonná el a figyelmet? [link] -
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Hieronymus #61 üzenetére
Mondd már el, a 2022-es forgalomba helyezésű 10k- km-t futott autót mégis ki a halál tervezte, ha nem az Opel? Konkrétan P2JO, P2QO. Szóval modern autó, innentől kezdve pedig csak terelsz, ahogy már nem áll meg az állításod.
-
Mi nem igaz?
Az, hogy problémás a guminyomás ellenőrző rendszere?
Azt nem én, hanem te és a másik Opel tulajdonos állította.Az, hogy a PSA tulajdonába kerülés után képesek modernebb járművet gyártani,
mert megkapta a PSA szinte összes szabadalmát?
Jelenleg jobbat gyárt, mint nem régen.Vagy az, hogy maradt még őskövület technikája használatban?
Guminyomás ellenőrző rendszer.
Ezt a nehézséget még a Dacia is képes volt legyőzni.
Talán a legolcsóbb gyártó senki sem várja el a legújabb/legjobb megoldást a gyártól.Bemondásra nem hiszek a nem igazban.
Senki sem állította, hogy nem szólhatsz hozzá a témához.
Valamit nagyon félre olvashattál.
Én csak megköszöntem a tanácsodat, de nincs rá szükségem.Én is tanácsolhatnám, hogy ne vegyél Opelt. De nem teszem.
Egyrészt nem fogadnád meg.
Másrészt nem az én bajom, ha Opelt vásárolsz. Nekem se jobb, se rosszabb nem lesz attól amit te vásárolsz magadnak. A te dolgod. -
bambano
titán
válasz
Hieronymus #63 üzenetére
Nem mintha bárkinek is a te engedélyedre lenne szüksége ahhoz, hogy hozzászóljon...
Amit írtál az opelről, az nem igaz. Ennyi. -
Köszönöm a fáradozásodat, de nem kérdeztelek ez ügyben.
Tudom Opel rajongó vagy. Te említetted elsőként a guminyomás mérés problémáját.
Sokkal hatékonyabb lenne, ha a kívánságlistádat nem velünk, hanem a kedvenc gyártóddal osztanád meg.
Azt gondolom tudnak problémáról, csak (le se) sz@rják.
Az EU előírás miatt kötelező beépíteni. Jó az ami van. -
bambano
titán
válasz
Hieronymus #61 üzenetére
szerintem is prince motoros autót vegyél...
-
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Hieronymus #58 üzenetére
Opel Mokka. Opel Insignia.
-
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Hieronymus #52 üzenetére
Manapság gyártott, 10k- km-et futott autókról beszélek.
#51 Busterftw: Komplett szélvédöt kijelzövé tenni már csak azért is megéri, mert a beépített fütöszál kifejezetten jót fog tenni az elektronikának, ahogy a folyamatos lefagyás-felolvadás is, egy köfelverödés pedig szinte GTK-vá teszi a mutatványt. Autógyárként sem túl jó ötlet ilyenen agyalni semmilyen irányból.
-
bambano
titán
válasz
Hieronymus #52 üzenetére
nem kell.
-
-
Pötyi
őstag
Mi lenne akkor, ha nem a gyárban döntenék el a mérnökök, hogy bebetonozva mit vetít ki a HUD, hanem mondjuk... Egyedileg _testre_szabható_ lenne, hogy ki mit akar látni a saját kocsijában? Hm?
Kiegészítés:
Milyen üzemi infókat és HOL? A felület melyik részén, mekkora méretben, milyen színnel, stb.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Hieronymus #46 üzenetére
Vagy mutat valamit random. Öt percen belül a négy kerék négy értéke tizenkét variációban tér el. Majd egyszer sípol, hogy gond van, miközben egyetlen érték se változott, utána, mikor mindegyik a sípolás értéke alá csökken, kussban marad...
-
"1. olyan guminyomás ellenőrző rendszert, amelynél nem tudom meg a mellettem menő merci guminyomását."
Talán nem olyan
márkáhozgyártóhoz kellene ragaszkodni, amelyik még mindig a nulladik generációs, prezentációs megoldást használja.
Rajtad kívül még senki mástól sem hallottam ilyen problémát. Normáliséknál párosítják a járműhöz a szenzorokat. Az autó pontosan mutatja meg, melyik keréken alacsony a gumi nyomás.A kívánságlistádnak nincs köze a témához. Ha az átlátszó kijelzőt nem valósítják meg, attól még nem fog változni a kívánság listád. Jó része amúgy is értelmezhetetlen normális gyártó esetében.
-
válasz
Busterftw #39 üzenetére
Nekem is volt 7-es Golfom. Nekem tökéletesen kézre állt minden benne, nem éreztem, hogy bármi akadályozna a vezetésben, vagy ne lenne jó helyen.
Most Octavia 4-et használok, abban is két kijelző van, de a kormány mögötti kijelző van csupaszítva (csak az mutatja mennyivel megyek), a középkonzolom meg fut a Waze.
-
GreatL
őstag
Legyenek hatalmas, lassan forgó magnószalagok is, mint az Enterprise űrhajón.
-
-
Busterftw
nagyúr
A lenyeg azon van, hogy mennyire kell levenni a tekinteded.
Peldaul nalam a 7-es Golfban ha a gyari navigaciot hasznalom, konkretan le es kozepre kell neznem, de meg a muszerfalon a kormany mogotti kijelzo is sokkal lejjebb van.Ha a szelvedon, periferikus latasodban ott lenne "elotted" az informacio, akkor konkretan csak fokuszt valtasz, de ugyanugy nezel elore, az utra. Ha a tukrok kepe is ott lenne, az is kb 20cm-rel kozelebb lenne mint normal esetben.
-
bambano
titán
És persze ezzel az egész marhasággal az a probléma, hogy tökéletesen működnek, amikor nincs rájuk szükség. És mindig abban a pillanatban dobják el az agyukat, amikor szükség lenne rájuk. Vagy gyakrabban. És azt, hogy olyan forgalmi helyzetbe futottál, amiről az elektronika nem tud, akkor fogod megtudni, amikor a daru felteszi a trélerre a roncsot. A tapasztalat azt mutatja, hogy sokszor olyan esetekben is leakad a szoftver, ami teljesen triviális kellene, hogy legyen, de mintha eszükbe sem jutott volna, hogy teszteljék. Az nyilvánvaló, hogy amikor ritkábban előforduló helyzet van, akkor úgy áll fejre az egész, mint a jancsiszög.
Úgyhogy ilyen marhaságok helyett, hogy kijelzőt építenek az autóba, a következő dolgok megoldását javaslom magasabb prioritással:
1. olyan guminyomás ellenőrző rendszert, amelynél nem tudom meg a mellettem menő merci guminyomását.
2. olyan módszert, amivel a pollenszűrőt ki lehet cserélni anélkül, hogy atomjaira szednéd az egész autót.
3. hátsó vezérműláncos motorok megvannak?
4. tegyék vissza azt a tetves pótkereket az autóba!
5. egy izzócseréhez (ha még egyáltalán van izzó) ne kelljen nőgyógyász szakorvosi diploma
6. a váltóban az olajat le lehessen cserélni gyárilag tervezett és hatékony módon.
7. az adaptív tempomat ne csak jó időben működjön. aki tervezi, annak jusson már eszébe, hogy a dzsuvának az a szokása, hogy fröccsen.
8. aki a ledmátrix vezérlését tervezte, annak ugyan jusson már eszébe, hogy kimegy autópályára a tesztkocsival.
9. a benzinszűrő miért nem cserélhető portéka?
10. tanuljunk meg végre reális szervizintervallumokat megadni.
11. nem ártana hidegben is tesztelni a hudot.
12. a középkonzoli multimédiás kijelző értelmetlen és balesetveszélyes. a fő kijelzős menürendszer dettó.És pár kényelmi dolog:
1. a zongoralakk a zongorára való és nem autóba
2. ha aggódsz, hogy sokáig nem nézi a sofőr az utat, akkor a gyakran használt gombokat miért rejted el egy windows menübe?
3. ez az "odatojunk egy tepsi kijelzőt" a műszerfalra nem autótervezés.
4. miért kell minden generációban növelni az autók méretét?
5. azt se ártana elfelejteni, hogy a fekete beltér az nem a sportos autók tulajdonsága, hanem a hullaszállítóké.Mondjuk lehet, nekem nem kellene mondanom semmit, a rendes autóm se rossz, de ha elönti az agyamat a vezérhangya, beleülök az előző autómba, és minden megoldódik.
-
bambano
titán
válasz
Hieronymus #33 üzenetére
"Az útszélen lévő akadály körvonalát ki lehet fényesíteni.": minek? már a xenon lámpa is nappali fényárt csinál, azon mit fényesítesz még?
"A sávok közötti vonalakat is ki lehet élesíteni.": ezzel az a baj, hogy rossz látási körülmények között én látok jobban, nem a kamera. Amit a kamera nem lát, azon nem tud élesíteni.
"Felhőszakadásban, erős hóesésben amikor a látástávolság közel nulla": akkor szépen megállsz.
Az elektronikus tükrökkel meg az a baj, hogy lassúak.
Ha baj van az autóval, majd csiripel. Mint ahogy az index is csiripel, tökre felesleges még a kijelzőre is kitenni. -
válasz
Busterftw #35 üzenetére
Igen, közben olvastam a Hieronymus írását, de nem tudom elképzelni, hogy ilyet használjak. Most is azzal kezdek minden elindulást, hogy kapcsolom ki az aszisztenseket, mert rohadtul zavarnak. (A tempomatot legalább fixen ki lehet kapcsolni.)
Egyébként nem értek egyet Hieronymus írásával. Mindenképp le kell venned a tekinteted az útról, ha a tükörbe, vagy a kijelző egy adott pontjára kell nézned. Egyébként egy ilyen kijelzővel csak a holt tér növekszik. Hiába átlátszó a kijelző, a kép valamennyit akkor is kitakar, vagy nehezebben láthatóvá tesz.
-
Ebben sokkal több a lehetőség, mint sokan gondoljátok.
Nem a műszerfal teljes kiváltása a lényeg. A sebességen kívül kevés dolgot kell folyamatosan figyelni. De! Ha valami nincs rendben a járművel, hatékonyabb a látótérben megjeleníteni.
A tükrök figyelése részleges figyelem elvonással jár az útról. A sávfoglaltság jelzését a tükörből át lehet tenni a szélvédőre. Sőt a teljes tükör funkciót át lehet tenni a kijelző egy részére.
A navigációs szoftver az élőképre vetítheti a követendő utat. Sokkal egyértelműbb mint beszéddel irányítani a vezetőt, egy bonyolult kereszteződésben.Éjszaka sötétíteni lehet a szembejövők fényszóróját. Az útszélen lévő akadály körvonalát ki lehet fényesíteni. A sávok közötti vonalakat is ki lehet élesíteni. Felhőszakadásban, erős hóesésben amikor a látástávolság közel nulla, a sávon belül maradás is nehézségbe ütközik.
-
Szerintem ennek akkor lesz realitása ha már teljes önvezetés lesz. Addig totál felesleges. Egy jól működő HUD bőven elég.
-
wouhn
csendes tag
Nekem van a Mazdámban Head-up display és őszintén mondom, hogy iszonyatosan jó és hasznos. Egyáltalán nem zavaró és amikor a feleségem autóját vezetem amiben nincs ilyen akkor döbbenek rá, hogy mekkora hülyeség ha máshová is kell pillantanom.
-
hypno skate
senior tag
Miért gondolja bárki, hogy attól, hogy a szélvédőn meg LEHET jeleníteni egy csomó információt, annak állandóan láthatónak is KELL lennie?
Menetsebeesség az ok, irányjelző működése is, de simán leprogramozható lenne, hogy minden más opciós.
Persze amíg egy automata váltót sem képesek sok helyen rángatásmentesre konfigurálni... -
Lacccca87
addikt
válasz
CharlieDrop #24 üzenetére
Nem lattam sehol leirva hogy teljes egészében kivaltana a muszerfalat. Ha igen akkor tenyleg problema.
-
válasz
CharlieDrop #10 üzenetére
Igen, ez így van.
-
Lacccca87
addikt
Szerintem mar eleg sok alkatreszt fel lehet sorolni ami reszben vagy teljesen extra es csere eseten a kocsi arahoz kepest draganak mondanank.
Meg mindig egy felsokategorias de inkabb limitalt kategoriaba eso megoldasrol beszélünk.
Senki nem tartana vissza ha csere eseten a hagyomanyos szelvedo kerulne beszerelesre, csak a hianyzo extra. -
Patice
nagyúr
Én meghagynám a hagyományos szélvédőt és mögé raknék be egy másodikat a beltérbe, amin meg mehet a kijelzés, meg a HUD-ok.
Így repedés, kavicsfelverődés esetén csak normál szélvédő csere, nem a drága rész mondjuk.
De lehet túl realista és idealista vagyok. -
D.Va
őstag
válasz
Héraklész #20 üzenetére
Hát a 92-es Skyline az egy full versenyautó, ott nem hiszem hogy túltolták a spoilereket..., akkoriban sok GT és más hasonló versenyen ilyenek voltak a spoilerek a versenyautókon. Meg még ma is ekkorák, sőt nagyobbak a spoilerek pl a hillclimb versenyeken is...
Egy ilyen versenyautón a "fizika" a lényeg nem divatből meg a designból pakolták rá azokat a nagy a spoilereket szerintem...#Synthwave
Igen ők is jók, meg van azért még pár jó cartuber/csatorna, de sajnos sokkal több az idegesítő ripacs -
Héraklész
tag
Ez a koncepció (mármint az autó) messzebb van a valóságtól, mint általában az effélék.
A 10 darab mobilkijelzőjével egy B-kat. sci-fi filmbe elmegy, de kb. semmi újdonsága nem reális - szerintem.
Már az ettől dizájnban is nagyon távol álló régi, eredeti változattal is elszálltak a valóságtól a durván túltolt spoilerekkel... -
bambano
titán
Elsőre nekem is baromságnak tűnik, mert a vezetőt idegesítheti.
Másodikra viszont, amikor az önvezető autók korszakában a balegyben csak egy krumplis zsák punnyad, az autó önvezet, akkor lehet, hogy jobb, ha a teljes szélvédőn néz valami szórakoztatót, mint folyton lefelé fordulva bámulni a bolhacirkuszt...A hud meg olyan, hogy lehet jól és rosszul is csinálni. A normálisabb hud-ok jól látszanak nappal. A nem normális hudok nem látszanak polárszűrős napszemüvegben. A nem tisztességesen tervezett hudok elfogják a szellőzést, ezért felettük párásodik az ablak. van választék, ki min akarja felmérgelni magát.
-
-
Alusky
senior tag
Nincs tele amúgy se az autók eleje, a legérzékenyebb része drága bizbaszokkal, még tegyünk bele. Kitörölhetjük vele, hogy a villanyautókban kevesebb az alkatrész, helyettesítik mással nem kell aggódni. Síni fognak az emberek még a mai betegágy belsőégésűekért is.
Hiába villantja most csak a Nissan, mindenki majmol mindenkit, idő kérdése és egy Skodában is benne lesz fapad felszereltség felett.
-
D.Va
őstag
Ja és az autó nem egy Cybertruck koppintás, hanem az 1992-es Nissan Skyline RS Turbo Super Silhouette (KDR30) újragondolt jövőbeli változata.
Ez volt az inspiráció.
-
D.Va
őstag
[link]
A fenti linken (9:50-től élőben is meg lehet tekinteni a belső teret (mivel ez egy létező "működő Nissan koncept autó) Már így videón is atom brutális cyberpunk látvány, élőben álleejtő lehet. Érdemes az egész videót megnézni, érdekes egy jármű. (Larry pedig az egyik legjobb "cartuber" a világon, nem ugrál visítozva mint sok idióta autós youtuber) -
Lacccca87
addikt
Csak azok a megoldások ha jól tudom nem a szélvédőben vannak konkrétan hanem rávetíti és csak sötétben látható jól. De lehet másra gondolunk.
Nekem Mazda-ban volt szerencsém a kivetítős változatot látni/kipróbálni. (sebesség, holttérfigyelés, sávváltás jelzés navigációnál stb.)#Duree
Lehetséges hogy nem vezetsz eleget, vagy fokozott figyelembe vételre nem volt még szükséged. Jó tud lenni ha nem kell néha lenézni az infóért a műszerfalra vagy a középkonzolra.#Ear001
Akkor én kérek elnézést, lehetséges hogy egy nagyon kezdetleges változatot volt szerencsém megtapasztalni. -
Ez egy értelmetlen marketing fogás, gondolom alaposan megemeli majd az árakat.
-
Pötyi
őstag
Nem azért, hogy kötözködjek elefánttal, de most komolyan, mi ebben a hír?!?! Toyota/Lexus, BMW, Merdedes, Audi, sőőőt, még olyan ex-keleti blokki márka is, mint a Skoda hosszú évek óta épít be head-up display-t, választható extraként.
-
Lacccca87
addikt
Van egyébként egy rakat hasznos HUD ami nem eltereli a figyelmed hanem inkább koncentrálja azt vagy esetleg még segít is.
Természetesen fel lehet ezt rosszul is használni.
Az ár növelő tényező megint egy másik téma, de gyanítom ez majd a top felszereltséghez jár majd, és ha valakinek van arra pénze akkor nem hiszem hogy a szervíz díja később probléma lenne. -
ricsip
addikt
így is túl "olcsó" egy komplett szélvédőcsere, mikor autópályán bekapod a követ a kamion mögött
-
Mintha nem lenne elég figyelmetlen sofőr az utakon.
Egyébként mi a francot akarnak még megjeleníteni amire nem elég a középkonzol kijelzője?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A vállalat koncepciója szerint a jövőben eltűnnek az utastérből a képernyők.
- Archer AX23 AX1800 v1.20 Kétsávos Wi-Fi 6 Router
- Lenovo ThinkPad X395 - Ryzen 5 PRO 3500U - 8GB - 256GB
- Fujitsu Celsius R920 Szerver/Gamer 2x Xeon e5-2670 256GB Ram, 10TB tárhely, FirePro 8GB GDDR5 VGA
- Asus A15 F507NU-LP101 2 év garancia, újszerű
- HIHETETLEN! DE ÚJ DOBOZOS LAPTOPOK AKÁR FÉLPÉNZÉRT FÉLÁRON !!! ///////// FÉLPÉNZES LAPTOP //////////
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad L15 Gen2 Magyar - Ryzen 7 I 16GB I 512SSD I 15,6" FHD I HDMI I W11 I Gari!
- AKCIÓ! ASUS ROG Strix G513IE 15 Gamer notebook - R7 4800H 16GB RAM 512GB SSD RTX 3050Ti 4GB WIN
- AKCIÓ! Intel Core i7 4790K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- QNAP TS-870U-RP 8 lemezes Rack NAS
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max/
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest